Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kritiek op scouten van Van Geel: ‘Haps was duurder dan Tagliafico’

Laatste update:

Feyenoord versterkte zich in de zomer met Steven Berghuis, Ridgeciano Haps, Jeremiah St. Juste, Sam Larsson, Sofyan Amrabat, Jean-Paul Boëtius en Kevin Diks, maar die aanwinsten hebben niet de gewenste resultaten opgeleverd. Sjoerd Mossou is kritisch op het beleid van Martin van Geel.

De columnist van het Algemeen Dagblad stelt vast dat de technisch directeur vooral in de Eredivisie scout: “Als je op een gegeven moment door wil, moet je jezelf afvragen of je in de goede categorie spelers vist. Er is er niet één, op Robin van Persie na, die eerder in de Nederlandse top heeft gespeeld.”

“Ridgeciano Haps was duurder dan Ajax-aankoop Nicolás Tagliafico. Feyenoord scout heel degelijk, verre van avontuurlijk. De helft slaagt en de andere helft mislukt”, aldus de verslaggever zondagavond bij Studio Voetbal. Feyenoord staat na 25 speelronden met 42 punten op de vijfde plaats in de Eredivisie.

Ben jij het met Sjoerd Mossou eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Makkelijk praten zo. Toen haps werd gehaald was et een goede zet blabla. En nu opeens niet. Ben het wel eens met hem over dat feyenoord alleen eredivisie spelers haalt. Denk dat feyenoord hierdoor nooit aansluiting zal krijgen met psv en Ajax

26 februari 2018 om 08:31

Inderdaad, heel opportunistisch. Ajax heeft die back nota bene pas in de winterstop gehaald, die hebben de hele eerste seizoenshelft met Dijks op die plek gelopen.

26 februari 2018 om 09:13

Het is sowieso een beetje een raar verhaal.

Die Tagliafico is nou ook geen wonderspeler en zoals je al terecht zegt ook pas net bij Ajax. Maar als je zo'n punt maakt dan moet je toch ook aankopen als Orejeula, Kristensen, Wober en Cassiera meenemen, die voorlopig weinig voor Ajax betekenen. Een Pereiro is bij PSV ook geen onbetwiste vaste waarde, terwijl de transfer van Luckassen vergelijkbaar is aan die van Haps, met het verschil dat Haps vooral blessures heeft en Luckassen gewoon op basis van kwaliteit gepasseerd is.

Het punt wat de beste man probeert te maken is weinig waard als je wat verder kijkt dan je neus lang is.

26 februari 2018 om 09:21

Wöber presteert prima, is momenteel geblesseerd. Kristensen is pas net een paar weken in Amsterdam en is niet als basisspeler gehaad, hij zal doorstromen als Veltman vertrekt. Orejuela lijkt voorlopig inderdaad tekort te komen en Cassierra is een prika spits voor Jong Ajax, die is ook nog super jong en is gehaald om door te stromen als Huntelaar/Dolberg vertrekken. Al met al een raar lijstje van je. Ajax haalt niet al hun spelers direct voor de basis, dit is bewust beleid. Jonge talentvolle spelers aantrekken (relatief goedkoop) en die door later groeien naar het eerste. Af en toe mislukt zo'n zet weleens (zie bijvoorbeeld Orejuela, die er voorlopig niet aan te pas lijkt te komen) maar over het algemeen gaat dit prima. Veel spelers worden ook al in de O19 aangekocht en redden het ook, bijvoorbeeld Frenkie en Dolberg.

26 februari 2018 om 09:22

Precies, en het is voor de aankopen ook niet lekker binnenkomen. Geen team heeft zo vaak wisselingen moeten aanbrengen in de startopstelling als Feyenoord (tov de vorige wedstrijd). Terwijl Gio juist van de vastigheden is en mensen lang vertrouwen geeft. Het zit gewoon enorm tegen dit jaar qua blessures, en ik heb ook wel mijn twijfels bij de keuzes soms door de technische staf, maar dat is meer iets voor in de zomer.

26 februari 2018 om 10:38

Sammerens...... als je wober en kristensen in dat rijtje zet dan lees ik niet eens verder. Hoe kan je die 2 in dat rijtje zetten. Kristensen is net een paar weken hier en is als backup gehaald en wober is een fantastische verdediger en heeft alleen veel pech met blessures momenteel plus de dommigheid van de trainers die frenkie in de verdediging zetten in plaats van op het middenveld.

26 februari 2018 om 11:15

Slecht geinformeerd. Dijks heeft geloof ik 2 wedstrijden meegedaan. Dus een hele opportunistische reactie van je. Maar dat zijn we van je gewend.

26 februari 2018 om 11:23

Slecht geïnformeerd he? 2 wedstrijden zeg je? We pakken de cijfers erbij.

Mitchell Dijks speelde 9 competitiewedstrijden dit seizoen voor Ajax, 2 wedstrijden voorronde Europa League en een bekerwedstrijd + verlenging. Dat maakt in totaal 12 wedstrijden. Wie is er nou slecht geïnformeerd Erikk?

26 februari 2018 om 11:52

@soccerfan_1,

Je verdedigt nu de Ajax spelers en dat is helemaal niet nodig. Ik geef helemaal geen kritiek op de spelers, maar reageer louter op het verhaal van Mossou.

De vraag is niet hoe ik die 2 spelers kan noemen, maar 'hoe kan Mossou in Haps en Tagliafico als voorbeelden nemen?'.

Immers is Haps net als Wober geplaagd door blessures. Haps als miskoop aanduiden terwijl de beste man geen kans heeft om een leuke reeks wedstrijden op rij te spelen slaat in mijn ogen nergens op.

Tegelijkertijd noemt hij Tagliafico als voorbeeld van hoe het wel zou moeten. Van jou mag ik Kristensen, die 6 Eredivisiewedstrijden bij Ajax bij de selectie heeft gezeten, niet noemen. Echter noemt Mossou Tagliafico, die 7 wedstrijden bij Ajax bij de selectie heeft gezeten. Die is dus net zo goed pas 'een paar weken hier' en heeft zodoende toch net zo goed voldoende te bewijzen, ook al heeft hij zijn eerste wedstrijden prima gespeeld.

26 februari 2018 om 16:27

@sammerens:
Helemaal mee eens. Appels met peren. Populistische niks zeggende uitspraak. Waar ze sowieso koning in zijn bij Studio Sport. Maar dit geeft ook maar 's aan, en niet voor 't eerst, dat die Sjoerd Mossou ook maar wat in de ruimte lult. Geld ook voor de andere tafel heren overigens, die elkaar dan ook nog 's lekker zitten te versterken met die onzin.
Je kunt ook veel over VI zeggen, ook dat ze lang niet altijd rechtlijnig zijn, maar toch een pak minder hypocriet dan deze slapzakken. De laatste jaren komt er nog maar bar weinig goeds van de Nos. En dat is niet alleen beperkt tot sport ... Zelfs het nieuws is al een populistische bende geworden.

26 februari 2018 om 08:33

Toen hij werd gehaald was er al kritiek. Hij heeft zo'n 6 miljoen gekost en dat is wel duur voor een Eredivisie linksback. Niets voor niets dat Ajax en PSV afhaakte. Die hebben het goed gezien en weten ook dat je in het buitenland betere linksbacks rondlopen die ook nog minder kosten.

Ajax heeft goed gehandeld met het aantrekken van Tagliafico en ik zie PSV in de zomer ook een goede linksback halen uit het buitenland.

26 februari 2018 om 08:48

Misschien ben ik de enige, maar ik heb gisteren die Tagliafico de hele wedstrijd gezien en ik dacht juist dat we bij Feyenoord misschien wel twee betere linksbacks hebben. Speelt hij altijd zoals gisteren, of was dat toevallig een matige pot? Voor mij is het zeker niet gezegd dat hij beter is dan Haps, bovendien is het raar dat er naar Haps wordt gewezen terwijl hij geblesseerd is. Hij kan niet zo veel doen aan die wedstrijd van gisteren.

26 februari 2018 om 09:09

Tagliafico is echt beter dan Haps. Komt veel op, met een goede voorzet en wint veel duels . Zijn temperament zit hem wel eens tegen, wat stevige tackels. Maar voor de rest echt een prima back voor Ajax. Gister was iedereen een verschrikkelijk Drama bij Ajax. Daar kan je hem niet op beoordelen. De andere wedstrijden hoorde hij bij de betere spelers van Ajax.

26 februari 2018 om 09:13

Zo matig vond ik hem gisteren niet eens, Feyenoord heeft absoluut geen 2 betere linksbacks, persoonlijk vind ik zelfs niet 1. Nico hoorde in de eerste 5 wesstrijden (dus voor gisteren) steevast bij de beste Ajacieden op het veld, gisteren was zeker wat minder (zoals iedereen buiten De Ligt eigenlijk vond ik), maar wat vond jij precies zo matig aan zijn wedstrijd?

26 februari 2018 om 09:17

Ik heb juist het idee dat hij alleen maar aan het schoppen, duwen, trekken is, ik vond hem gisteren misschien wel de slechtste man op het veld. Maar goed, misschien was gisteren een uitzondering, al vond ik hem tot nu toe alles behalve indrukwekkend. Ik had er persoonlijk meer van verwacht, maar misschien komt dat nog.

26 februari 2018 om 09:19

PSV loopt al tijden met een rechtsback op de linksbackpositie. Waar is die goedkopere, betere back dan? Schijnbaar zijn ze makkelijk te vinden.

26 februari 2018 om 09:26

Nah dan is jouw idee echt niet heel waarheidsgetrouw dit keer hoor Baard. Gisteren was absoluut zijn minste van de 6 wedstrijden. Maar alleen maar schoppen, duwen en trekken? Nee, dat beschrijft hem absoluut niet. Hij wint erg veel duels (zelfs kopduels, wat toch bijzonder is met zijn bescheiden lengte), hij is vrij snel en erg fel en ook aanvallend voegt hij zeker iets toe. Haalt regelmatig de achterlijn en heeft een vrij goede voorzet in de benen. Die kaart die hij gisteren pakte is wel een beetje dat ruwe Latijns Amerikaanse temperament inderdaad, dat was een domme gefrustreerde overtreding. Maar daarop heb ik hem in de eerdere wedstrijden niet kunnen betrappen. Al met al is het voor ons een geweldige vooruitgang op de LB positie, ik vind het wel een degelijke speler.

26 februari 2018 om 09:30

Ik zie hem ook niet elke week, dus weet niet hoe representatief gisteren was. Ik was niet onder de indruk van hem in ieder geval, allerminst.

Wat ik trouwens ook niet snapte, en ik heb er hier ook niets over gehoord, waarom kreeg hij geen rood? Hij kreeg geel voor een overtreding, en ook geel in het opstootje dat daarop volgde. Maar er kwam geen rode kaart. Ik zag net nog de beelden, er wordt twee keer een gele kaart getrokken voor Tagliafico. Misschien heb ik het bericht hierover gemist, maar het zag er heel vreemd uit.

26 februari 2018 om 09:40

1+1 lijkt mij ook bij van Boekel 2, blijkbaar houdt van Boekel er een alternatieve rekenmethode op na? Persoonlijk heb ik nog geen verklaring gehoord van zowel de scheidsrechter als de KNVB maar ik mis ook wel eens wat of misschien komt het nog?

26 februari 2018 om 09:46

Ja, ik zit te zoeken, de beelden laten geen twijfel, er wordt twee keer geel getrokken. En die tweede is zo'n typische gele kaart voor een opstootje, waarin allebei de kemphanen een kaart krijgen. Ik denk dat Van Boekel is vergeten dat hij al geel had, misschien omdat het nog niet stond opgeschreven. Maar volgens mij is er niets op deze site over verschenen, Fox heeft de video wel naar buiten gebracht (maar ik zie hem niet op hun site).

26 februari 2018 om 09:47

Kijk anders nog even naar Ajax-Feyenoord. Speelde hij prima. Terwijl hij toen pas net in Nederland was. Tevens kwam hij pas in januari omdat de competitie toen pas was afgelopen. Hij won in december nog als aanvoerder de Copa Sudamerica.

26 februari 2018 om 09:57

Alle kemphanen hoort hij natuurlijk niet bij, kreeg geel en werd geduwd, heeft niet terug geduwd (i.t.t. Kluivert, Onana en die gast van ADO), zou raar zijn om hem voor rustig blijven een 2e gele te geven?

26 februari 2018 om 10:02

Sander, zoek het even op (tagliafico rood) de beelden laten geen twijfel over wie geel krijgt. Deed me denken aan Simunic toen jaren terug.

26 februari 2018 om 10:09

@ FR12Jules, die goedkopere en betere back loopt in jullie eigen jeugd 😉. Als ik Marcel Brands was had ik een poging gewaagd bij Malacia. Heeft nog maar een 1 jarig jeugdcontract.

26 februari 2018 om 10:13

Ja ik zag het in het stadion ook al, ik vond het ook erg vreemd. Maar toch denk ik dat Van Boekel nog eenmaal duidelijk wilde tonen wie hij nou allemaal geel had gegeven omdat het best een chaotisch gebeuren was. Ik zou niet begrijpen waarom Nico een 2e gele zou moeten krijgen, zijn overtreding was sowieso geel waard maar toen hij geduwd werd door die jongen van ADO (David meen ik?) bleef hij gewoon rustig en hield hij zijn handen omlaag langs zijn lichaam; daar zou dus geen reden zijn voor een extra kaart lijkt me. Wel vreemd dat Van Boekel hierover nog geen toelichting heeft gegeven inderdaad want het is wel ongebruikelijk uiteraard..

26 februari 2018 om 10:17

Ja, ik kan uit het filmpje niet meer opmaken wat Tagliafico deed, en het was volgens mij vooral Onana en niet echt Tagliafico in dat opstootje. Maar een vreemd gezicht is het wel zo. Misschien omdat het opstootje zo snel volgde dat Van Boekel dacht dat de eerste gele kaart niet was gezien of zo.

26 februari 2018 om 10:18

Dat is wel raar inderdaad. Zoals de beelden tonen zou het rood moeten zijn. Uiteindelijk zal de uitleg van de scheidsrechter waarschijnlijk zijn dat hij dacht dat de speler niet door had dat hij geel gaf, en het bij de afwikkeling dus nog eens duidelijk wilde maken.

26 februari 2018 om 13:58

Inmiddels is er dus een reactie van Van Boekel: hij vond dat hij de gele kaart niet lang getoond had (toen begon namelijk direct het opstootje). Aan het eind van het hele gebeuren toonde hij dus bewust nogmaals de gele kaart aan Tagliafico voor de duidelijkheid. "Onana en David kregen geel voor het duwen bij het opstootje, Nico voor de initiële overtreding", zo luidt de (logische) verklaring van de arbiter.

26 februari 2018 om 10:05

- Toen Haps werd gehaald was het een goede zet - En wie zeiden dat? Dat zeiden voornamelijk de mannen van VI. Ik vind Haps aanvallend gezien een prima back. Maar verdedigend vind ik het niet zo veel. Tagliafico vind ik wel met afstand de beste linksback in Nederland.

De heer Mossou wordt een keer wakker. Zo werkt Martin van Geel al meer dan 20 jaar en vorig seizoen vond men dat geweldig toen hij mede de architect van de selectie was dat kampioen werd. Kortom, dat weet je als je hem aantrekt. Voor de rest werd Haps ook vorig seizoen gigantisch overschat na 1 leuke seizoenshelft voor de winterstop. Nu blijkt het toch ook maar een simpele doorsnee back te zijn. Hoor al 9 maanden niemand meer dat deze jongen in Oranje moet. Een hoop mensen zagen het, behalve alle zogenaamde analisten.

26 februari 2018 om 08:33

Jij kijkt niet zoveel naar Feyenoord he? Anders kan ik niet verklaren dat je het gek vindt dat niemand over Haps praat terwijl hij dit seizoen alleen in oktober en november een keer 5 eredivisiewedstrijden op een rij speelde. Voor de rest is hij alleen nog maar geblesseerd geweest of aan het terugkeren.

26 februari 2018 om 09:21

Haps heeft mij verder ook nog niet overtuigt. Al ben ik het wel eens dat hij nog niet vaak lang de kans heeft gehad. Veelal geblesseerd inderdaad, daarnaast speelt hij in een elftal wat waardeloos draait.

Zelf twijfel ik nog over de kwaliteiten van Haps. Tot nu toe lijkt hij eerder op een speler a la Nelom. Alleen het ziet er allemaal erg fel uit. Maar ik geef hem nog even het voordeel van de twijfel.

26 februari 2018 om 08:35

Haps vind ik niet eens verkeerd hoor. Heeft gewoon pech en is geblesseerd maar is zeker een verbetering ten opzichte van Nelom. Met Malacia en Haps heb je gewoon 2 prima linksbacks zeker voor de eredivisie.

Probleem ligt meer op andere posities. Boetius en Larrson 2 spelers voor dezelfde posities had alleen Larrson gehaald er zit nog jeugd achter en had daarbij een creatieve speler voor middenveld bijgehaald.

Echter ik blijf erbij de selectie is op zich niet verkeerd alleen denk ik dat de Coach het elftal niet aan het voetballen krijg.

26 februari 2018 om 12:27

Over welke jeugd erachter heb jij het dan? De enige buitenspeler bij o19 die redelijk goed is is Toure, echter is hij nog lang niet klaar voor de Eredivisie.

Typisch weer een reactie van een journalist... Achteraf is het makkelijk. Iedereen was enthousiast over deze aankopen, alleen Diks werd uit nood gehuurd.. Dus geen risico die stuur je terug naar Fiorentina. Boetius komt niet uit de verf, jammer. Larsson ook nog niet, al heeft die pech gehad niet de hele voorbereiding mee te hebben gemaakt. Voor volgend jaar een nieuwe linksbuiten, rechtsback en voetballende middenvelder. Verder dit seizoen proberen de beker te pakken en snel vergeten.

26 februari 2018 om 08:45

Dat heb ik ook, we waren allemaal tevreden met de aankopen, dan kunnen we daar nu niet over zeiken. Ja, er moet kritisch gekeken worden waarom sommige spelers niet presteren, maar of je je goed hebt versterk bepaal je eigenlijk op 1 september. Nu is het makkelijk afgeven, maar ik heb ze na het sluiten van de transferperiode niet gehoord.

26 februari 2018 om 09:22

Aan het begin was iedereen lyrisch, ik ook. Ik denk dat wij nog steeds op papier een meer dan prima selectie hebben waarmee je kan meestrijden om het kampioenschap. Het komt er simpelweg alleen niet uit.

26 februari 2018 om 09:34

En ik denk dat dat weer grotendeels aan blessures te wijten is. We moeten telkens wisselingen doorvoeren terwijl Gio juist van vastigheden is. En dat is voor aankopen ook lastig. Ik denk nog steeds dat je met deze selectie ook kampioen kan worden.

26 februari 2018 om 09:40

Je kan er moeilijk van uit gaan dat een selectie heel het seizoen fit blijft (zoals het kampioensjaar). Soms wat het dit jaar wel wat overdreven, maar dat mag onderhand geen excuus meer zijn.

26 februari 2018 om 09:50

Nee, maar ook in het kampioensjaar zijn er blessures geweest. Kongolo, Karsdorp, Elia, Vilhena natuurlijk een tijdje gemist, Jones is geloof ik nog een keer geblesseerd geweest en natuurlijk van Beek het hele jaar. Het was niet zo veel in vergelijk met dit seizoen, maar ook niet volledig blessurevrij. Op dit moment denk ik dat we blessures kunnen opvangen, maar we moest eerder dit seizoen spelers als Diks centraal achterin zetten tegen Ajax. Dan zijn er zes centrale verdedigers geblesseerd, dat is idioot veel natuurlijk.

26 februari 2018 om 12:30

Vind je dat echt?
Er is totaal geen creativiteit in de ploeg. Voorin te afhankelijk van Berghuis.
Achterin natuurlijk veel pech gehad.

26 februari 2018 om 14:49

Die creativiteit is inderdaad een gebrek, maar tegelijkertijd werden we er vorig jaar kampioen mee.

26 februari 2018 om 14:58

Qua creativiteit houdt het niet over dit jaar, maar ik zag dat persoonlijk niet aankomen. Toornstra is dit jaar ver teruggevallen, misschien hebben we het onderschat. Maar we maakten vorig jaar de meeste doelpunten van iedereen, dan verwacht je niet zo'n terugval.

Ben ik de enige die Sjoer Mossou niet meer serieus kan nemen. In het vorig artikel wat ik zojuist heb gelezen zegt meneer in één zin 3 keer hetzelfde. En dit is ook weer makkelijk raakschieten! Feyenoord staat er al jaren om bekend om zoveel mogelijk Nederlanders of Eredivisie spelers aan te trekken. Dat heeft hun ook het kampioenschap opgeleverd vorig seizoen. Haps is gewoon een prima back, die bij AZ gewoon goed speelde en zeker nog gaat opbloeien. Laat het maar over aan Ajax en PSV om spelers als Tagliafico, Neres, Orejuela, Romero en Pereiro naar Nederland te halen. Dat is simpelweg niet de visie van van Geel op dit moment en daar kan ik alleen maar vrede mee hebben.

Dat weet je nou eenmaal met Van Geel. Bovendien waren het allemaal spelers die goed presteerden, op Diks na dan, dus je verwachtte dat Feyenoord sterker zou worden in de breedte. Dat het dan zo gaat, tsja.

Dit heb ik afgelopen zomer al gezegd. Maar toen liep de Nederlandse pers weg met het goede aankoopbeleid van van Geel! Daarnaast heb ik me ook verbaasd over de verkoop va Kongolo en in mindere mate de verkoop van Karsdorp. Deze spelers zijn nu uit zicht geraakt... Kongolo was nog niet toe aan een transfer en aan Karsdorp kon je al lang zien dat die het lichamelijk niet aan kon.

26 februari 2018 om 08:34

@mayarood: dan is de verkoop van Kongolo en Karsdorp namens vgeel toch een gouden greep geweest?

26 februari 2018 om 08:38

Kongolo en Karsdorp voor zulke prijzen is gewoon goed en Kongolo speelt nu wekelijks in de premier league en Karsdorp heeft veel pech gehad met blessures. Hij is nog steeds geblesseerd.

Nja, ik vind het juist goed dat ze investeren in 'jonge Nederlandse' spelers uit de subtop van de Eredivisie. De jongens die ze haalden lieten bij hun clubs goede dingen zien en waren toe aan een stap hogerop. Dat dit gepaard gaat met vallen en opstaan is logisch.. De enige echte missers zijn Diks en Boetius. De rest is mede door blessures te vroeg voor de leeuwen gegooid... St Juste en Amrabat bijvoorbeeld. Die hadden een seizoen lang beetje tussen basis en bank moeten pendelen om zich langzaam in het elftal te spelen. Nu moesten ze er direct staan, ook in duels tegen Man City en Napoli...

Klopt Sjoerd, goed geconstateerd achteraf!

Overigens was Berghuis goedkoper dan Pereiro en Neres terwijl hij het zeker niet minder doet. Jorgensen goedkoper dan Luuk de Jong. Sometimes you win, sometimes you lose. Het zou wat zijn als je Altijd beter inkoopt dan je concurrenten.

26 februari 2018 om 09:16

Nu is Berghuis dan ook wel een stuk ouder dan deze twee spelers die je net noemt. Bovendien zal Berghuis ook minder opbrengen gezien zijn mislukte avontuur in de premier leaque terwijl Pereiro en Neres veel meer potentie hebben. Daarnaast heeft Pereiro gewoon evenveel gekost als Berghuis.

26 februari 2018 om 10:00

Goed verhaal, maar je mist de essentie ervan. Elke club heeft spelers die slagen en spelers die niet slagen. Feyenoord heeft met Jorgensen en Berghuis voor relatief weinig geld spelers gehaald die een absolute meerwaarde zijn voor het team.

Dan is het ook heel eenvoudig om te wijzen naar 1 voorbeeld van Ajax die een LB uit Argentinie haalt, die ook een paar wedstrijden goed speelt,

26 februari 2018 om 09:20

Als Feyenoord City staat,zal er qua spelersbudgetten echt wel iets veranderen wat Feyenoord titels kan opleveren. Ben zeer positief dat FEY op termijn de dominante factor binnen de eredivisie zal worden. Maar nu nog niet,de ploeg zit nog midden in het oude Kuiptijdperk,met al zn beperkingen.

26 februari 2018 om 09:43

Jammer dat het nog wel een jaar of 6 kan duren voordat er een nieuw stadion staat. Daarnaast is het nog de vraag of Feyenoord City dé oplossing gaat zijn.

Daarnaast, als je de Kuip gerenoveerd had (laten we uitgaan van de beloofde cijfers) dan had hij nu al bijna klaar geweest en had je al kunnen profiteren.

Jammer dat het zo lang moet duren, ongeacht er gerenoveerd wordt of er een nieuw stadion komt. Jammer ook dat er zoveel twijfel eromheen heerst. Er is vaak commentaar op de mannen van Frfc1908 omdat ze zogenaamd 'sentimenteel' denken. Maar dat is niet zo, als er duidelijk aangetoont kan worden dat Feyenoord City geweldig is, dan gaan ze daar gewoon mee akkoord. Maar er zitten helaas (te) veel haken en ogen aan.

Niemand wilt dat Feyenoord dadelijk jaren terug wordt geworpen vnawege een slecht stadionplan.

26 februari 2018 om 12:37

Na die 6 jaar duurt het nog veel langer.
Het stadion staat er met 6 jaar en de inkomsten zullen een stuk hoger zijn, echter zullen de uitgaven ook met miljoenen stijgen. Heb me beetje ingelezen in alle kosten en inkomsten van Feyenoord City. De inkomstenkant is echt veel te roos kleurig neergezet en de uitgaven zijn erg hoog voor een club die net uit financiële nood komt.

Dit is bekend van Martin van Geel, mede daarom is die ook bij Ajax weggejaagd.

10 % van zijn aankopen slaagt en dat zijn vooral spelers als Pelle, Kuyt en Elia, spelers die zichzelf aanboden. De overige 90% faalt keihard of voegt weinig toe.
Dat Feyenoord paar succesjes heb gehad is vooral te danken aan bovengenoemde namen en de eigen jeugd.
Je gaat mij ook niet wijs maken dat bijvoorbeeld een Boetius beter is dan menig jeugdspelers.
Als je spelers niet wil scouten en je grenzen niet wil verleggen, houdt dan je geld in je zak en geef de jeugd de kans.

Daarom moet Feyenoord ook van Van Geel af. Het is een prima TD voor een subtoppertje of middenmoter maar niet voor de top.

26 februari 2018 om 09:12

Als jij hier kan aantonen dat 10 procent slaagt, ga je gang. Ik durf wel te beweren dat het meer dan 50 procent is. Dus, hup pak de transfers erbij (transfermarkt.de bijvoorbeeld) en zeg welke wel en welke niet zijn geslaagd. Dit soort uitspraken is altijd lekker makkelijk, maar we leven in een tijd dat je alles zo kan vinden op internet. Onderbouw het dan ook.

26 februari 2018 om 12:39

Ik denk dat 10% een beetje weinig is, maar de intentie van zijn verhaal klopt wel redelijk. Van Geel gaat alleen maar voor de ex-topspelers die zichzelf aanbieden en voor spelers die het leuk doen bij een subtopper of middenmotor.

26 februari 2018 om 13:16

Pelle, Kuyt, Elia, Janmaat, Jorgenson, Botteghin, van der Heijden, Guidetti, El Ahmadi, Toornstra zijn toch bepalende spelers geweest. Als dit 10% is dan dan zou hij 90 mislukte aankopen hebben.....

Vergeet overigens niet dat van Geel verantwoordelijk is voor aankoopbeleid spelers, maar ook trainers. En met Ronald Koeman en van Bronckhorst heeft hij 2 prima keuzes gehad.

Ben het een keer met m eens gedeeltelijk. Ga je eens verdiepen in de hystorie van de aangekochte back van Ajax. Deze Argentijn heeft met zn 25 jaar al aardig wat clubs versleten.als je het aantal kaarten ziet wordt je niet vrolijk. Ook nu weer. De toekomst zal het leren. van Geel koopt geen buitenlandse speler want heeft geen scouting apparaat en zelf gaan kijken gaat niet gebeuren een dag en nacht van huis lijkt een nachtmerrie voor hem. Gaat niet alleen om scouten ook de jeugd blijft ver achter.

26 februari 2018 om 10:35

Deze moet je toch ff uitleggen?
Aardig wat clubs versleten? Hij zit nu bij Ajax bij zijn 4e club en Ajax is zijn 3e tranfer.

Bij Banefield is hij een seizoen uitgeleend aan real Murcia, vervolgens teruggekeerd, na anderhalf jaar een transfer naar Independiente en bijna 3 jaar daar verkocht aan Ajax. Hoezo aardig wat clubs versleten??

En dan zijn kaarten pakken, als je het aantal kaarten ziet wordt je niet vrolijk? Nee nu ja, hij heeft er nu 3, maar dat is niet echt in lijn met zijn afgelopen seizoenen, vorig seizoen 1 in alle competities bij elkaar, seizoen daarvoor 3 in alle competities bij elkaar en het seizoen daarvoor 5 in alle competities bij elkaar dat is dus 9 kaarten in 3 seizoenen. Hij zit dus bij Ajax op geen eens de helft van de competitie al op het gemiddelde aantal kaarten van de 3 seizoenen ervoor na een heel seizoen. Dat klopt dus niet en is juist een opvallende statistiek. Iemand die juist niet echt een kaartenpakker is, pakt er nu te snel te veel. Dan zou je moeten kijken waar dat aan ligt. Fluiten we hier sneller? Moet hij hier vaker aan de handrem trekken? Die vergelijking heb ik niet gemaakt, vermoed trouwens wel dat het laatste eerder van toepassing is dan het eerste, zo geweldig verdedigd Kluivert niet mee en als Frenkie dan ook nog eens diep staat met de trage schone als achter vang dan kan ik mij wel voorstellen dat je kwetsbaar wordt op de counter. Al moet ik bekennen dat ik de gele kaart van gisteren niet heb gezien, maar dat ik opgevangen heb dat dit een echte frustratie gele kaart is geweest.

26 februari 2018 om 10:36

Feyenoord loopt nou eenmaal achter op PSV en Ajax maar dat is ook niet gek aangezien ze pas een aantal jaar geleden uit een crisis zijn gekomen. Daardoor loopt Feyenoord momenteel achter wat betreft status, jeugd, scouting en verkopen. Spelers als St Juste en Amrabat vind ik goede aankopen waarvan je weet dat ze alleen maar beter worden, Larsson en Haps moeten ook meer brengen maar die hebben tot nu toe ook wel last van blessures, Berghuis is een topaankoop en een van de betere spelers in de eredivisie en Boetieus is naar mijn mening een aankoop voor de gok die verkeerd uit lijkt te pakken. Neres, Sanchez en Lozano zijn natuurlijk schotten in de roos en die jongens doen het goed en worden natuurlijk ook weer voor een heel hoog bedrag verkocht maar voor spelers als Arias, Pereiro en Tagliafico gaan ze ook niet de hoofdprijs vangen en spelers als Orejuela en Cassierra lijken nog miskopen.

Ziet eentje het licht hoor! Zoals elke speler of coach heeft natuurlijk een TD ook zijn eigen stijl, plus- en minpunten. Van Brands kun je zeggen dat hij doorgaans het geheel niet goed aanvoelt en sinds zijn komst PSV opzadelt met redelijk ongebalanceerde selecties, maar creatief is hij wel. Try-outs op huurbasis, met huurlingen de ontwikkeling van talenten overbruggen of slimme deals met jonge spelers die bekend staan als potentiele (wereld)top geven dat weer, zonder daar overigens ook een verzameling miskopen op met name verdedigend vlak en zijn zelfbevestigende houding mee goed te praten. Van Geel doet al sinds hij TD is hetzelfde kunstje. Bekend met contracten van spelers van vorige clubs kocht hij bij AZ Willem II leeg, was hij bij Roda en Ajax er weer niet vies van in Alkmaar rond te kijken en inmiddels bij Feyenoord richt hij zich ook erg nadrukkelijk op de Eredivisie. Dat Feyenoord nu een slechte wedstrijd speelt en een prima back als Haps ineens wordt genomen als voorbeeld om zgn. wanbeleid op technisch vlak aan te stippen is goedkoop en opportunistisch.

Sowieso zaten de media gisteren weer in de makkelijke leunstoel. Een maand geleden kon Feyenoord op lof rekenen bij hetzelfde affiche en richten alle pijlen zich op Psv, dat een wanprestatie leverde en er in alle kranten van langs kreeg. Nu heeft PSV zich knap hersteld met prima voetbal en gaat men daar graag snel aan voorbij, om in nagenoeg de hele uitzending Studio Voetbal Feyenoord – dat gewoon al weken uit vorm is en duidelijk worstelt met het zijn kampioensstatus dit seizoen – over de hekel te halen. Doet me een beetje denken aan het laatste kampioenschap van Psv, dat de club op de valreep in de schoot geworpen kreeg. Feest in Eindhoven, maar in Hilversum enkel aandacht voor het leed en falen van Ajax. Het lijkt onderhand wel of succes niet meer mag worden uitgelicht en alleen ruimte is voor kritiek.

Is Tagliafico zo goed dan? Hij is fel, maar dat is het ook wel. En Haps kun je niet beoordelen omdat hij bijna het hele seizoen al niet fit is. En Malacia doet het goed, is misschien wel de beste man bij Feyenoord en heeft veel meer potentie dan Tagliafico.

26 februari 2018 om 12:43

Jaa hij heeft meer potentie dan Tagliafico. Echter is Tagliafico op dit moment veel verder. Verdedigend is Tagliafico met afstand de beste linksback van de Eredivisie. Aanvallend is hij ook erg sterk (niet de sterkste).

Echter om Malacia aan te dragen als bescherming voor v Geel is erg raar. Waarom zou je een linksback voor 6 miljoen halen, als je Malacia in je eigen jeugd hebt zitten. Als Haps fit is zit hij Malacia alleen maar in de weg.

En Cassiera was duurder dan Jorgensen volgens mij. Soms slagen aankopen soms niet. Lekker makkelijk nu kritiek leveren wanneer het slecht gaat, juist de degelijke aankopen (Bothegin, Van der Heijden etc) waren vorig seizoen belangrijk voor het kampioenschap. Maar, als je meer gokt zoals Ajax en PSV dan is de kans op grote verkoop inkomsten en betere spelers ook weer groter. Ajax kan 10 spelers halen van 4 miljoen en er hoeft maar 1 Sanchez in te zitten.

26 februari 2018 om 12:46

Nahja kijkend naar de groei van de 3 clubs de afgelopen jaren is het wel duidelijk wiens beleid beter werkt. Ajax, PSV en Feyenoord hadden in de periode 2009 meer schulden dan dat zij eigen vermogen hadden. Ajax en PSV zijn nu financieel stukken gezonder dan Feyenoord en draaien veel hogere omzetten.

Echter is de vergelijking Cassierra, Jorgensen apart. Cassierra is als speler voor de toekomst gehaald, waar Jorgensen een directe versterking is.

26 februari 2018 om 13:17

Ajax en PSV hebben al tijden een veel grotere omzet dan Feyenoord. Logisch dat je dan sneller uit de schulden bent, tevens waren de problemen bij Ajax minder groot en had PSV hulp van de gemeente nodig. Ik ben zelf Ajacied dus niet een subjectieve Feyenoord supporter maar vind dat je niets anders dan respect kan opbrengen hoe zij zich uit de schulden hebben weten te werken en ook nog kampioen direct daarna zijn geworden (hetzelfde kan je overigens van AZ zeggen na de val van Dsb, ook heel bewonderingswaardig).

En de vergelijking is niet heel apart, misschien twee seizoenen geleden maar Cassiera speelt nu al twee jaar in de JL en is nogsteeds pas de 4e optie (dolberg, Huntelaar en S. de Jong staan voor hem in de pikorde). Je kan ondertussen echt wel spreken van een miskoop. Hij doet het dan wel goed in de JL maar ook echt niet overweldigend hoor. Hij staat op 14 goals volgens mij, terwijl er toch vrij middelmatige spelers meer dan 20 goals hebben gescoord de afgelopen jaren.

26 februari 2018 om 14:35

De vergelijking tussen Cassierra en Jorgensen is nog steeds apart aangezien Jorgensen een directe versterking is geweest en Cassierra niet. Cassierra is nog altijd maar 20 jaar en heeft dus nog 7(!) jaar tijd om op het niveau van Jorgensen te komen. Sprake van een miskoop kan het niet echt zijn dus. Dolberg en Huntelaar zijn niet de minste om voor je te hebben.

Wat zegt die 14 goals dan? Bovendien is de competitie nog niet eens afgelopen dus kan hij die 20 ook wel halen hoor. Er zijn in de Eredivisie ook wel middelmatige spelers die 20 keer gescoord hebben dus het aantal goals is nou niet echt een graadmeter. Of wou je zeggen dat Huntelaar, Lozano, Luuk de Jong, Jorgensen koekenbakkers zijn?

26 februari 2018 om 16:53

En Jorgensen stond er gelijk, Cassiera was gehaald voor de toekomst maar als een speler na 2/3 jaar nogsteeds niet er klaarvoor is en het contract ook niet 7 jaar doorloopt (lekker relevant voor Ajax dat hij nog 7 jaar heeft om op dat niveau te komen daar heeft Ajax niets aan want dan is hij allang weg) wanneer is hij er dan wel klaarvoor? En het is niet alsof hij er tegen aan zit, nogmaals na jaren bij Ajax te hebben gezeten is hij pas 4e in rangorde. Dat is dus gewoon een miskoop.

Wat zeggen die 14 goals dan? Een spits van Ajax zou meer dan 14 goals nu moeten hebben in de Eredivisie, als hij dat niet eens in de JL kan wat heeft het eerste er dan aan? Natuurlijk heb je in de eredivisie ook slechte spelers die vaak hebben gescoord, meer dan de topspelers nu maar dat zegt dan ook alles over het huidige niveau.

Jorgensen is in alles een betere aankoop geweest dan Cassiera, hoe kan je dat ingodsnaam ter discussie stellen? Ja er zit een verschil in het soort aankoop, dat is je enige argument en dat heb ik allang weerlegt door aan te geven dat dat argument enkele jaren terug van toepassing is geweest maar nu allang niet meer. Een miljoenen aankoop die er al jaren zit, en nogsteeds door Siem de Jong uit de basis wordt gespeeld wat niet eens zijn positie is.

Het is toch duidelijk dat Jorgensen een goede aankoop is geweest voor Feyenoord en Cassiera niet voor Ajax?

26 februari 2018 om 17:05

Het is niet dat hij er al jaren zit hoor. Cassierra is 1.5 jaar in Nederland. Nog steeds is hij maar 20 jaar, typerend voor Nederland om spelers van 20 van een ander continent al te gaan afschrijven. Cassierra heeft op dit moment nog 3.5 jaar contract en wordt gewoon erg rustig gebracht. Aankomend jaar wordt hij of 2xe keuze achter Dolberg of hij wordt verhuurd aan een subtopper in de Eredivisie. Nog steeds veeeeel te vroeg om zo'n jonge speler (die als je het een beetje volgt zich enorm ziet ontwikkelen) al af te schrijven.

Achteraf kritiek hebben op transfers door ze te vergelijken met andere transfers is zo zinloos. Ja goh, Tagliafico is een stuk betere investering gebleken. Als we dat van te voren hadden geweten, was Feyenoord ongetwijfeld ook voor hem gegaan.

Wat een onzin!
Kritiek alleen maar om wat te schrijven. Misschien hebben de spelers niet gebracht wat iedereen had verwacht maar het zijn geen slechte aankopen.
De meeste van deze spelers waren allemaal uitblinkers bij een middenmoot club.
st.juste, Amrabat en Haps hebben nog genoeg potentie en komt er soms ook uit. Ik verwacht persoonlijk dat Feyenoord volgend seizoen weer gaat meedoen dan zijn ze een jaartje verder is er meer balans en is iedereen geacclimatiseerd.
Maar als meneer Mossou nou ff had nagedacht voor iets te schrijven hij vergelijkt Haps met Ajax aankoop Tagliafico dat deze duurder was in aankoop bedrag.
Maar meneer vergeet ff dat Tagliafico een veel hogere tekenbonus van Ajax heeft gehad en 2,4 keer zoveel verdient als Haps.
Ook is Haps een stukje jongen dan Tagliafico dus kan de potentiële winst vele malen hoger zijn en verder is het geen reële vergelijking aangezien Tagliafico maar een paar wedstrijden in Ajax 1 heeft gespeeld wel een sterke indruk maakt maar dit ook kan instorten. Haps heeft wel degelijk bij AZ laten zien veel potentie te hebben.

Volgend seizoen kan het anders zijn en zijn het direct top aankopen maar nu moet heel Feyenoord door de slijk.

Haps is zeker beter dan Tagliafico, sterker nog, dat is nou precies de enige echt sterke aankoop die normaal gesproken en directe versterking voor de basis zou zijn.. Iets wat je van Amrabat, Diks, St Juste, Larsson, niet gezegd kan worden. Daarbij; waarom speelt Hansson nooit? Als die jongen zelfs met dit matige spel niet gebracht kan worden, in een elftal dat letterlijk niet slechter KAN spelen, wat doet ie dan hier? Heb het idee dat ie wel kundig is.

Jammer dat Moussou telkens van mening verandert, Ajax had boot gemist en was na de zomer niet versterkt met linkback. Feyenoord had wel adequaat gereageerd op vertrek van Kongolo. Bij toeval wordt in winterstop Tagliafico aangeboden en heeft van Geel 'wederom' verkeerd gescout.
Het feit, dat Feyenoord nu minder presteert is duidelijk een gevolg van een overladen programma en de vele langdurige blessures waardoor de achterhoede telkens van samenstelling moest veranderen. Ach vorig jaar deed PSV niet mee voor de prijzen en wist Moussou alle tekortkomingen van PSV te melden. Cocu faalde in de ogen van Moussou en nu moeten blijkbaar van Bronckhorst en van Geel verdwijnen. Lekker goedkoop scoren op het trainersgilde, maar wees gerust volgend jaar kunt u na 10 wedstrijden weer een nieuwe prooi vinden om af te zeiken. Gelukkig ben ik ervan overtuigd, dat Feyenoord met van Bronckhorst volgend seizoen weer vrolijk met een vast en ingespeeld team meedoet voor de prijzen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren