Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Henry maakt zich zorgen om Messi bij PSG en draagt oplossing aan

Laatste update:

Thierry Henry ziet dat Lionel Messi bij Paris Saint-Germain nog niet helemaal uit de verf komt. De voormalig ploeggenoot van de Argentijnse superster zag dat Messi in le Classique tegen Olympique Marseille (0-0) vaak geïsoleerd was op de rechtervleugel. Henry denkt verder dat de voormalig ster van Barcelona last heeft van de aanwezigheid van Kylian Mbappé.

Volgens Henry kan het helpen om Messi in de punt van de aanval te zetten, als PSG een aanval met hem, Mbappé én Neymar wil laten functioneren. Tot dusverre wist Messi in de Ligue 1 het net nog niet te vinden. "Ik heb problemen met Leo op rechts. Vanuit het midden kan hij het tempo bepalen", aldus Henry. Ook zondagavond kon Messi het verschil voor de Parijse grootmacht niet te maken tijdens een doelpuntloos gelijkspel tegen Marseille. "Hij is geïsoleerd, hij is minder aan de bal", geeft Henry tegen Prime Video aan. "Ik zou niet zeggen dat hij ongelukkig is, maar hij is geïsoleerd. Ik zie hem liever in het centrum, waar hij meer het tempo kan bepalen."

Hoewel Messi bij Barcelona de laatste jaren steevast op rechts stond, ziet Henry dat bij PSG geen succes worden. "Ik denk niet dat hij op rechts het verschil kan maken, maar dan heb ik vanuit tactisch oogpunt niet de precieze details", aldus de Fransman. “Messi praat niet veel, hij spreekt met zijn voeten. Voorlopig draait de ploeg om Kylian Mbappé. Kylian is degene die het meest straalt, de meeste ballen gaan naar hem. Er kan maar één dirigent zijn, anders speel je niet in hetzelfde tempo. In dit team zijn er momenteel te veel dirigenten”, is de uiteindelijke conclusie van Henry.

Messi wacht inmiddels 280 speelminuten op zijn eerste treffer in de Ligue 1 en gaf bovendien ook nog geen enkele assist voor PSG. De 34-jarige aanvaller gaf begin oktober aan dat hij nog moest wennen in Parijs. “Op dit moment moet ik toegeven dat ik nog een beetje verloren ben”, zei Messi destijds in een groot interview met het Franse voetbaltijdschrift France Football. De eerste maanden in Parijse dienst stonden voor de Argentijnse superster ‘in het teken van een leerproces’. Messi scoorde overigens al wel drie keer in drie Champions League-duels voor PSG. Vrijdagavond neemt de ploeg van trainer Mauricio Pochettino het in het Parc des Princes in competitieverband op tegen Lille OSC. Paris Saint-Germain gaat overtuigend aan kop in de Ligue 1. Met 28 punten uit 11 duels heeft het zeven punten voorsprong op de eerste achtervolger RC Lens.

Moet Lionel Messi bij Paris Saint-Germain in de spits gezet worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Komt wel goed met Messi, iets meer lopen en een beetje helpen met verdedigen dan krijgt hij vanzelf meer ballen. Zijn talent is niet ineens verdwenen.

26 oktober 2021 om 15:50

@paauwer

" iets meer lopen en een beetje helpen met verdedigen dan krijgt hij vanzelf meer ballen. '

Maar dit zijn toch niet echt eigenschappen van Messi? Juist alle ballen op hem en hopen op zijn acties.

26 oktober 2021 om 15:54

Klopt maar alle ballen moeten ook al naar Neymar en naar Mbappe. Er is maar 1 bal tegelijkertijd in het veld. Je moet ook een beetje laten zien dat je echt graag wil. Niet altijd wordt alles aangedragen. Ik denk dat het wel goed gaat komen, ze staan dik bovenaan in Frankrijk. En straks in de championsleague waar het toch allemaal voor te doen is dan rennen die drie de stenen uit de stoep en gaan ze door muren heen.

Psg speelt gewoon niet als een team, iedereen doet maar wat.
Ik denk gewoon teveel sterren bij elkaar, en het middenveld is ook zwak.
Het middenveld van psg wordt heel vaak overgeslagen, men probeert vaak direkt de aanvallers te bereiken.
Daarom kan psg ook geen wedstrijden domineren dit jaar, tegen elke ploeg hebben ze het moeilijk.
Wat Messi betreft, ik denk niet dat hij daar mee inzit of het draait of niet, hij is naar Psg omdat hij geen keus had, dus gewoon voor het geld.
Ik denk dat hij gewoon het WK gaat proberen te winnen met Argentinie, en dat Psg voor hem meer een bijzaak is

26 oktober 2021 om 15:54

Klopt. Lijkt een beetje op de Lakers van nu. Team vol sterren, maar al in de eerste paar speelrondes is er frictie tussen bepaalde spelers. Psg zou misschien wel draaien met iemand als Ancelotti of Zidane aan het roer. Pochettino lijkt het niet te kunnen handelen.

26 oktober 2021 om 16:06

PSG maakte een blunder door Tuchel te ontslaan

26 oktober 2021 om 16:26

En vervolgens door Poch aan te stellen.

26 oktober 2021 om 16:41

Lakers roster past ook totaal niet samen. Wie haalt Westbrook als je LeBron als PG hebt haha. Westbrook kan niets off ball. Mid season trade coming up!

Ja hij moet juist niet teveel mee gaan verdedigen. Die krachten kan hij beter sparen in aanvallend opzicht. Waar hij juist voor is gehaald. Laat t verdedigen maar aan andere over... beetje druk zetten hoort er wel bij..

Ik irriteerde mij aan messi bij Barcelona dat alles via hem moest...
Nu hij er niet meer is zie ik waarom dat t geval was.. hij zorgde voor zoveel aanval niet normaal..ook de snelheid waarmee dat gebeurde...

Als ik zie hoe t nu bij barca gaat, echt slaapverwekkend...
Zo jammer dat neymar niet naar barca is gegaan ipv messi naar psg.

Maar ik verwacht snel dat we de oude messi weer gaan zien..

Onzin.. Problemen creëren waar ze niet zijn! Goede spelers spelen goed samen! Vergis je niet dat het voor Messi na zoveel jaar Barca, echt even anders is! Komt wel goed! Gaat scoren, assists geven, etc. Gaat heus zijn stempel wel drukken! CL was hij er ook!

Draait het eindelik naar behoren in het nationale elftal (hoe lang hebben ze daar niet over moeten doen?), nu zou het mis zijn bij zijn club. Wat een vervelend leven moet Messi toch hebben...

Komt omdat PSG op dit moment geen team is maar spelers die voor eigen succes gaan. Ze hebben geen duidelijk plan om al die sterren goed met elkaar te laten spelen. Pochettino heeft in 2 jaar tijd PSG nog niet aan de praat gekregen. Ligue 1 winnen ze wel makkelijk maar dat komt omdat ze altijd duels beslissen op halve kracht doordat de kwaliteit wel aanwezig is. Maar om de CL te winnen moeten ze echt als een team gaan fungeren.

26 oktober 2021 om 16:29

Inderdaad, al heeft Poch vorig seizoen de Ligue 1 ook niet weten te winnen (ondanks dat hij in december instapte en maar 1 punt achter nr1 Lille stond op dat moment).

Ook dit jaar is het nog maar weinig overtuigend geweest, zowel in de CL als in de Ligue 1. Vooral in de Ligue 1 stapelen ze de moeizame overwiinningen op en teren ze vooral op de individuele klasse van enkele spelers.

26 oktober 2021 om 16:40

Precies. Je ziet tijdens de wedstrijden ook dat die 3 sterren voorin alleen iets doen als ze de bal hebben en als ze 'm hebben bedenken ze wel wat. Het is puur gebaseerd op individuele kwaliteit. Eigenlijk voetbal zoals we dat ook spelen bij ons vriendenteam; de bal naar de beste voorin en hopen dat hij er wat mee kan.
Poch lijkt me dan ook niet de juiste man hiervoor, al denk ik dat het voor heel veel trainers lastig is met die 3. Toch erg jammer. Iedereen keek uit naar het spel wat die 3 samen op de mat zouden kunnen leggen, maar ben bang dat er weinig van gaat komen. Neymar en Messi zijn totaal niet in vorm en Mbappe is alweer weg in de zomer.

26 oktober 2021 om 16:56

Ik denk dat het deels ook komt omdat niemand er een zak om geeft dat ie voor PSG speelt, terwijl mensen er wel trots op zijn om voor (bijvoorbeeld) Real of Barca of United ofzo te spelen. Je merkt het aan bijvoorbeeld Neymar heel goed, hij checkt gewoon in, maakt zijn uren, checkt uit en gaat feesten in Rio of whatever het is dat hij doet.

26 oktober 2021 om 18:13

2 jaar tijd? Geeft eigenlijk al een beetje aan dat je PSG totaal niet hebt gevolgd. hij zit er namelijk nog niet eens 1 jaar. buiten dat was het ook niet helemaal fantastisch met tuchel, werd niet voor niets ontslagen.

Messi speelde de eerste 60 minuten op 10? Ik weet niet waar Henry naar heeft zitten kijken, maar hij speelde pas vanaf de rode kaart in balbezit tegenstander op rechts. Verder had hij volledige vrijheid en was die rustig bezig met zijn avondwandeling. Volgens mij kan hij messi beter op rechts opstellen, omdat het er juist op 10 bij PSG niet uitkomt.

Vind eerder dat het probleem ligt bij de connectie met de backs. En Neymar is echt uit vorm bij PSG. De backs zijn nog niet ingesteld op de een tweetjes die hij maakte met Alves en Alba.. Messi heeft op dit moment de flanken en de backs nodig om het spel te dirigeren en zichzelf vrij te spelen.

Ik ben helemaal niet voor het aanzwengelen van de discussie Messi vs Ronaldo, maar ik ben dan wel enigszins verbaasd hoe Ronaldo hier bakken met kritiek krijgt op VZ omdat ie alleen maar intikkers en penalties zou maken. Voorlopig loopt ie bijna 1 op 1 in de PL (10x zwaarder dan Ligue 1) en staat Messi nog droog en komt ie totaal niet uit de verf.Ik heb van allebei deze grootheden jarenlang genoten, maar vind het wel raar hoe Messi maar opgehemeld wordt terwijl hij totaal niet presteert nu, terwijl bij Ronaldo alles wordt aangegrepen om hem de grond in te boren terwijl hij dus bijna 1 op 1 loopt in de zwaarste competitie en al paar keer beslissend is geweest in de CL met een leeftijd van 36(!)

26 oktober 2021 om 16:28

Dat komt omdat Messi zogenaamd het oh zo bescheiden engeltje is terwijl Ronaldo wordt weggezet als arrogante narcist

26 oktober 2021 om 16:49

@Sosuh
Messi wordt niet opgehemeld, hij is in bijna alles beter dan CR. CR is een eindstation, en daarin is die goed. Hij heeft een uitstekende mentaliteit en doorzettingsvermogen.

Messi heeft heel voetbal een nieuwe definitie gegeven. Hoe hij voetbal versimpelt, en als een chirurg met een paar paasjes door het middenveld en verdediging snijdt, en dat honderen en misschien wel duizenden keren, totdat het bijna saai lijkt, en mensen zoals jij gaan geloven dat iedereen dit kan.. Dat is bizar. Is nog nooit vertoond, en zal ook niet op deze schaal snel weer vertoond kunnen worden.

Om het af te schuiven op engeltje en geen engeltje is de reinste onzin. Het heeft met voetbal te maken, Messi heeft voetbal nieuwe kleuren gegeven, een opgave die na zoveel jaar voetbal en zoveel legendes bijna onmogelijk was. Mensen zoals jij houden niet van voetbal, maar van persoonlijkheden bij wie ze zichzelf graag zouden willen zien. Een soort alterego van wie je graag had willen zijn.

Bewondering voor CR en zijn prestaties moeten er zijn. Want hij is de grootste topsporter in de voetballerij. Maar de betere voetballer, zucht. Dat is niet eens een onderwerp van gesprek.

26 oktober 2021 om 17:12

Ik snap je punt, echter is Messi niet in alles beter. Messi is beter als creatieve voetballer, een spelmaker pur sang zo gezegd. Ronaldo is beter als afmaker, fysiek, koppen etc. Is ook een beetje hoe hij geworden is, daar hij in zn begintijd bij United iedereen zoek speelde met zn dribbels.

Maakt ook totaal niet uit, ik kijk naar allebei graag. Waar ik me meer over verbaas is de algemene liefde voor de 1 en de haat voor de ander. Dat zal toch enigzins komen door het beeld dat Sosuh schept.

26 oktober 2021 om 17:47

Denk dat je wel gelijk hebt met je laatste zin (en Sosuh dus ook). Zo is er een bepaalde gunningsfactor wat er afspeelt bij mensen, waaronder bij mij moet ik toegeven. Het is ook knap wat Ronaldo doet, maar als je ziet hoe hij zich op het veld gedraagt (vooral tegen Atalanta in de CL). Dat met z’n armen zwaaien en dat klagen in zichzelf of overdreven juichen wanneer de camera op hem staat gericht. Ik hou daar niet zo van. Dus als Ronaldo eens minder goed speelt, dan uit ik m’n kritiek liever wat uitgebreider dan als dat bij Messi gebeurt.

26 oktober 2021 om 17:54

Ronaldo dolde ook iedereen weg met ze scharen en snelheid alleen met nul procent rendement. Het was juist storend watvoor egoïst hij was en hij had heel veel nare trekjes. Ik vond het helemaal niet leuk om naar hem te kijken in zo een goed elftal als United des tijds. Hij werd pas heel goed in dat seizoen met zijn doelpunten tegen Porto in de CL en die vorm heeft die sindsdien vast gehouden terwijl Messi vanaf minuut 1 van zijn carrière een wonder van het voetbal is in alle opzichten de perfecte voetballer, toen ik zelf voetbalde had ik ook liever dat we wonnen dat ik heel de elftal kon dollen en zou scoren inplaats van de bal aan me schele teammaatjes te Pasen. Liever zo een kwaliteit dan 3 meter hoog springen of fysiek sterk en weet ik veel hoe jullie Ronaldo wel niet noemen.

26 oktober 2021 om 17:59

Ronaldo is absoluut niet beter als afmaker. Heeft een stuk meer kansen nodig dan Messi, enorm veel meer afhankelijk van key passes van zijn teamgenoten. Hij scoort inderdaad wel met meer delen van zijn lichaam.

26 oktober 2021 om 18:21

Ronaldo is niet beter in afmaken. Messi is minstens even goed, is ook te zien aan hun goalratio. En dat CR langer is, en een grotere maat schoenen of sterkere spieren is mooi en aardig, maar dat is overcompensatie van wat die minder kan: voetballen. In koppen is CR beter. En dat is ook wat ik zeg.. In bijna alles. En dat weet CR zelf ook.

26 oktober 2021 om 18:34

Betere afmaker is te staven aan het aantal doelpunten. Daarin liepen ze seizoenen lang redelijk gelijk.. echter nu ze allebei in een andere ploeg spelen (Ronaldo in een zwaardere competitie, Messi in een beter team) doet Ronaldo het objectief gewoon beter. Nogmaals, Messi is de betere voetballer.. geen twijfel. Ronaldo is echter de betere afmaker, kun je objectief gewoon vaststellen. Topscorer CL aller tijden ook.

26 oktober 2021 om 18:57

Waar halen jullie vandaan dat PSG op dit moment een beter team is? De helft van de selectie heeft vanwege de Copa, WK kwalificaties en blessures nog geen eens een maand met elkaar getraind. Het team draait voor geen meter. En afgelopen paar jaar hebben PSG en Utd elkaar Europees getroffen. Dat was nou niet per se dik in het voordeel van PSG. Gelijk verdeeld. Laat het team draaien, dan kunnen we het beter inschatten. De goalratio van Messi is btw nog steeds hoger dan die van CR. Daar veranderen 5 wedstrijden, na 15 seizoenen, niets aan.

26 oktober 2021 om 20:06

Messi is zeker wel de beste afmaker. Dit kan je leiden aan de goalratio en doelpunten per kans. Je noemt telkens de CL, hierin heeft Messi ook de betere goalratio, Ronaldo 2 seizoenen meer CL ervaring. Blijft daarnaast een fenomeen natuurlijk, maar zoals jij zegt objectief vaststellen doe je doormiddel van gemilddelde over de jaren heen, niet door het aantal behaalde doelpunten.

26 oktober 2021 om 23:03

@MR_United ik vind niet dat je objectief vast kan stellen dat Ronaldo de betere afmaker is op basis van de afgelopen 3 maanden. T is niet dat Messi ineens enorme kansen mist. Wil je tot een enigszins objectieve conclusie komen dan kan je beter naar expected goals vs goals kijken. Maar ook dan vind ik belangrijke factoren missen, waarvan sommigen niet in statistieken te vatten zijn. T enige dat je makkelijk objectief vast kan stellen is dat Ronaldo een betere kopper is.

26 oktober 2021 om 23:25

Ik schat goalratio, ofwel doelpunten per wedstrijd toch een stuk hoger in. Anders zou een speler die 30 keer scoort in 400 wedstrijden een betere afmaker zijn dan een speler die 25 keer scoort in 30 wedstrijden.In deze statistiek verslaat Messi Ronaldo overigens in zowel hun hele carriere, als La Liga in de periode dat ze er beiden speelden en de CL.

26 oktober 2021 om 16:52



Messi is dit seizoen toch ook beslissend geweest in de CL?

26 oktober 2021 om 17:09

Messi maakte een (mooie btw) goal ergens halverwege de wedstrijd die uiteindelijk de winnende bleek. Ronaldo heeft al 2x in de slotminuten de winnende gemaakt, 1x zelfs na een dikke achterstand. Is wezenlijk anders.

26 oktober 2021 om 18:27

Messi heeft er dit seizoen 3 doelpunten in de CL gescoord. Al scoorde hij er 10 of nul. Dat verandert niets aan het feit dat hij 15 jaar lang heel de wereld laat zien hoe voetbal gespeeld moet worden.

26 oktober 2021 om 23:32

Het zit hem in overrated/underrated op basis van stats. Ronaldo heeft geweldige stats, maar voegt voor de rest weinig toe aan het voetbal. Dat irriteert mensen, waardoor ze hem gaan afkraken.

Messi heeft matige stats, maar voegt voetballend veel toe (of althans meer dan ronaldo). Zie bijvoorbeeld hoe hij tegen rennes 3 keer met een prachtige pass een 100% kans creëert.

Het ding is dus dat mensen ronaldo willen afkraken omdat zn stats hem beter laten lijken dan hij is (volgens hen)

Bij messi gaan ze hem intuitief verdedigen omdat zn stats slechter zijn dan hoe hij daadwerkelijk speelt (volgens hen)

27 oktober 2021 om 06:21

Messi heeft betere stats dan Cristiano. Heeft minder minuten nodig om te scoren en deelt meer assists uit.

27 oktober 2021 om 09:03

We hebben t over dit seizoen, althans ik heb t over dit seizoen. In z’n real tijd was rondaldo haat voor mijn gevoel niet zo’n probleem

29 oktober 2021 om 10:53

maar de haat zorgde er wel voor dst hij 1 of 2x die Ballon Dor misliep waarvan 1 voor zijn ex collega Kroaat/Modric terwijl Cristiano zijn aanwezigheid al zorgde voor die CL winst en niet Modric

Juist niet. Kylian is juist belangrijk voor Lionel om hem in zijn team te hebben. Die kan hij tenminste continue lanceren met splijtende passes. Deze spelers begrijpen het spel van Lionel juist te meer. Dus nee, ik zou altijd opperen om Kylian in het team te behouden samen met de kleine Argentijn.

29 oktober 2021 om 10:50

Team v Kylian, niet team van Messi

Spaans lijkende Messi is gewoon een beetje omhoog gevallen bij Barcelona door dat hij omringd door exclusieve topspelers alle ruimte kreeg om zijn ding te doen. Toen die vertrokken was het einde succes.

Zaak voor talent MBappe om zich net als Neymar niet weg te cijferen omdat anders zijn carriere wordt verpest. MBappe hoeft zijn doelpunten productie niet over te dragen. De enige rede waarom Nrymar gehaald was naar Barca om in de schaduw van Messi te blijven.

Probleem wat Messi nu heeft is dat hij moet aantonen dat hij in andere teams ook succesvol kan zijn net zoals CR7 en R9 keer op keer lieten zien dat ze unieke skills hebben. Als hij dat niet kan aantonen wat ik vermoed dan gaat hij de boeken in als een geluksvogel ipv een zogenaamde voetbalgod. Het ironische is dat veel Messi fans Frankrijk als Mickey Mouse competitie hebben bestempeld, in dat geval zou Messi al 10 doelpunten hebben gemaakt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren