Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Het gaat helemaal mis bij Heerenveen - AZ: vuurwerk op het veld

Laatste update:

Het Eredivisie-duel tussen sc Heerenveen en AZ is zondagmiddag gestaakt vanwege ongeregeldheden. Het duel in het Abe Lenstra Stadion was nog geen zes minuten onderweg, toen fans van AZ vuurwerk op het veld gooiden. Scheidsrechter Sander van der Eijk legde het duel daarop stil.

Het duel tussen Heerenveen en AZ was ruim vijf minuten bezig, toen er harde knallen waren te horen in de hoek van het stadion. "Het is bijna een traditie aan het worden en het is een hele vervelende", aldus commentator Mark van Rijswijk bij ESPN. "Vorig seizoen was er ook vuurwerk uit het uitvak op het veld in Heerenveen. In het AFAS Stadion in Alkmaar gebeurde hetzelfde. En nu dus weer."

Voorafgaand aan het duel waren er signalen dat supporters van SC Cambuur in het uitvak zouden zitten in Heerenveen. Fans van AZ en Cambuur onderhouden een warme band met elkaar. Deze week werd er naast het Abe Lenstra met graffiti gespoten door fans uit Alkmaar en Leeuwarden om hun vriendschapsband te benadrukken.

"Het is diep triest dat Heerenveen - AZ een soort risicowedstrijd aan het worden is", gaat Van Rijswijk door. "Het is nu zo'n beetje bij elke editie raak. Het is onvoorstelbaar, maar niet onvoorspelbaar. Want dit is nu dus al een paar onderlinge ontmoetingen aan de gang."

'Debielen'
Ook analist Kees Luijckx heeft er geen goed woord voor over. "Het volkslied wordt hier gespeeld en iedereen heeft er zoveel zin in. 12.15 uur zondagmiddag, de sfeer is top. Echte debielen die dat doen. Het is triest dat een paar denken dat dat nodig is."

"Ik vind die bekertjes niet zo'n ramp", gaat Luijckx verder. "Maar dit kan echt niet, vuurwerk op het veld. Het is ook nog eens gevaarlijk. Er was weliswaar geen bal in de buurt, maar vuurwerk op het veld kan echt niet meer."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Here we go again...
Kunnen mensen zich echt niet gedragen?
Het lijkt met de jaren alleen maar erger te worden, waar zijn de normen en waarden gebleven.

28 januari 2024 om 12:32

Verdwenen toen men respect begon te eisen en het gelijkstelde aan reputatie

28 januari 2024 om 12:33

Hier is niemand anders schuldig aan dan de idioten die dit gedrag vertonen.

28 januari 2024 om 12:36



De politiek had dit jaren geleden al moeten aanpakken door nieuwe wetten te maken, die deze debielen hard aanpakken. Deze mafketels kosten de maatschappij miljoenen per jaar..

Zet ik Sinner - Medvedev af om even lekker te huilen onder Heerenveen - AZ, dan krijg je deze doltrieste idioten. Alle supporters weg van AZ. En die club met 0 punten naar huis sturen nu. Meer verdienen ze niet.

28 januari 2024 om 12:38

En? Wat willen ze hiermee bereiken? Pascal Jansen is al ontslagen dus hebben ze hun zin toch? Ongelofelijke tokkies.

28 januari 2024 om 12:48

Schandalig dat je Sinner - Medvedev afzet!

28 januari 2024 om 13:35

Het stond nog op de tablet aan. Heerlijke pot. Wat een lange rally's. Sinner deed een Medvedevje tegen Medvedev. En wint dik terecht

Je verwacht het ook weer niet he, uitvak leegvegen. Met alle respect voor cambuur en az. Hier zitten lui in die hier op uit zijn

28 januari 2024 om 12:43

Vorig jaar gooide die Heerenveen supporters ook bij ons al de wedstrijd dood met vuurwerk.
Dit zal wel iets van een playback zijn vermoed ik.

28 januari 2024 om 12:51

Tinus. Haha jij weet het wel mooi om te draaien 😂 het is vorig jaar Januari begonnen toen Az vuurwerk bij Heerenveen op het veld gooide, en daar kwam de tegenreactie van Heerenveen op

28 januari 2024 om 13:34

Ach, Wie er ook mee begonnen is maakt eigenlijk ook niets uit.
Het is gewoon in en in triest.
Vandaag is het Az, morgen Vitesse overmorgen Feyenoord etc...etc....het is om misselijk van te worden.
Tijd voor snuffelhondjes aan de poorten.

28 januari 2024 om 14:28

Tinus, dat is een beetje hypocriet vind je niet? Eerst naar Heerenveen wijzen en als je argument niet klopt, dan is het niet belangrijk wie er is begonnen.

28 januari 2024 om 12:44

Cambuur heeft hier niks mee te maken. Het zijn idioten die zich fan noemen. Die het iq van een niveau hebben die niet snappen dat je de club Cambuur die je zogenaamd steunt, hier alleen maar mee schaad.

28 januari 2024 om 13:39

Dat is dus het trieste lwd, de club en 99% van haar supporters zijn dit soort "fans" al heel lang zat, niet alleen verstoor je gewoon een leuke pot maar je beschadigd de naam van iedereen die wel normaal naar voetbal kan kijken.

Wat heeft AZ toch ongelooflijke trieste supporters, elke keer raak de laatste jaren tegen Heerenveen. Wat is dit voor geforceerde zoektocht naar een rivaal, blijf lekker in Noord-Holland en ga daar lekker rellen, in plaats van de supporters van Cambuur in hun reet te kruipen… Wat een grap haha.

28 januari 2024 om 12:40

Jammer genoeg heeft dit een wisselwerking dus de H'veen supporters benoemen we dan maar net zo triest

28 januari 2024 om 18:27

Duh, stemmingmakerij vanuit Alkmaar is er al weken. Samen met Cambuur??? Hoe diep kun je zinken. Echte Cambuur supporters respecteren de tegenstander, zelfs van Heerenveen: traditie!
Dit slaat werkelijk nergens op.

Netten verplichten. Eigen schuld. Nu moeten jullie ook.

28 januari 2024 om 12:34

Alleen voor de uitvallen ja

28 januari 2024 om 12:35

Netten bij vakken van uitsupporters zijn niet zo raar. Maar bij de thuis supporters is het alleen de supporters in de Kuip die achter het net vissen. En als het zo doorgaat is de term uitsupporter iets uit de geschiedenis.

Waarom is AZ zo hard een rivaliteit met Heerenveen aan het forceren?

28 januari 2024 om 12:41

Zijn hooligan kameraadjes met Cambuur.

28 januari 2024 om 12:45

Op zulke momenten verlang je terug naar de 'ludieke' rivaliteit tussen Groningen en Heerenveen :-)

28 januari 2024 om 13:53

Ik denk bij gebrek aan een echte andere rivaal. Een beetje hetzelfde syndroom wat PSV heeft.

Veeg het hele vak schoon, dan moeten de goede maar onder de kwade lijden. Stel een voorbeeld misschien dat het dan in de toekomst over is

Hoe lang gaat het nog duren voor er Hooligan wetgeving naar Nederland komt? Blijkbaar hebben de hersenlozen onder ons het nodig om als domme, kleine kinderen behandeld te worden! Meldplicht bij stadionvetboden, lange taakstraffen bij overtredingen en celstraffen bij geweldpleging.. Het moet afgelopen zijn!

Triest. AZ begint steeds meer een tokkie club te worden met al die incidenten.

Zogenaamde samenwerking tussen AZ en Cambuur “hooligans”. Diep triest dit soort samenwerkingsverbanden, en voor die Cambuur tokkies natuurlijk een soort vrijbrief om te kunnen rellen tegen Heerenveen. Wat mij betreft wordt per volgend seizoen het uitpubliek bij elke wedstrijd geweerd. Daarnaast alcoholverkoop in de stadions verbieden. Wellicht dat we dan nog verder kunnen met het voetbal in Nederland.

28 januari 2024 om 12:34

Laten we vooral alle clubs straffen voor een paar gekken die het IQ van hun leeftijd hebben. En ja, bij meerdere clubs.

28 januari 2024 om 14:30

Ja, goed plan. De club is namelijk gastheer en is verantwoordelijk voor wat er in het stadion gebeurd.

28 januari 2024 om 14:37

Dus bijv. NEC, PSV, Almere City, Heracles maar inkomsten ontnemen omdat er een paar hoodies van AZ en Cambuur lopen te rellen in Heerenveen. Leuke mening, ik denk er persoonlijk anders over. Gelukkig is niet iedereen hetzelfde 🙂

28 januari 2024 om 15:19

Blijkbaar kan het niet, inclusief maatschappelijke kosten voor die ongein van uitsupporters.

Het weren van uitsupporters leidt ook tot meer inkomsten voor de clubs. Plaatsen gaan naar de eigen supporters, minder beveiliging nodig voor het uitvak.
Eigenlijk alleen maar winnaars.

28 januari 2024 om 14:39

Ja goed idee man. Laten we anders helemaal niet gaan voetballen dan kan er ook niks gebeuren. Of uberhaupt alcohol verkopen in nederland, nog minder risico.

28 januari 2024 om 18:29

Uitstekend idee. Ondertussen blijven oa verkrachtingszaken op de plank omdat politie t zo druk heeft. Laat staan inbraken en diefstallen. Het is helemaal klaar.. wegwezen en we vullend radio1 zelf wel. Spuugzat

Zo jammer dit weer. Straks heb je nooit meer uit publiek! Maak dan onderscheid hoeveel sfeer je kan maken.

Beetje Off-topic, maar ik was dus laatst bij Betis - Barca en was oprecht verbaasd wat ik daar zag. Barca fans die met de auto komen in hun shirt, in groepen zingen voor het stadion naast fanatieke Betis fans, geen dingen die op het veld gegooit worden. Het kan op bepaalde plekken blijkbaar allemaal wel gaan zoals het hoort. Hoe kan het hier zo vaak mis gaan?

28 januari 2024 om 12:39

Waarden en normen vervaging. Het zuur dat in de kaken trekt bij het woord fatsoen. Gebrek aan sociale controle.

Vrijheid staat volgens sommigen gelijk aan alles doen waar je zin in hebt. Die willen wel de lusten van vrijheid, maar niet de verantwoordelijkheid die erbij komt kijken. Zodra je begint over fatsoen beginnen zij over 'vertrutting'.

28 januari 2024 om 21:34

Je noemt allemaal termen, maar het vormt geen coherent verhaal.. Wat wil je nou zeggen? Dat wij in Nederland 'zoveel vrijheid en lage straffen hebben'? Nederland heeft de zwaarste straffen van heel de EU. Wat is jou oplossing dan? Straffen verhogen zodat je nog hogere straffen hebt en 'zo de maatschappij zou verbeteren en in de buurt komt van Spanje' (die dus lagere straffen hebben)?

29 januari 2024 om 08:37

Tegen wie heb je het?

28 januari 2024 om 12:41

Bij Europese wedstrijden lopen er ook wel eens uit supporters over het plein bij De Kuip. Heb nou nog nooit de neiging gehad om iemand dan maar neer te slaan.

Is toch juist mooi? Beetje heen en weer plagend zingen en weer door.

28 januari 2024 om 13:39

Ach ja, daar heb je dan ook weer elke week racisme vanuit de tribunes, en hier niet, dus je wint wat, je verliest wat, I guess.

28 januari 2024 om 21:31

Omdat het helemaal niet zo vaak fout gaat in Nederland? Alsof het daar nooit eens fout gaat. Je was maar bij 1 wedstrijd

Wat een kneuzen zeg. Voortaan deze gasten opsluiten tijdens de voetbalwedstrijden.

De ME naar binnen. 10 min rammen en vakkie leeg. Kun je mooi verder met de wedstrijd

29 januari 2024 om 01:01

Als ze dat ooit in mijn vak doen waar ik onschuldig sta (ik kom namelijk gezellig met mijn vrienden naar een wedstrijdje kijken onder het genot van een biertje), dan is het inderdaad 10 minuten voordat alle mensen van de ME buitenstaan. Zonder gekheid. Nee, je moet degene aanpakken die zich misdragen. Niets meer en niets minder.

Verbied uitsupporters gewoon. Stap 1. Daarna gaan we verder.

Heb ik wat gemist dat dit een rivaliteit moet zijn? AZ profileert zich de laatste tijd wel echt als tokkies, de hooligans dan uiteraard.

28 januari 2024 om 12:41

AZ werkt samen met Cambuur en doet net alsof het één of andere rivaliteit met Heerenveen heeft. Vanuit "ons" gezien is dat er in de verste verte niet, dus geen idee wat dit is.

28 januari 2024 om 12:44

Haha dan is AZ wel echt heel erg op zoek om in dit gebied iets te ‘betekenen’

28 januari 2024 om 18:31

Precies. Slaat helemaal nergens op, compleet idioot. Bij Heerenveen ook echt wel aantal raddraaiers hoor maar dit is zo zoeken naar rellen. Belachelijk. Blijf maar thuis, we hoeven die gasten niet meer

28 januari 2024 om 23:01

Mooi dan. Ik weet nog een KKD uitwedstrijd tegen Cambuur waarbij bij bekenden de ramen van de auto ingegooid werden omdat er een AZ vaantje in hing. Moesten onder politiebegeleiding Leeuwarden uitgereden worden. Top samenwerking ja.

Ah joh een beetje sensatie op de zondagochtend kan geen kwaad toch. De talkshows wrijven in hun handen…die kunnen weer afleveringen vullen met afkeurende gesprekken.

Onderlinge wedstrijden voortaan zonder uitpubliek. Het schijnt blijkbaar niet anders te kunnen.

28 januari 2024 om 12:44

Het gaat om vuurwerk he… niet om daadwerkelijke bommen.

De az hooligan kids club heeft hun momentje ook weer gehad, 😂😂

Triest volk, veeg het Az vak schoon en gooi ze naar buiten en verplicht elke club om bij het uitvak maar ook eigen aanhang om daar netten te spannen

Az heeft de laatste jaren er toch een hoop tokkies als zogenaamde fans bij gekregen zeg. Bij de thuiswedstrijden zie je ze ook ineens allemaal staan in hun zwarte stoere jasjes

Waarom niet dat vak leeg vegen iedereen hop stadion verbod oplegen en door voetballen word is tijd dat er nu keihart word aangepakt maakt geennreet uit welke club dit ook is hier word je dood moe van

Gaan we nu moeilijk doen om een paar bommetjes?
Mijn god, er stond daar niemand. Maar volgens espn zit er nu een enorme krater in het veld. Ga eens bij Legia kijken in Polen, nog nooit iemand gewond geraakt.
Betutteling ten top dit land.

Espn: ''gelukkig is het weer veilig om verder te voetballen''. Alsof er bijna iemand onthoofd is geraakt door een fakkeltje.


28 januari 2024 om 14:21

Ja, daar gaan we wel moeilijk over doen. Begrijp me niet verkeerd: ik vind het stilleggen van wedstrijden om wat bekertjes zwaar overtrokken maar vuurwerk vind ik toch echt van een andere orde. 'Er stond daar niemand'. Nee toevallig niet nee maar voor hetzelfde geld wordt de keeper geraakt. Ik ben echt geen moraalridder maar vuurwerk op het veld is gewoon een stap te ver.

Waarschijnlijk een reactie op vorig seizoen toen Heerenveen supporters het veld in Alkmaar flink beschadigd hebben met hun vuurwerk. Buiten dat blijven het een stelletje kanslozen die het verpesten voor iedereen natuurlijk

Elk jaar is het mis tussen Heerenveen en AZ. Ik begrijp er echt niks van maar volgens mij is het niet zo lastig om de raddraaiers eruit te halen

28 januari 2024 om 19:26

Daarvoor gooiden ook AZ-supporters vuurwerk op het veld in Heerenveen. Dit is gewoon een triest zooitje dat onze club ten schande zet

Gewoon reglementaire 3-0 nederlaag voor AZ.

29 januari 2024 om 01:03

Onzin, daarmee benadeel je alle supporters en de club. Degene die dit doet, zal het vermoedelijk een zorg zijn. Hij heeft immers zijn stoer moment gehad.

Er komt snel een dag, en dat wordt een glorieuze dag, waarop de KNVB besluit nergens meer uitsupporters toe te laten. Iedere week is het wel ergens raak. Het komt niet altijd uit de uitvakken, maar de tijd van harde besluiten is snel naderende. En als die dag komt, zullen alle zelfbenoemde supporters verbolgen zijn. Hoe heeft dit kunnen gebeuren? Terwijl ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden. Ik kijk heel erg uit naar dat moment.

28 januari 2024 om 13:44

Logisch dat ze verbolgen zouden zijn, de ingrepen van de KNVB waarbij ze streng willen zijn puur om streng te willen zijn, hebben tot nu toe voor geen meter geholpen.

Zoals die idiote bekertjesregel. Niemand neemt dat serieus en ze willen nog steeds doen alsof het een goed plan is. Misschien maar eens met iets anders komen dan "je moet luisteren en zo niet, dan krijg je straf en lekker puh". Daarmee verander je het gedrag niet van mensen.

Dan zit je 150km, enkeltje, in de bus. Om na 6minuten dit te doen. Ik ga sommige mensen echt nooit begrijpen.

AZ is zo'n leuke club om al 30 jaar te supporteren, van klein en kneuterig in de Hout begin jaren '90 tot de mooie momenten in het Victorie / AFAS stadion later. Het is echt pas de laatste 2 jaar dat je deze kleine kindjes hebt die opeens de hooligan willen uithangen omdat het lekker doet in het Tiktok / Snappchat algoritme. F**king triest.

28 januari 2024 om 13:36

Precies, ontzettend veel "nieuwe" jeugd zie je opeens lopen eigenlijk sinds die Corona periode.
Die weten zich amper te gedragen.

28 januari 2024 om 13:41

Sowieso heb je het gevoel dat er een behoorlijke shift is van voor de corona naar na de corona waarbij mensen volkomen de weg kwijt zijn.

28 januari 2024 om 21:36

Er is een behoorlijke shift van voor de coronamaatregelen naar na de coronamaatregelen. Niet van de luchtweginfectie 'corona' zelf. Want de ziekte heeft hier niet voor gezorgd, disproportionele maatregelen wel.

28 januari 2024 om 18:32

Mooie reactie, blij dat dit ook nog kan

Het is een uitvak, geen heel stadion…. Hoeveel man kan dat zijn? Leegvegen en weer doorgaan!

Wat een stakkers weer… Je schaamt je voor die lui die zichzelf “supporter” noemen. Helemaal klaar met die North-Face clowns

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren