Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kritiek op 4 Feyenoord-aankopen: ‘Spelers die er al hadden moeten staan’

Laatste update:

Sinclair Bischop is kritisch op het zomerse aankoopbeleid van Feyenoord, zo laat de journalist van ESPN blijken te gast in FC Rijnmond. De presentator ziet dat te veel aankopen van de Rotterdamse landskampioen nog niet van waarde zijn in De Kuip. Bischop noemt Ramiz Zerrouki, Ondrej Lingr, Ayase Ueda en Luka Ivanusec als specifieke voorbeelden in zijn betoog.

Feyenoord gaf afgelopen zomer ruim 36 miljoen euro uit aan inkomende transfers. Van alle aanwinsten lijkt alleen Calvin Stengs (voor 6 miljoen euro van OGC Nice) momenteel zeker van een basisplaats onder trainer Arne Slot. Bischop is dan ook kritisch op het aankoopbeleid van Slot en Feyenoord-directeur Dennis te Kloese.

“Feyenoord is geweldig aan het seizoen begonnen, heeft indruk gemaakt in de Champions League”, begon Bischop zijn verhaal nog positief. “Maar als je kijkt naar de basis, zie je telkens maar één of twee nieuwe spelers. Er staat een geraamte met negen spelers van vorig seizoen.”

“Dat had natuurlijk niet moeten gebeuren”, gaat Bischop verder. “Feyenoord heeft veel geld uitgegeven. Zerrouki, Ivanusec, Ueda, Lingr. Dat zijn spelers die er allemaal al hadden moeten staan. Dan was Feyenoord verder gekomen.”

Bischop wil nog niet alle genoemde spelers als miskoop bestempelen. “Ik denk wel dat het spelers zijn die Feyenoord beter maken, maar op dit moment moet Feyenoord het voornamelijk hebben van de spelers die er vorig jaar al waren. Dat terwijl je ook de Champions League in ging.”

De journalist denkt wel dat de ervaringen uit het miljardenbal de selectie van Feyenoord verder gaan brengen. “Die spelers hebben zich wel doorontwikkeld, vandaar dat Feyenoord ook makkelijker voetbalt. Maar als je naar het puntenaantal kijkt, komt Feyenoord gemiddeld op hetzelfde aantal als vorig jaar. Dit jaar is er alleen een ploeg die nog beter is (met PSV, red.).”

Door de uitschakeling in de Champions League is het onduidelijk of Feyenoord deze winter opnieuw miljoenen kan spenderen op de transfermarkt. Wel onthulde Slot onlangs tijdens een persconferentie dat hij graag een extra spits ziet komen. “Het is iets waar we in deze fase ook over spreken, ja. We hebben twee goede spitsen in huis, maar als Ueda er een maand niet is, moet je de opties gaan bekijken.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wel ongelofelijk dat ze zo'n uitgesproken Feyenoord-supporters als analist en presentator bij ESPN hebben in de vorm van Been en Bisschop en dat, dat bij Ajax en PSV veel minder tot uiting komt. In ieder geval; ze openbaren het niet.

5 december 2023 om 10:15



El Ahmadi mocht ook analyseren al vind ik hem nog redelijk objectief. Het is wel heel vervelend dat er altijd Feyenoord analisten op zo’n wedstrijd worden gezet. Die beredeneren alleen maar vanuit Feyenoord perspectief. Ik had ook het gevoel dat die commentator het gigantisch vervelend vond dat PSV twee goals scoorde eergisteren. Zet daar dan gewoon Kwakman en Perez op met een objectieve commentator.

5 december 2023 om 10:49

@psver, ik kan je een ding vertellen, maar Perez is never objectief richting Feyenoord.
Die zoekt altijd wel wat om negatief te zijn.
Been is uitgesproken Feyenoorder, maar die zien wij als Feyenoorders liever ook niet wijs doen rondom een wedstrijd nadat hij zelf heeft laten zien er wenig van te kunnen.
Van Hooijdonk nog, maar verder is er toch geen analist die uitgesproken voor Feyenoord is?
Maar snap Baxman hierboven sowieso niet. Gijp en Afellay zijn voor PSV, Van der Vaart, Van Basten, Sneijder, De Boer voor Ajax, Perez en Vink voor Ajax en Psv....het is toch gewoon verdeeld?
Edit: Boskamp is natuuurlijk ook een Feyenoorder haha

5 december 2023 om 12:31

Gijp is echt niet voor PSV hoor 😂

5 december 2023 om 12:40

Waterreus wel een klein beetje.

5 december 2023 om 14:21

@fr010frdam - Nou ja, Perez zoekt in het algemeen altijd naar het negatieve. Ik denk niet dat het zozeer met Feyenoord te maken heeft. Verder volledig met je eens.

5 december 2023 om 10:17

Volgens mij gaat het heel het jaar al over Ajax toch? Over PSV valt weinig te vertellen op positief dingen na en hier hebben ze een punt op Ueda na. Die is als vervanger van Gimenez aangetrokken.

5 december 2023 om 11:01

En Ivanusec komt terug van een zware blessure waarbij hij vrijwel de gehele eerste seizoenshelft aan de kant heeft gestaan. Lingr is gehuurd om meer variatie op 10 te krijgen.

Zerrouki heeft goed gespeeld in de CL, maar in de eredivisie loopt het niet.

De Zwolse jongens waren een gok.

5 december 2023 om 11:25

Onzin wat Ivanusec betreft. Ja, hij is geblesseerd geweest maar dat was 'slechts' een maand. Geen vrijwel hele seizoenshelft zoals jij wil schetsen.

5 december 2023 om 11:45

Wel op een vervelend moment en hij moet daarna weer wedstrijdfit worden.
Al met al kost het meer dan een maand.

5 december 2023 om 10:25

Bisschop is journalist. Geen idee of hij ook fan is, maar dat haal ik niet op uit zijn verslagen en interviews. Komt uit Rotterdam, staat denk ik het vaakst bij wedstrijden van excelcior en sparta. Mario Been is geen journalist, dat is een kenner. Die spreekt zich inderdaad uit dat hij zn hart bij Feyenoord heeft liggen. En zo heb je Perez die weer meer met Ajax heeft. Daarvoor had je Ronald de Boer, die nog meet met ajax had. Maar wat is nu het probleem eigenlijk?

5 december 2023 om 10:46

Bij Perez merk ik er niets van dat hij meer net Ajax heeft. Ik vind als 'neutrale' kijker Perez en Kwakman echt veel beter dan de rest, die inderdaad altijd vanuit club perspectief praten. Een Vink, een Been, Van Hooijdonk, VD Vaart. Het is niet om aan te horen, zet er een gemiddelde supporter neer en je krijgt hetzelfde. Het probleem is dat je van een analist een analytisch relatief objectief beeld hoort te krijgen, niet van dat clubgelul.

5 december 2023 om 10:55

Wij als Feyenoorders merken vooral dat Perez in ieder geval niet voor Feyenoord is.
Verder met je eens dat de analisten voortaan van een laag niveau zijn. Er zit ook geen enige nuance meer in de opmerkingen.
Alles is goed en wordt overdreven of alles wordt volledig afgezeken.
Maar goed, meestal kijk ik het daarom niet meer rondom wedstrijden, maar hier lees je het dan nog regelmatig.

5 december 2023 om 12:45

De clubvoorkeur boeit me vaak niet echt maar wat fr010rdam zegt dat alles wordt overdreven wordt vind ik vooral vervelend. En dat is ook de reden dat ik met name bij wedstrijden van de top 3 niet kijk rondom de wedstrijden.
Vink en Kwakman vind ik eigenlijk de enige die vaak wat nuances aan proberen te brengen. De rest probeert alleen maar een topic op VZ te krijgen heb ik het gevoel.

5 december 2023 om 13:26

Ja eens dat Kwakman en Vink prettige analisten zijn. Bruggink liet zijn club voorkeuren ook zelden spreken.

5 december 2023 om 10:28

Wat maakt dat nou uit joh, zet je het geluid uit en lees je een boek voor de aftrap.

5 december 2023 om 10:32

Sorry wat zeg je nou precies? ongelofelijk mooi? of zit je te miepen?
Er werd voorheen altijd steen en been geklaagd over de NOS die alleen maar pro ajax was, nu is het bij ESPN een keer andersom en zijn we dat alweer vergeten? time flies man.

Makkelijk scoren. Ueda is gehaald als vervanger voor Gimenez, die staat er nog elke wedstrijd in, dus kan Ueda er ook nog niet staan zoals de beste man wel wilt

5 december 2023 om 10:40

Precies. Je hebt met Gimenez de topscorer van de ED, die voetbal je er niet zomaar uit. Met Ueda heb je een speler die er snel kan staan als Gimenez verkocht wordt.

5 december 2023 om 10:44

Precies, en Ivanusec begon goed, maar komt matig terug van een blessure.
Zerrouki is als 2e 6 gehaald, in eerste instantie achter Wieffer.
Lingr heeft nog weinig kansen gehad, maar niet gek dat Stengs met 8 assists en 4 goals boven hem in de rangorde staat.

5 december 2023 om 11:18

Nou ja, Ajax aankopen zijn al een stuk eerder afgeschreven door verschillende analisten en journalisten. Dus het was een kwestie van tijd tot ook Feyenoord aankopen besproken werden toch?

5 december 2023 om 11:24

@misseva88.
Ja ze mogen lekker negatief zijn.
Idrissi en Santi kwamen vorig jaar ook pas na de winterstop los. En Timber nu pas.
Het is altijd afwachten hoe snel spelers aanhaken en welke kansen ze krijgen.

Van Ueda en Lingr kan je nog veel te weinig zeggen. Krijgen iedere keer de kans op het moment dat heel de opstelling wordt omgegooid in "alles of niets".
Blessures bij Ivanusec en Minteh kwamen ook niet lekker uit.
En Beelen en vd Belt zijn gehaald voor de toekomst.

5 december 2023 om 11:40

Het is wat er bij topclubs gebeurt wanneer de ploeg minder draait. Dan gaan analisten spelers zitten beoordelen op wat ze verkeerd doen zonder rekening te houden met mogelijke aanpassingsproblemen in zowel een nieuw land als een nieuw team. Zelf probeer ik voorzichtig te zijn met het beoordelen van aankopen in hun eerste jaar bij een nieuwe club; en daar slaag ik ook niet altijd in moet ik zeggen.

Ik zie zelf wel positieve aanknopingspunten bij Ueda, hij bevalt me wel. Of het goed genoeg is gaan we zien maar ik zie wel wat in die jongen. Bij Lingr en Ivanusec moet ik het nog zien, maar ze krijgen het hele seizoen om wat aan te pielen en zich aan te passen. Iedereen heeft tijd nodig om zich aan te passen.
Nou ja, Trauner niet dan. Die stapte uit het vliegtuig, plakte een pleister op z'n neus en deed gelijk zijn ding, echt ontzettend knap.

5 december 2023 om 11:43

Ja is ook lastig.
Maar bij Ajax was ik ook voorzichtig. Te veel sterkhouders tegelijk weg, als je bij een lekker draaiend team komt is het al heel anders.

En ja haha Trauner is een uitzondering en Aursnes was dat ook.
Bij PSV zie je dat Schouten en Lang direct belangrijk zijn, waar Lozano natuurlijk PSV al kende.
Soms gaat dat goed, anderen hebben aanpassingsproblemen.

5 december 2023 om 12:33

Zal het er ook niet een beetje mee te maken hebben dat sommige spelers behoorlijk gehyped werden zonder ook maar het Feyenoord shirt gedragen te hebben? Ivanusec werd min of meer bestempeld als de beste aanvaller van de Eredivisie en na wedstrijden tegen Almere City en Utrecht kon het al helemaal niet meer op.

Ik denk gewoon dat Feyenoord het zichzelf heel moeilijk heeft gemaakt afgelopen zomer, door lang te wachten met de aankopen. Zeker onder Slot lijkt me een voorbereiding cruciaal en heb je liever niet dat dit tijdens het seizoen moet gebeuren. Ik durf wel te stellen dat deze strategie ook te maken heeft met die kleine blessures en het puntverlies in het begin van het seizoen.

Maar hoe zien jullie eigenlijk de aankoop van Ueda? Los van de kwaliteiten, Heeft Fey hier voldoende rekening gehouden met de Azie Cup? Ook het feit dat je tweede spits (net zoals Gimenez) bij iedere interland de halve wereld over moet rezien lijkt mij ook niet ideaal.

5 december 2023 om 13:29

@fckorsou,
We waren wel optimistisch na de eerste wedstrijden. Eens. Misschien te, maar hij liet zich direct gelden.
En dat van Santi, ik vind dat daar nu wel erg de nadruk op wordt gelegd door de club.... Ajax en PSV hoorde ik daar nooit over met Martinez, Alvarez, Moreno en Guardado. Of heb ik dat gewoon gemist?
En ja misschien niet handig, maar Pepi was het alternatief, die vliegt ook overal heen toch?

5 december 2023 om 17:06

@fr010frdam, Wat betreft dat reizen ben ik het helemaal met je eens. Zo zijn er meerdere spelers die er last van hebben, maar om een of andere reden lijkt het bij Feyenoord iets meer aandacht te krijgen. Maar ik durf niet te zeggen of dit komt door de club of de media die dit heel groot maakt. Wij hebben bijv Lozano, Pepi, Dest en Tillman idd, maar gelukkig kunnen we het normaal gesproken prima opvangen.

Het voordeel van Pepi ten opzichte van Ueda is dan wel weer dat hij niet midden in het seizoen een Azie Cup moet spelen. Zoals ik heb begrepen zullen jullie het in diezelfde periode ook moeten doen zonder Minteh, Janbahaskh en Zerrouki vanwege de Azie Cup. Eigenlijk bizar dat je in 1 klap, 4 selectiespelers mist, midden in een titelstrijd.

5 december 2023 om 23:39

Ja, klopt, vooral Zerrouki en Ueda is gevaarlijk, mocht Wieffer of Santi geblesseerd raken.
Alireza zie ik graag verkocht worden.
Dat Minteh er niet is is jammer, maar dan krijgt Sauer wellicht de kans, dat is dan weer het voordeel.
En raar idd, dat het bij psv niet over het reizen gaat. Misschien omdat alles toch wel lekker loopt nu

5 december 2023 om 12:34

Nou ja, ze stellen niet per se teleur, maar de vraag die je moet stellen is; waarom heeft Feyenoord voor een groot deel alleen maar spelers voor de bank gehaald?

5 december 2023 om 13:32

Omdat de basis al stond. Je werd kampioen en kwam ver in Europa.Verliest 3 spelers, waar je voor Kokcu al een vervanger hebt in de vorm van Timber, Stengs de vervanger is van Szymanski en qua buitenspelers verlies je Idrissi, waar ze voor de vervanger wel in de buidel tasten

Op zich is het wel Slot en Feyenoord eigen dat spelers de tijd krijgen om te wennen. Daarom veroverde Gimenez vorig jaar bijvoorbeeld pas na de winterstop een basisplaats ten koste van Danilo. Die gewenning ging vorig seizoen alleen bizar snel als je in ogenschouw neemt dat Feyenoord iets van 18 nieuwe spelers had gekocht. Dit jaar duurt het wat langer, en dan helpt het ook niet dat je grootste transfers (Ueda en Ivanusec) allebei lang met blessures hebben gesukkeld.

Het is een gegeven dat een Feyenoord met geld ongelofelijk gevaarlijk is. Maar van deze 4 namen vind ik eigenlijk dat alleen Ivanusec redelijk door de mand valt maar aangezien die ook een fikse blessure achter de rug heeft moet die natuurlijk wel weer op niveau en ritme komen.

Maar een Ueda is als vervanger voor Gimenez gekomen en speelt natuurlijk spradisch of als soort van pinchitter dit seizoen. Lingr is als vervanfer van Bullaude gekomen. Persoonlijk vind ik Zerrouki wel een goede speler en nummer 6 en heeft zijn mindere momenten met goede momenten gewisseld.

Het is ook maar net hoe je er naar wil kijken. Een Ueda is gehaald als opvolger van Gimenez, net zoals Timber vorig jaar al kwam om al klaar te stomen als opvolger van Kokcu. Is dat beleid of verkeerde aankopen die er niet gelijk staan? Voor de rest is er toch ook uitgelegd dat directe versterkingen halen lastig blijft. Feyenoord zit niet in de categorie qua transfersom en bijpassend salaris dat er makkelijk versterking gehaald word. Uiteraard zijn er uitzonderingen als een Hancko. Maar het gros met een Paixao,gimenez,timber,wieffer hebben toch de tijd nodig gehad om een versterking te zijn.

Voor nieuwe spelers die af en toe mogen invallen is het natuurlijk moeilijk om een verschil te maken. Helemaal als het wedstrijden zijn waar het team niet goed speelt. Zet die gasten 3 potjes achter elkaar erin tegen de middenmoot en het zijn ineens heel goede spelers, daar ben ik wel van overtuigd.

Ik ben wel benieuwd hoe we als club nu omgaan met wat meer kritiek. Is er de laatste 2 jaar natuurlijk nauwelijks geweest. Dat was vooral lof en hosanna. Benieuwd hoe Slot, Ten Kloese en de rest nu omgaan met wat tegenslag.

Wat betreft die spelers, tja, Ueda speelt heel weinig, niet heel gek met z'n concurrent. Lingr vind ik altijd wel goed invallen, dus raar dat ie nooit speelt en Ivanusec begon heel sterk en is na zijn blessure echt heel matig. Erg vroeg om ze allemaal af te schrijven dus, maar dit krijg je wel als het minder gaat.

5 december 2023 om 11:47

Voor mijn gevoel spelen we helemaal niet zo verkeerd. Vorig jaar kon ik klagen dat we veel te weinig creërden maar dit seizoen juist dat we te veel kansen missen. Vorig jaar waren we moeilijk te verslaan, dit jaar hebben wij moeite met winnen.

5 december 2023 om 11:49

We verliezen de meeste punten door momenten van onachtzaamheid. Vooral achterin is er soms te weinig concentratie en dat mag niet tegen een team als PSV of in de CL. De rest in de Eredivisie versla je dan meestal wel, maar zo slecht is het idd niet.

5 december 2023 om 12:09

In de champions league heeft ons dat zeker de kop gekost. Maar het is geen beste combinatie, doelpunten weggeven en zelf moeilijk scoren. Straks na de winterstop verwacht ik ons wel weer stabieler en kunnen we weer rustiger naar onze club kijken. Het ligt niet aan kwaliteit in de verdediging maar het is wel echt bizar de laatste weken.

5 december 2023 om 13:13

Liggen de momenten van onachtzaamheid niet aan de veranderde status van Trauner, Wieffer en Geertruida? Vorig seizoen was Kokcu de onbetwiste leider en konden die 3 zich op hun eigen spel focussen. Nu is de natuurlijke leider er niet en hebben die jongens het gevoel dat ze het moeten oppakken waardoor de focus niet meer 100% op het eigen spel ligt. Zoals Pablonino aangeeft is het niet de kwaliteit die is afgenomen.

Sorry dat ik Ajax er weer bij betrek maar dit is ook een beetje wat je bij Timber vorig jaar zag.

5 december 2023 om 13:30

Ja zou ook kunnen idd. Zelfs Hancko lijkt af en toe wat nonchalant.

5 december 2023 om 22:43

Ik ben het hier best wel mee eens, ik vind vooral Geertruida de laatste tijd behoorlijk tegen vallen… Echt wel heel jammer

Timber was ook een miskoop vorig jaar en Wieffer, Paixao en Gimenez stonden er ook pas na de winterstop.
Ik denk dat alleen Zerrouki voor de basis is gehaald en dat de bedoeling was dat Stengs en Lingr het met elkaar zouden uitvechten op de 10 positie.

Overwinteren in Europa en 32 punten uit 14 wedstrijden is gewoon prima alleen als je concurrent alles wint is prima even niet goed genoeg. Dat zegt vooral dat zijnhet goed doen en niet dat Feyenoord het slecht doet.

5 december 2023 om 14:04

Precies wat Slot ook na de wedstrijd zei. Ze hebben nu 1 punt minder dan vorig seizoen, na 14 wedstrijden. Het verschil zit hem vooral dat PSV tig punten meer heeft. En ja, ze hadden zondag kunnen, en wellicht moeten, winnen op basis van de eerste helft en de slotfase. Resulaat is echter bekend en ook dat is weer een kracht van PSV. Ondanks de op papier matige verdedigers, krijgen ze weinig goals tegen in de ED.

Sommige "kenners" missen echt een stukje realisme. Feyenoord of welke club dan ook in de Eredivisie kunnen zich geen spelers veroorloven die "er al staan" en ze vervolgens doodleuk te gaan banken. Dat is gewoon kapitaal vernietiging. Uitzonderingen daar gelaten, maar in veel gevallen werken ze juist toe naar een situatie waarbij de bankspelers langzaam zich naar de basis ontwikkelen om zo de huidige basisspelers op te vangen als ze vertrekken.

Eens met commentaren hier. Ivanusec heb je gewoon erg pech mee, Zerrouki is sterke back-up voor Wieffer, soms 2e 6 - ging erg goed 1x tegen Athletico. Ueda is gewoon 2e spits, maar straks wel gewend als we Gimenez moeten uitzwaaien. Lingr is huur, en moet nog zien of die blijft, aangezien we Milambo en Zechiel ook nog hebben achter Stengs - die laatste is duidelijk het beste op 10 vind ik. Het is nog een beetje onduidelijk waar Milambo en Zechiel het beste spelen voor mij.

-Er staat een geraamte met negen spelers van vorig seizoen.-

Wat maakt dat uit? Wat goed is hoef je ook niet te vervangen. Psv heeft ook een geraamte van 8 man vorig seizoen. En dat is met wat andere opvatting en 3 andere basisspelers ook gaan lopen. Ajax is de andere kan van het spectrum en kijk wat dat heeft opgeleverd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren