Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Het liep niet bij Messi, dat is een compliment voor de tegenstander'

Laatste update:

Sergio Batista kon woensdagavond wel begrip opbrengen voor de supporters van Argentinië. Het gastland van de Copa América wil het toernooi ook graag winnen, maar na de tweede remise op rij (0-0 tegen Colombia na een eerdere 1-1 tegen Bolivia) is het nog niet eens zeker of de Argentijnen de groepsfase wel overleven. Een hels fluitconcert viel het falende Argentijnse team dan ook ten deel.

Bondscoach Batista kon dat wel begrijpen: “De fans kwamen om ons te zien winnen. We houden niet van fluitconcerten, maar het is begrijpelijk”, zei de oefenmeester, die zag dat Lionel Messi opnieuw geen schim was van de speler die hij bij Barcelona is: “Ze hielden de ruimte van Lionel erg klein. Het liep niet bij hem, maar dat is ook een compliment voor de tegenstander.”

Batista raakt nog niet in paniek: “We spelen nog tegen Costa Rica en dat is een finale. Maar als we die wedstrijd winnen kwalificeren we ons comfortabel. We moeten rustig blijven”, aldus de bondscoach, die weet dat de finale van de Copa gewoon in het stadion van River Plate afgewerkt wordt. Het Monumental-stadion werd flink toegetakeld na de degradatie van River, maar er kan op 24 juli gewoon gespeeld worden.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja het probleem is dus gewoon zijn team. Bij Barcelona zullen de tegenstanders ook de ruimte zo klein mogelijk te houden, maar is Messi niet te stoppen. Bij Barca spelen ze hem vrij. Dat is gewoon het verschil tussen Messi bij Argentinië en Messi bij Barca..
Argentinië moet verder nog wel vol aan de bak om in de Copa América te blijven. Van Costa Rica zouden ze moeten kunnen winnen, maar je weet het natuurlijk maar nooit.

7 juli 2011 om 09:29

Van Bolivia en Colombia horen ze ook gewoon te winnen maar dat gebeurde ook niet. Ben benieuwd of ze nog doorgaan. Maar niet heel Argentinië hangt van Messi af hoor. Tevez is ook een prima speler bijvoorbeeld.

7 juli 2011 om 09:33

Ja daarom had ik er ook maar bijgezet dat we het niet weten Dit Argentinië is inderdaad ook in staat om hier tegen punten te morsen.
Argentinië heeft inderdaad gewoon een fantastisch team, die voorhoede is gewoon ongelofelijk. Geen doelpunt kunnen maken met een Aguëro, Messi, Tevez, Di Maria en Higuain. Niet dat die allemaal spelen natuurlijk, maar ik kan er bijna niet bij dat dit team niet kan scoren.

Of je speelt met 11 ego's op het veld die geen zin hebben om Messi de grootste macho te laten zijn.
Argentinie heeft zoveel goede voetballers maar ze passen neit bij elkaar te veel van ehtzelfde.

7 juli 2011 om 09:31

Helemaal mee eens, goeie selectie, geen team. Te veel goeie spelers die er eigenlijk allemaal in kunnen.

Zanetti, Cambiasso, Mascherano, Di Maria, Higuain, Milito, Tevez, Aguero en Messi. Knappe coach als je die allemaal laat spelen is een systeem dat resultaat boekt. Stuk voor stuk zijn het wereldspelers, maar je kan ze niet in 1 systeem duwen. Di Maria, Messi, Tevez kun je nooit met zijn 3jen laten spelen. Milito Aguero en Higuain kan ook nooit samen.

Daar komt trouwens wel bij dat de verdediging en de keeper van laag niveau is, ook dat is wel een minpunt van Argentinië.

7 juli 2011 om 09:43

Romero heeft gister Argentinie gewoon gered. Anders was het 1 of 2-0 voor Colombia geweest. Zelfde tegen Bolivia, het kon zomaar 2-1 zijn maar Romero redde de 1 op 1 situatie, met 2 goeie reddingen doordat hij zich goed positioneerde.

Het zou me ook niet verbazen als hij zo door blijft keepen, dat hij dan vertrekt. AZ kan flink wat cashen en hebben al een aardige vervanger genaamd Esteban Alvarado.

7 juli 2011 om 11:07

In principe Kun je met Zanetti, Cambiasso, Macherano en een aantal aanvallers een prima team bouwen. Maar het probleem zit hem bij de aanval; Di Maria, Higuain, Milito, Tevez, Aguero en Messi. Dat zijn gewoon te veel toppers, die allemaal willen spelen! Ik denk dat maradonna het nog niet eens zo slecht deed op het WK! Alleen tegen duitsland koppie onder...'
Nederland heeft ook veel van die goede aanvallers, maar gelukkig niet té, 't komt altijd wel aardig uit bij ons! (miss op vd Vaart na, die blijft/bleef altijd 'n beetje over.. helaas!)

't Is de kunst om de juiste aanvallers bij elkaar te zoeken bij Argentinië, ik zou niet weten wie dat moeten worden. Messi natuurlijk, maar daarnaast?

De verdediging is idd niet ideaal, maar is dat ook bij Nederland het geval? Wij kwamen wél heel ver op het WK, en in plaats van Cambiasso en Mascherano hebben wij van Bommel en de Jong. Die voetballen nog bij topclubs, maar onze hele defensie is niet van datzelfde niveau... toch hebben wij het gered! Ik weet niet waar het probleem ligt, miss ook wel bij de coach... maar ook zeker bij de spelers.

De keeper is 'n prima keeper overigens! Niks op aan te merken.
't Is wel jammer van de copa America zeg, ik had echt gehoopt dat Messi zich eindelijk zou laten zien in z'n nationale ploeg!

Je mag van een ploeg als Argentinië toch verwachten dat andere spelers het spel naar zich toetrekken als Messi het moeilijk heeft. Het is een beetje gemakkelijk om je als coach daarachter te verschuilen.
Talent is er genoeg in die ploeg.
Als er gedacht wordt ''messi lost het wel op'', is er grondig iets mis met de tacktiek van Argentinië.

Of: Zouden de Argentijnen stiekem Maradonna beginnen te missen? Tactisch ook geen genie, maar er zat wel een drive in dat elftal

Op de een of andere manier loopt het helemaal niet bij Argentinië.
Ze spelen de bal naar Messi, en die moet dan maar even 5 man voorbij lopen en scoren.
Bij Barca scoort hij aan de lopende band, maar daar heeft hij een speler als Xavi achter zich. Die geeft geniale steekballen die Messi dan meenstal fenomenaal afrond. Bij Argentinië krijgt hij deze steekballen niet. En als je hem zo ziet voetballen met Argentinië denk ik altijd: Is dat nou de beste voetballer van de wereld??!

7 juli 2011 om 16:02

Ik weet niet welke wedstrijd jij hebt gezien maar Messi werd juist helemaal niet in het spel betrokken en als hij al een bal kreeg dan was dat in een quasi onmogelijke positie om er iets nuttigs mee te doen. Tel erbij op dat Tevez de hele tijd Messi voor de voeten liep. Nee, het spel van Argentinie is allesbehalve op de kwaliteiten van Messi afgestemd en de spelers lijken het Messi niet te gunnen, met Tevez voorop. Hoe vaak stonden de spelers wel niet taktiek te bespreken in het veld en werd Messi er niet bij betrokken? Messi stond in zijn eentje zijn neus aan het shirtje af te vegen.. als een Remy alleen op de wereld. Ik vond het echt schokkend om te zien.

Nee Batista, jouw hele tactiek faalt keer op keer. Het loopt niet bij jou en bij het hele collectief (wat weer begint bij jou). Laf is dat hij zich nu achter Messi gaat verschuilen. Tijd om een andere bondscoach aan te stellen of om hem eens goed aan te pakken. Zijn falen blijft bij velen buiten de schijnwerpers omdat iedereen constant is gefocused op Messi. Oneerlijk en laf. Steek je hand in eigen boezem en erken dat je er voorlopig weinig van bakt. Maradonna deed het niet veel minder en dat is me er een die ik het liefst nooit meer als coach in de voetbalwereld terug zie.

7 juli 2011 om 10:25

Inderdaad, als coach zijnde zelf het team niet kunnen laten functioneren.
Vervolgens heel arglistig het vingertje wijzen naar Messi zodat we zijn ''trainerswerk'' vergeten.

De mediaorganen zijn meer met Messi bezig, door dit bericht belazerd Batista z'n pupil flink.
Want nu zal iedereen weer op Messi zeiken, terwijl hij gewoon een coach is die (heel duidelijk) gewoon maar wat doet.

Batista heeft altijd nog een troef wanneer hij zelf keihard faalt, die troef heet Messi.

7 juli 2011 om 10:33

Precies, lekker makkelijk baantje. De Argentijnen die zich toch al zo bedrogen voelen door Messi zullen Batista natuurlijk volgen. Het is toch belachelijk dat Messi volgens velen al meer blaam treft dan Maradonna na het gefaalde WK. Maradonna is een held die als voetballer wat voor zijn land heeft betekend dus kan het voor velen allemaal maken. Messi vertrok op vroege leeftijd uit Argentinië (compleet rationele keuze) en speelde voor Barça de sterren van de hemel terwijl hij Argentinië tot dusver enkel de Olymipsche Spelen won. Hij komt niet uit de verf in de belachelijk systemen van de coaches daar (niemand trouwens, Romero en Palermo zijn de helden van de afgelopen toernooien) en hij is een makkelijk slachtoffer. Nu ook gooit Batista hem voor de leeuwen terwijl hij een goede peer met een goede tactiek lijkt en heel sportief de Colombianen een compliment uitdeelt. Jammer dat mensen erin trappen.

7 juli 2011 om 10:56

Hij lijkt al zonder vertrouwen te spelen bij Argentinie (en neem het hem eens kwalijk met zoveel druk en gezeur van het volk) en dit helpt inderdaad niet mee. Alles rust op zijn schouders terwijl er nog een handvol wereldtoppers lopen bij Argentinie. Daarnaast kan je je ook afvragen waarom ze dan elders niet de ruimte vinden aangezien altijd door meerdere mensen gedekt wordt. Als de tegenstander merkt dat Argentinie elders gevaarlijk zal er vanzelf meer ruimte voor mensen komen. Hij laat zich vaak genoeg zakken maar op 40/50 meter van het goal heb je natuurlijk niet zoveel aan hem.

Misschien moeten de Argentijnen toch maar een buitenlandse coach (van Gaal was toch geinteresseerd, lijkt me zeker geen slechte), de druk moet van de spelersgroep, met name Messi want je ziet dat hij er alles aan wil doen om het volk voor zich te winnen. Maar hij kan helemaal niets goed doen en dan heb je een trainer nodig die hem in bescherming neemt.

7 juli 2011 om 11:12

Inderdaad. Probleem is dat hij spelverdeler, dribbelaar en afmaker moet zijn. Dat kan niet. Geef hem een taak en geef de anderen hun verantwoordelijkheden en hij voert het goed uit. Dat met die ruimtes is goed opgemerkt, het toont dat ook zijn teamgenoten niet goed spelen en te veel van Messi verwachten. Als zij die ruimtes zouden benutten en zouden uitblinken zou je kunnen constateren dat Messi niet goed uit de verf komt. Echter spelen ook zij niet goed, niemand weet gewoon wat te doen inderdaad.

Van Gaal zou inderdaad tot goede resultaten en mooi voetbal kunnen leiden. het is dan wel te hopen dat hij geen conflicten krijgt met al die grote vedettes daar maar goed. Ik begin ook medelijden met Messi te krijgen. Hij wil zo graag voor Argentinië presteren maar het komt er door het gebrek aan tactiek en gedachten vanaf bovenuit gewoon niet uit. Daarnaast wordt de druk alsmaar groter en de kritiek heviger. Een van Gaal of een Hiddink (om maar even twee Nederlanders te noemen) zou hier iets aan kunnen veranderen.

7 juli 2011 om 13:38

Hiddink zou perfect zijn, die is behalve een tactisch bekwaam trainer ook een goede people-manager. Van Gaal zou het denk ik niet redden door de Argentijnse cultuur en de vele vedettes.

Ja zo kan je het ook brengen. Maar als ik zo kijk naar de verdediging van Colobia kan ik niet anders concluderen dat Messi in het team van Argentinie tekort schiet. Met dit soort spelers heeft Messi in de Primera weekelijks te maken en laat ze dan veelvuldig zijn hielen zien. De feit dat Argentinie niet loopt en totaal niet speelt op de manier van Barca legt dan ook een pijnlijk punt bloot bij deze kleine grootmeester. Deze jongen is opgegroeid in de jeugd van Barca, alles op de trainingen en wedstrijden is gebaseerd op het tiki-taka spel en niets anders. Het resluteerd in het falen op het veld wanneer er van deze jongen ineens gevragd word om een ander speltype te spelen. Wellicht is dat het grootste mankement bij clubs met een te goede jeugdopleinding, Talenten uit de eigen vijver moeten na een transfer flexibel genoeg zijn om een ander speltype eigen te maken en spelers van buitenaf moeten flexibel genoeg zijn om te slagen binnen de clubcultuur van die club.
Dat en natuurlijk het feit dat er het team van Argentinie totaal geen team-geest heerst.
Messi is voor mij pas de beste als hij het team op sleeptouw kan nemen en in zijn eentje ook internationale wedstrijden beslist...net zoals (de beste van de wereld in zijn tijd) Maradona dat deed!

7 juli 2011 om 09:48

waarom kijk je nu alleen naar messi.
Er staan nog 10 spelers op het veld die bijna allemaal bij de beste clubs ter wereld zitten...die laten ook helemaal niks zien.
Dan klopt er dus iets niet aan de tactiek, het teamspel, de bereidheid om samen te werken...zeg het maar.
Alleen het feit dat messi niet zn normale niveau haalt kan niet de reden zijn om 2x gelijk te spelen.

Messi kan het idd niet alleen, maar dat kan geen enkele speler.
Rooney laat bij een heel matig engeland niks zien, ronaldo staat bij portugal in het veld alleen wat klavertjes 4 te zoeken, de productie van eto'o bij kameroen gaat hard om laag vergelijken met zn normale gemiddelde. Als een team niet draait kun je nog net zo goed zijn maar dan komt het er niet uit. Messi kan toch niet elke keer 5 spelers passeren en scoren...

Zet xavi bij feyenoord neer dan lijkt het net of hij allemaal slechte passes geeft, maar dat komt omdat de looplijnen en het inzicht van de spitsen daar stukken minder is dan bij barcelona.

7 juli 2011 om 10:28

Waarom ik alleen naar messi kijk? Het is toch swerelds beste voetballer die vergeleken mag worden met Pele, Maradona, Puskas en cruijf? De hele wereld kijkt alleen naar messi.
Dan mag je ook in een niet lopend team verwachten dat hij op zijn minst een normaal niveau haalt wat hem onderscheidt van de andere spelers in het veld. S'werelds beste voetballer moet juist op dit soort momenten (wanneer het team niet draait) de kar trekken, een doelpunt forceren of tenminste de meest dreigende speler van het veld zijn.

En waarom kom jij met namen die helemaal niets te maken hebben met deze post? Ik heb het over Argentinie en messi en niet over portugal, engeland of kameroon...

Ik zeg verder ook helemaal niet dat het Messi zijn schuld is dat Argentinie niet loopt, de reden waarom dat team niet draait oa het gebrek aan team geest zoals ik in mijn eerste post aangeef. De reden waarom Messi niet draait geef ik ook aan (en dat is direct de reden waarom ik messi niet de beste ooit ter wereld vind) en daarmee hoop ik nu eindelijk eens die hype rond deze fantastische voetballer in te perken.
Zet je Messi bril even af en lees dan mijn eerste post nog eens door...ik ben zo negatief nog niet, ik kaart alleen de minpunten bij messi en het team aan en geef argumenten waarom ik dat vind.

7 juli 2011 om 10:41

'waarom ik alleen naar messi kijk? Het is toch swerelds beste voetballer die vergeleken mag worden met Pele, Maradona, Puskas en cruijf? De hele wereld kijkt alleen naar messi.''

En dat is het probleem ricking08.

Messi is dan wel de beste en wordt door de media vergeleken met de grootsten aller tijden. Ondertussen gaat iedereen totaal voorbij aan het feit dat het voetbal dusdanig is ontwikkeld dat ook de namen die jij noemt nu niet meer in hun eentje een toernooi kunnen winnen. Elk team speelt tactisch sterker, verdedigend, compact, gedisciplineerd en georganiseerd. Gebeurt dit een keer niet dat zullen spelers als Messi, Ronaldo, Robben, Tevez, Villa, Rooney, van Persie, Agüero etc. dat keihard afstraffen. Messi kan niet worden vergeleken met de groten van vroeger. Niet omdat hij de kwaliteit zou missen maar omdat het voetbal is geëvolutioneerd. De dag dat er een speler in zijn eentje een toernooi op topniveau wint val ik van mijn stoel.

Wat de meeste dus eigenlijk al zeggen, Verwacht niet van Messi dat hij net als Maradonna zigzaggend en slachtend door heel het veld heen en weer rent, in deze tijd bestaan er allerlei tactieken om spelers als Messi te kunnen stoppen.
Als de rest van het team daar vervolgens niet op anticipeert, heb je als Messi en als team zijnde 90 minuten lang een probleem.

Bij Argentinië heb je spelers die niet doorbewegen, snugger tussen de linies vrijlopen, op het middenveld heb je geen genoeg creativiteit.

Messi word klemgezet door 4 spelers en de rest staat een beetje te kijken, zo van: Hmmm Even kijken hoe hij hieruit zal komen.

Maar zo gaat dat niet, men moet profiteren van de andere ruimtes die vrijkomen wanneer La pulga wordt aangepakt.

Overigens vind ik de opstelling niet helemaal slim, maar goed dat is een andere discussie.

Misschien zou het een goed idee zijn om Messi 1x op de bank te zetten. Dan moeten de Argentijnen gewoon voorin starten met Aguero, Tevez en Di Maria. Als Messi op de bank begint, dan is hij misschien extra gemotiveerd om zichzelf te laten. En dat is juist wat hij niet liet zien, in de eerste 2 wedstrijden. Toen stond hij op een eiland voor Argentinie.

7 juli 2011 om 10:20

Zijn ploeggenoten zullen dan verantwoordelijkheden moeten nemen. Dat is het enige voordeel dat ik me kan bedenken. Hij is heus gemotiveerd. Het loopt gewoon niet in de ploeg en iedereen verwacht te veel van hem. Indien hij er een keer niet is zal de rest het moeten doen. Ik verwacht alleen wel weer dat ze dan teveel voor eigen succes zullen gaan. Niet omdat ze egoïstisch zijn. Ze weten gewoon simpelweg niet wat ze met de bal moeten dus gaan ze er maar mee rennen en schieten. Er zit geen gedachte achter, geen speelstijl. Boosdoeners zijn de coach en de bond die hem aanstelde. Messi en de anderen zijn hier het slachtoffer van.

Oke, het liep dus alweer niet bij Messi in de nationale ploeg. Alleen ik vind het nog steeds raar. Ook al heeft Messi zijn dag niet, dan heb je nog Aguero, Tevez en allerlei andere wereldsterren voorin lopen. Ook op het middenveld spelen de grootste spelers. De verdediging kan beter, maar dat moet toch geen problemen geven tegen Bolivia en Colombia. Een paar keer een slechte wedstrijd kan, maar dit is nu al jaren zo.
Dat ze Messi kort dekken is begrijpelijk. Hij is natuurlijk fenomenaal, maar veel liefhebbers van Messi bestempelen het als. Hij heeft niet zo'n goede teamgenoten als bij Barcelona. Oke, dat vind ik ook. Echter is Messi de beste van de wereld al twee jaar. Argentinie heeft een geweldig team en als het niet loopt, kan Messi in zijn eentje toch nog wel flink wat forceren. Hij is immer de beste van de wererld.

Snap het nou eindelijk. Messi haalt zijn niveau niet zonder zijn ploeggenoten bij Barcelona. Zonder hen kan die niet veel uitvoeren. Dat zag je ook de laatste 2 wedstrijden tegen Bolivia en Colombia. 'messi is zo fenomenaal', Waarom laat ie het dan niet zien in wedstrijden van zijn vaderland? Je mag je pas de beste noemen als je met je club én je land hebt gepresteerd.

8 juli 2011 om 10:59

Dat komt omdat zijn teamgenoten niet voor elkaar willen werken...
Er is zo veel concurrentie in de voorhoede dat elke speler die mag spelen, zichzelf wil bewijzen om in de basis te blijven en heel vaak voor eigen succes gaat! Als de spelers allemaal voor elkaar zouden werken dan zou Messi veel beter tot zijn recht komen. Nu moet Messi alles alleen doen omdat niemand hem ondersteund. Nu moet hij het spel verdelen,voor gevaar zorgen en scoren en dat is teveel gevraagd, zelfs voor een speler als Messi.

Als het goed is is het allemaal zogezegd door messi , maar als het wat slecht gaat mag er van sommige mensen niks slecht gezegd word over messi hoor...
Maar mss is het een ploeg met te veel vedettes , misschien ook is messi op de bank zetten , want is ook gewoon niet eerlijk als je slecht speelt mag je ook is op de bank wie je ook bent ... Maar hier ligt het denk ik wel hard aan de trainer , die zijn vriendjes oproept(biglia van Anderlecht )

Hoewel ik Messi op dit moment de beste speler van het moment vind,wil ik toch benadrukken dat hij nog lang niet zover is als Maradona toendertijd. Maradona had het in zich om bijna in zn eentje successen te boeken bij een middelmatige team als Napoli en Argentinie en niet zoals Messi nu bij een wereldteam als Barcelona en Argentinie,waar op naam de klasse ervan afdruip. De potentie is er zeker wel,maar als je de omstandigheden eromheen naast elkaar neerzet,dan ligt mn voorkeur nog steeds bij Maradona.
De tijden zijn zeer zeker veranderd,daar ben ik me wel van bewust,maar als Maradona rond deze tijd voetballer was geweest en daarbij mee geevolueerd was............genieten geblazen.
Ik kan me niet meer herrinneren dat ik ooit zoveel van een voetballer heb genoten als van Maradona tijdens WK 1986 in mexico..........onovertroffen.

Het is geen team dit Argentinië. Dus Maradona krijgt nog steeds gelijk met zijn horrorfilm. Batista is geen geweldige coach, maar welke coach zou dit team aan het voetballen krijgen? Gelukkig wordt hier maar weer bewezen dat voetbal een teamsport is, want zelfs met de beste speler ter wereld ben je niet zeker van een overwinning. Daarbij heeft Colombia het goed dicht gehouden. Is zo ook niet makkelijk voetballen voor een land als Argentinië. Argentinië heeft daarnaast geen speler er bij die met een passje de boel eens kan open gooien.

Het is gewoon de schuld van de coach. Al voordat de Copa begon gaf ie al aan hoe geweldig Messi wel niet is en dat hij het wel even gaat fixen, beste speler van de wereld etc etc. Natuurlijk krijgen de mensen hoge verwachtingen van hem en vervolgens gebeurt dit...

In plaats van te benadrukken dat het een teamsport is en Messi het niet alleen kan zegt ie juist het tegenovergestelde. Nu weer na de wedstrijd; ''het liep niet bij Messi'' uhh newsflash coach, het hele collectief heeft gefaald!

Ik vind argentinie op dit moment eigenlijk meer gelijken op real dan op barça. Het zijn allemaal stuk voor stuk stervoetballlers, maar vormen geen team.ik vind messi bij argentinie een beetje zoals ronaldo in de grote machen bij real. Je kan nog zoveel techniek hebben als maradona of ik weet niet wie maar alleen geraak je gewoon niet voorbij een verdediging, dat is onmogelijk in het huidige voetbal. Ook al begint real steeds beter en beter te draaien, ik geloof niet in hun denkwijze. En dan ga je forceren en per se door die verdediging willen, een beetje uit frustratie eigenlijk. En dat is nu net waar verdedigers van houden.

Argentinie moet echt dringend aan een hecht team beginnen bouwen en dat vergt enorm veel tijd, maar als het op toerental is is het niet meer te stoppen. Het gouden voordeel dat spanje heeft komt hier nog maar eens bovendrijven. Elke speler kent elkaar door en door en hebben precies hetzelfde idee over voetbal. Die ploeg heeft gewoon geen enkel zwak punt, daar droomt toch elk land van denk ik dan. Bovendien scheelt er echt wel iets met die verdediging van argentinie, gewoon schandalig. Zowel op het wk als hier weten ze nog voor de helft niet waar ze mee bezig zijn.

Hoe raar het ook mag klinken maar eigenlijk staat argentinie er best goed voor op de copa. Zoals vaak op grote toernooien speel je beter slecht in het begin en raak je met de hakken over de sloot naar de volgende ronde, om dan volledig zonder stress die belangrijke matchen te spelen.en te winnen.maar welk ander land zal de copa dan winnen? Brazilie doet met eigenlijk ook een beetje denken aan argentinie, die waren ook allerminst overtuigendend. Ik heb eigenlijk nog geen enkel land weten overtuigen op deze copa, chili vond ik nog de sterkst spelende ploeg . Maar volgens mij zijn zij niet klaar om zo een groot toernooi te winnen.

Messi was dramatisch, heeft heel de wedstrijd één goede pass gegeven en dat was het.

Verder waren het slechte passes naar Colombia spelers en balverlies. Maar Messi was lang niet de slechtste, het gaat er alleen om dat mensen meer verwachten van de beste speler ter wereld. Maar ik denk dat Messi echt 1000 keer liever met Aguero en Di Maria/higuain voorin speelt. Die Lavezzi laat nu al twee wedstrijden niks zien. Het is ook gewoon apart dat je een speler van Napoli(maakt niet altijd uit maar nu wel) boven een Atlético speler die naar elke topclub ter wereld kan en twee Real spelers prefereert.

Ik begrijp zijn keuze dat hij Higuain niet opstelt wel. Die was heel het seizoen geblesseerd en is duidelijk niet afgetraind. Maar toen hij erin kwam hadden ze eindelijk een echte 9. Hij creerde ook twee kansen waarvan één echt knap was maar de keeper redde. Ik zou echt gewoon Milito of Higuain opstellen als 9. En alsjeblieft laat Di Maria en Aguero gewoon spelen.

Haha en die twee gekke centraal achterin, wat een idioten zeg. Hoe kan je zo'n terugspeel bal gewoon al in je hoofd halen? En dan doet Burdisso het doodleuk na aan het eind. Milito kan je het niet kwalijk nemen, die is altijd geblesseerd en speelt nooit meer. Waarom stel je hem dan op? Je hebt Otamendi die wekelijks speelde bij Porto en het goed deed. En je hebt Garay die in ieder geval altijd fit was en ritme heeft.

Het is allemaal niet zo moeilijk met dit team, je moet gewoon logische beslissingen nemen.

Oh ja, als je ziet hoe hopeloos het middenveld is had je natuurlijk gewoon Aimar nog mee moeten nemen.

8 juli 2011 om 11:04

Hier ben ik het mee eens!
Messi moet met spelers spelen die voor elkaar willen werken en dan zouden Aguero/higuain/di Maria betere opties zijn dan Tevez/milito/lavezzi.
Vooral het duo Aguero/messi is echt fenomenaal en dat zag je ook in de oefenwedstrijden.
Het probleem is bij Argentinie dat er voorin zoveel concurrentie is dat als je mag spelen je jezelf wilt bewijzen en veel alleen gaat doen.

Waarom kan niet iedereen gewoon toegeven dat Messi niet is zonder zijnn teamgenoten, punt uit!!

gewoon toegeven. Weet zeker als die bondscoach ingeruild wordt met Mourinho, Eijkaard guardiola of vvan Gaal of zelfs Gerritsen ze de een na de ander zullen winnen met alleen al de selektie binnen Argentinie. Messi zou het zelfs iets beter gedaan hebben onder Pluisje

Die Argentijnse coach is gewoon Dom'. Hij speel ten eerste met 3 verdedigende middenvelders ( Cambiasso - Banega - Mascherano. en dan Speelt hij met Lavezzi - Messi - Tevez. waarom Lavezzi ? Aguero is zoveel beter. en dan de Verdedeging. dat is gewoon een ramp. Waar zit Samuel eigelijk ?.
Zo zou ik ze opstellen. dan zou je tenminste Goalen zien.

Romero
Zabaleta
Burdisso.
Otamendi.
Zanetti.
Pastore.
Mascherano.
Di Maria.
Aguero.
Messi.
Tevez.

Ik heb het gevoel dat Batista volledig op Messi gokt. Heeft Messi zijn dag niet, is heel Argentinië slecht. Een beetje wat Jol ook deed in het seizoen 2009/2010 met Suarez.

Ook Maradona of Zidane zouden het in dit elftal niet beter hebben gedaan. Onmogelijk.

Dat een selectie met deze kwaliteiten zo'n droevig, ongeïnspireerd voetbal kan spelen... Het is een mirakel dat Colombia deze wedstrijd niet gewonnen heeft. Zo veel ruimte kregen ze. En defensief zijn ze volgens mij zelden zo weinig op de proef gesteld. Als blok schuiven, druk zetten op man in balbezit, terug in positie. En dat 90 minuten lang. Simpeler kan het niet. Argentinië creeërde welgeteld 2 100% kansen, 2 keer op steekpass van Messi. Verder kreeg hij geregeld ter hoogte van de middellijn ballen aangespeeld, rug naar doel, met minstens 2 sterke beren in zijn nek. Tja, wat wil je dan...

Wat heb ik met name genoten van de eerste helft van Colombia. Hopelijk kunnen ze dit vaker opbrengen. Vooraf had ik getekend voor een gelijkspel, maar toch is het balen dat er zoveel open kansen er niet in gingen. Vooral de laatste kan voor tijd, ik dacht dat ik gek werd hahahah. Als er een moment was om Argentinië te pakken dan was het wel vanacht. Argentinië beschikt over goede spelers, maar er zat totaal geen lijn in hun spel, teminste ik kon het niet ontdekken. Die moeten echt eens met de koppen bij elkaar gaan zitten, want sommigen dingen die gisteren gebeurde konden gewoon echt niet. Aan de andere kant, vier punten voor Colombia is een mooie uitgangs positie, dus ik ben blij. Hopelijk word de volgende wedstrijd gewonnen en kan Colombia de lijn van de eerste helft door trekken.

ir Los Cafeteros

Ik heb echt met verbazing naar de wedstrijd staan kijken. Het lijkt er echt sterk op alsof de medespelers van Messi hem niet kunnen pruimen, met Tevez voorop. Frappant om te zien dat Tevez de hele tijd spelers bij elkaar roept om tactiek te bespreken.. en Messi als een Remy in zijn eentje het maar moet uitvogelen. Hij wordt nergens bij betrokken, niet qua voetbal, niet qua afstemmen taktiek. Nee, Messi is niet de oorzaak ervan dat hij niet presteert. Het presteren wordt hem onmogelijk gemaakt door zijn collega´s, met Tevez voorop. Ik snap nu waarom de bondscoach Tevez eigenlijk niet wilde oproepen. Tevez voelt zich duidelijk groter dan Messi en maalt er niet om hem in de weg te lopen op het veld.

Voordat Messi verscheen, wastevez altijd de grote man bij Argentinie. Tevez is in Argentinie opgegroeid en is daar veel populairder dan Messi. En waarschijnlijk kan Tevez er niet tegen dat Messi als de grote man wordt gezien door zijn trainer. Batista wist dit natuurlijk al, vandaar dat hij Tevez in eerste instantie niet wilde oproepen. De coach moet nu harde keuzes maken, maar ik ben bang dat hij daar niet toe instaat is.

messi blijkt dus niet van een ander planeet te komen.

Het spel van Argentinie klopt van geen kant. Ze hebben wel veel induviduele goede spelers, maar dat is precies wat het spel van Argentinie is. Totaal geen team, dze lopen allemaal voor elkaars voeten. Passen ho maar, het is eerst 30 meter naar voren sprinten met de bal dan stoppen en kijken wat te doen. Vooral de Lavezzi, wat een idioot! Als Messi al de bal krijgt dan is het bij de middelijn met twee a drie spelers die in zijn nek hijgen. Dus kom niet met die onzin aan dat Messi niks is zonder Iniesta of Xavi. Messi is niks als ie niet in een team speelt, maar alleen maar met solisten die zelf allemaal de held willen zijn. Waardoor die slecht af en toe de bal krijgt, moet zwaar frusterend zijn voor die jongen: van de snelle balcirculatie in barcelona, naar dit drama gepingel van Argentinie

Ik vind die vergelijkingen bullshit, want Messi is gewoon nog niet zo goed als de groten der tijden. Hij is nog 23 geef hem de tijd, hij is nu al groots maar een van de grootste aller tijden nee niet echt.

En hou ook op met die vergelijkingen van dat het tactisch beter staat tegenwoordig want dat is ook zowat het enige. Vroeger waren voetbalschoenen van slechtere kwaliteit, het veld, de bal, de trainingen waren niet zo goed als nu en daarbij zou Messi waarschijnlijk niet meer kunnen voetballen omdat ze toen gewoon iemand vreselijk hard neertrapten als ze hem niet konden aanpakken. Het voetbal van tegenwoordig heeft juist alleen maar meer voordelen op vroeger

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren