Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Huntelaar? Finnbogason heeft in dat opzicht meer van Van Nistelrooij'

Laatste update:

Alfred Finnnbogason is bezig aan een opmerkelijke opmars. De IJslandse spits kwam in België nooit uit de verf, maar scoort voor sc Heerenveen aan de lopende band. Oud-spits Jurrie Koolhof, goed voor vijf interlands in het shirt van Oranje, ziet gelijkenissen met een andere speler die ooit het blauw-wit van de Friese club droeg.

/

Koolhof vergelijkt de 24-jarige goalgetter met Ruud van Nistelrooij. “Of hij op Huntelaar lijkt? Huntelaar loert veel meer op zijn kans, terwijl Finnbogason beweeglijker is. In dat opzicht heeft hij meer van Van Nistelrooy”, zegt de voormalig speler van onder meer PSV en Vitesse in het Friesch Dagblad.

De opmars van Finnbogason is opmerkelijk. Als gezegd kwam hij bij het Belgische Lokeren nooit uit de verf en vertrok hij in 2012 bij de club uit de Pro League. Na twaalf keer te hebben gescoord in zeventien wedstrijden voor het Zweedse Helsinborgs IF besloot Heerenveen het desondanks te proberen. Dit seizoen was hij al goed voor negentien treffers in 22 Eredivisieduels.

Denk jij dat Alfred Finnbogason ook in een Europese topcompetitie veel zou scoren?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zulke spelers presteren goed in de Eredvisie, maar moeten niet te vroeg naar een grote competitie gaan. Jonge spelers kunnen soms een seizoen hebben waarin alles lukt, maar het jaar daarop word er echt wat van ze verwacht. Dan worden ze in de gaten gehouden en zijn clubs minder makkelijk te verrassen. In het tweede jaar kan een speler laten zien of hij echt zo goed is of dat het om een topjaar ging. Ferguson heeft ook ooit aangegeven dat hij nooit keek naar het eerste seizoen van een speler, omdat sommige spelers soms gewoon een jaar hebben waarin alles lukt. Dat zegt niks over hun kwaliteiten. In het tweede jaar zijn tegenstanders alert op dat soort spelers. Zo'n Finnbogason kan volgend seizoen meer weerstand verwachten van verdedigers. Zeker als Djuricic vertrekt zal hij dé man moeten worden bij Heerenveen. Ik ben benieuwd hoe hij zich volgend jaar gaat houden bij Heerenveen.

5 maart 2013 om 16:15

Je maakt een goed punt, maar het probleem/nadeel is wel dat een speler na dat 2e jaar zijn waarde heeft verdubbeld. Aan het eind van dit seizoen kan je Finbogason nog wel voor 5+/- miljoen euro ophalen als club zijnde. Als hij volgend seizoen er weer 20 in trapt is zijn waarde, mits hij nog een lang contract heeft, waarschijnlijk rond de 10 miljoen euro en dan betaal je de hoofdprijs voor een goede spits. Terwijl je voor die 5 miljoen dezelfde goede spits had kunnen halen een jaar eerder. Maar bij zo'n speler als Finnbogason waar het 'talent' nou niet echt 100% vanaf druipt zou ik zelf ook wel een jaar wachten om te kijken of hij het weer zo goed doet.

5 maart 2013 om 16:18

Om hem te kopen zou ik afwachten, maar om hem te verkopen zou ik sneller overgaan tot een transfer. Als iemand 10 miljoen op hem geboden heeft zoals rond gaat dan zou ik echt 0,0 twijfel hebben. Meteen verkopen voor dat bedrag.

Dat is namelijk ook wat Heerenveen groot gemaakt heeft. Spitsen kopen en zo snel mogelijk weer verkopen als er een groot bedrag neergelegd word. Dan kan Veenstra terugslaan naar van der Velde, want dan voert Veenstra hetzelfde beleid uit als in het tijdperk van van der Velde.

5 maart 2013 om 16:24

Ja als Heerenveen zijnde moet je haast wel voor zo'n bedrag, dat doen ze al jaren. Maar ik bedoelde het meer als club die op zoek gaat naar een nieuwe spits en dan uitkomt bij Finnbogason. Want dan is het toch gokken of hij op een ander/hoger niveau ook uit de voeten kan.

5 maart 2013 om 16:30

Klopt. Hij maakt geen indruk dat hij er echt bovenuit steekt zoals Bony dat wel doet. Altidore zit er voor mijn gevoel nog tussen, maar die zou ik ook nog niet kopen voor 10 miljoen.

Het gaat erom dat dit soort spelers geen zekerheid geven qua spel, maar wel veel scoren. Vaak zijn er dan altijd clubs te vinden die het toch gaan proberen.

Een schijnend voorbeeld van dit soort spelers is Castaignos. Een goed seizoen en Inter haalt hem. Hij red het daar niet en Twente betaalt alsnog 6 miljoen voor hem. Allemaal om één goed seizoen.

Het bevestigd onze mening dat een speler na één seizoen goed presteren niet zo goed hoeft te zijn als in dat seizoen lijkt. Zulke spelers hebben niet bewezen dat ze stabiel kunnen presteren.

5 maart 2013 om 21:25

Groot verschil tussen Bony en Finnbogason is dat ijslander een voetbalende spits is en Bony te statisch voor de grote competities, daarom is er voor hem ook geen enkele intresse uit Duitsland, Spanje of Engeland.als deze jongen zo doorgaat word hij voor 10 plus miljoen verkocht naar Engeland.

Ik vind deze jonge zeer over hyped, ik heb hem vaak 90 minuten gezien voor mijn werk en buiten zijn goals is hij echt heel slecht. Natuurlijk hij is jong en kan zich nog ontwikkelen maar hij is bij lange na nog niet klaar voor de PL of zoiets dergelijks.....

5 maart 2013 om 16:17

Ik heb in de PL wel slechtere spitsen zien rondlopen, geen spits voor de top, maar gewoon bij een club als Sunderland of Aston Villa.

5 maart 2013 om 16:24

@boban
Ik denk ook dat hij nog niet klaar is voor de Pl.
Daar lopen op dit moment ook spitsen als Ruiz die in de Nederlands competitie één op 2 liepen maar in Engeland totaal niet uit de verf komen.
Laat hem eerst maar eens een aantal jaren presteren. in de eredivisie en tot nu toe gaat dat prima

5 maart 2013 om 16:40

Yep, maar Ruiz is niet gemaakt voor de PL, Finnbogason is fysiek sterker, kan gemakkelijk mee, niet in de top of subtop, maar daaronder.

5 maart 2013 om 19:15

Ruiz doet het anders gewoon prima bij Fulham hoor. Is alleen veel geblesseerd geweest. Hij staat op een andere positie dan bij Twente, waardoor hij ook minder vaak scoort.

5 maart 2013 om 16:18

Als spits wordt je uiteindelijk afgerekend op het aantal goals dat je maakt, en wat dat betreft doet hij het dit seizoen goed.

5 maart 2013 om 16:49

een spits word beoordeeld op zijn doelpunten toch?? wat moet hij dan nog meer doen!!

5 maart 2013 om 17:36

Iedere matige spits kan doelpunten maken in de Eredivisie. Op het feit dat die jongen heel vaak ballen van zijn voet laat springen en nog vaak in het niks passt bazzeer ik dat hij dus niet klaar is voor een competitie als de PL. Voor de eredivisie prima maar meer niet, of wil je zeggen dat hij er hier 17 maakt dat hij dat overal doet??

5 maart 2013 om 19:15

wie weet!! in een beter team krijgt hij meer ballen van de zijkanten die hij er in kan koppen! en hij is pas 24!! een echte goeie spits ben je pas rond je 28ste. dus heeft hij wel even! plus dat hij niet eens een miljoen gekost heeft zal heerenveen hier wederom een leuk bedrag aan verdienen

7 maart 2013 om 11:52

Hier nog een lijstje van voetballers die buiten hun doelpunten vrij slecht waren: Inzaghi, Batistuta, Bierhoff, Huntelaar, Bosman, Kieft, Houtman, Gerd Muller, Paolo Rossi,

Is dus absoluut geen garantie dat je dan geen topspits kunt worden. Als je ze er maar in blijft schieten.

Ach, die vergelijkingen met andere topspitsen. Hij speelt bij Heerenveen en scoort behoorlijk veel, maar dat is zijn eerste seizoen. Het kan met van alles te maken, mentale aspecten, andere omgeving, ander team, andere competitie etc.

Hij is niet voor niet spits, dus zal wel oog er voor hebben om goals te maken. Maar een vergelijking met spitsen als Huntelaar en Nistelrooy gaat mij nu (nog) te ver.

5 maart 2013 om 19:18

van nistelrooij was 22 toen hij bij heerenveen speelde en maakte 13 goals in 31 wedstrijden!
dus heeft finbogasson er al meer in leggen!

5 maart 2013 om 19:36

Precies, maar dat wil naar mijn idee niet zeggen dat Finnbogason ook zo'n toekomst tegemoet gaat als v. Nistelrooij.

Leuke voetballer, lijkt op zijn spel wel een beetje op van Nistelrooij, hij zou ook niet misstaan bij Psv, past bij het type spel, misschien moet PSV hem gewoon halen!

5 maart 2013 om 16:16

Want, PSV scoort te weinig? PSV heeft al Matavz, Lens en Locadia rondlopen, nog een spits halen zo ontzettend dom zijn.

5 maart 2013 om 16:19

Misschien even verder denken aan het nieuwe seizoen? Lens vertrekt deze zomer, wil zelf vertrekken en er is volop belangstelling voor hem. Matavz is niet wat men had gehoopt bij PSV dus die vertrekt waarschijnlijk ook. Kan hij mooi met Locadia in de spits, lijkt me een goed koppel!

5 maart 2013 om 16:29

Lens zou kunnen vertrekken ja, maar voorlopig is hij nog bij Psv. Matavz is wel wat men gehoopt had bij Psv, voor de Eredivisie is dat gewoon een prima spits. En dan heb je ook nog eens Locadia, die net begint door te breken. Dan weer veel geld investeren in een spits is totaal onnodig. Als er al geld is, dient dat worden gespendeerd aan een rechtsback en een centrale verdediger.

5 maart 2013 om 16:42

Voorlopig, prima toch, transfermarkt is gesloten hoor, heb het ook niet over nu!

Matavz is gewoon een regelrechte mislukte aankoop voor Psv, gaat het niet redden daar. Zou Matavz weleens bij Twente of AZ willen zien, past hij veel beter.

5 maart 2013 om 17:10

Matavz doet het gewoon prima bij Psv. Geen geweldenaar, maar staat dit seizoen in de competitie op tien goals en zeven assits, prima cijfers als je weet dat hij lang niet altijd basisspeler is. En hij begint ook steeds beter te worden, met name op het gebied van mee voetballen.

5 maart 2013 om 16:19

Hij voetbalt in ieder geval meer mee dan Huntelaar en hij heeft in tegenstelling tot Huntelaar ook een eigen actie in huis. Wat dat betreft volg ik de opmerking van Koolhof .
Of hij goed genoeg is voor PSV dat weet ik niet.
Het is pas zijn eerste jaar dat hij op een beetje niveau presteert , laat hem deze moyennes eerst maar eens een tijdje volhouden
De vergelijking met Van Nistelrooij gaat wel heel erg ver

5 maart 2013 om 16:30

Neusje voor de goal heeft hij, genoeg talent en een fantastische drive, halen die jongen!

5 maart 2013 om 16:45

Waarom zou hij beter presteren dan Matavz?

5 maart 2013 om 16:48

Omdat Matavz geen enkele flair heeft en zijn inzet van een zeer belabberd en bedenkelijk niveau is. Finnbogason is zeer leergierig en zal nooit de kantjes ervan aflopen en heeft een zeer positieve instelling!

5 maart 2013 om 17:03

"omdat Matavz geen enkele flair heeft en zijn inzet van een zeer belabberd en bedenkelijk niveau is."

Wat een ontzettende bullshit.

Die jongen rent zich de hele wedstrijd kapot, jagend op de verdedigend. Dat hij niet zo enthousiast overkomt als jij graag ziet doet niks af aan zijn instelling.

5 maart 2013 om 17:12

Matavz zijn inzet belabberd is, welke Matavz bedoel je dan? Als je ooit ook maar één wedstrijd van PSV hebt gezien weet je dat Matavz juist keihard werkt. Aan het meeverdedigen van Matavz kunnen jongens als Mertens en Lens nog heel veel leren.

5 maart 2013 om 17:12

Boban kijkt denk ik nooit een wedstrijd van Psv.

Ik vind het voor Heerenveen echt een prima spits, maar een stap hogerop zou nog niet goed voor hem zijn. Hij zou beter nog een jaar langer in Friesland kunnen blijven. Hij heeft daar een basisplaats, en lijkt zich thuis te voelen daar. Als hij volgend jaar weer zo veel scoort komt er vanzelf wel een mooie buitenlandse club.

In België speelde hij op de flanken, en daar kon hij zijn draai totaal niet vinden. Hij is een pure spits, dus niet gek dat hij in België niet vaak heeft gescoord... Waarom lees ik dat niet terug in het artikel?

Goede gescout door Heerenveen! Ik denk dat het voor hem beter is om niet al naar Engeland te gaan. Hij heeft nog genoeg te leren en hij is nog jong. Voor mij komt hij nog te kort voor in de Premier League, maar wie weet in de toekomst.

Vind het een goede spits, zou me niks verbazen als Ajax hem haalt. Ajax kan zo'n type speler wel gebruiken. Babel gaat waarschijnlijk weg, Siem de Jong is eigenlijk geen spits, Castillion kan het niveau niet aan en voor Hoessen is het misschien beter om een seizoen verhuurd te worden zodat ie lekker wekelijks minuten kan pakken.

5 maart 2013 om 17:03

Voor het gemak vergeet je Sightorsson even, die precies op Finnbogasons plek staat. En wat is er mis met Hoessen al tweede Ajax-spits? Hoessen pakt bovendien al genoeg minuten bij het tweede en heeft bewezen in het eerste ook niet onverdienstelijk mee te kunnen.

5 maart 2013 om 17:10

Sigi vind ik te blessure gevoelig. Hij heeft volgens mij nog maar 28 wedstrijden voor Ajax gespeeld en dat is veel te weinig. Als hij blessure vrij zou zijn en hij zou in staat zijn om een heel seizoen te spelen dan is het gewoon een prima spits. Hoessen is oke, vind het geen top spits of top speler maar misschien nuttig voor een 2e spits.

Ik zie Ajax Finnbogason nog wel kopen omdat Ajax veel te vaak Siem De Jong of eventueel Eriksen in de aanval moet zetten ivm blessures en dat is toch een stuk minder dan als je een scorende spits daar hebt.

Hij voetbalt te weinig mee en heeft weinig snelheid om in de diepte te gaan. Hij staat vaak op de goede plek, dat is z'n kwaliteit!

De beste man is nog 24 jaar pas , ik zou zeggen speel nog een jaartje in Nederland bij een club als FC Twente of AZ .
Of hij gaat voor het grote geld in Rusland , daar ben ik ook bang voor .

5 maart 2013 om 18:23

Leuk man, degradatievoetbal spelen met AZ. Waarom?

5 maart 2013 om 21:31

AZ heeft een tussenjaar, lijkt me duidelijk. AZ speelt volgend jaar gewoon mee om de titel, ja in de eredivisie.

7 maart 2013 om 13:24

Waaruit blijkt dat Az een tussenjaar heeft? Of dat ze volgend jaar om de titel gaan spelen. Nergens uit.

finnbogason zou in een topcompetitie niet veel scoren, daar voetbalt hij te matig voor.

hij maakt wel veel doelpunten maar ik vind hem nou niet een wereldster

5 maart 2013 om 18:25

Hij is inderdaad nog niet een speler die een balletje vast kan houden en veel bijdraagt aan het positiespel. Echter deed Dost dat eerst ook heel matig. Daar kwam er op een bepaald moment duidelijk een kentering in het spel. Hopelijk wordt ook Finnbogason iets veelzijdiger.

Mijn theorie is: Als een spits de halve doelpunten productie van een club op zich neemt, dan kan hij hoger op.

Ik denk dat dit ook opgaat voor Finnie

5 maart 2013 om 19:16

Jaa, laat hem dan maar naar AZ komen wanneer Altidore vertrekt.
Altidore verkopen voor een miljoen of 7/8, en dan Finnbogason hier naar toe voor een miljoentje of 3/4.
Maakt mijn clubbie mooi wisnt en er komt ook nog een erg goede vervanger voor terug.

5 maart 2013 om 19:27

wat moet die jongen volgend jaar nou in de eerstedevisie?? en denk dat hij ook rond de 8 miljoen gaat kosten! heeft nog drie jaar contract!

5 maart 2013 om 19:33

Jaa inderdaad, wat moet een spits als Finnbogason nou in de Eerstedivisie? Daarom moet hij ook niet bij Heerenveen blijven en naar AZ komen.
En 8 miljoen? is dit een hele slechte grap ofso? Hij speelt bij een degradatie kandidaat hoor, dan kon Roda vorig jaar ook wel 10 miljoen voor Malki vragen.

5 maart 2013 om 19:44

er is in de winterstop al een bod van 10 miljoen geweest uit rusland!
en az staat er op de ranglijst veel beroerder voor dan heerenveen,dat ook nog een gemakkelijker programma heeft!

5 maart 2013 om 21:04

Is dit een objectieve reactie of laat je je zo gruwelijk op de kast jagen door the double. Gaat natuurlijk helemaal nergens over om elkaar op deze kinderlijke manier te provoceren.

5 maart 2013 om 21:33

Kijk jij wel eens naar voetbal in het stadion of tv? met 1e divisie lol Heerenveen zie ik eerder nacompetitie terecht komen als AZ.

6 maart 2013 om 20:54

Nu doe je toch echt AZ tekort, die zie ik niet rechtstreeks degraderen. Nacompetitie gaan ze denk wel spelen.

Deze jongen heeft zich natuurlijk goed ontwikkeld dit seizoen. Ik denk dat dat mede komt doordat Marco van Basten zijn trainer is. Hij leert het van misschien wel de beste spits ooit! Dit kun je ook terugzien in zijn spel, hoe vaak hij op de goede plaats staat en hoe makkelijk hij scoort.

Zou de verdediging nou zoveel beter zijn in Belgie dat spitsen die het hier goed doen het niet goed doen in Belgie? Of zou het aan de Nederlandse speelstijl liggen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren