Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Je kunt goed zien waarom Antony zijn ploeggenoten woedend maakt’

Laatste update:

In Engeland kijkt men met gemengde gevoelens terug op het debuut van Wout Weghorst. De spits verscheen woensdagavond in de basis bij Manchester United in de uitwedstrijd tegen Crystal Palace (1-1). United had in de eerste helft het betere van het spel, maar zakte na rust ver weg en moest in de blessuretijd een weergaloze gelijkmaker incasseren. Weghorst, die pas drie keer meetrainde met de groep, werd twintig minuten voor tijd naar de kant gehaald. Antony wordt niet gespaard door de ochtendkranten.

De Manchester Evening News beoordeelt het optreden van Weghorst met een 6. "Hij werd goed in het spel betrokken, ondanks slechts drie groepstrainingen met zijn nieuwe ploeggenoten. In de loop van de zeventig minuten in Zuid-Londen liet hij zien dat hij niet op voorzetten hoeft te vertrouwen om indruk te maken op United. Weghorst heeft laten zien dat hij meer is dan een targetman, zoals Ten Hag deze week al zei. Hij bracht veel intensiteit met zich mee en zag er als spits energieker uit dan Anthony Martial."

Het spel van Antony kon de lokale krant minder bekoren. De Braziliaan begon net als Weghorst in de basis, maar maakte een ongemotiveerde indruk. De Manchester Evening News beoordeelt het optreden van de voormalig Ajacied met een 5. "Zijn acties vertraagden het aanvalsspel onnodig en zijn lichtzinnigheid leidde er terecht toe dat Bruno Fernandes naar hem uithaalde. Hij deed er in de ogen van de Portugees te lang over om af te spelen. Je kunt zien waarom de Braziliaan zijn teamgenoten woedend maakt. Antony was de zwakste basisspeler."

Ook The Sun geeft Weghorst een 6 als rapportcijfer. "Hij deed het redelijk goed voor een debuut. Hij bood zijn teamgenoten een aanspeelpunt en werkte hard om de bal te veroveren. Het dichtst bij een doelpunt was hij toen hij een bal op het dak van het doel kopte." Antony moet in de ogen van de tabloidkrant op zijn tellen passen. "He is far too wasteful", luidt het oordeel. The Guardian stelt dat Weghorst 'enkele veelbelovende accenten' liet zien. "Maar hij had die kopkans wel moeten verzilveren."

Van The Express krijgt Weghorst een 7. "Het was een ietwat wankele start van de debutant, want zijn eerste poging de bal vast te houden leidde tot een inworp en zijn eerste loopactie leidde tot verwarring bij Bruno Fernandes. Hoe dan ook, hij pakte het daarna op en gaf Manchester een heel andere dimensie met zijn torenhoge lijf. Rashford en Antony leken te genieten van de loopacties van de grote man."

Lisandro Martínez heroverde in het hart van de defensie zijn plek en wordt door The Sun beoordeeld met een 8, het hoogste cijfer van alle spelers. "Noem hem Lisandro Slager. De wereldkampioen had zijn hoofd in het verband zoals de oude Terry. Hij was Mateta soms te slim af, ondanks hun verschil in lengte, en droeg in aanvallend opzicht zijn steentje bij met zijn dribbels." Manchester Evening News kan zich wel vinden in dat oordeel. "Zijn baanbrekende passing was opnieuw een aanwinst bij zijn eerste basisplek in twee maanden."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goed hoe Bruno Fernandez hem aanpakte. Je zag dat Anthony daarna ging zitten slijmen bij hem. Nu maar hopen dat hij ervan leert.

19 januari 2023 om 09:43

Precies dit inderdaad, ik irriteer me er ook kapot aan hoe hij telkens maar de schuld aan andere geeft na een mislukte actie. Ik ben bang dat het er in de Premier League bij Antony niet uit gaat komen.

19 januari 2023 om 09:55

Premier league is ook heel zwaar. De manier hoe hij wilt spelen lukt daar niet of je moet heel goed zijn. Denk dat een stap naar Spanje beter was geweest. Bij Ajax nog een jaar blijven had helemaal beter geweest. Maar als United je wilt hebben voor 100mil en dat salaris dan kan je gewoon geen nee zeggen helaas.

19 januari 2023 om 10:03

Ja lekker rollebollen en janken bij de scheids vinden ze normaal in Spanje.
Hoop dat hij dit gewoon snel niet meer doet, want talent zat.

19 januari 2023 om 10:07

Ik vind hem juist vrij beperkt als speler , beheerst 1 trucje en als dat er niet uitkomt dan is het klaar. Tel daarbij op zijn vervelende gedrag en het is en blijft onbegrijpelijk waarom een club daar + 90 miljoen voor betaald.

19 januari 2023 om 11:49

Hij heeft nog heel, heel veel bij te leren. Ik zou hem nog niet afschrijven, maar volgende seizoen zal hij er moeten staan. Die 100 miljoen gaan ze in er niet uithalen...

19 januari 2023 om 13:33

Bij Ajax kwam hij vaak ook wedstrijden lang geen drol voorbij. En dan te bedenken dat hij na anderhalf jaar al riep dat hij weg wilde. Meneer denkt echt wereldtop te zijn.

19 januari 2023 om 17:24

Hij moet inderdaad heel veel leren en vooral luisteren. Maar gisteren zag je wel dat de hiërarchie bij United momenteel werkt. Antony had na zijn emotie snel door dat hij moest indimmen en dat zijn goede tekenen. Hij zit dus in een omgeving waar hij dit kan leren en gelukkig is United dus weer die omgeving.
Daarnaast voegt hij positioneel wel gewoon heel veel toe aan United. Zonder hem gaat het meestal stroever, omdat je hem wel altijd aan kan spelen. Vaak haalt hij er de bal dan wel weer uit ipv actie maar de andere aanvallers en met name middenvelders profiteren er wel van.

20 januari 2023 om 09:47

@messi Onzin, De manier van spelen is gewoon anders in de Premier League, veel minder technisch dan bijvoorbeeld in de Laliga, daarom presteren teams uit de Laliga ook beter tegen Engelse teams, Antony had beter naar de Laliga kunnen gaan.

19 januari 2023 om 11:01

Ik weet niet precies wat er geroepen werd maar je ziet Antony duidelijk iets met puta zeggen dat zal nooit goed zijn. Bruno heeft wel die winnaars mentaliteit en leiding ook antony gaat overigens boekje maguire in als misaankoop waar teveel en veels teveel voor betaald is, ik vond Weghorst overigens niet slecht spelen alleen op de counters erg langzaam maar dat is geen verassing. Dat krijg je ook overigens als Ten Hag zegt "we passen niks aan weghorst kan meer dan koppen" weghorst heeft een team nodig die voorzetten geeft dit is United niet

Ik heb nog geen 90 mil dingen gezien. Het is net zoals bij Ajax heel veel blaffen, kijk mij-bedrag, maar geen resultaten. Als hij nou eens strakke voorzetjes gaat geven wat een buitenspelen hoort te doen, of geregeld goals gaat maken, a la Robben,want die was ook meer van het op doel schieten dan voorzetten, dan is het prima, maar dit is gewoon niet goed genoeg. Iets minder showboaten en diva gedrag en iets meer gaan presteren. Want talent heeft hij wel. Nu eens serieus gaan voetballen.

19 januari 2023 om 09:47

100% mee eens. Eigenlijk zien we dat te weinig, wingers die voorzetten geven. Ze kappen nu bijna allemaal naar binnen en schieten. Dzsudzsak was een voorzetmachine, net als Kostic.

19 januari 2023 om 09:53

Dzsudzsak had ook een enorm goed schot. Wat een speler was dat eigenlijk.

19 januari 2023 om 11:45

Denk dat het te maken heeft met de evolutie van het voetbal. Vroeger had je meer spitsen á la Inzaghi die het moesten hebben van een voorzet, een targetman zo je wilt.

Tegenwoordig lijken - in ieder geval bij topploegen - completere spitsen de voorkeur te genieten zoals een Benzema, Lewandowski (al vind ik Lewa iets meer een pure afmaker en Benz meer een voetballer), Mbappé etc. Daardoor heb je ook minder aan buitenspelers die de bal alleen maar voorslingeren.

19 januari 2023 om 12:40

Daarom vreemd dat ze een weghorst aankopen. Die gaat het niet zelf creëren zoals Suarez en Mbappe dat kunnen haha. De backs willen nog wel eens een voorzet geven gelukkig

19 januari 2023 om 10:04

90 miljoen dingen ga je ook niet zien. Het was heel erg veel geld voor een speler van het kaliber Anthony. Een speler wordt niet ineens beter als je er veel geld voor hem gaat betalen.

Anthony heeft genoeg talent maar de PL is wel een stuk lastiger dan de eredivisie.

19 januari 2023 om 10:06

Als hij en Sancho dat hadden gedaan, dan had Ronaldo er iets van kunnen maken aan het begin van het seizoen. Denk niet dat dat de bedoeling van ten Hag is geweest. Nu heeft iedereen het naar zijn zin daar. Tot Rashford weer aan zijn Winterslaap begint, dan zal ten Hag wel weer om versterking vragen.

19 januari 2023 om 10:50

Nou ja, het is niet zo dat Robben zo'n succes was is in de PL en ook niet bij Real. Robben is zijn belofte gaan inlossen bij Bayern.
Dus wat betreft is er nog tijd zat voor Antony om het te laten zien...

19 januari 2023 om 11:25

Tijd is er sowieso nog inderdaad. Maar Robben heeft bij Chelsea en Real wel degelijk wat laten zien. Dat het niet hetzelfde was als later bij Bayern klopt, maar hij toonde wel degelijk zijn kwaliteiten. Robben liet wel zien dat er nog meer in zat zeg maar, Anthony tot nu toe nog niet.

19 januari 2023 om 11:43

Die mening deel ik niet en zo herinner ik het mij ook niet. Het is niet voor niets dat Chelsea en later Real zo makkelijk van hem af wou, hoewel het bij Real deels te maken had met de voorzitterswissel.
Bij Chelsea kreeg Robben voortdurend kritiek van o.a Terry dat hij niet geschikt was voor de PL, te egoïstisch in het veld, zijn maniertjes wanneer hij de bal niet kreeg, continu met de armen in de lucht en vragen om de bal, om het minste of geringste gaan liggen en hij lag niet goed in de groep.

19 januari 2023 om 12:08

Dan laat je geheugen je in de steek. Robben zat in zijn periode bij Chelsea in het PFA team of the year en deed het als hij niet geblesseerd was fantastisch. Echt een plaag samen met Damian Duff (waar is die eigenlijk). De reden dat ze hem wegdeden was zijn blessuregevoeligheid. Bij Real ook deels, maar dat was meer omdat ze Kaka en Ronaldo haalde en er geen plek voor was. Robben was op zijn 17e al 10 keer zo goed als Antony van 23. John Terry is overigens juist lovend over Robben (en Duff) en heeft zelfs gezegd dat het moeilijk is als jonge buitenspeler door te breken bij Chelsea omdat door Duff en Robben het verwachtingspatroon zo hoog was.

19 januari 2023 om 12:29

Vraag maar eens aan de oude garde Chelsea fans wat ze van Robben vinden.. om jou te zeggen dat het geen succes was, kwam vooral door blessures en niet door z’n spel.

19 januari 2023 om 12:29

In dat geval, I stand corrected Migi. Hebben mijn hersenen toch meer schade opgelopen dan ik had gedacht...
Ik heb het opgezocht en jij hebt gelijk, hij zat in het PFA team of the year '05. Wat ik hier opvallend aan vind is dat hij dat seizoen maar 18 wedstrijden in de PL heeft gespeeld met een gem. van 66 min. p/w.

19 januari 2023 om 12:49

Weet niet of je herinnert maar de man van glas kwam op "latere" leeftijd pas goed op dreef. In zijn beginjaren was het wisselend.

19 januari 2023 om 12:58

Jouw geheugen is ook niet alles. Robben stond bekend als groot talent maar ook om zijn egoïstische speelstijl, zijn geklaag en blessuregevoeligheid.
Robben vond zichzelf in zijn jonge jaren erg goed. Maar ook bij Chelsea en Madrid kwam onze Arjen niet verder dan nog geen 1 goal per vier wedstrijden. Pas bij Bayern waar veel voor hem werd aangepast kwam hij op 1 goal per twee wedstrijden.
Dus op zijn 17e bij Groningen 10x beter dan Anthony? Beetje overdreven.
Maar is mij vaker opgevallen dat vaak.alleen jouw ideeën de werkelijkheid zijn, volgens jou..

19 januari 2023 om 13:24

Robben stond bij Chelsea op zijn 20e in het team van het jaar van de premier league. Als hij fit was, was hij een geweldige speler. anders sta je niet in het team van het jaar. Robben was een aanzienlijk deel van zijn carriere een linksbenige linksbuiten. Die scoren over het algemeen wat minder. Dat was nog meer de tijd dat de doelpuntenmaker in het midden stond en buitenspelers met hun sterke been aan de buitenkant stonden. En zelfs dan, maakte Robben bij Chelsea 7 goals in zijn eerste 17 wedstrijden. Een veel beter Moyenne dan 22 jarige Antony in de Eredivisie. Bij Bayern ging hij naar rechts en werd hij meer een doelpuntenmaker, maar bij Chelsea was robben MITS fit geweldig. Die mits is alleen een flinke, want hij was vrijwel nooit fit.

En nee hij was niet Ãâ©cht letterlijk 10 keer beter, maar ook bij Groningen was al binnen 3 minuten duidelijk dat Robben alles had om de wereldtop te halen. Hij was inderdaad ook een irritant ventje, is ie ook altijd gebleven, dat heeft hij met Antony gemeen, maar zowel in club als interlandverband was hij mits fit gewoon een topper. In 2004 tegen Tsjechiã£â« ook al met afstand de beste speler en niet voor niets slachtoffer van de slechtste wissel in de historie van het Nederlands voetbal.

Je laatste zin snap ik niet. Mijn ideeã£â«n zijn ook de werkelijkheid, dus dat is een overbodige toevoeging.

Wil je ook lid worden van de Arjen Robben fanclub, stuur een DM

19 januari 2023 om 13:25

@douwe

Ja hij begon zijn Chelsea carrière volgens mij met een ernstige blessure. En ook na dat seizoen toen hij steeds belangrijker werd kreeg hij weer een ernstige blessure en toen was Mou er ook wel klaar mee geloof ik.

19 januari 2023 om 15:44

Migi

Damian Duff is tegenwoordig trainer in de hoogste Ierse voetbalcompetitie!

19 januari 2023 om 16:04

Ik zou niet zo gereageerd hebben als in mijn 2e reactie als ik niet 100% overtuigd was geweest en anders doe ik normaal gesproken een fact check maar dat leek mij in dit geval niet nodig, oeps..

Ik heb nog wel even gezocht of ik toch niet beetje gelijk had maar kan sowieso geen kritische noot vinden vanuit Terry jegens Robben, louter positief.
Hij is in '05 achter Rooney geëindigd als beste talent onder 21 van de PL.
Qua statistieken was zijn eerste seizoen het beste en dan wordt het toch wel minder, ook het aantal wedstrijden. Deels door blessures maar toch ook regelmatig op de bank met invalbeurten. Hoe dan ook, ik ga met de billen bloot...🙃

19 januari 2023 om 11:24

90 mil dingen waren sowieso niet van toepassing op hem. Hij wordt wel erg gemist bij Ajax hoor, maar dit bedrag was zoals eigenlijk iedereen wel wist zwaar overtrokken. Qua goals kan je nog niet veel klagen over hem overigens. Hij heeft voor een debuterende PL speler best een leuk ratio. Juist op dat gebied valt het mij tot nu toe nog alles mee. Hoop voor hem dat hij dat kan doortrekken.
Zijn houding is wel echt zeer irritant zeg.
Zelfs tegen een Bruno Fernandes zo verongelijkt en tof lopen doen.. hij moest die bal op dat moment allang hebben ingespeeld.
Al met al vind ik de kritiek op hem deels terecht, niet volledig.
Zijn diepgang is bijvoorbeeld wel echt cruciaal. Ook gisteren had hij weer een paar sprintduels bij ballen die er achter vallen die hij dan echt op pure snelheid heeft. De gemiddelde flankspeler die iets minder snel is heeft zulke ballen dan vaak net niet en kan de back hem gewoon wegwerken en het tempo eruit halen. Dat is echt veel waard in het spel dat ze willen spelen, en dat wordt bij Ajax ook enorm gemist.

19 januari 2023 om 11:39

Antony was Ajax ook totaal nog niet ontgroeit. Op zijn schot na zit Chico nu al op zijn niveau. Fantastisch verkocht door Huntelaar en Hamstra, jammer dat ze niks nuttigs met dat geld hebben gedaan.

Antony is echter nog jong en heeft nog tijd om zich door te ontwikkelen, talent heeft hij wel.

20 januari 2023 om 09:49

Bij Ajax had die vaak goede voorzetten op Haller, nu hopen dat ze met Weghorst een vergelijkbaar aanspeel punt hebben.

Het gaat nog niet zoals gehoopt, ik had ook niet anders verwacht. De enorme stap, de enorme druk en de Premier League is voor 95% te veel van het goede in het eerste seizoen. Het is een leuke buitenspeler die de komende seizoen nog belangrijk kan zijn in Manchester. Als je ziet hoeveel kansen Pulisic krijgt waar ik veel minder van verwacht als van Antony, is de kans groot dat hij ene mooie carriere tegenmoet gaat.

19 januari 2023 om 21:13

Ik vind Antony anders redelijk vergelijkbaar. Het is heel veel blaffen, maar niet al te vaak bijten. Bovendien deed Pulisic op jongere leeftijd al meer in de Bundesliga dan Antony in de Eredivisie. Antony moet nog maar eerst zien dat niveau te gaan halen.

Anthony is gewoon een grote grap... zal altijd herinnerd worden voor het terug hinken en liggen in het veld, om vervolgens op krukken te komen. Maar qua voetbal is hij niet heel bijzonder.

19 januari 2023 om 09:38

Dat was meer een misselijke actie van Tadic, die Antony aanspoorde binnen de lijnen te komen en daarna hem omver duwde. Want na dat duel speelde Antony geen enkele wedstrijd meer voor Ajax in 21/22... Was wel degelijk geblesseerd en werd bij Brazilie ook naar huis gestuurd.

19 januari 2023 om 09:48

Onzin. Ajax-Feyenoord was 20 maart. 25 maart begon Antony in de basis en heeft hij uiteindelijk 75 minuten gespeeld tegen Chili. Aantal dagen later stond hij wederom in de basis en speelde hij 78 minuten tegen Bolivia.

19 januari 2023 om 09:55

En Tadic was veel te ver weg om Antony binnen de lijnen te dirigeren, dat deden de stafleden. Tadic kwam wel aanrennen om hem op de grond te duwen waarbij Antony lichtelijk geblesseerd raakte en later op krukken moest lopen.

19 januari 2023 om 09:57



Het is een beetje jammer dat de tekst van Suarez7, en de overtuiging waarmee het gebracht wordt, foutief is en daardoor afdoet aan de reactie. Want de beschrijving over de situatie in de wedstrijd tegen feyenoord is natuurlijk erg kort door de bocht. Antony komt het veld inderdaad weer in, maar leek dit niet met de intentie te doen om daar weer te gaan liggen. Volgens mij was het veld in de opdracht van staf en het is Tadic die hem naar de grond werkt bijna.
Dat hij daarna op krukken loopt is niet zo gek, dat gebeurd wel vaker bij enkel of knie blessures. Dit is gewoon een preventie om de druk eraf te halen zodat herstel beter gaat. Dit is niet direct een "het is gebroken" ding ofzo.

Of mensen hem altijd daaraan zullen herinneren.. ik denk het niet. Het is namelijk helemaal niets bijzonders en buiten nederland zullen weinig mensen geven om fey-ajax en waar daar in een moment gebeurd is.



19 januari 2023 om 11:02

Antony is gewoon een smerige valsspeler net als Neymar. Beide krijgen ze heus wel echte schoppen te verwerken, maar beide naaien ook de heleboel zonder schaamte. Winnen ten kosten van alles... De ene vind het prachtig, ik vind het gebrek aan eergevoel.

19 januari 2023 om 10:19

Nou, nou, nou. Wat een woorden zeg. Gisteren (maar eigenlijk het hele seizoen nu bij Man U) is het niet geweldig en vond hem zelf gisteravond ook echt bloedirritant. Maar jouw conclusie is wel echt heel triest. Hij kan er zelf niets aan doen dat er bijna 100 miljoen voor hem is betaald en de intensiteit in de PL is echt wel anders dan de ED. Geef die jongen nou eens de tijd voordat je zulke grote woorden gebruikt. Je doet je nickname in ieder geval veel eer aan.

19 januari 2023 om 11:47

Ik begin niet over zijn kosten plaatje, niet over de premier league. Ik begin over hem als persoon. Het is een clown, een matennaaier, ontzettende narcist en als er echt niets aan de hand is reageert die alsof de wereld hem gestopen is. Zijn voeten laat hij ook al niet spreken. En was het ook niet zo dat Bruma, van alle mensen, nagenoeg dezelfde, aldaniet betere statistieken had op de flank? Ofwel: Anthony is een grap. Dan mag je mijn conclusie triest vinden, ik vind hem als prof triest en een slecht voorbeeld voor de nieuwe generatie pupillen die wel naar hem op kijkt.

19 januari 2023 om 20:36

Hij zal herinnerd worden om de heerlijke 3-2 in de klassieker thuis! Daarmee schoot ie uiteindelijk ons eigenlijk naar de titel!

19 januari 2023 om 21:49

Bizar dat je zo’n speler nog steeds verdedigd. Wees blij dat Ajax er onredelijk veel voor heeft gekregen en ga verder met je leven.

19 januari 2023 om 23:13

Ben hartstikke blij met de 100 mil die ajax ervoor gekregen heeft, maar heb enorm van hem genoten bij Ajax als ie het weer op zn heupen had. Hopelijk laat ie dat snel zien bij ManU.

Het is natuurlijk te vroeg om een speler volledig af te schrijven, maar het is duidelijk dat Antony in ieder geval op dit moment het niveau van Manchester United niet aan kan. Dat mag geen verrassing heten, aangezien hij bij Ajax al enorm wisselvallig was en topwedstrijden kon afwisselen met wedstrijden vol met flaters. Het is te hopen dat hij zich herpakt. Hij heeft dit seizoen en in zijn Ajax-periode laten zien dat hij in topwedstrijden kan presteren omdat de ruimtes dan groter zijn. Als hij daar ook anoniem blijft, zal de roep om Garnacho op rechts groeien (al is dat niet logisch, nu hij vooral vanaf links goed presteert als naar binnen trekkende buitenspeler). Voor Ten Hag is het te hopen dat hij Sancho rehabiliteert en er komende zomer een topspits bij komt.

19 januari 2023 om 10:00

Ik hoop dat Ten Hag het een en ander aan kadokaarten, bloemen en allerlei andere prullaria heeft gekregen van Ajax, want die 100 miljoen is natuurlijk een enorme opsteker voor Ajax geweest.

Bizar over betaald als je eigenlijk ziet wat deze jongen presteert, ook bij Ajax zag je al dat de Europese top, en wellicht subtop er gewoon niet in zit.

19 januari 2023 om 10:07

Nou, het punt is dat Anthony volgens mij prima zou kunnen slagen als hij na een geslaagde actie zijn tegenstander voorbij is en dus een overtal creëert, hij dit gelijk gebruikt om een medespeler die vrij komt aan te spelen. Momenteel gaat hij egoïstisch verder met nog een actie en loopt hij zich keer op keer vast en verliest hij de bal. Als hij zich meer als team speler zou opstellen, kan United er echt nog plezier aan gaan beleven. Snelheid, diepgang en een passeer actie heeft hij namelijk zeker.

Ten Hag is een geweldige trainer, maar een belabberde scout. Laat dat nou aan je scouts over.

19 januari 2023 om 09:49

Ik vind het ook heel bijzonder dat een club zich zo laat leiden door een passant. De trainer mag zeker wat vinden van aankopen, maar hij heeft echt wat matige aankopen gedaan zeg. Hij heeft nu natuurlijk het voordeel dat hij het erg goed doet, anders komt de kritiek natuurlijk met bakken uit de lucht.

19 januari 2023 om 09:57

Alleen Antony is toch een miskoop tot nu toe? Malacia, Martinez en Casemiro doen het gewoon uitstekend hoor. Weghorst is natuurlijk alleen gehaald voor de bank vandaar zijn contract van 6 maanden. Ook mede doordat United niet veel kan doen dan alleen huur. Daarnaast heeft hij spelers zoals Rashford, Dalot, Wan-Bissaka etc weer beter gemaakt.

19 januari 2023 om 10:02

Ja misschien is het iets te kort door de bocht, maar ik vind Malacia ook bij lange na niet goed genoeg voor een club als United. Martinez en Casemiro zijn wel prima aankopen inderdaad. Weghorst had ik ook meegerekend, maar daar zijn ze over een half jaar al weer vanaf inderdaad.

19 januari 2023 om 10:02

Op Antony na valt het mee toch? Juist alle aankopen zijn speler van de maand geworden bij Manu...

19 januari 2023 om 09:55

Want Martinez is ook het prutsen? Volkomen logisch dat ten Hag spelers meeneemt die hij kent en die zijn manier van werken en visie op voetbal kennen. Alleen al dat rechtvaardigt de aankoopsom. Kijk je puur naar de voetballer Anthony dan is ie nooit die 100 mio waard, kijk je naar het draagvlak wat ten Hag met Anthony en Martinez heeft gekocht dan zijn ze hun geld meer dan waard. Toen ik naar een andere werkgever ben gegaan heb ik ook een collega meegenomen. Die kreeg er flink wat bij. Is hij dat waard als je enkel naar output kijkt, dat denk ik niet. Maar zijn komst heeft wel als vliegwiel gewerkt om mijn werkwijze sneller te implementeren. Daardoor was de output van het team sneller een stuk beter.

19 januari 2023 om 10:00

Bij Ajax waren de grootste successen onder ten Hag toch de spelers die nieuw waren of die hij nog niet kende. En niet de Labyads en Klaibers van deze wereld.

19 januari 2023 om 10:04

Maar van Martinez wist iedereen dat hij een kuitenbuiter is en een goede CV. Van Antony kon je van mijlen ver aan zien komen dat het op hier en daar een leuke actie na een hoop branie is met 0 rendement.

Heeft in de CL af en toe leuke wedstrijden gekend, waar Ajax zonder hem ook wel met ruime cijfers zou hebben gewonnen, maar er in de grote wedstrijden er ook niet stond. In de eredivisie waren zijn statistieken nu ook niet om over nar huis te schrijven en dan is 100!! miljoen gewoon veel te veel.

Nog even over de rest van je reactie. Ik begrijp heel goed dat iemand waarmee je al langer samenwerkt jouw werkwijze goed kent en het sneller in de praktijk zal brengen, maar dat werkt bij het voetbal toch net iets anders en ik neem aan dat ze voor jouw collega geen 100 miljoen hebben betaald om hem over te nemen.

19 januari 2023 om 10:05

Misschien is het je nog niet opgevallen, maar voetbal is een teamsport. Dat houdt dan ook nog niet op bij de 11 spelers die op het veld staan, maar bestaat uit een hele selectie. Daar komt dan ook nog een hele staf bij. Verandermanagement en teamdynamiek is meer dan naar output van een enkele speler kijken.

19 januari 2023 om 10:07

@ hanvberkel010. geen 100 miljoen. Maar in verhouding is hij er enorm op vooruit gegaan. Was ook gewoon mij eis om over te stappen.

Hoezo werkt teamdynamiek en verandermanagement in het voetbal anders?

19 januari 2023 om 11:49

@rochus,

'spelers meeneemt die hij kent en die zijn manier van werken en visie op voetbal kennen'

Blijkbaar ken Ten Hag Antony niet goed genoeg. Hij moet het haast wel weten, want bij Ajax was Antony bij afwezigheid Nous weken lang dramatisch en werdt vaak ook gewisseld of gepasseerd. Antony moest het doen in dat periode met Rensch en dat match gewoon niet. Nu ook niet met Dalot. Antony is geen speler die uit eigen initiatief verdediger opzoek en passeert. Daar ligt niet zijn kracht. In dat periode kreeg hij weinig steun van Rensch. Hij blafte en kwam zijn man nooit voorbij waardoor hij vaak de bal weer terug ging naar Rensch. Hier kreeg hij terecht veel kritiek en werdt gewisseld door zijn landgenoot.

Het hoeft niet altijd zo te zijn, maar in dit geval bij Antony (die zijn man nooit voorbij komt) is een voetballende back (nous) heel erg belangrijk. Ondersteuning, korte combinatie, éã©n tweetjes, binnendoor, buitendoor. Dat plichtmatig overlappingen wat Rensch destijds en nu met Dalot de renpaard is gewoon te weinig en voorspelbaar waardoor zijn mankementen te vaak naar boven komen.

De transfer Antony naar Manchester United kan je 99 procent op de buik van Nous schrijven! Wat een geweldig tandem was dat!

19 januari 2023 om 09:56

Welke andere RB was beschikbaar dan?
We moeten ook realistisch blijven, hij had geen andere opties. Het was Antony of Elanga/Rashford op rechts. Ondanks dat Antony nog niet presteert is hij beter dan wat er was.

19 januari 2023 om 10:18

Ik zag laastst een lijstje voorbijkomen van een ander lid hier op VZ. Echt een lijstje van 10 haalbare spelers. Dus dat er niks anders beschikbaar was is onzin.

19 januari 2023 om 13:16

Geen probleem, gooi namen dan kunnen we discussieren.

Iemand die al uiterst matige statistieken in de Eredivisie had redt het niet in de Premier League, wie had dat nou gedacht? Echt absurd dat het MU bestuur hier gewoon in meegegaan is en zoveel geld heeft neergeteld voor een matige speler.

19 januari 2023 om 09:56

Ze hebben veel vertrouwen in Erik. Daarom is het gedaan. Verder volledig met je eens.

Braziliaans international, CL ervaring en heeft flinke potentie. 100 miljoen is veel maar ik begrijp wel waarom Ten Hag hem graag wilde hebben. Nee grapje. Domme aankoop maar je zit nu wel vast aan hem.

Verhuur die jongen na dit seizoen. Want dit gaat erg lelijk worden. Straks is hij opgebrand net als Sancho. Doet alsof hij een dikke huid heeft maar komt erg onzeker over. WK heeft hem ook niet goed gedaan.

19 januari 2023 om 10:03

Sancho scoort zondag de winnende

19 januari 2023 om 12:13

Maar welke potentie heeft hij dan? Af en toe een raar hakje? Hij doet met denken aan Jerson Cabral. Als je 2-0 voorstaat gaat ie z'n directe tegenstander voorbij met een dubbele salto. maar bij de eerste regendruppel smelt ie. Overigens is Cabral een minder naar ventje, dus sorry voor de vergelijking Jerson.

Krijg je als je als club nagenoeg geen scouts hebt en maar naar de trainer luistert. Antony deed het leuk in een paar CL duels maar was in de Eredivisie ook geen geniale spelers. Zijn statistieken zeggen al genoeg.

19 januari 2023 om 10:06

Daar zat het probleem niet, het einde van de transferperiode naderde rap en ze hadden nog een buitenspeler nodig. Dan ga je meer betalen. En veel betere opties waren er niet beschikbaar voor Man United.

19 januari 2023 om 10:51

Daar zat ook een probleem. Er is een reden waarom er eigenlijk niet eens veel extreem animo was voor Antony. Een beetje scout ziet dit van mijlenver aankomen.

19 januari 2023 om 10:54

Maar een scout gaat dar toch helemaal niet over? Die verzorgt alleen een rapportage over hoe goed een speler is, of hij er nog potentie/groei in ziet, wat zijn sterke punten zijn en zijn zwaktes. Of een speler bij de club past, bij de tactiek past et cetera.

Zaken als prijs, wanneer aan te trekken etcetera is het werk van de technisch directeur.

Ik irriteerde me in de wedstrijd tegen City al kapot aan het overdreven aanwezig juichen bij beide goals alsof hij ze zelf had gescoord. En dat terwijl hij tijdens zijn invalbeurt nog geen 3x de bal heeft geraakt.

Antony was in de Eredivisie ook niet heel speciaal. Zijn statistieken waren ook niet over een huis te schrijven in zijn 2 seizoenen bij Ajax. Heeft het natuurlijk leuk gedaan in de UCL vorig seizoen maar daarna tegen Benfica was het ook niks. Hij was er nog niet klaar. Alleen Ten Hag betaalt 100 miljoen voor hem. Hij moet zeker wennen misschien maar voor dat prijskaartje verwacht je toch veel meer want ervaring in Europa heeft hij na Ajax wel...

19 januari 2023 om 10:09

20/21 : 9 goals, 8 assists in 32 wedstrijden
21/22 : 8 goals, 4 assists in 23 wedstrijden

Zo verkeerd waren de statistieken van Antony niet.

19 januari 2023 om 10:14

Vind jij 9 goals en 8 assists in 32 wedstrijden oprecht goed? Voor een speler in de Eredivisie die voor 100 miljoen naar United gaat in de grootste competitie ter wereld?

Zijn tweede jaar was qua ratio niet heel veel beter.

Nee, qua rendement ben ik (ook) niet onder de indruk van Antony.

Enige waar hij momenteel in uitblinkt is vreselijk irritant zijn, ballen verspelen (op plekken waar het niet moet) en verwaand kijken.

19 januari 2023 om 10:21

Een transferbedrag zegt niet zoveel over hoe goed een speler is. Op welk moment in de transferperiode begint het bieden, hoe rijk is de verkopende club, hoe lang loopt een contract nog door? Allemaal factoren die de prijs beïnvloeden.

9 goals en 8 assists is prima in de eredivisie voor een buitenspeler. Er zijn niet zoveel buitenspelers die het beter doen. Denk dat Antony met deze cijfers wel in de top 10 stond in de eredivisie.

19 januari 2023 om 10:27

Je vergeet even dat hij 100 miljoen heeft gekost en speelde bij de beste club van Nederland de afgelopen 2 seizoenen. De statistieken van bijvoorbeeld een Gakpo zijn vele malen beter. Ook in de Eredivisie was die niet even consistent. Zijn rendement viel gewoon vies tegen. Hij is niet eens de helft waard van dat bedrag momenteel.

19 januari 2023 om 10:35

Aajx scoorde in het seizoen 20/21 meer dan 102 keer. Daar was hij dus 17 x bij betrokken. Dat is dus één zesde deel. Dat vind ik zelf eerder verkeerde dan goede statistieken !!

19 januari 2023 om 10:49

@modricmagic

Waarde is een heel ander verhaal. Niemand zal Antony 100 miljoen euro waard vinden maar hij was niet te koop. Wil een club een speler dan toch echt hebben, dan zal er flink overboden moeten worden. Dat is wat er gebeurd is.

De speler wordt daar dus niet beter van. Dus om elke keer zijn transferbedrag erbij te halen, het voegt weinig toe.

19 januari 2023 om 10:51

@janssen

We zien bij Ajax toch gewoon dat we Antony op rechts missen? Sinds hij vertrokken is, hebben we veel minder dreiging op rechts. Met hem liep het een stuk beter. En de reden is simpel, bij Ajax had hij diepgang en hij passeerde weleens een mannetje. Dat genereerde veel dreiging.

19 januari 2023 om 10:58

De enige reden dat je Antony mist omdat je geen vervanger hebt gehaald. Als die Portugees speelt mis je Antony niet eens.

19 januari 2023 om 10:58

Tuurlijk niet maar we wisten allemaal wel dat de PL een te vroeg zou komen want zoals eerder gemeld was die niet consistent genoeg in de Eredivisie. Een Gakpo heeft individueel bijvoorbeeld veel meer gepresteerd. Feit is dat hij er nog niet klaar voor is. En van zulke bedragen mag je op zich wel wat verwachtingen hebben. Het is tenslotte geen jeugdspeler die daar komt...

19 januari 2023 om 11:05

@arsenal890

Conceicao zit nog niet op het niveau waarop Antony acteerde in de eredivisie. In 7 wedstrijden nog geen enkele goal gemaakt en pas een assist gegeven.

We missen Antony dus wel degelijk, die had in 2 wedstijden al gescoord en twee assist gegeven.

19 januari 2023 om 11:32

Achteraf statistieken bekijken is ook nog wel lastig Speedy. Het maakt bijvoorbeeld best wel een verschil hoe die goals en assists verdeeld zijn. Dat weet ik oprecht niet wat betreft Anthony, dus dit wat ik nu ga zeggen is meer een vraag/hypothese.

Het mooiste voorbeeld hiervan is eigenlijk de verhuurperiode van Coutinho bij Bayern. Daar had hij volgens mij zo uit mijn hoofd in een halfjaar 8 goals en 4 assists, iets in die richting. Toen waren er velen die achteraf dus zeiden dat Coutinho het zo goed had gedaan en dat Bayern hem definitief moest overnemen. Echter, die 8 goals waren verdeeld over 3 wedstrijden (1x 4, 1x 3 en 1x 1 volgens mij) en van die assists waren er volgens mij ook 2 in diezelfde 3 wedstrijden. En in totaal had hij pak hem beet 15 wedstrijden gespeeld (even uit mijn hoofd).

Goals/assist per wedstrijden ratio was dus top, terug gerekend van het geheel. Feitelijk was het 4 wedstrijden productief t.o.v. 11 helemaal niks.

Ik weet niet of dit bij Anthony ook zo was. Ik herinner mij wel dat hij een flinke periode "droog" stond een keer. Maar goed.

19 januari 2023 om 12:02

@Janssen
Niet bij ieder doelpunt heb je een assist erbij. Zo kan je het niet berekenen.
Je zou alle assists en doelpunten moeten optellen en vanuit daar een gemiddelde berekenen. Dan kom je veel lager uit dan 1/6 van alle doelpunten bij betrokken.

19 januari 2023 om 15:23

Ja de linksback van Volendam of Groningen passeren is natuurlijk wel iets anders dan de verdedigers in de PL.

Hij was weer zeer matig gisteren... 100 miljoen voor betaalden dan hebben ze ook nog Sancho die geen pepernoot heeft geraakt sinds zijn komst. 200+ miljoen....pff. Gelukkig hebben ze ook nog Garnacho, die straalt wel wat uit. Als ze mee willen doen om de titel, zullen ze toch nog paar keer moeten door selecteren van de zomer.

Dit moet toch wel een van de grootste miskopen ooit in het voetbal zijn. 100 miljoen voor een circusclown met een kort lontje. Echt bizar.

19 januari 2023 om 10:10

Welnee, heeft tot op heden 5 goals gemaakt voor Man United dit seizoen.

Er zijn genoeg spelers met mindere statistieken.

19 januari 2023 om 10:36

Hoeveel van deze ballen waren gewoon binnen loop ballen ? En daarbij wat is zijn toegevoegde waarde ?

19 januari 2023 om 10:45

Ik hou dat niet bij voor Antony dus ik zou het niet weten.

Het enige wat ik zeker weet, er zijn spelers die het echt slechter doen dus een van de grootste miskopen ooit is wel heel erg overdreven.

19 januari 2023 om 10:16

Hazard (rm), Suljemani (ajax), Griezmann (barca), Coutinho (barca), Bakayoko (chelsea), Caroll (liverpool) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Alles voor discussie vatbaar, maar hem nu al scharen onder de grootste miskopen ooit is pas een clowneske reactie. Maar dat zijn we wel van jou gewend als het Ajax of ex-Ajax gerelateerde spelers aangaat. Dan heb je ook nog wel eens last van een kort lontje.

19 januari 2023 om 10:34

100 miljoen he. Antony past prima in dat rijtje.

19 januari 2023 om 15:50

Bij een transferbedrag mag je toch wel verwachten dat je er meteen staat, niet?

19 januari 2023 om 10:23

Nouja, er zitten genoeg miskopen bij hoor.
Ik vind sowieso dat United niet erg goed ingekocht heeft de afgelopen jaren (althans, niet erg gelukkig).

Denk hierbij aan spelers als Antony (95 a 100 miljoen), Sancho (85 miljoen), Maguire (87 miljoen), Pogba (105 miljoen, al heeft hij wel een redelijke waarde gehad, maar toch niet wat het moest zijn), Lukaku (85 miljoen), Di Maria (75 miljoen),

En dan heb je natuurlijk nog een speler als Pepe, die bij Arsenal totaal niet past en in het systeem van Arteta past. Degelijke speler, maar geen 80 miljoen speler absoluut.

En dan heb je natuurlijk nog twee teams die ook overbetalen voor spelers: Chelsea & Barcelona.
Havertz voor 80 miljoen, Kepa voor 80 miljoen, Mudryk voor 100 miljoen (al kan die wel nog bewijzen dat hij het waard is, dus past niet direct in het rijtje), Morata voor 66 miljoen, Cucurella voor 65 miljoen, Werner voor 53 miljoen, Jorginho voor 57 miljoen (geen 57 mil speler, wel gewoon degelijk en van waarde), Fofana voor 80+ miljoen (is een goede CV, maar echt geen 80 miljoen CV + veel blessures), Lukaku voor 113 miljoen...

En dan Barcelona met spelers als Griezmann voor 120 miljoen, Coutinho voor 135 miljoen, Raphinha voor 58+ miljoen (vind het hem echt niet waard), Ferran Torres voor 55 miljoen en een Malcom voor 41 miljoen.

Paniek aankoop geweest waar Ajax gretig gebruik van heeft kunnen maken. Vond hem in de ED ook niet het geld waard. Heb hem meermaals gezien in grote wedstrijden en kwam nauwelijks er in voor, buiten die ene goal.

Antony was gister aan de kant van Man U de minste, wellicht zelfs de minste op het veld. Het ziet er tot nu toe niet te rooskleurig uit. Denk dat veel fans (waaronder ikzelf) veel meer hadden verwacht, zeker na dat goede debuut tegen Arsenal. Maar goed, hij heeft nog tijd. Niet iedereen slaagt in zijn eerste jaar in de Premier League.

19 januari 2023 om 10:45

Alleen jullie Ajacieden hadden meer verwacht, ieder normaal denkende voetbal supporter wist dat hij veelte kort komt voor de PL.

19 januari 2023 om 11:11

Waarom gelijk zo'n toon aannemen? Is in zijn periode bij Ajax Braziliaans international geworden. Heeft goede wedstrijden gespeeld in de Champions League en in mindere mate in de Eredivisie. Technisch vaardig, snel, behendig; kwaliteiten die je nodig hebt als buitenspeler. De tools zijn er wel om te slagen, daar ben je het toch wel over met me eens?

19 januari 2023 om 13:14

Kan reactie niet bewerken maar het moet de top van PL zijn.

Antony is het geld absoluut niet waard, maar dat wist iedereen van te voren ook.
Ik snap overigens niet waarom een Martinelli bij Braziliaans elftal minder speeltijd krijgt dan deze eentonige, simpele buitenspeler. Hij gaat wat irritant zitten bewegen met zijn been, om vervolgens de bal terug te spelen of breed...

Antony is een leuke middenmoot speler, maar niet meer dan dat in mijn ogen. One-trick pony, die alleen niet zo gespecialiseerd is in zijn ''one trick'' zoals een Arjen Robben dat bijvoorbeeld wel was.
Tevens is hij ook nog eens vreselijk irritant, zowel tegen tegenstanders als tegen ploeggenoten klaarblijkelijk... Ik kan zijn gezicht in ieder geval niet uitstaan, maar dat is persoonlijke smaak ofcourse...

Verder vraag ik mij af waarom die krant Martinez als beste op het veld zag. Martinez was wel oké, maar echt niet de beste op het veld hoor.

Defensief was AWB de allerbeste, met De Gea kort erachter met 2 wereldreddingen op de inzetten van Edouard en Guehi... AWB ook met diverse tackles, waaronder de scoop tackle op Zaha die weg leek te zijn op het einde maar zijn snelheid is verloren dit seizoen...

Verder vond ik Casemiro, op de gele kaart na, goed spelen. Zat bijna overal tussen. En verder vond ik Eriksen en Bruno ook wel degelijk spelen, al was Bruno niet de Bruno die hij kan zijn de laatste tijd.
Eriksen gewoon zeer degelijk, goede loopacties (ook defensieve arbeid) en een prachtige assist.

Martinez was goed, maar in mijn ogen absoluut niet de beste. Die uitverkiezing ging wat mij betreft naar AWB, De Gea of Casemiro.

19 januari 2023 om 12:00

Eriksen, De Gea, AWB en Casemiro waren inderdaad heel goed. Moet ook zeggen dat ik Dalot geen moment mis want AWB is zich echt goed aan het ontwikkelen nu.

Eriksen die Zaha wist te verslaan in een sprintduel zegt ook wel alles over Zaha, die zit bij Palace prima op z'n plek die kan echt geen stap omhoog.

Martinez vond ik niet heel goed spelen, het is dat Edouard elke aanval verprutste met z'n eerste aanname maar Martinez stond echt heel vaak uit positie. Die kan nog wel een week of 2 extra vakantie gebruiken.

Dit is voor Ajax echt uitgedraaid op een werelddeal. Zelfs 60 miljoen waar hij oorspronkelijk voor getaxeerd werd was te veel geweest.

Maar ja sneu dat Ajax dan weer totaal verkeerd met hun winst omgaat.

Ik ben van mening dat het echt wel wat kan worden met Antony. Hij moet dan wel al die nare trekjes achterwege laten en gewoon zijn voeten het werk laten doen. Overigens mag die ook wel broodnodig trainen op zijn rechterbeen, zoveel momenten dat je weghorst/rashford kon wegsturen als hij een simpele bal met zijn rechter zou geven. Als die doorgaat zoals hij nu voetbalt dan is het wel snel klaar met Antony.

19 januari 2023 om 10:38

Ik denk dat iedereen wel ziet dat hij echt wel kwaliteiten heeft. Alleen kun je je afvragen of hij ooit gaat beseffen wat er nu echt gevraagd wordt. Tot op heden lijkt hij de acts belangrijker te vinden dat normaal voetballen.

Irritant ventje, bij Ajax ook niet onomstreden geweest in zijn gedrag. Deze kleine jongen heeft een minderwaardigheid complex, met een veel te ruime transfersom, wat zich uit in ongenoegen omdat hij simpelweg de skills mist voor de absolute top. Een tweede Naaimar, ja!

19 januari 2023 om 15:12

Neymar is geen wereldtop?

Was te verwachten nadat hij in de media helemaal kapotgemaakt is vanwege wat trucjes, laat die jongen gewoon voetballen zoals hij wilt. Bruno Fernandes speelde overigens ook een gigantisch slechte wedstrijd hij scoort en meer niet voor de rest vrijwel elke pass en aanname was ondermaats.

Nou zal ik er geen geheim van maken dat ik niet de voorzitter ben van de Antony fanclub, maar bij Ajax was ie in ieder geval nog goed af en toe. Nu is het niet alleen een irritant kereltje met een verongelijkte kop, maar is hij ook nog eens echt hemeltergend slecht. Kan me zo voorstellen dat de gemiddelde United supporter denkt, wtf hebben we gekocht.

In het begin van het seizoen werd het allemaal in ieder geval nog verbloemt door z'n goals maar na die 3 goals is het ook echt helemaal niks meer geweest. Ik heb minimaal 3/4 van alle United wedstrijden gekeken en ik kan me serieus geen enkele keer herinneren dat hij z'n man is gepasseerd.
Het enige dat hij doet is er dreigend uit zien en de bal een paar keer onder z'n voet rollen en vervolgens een pass 5 meter terug geven. Zolang die niet scoort of assist heb je gewoon niks aan hem. Je kunt je toch gewoon niet voorstellen dat ze voor 100 miljoen niemand konden vinden die wel z'n man voorbij kan gaan en snelheid heeft?

Haha die Wout staat gewoon te ballen in Old Trafford, dat had toch niemand durven voorspellen. Krijg er wel het Luuk de Jong bij Barca gevoel bij, maar voor hem mooi om mee te maken. Anthony was natuurlijk nooit de 100 miljoen waard, maar daar kan hij ook niets aan doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren