Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

John van 't Schip maakt zich zorgen over één specifieke positie bij Ajax

Laatste update:

John van 't Schip heeft vanaf het trainingskamp in Spanje tekst en uitleg gegeven bij de huidige situatie van Ajax. De Amsterdammers leken de weg omhoog te hebben ingezet, maar gingen bij het ingaan van de winterstop pijnlijk onderuit bij de amateurs van Hercules en speelden gelijk tegen PEC Zwolle. Van 't Schip was daar zelf niet bij.

Van 't Schip geeft bij het clubkanaal van Ajax allereerst aan waar de nadruk ligt tijdens het trainingskamp in Cadiz. "Ik wil dat we fysiek goed kunnen trainen. Daar zijn we sinds mijn aanstelling nog niet echt aan toegekomen, omdat we constant wedstrijden hebben gehad."

Door de bruiloft van zijn zoon in Australië moest Van 't Schip de laatste twee wedstrijden van het kalenderjaar 2023 aan zich voorbij laten gaan. Zonder zijn aanwezigheid speelde Ajax gelijk tegen PEC Zwolle (2-2) en volgde het bekerdebacle tegen de amateurs van Hercules.

Van 't Schip volgde het duel met Hercules via een livescore. "De verklaring is heel simpel. Je moet daar gewoon winnen, dus dat hebben we niet goed gedaan. Als te veel jongens niet bij de les zijn, kan dat gebeuren. Dat is natuurlijk absoluut niet goed."

Richting zijn spelers heeft Van 't Schip aangegeven dat het een slecht signaal is voor wat zijn ploeg in de weken ervoor liet zien. "Je neemt het mee de winterstop in, dat is vervelend, maar we moeten hier een nieuwe herstart maken waarin we toewerken naar de tweede seizoenshelft."

De wedstrijden tegen PEC Zwolle en Hercules geven volgens Van 't Schip aan dat Ajax het tegen iedereen lastig kan hebben. "Maar als je dan ook nog eens vijf of tien procent minder geeft, kan dat betekenen dat je gelijkspeelt of verliest. Daar moeten we in groeien."

Doelstelling
Vervolgens spreekt de coach van Ajax zijn doelstelling uit voor de tweede seizoenshelft. "We hopen het gat naar plek drie en vier te dichten. Dat moeten we als doel stellen. In de situatie waarin we zitten is dat alleen wel veel gevraagd, omdat het elftal heel erg fluctueert. Het is de uitdaging om daar de eerste stappen in te zetten."

Met Sivert Mannsverk, Branco van den Boomen en Silvano Vos mist Van 't Schip drie middenvelders in Spanje. "Dat baart me zeker zorgen, omdat we op die positie al weinig hebben. Tahirovic is de enige 6 die daar speelt. Op die positie zitten we erg krap."

"Het is afwachten of er iets gaat gebeuren in januari. Vaak zie je dat er richting het einde van de window een versnelling in komt. Als trainer heb je nieuwe spelers er het liefst meteen bij op het trainingskamp. Versterking is altijd welkom."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En Tahirovic is momenteel te licht om die plek in dit piepjonge elftal in te vullen.
Jammer dat Sutalo niet de leiderschap brengt waarop gehoopt werd. Dat zou veel meer rust betekenen achterin. Dan speel je als CVM ook wat zekerder.

5 januari 2024 om 11:18

Denk wel dat Sutalo uiteindelijk nog gaat opbloeien. Beetje hetzelfde als een Edson die ook erg ''matig'' begon...

Denk ook dat de taal een grote barriere is voor Josip. Eigenlijk schandalig dat men tegenwoordig niet eens Engels leert. Zeker als je een goede profvoetballer bent, dan weet je toch dat je een transfer naar een Europese (top)club kan gaan maken in de toekomst?

5 januari 2024 om 11:35

Het is geen wetmatigheid dat een speler die faalt opeens de sterren van de hemel speelt, omdat dat ook eens een keer is gebeurd bij een andere speler.

5 januari 2024 om 12:24

Sutalo die faalt? Een heel elftal draait niet, er zijn geen automatismen en we hebben een trainer gehad die niet binnen Ajax past. Dan gaat het veel te ver om te zeggen dat Sutalo faalt. Je moet als verdediger die bal kwijt kunnen aan een aanspeelbaar middenveld. Dat was er niet en als je dan risico's gaat nemen als centrale verdediger door te proberen toch iemand te bereiken in plaats van bal terug of lange bal naar voren, dan gaat het ook zeker een paar keer mis. Hlynsson speelt 2 goede wedstrijden en is ineens een verlosser , terwijl hij daarna drie dramatisch slechte wedstrijden speelt. Eens met Glenn. Sutalo gaat er zeker komen. Oneens met van het Schip. Naast een nummer zes heb je ook een rechtsbuiten nodig. Trek de beurs en haal die 2 spelers en ook nog zo snel als mogelijk. Anders kan de doelstelling voor naar de winter ook de prullenbak in.

5 januari 2024 om 13:11

Verschil is wel dat Hlynsson 19 jaar is en Sutalo een Kroatisch international van 23. Ik heb van Sutalo in ieder geval nog helemaal niets gezien dat hij een topper gaat worden.

5 januari 2024 om 13:29

"je moet als verdediger die bal kwijt kunnen aan een aanspeelbaar middenveld."

Als die er niet zijn en Sutalo er dus maar voor kiest om ballen heel erg simpel in te leveren, is dat toch gewoon een gebrek aan kwaliteit van hem?
Geef hem dan idd lang of terug, maar zo de bal bij tegenstanders in de voeten schuiven wat hij met grote regelmaat doet is zeker niet de oplossing.

5 januari 2024 om 13:33

Zeg ook niet dat hij een topper gaat wordne, maar da het wel nog kan komen ala Alvarez.

Denk dat stabiliteit, taal en vertrouwen een boel kan doen met Josip.

5 januari 2024 om 13:46

Hij is aan de bal zo ontzettend slecht, het is echt schandalig op dit niveau als je zo slecht opbouwt. Het komt echt niet meer goed met hem bij Ajax. Misschien een goede mandekker, maar in een vrijere, opbouwende rol komt hij gigantisch veel te kort

5 januari 2024 om 14:11

"er voor kiest om ballen heel erg simpel in te leveren". Serieus, daar kiest Sutalo voor? Vaak worden ballen gespeeld tussen Ramaj, Sutalo en Hato. De back's staan te hoog en daardoor niet aanspeelbaar. Taylor en Hlynsson staan zo een beetje naast Brobbey en Tahirovic heeft een maanetje in zijn rug. Dus bij het inspelen loop je dan een risico op onderschepping. Maar als er een goede zes wordt gehaald en van den Boomen is terug, gaan we zien of Sutalo er niks van kan of mogelijk toch een prima verdediger is.

5 januari 2024 om 14:19

Tsja. Dan haal je toch goede rechtsback, speel je met Hato en laat je die opbouwen en Sutalo in de ''mandekking''...

5 januari 2024 om 14:46

Er voor kiest ja. Heb die gozer dit jaar ballen over een metertje of 5 naar de tegenstander zien spelen. Dat heeft niets te maken met risico nemen, das gewoon kansloos en slecht.

Ik vind de linksback positie anders ook een flink zorgenkindje. Daar lijkt ook geen talent rond te lopen

5 januari 2024 om 11:19

Sosa is defensief kwetsbaar, maar ik denk dat hij in een goed draaiend elftal een meer dan prima linksback is voor Ajax hoor.

5 januari 2024 om 14:08

Helemaal mee eens. Sosa is gewoon een goede back die zich al ruimschoots heeft bewezen in de Bundesliga en het Kroatische nationale elftal.

1 Positie???
Zou me toch ook behoorlijk zorgen maken over je backs en je vleugel spelers.
Nummer 10 positie, was altijd cruciaal bij Ajax. Heb je ook geen goeie voor, tenzij je Berghuis daar weer gaat neerzetten.

Op zowel links- als rechtsback heb je eigenlijk geen ajax waardige spelers. Op de flanken voorin heb je totaal geen diepgang en op 10 mis je iedere vorm van creativiteit.

Er zijn eigenlijk maar een paar posities waar je je geen zorgen over hoeft te maken John.



5 januari 2024 om 11:09

Je begrijpt natuurlijk zelf ook wel dat hij dat onmogelijk kan roepen, het is tenslotte niet een Steijn die zijn gehele selectie afvalt.

5 januari 2024 om 11:20

Volledig mee eens. Ajax mist voldoende. Die Gaaei kan er ook vrij weinig van in mijn ogen. Veel rennen en geen rendement. Defensief ook kwetsbaar.

Gaaei doet mij wel een beetje denken aan Marcus Pedersen die bij Feyenoord speelde. Sommige vonden dat ook een topper, ik vond dat ook meer een hardloper op de back.

5 januari 2024 om 11:23

Nou niet gaan overdrijven Glennn. Pedersen was een beetje een blind paard en stond verdedigend niet altijd goed. Kon met zijn snelheid af en toe nog wel wat corrigeren.
Maar hij leverde geen ballen is zoals Gaaei dat af en toe kan doen.

@JK
Eens, je kunt niet die hele groep afvallen. Is John ook niet het type voor.

5 januari 2024 om 12:54

@JK-Ajax

Steijn viel idd (vooral) de aankopen af. Maar val je door het opstellen van Martha (een speler die bij jong Ajax geflopt is) ook niet in het openbaar Sosa af ?

5 januari 2024 om 13:30

Ik overdrijf niet. Vind zowel Gaaei als Pedersen geen voetballers. Hardlopers die zo nu en dan een geslaagde voorzet geven.

Ze waren beiden gewoon niet top. Volgensmij was Pedersen ook nog voor goede prijs verhuurd nu met optie (hoop dat die verplicht was), want die man kan ook absoluut niet voetballen.
Misschien nog wel beter dan Gaaei, maar dat is het dan ook.

5 januari 2024 om 14:05

Nou....om heel eerlij te zijn vond ik Pedersen het beter doen dan Nieuwkoop. Wat is die enorm tegengevallen zeg. Goeie 20 minuten gevoetbald. Toen rood gepakt en nooit meer een acceptabel niveau gehaald.

5 januari 2024 om 14:10

Hoezo is Martha geflopt bij Jong Ajax?

5 januari 2024 om 14:47

Omdat ie niet goed genoeg is.

5 januari 2024 om 15:07

Sosa valt vooral zichzelf af denk ik door iedere keer als een pupil te verdedigen, net als Martha die niet eens een verdediger is.

5 januari 2024 om 11:25

Nummer 10 was prima ingevuld met Hlynsson die een goede wisselwerking had met Berghuis op rechtsbuiten. Probleem heb je als een van die twee wegvalt. Een aanvaller op 10 heeft ons nog weinig goeds gebracht.

5 januari 2024 om 12:54

Akpom is er ook een aantal keren ingekomen als speler achter Brobbey en je kunt niet zeggen dat het nooit goed uitgepakt heeft.

5 januari 2024 om 11:37

Er is ook maar weinig mogelijk deze winter, dat werd al eerder duidelijk. Er zouden hopelijk 1, wellicht 2 spelers bijkomen, maar dan is het wel heel snel afgelopen. Zou dan natuurlijk totaal niet tactisch zijn alle spelers waar je de tweede seizoenshelft nog mee door moet direct af te vallen. Op de 6 mis je gewoon heel veel jongens door blessures en sowieso wil je daar meer ervaring.

Verder is Rensch niet geweldig, maar dit seizoen eigenlijk ook niet 1 van de zwakkere schakels. De linksback positie is dat wel, evenals de flanken voorin. Sutalo is ook nog niet wat we ervan gehoopt hadden, maar die wordt nu natuurlijk nog niet opgegeven. Daar vind ik ook wel potentie in zitten, echter is het in de communicatie echt heel moeilijk als je niet of nauwelijks Engels of ook maar iets anders dan Kroatisch spreekt...

Naar mijn idee zit er genoeg potentie in de ploeg, maar mist er een ervaren middenvelder op 6 en een getalenteerde rechtsbuiten. Ik las laatst voor de rechtsbuiten positie Facundo Pellistri van Manu. Dat vind ik nog niet zo raar om die te huren met een koopoptie. Verder zou ik graag een speler als Matusiwa (niet haalbaar denk ik) zien. Een bijter met wat snelheid en een goede functionele techniek, die vooruit durft te denken.

5 januari 2024 om 11:48

@bbl98
Dat Rensch momenteel niet een van de zwakkeren is, ligt denk ik meer aan de jongens naast hem toch? Die zijn gewoon NOG slechter. Imo is Rensch geen hoogvlieger en gaat hij dat ook nooit worden.

Van Sutalo verwacht je gek genoeg idd nog steeds meer. Ergens denk ik dat hij het in de 2e seizoenshelft wel gaat oppakken. Als hij overigens na een half jaar Ajax nog steeds geen tot nauwelijks Engels spreekt mag je hem echt een hele harde schop onder z'n hol geven. Als je daar een beetje tijd en energie in steekt, moet je jezelf in no time iig verstaandbaar kunnen maken.

5 januari 2024 om 12:32

Ik denk niet dat United Pellistri gaat verhuren met een koopoptie, zijn tevreden over hoe hij het tot nu toe doet en zien toekomst in hem. Half seizoen huren zou misschien kunnen maar verder niet denk ik.

5 januari 2024 om 12:40

Eens wat betreft Rensch hoor, echter moeten er keuzes gemaakt worden. En in dat geval vind ik de rechtsback niet de eerste noodzaak.

Wat betreft Sutalo zou het inderdaad zorgelijk zijn als hij nog steeds geen Engels spreekt. Dat weet ik overigens niet hoor, is een aanname en de indruk die ik nog steeds heb bij hem. Ik denk zelfs dat dat zo belangrijk is dat je hem bij wijze van beter twee dagen de klaslokalen in kan sturen dan het voetbalveld op, haha!

5 januari 2024 om 12:46

@d0npsv, maar zou de hele situatie voor hem nou ook niet aanzienlijk veranderen als daar ook nog zo'n Olise (gerucht) bij komt? Pellistri speelt nu al erg weinig, valt af en toe een potje in maar ook zeker niet elke week. Met dan en Olise, en Amad Diallo die zo fit is (meen ik?) erbij wordt het toch wel een heel lastig verhaal voor Pellistri?

5 januari 2024 om 13:18

Eens....snap dat je niet in een keer iedereen die zuigt kunt vervangen. Zelfs bij Ajax is de bankrekening niet oneindig.

Ook de weken ervoor zag je al dat het heel broos is en dat bijna elke ploeg wel een aantal grote kansen krijgt. Dat het nu de laatste wedstrijden voor de winterstop zo valt is heel vervelend maar eerder een reality check dan toeval vanwege een mindere wedstrijd.

Ten aanzien van het elftal zal ik meerdere zwakke plekken. Over de 6 positie is genoeg gezegd, maar er over bijna elke positie valt wel iets negatiefs te zeggen. Van de rechtsback tot de linksbuiten. Want waar velen (waaronder ik) vonden dat Bergwijn het niet goed doet hebben we ook gezien dat het zonder Bergwijn misschien nog wel minder is.

Het blijft een lastig verhaal waarbij ik nog steeds denk dat Ajax 3de kan worden. Waarbij ik besef dat als je naar de laatste 2 wedstrijden kijkt dit bijna onmogelijk lijkt. Want hoe kun je 3de worden als je terecht verliest van de amateurclub dat op het 4de niveau speelt ?? Daarbij in de wetenschap dat elke tegenstander hele grote kansen krijgt. Hoe krijg je dit uit het elftal ?

5 januari 2024 om 11:29

Er was een heel groot verschil tussen de laatste twee wedstrijden en de wedstrijden ervoor. Onder Schip speelde er een middenvelder op 10 en geen aanvaller. Dan zag je dat vooral Taylor ook beter ging spelen. Zodra er een aanvaller op 10 stond liep je gewoon met een middenvelder minder en konden Taylor en Tahirovic het niet meer belopen. Daarmee zakte Sutalo ook weer gelijk door de ondergrens.
Onder Schip was het niet goed, maar wel beter en kon je in de Eredivisie redelijk mee komen.

5 januari 2024 om 14:49

Maar denk jij ook niet dat van het Schip de laatste 2 wedstrijden niet meegedacht heeft over de opstellingen ? Los daarvan is er los van de wedstrijd tegen Vitesse volgens mij niet echt een wedstrijd geweest die ze heel makkelijk en heel overtuigend worden. Zelfs de 4-1 tegen Heerenveen was heel vertekend.
Het is echt schrikbarend welke grote open kansen Ajax weggeeft. Brobbey zal nog steeds terug denken aan de wedstrijd tegen PSV waarin hij grote kansen mistte, maar zulke openkansen heeft Ajax bijna elke wedstrijd tegen gehad.

Ik kan niet in de portemonnee kijken, maar ik zou voor meer posities kijken. Liefst Bergwijn verkopen voor een bedrag rond 20 miljoen en daar een talent de kans geven, die wel hard wil werken.

Mijn hoop:
Ramaj; Rensch, Sutalo, Hato, Tagliafico; Matusiwa, Vos, Hlynsson; Berghuis, Brobbey, Godts

Andere mogelijke interessante aankopen: Tete, de Vrij, Rekik, Doekhi, st Juste, Bakker, Burger, Riedewald, Rosario?

5 januari 2024 om 11:25

Tuurlijk, lekker al je ouwe meuk terughalen. Daar word je echt beter van! Ajax moet gewoon teruggaan naar de formule uit tijdperk overmars. Paar toppers die er meteen staan, aangevuld met talent. Geen Tete en Riedewald...

Tsja. Het middenveld is sowieso zwaar matig bij Ajax.

Branco werd op het begin amper gebruikt, maar is gewoon de meest bruikbare en constante speler op het middenveld.
Tahirovic is leuk, maar is geen topper in mijn ogen. Doet af en toe ook de meest rare dingen en is in mijn ogen enorm traag in de handeling.
Taylor kan er in mijn ogen niet veel van. Veel blaffen, weinig bijten.
Vos is nog erg pril, maar zie ik wel heel graag spelen.
Manssverk kan ik nog geen oordeel over geven. Heb ik niet zien voetballen...

Op die plek mag wel een leider komen. Iemand die Ajax bij de hand pakt.
Ik denk dat er wel enkele opties zijn. Sommige zijn wat jong, sommige zijn meer ervaren. En sommige zijn misschien iets ''te aanvallend'' voor de ''6'' positie. Maar je kan altijd een ''blok'' neerzetten van twee van die middenvelders (dus een aankoop en eentje die er al is):

- Al-Musrati van SC Braga. Grote, sterke, defensieve middenvelder van Braga. Speelde zowat alles, maar is nu volgens mij (licht) geblesseerd).
- Geoffrey Kondogbia van Marseille: voetballend sterk, fysiek sterk, linkspoot. Denk alleen dat hij aardig salaris krijgt en hij speelt volgens mij vrij veel bij Marseille. Nu is het wel relatief onrustig bij Marseille. Denk niet dat hij heel erg realistisch is.
- Leander Dendoncker van Aston Villa. Is, mits iedereen fit, absoluut een bankzitter met o.a. Luiz, Mcginn, Kamara en Tielemans. Wellicht dat hij interesse heeft in Ajax en meer minuten. Dan komt hij misschien ook weer beter voor de dag in het Belgisch elftal (en er bij). Enige minpunt is zijn salaris misschien, aangezien hij een BPL speler is.
- Federico Redondo. Jong, groot (190 bijna) en Argentijns jeugdinternational. Kan wel ballen ook en speelt nu nog bij Argentinos Jrs.
- Marten de Roon. Geen uitleg nodig, gok ik?
- Ezeqiel Fernandez van Boca. Ook Argentijns jeugd international, alleen wel stuk kleiner dan Redondo en net wat ander type. Zeer talentvol.
- Santiago Hezze van Olympiakos. Goede, talentvolle, Argentijnse middenvelder. Is al ietsje ouder dan de andere 2 genoemd hier, maar kan ook aardig ballen als 6.
- Hugo Guillamon van Valencia. Goede defensieve middenvelder. Spaans international. Weet niet precies hoe Valencia er qua financiën en dergelijke voor staat en hoe hij het momenteel doet. Misschien wel iets te hoog gegrepen?
- Carlos Alcaraz van Southampton. Goede speler. Misschien wel te aanvallend voor dit rijtje. Heb op het begin potten van hem gezien dit seizoen, toen speelde hij als middenvelder (cm). Zag net dat hij tegenwoordig weer meer in de spits speelt. Misschien ook niet helemaal het type dat men zoekt.
- Reo Hatate van Celtic: vind ik een interessante optie. Is een meer dribbelende CM, die ook op de buitenkant zou kunnen spelen. Vond ik bij Celtic als middenvelder wel ene prima indruk maken. Niet echt een 6, maar als ''8'' zou je die goed kunnen gebruiken.
- Aster Vranckx: wel echt een middenvelder die ook defensief zijn mannetje staat. Kan daarnaast ook voetballen en stond al in de belangstelling van PSV afgelopen zomer. Die gingen uiteindelijk voor Schouten. Ik denk dat hij wel haalbaar is en een ideale speler zou kunnen zijn.
- Erick Sanchez van Pachuca: is meer een centrale middenvelder dan een echte 6, maar is wel een bijtertje en een goede speler. Heeft volgens mij ook nog maar een kortstondig contract tot eind 2025.

Nou. Er zitten een aantal, waarschijnlijk onrealistische opties, tussen. Maar zo moeilijk zou het scouten nu ook weer niet moeten zijn, als iemand die relatief veel voetbal volgt, dit lijstje al kan ''opsommen''.

5 januari 2024 om 11:56

Vranckx was wel de ideale optie geweest een paar maanden geleden omdat hij verdedigend degelijk is en voetballend veel toevoegt, maar hij staat nu vast in de basis bij Wolfsburg en ik zie hem daar deze winter niet vertrekken.

Dendoncker is niet de ideale verdedigende middenvelder voor Ajax denk ik, op die positie vind ik hem niet goed genoeg. Hij is op zijn best als centrale verdediger of box-to-box.

Wat de Belgische markt betreft (want die volg ik zelf het beste) denk ik dat Mandela Keita wel een interessante naam voor Ajax kan zijn. Hij is jong, talentvol, heeft ervaring op CL-niveau en heeft al meegespeeld bij de Belgische nationale ploeg. Antwerp heeft het geld ook nodig, alleen gaan ze niet happig zijn om hem nu al te verkopen aangezien zijn concurrent naar de Afrika cup is en er veel interesse is in Vermeeren.

5 januari 2024 om 12:11

Keita kon ik inderdaad ook, maar weet niet of die zomaar naar Ajax wil haha.

Dendoncker is misschien niet ideaal, maar brengt wel stabiliteit in de defensie.

Vranckx zou ideaal zijn. Wolfsburg is nu ook weer geen absolute topclub hé. Ajax normaliter wel, dus zou hij als een mooie stap kunnen zien.

5 januari 2024 om 14:16

Vranckx heeft eindelijk een basisplaats bij Wolfsburg na jaren van verkeerde carriere keuzes te maken (te vroeg naar zowel Wolfsburg als Milan gegaan). Ik geloof niet dat die het nu gaat overwegen om daar te vertrekken.

Keita zou dan nog eerder de stap naar Ajax maken denk ik. Al verschilt die nu ook weer niet zoveel van profiel met Vos denk ik.

5 januari 2024 om 12:25

Altijd leuk om wat meer inhoudelijke berichten te lezen van mensen die daadwerkelijk wat opties opsommen!
Zo'n Alcaraz, Hatate (fantastische, ondergewaardeerde voetballer onder het grote publiek!), Sanchez en eerlijk gezegd ook Vranckx zijn wel meer voor de 8 dan de 6. Daarom vind ik dat je er al niet aan moet beginnen, Een pure 6 is juist wat Ajax ontbreekt. Dendoncker en Kondogbia lijken mij inderdaad ook te dure en niet echt realistische opties, voornamelijk door het salaris dat zij zullen verdienen. Ik ben het meest fan van een energieke bijter op 6 die aardig kan ballen, helemaal gezien Van den Boomen en Taylor op 8 ook al geen jongens zijn die veel meters maken. Een type Matusiwa (niet haalbaar waarschijnlijk). Qua type komen dan zo'n Hezze en Ezequiel Fernandez aardig overeen, hoewel ik vooral bij Hezze wel wat twijfel over het niveau. Ervaring in topcompetities hebben ze natuurlijk ook niet, evenals die Redondo.
Het blijft toch erg lastig.

Zelf zou ik een Torreira of Nakamba wel zien zitten, maar beiden zijn net afgelopen zomer getransfereerd en Nakamba daarnaast ook nog geblesseerd voor praktisch de rest van het seizoen.

5 januari 2024 om 12:46

Volledig mee eens overigens.

Maar een Matusiwa, Nakamba zou ik niet geschikt vinden. Vind ik voetballend niet goed genoeg.

Torreira zou kunnen, maar is een erge heimwee kneuter. Die wilde bij Arsenal ook al, zeker toen hij niet speelde, graag naar Zuid Europa om zo sneller bij zijn familie te zijn/ze in te laten vliegen etc...

Die jongens uit Zuid Amerika zijn ene gok, maar in mijn ogen wel waard.

Vranckx is misschien meer een 8, maar is fysiek sterk genoeg om als 6 te fungeren hoor.

Dendoncker is misschien nog wel haalbaar .speelt toch aardig weinig.
Kondogbia lijkt mij onhaalbaar inderdaad.

Alcaraz te aanvallend, idem voor Hatate (al zou ik die wel graag zie nbij Ajax hoor, maar niet voor die plek!)

5 januari 2024 om 13:38

Wat betreft Nakamba, dat kan. Ik vind hem voetballend niet zo slecht, maar meningen verschillen .

Ik principe zeg ik normaal ‘eens’ op dat een Ezequiel de gok waard zou zijn, maar dat zou dan weer een volgend talent zijn die nog nooit in Europa gespeeld heeft ook. Gaat hij leiding geven aan dit team?

Wat betreft Torreira ken ik die jongen alleen van binnen het veld, en dat stond mij altijd wel aan. Vond het ook altijd gek dat hij niet echt kon slagen in Engeland, maar dat verklaard dat dan ook.

Waar ik benieuwd naar ben is eigenlijk waar dit Ajax staat vergeleken Twente en AZ? Vind alle 3 de clubs nou niet bepaalt stabiel, mogen we zeggen redelijk gelijkwaardig? PSV en Feyenoord schat ik toch een stuk hoger in. Wat denken jullie?

5 januari 2024 om 11:21

Nouja, ligt er een beetje aan.
Vind PSV en Feyenoord bij uitstek de beste inderdaad.

Denk dat AZ daarna komt, die hebben wel een goede kern staan en vooral ook voorin met Pavlidis veel klasse.

FC Twente vind ik beetje moeilijk inschatten. Ene week denk ik: wauw, best prima. Andere week denk ik: nou zeg, wat is dit nu weer?

En eigenlijk heb ik bij Ajax dat gevoel nog meer dan bij Twente. Maar dat is ook maar een momentopname...

Mocht zo'n Bergwijn eens wat van zijn klasse laten zien, idem voor Berghuis, dan staat Ajax er zomaar beter op. En als dan een Sutalo ook nog eens het broodnodige goed gaat doen, al helemaal.

5 januari 2024 om 11:50

Ik vind juist dat AZ een behoorlijke jas uitgedaan heeft. Ja ze hebben Pavlidis, wat ik echt een goede speler vindt, maar voor de rest is valt dit seizoen alles wat aanvallend denkt behoorlijk tegen. Ze hebben in de jeugd (jong AZ) wel grote talenten zitten maar of die er klaar voor zijn weet ik niet.

Ik vind Twente over het algemeen stabieler overkomen dan AZ waarbij zij het wel vooral van de thuis wedstrijden moeten hebben. nu heeft twente het nadeel dat ze alle topploegen thuis al gehad hebben (los van AZ) dus die zie ik in de uitwedstrijden ook nog wel de nodige punten verspelen.

Dus ondanks dat Ajax te vaak gewoon een gatenkaas is heb ik ook nog steeds het gevoel dat Ajax zowel Twente als AZ nog in kan halen.

5 januari 2024 om 11:53

"fc Twente vind ik beetje moeilijk inschatten. Ene week denk ik: wauw, best prima. Andere week denk ik: nou zeg, wat is dit nu weer?"

Grappig....dat heb ik juist bij AZ. De ene week denk ik, wat kunnen die gasten toch lekker voetballen. Een paar dagen later bakken ze er helemaal niets van en geven ze de tegengoals bijna kado.

Imo is Twente stabieler en zal Ajax, als ze de weg omhoog uberhauopt kunnen doorzetten, de strijd aan gaan met het wisselvallige AZ.

Vooral PSV maar in mindere mate ook Feyenoord, zijn denk ik idd aanzienlijk verder en beter dan de rest.

5 januari 2024 om 12:05

Nou denk ik ook dat AZ en Twente nog wel punten verspelen. Maar dat doet Ajax ook. Dus ik denk dat het vrij kansloos is dat Ajax 3e wordt. Ajax heeft de laatste 8 wedstrijden een gemakkelijke programma gehad en tegen de hele onderste helft gespeeld. Ajax krijgt nu juist weer de tegenstanders waar ze veel punten tegen verloren.

Of Ajax moet nog wat verassingen halen deze transferperiode anders zie ik ze niet en AZ en Twente nog inhalen.

5 januari 2024 om 12:58

@burdym

Ik denk dat het ook vooral aan Ajax zal liggen waar ze eindigen. Zoals ik al eerder aangaf zie ik AZ en Twente zeker nog punten verliezen, dus is er voor Ajax alle ruimte om aan te haken en erover heen te gaan.
Echter moet er bij Ajax nog veel veranderen om dat voor elkaar te krijgen. Als je ziet hoe veel punten zij (zelfs met een makkelijker programma nog verspeeld hebben) dan wordt het heel lastig.

5 januari 2024 om 13:20

"ik denk dat het ook vooral aan Ajax zal liggen waar ze eindigen. Zoals ik al eerder aangaf zie ik AZ en Twente zeker nog punten verliezen"

Maar het is toch een utopie om te denken dat Ajax geen punten gaat verspelen i de 2e seizoenshelft?

5 januari 2024 om 14:50

Ik verwacht zeker niet dat Ajax alles hoeft te winnen om 3de te worden, maar voor je gevoel heeft Ajax (zeker aanvallend) genoeg kwaliteiten om wedstrijden te winnen.

Niet alleen het middenveld is matig maar ook de bezetting van de buitenspelers. Bergwijn en Berghuis zijn dit seizoen ondermaats, waarbij Berghuis nooit echt indrukwekkend was bij Ajax als rechtsbuiten. Maar ook jonge spelers zoals Forbs, Martha en Banel zijn niet best. En dan heb je Hlynsson waar ik ook niet een hoge pet voor heb. Het is gewoon schrikbarend hoeveel geld er is uitgegeven en dit je selectie is. Maar ja je staat niet voor niets 5e en je hebt tegen Hercules het grootste debacle uit de clubgeschiedenis...

5 januari 2024 om 14:47

Laten we die wedstrijd tegen Hercules maar vergeten, daar wordt geen speler beter van.

Maar als je kijkt naar een aanval met Bergwijn, Brobbey en Berghuis (al zie ik die liever op 10), dan moet je meer kunnen brengen dan nu.

Hlynsson kan wel voetballen maar is jong. Die zou zich aan een volwassen 10 moeten kunnen optrekken, maar hij is zelf (nog) niet die speler.

Rechtsbuiten is wel schrijnend. Daar staat echt niks. Berghuis kan nog een pass geven, maar Brobbey is nou net geen kopper.

Godts is geblesseerd, maar kwam nog het dichtste bij, Conceicao is verhuurd en was ook te licht en Forbs had op atletiek moeten gaan ipv op voetbal.

Dit zet eigenlijk de volgende vette uitroepteken achter het vreselijke wanbeleid.

Je haalt v.d. Boomen, Manssverk en Tahirovic en de 6-positie is de plek waar je je het meeste zorgen om maakt.

Hoe is het mogelijk dat een deel van dat bestuur nog zit?

Naast de 6 positie is ook de rechtsbuiten positie echt een ramp! Je hebt mazzel dat Hlynson het goed doet waardoor Berghuis nog even kan blijven staan, maar hier moet echt verbetering komen.

En centraal zou ik er ook erg graag een speler bij zien. Sutalo bij het eerste beste bod dan vertrekken. (Net als Forbs, Tahirovic, Medic en Avila)

Rensch, Sosa en Martha moeten het dan op de backpositie tot het einde van seizoen maar uitzingen, want je kan niet alles hebben.

6, linksback, rechtsback, rechtsbuiten zijn 4 waardeloze posities ook omdat daar teveel gewisseld wordt per wedstrijd. Kies 1 speler en laat die staan bijvoorbeeld een Sosa en maak de definitieve keuze tussen Rensch/gaaei. En stel geen spelers meer op van het niveau Martha/banel.

Hoe krijgen we het ook weer voor elkaar dat een Mannsverk 6 weken eruit zou zijn en het onderhand 3 a 4x zolang wordt.

5 januari 2024 om 11:52

Mee eens dat je naar een vast elftal moet. Dit ondanks dat sommige spelers dan fouten blijven maken. Maar zolang anderen niet beter zijn dan maar kiezen voor vastigheid.

5 januari 2024 om 14:49

Eens. Die backs kun je nog oplossen. Zoals je zelf al aangeeft, maar dat middenveld en rechtsbuiten moet beter. Dan kan Berghuis ook naar 10

Als je kritisch (realistisch) kijkt voldoen toch alleen Brobbey, Hato en voor nu nog Berghuis aan het niveau van Ajax? Op de andere 8 plekken loopt niet iets waar je in Nederland kampioen mee wordt.

5 januari 2024 om 14:52

Migi,

Klopt, en dan staat Berghuis eigenlijk op de verkeerde positie. En vooruit, dan wil ik Ramaj het voordeel van de twijfel geven.

Kun je nagaan hoeveel geld betaald is voor pure middelmaat.

5 januari 2024 om 14:53

Is Berghuis juist geen speler die veel te weinig laat zien ? Daarbij hoef je zeker in Nederland geen 11 toppers te hebben om kampioen te worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren