Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ronald Koeman lijkt rol van Memphis Depay tijdens Nederland - Engeland te onthullen

Laatste update:

Memphis Depay start ook tegen Engeland als spits van het Nederlands elftal, zo verwachten de journalisten van De Telegraaf na een exclusief interview met bondscoach Ronald Koeman. Hoewel de dertigjarige aanvaller uit Moordrecht hevige kritiek krijgt te verwerken, twijfelt Koeman niet aan ‘zijn spits’ Memphis.

Koeman is van mening dat Memphis meer kan brengen dan hij momenteel doet. “Memphis kan beter, maar dat ligt ook aan anderen. Hij is onderdeel van het team. En soms wordt hij in moeilijke situaties aangespeeld. Dat wil hij zelf ook, maar kan beter. Nogmaals, dat heeft ook met het elftal te maken.”

“Iedereen heeft zijn mening en roept wat. Maar ik ben degene die de spelers elke dag meemaakt en op trainingen dingen ziet die anderen niet zien”, aldus Koeman, die erkent dat Memphis veel krediet heeft. “Ik vind ook dat hij dat verdient. De oude Koeman had Depay ook niet gepasseerd. Dat heeft er niks mee te maken hoe ik tien jaar geleden was en nu ben.”

Koeman gaat regelmatig om tafel met Memphis. “Natuurlijk vraag ik hem ook weleens diepe spits te zijn, zoals hij dat bij Atlético Madrid was toen hij speelde, met Griezmann in zijn rug. Dat moet hij toevoegen aan het spits zijn. Dus niet alleen maar inzakken en willen meevoetballen. Dat betekent dat er anderen diep moeten gaan. Ik ben nog steeds overtuigd van hem als spits. Hij is mijn spits, een voetballende spits.”

“Als je Europees kampioen wilt worden, moeten de spelers die iets extra’s hebben er in zulke wedstrijden als tegen Engeland staan. Voor het spel bij een achterstand is Weghorst natuurlijk een veel betere spits dan Depay. Maar tegen Engeland? Depay kan, Weghorst kan, de combinatie kan. Ik weet het voor mezelf wel, maar laat het voor jullie open”, aldus Koeman.

Bondscoachschap


Koeman kreeg maandag ook vragen over zijn tot medio 2026 lopende contract bij de KNVB. “Op de vraag of hij na het toernooi door wil gaan tot en met het WK 2026 in de Verenigde Staten, Canada en Mexico reageerde Koeman instemmend”, aldus De Telegraaf, die Koeman ook citeert.

“Zoals het nu is wel. Volgens mij kunnen ze al niet meer van me af”, zei de keuzeheer. De KNVB had Koeman kunnen ontslaan als Oranje in de achtste finale of eerder zou stranden, maar de 61-jarige Zaandammer loodste zijn selectie al naar de halve finales op het EK. Daarin is Engeland woensdagavond de tegenstander.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Wat een onzin. Het is geen club, waar spelers marktwaarde vertegenwoordigen of talenten de kans moeten krijgen te ontwikkelen. Het is het nationaal elftal, waar de beste 11 moeten spelen. Al dat krediet voor spelers die al tijden niet hebben geleverd, waar slaat dat op.

Depay heeft dit hele toernooi nog helemaal niks goed gedaan, en heeft überhaupt een matig seizoen achter de rug. Als je per se een voetballende spits wilt, dat kan die Zirkzee toch ook? En anders bijvoorbeeld Simons als valse spits. Waarom moet die Depay er nou in staan?

8 juli 2024 om 20:16

Hij gaf een perfecte voorzet op De Vrij, maar dat had hij ook best als invaller kunnen doen. Verder kan ik me weinig verheffends herinneren. Dat oneindige krediet is ook mij een raadsel. We hebben het hier niet over een Cruijff of Van Basten (die er in '88 gewoon naast stond aanvankelijk), maar over een aardige subtopspits. Schiet mij maar lek.

8 juli 2024 om 20:38

@afcarjen dat mag ook wel als je per wedstrijd 15 corners en vrije trappen verpest. Dan mag je wel eens een keer een goede voorzet geven.

8 juli 2024 om 21:12

Ik had het niet beter kunnen zeggen krovikan. Er wordt nu weer verwezen naar die voorzet. Maar mag het eens wanneer je echt alle dode spelmomenten verprutst, je nooit op de positie staat waar je hoort te staan en vooral grossiert in balverlies.

9 juli 2024 om 08:44

De vraag is eerder als je 15 corners en vrije trappen neemt waarvan er 14 niet aankomen is die ene dan wel bewust of viel die gewoon goed?

8 juli 2024 om 20:20

Het is het nationaal elftal, waar de beste 11 moeten spelen.
Dat zegt alles al Martijn. Koeman stelt de beste elf op, de rest is dus minder, hoe erg het ook is, ik zie geen betere spits rondlopen, mss wel andere opties, maar zeker niet beter. Daarnaast heeft Depay dus al gescoord en een assist gegeven, dat zijn dus al 2 dingen die hij goed heeft gedaan.

8 juli 2024 om 21:03

Je ziet geen betere rondlopen, omdat twee van de drie echte spitsen überhaupt geen kans hebben gehad. Depay heeft gescoord, fijn. Maar misschien waren er wel meer doelpunten gevallen als er standaard een spits had gestaan die aanvallen beter laat verlopen / niet zoveel balverlies lijdt. Hij heeft een assist gegeven, fijn. Hij stond een keer goed - wel nadat hij weer een corner had verkloot.
En de beste 11 zijn de 11 die samen het beste renderen. Niet degenen die (op papier) wellicht de beste zijn / de meeste transferwaarde vertegenwoordigen.

8 juli 2024 om 21:07

Het ek is ook niet echt het moment om spelers een kans te geven. Buiten dat ben ik het verder wel met je eens hoor en zou ik Weghorst ook graag in de basis zien.

8 juli 2024 om 22:51

Het EK is er ook niet om te hopen dat iemand zijn kwaliteiten ineens kunnen komen. Hij staat erin als spits maar staat bijna nooit in de spits. Het is belachelijk voor woorden. Krediet is prima in de voorrondes maar hij is gewoon drama. Weghorst laat zien meteen gevaarlijk te zijn. Een echte spits. Voorzetten die eindelijk nut hebben. Aanspeelpunt. Dat Weghirst niet je typische technische spits is maar het beter doet dan Depay zegt alles over Depay in de spits.

8 juli 2024 om 20:20

Depay had van mij thuis mogen blijven, ik ben wel een beetje klaar met die gast.
Maar de winnende coach heeft altijd gelijk, dus zal Depay weer starten.

Enige dat ik hoop is dat Oranje een beetje fatsoenlijk en aantrekkelijk speelt. Dat ze eruit vliegen is bijna evident. Dat gebeurt altijd als de Oranjekoorts om zich heen grijpt.

8 juli 2024 om 20:33

@DickNanninga: ik hoop ook dat Oranje een mooie pot speelt, maar van Oranjekoorts is nog niet echt sprake, toch? De wedstrijd tegen Turkije moest gewonnen, en dat zorgde voor korte euforie. Maar landelijk vlinders in de buik, zoals o.a. in '98, '00, '08 en '10 heb ik nog niet echt bemerkt eigenlijk.

8 juli 2024 om 20:52

Ik heb er anders behoorlijk last van! Oranje is al veel verder in het toernooi gekomen dan ik vooraf had verwacht en ik vind het geweldig. Kan niet wachten tot woensdagavond! Denk zomaar dat we die Engelsen ook gaan pakken.

Wat betreft Depay: ook geen idee waar hij zijn krediet aan te danken heeft. Vind het geen topvoetballer en bovendien een rare snuiter, maar ik weiger mijn humeur door hem te laten beinvloeden.

8 juli 2024 om 21:20

Het zij je gegund, VoetbalVreugd! Het is ook een subjectieve waarneming mijnerzijds. Deel wel je vrolijkheid over de vooraf onverwachte halvefinaleplaats.

8 juli 2024 om 21:22

Tja winnende coach die steeds Weghorst nodig heeft om uiteindelijk de wedstrijd om te draaien. Tegen Turkije was het ook niks na 15 minuten. En kreeg je het erg moeilijk omdat je voorin de bal niet kon vasthouden. Toen Weghorst erin kwam ging het pas beter.

8 juli 2024 om 21:45

Ik denk dat op Spanje na geen 1 land in deze halve finale mooi speelt! Pff als ik Frankrijk zie voetballen dan word ik depressief en denk ik !wat nou als Frankrijk doelpuntloos de halve en finale gaat winnen 😂😂

9 juli 2024 om 01:33

Volgens mij zijn we vergeten dat Nederland in 2010 alles behalve sprankelend speelde. Ik zat destijds in Afghanistan dus heb alle wedstrijden broodjenuchter kunnen zien. Het hoogtepunt voor mij was wel de overwinning op Brazilië. A, omdat het een angsgegner was (1994 én 1998) B, omdat we die wedstrijd al heel vroeg op achterstand kwamen.

9 juli 2024 om 07:45

Ik weet dat nog wel: het was doodsaai, berekenend voetbal onder vmarwijk. Wedstrijd tegen Brazilie was een pot waar eindelijk eens wat passie en vechtlust te zien was

8 juli 2024 om 20:27

Memphis is voetballend ook gewoon niet goed genoeg voor de rol die hij heeft, spelers die uitzakken moeten balvast zijn en ruimte voor anderen maken ipv doelloos te dribbelen en vanaf onmogelijke posities op goal schieten.

8 juli 2024 om 21:06

Meer veldgoals dan Mbappe, Ronaldo en Lukaku bij elkaar dit EK.

8 juli 2024 om 21:21

Scherp als altijd, Migi

8 juli 2024 om 21:25

Die Ronaldo en Lukaku zouden dan ook gewoon op de bank moeten zitten. Hoeveel verder België wel niet was gekomen op eindtoernooien als die Lukaku eens één van zijn vijf 100% kansen er in zou schieten voor de verandering.

8 juli 2024 om 21:27

Naja Lukaku had wel pech dat ie steeds 1cm buitenspel stond. Ik zou Memphis lekker door selecteren hoor na het toernooi, maar denk dat het voor de groepsdynamiek nu niet echt handig is. En we winnen wel steeds..

8 juli 2024 om 22:25

Je kan het pech noemen, maar bij Lukaku gebeurd het in mijn optiek veel te vaak om het nog pech te noemen. Overal ook gewoon net te kort gekomen.

Wat betreft Depay zou ik gewoon aan hem vasthouden. Zoals je al zegt is het niet goed voor de groepsdynamiek om nu te wisselen. Het team lijkt heilig van Memphis overtuigt en dat is belangrijk. Weghorst is een type spits waar de Engelsen wekelijks tegen spelen en lijkt me goed om als invaller te houden. Enige die ik zou inbrengen is van de Ven om niet alleen afhankelijk te zijn van de 1 tegen 1 van Gakpo of dumfries op rechts. Ondanks dat Ake goed speelt in mijn ogen kan je beter wat meer dynamisch zijn op de vleugels

8 juli 2024 om 21:19

Heeft een zeer goede goal gemaakt

8 juli 2024 om 21:23

Ja die was ik tijdens mijn gemopper glad vergeten, Kolleberga. Die was prima inderdaad.

8 juli 2024 om 22:10

We blijven in elke topic maar zaniken over het beleid van Koeman. Maar de beste man staat met zijn elftal in de halve finale EK. Dat is het enige wat telt. En al die andere opties die iedereen maar blijft roepen zijn ook geen zekerheidjes. Een team bouwen doe je door vertrouwen te geven en zo groei je door in een toernooi. Depay heeft krediet bij Koeman en het is zijn spits, dus hij laat hem staan. Hij wordt uiteindelijk afgerekend op resultaat, wanneer dat tegenvalt hebben we pas een reden om echt te zeiken.

8 juli 2024 om 23:23

Alsof je een speler die al tig wedstrijden in dit elftal speelt met 75% van de huidige selectie kunt vergelijken met een spits die 10 minuten in Oranje heeft gespeeld.

Lekker blijven aanmodderen ja terwijl je met Zirkzee maar zeker Brobbey in mijn opinie 2 top spitsen op de bank hebt. Die Memphis heeft wel echt oneindig krediet zeg pff..

8 juli 2024 om 20:23

Nu zijn Zirkzee en Brobbey al topspitsen, terwijl ze nog helemaal niks hebben laten zien (ok, nog weinig kans gekregen). Depay is subtop, maar nog steeds beter dan de aankomende spitsen. Dat is soms lastig te accepteren, maar wel een feit (voor onze bondscoach en die schat ik nog steeds hoger in dan de inmiddels 17,7 miljoen anderen)

8 juli 2024 om 20:38

Misschien heb je gelijk daarin, maar dan is hij in geval heel erg uit vorm. Persoonlijk heb ik gewoon liever een afmaker op 9. 1 die zich niet met de opbouw bemoeit en gewoon voor het doel staat als de bal daar komt

8 juli 2024 om 20:50

Je kunt gewoon Weghorst in de spits zetten. Daar is iedere tegenstander bang voor. Ook de Engelsen vrezen de ongecompliceerde Wout. Voor Depay is niemand bang. Maar die kan dan ook gewoon banken.

8 juli 2024 om 20:57

Weghorst is wel ideaal voor in de tweede helft om nog vol gas chaos te creeëren in de zestien van de tegenstander. Dat kan-ie niet 90 minuten kang.

8 juli 2024 om 21:02

Zie jij dan niet dat Koeman dat vrijwel elke wedstrijd zijn tactische onkunde moet herstellen, doordat keer op keer blijkt dat spelen zonder diepe spits funest is, los van dat het Memphis is, die 30x balverlies per wedstrijd heeft. Koeman is gewoon een waardeloze coach. Gewoon 3e in de poule hè, overwinningen tegen Roemenië en Turkije maken het niet in eens een topcoach.

8 juli 2024 om 21:22

Op basis waarvan is Depay een betere spits? Zijn goals tegen Liechtenstein, Malta en San Marino. Depay heeft dit toernooi al meerder ballen vanaf ongeveer 11 meter meters over geschoten. Daarnaast houd hij geen bal vast.

8 juli 2024 om 23:25

Op basis waarvan is Brobbey een betere spits? De eredivisie? De conference league?

9 juli 2024 om 08:24

Het is wat mij betreft ook een grote fout van Koeman dat hij niet meer speeltijd heeft gegeven aan Zirkzee of Brobbey. Na de eerste wedstrijd was al duidelijk dat Depay het niet meer heeft, dan kan je als coach de concurrenten een keer de kans geven.

Koeman gaat daarom onze ondergang worden. Als hij niet zo eigenwijs is en na 4 slechte wedstrijden depay en Simons gewoon wisselt dan maken we gewoon kans. Maar nee. Gewoon accepteren dat ze gigantisch slecht spelen.

8 juli 2024 om 20:26

Koeman verantwoordelijk houden voor het eventueel niet winnen van het EK gaat me wel wat ver. Er zaten sowieso al 5 teams met meer individuele kwaliteit in het toernooi. Daarnaast mist hij 2 beoogde basisspelers op het middenveld waar (ook door blessures van anderen) het qua kwaliteit dun gezaaid is.

8 juli 2024 om 21:04

Dit EK is zo onthutstend zwak, zo’n kans doet zich niet zo snel meer voor, maar ja Koeman blijft lekker eigenwijs, terwijl de hele wereld ziet dat Memphis als diepe spits niet werkt. Is ook gewoon in de internationale pers, dus dat gelul over 17,7 bondscoaches is mss toch wel gewoon waar in dit geval.

8 juli 2024 om 22:15

Tot aan de finale alleen maar teams treffen in de knock out fase die echt onthutsend zwak zijn, is die pannekoek z'n mazzel. Ongelooflijk wat een drol

8 juli 2024 om 22:25

Dit EK is helemaal niet onthutsend zwak, het toernooi is veel sterker bezet omdat de "kleintjes" niet meer onder doen. We overdrijven zo over het niveau. In 88 werden we Europees Kampioen, maar er zaten wedstrijden tussen om te janken. Die kruin van Kieft was zo ongelooflijk Lucky... en dat geluk hebben we nu ook een beetje. Maar om het toernooi af te doen als zwak is gewoon onterecht. Koeman is trouwens niet eigenwijs, hij wordt betaald om de beslissingen te nemen, niet die 17,7 miljoen anderen. Die hebben makkelijk lullen, want die zijn niet verantwoordelijk.

8 juli 2024 om 23:28

@vtotheb Ja want Duitsland, Portugal, Frankrijk, Engeland, Italie waren allemaal zo overtuigend tegen landen als Slovenie, Georgie, Slowakije, Zwitserland, Roemenie en Oostenrijk…

9 juli 2024 om 13:57

We moeten weer eerst op achterstand komen wil Koeman ingrijpen. En dan moeten we weer alle geluk van de wereld hebben om houtje touwtje de finale te bereiken. Dat is het enige scenario.

Koeman is ongelooflijk hardleers. Maar goed, het is al langer duidelijk dat Koeman een paar favorieten heeft die veel meer krediet krijgen dan de andere spelers. Gelukkig hebben de 2 anderen hetzij niet de juiste rol inmiddels meer, of zijn ze zo duidelijk waardeloos dat zelfs Koeman ze niet in de basis durft te zetten.

8 juli 2024 om 23:30

Gelukkig zie jij alle trainingen, hun inzet, hun gogme en hun teamspirit…

Memphis speelde gelukkig een iets betere pot tegen Turkije. Tegen Engeland gaat nog minder minder ruimte krijgen om te voetballen en ben ik bang dat het voorin niet best gaat lopen. Memphis vervangen is nu te laat, hij had al eerder Zirkzee of Brobbey 20-30 minuten moeten gunnen als invaller. Nu weten we niet waar deze twee spelers staan. Weghorst is ook geen starter en we hebben een plan B nodig. Het wordt starten met Memphis en laten we maar gewoon achter hem staan.

8 juli 2024 om 20:56

Ik denk dat Koeman het alsnog beter kan zien dan ons. Die traint immers met die jongens. Weghorst is (terecht) plan B.

8 juli 2024 om 21:02

Met die beredenering kan Koeman of een andere trainer nooit een fout maken. Depay is natuurlijk beter dan Weghorst, maar hij laat gewoon weinig zien. Op dit moment denk ik dat Weghorst gewoon een betere optie is. Misschien zou je Memphis dan nog op 10 kunnen zetten, Gakpo is een klasse beter en Simons presteert ook niet veel.

8 juli 2024 om 21:05

Onzin, het heeft nog geen wedstrijd gewerkt met Memphis als diepe spits, dat heeft heel de wereld toch kunnen zien. Een startende Weghorst is voor het team sowieso al beter voor de veldbezetting, los van de power die hij met zich meebrengt.

9 juli 2024 om 09:57

Aan de ene kant, ja, de trainer ziet de trainingen, ziet wat de jongens wel en niet kunnen. Maar als je vervolgens ziet dat het in geen enkele wedstrijd echt uit de verf komt kan je ook zien dat de trainingen anders zijn dan de wedstrijd. En de manier hoe hij ook zegt dat Depay zijn spits is, hoe hij over de topscorer titel sprak ben ik van mening dat het niet (alleen) in de kwaliteit zit, maar dat hij vooral Depay belangrijk wilt maken, hoe slecht hij ook speelt. Als andere fouten maken zegt Koeman steeds dat ze niet goed speelde, dat het niet lekker liep, over Veerman zegt hij zelf dat hij over de bal struikelt etc Als er dan wordt aangehaald dat Depay continue balverlies lijdt, geen bal goed raakt komt het opeens door het team om hem heen. Ik denk dat dit hem uiteindelijk gaat opbreken, zoveel krediet geven aan een spits en nu weet je niet wat de andere spitsen wel of niet kunnen (in een wedstrijd).

Voor het eerst eens met Koeman... Hij ziet dingen die anderen niet zien , namelijk dat Depay eerste spits moet zijn boven Brobbey of Zirkzee.Wordt Woensdag weer helemaal niks met onze vedette in de spits.

Depay is geen spits, in helemaal niks.

8 juli 2024 om 20:15

Wat is hij dan wel trainer Nickyy?

8 juli 2024 om 20:19

Een 9.5 die het beste rendeert rond een grote targetman. Zodra Weghorst erin komt wordt Depay nuttig(er).

8 juli 2024 om 20:38

Hij is natuurlijk groot geworden als linksbuiten, totdat hij besloot dat hij zich daar te groot voor voelde en graag de centrale man wilde zijn om wie het allemaal draait en toen een gemaakte spits is geworden.

8 juli 2024 om 20:48

Nutteloze haarbanddrager?;-)))

8 juli 2024 om 20:16

De liefde van Koeman naar Memphis gaat ons het EK kosten. Memphis laat al zeker twee jaar niets zien. Hoeveel bewijs moet je hebben dat hij niet goed genoeg is.

Ik vind dat je ook niet Memphis opeens uit de basis moet houden, ondanks dat het zeker niet mijn favoriete speler is. Hij staat al 5 keer in de basis, waarom tegen Engeland hem er opeens uit halen. Hij gaf ook nog een goede voorzet op de Vrij. Wel vind ik dat hij oneindig krediet heeft bij Koeman.

8 juli 2024 om 21:07

Het is toch nooit te laat om een fout goed te maken en zet m dan lekker op 10, Xavi raakt speelt ook zelden goed in oranje.

8 juli 2024 om 22:04

Daar kan ik mij in vinden. Memphis op 10 voor Xavi. Weghorst spits? Of Brobbey/Zierkzee?

8 juli 2024 om 22:34

Jeetje, blij dat je geen pokerspeler bent.... Op een slechte hand door blijven inzetten, omdat je nou eenmaal al zoveel hebt ingezet... Niet eens pissed op jou, maar gefrustreerd door dat stuk onbenul van een Koeman

Oftewel, hij houdt weeeer vast aan zn vriendjes… de beste moeten spelen!!

Leuk dat je op trainingen dingen ziet die wij niet zien, maar sinds wanneer win je het EK met trainingen? Als je met trainingen het EK wint dan had Ronaldo vast die beker al in handen gehad. Wij willen iets zien in wedstrijden en Depay laat niks zien in wedstrijden. Ja, met uitzondering van enkele momentjes zoals die voorzet op de Vrij, maar alles bij elkaar opgeteld zijn dit veel te weinig momentjes voor de spits van ons elftal. Het is ook niet dat die geweldige loopacties heeft zoals van Persie in het verleden had om ruimte te maken voor de buitenspelers. Nee, het is constant in de bal komen, de ruimte achter hem leeg laten en proberen te kaatsen, maar die kaats beland 70 van de tijd in de voeten van de tegenpartij.

Weten we in ieder geval dat Memphis ook in 2026 nog eerste spits zal zijn. Als hij in de 6e wedstrijd opnieuw teleurstelt en je vliegt eruit raak je ook de spelers kwijt als coach.

Terecht, Zirkzee en Brobbey gaan het nooit beter doen.

8 juli 2024 om 20:43

Als ze niet spelen, kun je dat niet weten dus geen reden om zo stellig te doen. Bovendien wat is nooit? Ook over 5 jaar dus nog niet?

8 juli 2024 om 20:45

Maar ook zeker niet slechter. Dat is namelijk niet mogelijk!

8 juli 2024 om 21:10

Die gaan het veel en veel beter doen..
Dan heb jij Zirkzee niet gevolgd..
Slechter dan Depay kan niet.. en depay is is ook geen nummer 9

Denk dat niemand hier van schikt .
Ik denk dat koeman een weddenschap heeft met iemand dat Depay topscorer allertijden gaat worden

Zelf ben ik wel klaar met Depay (en Koeman) . Er zou toch nooit enige vorm van kritiek vanuit hunzelf komen, zeker nu zij de halve finale hebben gehaald. Dat is in principe een hele goede prestatie natuurlijk met deze spelers .

Voortaan maar naar de training in plaats van de wedstrijden. Want daar schijnt Depay onwaarschijnlijke dingen te laten zien, die we ooit i9n een wedstrijd van Oranje krijgen te zien. Voor wat betreft onzin verkondigen en wartaal uitslaan is Koeman een prima voorbeeld!

Koeman begint weer praatjes te krijgen omdat ie toevallig een keer de halve finale haalt. Puur geluk want met elk ander EK was Oranje al in de groepsfase uitgeschakeld. En dan nog het geluk met de loting en het uitvallen van tegenstanders. Depay zit gewoon zijn team in de weg, net als Ronaldo bij Portugal. Iedereen ziet het maar ons orakel weet het weer beter.

Allemaal betweters overal. Feit blijft dat Nederland met Depay in de basis de halve finale heeft bereikt, en zelfs kans op een finale plaats.

8 juli 2024 om 21:08

Of ondanks depay hebben we de halve finale gehaald.... Want voor een spits speelt hij knap waardeloos

8 juli 2024 om 21:11

Hou eens op met die dooddoeners, 3e in de poule, daarna hoogvliegers als Roemenië en Turkije met niet al te veel overtuigend voetbal. Lekker blij zijn met de halve finale die door een wonder is behaald, maar vooral geen aanpassingen doen, die het wellicht mogelijk maken dat je het EK ook echt wint, want zo snel gaat die kans niet meer komen, ben ik bang.

Koeman is een prima bondscoach denk ik. Het is alleen wel tijd om na dit EK door te selecteren. OUde garde eruit en bouwen aan een nieuw elftal.

9 juli 2024 om 08:27

Daar kan ik me helemaal in vinden. Nu niet meer wisselen, vasthouden aan het plan en de groepsdynamiek. Koeman is overigens al begonnen met doorselecteren, is het niemand opgevallen dat Wijnaldum eindelijk is afgeschreven?

Verbruggen
Dumfries
De Ligt
Ake
van de Ven
Schouten
Koopmeiners
Frenkie
Frimpong
Zirkzee
Gakpo

Wat een zure supporters zeg. Never changed a winning team!! Go Oranje!!?

8 juli 2024 om 21:13

Heeft niets meer zuur te maken, iedereen ziet ons op een prijs met een paar aanpassingen, alleen onze eigenwijze coach niet. Je wil toch niet zeggen dat we compleet verwacht en terecht met overtuiging in de halve finale zijn gekomen toch?

Waardeloze coach, die Koeman. Met veel geluk hebben we de halve finale gehaald, maar niet dankzij Koeman. Depay en Simons falen al wedstrijden achter elkaar. Depay is geen spits, Simons is gewoon niet goed genoeg. Iedereen ziet het, behalve Koeman, met als hoogtepunt het inbrengen van Wijnaldum in de groepsfase.

Wayne Rooney heeft na de wedstrijd tegen Frankrijk de situatie van Memphis bij Oranje naar mijn idee perfect verwoord: "Ja, hij kan soms frustrerend spelen. Hij zet geen druk. Er zijn waarschijnlijk maar twee aanvallers ter wereld die daarmee kunnen wegkomen en dat zijn Cristiano Ronaldo en Lionel Messi. Memphis zit niet bepaald op dat niveau. Hij moet wat meer doen."

Daarom vraag ik mij af waarom trainers Memphis niet op de bank durven te zetten. Bij Ronaldo en Messi kan ik dat nog wel begrijpen, maar Memphis moet een keer toch vanaf de bank kunnen beginnen lijkt mij?

Dan heb je toch een plaat voor je kop he..
Als NL eruit vliegt moet de KNVB echt kappen met Koeman.
Hij en alleen hij is de oorzaak van die zaadpartijen die we speelden en hij leert niet van z’n fouten..
Hij haalt niet het maximale uit deze groep!!

Geen enkele spits laat het zien dit ek.
Kijk ff hoe Frankrijk en Engeland in de halve finale staan. Dat is nog slechter dan slecht.

Het is natuurlijk prachtig dat Oranje de halve finale al gehaald heeft. Maar het is allerminst overtuigend. En Koeman is ook niet logisch op zoek geweest naar een andere formatie.
Depay en Van Dijk spelen ongeacht alles.
Hij heeft ook geen alternatief voor Depay geprobeerd, hoe slecht hij ook was. Koeman gokt erop dat Depay ergens zijn vorm gaat vinden… Maar hij had misschien toch Depay al eens eerder moeten wisselen en dan Malen, Zirkzee of Brobbey langer de kans geven in de spits. Misschien toch Frimpong op rechtsbuiten.
Ake, Schouten, Reijnders en Gakpo vind ik op basis van hun wedstrijden wel zekerheidjes.
De rest had hij zo langzamerhand wel een betere invulling moeten verzinnen.

8 juli 2024 om 21:17

Eens, voorin is Memphis steevast de minste en achterin is vDijk vaak de minste. Maar met een diepe spits gaan spelen met evt Memphis op 10 en Aké op lcv en vdVen op linksback gaat nooit gebeuren zolang Koeman coach is. VdDijk is op de weg terug, maar is hoort niet meer bij de 2 beste cv’s in Nederland, geen schande gewoon voorbijgestreefd, wat op zijn leeftijd niet gek is. Bergwijn, Memphis en Xavi is op het moment niet meer dan leuk voor op de bank en Wijnaldum mag natuurlijk nooit meer opgeroepen worden.

Toch bizar dat Koeman nog steeds vasthoudt aan Memphis in de spits. Je creã«ert gewoon helemaal niks met hem voorin. Het is geen echt aanspeelpunt omdat hij soms helemaal terugzakt en dan heb je niemand voorin waardoor je vleugelspelers geen optie hebben om naar toe te kunnen spelen. Daarnaast houdt Memphis soms de bal veel te lang vast. Echt gãªnant wat voor plaat Koeman voor zijn hoofd heeft.

Een toernooi geeft geen ruimte om te experimenteren, zeker niet in deze fase. Depay speelt niet goed, maar heeft vaak genoeg laten zien wel iets extra's te hebben, ook dit seizoen. Geen van de andere opties heeft dat. Brobbey faalde bij Leipzig en bij Ajax was hij dit seizoen vaker geblesseerd dan fit. In zijn interlands was hij ook niet overtuigend in de afronding. Zirkzee heeft bij grote clubs gezeten maar brak niet door. Nu bij Bologna dit seizoen doet hij het goed, maar zit er door pech nu pas voor t eerst bij. Malen is ook bij Dortmund vaker rechtsbuiten dan spits. Dan is het voor mij logisch dat Koeman op Depay vertrouwd, en hoopt dat hij het beter gaat doen. De vraag is alleen of de spelers om Depay heen Depay beter laten spelen, en dat denk ik niet. Hij loopt vaak in een enorme ruimte en er komt niemand bij, dan gaat hij de bal halen en is hij te ver van de goal af. Koeman moet hier iets op verzinnen, in plaats van Depay eruit te halen. Dat zal het elftal nog beter laten spelen.

8 juli 2024 om 21:56

Mwa, volgens mij heeft Brobbey in 30 van de 34 speelrondes van de eredivisie gespeeld. Dus dat lijkt mij wel een beetje overdreven, maar dan had Koeman hem wel al wat speeltijd moeten gunnen tijdens dit toernooi. Ik was eigenlijk al blij verrast dat hij Zirkzee speeltijd gaf ipv van Wijnaldum (blijkbaar kan het ook zonder alle vriendjes pleasen). Toch zou het beter zijn als Depay minder zou zwerven, zodat er ook meer ruimte is voor een Simons. Die lopen elkaar nu dikwijls in de weg.

8 juli 2024 om 23:09

Ik denk dat je met Simons Gakpo en Depay nooit goed kan spelen, want ze willen allemaal in dezelfde ruimte spelen. Met 2 man hoeft dat geen probleem te zijn, maar 3 in dezelfde ruimte is te veel

Koeman gelooft nog steeds in het sprookje dat Depay in zijn eentje een wedstrijd kan keren bij een fenomenaal moment. Feit is dat Depay al jarenlang niets fenomenaals meer laat zien. Echt heel treurig. Jammer dat een Zirkzee of een Brobbey niet te kans krijgt om te starten en je eventueel later nog een Weghorst kan brengen...

Heb net een aantal reacties gelezen maar ik begin sterk een vermoede te krijgen dat sommige hier liever de cup niet winnen zodat ze Depay helemaal met de grond gelijk maken. Ze denken dat er in Oranje ene Messi, Ronaldo of Robben rondloopt met exceptionele kwaliteiten. Nee dat is Depay niet en verder niemand in de voorhoede.

Ik overweeg serieus een boycot zo lang Koeman er zit. Leuk die halve finale maar ben hem een dat sfeertje zo vreselijk beu. Het idee dat we nog langer aan deze dwaas vastzitten maakt dat alle zin in het nl elftal bij mij als sneeuw voor de de zon verdwijnt, al winnen ze het ek, KOEMAN OUT!

9 juli 2024 om 12:55

Ok doei.

Heel veel mensen gaan in iedergeval de komende 2 jaar nog heel veel klagen. Koeman gaat dus nergens heen, samen met Depay. Dat zullen voor velen 2 frustrerende jaren worden. Hoewel ik ook niet alle keuzes begrijp denk ik wel dat Koeman nog meer dan ons succes wilt hebben.

Weetje, het kan mij eigenlijk niks meer schelen wat Koeman nu doet, heb ook niet de illusie dat hij uberhaupt nog het licht gaat zien. Zolang Oranje het EK maar wint ookal is het met alle geluk van de wereld, dan mag hij zelfs van mij Wijnaldum in de spits zetten.

Zo dichtbij een grote prijs sinds het WK van 2010 zijn we niet meer geweest. En ik hoop dat het dit keer eindelijk de goede kant op valt, ookal is het met een dramatisch gecoached elftal.

9 juli 2024 om 00:35

We zijn nu net zo ver als in 2014. 2010 WK finale was echt 50/50 voor ons. Gouden generatie van Spanje tegen de grote 4 (of 3) van Oranje.

Tsja. Memphis en Gakpo moeten in mijn ogen ook wat meer ''rouleren''/ Gakpo kan die rol ook prima invullen.

Verder denk ik dat de zwakke plek bij Engeland de linksback is. Trippier is echt brandhout dit toernooi en doet letterlijk Alles met rechts.
Shaw is weer ''fit'', dus ik verwacht hem eigenlijk in de basis, maar ik hoop het niet.

Depay in de punt. Gakpo op links. Frimpong op rechts laten starten. Dan heb je snelheid, defensieve arbeid en ook nog eens een goede voorzet (+ Frimpong leek Depay voorheen wel goed te kunnen vinden met die voorzet)....

En Shaw was toch ook geblesseerd aan de hamstring geweest? Mocht die 4 sprintjes tegen Frimpong trekken, dan is dieh em denkik weer kwijt!

Het middenveld van ons is de zwakste schakel met een Reijnders op niet een hele natuurlijke plek (moet iets te defensief spelen momenteel) + Simons op 10 die nog niet helemaal uit de verf komt... Maar het middenveld van Engeland idem dito. Bellingham is nog niet de helft van de speler die hij in Madrid is. Rice staat er nagenoeg in zijn eentje voor, maar ook die is minder dan bij Arsenal....

Mainoo speelt leuk, maar that's it. Gallagher is een leuk renpaard, maar that's it.

Denk dat men vooral moet gaan uitkijken voor Saka. De gevaarlijkste man in mijn ogen. Zou wel gewoon Aké opstellen, die lijkt toch wel wat wendbaarder dan Micky....

Ik zou gewoon 1 of 2 wissels doen. Ik zou overwegen om Simons eruit te halen en verder zou ik Bergwijn wisselen. Die heeft de vorige pot niet top gespeeld & als Trippier LB speelt heb je niks aan een naar binnen spelende Bergwijn...

Verbruggen
Dumfries
De Vrij
Van Dijk
Aké
Schouten
Reijnders
Frimpong
Dep/Sim
Gakpo
Zirkz/Depay

Koeman beseft echt niet dat hij het geluk zijn kont heeft hangen. De gok met Memphis opnieuw in de basis gaat geheid een keer mis. Dat het nu tegen B-landen als Roemenië en Turkije telkens goed uitpakte, is eerder geluk dan wijsheid. Iedere weldenkende voetballer of voetbalfan ziet dat Memphis al wedstrijden uit vorm is. Ja, tegen Canada in voorbereiding op het EK was het leuk, maar dat was op 50 van Canada's kunnen etc.

Koeman beseft nogmaals niet dat hij straks, bij een eventuele uitschakeling, de volle laag over zich heen krijgt als hij begint en blijft vasthouden aan Memphis. Je moet Memphis eruit halen. Tijd voor een frisse wind, want ook tegen Engeland zal Memphis weer puur oogkleppen opzetten en alles op intuïtie en zonder voetbalintillegentie doen....

Reageer