Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik hoor ook dat men nu doet alsof Ajax tegen Basel of Karlsruher moet spelen'

Laatste update:

Ajax besloot 2018 met een 1-3 overwinning in de traditioneel lastige uitwedstrijd tegen FC Utrecht. Willem van Hanegem voorspelt in zijn column in het Algemeen Dagblad na de winterstop ‘een geweldige strijd’ tussen de Amsterdammers en koploper PSV om de landstitel. Daarnaast staat voor Ajax in de tweede seizoenshelft de dubbele ontmoeting met Real Madrid in de Champions League op het programma.

“Ja, ik hoor de geluiden ook dat mensen van Ajax nu net doen alsof ze tegen FC Basel of Karlsruher moeten spelen. Ze doen alsof de kersverse wereldkampioen Real Madrid wel even van de mat geveegd zal worden. Dat gaat heel lastig worden, vrees ik. Aan de andere kant is het goed dat ze zich bij Ajax niet piepklein maken”, schrijft Van Hanegem. “De mensen in Amsterdam hebben allemaal hun mond vol over Dusan Tadic, maar ik vind Hakim Ziyech veruit de belangrijkste man bij Ajax.”

“Als hij zijn klasse in dienst van het elftal kan blijven stellen, is hij echt geweldig. Dat gaat nog een geweldige strijd worden tussen PSV en Ajax”, gaat de Kromme verder. Hij stelt dat ook over de Eindhovenaren genoeg positiefs te zeggen valt. “Met Steven Bergwijn in mijn ogen als belangrijkste speler. Ik denk dat Ajax een heel zware kluif gaat krijgen aan dit PSV, want eigenlijk viel die ploeg alleen in de Kuip door de mand.”

Over Feyenoord is Van Hanegem minder positief. De oud-international is lovend over ‘rasvoetballer’ Orkun Kökcü, maar stelt dat aankopen verder niet beter worden in Rotterdam-Zuid. “Bij Feyenoord denken ze maar dat als ze afscheid nemen van de Kuip, dat ze dan opeens wél in de nek hijgen van Ajax en PSV. Maar ook in een nieuw stadion - laat duidelijk zijn dat ik daar geen voorstander van ben - moet je eerst goed spelen om ver te komen. Deze spelers kunnen echt kort achter PSV en Ajax zitten, maar de technische staf haalt er gewoon niet voldoende uit”, aldus Van Hanegem.

Hij ziet Feyenoord structureel slecht starten en achteruitspelen, wat volgens hem de oorzaak is van het puntverlies tegen De Graafschap, Willem II, Fortuna Sittard en ADO Den Haag. “Ja, de beker zal wel weer als iets geweldigs worden gezien. Het zal allemaal wel. Feyenoord heeft succes in de beker omdat het altijd thuis loot. Op dat vlak hebben ze zoveel geluk. Als ze in de Kuip uit het raam vallen, rijdt er net een hooiwagen langs.”

Ben jij het met Willem van Hanegem eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zelden zoveel onzin gelezen, hoewel het is Van Hanegem.. Niemand “van” Ajax doet alsof het makkelijk i om Real Madrid te verslaan. Supporters en media zeggen dat dit relatief makkelijk is. De selectie van Feyenoord is echt beduidend minder dan die van Ajax en PSV en hijgt hen niet niet in de nek omdat de technische staf de Ajax-/PSV-kwaliteiten er niet uit weet te halen.

24 december 2018 om 08:17

Hij doelt ook niet op de mensen binnen Ajax. De media doet alsof real niks is. Lachwekkend uiteraard. Kortom jullie denken hetzelfde hoor.

24 december 2018 om 09:00

Heb anders genoeg reacties van supporters gelezen dat Real nu niet meer zoveel voorstelt en dat Ajax ze wel kan hebben. Er zijn ook genoeg supporters met een wat realistischere blik, maar het is niet dat Willem alleen maar onzin uit kraamt. Verder geeft Willem ook aan dat het ook goed is om zo positief er in te staan.

24 december 2018 om 09:09

Real presteert in Spanje tot nu toe teleurstellend. Is een feit. Maar dat zegt niks over de vorm over 2 maanden. Bovendien is het gewoon zo dat Real op bijna alle plaatsen een betere speler heeft (ervaring telt ook mee). Dat sommige supporters zo redeneren is absurd. Neemt niet weg dat je altijd een kans hebt. Als Real in de competitie punten kan verspelen tegen middenmoters en/of laagvliegers kan Ajax ook winnen. Verschil is dat het over 2 wedstrijden gaat. Maar een kleine kans heeft Ajax zeker.

24 december 2018 om 09:14

Dit zegt hij letterkijk:
“ja, ik hoor de geluiden ook dat mensen van Ajax nu net doen alsof ze tegen FC Basel of Karlsruhe moeten spelen. Ze doen alsof de kersverse wereldkampioen Real Madrid wel even van de mat geveegd zal worden,
Is toch duidelijk dat hij het heeft over "mensen van Ajax".
Ik heb werkelijk niemand van Ajax een zulke stupide opmerking horen maken. Dat is ook niet waar.
Is niks anders dan weer een zielige poging van die azijnzeiker Ajax negatief is het nieuws te brengen. De mensen die dit lezen zullen denken in de trant van daar heb je die arrogante Ajacieden weer. Van Hanegem is een gefrustreerde oude man.

24 december 2018 om 09:43

Ach, jullie Ajax supporters krijgen al woede als jullie een artikel lezen met van Hanegem erin. Hij geeft juist de laatste tijd veel complimenten over het spel van Ajax. Jij komt in dit stukje gefrustreerder over dan Willem zelf! Er waren ook geluiden van Ajax kant dat ze juist blij waren met het treffen van real Madrid. Geluiden als “een van de gunstigste loting” je bent wel erg blind en sneu als je dit gaat ontkennen en je dan maar moet gaan lopen afgeven of van Hanegem. Als hij Ajax negatief in het nieuws wilt brengen waarom voegt hij er dan aan toe dat het juist goed is van Ajax om zo te denken en je niet klein opstellen tegen zn club want daar kom je het verst mee, maar ik denk dat je dat stuk niet eens gelezen hebt en meteen maar bent gaan reageren omdat het van Hanegem is. Zit blijkbaar diep. Mensen mogen natuurlijk nooit kritisch zijn op Ajax en van Hanegem kan dat wel zijn en dat vinden jullie natuurlijk niet leuk. Ajax moet wel heilig blijven....

24 december 2018 om 11:16

P9j7.. Je zegt het zelf al: geluiden als “een van de gunstigste loting”.. Dat is toch wat anders dan dat "men bij ajax doet alsof de kersverse wereldkampioen Real Madrid wel even van de mat geveegd zal worden...? Ajax is 2e geworden in de poule en kan alleen maar tegen wereldtoppers loten. 90% daarvan is ook nog eens in topvorm. Is het dan gek uit te spreken (na er logisch vragen over te krijgen) dat het relatief (let op het woordje relatief) als gunstig kan worden gezien. Real is de 1e seizoenshelft niet top. Desondanks is het wereldtop en dat beseft iedereen die Ajax een warm hart toedraagt...

24 december 2018 om 12:46

Daar zit ik heel erg mee dat je afgehaakt bent... dat jij niet in kan zien dat ik hetzelfde doe als @kakka door bij voorbaat een oordeel te hebben over Ajax supporters als bij voorbaat een mening te hebben over van Hanegem. Het is waar dat er genoeg Ajax supporters direct zo gaan reageren als het om van Hanegem gaat. Alsof van Hanegem alleen maar zuur kan reageren en dan doen de meesten wel wanneer van Hanegem het over Ajax heeft... en dat is net zo als dat alle Ajax supporters hetzelfde zijn.... hopelijk snap je het nu....

24 december 2018 om 19:55

Denk niet dat Willem hiero op vz zit en de lachwekkende reacties van bepaalde supporters leest en zijn mening daarop baseert.

24 december 2018 om 08:49

En zelfs de supporters zeggen het niet.. Iedereen weet dat De kans tegen Real 10 a 20 procent is, alleen de zgn analytici, journalisten en tafelgasten bij praatprogramma’s hebben het over grote kansen voor Ajax. En geloof mij, die hebben hun openings- en slotalinea al klaarliggen voor als Ajax eruit vliegt... Het zal de strekking hebben dat heel Ajax op arrogante wijze wel even dacht Real te verslaan...

24 december 2018 om 09:44

Dan heb jij echt onder een steen geleefd. Zoek de reacties van oa studio voetbal over de loting en de fragmenten van reacties van oa de Boer....

24 december 2018 om 11:11

En zoek jij dan de reacties op van Veronica Inside, Sjoerd Monsoe (of hoe hij heet), Hugo Borst, Studio Voetbal en alle overige praatprogramma's en media. Onthoud die goed en vergelijk ze dan met hun opmerkingen nadat Ajax er door Real is uitgekegeld...

Leuk dat jij trouwens de reactie van De Boer aanhaalt.. Dat typeert hoe eenzijdig mensen info verwerken. De Boer zegt dat het huidige Ajax overeenkomsten heeft met het Ajax van 95 maar dat dat team veelzijdiger was. Hij zegt letterlijk: "je maakt altijd kans", zegt de voormalig Ajax-speler. "in deze vorm kan Ajax het elke tegenstander lastig maken. Ook Real Madrid, dat net als Bayern München een soort overgangsjaar lijkt te hebben. Eerst maar eens thuis een resultaat neerzetten." Volgens mij staat daar niets meer dan bescheidenheid.

24 december 2018 om 09:38

Ze spelen anders twee keer tegen PSV waarin ze lieten zien niet minder te zijn. Dus leg mij eens uit waarom Feyenoord er niet korter op had gezeten als het spel beter was geweest? Alsof Feyenoord niet de kwaliteit heeft om van de Graafschap, Willem 2, Fortuna en ADO te winnen. En wbt dat Ajax wint van Real, volgens mij leef jij onder een steen als je serieus beweert dat je nergens hebt gelezen of gehoord dat Ajax verwacht grote kans te maken. In jouw kleine stuk zit zoveel meer onzin in dan in het verhaal van, van Hanegem...

Ligt het aan mij, of is van Hanegem de enige analist cq columnist die realistisch kan blijven op zijn oude dag? In tegenstelling tot Sjaak Swart en de gebroeders van de kerkhof.

24 december 2018 om 08:10

Hij kraamt anders toch vaak onzin uit hoor. Als je maar genoeg zegt zit er soms iets tussen wat wel klopt haha. Verder een grootheid van het Nederlands voetbal maar ik denk wel dat we de oud oud spelers maar eens niet meer zo vaak de microfoon of pen moeten geven

24 december 2018 om 09:02

Willem kraamt mijn inziens zelden onzin uit. Hij is vaak gewoon erg kritisch. Alleen het is nogal een hype om te roepen dat oud-spelers als van Hanegemen, Swart of Vd Kerkhof onzin uit roepen. Tevens verwacht men ook dat hun neutraal zijn terwijl ze gewoon een duidelijke clubvoorkeur hebben, niks mis mee.

24 december 2018 om 16:44

"ja, ik hoor de geluiden ook dat mensen van Ajax nu net doen alsof ze tegen FC Basel of Karlsruher moeten spelen": zuigt Willem anders gewoon uit zijn duim. Dit is een interpretatie die de plank volledig misslaat. De mogelijke tegenstanders waren allemaal van buitenaards kaliber, op Porto na misschien, en dan moet een club tevreden zijn met Real Madrid dat dit seizoen zonder Ronaldo aantoonbaar minder presteert. Vandaar dat de geluiden gematigd positief waren, maar Willem maakt het hier veel groter dan dat het is. Men stond echt niet de polonaise te dansen. Deed Sjoerd Mossou overigens ook van de week in een column en dat is stemmingmakerij.

Verder vind ik Willem vrij onrealistisch over de kwaliteit van de spelers van Feyenoord. Volgens Willem zou de staf er meer uit moeten kunnen halen, maar daar geloof ik niet in. Feyenoord presteert naar behoren, zeker in de wedstrijden waarin Jorgensen ontbreekt.

Wat Baselt Willem nou allemaal weer? Gezien de vorm van de dag kun je zeggen gunstige loting ja maar iedereen weet toch dat Real een paar niveautjes hoger is. Niks is onmogelijk maar moet wel echt een hele bizarre wedstrijden worden wil Ajax doorgaan. Ik vind Tadic belangrijker en beter. Ieder zijn mening. Lekker ouderwets zuur stukje! Maar ik snap het wel. Op deze manier de feestdagen ingaan is nooit leuk. Het enige beetje hoop wat Willem waarschijnlijk had is dat Ajax toch wel punten zou gaan verspelen tegen Utrecht, maar als dat ook nog is niet uitkomt ja dat is balen.

24 december 2018 om 09:55

Waarom vind je het een gunstige loting dan? Want dit is wat bijna iedereen roept en laat dat nou het het punt van, van Hanegem zijn. Het is geen gunstige loting want Madrid blijft een maatje te groot, maar je vergeet erbij dat van Hanegem erbij vermeld dat het juist goed is om je zo op te stellen...
Verder is je laatste stuk best sneu... hij vindt Ziyech belangrijker en daar kan ik mij wel in vinden. Wat zou hier volgens jou achter moeten zitten. Alsof het van Hanegem kan schelen of Ajax wint of verliest en feit dat jij dat wilt insinueren laat gewoon zien op wat voor niveau jij denkt. Willem benoemd dat het tussen Ajax en PSV gaat of ben je gefrustreerd dat hij niet zegt dat Ajax ermee vandoor gaat? Als Willem echt zo zielig was zoals jij dan riep die wel dat PSV kampioen wordt aangezien die bijna niks laten liggen en dat Ajax met lege handen staat eind van het seizoen wat best realistisch is....

24 december 2018 om 17:04

@p9j7, je kan niet lezen. Hij zegt letterlijk dat iedereen weet dat Real een paar niveautjes hoger is.

Ajax viel alleen in Eindhoven door de mand.
Dus ik weet niet wie het lastiger gaat krijgen.
Psv krijgen ze thuis nog.
Alle moeilijkere uitwedstrijden komen nu voor psv.
Ik ben benieuwd, kan nog zeker spannend worden.

24 december 2018 om 08:13

Helaas zijn er dit jaar bijna geen moeilijke uitwedstrijden. Als je kijkt hoe simpel Ajax won in Arnhem, Heerenveen en uiteindelijk ook in Utrecht zie ik PSV daar echt geen punten morsen. Ajax moet daarentegen nog naar de Kuip waar de achterstand nog groter kan worden.

24 december 2018 om 08:16

Ajax wint altijd in de kuip en daar gaat dit jaar niks aan veranderen ben ik van mening.

24 december 2018 om 08:43

Wve de wedstrijd moet natuurlijk nog gespeeld worden dus pas op voor hoogmoed...
Echter de kans is idd groot dat Ajax wint in de kuip. Maar wat ik zeg het gras is groen en de bal is rond..

24 december 2018 om 09:28

Ik denk dat in de laatste 10 jaar er minstens net zoveel gelijkgespeeld is als gewonnen. Zo uit mn hoofd . De klassieker is sowieso een wedstrijd opzich

24 december 2018 om 09:56

Veel gelijkspel in de Kuip laatste jaren...

24 december 2018 om 08:43

Waar PSV de winterstop uitkomt tegen alle laagvliegers daar speelt Ajax tegen de subtop... Gaat dus absoluut een kluif worden. PSV gaat nl de eerste 5 na de winterstop eenvoudig winnen.

24 december 2018 om 09:13

@supervo

Je schrijft: "psv gaat nl de eerste 5 na de winterstop eenvoudig winnen".

De logica van je uitspraak ontgaat me volkomen. Je denkt toch niet dat de schaal al na vijfwedstrijden na de winterstop uitgereikt gaat worden, neem ik aan?. PSV en Ajax moeten de rest van de competitie nog tegen exact dezelfde teenstanders spelen, waarbij PSV een zwaarder uitprogramma heeft dan Ajax. Voor wat dat waard is bij de relatief eenvoudige wijze waarop PSV en Ajax hun wedstrijden voor de winterstop hebben gewonnen.

24 december 2018 om 11:23

Ik ben het met je eens dat PSV op papier zwaardere uitwedstrijden moet spelen. ik denk alleen dat het een groot voordeel is dat - juist in de periode waarin Ajax al een zwaar programma heeft - PSV tegen de kleintjes speelt. Als Ajax een misstap begaat in de eerste 4 a 5 wedstrijden dan is vechten tegen 5 punten achterstand zwaarder dan wanneer je het omdraait.

24 december 2018 om 13:42

De “kleintjes’ is dit seizoen een nieuw begrip. VVV linkerrijtje Utrecht, AZ en Vitesse zijn allemaal een stuk minder geworden. Er zijn bijna alleen maar kleintjes. Ze kunnen het elkaar nog lastig maken en Feyenoord kan nog iets aanrichten maar verder is het lood om oud ijzer.

PSV viel alleen in de kuip door de mand, Ajax daarentegen alleen in Eindhoven. Het wordt inderdaad een prachtige strijd waarbij ieder puntverlies dodelijk kan zijn en de onderlinge confrontatie echt gigantisch belangrijk gaat worden. Ik schat Ajax individueel kwalitatief iets hoger in maar als je alles afstreept schelen ze verdomd weinig van elkaar. Veel respect voor onze Eindhovense vrienden maar ik hoop dat wij dit jaar weer eens met die schaal staan

Kan aan mij liggen, maar vooralsnog heb ik met name journalisten en praatprogramma's gehoord over een zogenaamde gunstige loting. De "mensen van ajax" hebben het vooral over het feit dat real op dit moment ff niet in goede doen is.

24 december 2018 om 09:01

Ampie

Je schrijft: "kan aan mij liggen, maar vooralsnog heb ik met name journalisten en praatprogramma's gehoord over een zogenaamde gunstige loting. De "mensen van ajax" hebben het vooral over het feit dat real op dit moment ff niet in goede doen is".

Dat het gunstige loting zou zijn, wordt natuurlijk voornamelijk ingegeven door de vorm waarin Real momenteel verkeert. Het woord "gunstig" is niet erg zorgvuldig gekozen omdat bijkans alle ploegen die Ajax kon treffen, over meer kwaliteit beschikken, waardoor een echt "gunstige" loting eenvoudigweg niet tot de mogelijkheden behoorde. Je moet een dergelijke uitspraak dan ook vooral in perspectief zien en niet al te letterlijk nemen zoals Wim en Willem doen.

27 december 2018 om 19:31

Mwah, ik irriteerde me er meer aan dat ze t hebben over "de mensen van ajax" terwijl die juist realistische commentaren gaven 😁

WvH schrijft: “ja, ik hoor de geluiden ook dat mensen van Ajax nu net doen alsof ze tegen FC Basel of Karlsruhe moeten spelen. Ze doen alsof de kersverse wereldkampioen Real Madrid wel even van de mat geveegd zal worden. Dat gaat heel lastig worden, vrees ik".

Ik vrees dat Willem aan een nieuw gehoorapparaat moet, er is bij Ajax namelijk niemand die een dergelijke uitspraak heeft gedaan. Het enige dat men heeft geventileerd is dat men blij is met de loting en zichzelf niet bij voorbaat kansloos acht. Dat men blij is met de loting heeft natuurlijk alles te maken met het feit dat er uitsluitend zware tegenstanders in de koker zaten die bijna allemaal over meer kwaliteit beschikken dan Ajax. En dat de meeste van hen in tegenstelling tot Real wel in vorm zijn. Dat is echter iets heel anders dan de veronderstelling dat er gedacht zou worden dat Ajax wel eventjes met Real zal afrekenen. Ook een Real dat niet in grootse vorm is, is vanwege de nog altijd aanwezige kwaliteit de te kloppen ploeg en Ajax de underdog. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je je daarbij zomaar moet neerleggen. En dat spreekt men bij Ajax altijd gewoon uit en daar hebben mensen als Wim (kieft) en Willem voor wie het glas meestal half leeg is , kennelijk onoverkomelijke problemen mee. Nou jammer voor hen dan, zou ik zeggen.

Natuurlijk heeft Ajax kans tegen de wereldkampioen. Eibar won er moet 3-0 van en CSKA won zelfs twee keer van Real Madrid. Kans heb je altijd.

Hoor je die geluiden uit Amsterdam, of wil je dat horen, Willem? Wat een onzin. Ik vind de Ajax spelers, staf en supporters juist heel realistisch. Het is en blijf Real Madrid. Maar zelfs al zeggen dat je een kansje maakt, want ze zijn wel eens beter geweest, is voor mensen als Willem voldoende reden om dit soort uitspraken de wereld in te slingeren.

Van Hanegem heeft groot gelijk. Misschien niet in goeie doen maar iedereen doet net alsof Real Madrid nu niet meer kan voetballen. Slechte wedstrijden worden afgewisseld met goeie wedstrijden maar meestal in de CL staan ze er wel. Het is natuurlijk leuk voor het NL voetbal dat Ajax het zover geschopt heeft maar als er dit seizoen geen trainers wissel had plaats gevonden had iedereen al gezegd Ajax is kansloos. Realisme is vaak verbloemt door euforie

Niemand die doet alsof Ajax tegen Basel of Karsruher moet spelen in de Champions league. Dat maakt van Hanegem ervan. Gullit heeft het goed verwoord in zij. Column. Real Madrid is zonder Ronaldo nog steeds een topploeg met spelers als Bale, Marcelo en Benzema en Ajax heeft niets te verliezen en alles te winnen want je speelt tegen de regerend kampioen. Verliezen van Real Madrid is geen schande en dat is denk ik juist een voordeel, want Ajax kan vrij spelen en alles geven om te winnen. Hoewel Real Madrid favoriet is hebben ze zeker een kans. Tegen Basel en Karlsruher was het een schande geweest om te verliezen, maar niet tegen Real Madrid. Van Hanegem z’n opmerking komt denk ik voort uit afgunst.

Nou Willem, ik denk dan dat je naar een stelletje pubers of z.g. voetbalkenners heb zitten luisteren, bij de echte supporters (en dat zijn de meerderheid) hoor je dat het een pittige wedstrijd gaat worden maar Ajax niet kansloos is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren