Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kritiek op Sánchez: ‘Je laat je team toch nooit zo in de steek?’

Laatste update:

Davinson Sánchez heeft naar verluidt zijn zinnen gezet op een transfer naar Tottenham Hotspur en deed niet mee tegen Heracles Almelo omdat hij niet optimaal geconcentreerd was voor dat duel, zo liet Ajax weten. Ron Jans begrijpt daar maar weinig van, zo vertelde hij zondag bij Studio Voetbal.

De technisch manager van FC Groningen zei zich ‘totaal’ niet te kunnen ‘inleven’, ook omdat Mimoun Mahi en Sergio Padt ondanks de vele belangstelling voor hun persoon bij Jans’ club wel gewoon meetrainen. Jans adviseert directeur spelersbeleid Marc Overmars dan ook om mee te werken aan een transfer, maar wel om het onderste uit de kan te halen.

“Dus ik zou zeggen: probeer er 45 miljoen van te maken en dan snel wegdoen. Je laat je team toch nooit zo in de steek? Misschien ben ik wel naïef”, aldus Jans. Ajax wees een bod van veertig miljoen euro van Tottenham Hotspur af, maar die club heeft nog altijd interesse en ook Real Madrid en Chelsea tonen belangstelling voor Sánchez.

Deel jij de kritiek van Ron Jans?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Was het dan de keuze van Sanchez of die van Keizer om hem niet mee te laten spelen? Ik vatte het op als een keuze van Keizer, namelijk.

14 augustus 2017 om 11:08

Het schijnt dat het de keuze van Sanchez was die net voordat ze de bus in zouden gaan, bij Overmars op kantoor kwam om aan te geven dat hij naar Tottenham wil. En dat hij niet wil spelen.

14 augustus 2017 om 12:25

Arno Vermeulen (nooit gedacht dat ik hem als bron zou gebruiken) stelt weer dat Keizer verschillende verhalen heeft verteld. Welk verhaal dan precies waar is, zullen we waarschijnlijk niet te weten komen.

Ik kan Sanchez wel begrijpen, het hoort niet, het mag niet, maar ik snap het wel.

14 augustus 2017 om 13:36

@fstolo: Arno Vermeulen quoten is wel heel erg... Maar op zich heb je gelijk in die zin dat er meerdere verhalen gaan en er maar 2 mensen precies weten wat er is gezegd denk ik en dat zijn Overmars en Sanchez. Ik geloof mannen als Mike Verweij en Valentijn Driessen alleen 100x eerder dan Arno Vermeulen, zeker als het om Ajax gaat. Maar zeker weten doe ik het natuurlik niet, daarom ook 'schijnt' gebruikt ipv 'blijkt'.

14 augustus 2017 om 13:53

Ik neem Vermeulen ook niet heel serieus. Maar je vraagt je toch af wat er dan in het hoofd van Sanchez omgaat, als hij daadwerkelijk luttele uren voor een wedstrijd met een transferwens aan komt zetten. Heeft hij dan op de wedstrijddag contact met andere clubs (al dan niet via zijn zaakwaarnemer) of wist hij dit al eerder in de week?

14 augustus 2017 om 14:01

Tsja, echt geen idee. Contact zal denk ik sowieso via zaakwaarnemer gaan. En Ajax moet dan al eerder toestemming hebben gegeven dat ze contact op mochten nemen. Maar de timing is echt heel beroerd.

14 augustus 2017 om 11:14

Rare gang van zaken en keizer was niet echt helder erover. Last van zijn knie en iets met kunstgras. Ik ga er nog steeds vanuit dat men geen risico wilde nemen ivb blessures icm dat bedrag van 40mio. Maar mocht uitleg van sanchez enigszins geloofwaardig zijn, dan gaat hij eindelijk discussie aanwakkeren inzake kunstgras!

14 augustus 2017 om 11:43

Precies, je gaat geen risico lopen op eventuele blessures om daardoor je transfer mis te lopen .

14 augustus 2017 om 13:18

Niet de trainer of Sanchez heeft besloten niet mee te doen. Het was de directie die bealoot dat Sanchez niet mee kon doen. Niet gefocust op de wedstrijd.

Naar mijn mening een Sanchez met 70% scherpte had de 0 gehouden in Almelo.

Ach ja, ik begrijp Jans zeker wel. En was ook mijn 1e emotie toen het 1e gerucht ging. Aan de andere kant, zoals door velen ook wordt gezegd. Het is een broodvoetballer. De Eredivisie is voor toppers nooit een eindstation.

Wat ik hem wel kwalijk neem, is dat hij zaterdag zelf naar Overmars was gegaan met de mededeling dat hij niet wilde spelen (anders dan nu wordt gesuggereerd dat Keizer de beslissing nam). Zolang je ergens voor speelt waar je onder contract staat, zal je je aan de afspraken moeten houden.

14 augustus 2017 om 11:15

Het hangt van de omstandigheden en van de speler af, wat mij betreft. Stel dat je net een half uur voor vertrek te horen krijgt dat er een serieus bod is gedaan door een club waar je graag heen wil. Dan snap ik dat dat iets met je doet. De ene speler is dan beter in staat de knop om te zetten dan de ander.

Ik heb op mijn werk ook weleens gehad dat ik door een gebeurtenis van buiten een dagje hele slechte concentratie had. Ook al had ik graag goed gepresteerd die dag, het ging even niet. Dat kan met voetballers ook gebeuren.

Ben wel benieuwd hoe hij het gebracht heeft. Als het een mededeling is als "ik ben vanaf nu niet meer beschikbaar voor Ajax" dan heb ik daar veel meer moeite mee dan "ik kan me vandaag niet concentreren door die plotselinge transferzaken".

14 augustus 2017 om 11:20

Misschien vond hij het wel moeilijk om de motivatie te vinden als hij weet dat hij 'zo goed als' niet meer voor Ajax speelt en daardoor niet alles kan geven. Dan beschermt hij Ajax eigenlijk ook. Je wilt ten alle tijden met spelers op het veld staan die allemaal alles willen geven voor de club.

Ik ben teleurgesteld dat hij al weg gaat. Maar dit wordt een topper, dus dan maar koesteren dat hij door Ajax 'ontdekt' is. Mooie bijkomstigheid is dat hij zo veel winst maakt, dat Ajax ondanks het uitblijven van sportief succes (hoewel EL finale leuk was) wel weer een sprong maakt, en het missen van CL en misschien zelfs EL geen gevolgen heeft (gedwongen verkopen, weinig mogelijkheden op de transfermarkt etc). Niet dat ik niet liever kampioen zou worden enzo, maar als je Europees voetbal mist en daardoor direct moet gaan verkopen enzo wordt je ook niet vrolijk van.

14 augustus 2017 om 11:28

Dat hij Ajax wil beschermen is heel nobel van hem, maar het zegt wel wat over Sanchez' zijn mentaliteit. Vooralsnog speelt hij voor Ajax, is hij onderdeel van het team. Ik vind dat je dan gedurende zo een wedstrijd nog steeds alles moet kunnen geven. Het lijkt mij dat je nog steeds wil winnen en je oude team, ook al ga je weg, goed wilt achterlaten.

14 augustus 2017 om 12:33

@marrecec

Je schrijft: "dat hij Ajax wil beschermen is heel nobel van hem, maar het zegt wel wat over Sanchez' zijn mentaliteit. Vooralsnog speelt hij voor Ajax, is hij onderdeel van het team. Ik vind dat je dan gedurende zo een wedstrijd nog steeds alles moet kunnen geven. Het lijkt mij dat je nog steeds wil winnen en je oude team, ook al ga je weg, goed wilt achterlaten".

Hij had vorig jaar ook gewoon voor de miljoenen van Barcelona kunnen kiezen ipv bij Ajax te tekenen. Dus met zijn mentaliteit is niet zoveel mis volgens mij. Hij heeft in zijn eerste interviews echter duidelijk aangegeven naar Europa te zijn gekomen om CL te kunnen spelen. Dat is bij Ajax opnieuw niet mogelijk gebleken en omdat vanaf volgend jaar zelfs de kampioen van NL zich via play offs dient te kwalificeren, is het nog maar zeer de vraag of dat volgend seizoen wel gaat lukken. Het is vervelend dat Sanchez weggaat, maar aan de andere kant is het openingsbod naar verluid al 8 keer zo hoog als het bedrag waar hij voor is aangekocht en zelfs 10 keer zo hoog als zijn boekwaarde. Een winst van 700 procent is niet voor iedere organisatie weg gelegd en dus moet Ajax niet gaan zitten mokken, maar de deal zo snel mogelijk afhandelen zodat de club met het geld de transfermarkt op kan voordat deze wordt gesloten.

14 augustus 2017 om 13:58

Ik neem het Sanchez ook niet kwalijk dat hij weg wil. Als de grote clubs langskomen, en daarbij ook nog met grote zakken geld zwaaien, zou ik waarschijnlijk ook weg zijn als ik niks speciaals heb met de club waar ik nu voor voetbal.
Wat ik hem wel kwalijk neem is dat hij het blijkbaar niet kan opbrengen om nog een wedstrijdje te spelen voor de club waar hij nu nog onder contract staat. Dan vind ik dat er wel iets schort aan de mentaliteit van zo'n speler, en dat hij zijn team wel in de steek laat.

14 augustus 2017 om 14:06

Ik vind het juist krachtig als je aanvoelt dat je zelf even niet top bent, dat je dat dan aangeeft bij de trainer. In plaats van stoer doen en zwijgen.

Als je hoofd op hol is door zo'n kans die plotseling opkomt, dan is dat zo. Dat kun je dan wel proberen weg te duwen, maar dat werkt vaak niet. Dan sta je straks onscherp op het veld.

14 augustus 2017 om 11:37

Ik denk dat hij gewoon 0 risico wil lopen om geblesseerd te raken? Alsnog zwak, maar ergens wel begrijpelijk.

Je kan misschien meer dan 50 miljoen pakken voor deze jongen, waarom zou je dan genoegen nemen met 45 miljoen euro? Als de berichten waar zijn, dan moet Ajax het onderste uit de kan halen in deze onderhandelingen, want we blijven in Nederland altijd maar rond de 25 a 30 miljoen euro zitten, terwijl we meer kunnen eisen. En nog iets: Sanchez is goed, maar je zou verwachten dat Ajax in de competitie ook zonder hem kan winnen. Blijkbaar ging dat wat moeilijker dan gedacht, maar ik snap zeker de keuze om hem even niet op te stellen. #kapitaalvernietiging als het mis gaat.

14 augustus 2017 om 11:18

Ach, ook Jans roept maar wat qua bedragen. Het punt is dat je het lekker uit moet melken, en dat ben ik met hem eens. Als je ziet welke clubs nu interesse hebben, dan moet er zeker meer uit te halen zijn.

14 augustus 2017 om 12:42

Je moet op een gegeven moment je winst pakken denk ik. Stel dat Ajax 55 eist en uiteindelijk zegt elke club bekijk het maar, ik bied maximaal 20. Dan zit je met Sanchez die weg wil, zit je zonder 40 miljoen en heb je een signaal van niets afgegeven, zowel aan de buitenwereld als aan je eigen spelersgroep en zelfs aan toekomstige spelers. Dan is Ajax ineens een hele slechte opstap naar de top, weten de spelers die nu bij Ajax zit dat je beter uit je contract kan lopen dan lang bij te tekenen en weet de buitenwereld dat Overmars niet kan onderhandelen.

Natuurlijk moet je proberen om het onderste uit de kan te halen, maar er is altijd een gevaar op een arbitragezaak en ik verwacht dat Sanchez dat middel absoluut niet zal schuwen. En dan krijg je nooit meer 40 miljoen natuurlijk, dan mag je blij zijn als de transfersom op 10 miljoen wordt vastgesteld. Het is een lastige situatie voor Ajax, ze moeten flink gaan cashen maar ze moeten die zak hooi ook lozen, want die heeft een mentaliteit die alleen maar negatief op de rest zal doorwerken.

14 augustus 2017 om 13:52

@baardgrasmus, dat ben ik met je eens. Maar je trekt die streep pas als je al even aan het onderhandelen bent. Als er met pijn en moeite 45 miljoen in zit, dan moet je geen 48 proberen te pakken. Dat is wat Heerenveen geprobeerd is met Veerman, met lagere bedragen, maar toch. Om een ton gaat het dan mis, daar heeft niemand wat aan.

14 augustus 2017 om 14:18

Ja, maar ik denk dat Heerenveen dat ton best wel goed kan gebruiken, al vond ik ze ook erg star in die onderhandelingen. Het spel is nu zo veel mogelijk krijgen voor Sanchez, maar een afspiegeling van zijn daadwerkelijke waarde is dat al niet meer. Ajax kan de vervanger voor Sanchez niet halen en dat komt niet door de transfersom, of omdat ze te weinig geld hebben, dat komt omdat die niet in Nederland wil spelen of meer salaris elders kan vangen. Wat dat betreft hoeft deze ontwikkeling niet eens nadelig te zijn voor Nederland, spelers die een serieuze loopbaan willen hebben kiezen op basis van perspectief en niet op basis van salaris en die kunnen nog steeds hierheen komen. Voor het geld ga je maar elders spelen.

14 augustus 2017 om 13:27

@bk4life

Je schrijft: "je kan misschien meer dan 50 miljoen pakken voor deze jongen, waarom zou je dan genoegen nemen met 45 miljoen euro?"

Antwoord: Omdat over ruim twee weken de transfermarkt sluit en Ajax de deal zo snel mogelijk dient af te handelen zodat de club met het geld de markt op kan en weet wat er te besteden is..

14 augustus 2017 om 13:45

Als ze weten dat het in het verschiet ligt, kan je het nu al uitgeven, aangezien er zo'n 150 miljoen op de bank zit.

De voetballerij is een opportunistische wereld. Sanchez is voor 5 mio binnengehaald door ajax en kan nu voor 40+ mio worden verkocht. Ikzelf vind dit bedrag absurd, mede in het licht van genoemde clubs waaraan hij gelinkt wordt. In Ed was deze speler bezig aan een weergaloze reeks en in EL heb ik genoten van zijn inzet, maar hij lang niet op het niveau van genoemde clubs. Bovendien speelt aanbod van die clubs ook een rol. Hij is natuurlijk helemaal gek gemaakt in zijn bovenkamer en terecht aast hij nu op vertrek. 40mio voor deze speler ga je volgend seizoen never nooit ontvangen, tenzij ajax opnieuw finale EL gaat halen. Vanuitgaande dat ze lord bendter offensief gaan overleven as do En anders maar met ontevreden speler vastzitten en als ik sommige moet geloven, moet hij naar tribune worden gewezen. Daar is waardeverdamping. Bovendien moet ajax een gegeven paard ook te diep in bek willen kijken. Niemand had erop gerekend dat hij nu 40 mio waard zou zijn en we weten niet hoe transferbubbel volgend seizoen zal zijn. Met een begroting van 70mio zou ik daarop niet gokken.

14 augustus 2017 om 11:20

Vorig jaar had niemand op zo'n bedrag gerekend, dat klopt. Maar in de loop van het seizoen werd het wel duidelijk dat Sanchez een uitzonderlijke speler is, die veel geld op zou gaan leveren. Rondom Rotterdam en Eindhoven deed men smalend om de bedragen, maar deze orde van grootte werd door de rest wel vaak genoemd, meestal zo rond de 50 miljoen. Daar lijkt het nu ook daadwerkelijk op uit te draaien.

14 augustus 2017 om 11:24

'rondom Rotterdam en Eindhoven deed men smalend om de bedragen', wat bedoel je hiermee?

14 augustus 2017 om 11:58

Iets zegt me dat ik dat helemaal niet uit hoef te leggen, maar vooruit, ik doe even alsof ik gek ben.

Veel supporters van met name Feyenoord en PSV gingen keihard lachen toen er vorig jaar einde seizoen gezegd werd dat Sanchez voor 50 miljoen weleens verkocht zou kunnen worden. Het was allemaal belachelijk, overschatting, zo goed was ie niet, bla bla bla.

En nu zie je dat er wel degelijk zo'n soort bedrag aan het uitrollen is.

Duidelijk zo?

14 augustus 2017 om 12:10

Daar heb je gelijk in. Ik vond 40 miljoen aanvankelijk ook onrealistisch. Maar de transfer van Milik had toen al duidelijk gemaakt dat Ajax echt wel flinke bedragen kan vragen. In die zin, als je erover nadenkt, zeker gezien ik Sanchez beter vind dan Milik en er ook nog eens meerdere clubs geã¯nteresseerd zijn, is 40 a 50 miljoen gewoon mogelijk.

Edit: Moet ik wel bij zeggen: de prijzen gaan overal omhoog. Feyenoord betaalt bijna 7 miljoen voor de linksback van AZ. Dat was twee seizoenen geleden echt niet aan de orde geweest. De koopkracht gaat hard naar beneden. Al maakt Ajax wel enorm veel winst op Sanchez, aangezien hij weinig gekost heeft. Dus dat blijft gewoon een heel erg mooi bedrag.

14 augustus 2017 om 12:15

Welk punt wil je hiermee maken? Ik denk niet dat alleen 'feyenoord en psv achterban' daarom lachten. Bovendien kan ik me niet herinneren dat er maar 1 iemadn zei dat hij 50 mio waard is. Daarnaast weten we niet wat uiteindelijk eruit gaat rollen. Het is namelijk ook aannemelijk dat hij voor 30mio de deur uitgaat met bonussen die oplopen richting 38mio. Tot slot wil ik jou adviseren om niet achteraf hier te gaan juichen om iets wat je niet hard kunt maken. Dit is gewoon provoceren. Toen depay voor 35mio de deur uitging, had ook niemand dat verwacht. Wat volstrekt terecht is.

14 augustus 2017 om 12:21

Milik was in veel opzichten gewoon een bijzonder verhaal. Hij was nota bene niet eens eerste keuze bij ajax. Ik denk ook niet dat overmars destijds meteen 30mio zei, maar dat napoli gewoon 20plus bood waarna overmars ging pokeren. ED kan gewoon geen bizarre bedragen vragen en zodoende met hype meegaan. Simpelweg omdat uitgaande transfers niet hetzelfde niveau halen dan wat ze in ED lieten zien. Nogmaals, milik was daar een uitzondering op, want die liet meteen zich gelden in italie en dus was hij prijskaartje meer dan waard.

14 augustus 2017 om 12:21

Er riepen heel wat Ajacieden dat Ajax maar 50 miljoen voor hem moest vragen. En toen waren er maar zat mensen die lacherig deden en stelden dat ze blij mochten zijn met 25 miljoen. Dus Edo haalt even zijn gelijk, laat je daar toch niet zo door kisten.

14 augustus 2017 om 12:24

Ik zie Milik niet als een bijzonder geval, eerder als een nieuwe norm. Depay viel daar ook onder. Ajax en PSV kunnen gewoon grote bedragen vragen voor spelers die er echt bovenuit steken. Feyenoord zit daar nog onder. Ajax steekt er wat dat betreft bovenuit.

14 augustus 2017 om 12:28

Ajacieden roepen altijd dat alles en iedereen 50plus waard is. Zie nu ook met dolberg en dat zag je ook met klaassen. Terecht ook, want je bent ben fan of niet. Maar er is verschil tussen realiteit en onderbuik. Wat Edo doet is gewoon achteraf gelijk halen. Er zijn genoeg spelers te noemen waarvan men dacht/denkt dat ze et effe zouden laten zien. Lees je ook hier achteraf dat iemand effe komt noteren dat hij ongelijk had? Neen. Daarom moet je eer aan jezelf houden en niet zakken in niveau.

14 augustus 2017 om 12:29

Oke, maar stak milik erbovenuit bij ajax? Tja. Hetzelfde gold voor depay overigens. 1 seizoen goed. Overigens juich ik het alleen maar toe wanneer NL club hoofdprijs binnenhaalt. Maar hele discussie hier is: Edo suggereert wat, krijgt nu misschien gelijk, dat we niet. Maar wees dan ook een man en reageer dan ook wanneer iemand faliekant mislukt terwijl iedereen dacht dat ie het effe ging maken voor prijs van 15mio plus. Ik zal geen namen noemen

14 augustus 2017 om 12:39

Martinarody,

Er is al een bod van 40m afgewezen. Met belangstelling van andere topclubs kan dat bedrag simpel oplopen. Kwestie van vraag en aanbod. Gaat hij het gewenste bedrag niet opleveren, speelt hij gewoon nog een seizoen voor Ajax.

14 augustus 2017 om 13:43

@martinarody: Ik vind het vooral knap dat jij refereert aan reacties van mensen over afgelopen seizoen, terwijl je net zelf lid bent hier van VZ (vanaf 3 augustus). Edo heeft gewoon gelijk, en is helemaal niet zo'n boeiend punt. Laat het lekker rusten!

14 augustus 2017 om 13:46

@martina, dat jij het niet kan herinneren, wil niet zeggen dat het niet gebeurd is. Zie de reactie van Fstolo, die het gewoon bevestigt. Ik kan me nog heel veel van die opmerkingen herinneren, inclusief de reacties. Dat geef ik hier weer. Het zijn feiten, en het is relevant.

Het enige waar je een punt in hebt, is dat de transfer nog niet definitief is. Het kan dus mee/tegenvallen. Maar alles wijst erop dat het gaat gebeuren, als je ziet welke bedragen er genoemd worden en om welke clubs het gaat.

Verder heb ik het niet over Milik en Depay. De transfermarkt gaat elk jaar over de kop, dus als je na Milik en Depay nog niet ziet dat de bedragen in de breedte omhoog gaan, dan loop je gewoon achter. Dus voor Sanchez is het geen mirakel dat het gebeurt. Het trieste is juist dat de haters hun oogkleppen ophouden, raar gaan lopen doen, en je ze daarna niet meer hoort als ze dan later ongelijk hebben.

14 augustus 2017 om 13:50

Rody #43

Grappig, ik noem dit juist, omdat je de mensen nooit hoort die achteraf keihard ongelijk hebben gekregen. Dat is de hele kern, en daar verzet jij je nu tegen. 99% van de keren hadden ze ongelijk omdat het allemaal even niet paste in hun clubvoorkeur.

Heb je mij een keer ongelijk zien krijgen? Dan geef ik het ruiterlijk toe. Ik zit er vaak genoeg naast, maar als ik twijfel, ga ik niet vooraf lopen blaten op voetbalzone.

14 augustus 2017 om 14:07

@edo Wat je nu dus eigenlijk (net iets genuanceerder) wil zeggen is dat Sanchez 50 Miljoen waard is en dat iedereen die dat niet vindt een jaloerse fan is van een andere club? Dat vind ik wel heel kort door de bocht. Natuurlijk zien we allemaal dat Sanchez talent heeft en in goede doen 1 van de de beste verdedigers van de Eredivisie is. We moeten alleen ook niet ontkennen dat hij ook vrij regelmatig grote fouten maakt. In de Eredivisie is dat leuk en kan dat allemaal maar in de Premier League straffen ze dat af (vraag maar aan De Boer). Ik vind het daarom ook heel raar dat er clubs zijn die 50 miljoen bieden op een speler die wel het talent heeft om het niveau te halen maar zeker nog niet als constante basisspeler 38 wedstrijden probleemloos mee kan spelen.

14 augustus 2017 om 14:46

Nee, dat zeg ik niet. Toen vorig jaar, zo rond april denk ik, gespeculeerd werd over een transfer van Sanchez, zag je dat er heel veel reacties kwamen vanuit met name Feyenoord-hoek, die zonder enige inhoudelijke onderbouwing zaten te loeien dat het allemaal belachelijk was. Dat zijn de reacties waar ik het over heb, en ja, die zijn allemaal ingegeven vanuit haat jegens Ajax.

Daarnaast heb je een minderheid aan reacties waar op inhoudelijke manier gesproken wordt over de kwaliteiten van Sanchez, en het mogelijke prijskaartje dat daar aan hangt. Die reacties zijn er ook. Jouw reactie is een voorbeeld, omdat je iets zegt over de fouten die hij maakt. Dat is vorig jaar ook gezegd, en inhoudelijk vind ik daarvan dat die fouten er wel zijn, maar dat hij voor zijn leeftijd veel verder en dominanter is dan anderen. En dan kom je nog steeds op een hoge transfersom.

Het is nooit zo dat de negatieve en positieve reacties allemaal exact langs clublijnen lopen, maar het is wel opvallend vaak zo. En daar wijs ik hier op. Dat gebeurt ook wanneer het 'andersom' is, in het nadeel van mijn club, en daar erger ik me ook aan, en spreek ik me ook over uit. Dus dat doe ik ook als het zo is als bij Sanchez. De haters zaten er gewoonweg keihard naast.

Ik vind het ook erg jammer dat het vaak zo gaat. Die haat naar elkaar, ik vind het zonde. Waarom zou ik als Ajacied niet kunnen genieten van het enorme professionalisme van El Ahmadi, of de nederigheid waarmee Toornstra praat in het AD, over zijn prestaties? Of de teamgeest en het uithoudingsvermogen waarmee Feyenoord vorig jaar de titel heeft behaald? En waarom zouden Feyenoorders niet positief kunnen zijn over een topspeler bij Ajax of het behalen van een finale? Dat Feyenoord het startgeld van de Cl niet wil delen met Ajax begrijp ik. Maar de rest niet.

14 augustus 2017 om 21:41

Volgens the Guardian ligt een bod van 28mio. Vind je nu the guardian ook lieden 'van bepaalde clubs'? Afin

15 augustus 2017 om 11:58

Haha, ik had het gelezen ja. En nee, natuurlijk niet, als je mijn reactie hierboven hebt gelezen dan snap je dat zelf ook wel.

We gaan het zien, misschien was ik voorbarig, misschien niet. Dit is nu 1 bron die een heel ander bedrag noemt. Maar we weten nog niet welke bron er het dichtst bij zit.

Gedeeltelijk snap ik Jans wel, maar vergelijking gaat wel mank. Op de wedstrijddag hoort Sanchez iets en die kan 3x meer verdienen in Engeland. Stapt daarop naar Overmars om te praten. Dus is niet met de wedstrijd bezig.
Mahi en Padt staan in belangstelling van clubs, net als Dolberg, Ziyechn en de Ligt, vooral geruchten, maar niks concreets (momenteel). En Sanchez heeft zondag ook weer mee getraind.

14 augustus 2017 om 11:15

dat doet er echt niet aan toe dat verschil, contract is contract. dus speel je gewoon voor je club.
prachtig hoe Padt en Mahi gister gepresteerd hebben. hebben Groningen aan een punt geholpen terwijl ze de hele zomer in de belangstelling staan. daarnaasdt zit Sanchez er pas sinds Oktober. dat geldt niet voor Padt en Mahi.

14 augustus 2017 om 11:22

Dat doet er zeker toe. Omdat Sanchez gewoon een mens is. Als er net iets groots gebeurd is, dan kan dat iets doen met je concentratievermogen. Dan kan je 100 contracten hebben getekend, als het niet gaat, dan gaat het niet.

Dat is wat anders dan zeggen "ik ben vanaf nu niet meer beschikbaar voor Ajax". Maar dat lijkt niet aan de orde te zijn.

14 augustus 2017 om 11:46

Veel mensen in Colombia hebben weinig of geen kansen in het leven, vind het niet zo raar dat hij even onderste boven is.

Nu herpakken en nog één keer vlammen voor je ons voor veel geld verlaat, het is en blijft een gigant.

Onderschat die Levi van Tottenham als onderhandelaar niet, weet altijd de prijs goed naar beneden te praten.

Marc laat het geen teleurstellend bedrag worden, gewoon één prijs en niet een laag bedrag met veel bonussen.

Wel doorverkooppercentage bedingen, want Tottenham is absoluut niet het eindstation van Sanchez.

14 augustus 2017 om 13:08

Ik vind het vooral nogal onprofessioneel en onhandig van zijn zaakwaarnemer. Die zou gewoon moeten wachten tot na de wedstrijd, en het dan pas vertellen. Die paar uurtjes maakt niets uit hoor, ajax moet sws wachten tot de beurs weer open is voordat ze dit soort beslissingen kunnen nemen. Dan had sanchez er nu ook veel beter op gestaan bij ajax en het publiek.

14 augustus 2017 om 13:25

Voor hetzelfde geld raakt hij geblesseerd en dan gaat het hele feest niet door voor Sanchez. Dit is voor die jongen gewoon een goede stap voor Ajax is het wel erg vervelend! Misschien een beetje vervelend gedrag maar ja zo'n jongen kan daar veel meer verdienen, de pl is op dit moment een leuke competitie, als hij het bij spurs laat zien kan hij echt na de absolute top en Spurs speelt ook cl. Dat kan Ajax hem gewoon niet bieden. Ik kan me dan goed voorstellen dat je weg wil.

Ik heb deels gekozen, ik snap wat Jans bedoeld. En het is misschien ook wel belachelijk dat als je een jaar geleden tot en met 2021 hebt getekend dat jaar daarna er al gelijk te vertrekken. Maar het was niet de keuze van Sanchez om niet mee te spelen, het was de keuze van Keizer. En wie zegt dat Sanchez niet meer mee traint?

14 augustus 2017 om 11:18

Het was de keuze van Sanchez! Keizer geeft daarop zijn reactie gegeven en hem dus niet opgesteld. Waar haal je die onzin vandaan?

Ik denk dat het al heel lastig is om nee te zeggen tegen een bod van 45m. Volgens mij de duurst verkochte Nederlandse speler van een Nederlandse club is 34M voor Depay, de duurste buitenlander 32M voor Milik. In dat perspectief is het een enorm bod.

Ik heb hem hoog zitten maar had dit niet verwacht. Zoals gewoonlijk helpt de zaakwaarnemer wel weer een handje.

Sanchez is op het moment niet te vervangen, maar er moet voor eredivisie niveau echt wel een degelijke verdediger binnengehaald kunnen worden. Desnoods zet je Veltman tijdelijk (of voor de rest vh seizoen) op de plek van sanchez.mocht er geen vervanger worden aangetrokken, dan heb je daarmee een prima oplossing lijkt mij.

Ajax moet sneller handelen, anders streeft feyenoord ze weer voorbij en dat terwijl dit een cruciale fase is van de competitie. een goed begin is namelijk het halve werk, is vorig seizoen gebleken.

14 augustus 2017 om 11:35

Het probleem is dan wel weer dat je nog een nieuwe back nodig hebt. We hebben nu wel orejuela, maar die kan ook nog niet elke wedstrijd mee doen denk ik. Dus er moet sowieso een cv of rv bij en dan nog iemand op links.

14 augustus 2017 om 14:07

Op RB heb je juist prima talenten naast Orejuela, Zeefuik en Mazraoui, het recente verleden heeft aangetoont dat we kunnen bouwen op onze opleiding. Wie zag Tete, van der Wiel of van Rhijn aankomen? Dat waren prima tot goede backs.

Met een extra CV heb je altijd Veltman nog achter de hand.

14 augustus 2017 om 14:05

Denk dat Veltman centraal veel beter is, de Ligt kan dan zijn back up worden en Viergever ook weer centraal. Haal je dan nog een snelle, krachtige, linksbenige CV dan heb je een prima CV staan, ook zonder Sanchez.

Alleen Botteghin zou ik in dit rijtje kunnen toevoegen als goede CVs in de ED, van Beek eventueel, maar die ligt er nu wel heel lang uit.

Ach kan me ook voorstellen van Ajax zelf dat ze Sanchez ff uit de bus zouden trekken. Afgezien van het gezever dat iemand kennelijk zich niet kan concentreren als die naar een andere club kan, zou het maar gebeuren dat Sanchez iets overkomt tegen Heracles en je die mogelijke 45 miljoen misloopt...

Ajax kan voor NL-begrippen een monster bedrag krijgen voor iemand die amper een jaar geleden nog geen 6 miljoen heeft gekost. Dan zou ik die ook lekker aan de kant houden als je op kunstgras speelt. Want laten we eerlijk zijn, ook zonder Sanchez had Ajax gewoon moeten winnen van Heracles.

Die jongen koos vorig jaar voor Ajax ipv Barca 2 zodat hij op het hoogste niveua kon doorontwikkelen. Hij heeft het drama Nouri ook van dichtbij meegamaakt en weet dat hij Europa op missie is zijn carriere te maken en zich binnen te spelen terwijl er altijd iets kan voorvallen. Hij heeft Ajax door Europa gesleurd en heeft ook wel door dat hij veel hoger aankan. Als die mogelijkheid zich aanbied en Ajax zich kan vinden in een bepaald bedrag kan ik hem geen ongelijk geven hoe jammer ik het ook vind dat hij gaat.

Het zijn broodvoetballers die geen enkele binding met Ajax hebben en shoppen van de ene naar de andere clubs als ze daar beter van kunnen worden. Dit keer word iedereen er beter van, Ajax krijgt een mega zak met geld en Sanchez krijgt een salaris die Ajax nooit kan betalen. Alleen de supporters zijn weer eens de grote verliezers want ik zie er nog meer vertrekken zodat Ajax weer een nieuw elftal moet samenstellen en kan de race om de titel wel vergeten.

Nou, wees eens niet zo hard voor Sanchez Ron. Ik vond het een uitmuntende beslissing van hem. Het werkte in ieder geval mee om de punten in eigen huis te houden zaterdag. Hopelijk gunt Ajax hem na zo'n goede daad zijn overgang naar Tottenham .

Broodvoetballer, team in de steek laten etc...allemaal onzin. Je bent een professioneel sporter.Het is je werk. Is een megatransfer mogelijk, prima. Maar respecteer je contract en werkgever en laat ook dat laatste weekend nog zien dat je die transfer waard bent!

14 augustus 2017 om 12:29

Het was Keizer die hem buiten de selectie heeft gelaten en ik zou als coach hem niet meteen opgesteld hebben maar wel als reserve meegenomen. Nu had Keizer amper alternatieven en deed ook nog eens discutabele wissels w.o. Schöne er niet uit voor de Jong.

14 augustus 2017 om 13:26

Keizer gaat echt niet voor de lol zijn beste speler passeren! Die jongen heeft er zelf voor gezorgd.

Naar mijn mening had hij die zaterdag al met de wedstrijd bij Heracles bezig moeten zijn en eigenlijk nits anders, het is zijn werk en daar moet hij 100% op gefocust zijn, en had er dus vanuit zijn management pas na de wedstrijd met Heracles over een bod vanuit engeland gesproken moeten worden.
maar het management ziet ook alleen maar dollartekens en heeft dus niet het beste met de speler voor maar het beste met de portemonnee voor.

Meneer Jans, vergeet niet dat deze Sanchez uit Colombia komt. hij net in Europa is en ineens bedragen ziet voorbij komen, waar je helemaal gek van word.
Nou geloof me, dan kan je rare dingen gaan doen. aangezien wij en ook Jans daar geen weet van hebben, kunnen we beter onze mond houden. Dan heb ik het nog niet eens over die geldbeluste zaakwaarnemers gehad.

Grootste transfer uit de geschiedenis van Ajax lijkt in de maak. Waarde van Sanchez in 1 jaar bijna vertienvoudigd. Mag je dan even in de war zijn? Prima dat hij niet wilde spelen, dat was in principe in het belang van Ajax.

Als Feyenoordsupporter zie ik Sanchez graag gaan. Ajax kan hem niet direct vervangen met de spelers uit de huidige selectie. Dan moeten ze dus gaan kopen. Met 50 miljoen euro is er enorm veel mogelijk, maar je haalt er geen toppers voor. Je hebt wel genoeg geld, maar de competitie heeft niet genoeg status om aantrekkelijk te zijn voor spelers van het kaliber Europese subtop.

Het voordeel dat Ajax heeft is dat ze nu een gokje kunnen wagen. Koop vier spelers van 5 miljoen, als er één bijzit die top blijkt (milik, Sanchez en zo nog tal van voorbeelden) maak je alsnog een sportieve en uiteindelijke financiële klapper. Ik snap dat wel dat ik er nu wat makkelijk overheen ga, maar dat is wel hoe Ajax aan versterkingen moet gaan komen.

14 augustus 2017 om 14:09

Fijn dat er mensen zijn die niet meteen naar Overmars schreeuwen maar wat realistischer zijn. Echter kan het deels wel eens een uitkomst zijn, Viergever en Veltman zijn centraal beter en dan heb je de Ligt nog, haal er een CV bij van 5-10 miljoen, linkspoot, krachtig en met snelheid (vooral dit laatste hebben de overige CVs niet en had Sanchez wel) en dan heb je samen met Botteghin de 5 beste CVs van de ED.

Die Orejuala kan alweer de volgende zijn.

Ik vind dit niet heel raar, was dit ook niet zo'n zelfde soort geval als bij Jasper Cillessen?
Daarnaast snap ik die Sanchez maar al te goed, komt uit een arm, corrupt en zwak land en kan nu miljoenen verdienen bij een grote club.
Snap alleen de ingenomen positie van Ajax niet, laat die jongen gaan pak de 50 miljoen. Straks krijgt hij een zware blessure of draait hij een slecht seizoen dan kan je die 50 miljoen wel omzetten naar 20 miljoen.
Daarbij kan hij natuurlijk ook zeggen niet te willen verlengen, wat zal betekenen dat de hebzucht van Ajax dus geen stuiver heeft opgeleverd

Je denkt toch niet dat Sanchez vroeger in een Ajax pyjama sliep! Het is gewoon een broodvoetballer en het was duidelijk dat hij Ajax gebruikte als springplank. De juiste transfersom vaststellen en afscheid nemen. Overigens is een salarisplafond inbouwen en tegelijkertijd idiote transfersommen verlangen ook iets dat mij tegen het borst stuit. Daar zal ook een ander verhouding in moeten komen. Als een speler zo veel waard is, dan hoort daar ook een hoger salaris bij!

Ik word hier dus echt niet goed van.
Dit mannetje heeft alles aan Ajax te danken, en kan zich niet meer motiveren omdat clubs geïnteresseerd zijn waardoor hij niet meer kan voetballen voor de club waar hij nog steeds onder contract staat! Ik denk dat ik er bij mijn baas uitgegooid wordt wanneer ik zeg dat ik niet meer gemotiveerd ben. Wat een instelling! Strik erom, 45 miljoen innen en weg met die kerel!

14 augustus 2017 om 14:36

Alles aan Ajax te danken, jullie doen net alsof Ajax de enige was die hem wou hebben. Hou op zeg!
Deze jongen zegt terecht weg te willen, dat mag toch. Tsja als Keizer hem niet opstelt daarom is dat niet zijn schuld.
Daarnaast moet je als Ajax zijnde deze jongen ook een grotere stap willen geven, die jongen kan verdienen wat ze in Colombia nog niet eens met 50% van de bevolking verdienen.
Maar even nu anders.
Als jij naar een andere werkgever kon die jouw 1 miljoen euro per jaar geeft ( Netto ) en een villa dat 10 keer zo groot is als een gemiddeld huis, terwijl jij en jouw ouders hun hele leven hebben moeten vechten om brood op de plank te krijgen, wat zal jij dan doen. Tegen jouw baas zeggen: Zo ik heb er superveel zin in en wil hier graag blijven, terwijl ik elders een miljoen kan verdienen.

Pak weg een jaar geleden komt Ajax ineens op de proppen met twee Colombiaanse aankopen, waar wij, supporters, nog nooit van gehoord hebben. We vinden het stevige bedragen die Ajax betaalt voor deze twee onbekenden maar binnen korte tijd groeit Sanchez uit tot de grote sensatie van de eredivisie.

Gedurende het seizoen horen we van Sanchez eigenlijk vrij weinig. Hij laat zich niet verleiden tot grote uitspraken als "ik ben Ajax dankbaar voor de geboden kans" of "hier wil ik me door ontwikkelen" of "ik sta bij Ajax in het krijt" die veel anderen wel hanteren of hebben gehanteerd.

Sanchez doet zijn werk en niets anders, en dat doet hij zo goed dat nu de topclubs, die dus hebben zitten slapen, in de rij staan. Voor al die clubs is 40/50 milj. in de huidige markt peanuts. Voor onze begrippen een ongelooflijk bedrag.

Voor Sanchez is het gewoon werk, niets meer en niets minder en diegene die hem het best betaald kan op hem rekenen. Enige binding met een club ontbreekt, terecht of niet, Sanchez wil zijn werk doen en daarvoor zo goed mogelijk betaald worden. Klaar!

Daarom gaat Sanchez op een mooie Zaterdagavond niet op een k..kunstgrasveld enig risico lopen. Want Sanchez kan miljoenen gaan verdienen bij een andere werkgever en dat wil Sanchez. Daarvoor is hij naar Europa gekomen.

En wij, Ajax maar ook andere clubs, moeten ons schikken naar het feit dat we financieel vele malen tekort schieten ten opzichte van het buitenland, en dat we een competitie hebben die, mede daardoor, niet aantrekkelijk is. Want, bv Tevez, is wel te zien in een competitie in China, die in principe ook weinig voorstelt. Maar ja voor tig miljoenen salaris is het te doen, toch!

Maar dat is hier in NL niet het geval en omdat steeds meer clubs in Europa steeds meer te besteden hebben ben je in NL de basisschool geworden voor met name Engeland. Voorbeelden genoeg. Zelf vind ik vd Berg die nu bij Japie Stam speelt een mooi voorbeeld. Een middelmatige voetballer die meer verdient dan welke Eredivisie speler dan ook.

Het is zoals het is. En Sanchez die gaat bij een ander werken want daar kwam hij voor, voor geld en als het ff kan voor veel geld.

En wij? Hebben miljoenen op de bank maar we kunnen er eigenlijk, kwalitatief, niets meer mee dan hopen op een nieuwe Sanchez.

Ach, het is nu wel duidelijk dat hij weggaat. Blijkbaar gaat Real Madrid ook nog de biedingsstrijd aan. Met dit in het achterhoofd is het alleen nog van belang dat er zoveel mogelijk geld wordt betaald - en dat dit goed geïnvesteerd wordt! Daarnaast moeten de andere belangrijke spelers dan wel blijven. Wat betreft Dolberg zit dat denk ik wel goed, want die speelt zich de laatste tijd juist uit de kijker.

Sanchez kan zich dit veroorloven omdat Ajax in de persoon van Overmars iemand als technisch directeur heeft die in de eerste plaats zakenman is. Bang als hij is dat zijn miljoenen product beschadigd wordt geeft hij Sanchez ook gewoon de gelegenheid om dit te doen. Overmars verdient bakken met geld voor Ajax door z'n zakelijke instinct, maar behalve dezelfde Sanchez en de door hem eigenlijk niet gewilde en dus aan hem opgedrongen Ziyech heeft hij qua aankoop beleid nog heel weinig betekent voor Ajax. Hoe lang bestaat nu al het vermoeden, ook heus wel bij Ajax zelf, dat Sanchez wel eens zou kunnen gaan vertrekken? Dan moet je toch al lang een alternatief hebben? Maar, wederom, als in voorgaande jaren, moet Overmars nu nog beginnen met het lijstje eventuele vervangers langs te lopen om te kijken of er nu nog iemand genegen is naar Ajax te komen. Wederom een paar treinen te laat.

Hoe meer ik over Sanchez lees, hoe kwader ik word. Ik hoef die gozer niet meer in het shirt van Ajax te zien.
Lekker pas starten met onderhandelen aan het eind van de transferperiode, nét te laat zijn voor de deadline. Alsnog een overeenkomst sluiten met een club (van mijn part voor 30 mil), en lekker die broodvoetballer een half jaar laten rotten.

Niet netjes, maar Ajax zat er jaren geleden ook niet mee toen Suarez van FC Groningen naar Ajax ging en ook weigerde te spelen voor zijn toenmalige club. Maar ik zou zeggen: neem de wijze woorden van Ron Jans over en zorg dat je zo snel mogelijk meewerkt aan een transfer

Volgens scout Daniel Cruz is er een flinke hype over Sanchez gaande in Colombia en wordt er verwacht dat hij zsm naar de Europese top gaat. Dat legt ook druk. Daarnaast is er druk van zijn zaakwaarnemer die weer wil vangen uiteraard. Daarnaast kan hij zelf een flinke klapper maken., alleen ws eerder dan verwacht. Betekent niet dat ie dat gaat laten lopen. Daarnaast kan Ajax een flinke klapper maken. Dus ik begrijp, van alle kanten, dat hij niet meedeed tegen Heracles.

We hebben het ook niet over iemand die al jaren bij Ajax speelt. Hij zal altijd al het plan hebben gehad zsm we te gaan als er een grote club komt. Wie weet was Ajax daar vorig jaar al van op de hoogte. Het enige wat Ajax nu doet is clubs tegen elkaar uit spelen om zoveel mogelijk te vangen. Ajax heeft zijn lijstje echt wel gereed voor de opvolging. Maar ze gaan geen namen noemen want dan gaat de prijs omhoog. Die gaat sowieso al omhoog omdat iedereen weet wat ze voor Sanchez vangen. Zie Neymar en Barca.

Veel mensen spreken hierin Football Manager termen. Haal die. Haal die. Iedereen weet het beter dan Overmars. Zo makkelijk is het allemaal niet mensen. Ik vind het jammer dat ie gaat maar dat Ajax het goed speelt nu.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren