Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hiddink geeft deel van opstelling prijs en zet duel VS in teken van Letland

Laatste update:

Het Nederlands elftal speelt vrijdag een oefenwedstrijd tegen de Verenigde Staten en dat duel staat in het teken van de extreem belangrijke EK-kwalificatiewedstrijd tegen Letland, een week later. Bondscoach Guus Hiddink gunt in het duel met de Verenigde Staten een aantal basisspelers rust.

/

Hiddink laat aan de NOS alvast weten dat Jasper Cillessen, Jeffrey Bruma, Robin van Persie, Klaas-Jan Huntelaar, Bruno Martins Indi en Memphis Depay zich op mogen maken voor een basisplek. Daryl Janmaat en Gregory van der Wiel zullen afwisselend een helft spelen als rechtsback. Ron Vlaar is niet inzetbaar en daarom neemt Hiddink misschien nog twee extra spelers mee naar Letland, zo geeft hij te kennen. “We spelen grotendeels in dezelfde opstelling en de manier van voetballen zal ook hetzelfde zijn”, zo vertelt Hiddink over de wedstrijden tegen de VS en Letland.

Het lijkt erop dat Wesley Sneijder geen minuten gaat krijgen. De middenvelder hoopt het interlandrecord van Edwin van der Sar (130 interlands) aan te vallen, maar Hiddink lijkt Sneijder te sparen. “Hij wil heel graag bij Oranje zijn en hij wil graag de interlands optellen. Als hij tegen die tijd tegen dat record aanzit, dan moet hij de volgende bondscoach daar mee lastig vallen. Ik zal niet zeggen: ‘Je krijgt er nog een interland bij’. Ik breng hem niet in de laatste vijftien seconden.” Sneijder, die 113 interlands heeft, speelde donderdag nog de Turkse bekerfinale met Galatasaray.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bruma een basisplaats? Op basis waarvan? Daarnaast opvallend dat Huntelaar en RvP beiden een basisplek krijgen? 4-4-2 of van Persie als rechtsbuiten?

4 juni 2015 om 14:19

En Depay basis.. dus gewoon 4-3-3.

4 juni 2015 om 14:24

Nee want Hiddink zei met een rechtsbuiten te spelen dus het wordt waarschijnlijk van Persie op 10 en Huntelaar als diepste spits

4 juni 2015 om 14:42

Leuk logo heb jij :-)

4 juni 2015 om 14:59

Bruma een basis plaats haha daar gaan we weer . Laat me niet lachen .
" wij zijn niet bang want bruma is erbij " mafkees

4 juni 2015 om 14:21

4-4-2. Je loopt achter.

5 juni 2015 om 20:19

Hahaha oke man, Nederland speelt in een 4-2-3-1, pannenkoek.

4 juni 2015 om 14:22

gister stond er een bericht @ vz erover dat Hiddink wou afstappen van 4-3-3 en tegen Letland met 4-4-2 wou spelen.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=247084

4 juni 2015 om 14:42

Net als in de thuiswedstrijd tegen Letland inderdaad, die met 6-0 werd gewonnen. Toen speelde Huntelaar en van Persie ook samen.

Waarschijnlijk 4-4-2-2 met hangende vleugels dus, waarbij van Persie als een 10 om Huntelaar heen zal hangen. Betekent wel dat Depay waarschijnlijk ook wat verdedigende taken zal hebben, maar tegen Letland zal dat niet het grootste probleem zijn.

4 juni 2015 om 14:48

Dat zou grappig zijn als Hiddink 4-4-2-2 gaat spelen!
Dan winnen ze de wedstrijd sowieso wel!

4 juni 2015 om 18:29

gok dat je 4-4-1-1 bedoelt.

anders zullen de Letten ons van vals spelen betichten wanneer we met 2 man meer willen beginnen.

4 juni 2015 om 22:39

4 1 3 2 denk ik dat gespeeld wordt.
Tegen lwrland hopelijk de volgende 11. Cilessen, vd wiel of janmaat, vlaar, de vrij en willems. Clasie. Promes, sneijder en depay. Voorin huntelaar met v persie

4 juni 2015 om 14:23

Bruma speelt omdat De Vrij en Vlaar niet fit zijn. Elders (update: VI) las ik dat Hiddink eraan toevoegde dat Depay uiteraard in aanmerking komt voor linksbuiten en noemde hij met oa Promes en Narsingh de opties voor rechtsbuiten. Van Persie zal dus als een echte 10 gaan spelen en dat 4-4-2 zal in praktijk neerkomen op 4-2-4. Vind ik met dit materiaal erg riskant. Zeker als je straks ook nog Sneijder ergens in die opstelling wil verwerken. Die moet je juist verdedigend ontlasten, want hoe zeer hij ook in vorm is...loopvermogen heeft hij niet meer. Zonde dat Hiddink niet voortborduurt op wat het verschil in de wedstrijden Turkije en Spanje duidelijk maakt. Een speler als Klaassen bleek gewoon de ontbrekende schakel: gif en loopvermogen. Meer balans op het middenveld. Nu word je weer veel te kwetsbaar.

4 juni 2015 om 14:46

Hoezo?

Onze kwaliteit ligt vanaf het middenveld naar voren.


Ik zou dan eerder Depay en Robben op de flank, beetje met veld voor zich, beetje half spelend. Huntelaar in de punt, v. Persie er kort bij.

Dan een verdedigend blok met bijv. Strootman en Fer, voor de interceptie op de hoge bal en hij kiest voor de pass vooruit en Sneijder de balletjes ophalend/verzendend daar kort bij.

Achterin 3 slopers met de Vrij, Vlaar en ik zou Hoedt de kans geven, met Krul op goal.

Risicovol, maar wel zeer veel voetbal, muv de achterste linie. Maar wel grotendeels de Hollandse school.

4 juni 2015 om 14:52

Omdat we hebben gezien dat we zelfs tegen Ijsland, Tsjechië en Turkije op het middenveld al stootkracht tekort kwamen en dat onze verdedigende kwaliteiten nou eenmaal te klein zijn om dit op te vangen. Tegen Spanje stond het eindelijk zoals het zou moeten staan. Tegen Letland zie ik nog niet zo'n problemen ontstaan, al is dit elftal alsnog veel te wisselvallig en weet je het eigenlijk nooit, maar in de wedstrijden tegen de bovengenoemde tegenstanders kom je gewoon weer in de problemen.

4 juni 2015 om 17:33

ik denk dat Berghuis eerder gaat spelen dan Narsingh heeft een goed seizoen gedraaid en laat steeds vaker zien dat hij mee kan op dit niveau!

Op basis van statestieken komt Berghuis al beter uit de startblokken dan Narsingh!

Bruma en BMI basis?
Ik dacht dat De Vrij mee was?

4 juni 2015 om 14:24

De Vrij wordt gespaard voor Letland.

4 juni 2015 om 15:21

Waarom zou je de beste verdediger die Nederland op dit moment ter beschikking heeft in een nietszeggende oefeninterland laten spelen?

4 juni 2015 om 17:00

Omdat ook deze wedstrijden gewonnen moeten worden

Tegen Letland hoop ik dat Depay en Promes op de flanken staan want hun zijn door de afwezigheid van Robben de flankspelers met de meeste kwaliteiten. Huntelaar mag van mij in de spits starten en met Blind, Sneijder en van Persie achter The Hunter zie ik Oranje wel eenvoudig winnen van Letland, al weet je het natuurlijk nooit.

Kom op guus, Bruma?
Verder hoop ik op basisplaatsen voor Willems op lb en Promes op rm ipv die vreselijke Narsingh

4 juni 2015 om 14:32

Bruma heeft toch een prima seizoen achter de rug?

4 juni 2015 om 15:40

Hij is gewoon minder dan Veltman en Rekik. En BMI is de slechtste van allemaal. Dan nog liever Van Dijk, Douglas, Van Beek, St Juste, Van Aken dan BMI.

Hoezo is Vlaar niet inzetbaar, blessure?

4 juni 2015 om 14:26

Nee hij kon ineens niet meer voetballen...
OT: Hoop echt op Promes en dat Davy Pröpper en chery ook hun minuutjes mee mogen pakken!

De verenigde staten moe je ook niet onderschatten. Ze hebben wel een succesvol WK gespeeld.

OFF Topic: Ga naar huus Guus

4 juni 2015 om 14:33

werden volledig afgedroogd door de Belgen, en die hadden voor de rest met elk ander team de grootste moeite op het WK. Neemt niet weg dat je ze inderdaad niet moet onderschatten verder, maar dat moet je eigenlijk nooit.

4 juni 2015 om 15:19

Afgedroogd? Was het niet pas na verlenging? Natuurlijk was België veel sterker, maar je met de VS niet onderschatten, ondanks de vrij onbekende namen in de selectie.

4 juni 2015 om 15:43

Volgens Baardgrasmus is een 2 - 1 na verlengingen afgedroog worden. Hij ziet de dingen anders dan wij.

4 juni 2015 om 16:25

Aantal reddingen Howard geteld? Was volgens mij een nieuw record op een wk.

Bruma speelt imdat de vrij ook niet helemaal fit is.
Dus al met al lijkt me het een goede opstelling

Waarom zou je de rechtsbacks allebeide een helft laten spelen. Als je nu nog niet weet wat ze kunnen. Kies voor een vaste groep en doe niet zo ingewikkeld of semi-interessant.

4 juni 2015 om 14:56

Over het algemeen is de positie van back fysiek de zwaarste positie, niet meer dan logisch om de arbeid te verdelen.

4 juni 2015 om 15:19

Ik denk dat de aanvallende middenvelders de meeste arbeid verrichten. En daarbij komt; het zijn topsporters en er zit maar liefst 6 dagen tussen de twee wedstrijden. Als hij een team wil kweken, moet hij eens ophouden met dat eeuwige gewissel. Maar goed, dat gaat Hiddink niet meer lukken.

4 juni 2015 om 15:57

het zal tussen die posities niet veel schelen inderdaad, waarschijnlijk wordt er ook wel een middenvelder gewisseld. helaas is de manier waarop je over voetbal denkt niet zoals de realiteit in elkaar steekt. werken als speler van het nederlands elftal is een zakelijke kans die voor meer dan alleen de beste elf van nederland is weggelegd. bovendien denk ik dat deze periode met wedstrijden tegen de vs en letland niet bepaald de voorbereiding voor het ek is die jij je voor ogen hebt.

Lol Bruma en BMI in het centrum? ... Die bakken er toch allebei helemaal niets van of ben ik nou gek?

4 juni 2015 om 14:34

Zijn twee domme krachten, twee slopers en die moet je toch hebben in het hedendaagse voetbal. Veltman en Rekik zijn gewoon te klein en Stefan de Vrij word gespaard voor Letland.

4 juni 2015 om 14:36

Rekik is even groot als Bruma en 1 cm kleiner dan Martins Indi, alleen Veltman is met zijn 1.82 een stuk kleiner vergeleken met die anderen (tussen de 1.86 en 1.89)

4 juni 2015 om 14:59

Who cares, je laat Blind opbouwen, je speelt een potje tegen de VS voor het publiek, laat die monsters ook wat minuten in het Nederlands elftal maken.

Bruma en Indi? Dat wordt lachen. Ik lach nu al om Hiddink die gewoon met Veltman en Vlaar had moeten spelen. Dan geef je het beste centrum speeltijd om te groeien naar die belangrijke pot tegen Letland.

4 juni 2015 om 14:34

Veltman?! Dat is nog erger dan Bruma en Indi. Maar gelukkig komt De Vrij er weer aan.

4 juni 2015 om 14:35

Daar gaan we weer.....

4 juni 2015 om 14:37

Dat gevoel heb ik altijd als Veltman meedoet bij Oranje en de eerste tegengoal valt (doorgaans achter Cillessen dan na een misser van Joël).

4 juni 2015 om 14:39

Ja maar Geert VS heeft aandelen in Veltman BV dus hij moet hier af en toe wat 'reclame' voor hem maken.

Zonder grappen; Vlaar en De Vrij worden allebei gespaard voor de wedstrijd tegen Letland dus een centrale duo van BMI en Bruma is opzich prima.

4 juni 2015 om 14:43

Veltman maakt anders geen missers meer hoor, heb je een seizoen lang onder een steen gelegen? Hij is ongelooflijk consistent geworden. Hij is op vrijwel alle vlakken beter dan Bruma. Hij was de enige fatsoenlijke verdediger dit jaar bij Ajax. En welke verdediging was er het minst gepasseerd?

Maarja je reactie zal wel verwijderd worden, naamverbastering is verboden en zeer zeer kinderachtig.

4 juni 2015 om 14:50

Ja, uitblinken in een linie met Van Rhijn, Moisander/vd Hoorn en Boilesen vind ik nou niet bepaald een wereldprestatie, dat zie ik Kenny vd Weg ook nog wel doen. Laten we nou niet net doen alsof die Veltman een goede verdediger is, heel Nederland heeft hem de afgelopen jaren zien schutteren, bij Oranje moesten ze hem laatst al in de eerste helft uit zijn lijden verlossen en we hebben gewoon veel betere alternatieven.

ps, zag mijn spelfout, heb 'm aangepast, bedankt surreal!

4 juni 2015 om 14:56

Baardgrasmus Ajax heeft al jaren achter elkaar het minste aantal tegendoelpunten en ook afgelopen seizoen weer.

Kom maar op met het welbekende excuus "feyenoord krijgt gemiddeld meer dan 10 tegendoelpunten meer door het middenveld, het ligt niet aan de verdedigers. Het is de schuld van Immers".

4 juni 2015 om 15:00

"doorgaans achter cillessen dan na een misser van joël"

en vertel me dan is precies hoe vaak je dit hebt zien gebeuren in een wedstrijd van het nederlands elftal,

fratsen van de vrij kan ik me nog wel herinneren.

4 juni 2015 om 15:02

Nee, het lag nu vrij duidelijk aan de keeper als je het over het hele seizoen bekijkt. Alleen Telgenkamp en Coutinho hielden minder ballen tegen dit jaar dan Vermeer. Daarnaast had Feyenoord de eerste helft van het seizoen gewoon de minst gepasseerde verdediging, en dat met twee jeugdproducten die samen op die positie voor de leeuwen werden gegooid. Het middenveld zou ik eerder de gebrekkige scoringsdrift willen toeschrijven, het aantal tegengoals niet. Ik weet ook niet zo goed hoe jij dat voor je ziet.

4 juni 2015 om 15:41

"doorgaans achter Cillessen dan na een misser van Joël"

Ik weet ook niet zo goed hoe jij dat voor je ziet.

4 juni 2015 om 15:43

Je hebt gelijk dat de verdediging van Ajax de minst gepasseerde defensie was van het afgelopen Eredivisie seizoen. Je moet er wel echter rekening mee houden dat dit ook op de conto van Cillessen is toe te schrijven. Cillessen is een veel stabielere keeper gebleken dan Zoet. I.t.t. Cillessen maakt Zoet op mij nog weleens een nerveuze indruk.

4 juni 2015 om 15:48

Dat Cillessen het goed deed betekent niet dat Veltman het slecht deed.

4 juni 2015 om 17:14

Zeker niet, maar dat betekent wel dat je niet blind op het aantal tegengoals kan afgaan, Ajax kreeg namelijk wel meer doelpogingen tegen dan je op grond van hun klassering zou verwachten.

4 juni 2015 om 18:17

Er wordt enorm met een gekleurde blik naar Veltman gekeken. Veltman is geen killer, maar speelt dit seizoen gewoon gemiddeld heel goed. Heeft een ietwat slechtere periode gehad, maar begon het jaar uitstekend en eindigde het seizoen ook gewoon goed. Hij, Klaassen en Cillesen waren de enige die wekelijks de maleur wisten te ontstijgen, maar mensen kunnen vaak niet objectief oordelen als het om Ajax gaat. Veltman moet wel naast een killer staan, Vlaar bijvoorbeeld, en dan kan hij het best prima doen.

Met Indi en Bruma heb je twee slopers, maar wel slopers die beide te vaak uit positie staan en hun man helemaal kwijt zijn. Veltman, de Vrij, van Beek en Vlaar zijn alle 4 al beter in het positie kiezen. Het grootste minpunt van Veltman is zijn fysiek, verder is het gewoon een heel behoorlijke verdediger. De verdedigers in Nederland ontlopen elkaar gewoon allemaal niet zo heel veel. Velen zijn nog jong en uiteindelijk zullen we wel zien wie er boven komen drijven. Ik pleit zelf wel altijd voor 2 verschillende types in het centrum.
Slopers: Vlaar, Bruma, Indi, opbouwers: de Vrij, Veltman waarbij de Vrij in mijn ogen het meest allround is. Ik zou zelf voor Vlaar-de Vrij gaan, met Veltman als eerste wissel voor de Vrij en Indi als eerste wissel voor Vlaar.

4 juni 2015 om 18:55

Tsja ik zal niet zeggen dat statistieken de overtreffende trap van leugens zijn, maar de ene doelpoging is de andere niet. Waarom staat Cillessen dan niet in het NOS team van het jaar bijvoorbeeld? Of waarom staat hij niet bovenaan in het Gilette klassement van Vi?

Veltman heeft gewoon een heel goed seizoen gespeeld en is gewoon beter dan Bruma vind ik.

4 juni 2015 om 19:35

Ja waarom hij niet bovenaan staat in die rankings weet ik niet, waarschijnlijk omdat er andere spelers beter waren? Statistieken kunnen misleiden maar over een heel seizoen zeggen ze wel degelijk wat natuurlijk. Dat Feyenoord meer dan de helft minder schoten tegen krijgt zegt ook wel wat natuurlijk, net zo goed als het feit dat er ondanks dat toch meer tegengoals vallen.

4 juni 2015 om 14:38

Veltman is wel de laatste die ik op zou stellen, het verbaast me sowieso dat hij bij de selectie zit.

Verder moet deze wedstrijd vooral worden gezien als voorbereiding op de wedstrijd van volgende week.
En dan is het niet vreemd dat er spelers zijn die rust krijgen( bv Sneijder) en dat wisselspelers wat extra minuten mogen maken.

4 juni 2015 om 14:47

Waarom Veltman niet dan? Leg het even uit, want de laatste keer dat ik heb gekeken was Veltman de leider van de minst gepasseerde verdediging in de Eredivisie, terwijl ajax zonder een defensief middenvelder speelde (eerst Serero en daarna Klaassen terwijl ze CAM zijn) en er geen enkele fatsoenlijke verdediger naast hem stond. Bruma daarentegen zat in een beter draaiend team, Guardado voor hem en Rekik naast zich en alsnog meer gepasseerd.

Dat niet alleen hij was ook veel op fouten te betrappen, iets wat Veltman niet meer heeft.

4 juni 2015 om 14:53

Cillessen heeft een wereldseizoen gekeept, dat bleek ook wel uit de statistieken met het hoogste reddingspercentage. Maar het aantal doelpogingen op Ajax was dit seizoen 161. Willem II (154), Psv(141) en Feyenoord (99) hadden dus betere verdedigingen dit jaar, maar een keeper die minder ballen tegenhield. Met name Feyenoord heeft hier sterk onder geleden, Vermeer eindigde in die ranglijst die Cillessen aanvoerde als derde van onder.

4 juni 2015 om 15:45

@surreal
Veltman doet het inderdaad meer dan redelijk in de Nederlandse competitie.
Zodra de tegenstand echter wat groter wordt (lees internationaal) dan heeft hij moeite om het niveau bij te benen.
In de CL heeft hij dit seizoen 5 wedstrijden gespeeld en daarin is hij tegen 2x geel en 1x rood aangelopen. Dat is alles zeggend.
Ik vind hem net wat te klein voor een centrale verdediger maar zijn grootste manco is toch zijn snelheid.

4 juni 2015 om 18:22

Die rode kaart pakt hij omdat Ajax het als klein clubje wel aandurft om met een hoge lijn te spelen. Teams als Barcelona gaan er dan geheid een keer doorheen komen. Dan is iemand de lul en moet er aan de noodrem getrokken worden, Veltman in dit geval. Alsof het zo raar is om 2x geel te pakken in de groepsfase Champions League waar je met name tegen betere clubs speelt. Natuurlijk kan Veltman nog veel leren, maar het wordt echt overdreven hoe slecht hij zou zijn. Bruma is al gefaald bij Chelsea en Hsv, moet het ook nog maar gaan laten zien op CL niveau en toch doet men alsof hij een klasse beter is dan Veltman. Hetzelfde geldt voor van Beek, die zeker potentie laat zien, maar op het moment steekt er amper een verdediger echt bovenuit. Ik wil echt niet pleiten voor Veltman in Oranje, ook al ben ik Ajacied, maar de afbranding van Veltman slaat ook helemaal nergens op. De Vrij en Vlaar zijn in mijn ogen de betere verdedigers, de rest is gewoon ongeveer gelijkwaardig aan elkaar.

4 juni 2015 om 14:49

Heel verstandig om Vlaar in te zetten als hij niet inzetbaar is.
Veltman heeft internationaal weinig te zoeken.. De Vrij - Vlaar / BMI zou ik eerder kiezen (als dat een mogelijkheid is)

4 juni 2015 om 19:00

Vlaar zit gewoon bij de selectie dus ik denk dat hij wel inzetbaar is, maar dat Hiddink daar gewoon niet voor gekozen heeft. Staat wel in het artikel, dat weet ik.

Ik zou Vlaar en Veltman gewoon minuten geven want zij vormen een uitstekend duo.

Veltman doet het anders uitstekend in de Champions League dus hoezo zou hij internationaal weinig te zoeken hebben?

4 juni 2015 om 15:39

Ik denk niet dat ik het met je eens ben dat Vlaar en Veltman het beste centrum vormen. Ik vind zelf Vlaar en De Vrij het beste centrum vormen. Veltman heeft wel uitstekende opbouwende kwaliteiten, maar die zijn bij De Vrij in voldoende mate aanwezig. De belangrijkste taak van een verdediger blijft nou eenmaal de aanvallers van de tegenpartij ervan te beletten te scoren, toch? In dat aspect is De Vrij een stuk verder dan Veltman.

4 juni 2015 om 19:02

De Vrij en Vlaar vormen ook een prima centrum hoor, kan ik mee leven. Bruma en Indi echter niet, vooral Indi heeft niets in Oranje te zoeken als je zijn wedstrijden van het Nederlands Elftal hebt gezien vanaf pakweg het WK in Brazilië.

Denk echter dat De Vrij echt niet zo'n verbetering is ten opzichte van Veltman in defensief opzicht. Tegen Turkije vond ik De Vrij gewoon slecht eigenlijk.

4 juni 2015 om 19:14

Tegen Turkije moest De Vrij telkens die puinzooi van vd Wiel opruimen, als je zo'n vent rechts van je hebt staan gaat geen verdediger de uitblinker zijn natuurlijk. Het verschil tussen Veltman en De Vrij is wat mij betreft wel levensgroot, zeker als je je realiseert dat De Vrij zelfs nog jonger is dan Veltman. De Vrij heeft ook al veel meer wedstrijden gespeeld, speelt al in een grote Europese competitie (en hoe!) en heeft al een individuele prijs op een WK heeft behaald. Over dat laatste deden we vorig jaar nog wat lacherig, maar wie hem bij Lazio heeft bezig gezien verliest snel dat dedain.

4 juni 2015 om 22:01

De goal kwam vanaf links hoor. Van der Wiel probeerde het nog te corrigeren maar hij moest twee man dekken omdat De Vrij niet goed stond.

Ja De Vrij is idd jonger, een maand om precies te zijn

Ik probeer De Vrij niet de grond in te boren trouwens want, nogmaals, ik vind hem een goede verdediger. Maar ik zou gewoon voor Veltman kiezen om redenen die ik al genoemd heb.

4 juni 2015 om 16:27

@ Geert VS

Jij vindt Veltman beter dan de Vrij?

Trouwens, Feyenoord heeft echt verreweg de minste schoten tegen gehad.

Gemiddeld 8,9 per wedstrijd. Ajax zit bijvoorbeeld al op 13,5.

4 juni 2015 om 19:05

Ja, Veltman vind ik beter. Hij draait een geweldig seizoen, en zijn "foutjes" zijn ook afgenomen. De Vrij vind ik ook goed hoor, maar ik denk dat Veltman van grotere toegevoegde waarde is vanwege zijn uitzonderlijke kwaliteiten aan de bal.

Wat heeft Feyenoord hiermee te maken trouwens?

4 juni 2015 om 21:05

Over Feyenoord was een discussie onder jouw reactie.

De Vrij vind ik verdedigend beter dan Veltman en aan de bal is hij echt niet veel minder dan Veltman. Ze hebben allebei rust aan de bal, kunnen een mannetje uitspelen, instappen en hebben een goede inspeelpass. Zie niet echt waarin Veltman zijn toegevoegde waarde heeft ten opzichte van de Vrij.

4 juni 2015 om 22:04

Ik kan me echt verbazen over sommige inspeelpasses van Veltman. Of hij hoe een rush naar voren maakt. De Vrij is niet zo'n bijzondere speler, maar wel een goede. Een sobere coach zou voor De Vrij kiezen maar Frank de Boer heeft bijvoorbeeld een hele hoge pet op van Veltman. Oké dat is de coach van Ajax, maar toch een vrij objectieve man. Bovendien doel ik meer op wat hij over Veltman zegt, want de keuze waar we het over hebben maakt De Boer namelijk niet.

Bruma, och och och dat zal wel weer wat worden. Hoezo niet Veltman? Draait een veel beter seizoen (persoonlijk, niet het team natuurlijk) leider en enige goede verdediger van de minst gepasseerde verdediging. Die foutjes die hij vroeger had zijn er helemaal uit, hij heeft maar 1 matige wedstrijd in het complete seizoen afgeleverd en dat was een beker wedstrijd tegen Vitesse, terwijl Bruma juist vaak op fouten te vinden was.

4 juni 2015 om 15:00

Inderdaad, bedankt ook dat je het hier boven voor mij opneemt. Veltman doet het trouwens niet alleen defensief uitstekend maar ik zie hem ook vaak veel gevaar stichten als hij mee naar voren gaat.

ik denk dat dit de opstelling is morgen.

cillissen
janmaat
bruma
bmi
willems
blind
berghuis
wijnaldum
depay
huntelaar
van persie
4 juni 2015 om 14:53

Ik denk dat Clasie gaat spelen. Daley heeft vaker linksback gespeeld dan op het middenveld bij United en ik denk dat hij een helft gaat wisselen met Willems.

Promes krijgt denk ik ook de voorkeur boven Berghuis omdat hij zich bij Spartak Moskou bewezen heeft en grotere clubs schermen met interesse.

4 juni 2015 om 15:08

Zou best kunnen.

Ik persoonlijk denk Blind omdat Hiddink eerder al heeft aangegeven dat hij één van de 'dragende' krachten zal worden in de toekomst (of ik erin geloof laat ik in het midden). Verder vond ik hem prima spelen de laatste wedstrijd tegen Spanje en staat hij zowat iedere wedstrijd van het NL elftal in de basis.

Clasie zou voor mij best kunnen (ik ben zelfs een grote fan van zijn manier van spelen), maar er is de laatste tijd nogal wat kritiek geweest en hij heeft er zware (zowel fysiek als mentaal) weken opzitten bij feyenoord.

Ook ben ik het met je eens over Promes. Ik zou hem altijd opstellen in een 4-3-3 als Robben afwezig is. Maar ik verwacht/hoop op berghuis omdat het anders wel 'erg' aanvallend zou worden en berghuis toch wat meer een teamspeler is als een individuele speler die zelf voor zijn kansen gaat zoals Promes.

4 juni 2015 om 17:49

Zolang hij niet met Narsingh begint is iedereen happy!

Waarom krijgt die Martins Indi zoveel vertrouwen? Is telkens de zwakste schakel in balbezit en is in verdedigend opzicht bepaald niet meedogenloos. Heeft hij de gunfactor omdat het zo'n goedlachse jongen is?

Doe mij maar Rekik of vd Heijden, desnoods Arnold Kruiswijk. Man wat is die Indi slecht.

4 juni 2015 om 14:41

Ook Blind vind ik een veel betere optie. Nederland moet denken vanuit balbezit. Dan is BMI echt een dissonant.

4 juni 2015 om 14:59

Ach als de Vrij en Vlaar volledig fit zijn spelen die gewoon, maak je geen zorgen. Op dit moment is er gewoon niet veel beter, hij kan moeilijk Veltman opstellen, of hij kan het wel, maar de laatste keer dat die basis stond moest Hiddink hem al in de eerste helft vervangen wegens constant geschutter. Martins Indi is ook niet mijn eerste keuze (zie in de toekomst meer in Kongolo en Van Beek), maar er is op dit moment niet zo veel anders voor handen. VD Heijden is verdedigend echt te matig voor Oranje, voetballend wel sterk, maar daarvoor heb je straks De Vrij die zich al redelijk onomstreden heeft gemaakt in Oranje natuurlijk.

Overigens ben ik het volledig met je eens dat Nederland vanuit balbezit moet denken, wat dat betreft kan Hiddink niet meer om Clasie heen natuurlijk.

4 juni 2015 om 18:30

Wel Veltman afbranden, maar de hand boven het hoofd van Indi blijven houden.
Ik kan dat echt niet goed begrijpen. Ik zal het niet op je clubvoorkeur gooien, dat vind ik altijd zo makkelijk, maar ik vind toch dat er maar weinig objectief naar Veltman wordt gekeken.

Indi zou op papier met name verdedigend beter moeten zijn dan Veltman, want voetballen kan ie al helemaal niet. Laat het nou net zo zijn dat Indi degene is die het vaakst faalt in de verdediging bij Oranje. Hij is behoorlijk vaak zijn man kwijt, heeft niet het beste gevoel voor positionering en timet ook nogal eens matig. Het grootste voordeel dat je met Indi hebt is atletisch vermogen, verder is het gewoon iemand waar je je hart bij vast houdt. Het lijkt wel of Indi zich zelf in z'n enthousiasme vaak voorbij loopt, of dat ie het tempo van denken niet aan kan.

Als jij het eens bent dat Nederland vanuit balbezit moet denken, dan kun je al helemaal nooit voor Indi pleiten lijkt me. In balbezit is Indi verreweg het allerslechtste wat Nederland te bieden heeft, dan kan je echt nog beter Vermeer of Cillesen laatste man zetten. Puur vanuit balbezit denken zou je Blind er misschien als beste optie neer kunnen zetten, alleen is dan wel elke counter gevaarlijk. 3 verdedigers zoals van Gaal het neer had gezet, met Bllind naast Vlaar en de Vrij, dat lijkt mij misschien wel de beste optie puur vanuit de mogelijkheden in het centrum gezien. Van der Wiel/janmaat en Willems op de flanken, Clasie voor Bllind als cvm en vol gaan met z'n allen.

4 juni 2015 om 18:59

Ik hou de hand niet boven het hoofd van Bmi, alleen heeft hij het voordeel dat hij linkspoot is, daar hebben we verder Rekik en Kongolo. Ik vind hem misschien wel net zo beperkt als Veltman, maar voor Veltman hebben we gelukkig genoeg betere opties. Daarnaast is Veltman enkel centraal inzetbaar, terwijl Indi ook nog op linksback uit de voeten kan. Ten slotte heeft Indi ervaring naast onze beste verdedigers De Vrij en Vlaar, waarbij Veltman geen oranjewaardige spelers naast zich heeft bij Ajax en dus altijd de vreemde is in de defensie. Dat zie ik voorlopig ook niet veranderen. Wellicht dat hij daarom zo vaak in de fout (lijkt?) te gaan bij oranje. Dat zijn mijn overwegingen, tel daarbij op dat spelers als Rekik, Kongolo, Van Beek en De Vrij allemaal jonger zijn dan Veltman en je snapt wel waarom ik absoluut niet het nut inzie van Veltman in Oranje.

4 juni 2015 om 21:02

Je kunt Veltman ook wel rechtsback zetten, zal ie het net zo goed/slecht doen als BMI op links. Veltman en BMI zijn verschillende types, maar ik vind dat Veltman voor zijn type beter is dan BMI in zijn eigen type. Jij kijkt naar linkspoten en rechtspoten, zeker niet onbelangrijk, maar ik kijk liever naar slopers vs. opbouwers omdat ik graag een combinatie op het veld zie van beide. BMI hoort dan bij de slopers, net als Vlaar en Bruma, terwijl je met de Vrij en Veltman maar 2 opbouwers hebt. In mijn ogen zou het dan gaan tussen BMI en Bruma wie er afvalt, maar goed daar kunnen meningen over verschillen natuurlijk.

Jij ziet het als pre voor BMI dat ie al gespeeld heeft met betere verdedigers, ik zie het dus juist als pre voor Veltman. Veltman houdt zich staande, ondanks de zeer matig spelende Boilesen en Moisander naast zich. Waarbij van Rhijn het vaak genoeg ook af liet weten. Veltman moest de defensie dragen, terwijl hij meer het type is dat de opbouw verzorgt en het slopen aan een ander over zou moeten laten. Zet een gelouterde sloper naast Veltman en hij zal beter gaan presteren is mijn voorspelling. Toen Moisander vorig jaar bijzonder goed speelde, zag je ook dat Veltman vaak veel positiever opviel.

Wat betreft de Vrij zijn wij het eens hoor, hij is samen met Vlaar momenteel de beste optie. Rekik, Bruma, Bmi, Kongolo, van Beek en Veltman zijn allemaal een beetje om het even in mijn ogen. Uiteindelijk zie ik Kongolo graag uitgroeien tot vaste Lcv, maar die is daar nu nog wat te jong en wisselvallig voor. De RCV positie staat iets minder vast, dat hangt ook af wat voor ontwikkeling jongens als Veltman, Bruma en van Beek nog zouden kunnen maken ten opzichte van de Vrij. Rekik heeft de potentie om BMI voorbij te gaan en zou wat mij betreft dan de positie achter Kongolo invullen. Genoeg jonge verdedigers nog waarvan je nooit weet wie de stap kan maken en op welke leeftijd ze precies echt vooruitgaan. Alleen maar positief dat de keus redelijk breed wordt, de kans dat er dan 1 slaagt neemt toe. Het maakt mij verder echt niet uit wie het gaat redden, wat betreft Oranje kijk ik gewoon niet naar clubs, maar ik vind het veel te vroeg om Veltman zo weg te vegen.

4 juni 2015 om 15:04

Echt geweldig ik ben het helemaal met je eens, behalve dat Indi in balbezit nog wel meevalt. Waarom zeg je niet hetzelfde en meer over Bruma of vooral over Vlaar?

4 juni 2015 om 18:30

Vlaar heeft kwaliteiten die het team verder brengen, Indi kan helemaal niks daar tegenover zetten.

4 juni 2015 om 19:01

Als je je mening over de voetbalkwaliteit van een voetballer 100% laat afhangen van een aantal fouten die toevallig bij jou in het oog springen in de paar wedstrijden/samenvattingen die je van de spelers waar je over praat hebt gezien, dan snap ik je redenatie.

4 juni 2015 om 21:06

Ik laat het juist niet afhangen van zijn fouten, ik zeg namelijk dat hij niks positiefs tegenover zijn negatieve punten kan zetten. Ik keur hem dus niet af op z'n slechte punten, maar op het gebrek aan positieve punten. Vlaar is ook niet sterk aan de bal, maar kan erg goed mandekken. Indi niet, dan blijft er niks over he.
Begrijpend lezen is ook een vak.

5 juni 2015 om 16:08

analytisch en kritisch nadenken over wat je zegt is ook erg belangrijk en ik denk dat je dat te weinig doet. ik wil er wel achter komen wat jouw denkproces precies is wanneer je zegt dat vlaar één of ander uiterst bijzondere 'mandekkwaliteit' bezit die je bij andere voetballers niet ziet. hoe kom je aan deze mening? als je wilt weten hoe ik denk dat jij (en heel veel anderen met jou) aan die mening komt, lees mijn vorige reactie nog een keer (begrijpend).

Ik had eerlijk gezegd gehoopt dat Guusje Depay rust zou geven. Voor een oefeninterland tegen de VS vind ik het niet noodzakelijk dat Depay meespeelt. Hetzelfde geldt voor RvP en Huntelaar. Geef die jongens rust en laat de jeugd dit soort wedstrijden spelen.

Ik verwacht een middenveld van Blind en Clasie dan heb je twee verdedigende spelers met goede passing zodat de vier aanvaller mooi kunnen aanvallen.

4 juni 2015 om 15:47

Vergeet het maar. Hiddink laat Sneijder niet spelen omdat hij Wijnaldum speeltijd gaat geven. Dus 1 van de 2 zit op de bank tenzij Daley linksback gaat spelen.

Indi en Bruma in de basis. *begint te huilen*

4 juni 2015 om 16:02

Geblesseerd

Kan deze man aub hetzelfde doen als Blatter: opstappen. Want als bruma in basis mag beginnen staan wel eigenlijk al 1-0 achter. Hij is echt niet goed genoeg, dus doe aub en centrale verdediging die bestaat uit de vrij en van dijk.

Amerika dat is hele andere tegenstander dan Letland. Maar goed zou met de volgende opstelling spelen met het oog op Letland. Dost Huntelaar, depay sneijder, Propper, promes, Willems Vlaar de vrij vd wiel en Cillessen in de goal. Snelheid op de flanken, voetbal op het middenveld en de pure afmakers voor de goal

Dat wordt lachen. Hoe kun je Bruma en Martins Indi samen in de verdediging zetten. Die twee komen te kort voor het Nederlands elftal. Nu zullen Vlaar en de Vrij wel spelen als het er echt toe doet. Maar het neemt niet weg dat dit een verkeerde keuze is. Verder is het ongelooflijk dat hij niet met Sneijder speelt. Die kun je juist goed gebruiken in deze wedstrijden. Maar kennelijk moet van Persie op zijn plaats. Die heeft de laatste tijd weinig gespeeld en zal waarschijnlijk niet in topvorm zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren