Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jol: ‘Het was een fantastische periode, ik had niet naar Ajax moeten gaan’

Laatste update:
/

Voor het eerst sinds zijn vertrek in de zomer van 2009 keert Martin Jol terug bij Hamburger SV. Vrijdag zit de Nederlander, die in het seizoen 2008/09 hoofdtrainer was van de club uit Noord-Duitsland, op de tribune als Hamburger SV het in de strijd tegen degradatie opneemt tegen SC Freiburg.

Waarom Jol aanwezig is in de Imtech Arena? “Door twee overwinningen op rij heeft Hamburger SV de weg naar boven ingezet. Het is de belangrijkste wedstrijd van het seizoen en het stadion zit propvol. Bij een overwinning wordt een enorme stap naar lijfsbehoud gezet”, zegt Jol over het duel met SC Freiburg. “We gaan het redden.”

Jol zeg nog altijd ‘we’, zo valt ook de vragensteller van BILD op. “Dat klopt. Het was een fantastische tijd, na mijn tijd bij Tottenham Hotspur de mooiste tijd.” In de zomer van 2009 stapte Jol, na een succesvol seizoen in de Bundesliga, de DFB Pokal en de Europa League, over naar Ajax. “Achteraf bezien had ik moeten blijven.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Was idd weggebleven met je troep. Atouba, Taino, Mido haha. Blij dat deze man weg is

8 mei 2015 om 14:57

Ondanks dat hij troep heeft meegenomen en geen kampioen met Ajax is geworden. Speelde Ajax destijds wel aantrekkelijker voetbal dan wat er nu wordt vertoond.
In de tijd van Martin Jol won Ajax wel eens keer met klinkende cijfers. Dat jaar ook 100 doelpunten gemaakt een een hoger puntentotaal gehaald dan dat Ajax de laatste vier jaar heeft gedaan. Jammer genoeg was Twente gewoon iets beter dan Ajax. Anders was over het algemeen Jol in zijn eerste jaar gewoon kampioen geworden met Ajax.
En vergeet niet dat hij ook Ajax eindelijk weer naar de Champions League heeft geleid.

Hij zag er niet uit als een Ajax trainer, trainingspak en niet het echte Ajax spel.
Maar het voetbal was aantrekkelijker in zijn eerste jaar dan dat er op dit moment wordt vertoond. Misschien wel aantrekkelijker dan wat er de laatste vier jaar is vertoond ondanks de vier kampioenschappen.

8 mei 2015 om 15:32

Zeker waar. Maar de aantrekkingskracht van het spel toen was voor 80, misschien wel 90% Luis Suarez..

8 mei 2015 om 15:52

Vind je het heel gek?

Stekelenburg, v/d Wiel, Vertonghen, Alderweireld, Anita, Eriksen, Siem de Jong, Gabri, Pantelic, Emanuelson en Suarez.

8 mei 2015 om 16:07

Eriksen had geen basisplaats hoor, speelde bijna nooit. Heeft van FdB na zijn komst een onvoorwaardelijke basisplaats gekregen en heeft zich toen pas ontwikkeld. verder was Anita nog erg matig, die ontwikkelde pas in het 2e seizoen bij FdB (als CVM en niet als LB) en was ook Siem de Jong nog erg jong.

Dat Ajax dat jaar zo goed draaide was te danken aan Suarez, met Vertonghen, Stekelenburg en ook Pantelic als dragende krachten. Er zat echter totaal geen structuur in en dat is wat Cruijff tracht structureel te verbeteren met de fluwelen revolutie. Geduld is het sleutelwoord.

8 mei 2015 om 16:07

Met droge ogen zeggen dat lange ballen op Suarez aantrekkelijker was. Dat voetbal zag er echt niet uit, zeker niet gezien het materiaal waarmee hij mocht werken. Hij mocht miljoenen uitgeven, name een stel kreupelen mee en bleef maar jengelen om nieuwe spelers. FdB kreeg weer lijn in het Ajaxspel, alleen is de selectie sinds 2010 elk jaar verder uitgehold, waardoor de kwaliteit van de spelers geen fractie meer is van de Ajaxselectie onder Jol. Ik ben ook erg ontevreden over het vertoonde spel, maar ik zie tenminste dat dat komt door de matige selectie en niet omdat Jol geen trainer van Ajax is

8 mei 2015 om 17:59

Inderdaad. Alle ballen op Suarez was het doel. Plus de aankopen erbij opgeteld ead het niet best.
Jol was eens maar hopelijk nooit weer.

8 mei 2015 om 18:10

Had ook wel betere spelers tot zijn beschikking. het was FC Suarez. Die verbloemde alles.

8 mei 2015 om 18:45

En in de periode onder Frank.de Boer beleven we natuurlijk alleen maar krappe overwinningen... wat een onzin. Onder Frank zijn we 4x kampioen geworden. We hebben prima gespeeld tegen clubs als AC Milan, PSG en Barcelona. En ook onder De Boer hebben we best een paar keer met klinkende cijfers gewonnen. Onder Jol was het hopen op bevliegingen van Suarez. Verder was het niet bijzonder...

8 mei 2015 om 19:21

Onder de boer is het het laatste twee jaar echt wel fc tikkie terug geworden. Het is maar waarvoor je naar het stadion gaat. Ik ga voor mooi voetbal en niet voor een team. Daarvoor hoef je nu echt niet in Amsterdam te zijn.

8 mei 2015 om 22:39

we speelde toen met een echte '10' speler. en dat mis je echt vind ik

8 mei 2015 om 15:00

inderdaad...met zijn nutteloze broer

hij heeft er een puinhoop van gemaakt, vooral zijn laatste periode was het alleen maar lange halen op suarez...ook heeft hij el hamdaoui binnengehaald met onbegrijpelijke voorwaardes (extra loon omdat zijn sportwinkel in rotterdam minder zou gaan lopen)

en inderdaad zijn hopeloze dure huurlingen

8 mei 2015 om 15:00

flasher, Taino en Mido kwamen transfervrij en werden per wedstrijd betaald. Onder Jol was de amusementswaarde een stuk hoger dan onder De Boer.

8 mei 2015 om 18:12

Ja Suarez zorgde voor alle doelpunten bijna. Tijdje daarvoor Huntelaar. Pantelic was een prima aanspeelpunt, vooral voor de slimme de Jong. Dat scheelt zo veel om zulke klasse spelers in je selectie te hebben. Ondertussen is er ook veel weggegaan en elftal is een heel stuk jonger. Dusja

8 mei 2015 om 18:45

Lol. Vanaf dat Jol weg ging hebben ze prijzen gepakt. Onder Jol was het lange ballen naar voren en weinig rendement... En over het financiële aspect zwijgend we maar. Ik snap dat prijzen pakken niet alles is maar aangeven dat het onder Jol beter was.... Ronduit belachelijk!

8 mei 2015 om 22:46

Tipptopp, die 4 prijzen zijn binnen geharkt met een selectie die we voor het grootste deel te danken hebben aan Van den Boog en de vorige beleidsbepalers. Ik heb niet gezegd dat het beter ging onder Jol maar dat de wedstrijden onder Jol een hogere amusementswaarde hadden.

8 mei 2015 om 15:43

Haha en Frank de Boer dan met zn Zimling, van der Hoorn en Duarte! Boilesen aanvoerder maken en Schone in de spits. Geen vooruitgang.

8 mei 2015 om 15:53

Haha en Frank de Boer dan met zn 4 kampioenschappen op rij. Geen vooruitgang.

8 mei 2015 om 15:58

Ik reageer op op aankopen en keuzes en die vallen niet te ontkennen toch? Verder was Ajax afgelopen jaren gewoon beter qua de selectie dus zo onwijs bijzonder vind ik het niet.

8 mei 2015 om 16:01

Zimling miskoop idd, maar Poulsen was een schot in de roos. V/D Hoorn was een topper in wording, zo leek het, dus dat is gewoon pech, Duarte vond ik ook helemaal geen slechte aankoop, hoor. Alleen idd... Boilesen aavoerder hahaha

8 mei 2015 om 18:17

Zimling is een foute gok. Maar dat was niet een vriendje wat hij zomaar terug haalde. Het moest het Poulsen effect hebben, nou was het niet en heeft Frank eerlijk toegegeven dat hij niet bracht wat ze hoopte.

Verder Boilesen was een talentvolle back, dat hij na 4 seizoenen door blessures nog niet eens aan de 100 wedstrijden zit, zegt genoeg. Frank heeft gewoon een zwak voor hem. Had hem al in de jeugd meegemaakt en hij kan gewoon goed voetballen. Het is alleen al een lange tijd geleden dat het goed liep bij hem helaas.

Duarte begon goed en daarna heeft hij weinig minuten gemaakt hoor. Ze moesten iemand aantrekken. Van Ginkel wou uiteindelijk niet .was nummer 1.

Verder Schöne is 2 seizoenen de dragende man geweest bij Ajax. Dus dat je hem extra krediet geeft is ook niet zo gek.

8 mei 2015 om 14:59

Het aantal punten dat Jol haalde kan de Boer alleen van dromen, Jol had de pech dat Twente net ietsjes beter was.

8 mei 2015 om 15:08

Jol had dan ook een veel beter elftal tot zijn beschikking dan De Boer dus dat kun je niet vergelijken. Alleen al Suarez was beter dan de hele huidige voorhoede van Ajax bij mekaar.

8 mei 2015 om 15:47

Twente was helemaal niet net ietsjes beter. Ajax had een doelsalso van 86, die van Twente was maar 40. Nog niet eens de helft! Feyenoord had zelfs maar een doelsaldo van 23. Ajax was dominant.

Henk Kesler maakte Twente kampioen, gaf zelfs toe dat scheidsrechters de volgende ronde geen wedstrijden kregen als Twente onder hun leiding niet won. Notabene ras Tukker Fred Rutten zei in een interview dat de scheidrechter:"we zijn Twents gekleurd" tegen hem zei.

8 mei 2015 om 16:39

Al had Ajax een doelsaldo van plus 500 dan nog was Twente iets beter. Ze hadden namelijk 1 punt meer. En ook in 2010 waren de punten en niet het doelsaldo bepalend. En Kesler heeft Twente kampioen gemaakt. Tjonge jonge, hoe zielig kun je zijn?

Jol zegt nooit zomaar iets.
Hier moet iets achter zitten met zijn "we".

8 mei 2015 om 14:53

Haha dat lijkt mij ook. Jol is op banenjacht. Niks mis mee overigens.

Was ook beter voor Ajax geweest!! Wat een peleton aan rotzooi heeft die binnen gebracht.

8 mei 2015 om 15:07

Hij heeft het beter gedaan dan De Boer. 85 punten eentje minder dan Twente. 106 doelpunten en 20 doelpunten tegen. Suarez maakte dat seizoen 35 doelpunten. Het was gewoon een geweldig seizoen van Ajax alleen was Twente 1 puntje beter.

8 mei 2015 om 15:20

Gelukkig zijn on der FdB alleen maar klassespelers als Zimling, Duarte en vd Hoorn aangekocht.

8 mei 2015 om 15:36

Die 3 jongens hebben in ieder geval meer minuten gemaakt dan Atouba 😛

Dit wordt weer een topper qua reacties! En niet louter positief gok ik :D
On topic: Hopelijk blijft HSV in de BuLi, mooie club.

Ajax speelde wel toen goed voetbal, maar de aankopen waren lachwekkend zoals Atouba en Mido.

8 mei 2015 om 15:01

Yep maar Pantalic deed het wel goed. Plus mag toch hopen dat niet alleen de trainer bepaald welke spelers mogen komen

Idd, was maar lekker weggebleven! Heeft een heleboel geld gekost en helemaal niets opgeleverd..

Hij gaat er niet zomaar heen en heeft het niet zomaar over "we". Jol is aan de stoelpoten aan het zagen van de huidige trainer en laat zich zien in het stadion om applaus te incasseren van de fans. Zou me niets verbazen als hij straks weer bij HSV zit..

Pantelic vond ik wel een prima aankoop. Ook een mooie persoonlijkheid. Voor de rest waren de aankopen belachelijk.

Dat Ajax waar hij zat in 2010 speelde wel heel erg goed voetbal met een elftal wat swingde. Als Ajax dat jaar de titel pakte, wat mogelijk was als ze een van de 40 kansen tegrn Sparts erin schoten, zag het er nu heel anders uit in Amsterdam.

En wat een geweldig team hadden we toen in vergelijking met de troep van nu. Stekelenburg in zijn beste tijd. Het blok genaamd Alderweireld en Vertonghen. Middenveld met oa De Zeeuw, De Jong en Emanuelson. En natuurlijk de voorhoede met Suarez en Pantelic die samen goed waren voor 50 goals in de competitie. En dan vergeet ik ook nog de opkomende talenten van toen genaamd Van der Wiel en Eriksen. Nu moeten we het doen mer Viergever en Serero.

Toch wordt Jol altijd overmatig sterk afgerekend op die periode. Laten we niet vergeten dat Jol dat jaar met Ajax 9 (negen!) punten meer haalde dan het hoogste aantal dat Frank de Boer ooit gehaald heeft.

Als de concurrentie constant gepresteerd had had Jol nu 1 titel en Frank de Boer 0.

8 mei 2015 om 15:37

Als jol zijn goede spel had gecontinueerd en niet ineens fantasieopstellingen de wei instuurde, lange halen wel thuis speelde, constant met verlanglijstjes bij het bestuur stond en wat meer naar de jeugd zou kijken had hij er misschien nog wel gezeten. In zijn laatste wedstrijd had nec 65% balbezit! Toevallig nam Frank het over voor de winter en begon het uitstekend te lopen. Makkelijk wijzen op jols goede seizoen. Maar hij heeft het zelf verbruid.

Martin Jol heeft 0,0 % aan Ajax toegevoegd en onbegrijpelijk dat deze joker achteraf nog babbels heeft ook. Het zag er ook niet uit ook zo'n postzak op de bank met een Haags accent.

Hij heeft ook nog zijn onbeduidende broer (cock Jol) aan een baantje geholpen en eigenlijk heeft zijn broer de voornaam die hij eigenlijk zou moeten hebben.

Martin Jol zit alleen maar op de tribune bij HSV omdat ie een nieuw baantje ruikt, waarom is hij afgelopen 5 jaar niet eens 1 keer komen kijken als hij zulke warme gevoelens heeft voor Hsv.

Martin krijgt namelijk alleen een warm gevoel van een dikke buidel met euro's.

8 mei 2015 om 15:43

Vazieman, Jol werd verweten niet volgens de Ajax school te spelen maar zijn ploeg scoorde gemiddeld per thuiswedstrijd 1 doelpunt meer dan het elftal van De Boer.

8 mei 2015 om 17:22

Wellicht is mijn reactie wat ongenuanceerd, maar ik word een beetje moe van die kerel en het is gewoon geen Ajax-man. Tuurlijk weet ik dat het voetbal bij vlagen aantrekkeklijk was. Dat is alleen niet echt zijn verdienste geweest, maar lag aan de veel hogere kwaliteit van de selectie.

Met Suarez in de spits kan je als trainer lekker achterover gaan zitten (en als supporter ook), want je weet dat het dan wel goed komt. Als ik toch iets positiefs mag noemen over Jol is dat ie Eriksen heeft laten debuteren.
Maar ja, dan denk ik ook aan Atouba en Mido en nog een paar van die clowns en dan wordt het toch een beetje lachwekkend allemaal.

FDB verdient gewoon krediet en we mogen blij zijn dat deze echte Ajacied trainer is van Ajax. Hij kent de club, hij weet hoe de lijntjes lopen intern (zgn 5e colonne) hij weet wat voor jeugd eraan komt,,hij heeft geleerd van dit seizoen en hij wil revanche. Frank is een winnaar en Ajax slaat keihard terug volgend jaar.

Een jaartje geen kampioen heeft de boel weer goed wakker geschud en we beseffen weer dat we minder dan het kampioenschap geen genoegen nemen. Iedereen weer op scherp.

Ajax komt altijd weer boven drijven en FDB krijgt nog 1 jaar het volledige vertrouwen.

Jol heeft het een seizoen goed gedaan, qua punten en doelsaldo heel erg goed. Het seizoen daarop was echter een drama, hij moest zo nodig spelers erbij hebben, die achteraf niets toevoegden, het spelsysteem was volkomen afhankelijk van Suarez, als die een slechte dag had verspeelde Ajax punten.. Op een gegeven moment had RKC zelfs spelers ''die Ajax wel kon gebruiken''. Dat sloeg echt nergens meer op.

Nu heeft hij er spijt van dat hij naar Ajax is gegaan? Het zal wel, Jol is een trainer die vooral een torenhoog budget nodig heeft om zich goed te voelen en wat te presteren.

Jol presenteert zich niet, kauwgomkauwend met open mond en petje op met een trainingsbroek op zijn knieen ziet er niet uit. Ook het gevolg van de hele familie Jol krijg je erbij inclusief louche managers met voetballers die over hun hoogtepunt heen zijn. Dan heb ik het nog niet eens over het exorbitante salaris wat hij wil verdienen. Kortom Ajax was inderdaad geen goede match.

Jol presenteert zich niet, kauwgomkauwend met open mond en petje op met een trainingsbroek op zijn knieen ziet er niet uit. Ook het gevolg van de hele familie Jol krijg je erbij inclusief louche managers met voetballers die over hun hoogtepunt heen zijn. Dan heb ik het nog niet eens over het exorbitante salaris wat hij wil verdienen. Kortom Ajax was inderdaad geen goede match.

bah overal waar hij ontslagen is; natrappen
maar bij binnenkomst; dit is de mooiste club blah blah

bij ajax werd de schuld bij johan c gelegd enige reflectie is de heer jol onbekend

kijk naar wat voor spelers hij bij ajax had, en dan nog niet kampioen worden, slecht!!

Tsja, Ajax in de titel verkoopt wel.
Er staat niet dat hij vind dat hij niet naar Ajax had moeten gaan. Er staat dat hij had moeten blijven bij Hsv. Naar welke club hij is weggegaan heeft daar niet veel mee te maken.

ON: Achteraf is het makkelijk praten. Had had had.
Dan moet je nu niet zo openlijk gaan zitten balen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren