Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Henry krijgt ervan langs: ‘Het is schandalig wat hij aan het doen is!’

Laatste update:

De nationale ploeg van Frankrijk hoopt dit jaar voor het eerst sinds 1998 wereldkampioen te worden. Les Bleus waren op het toernooi in eigen land in de finale met 0-3 te sterk voor Brazilië en de doelpunten werden gemaakt door Zinédine Zidane (tweemaal) en Emmanuel Petit. Wie bij Frankrijk toen ook in de selectie zat, was Thierry Henry. Hij is nu de assistent-bondscoach van België.

De veertigjarige Henry moet samen met hoofdtrainer Roberto Martínez een plan smeden om Frankrijk dinsdag uit te schakelen in het Krestovsky Stadion te Sint-Petersburg. Gilles Verdez, journalist en colmunist, vindt het maar niets dat Henry de degens kruist met zijn eigen land, zo vertelt hij in het programma Bestemming Moskou op CNews.

“Het is onmogelijk wat hier gebeurt. Kunnen jullie je het inbeelden, als Thierry Henry ons uitschakelt... Schandalig wat hij hier aan het doen is. Hoe kan hij strijden tegen Frankrijk na alles wat het land hem gegeven heeft? Hij zou van deze wedstrijd even afstand moeten nemen. Dat hij zich gedurende enkele dagen van het WK distantieert”, aldus Verdez.

Henry speelde in de finale tegen Brazilië niet, maar deed in alle andere wedstrijden op het WK wel mee. Hij scoorde twee keer tegen Saudi-Arabië en nam tegen Zuid-Afrika één terffer voor zijn rekening. Titi kwam in 124 interlands tot 51 doelpunten en won ook nog het EK en tweemaal de Confederations Cup. Sinds augustus 2016 is Henry bij De Rode Duivels de rechterhand van Martínez.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"hij zou van deze wedstrijd even afstand moeten nemen. Dat hij zich gedurende enkele dagen van het WK distantieert"

Hier kun je toch alleen ontzettend hard om lachen? Weet deze journalist wat de bedoeling is van sport of niet?

9 juli 2018 om 14:43

Typisch iets Frans. Als ze hem wouden hebben hadden ze dat gekund. Het probleem bij de Franse federatie is dat ze geen coaches toelaten die hun diploma ergens anders aan het behalen zijn. Is heel belachelijk en dus eigen schuld zou ik zeggen.

9 juli 2018 om 15:17

idd wat een gek!! natuurlijk als assistant wil je voor geen goud de halve finale missen.. is alsof wij allen boos op Guus zijn toen hij notabene als Hoofdcoach ons met Rusland versloeg.. Lmao!! niets als respect voor Guus om met het "kleine" voetballand Rusland ons destijd eruit te knikkeren (hoe pijnlijk het ook was, die Toto vergeet ik nooit meer ik had de winst al bijna uitgegeven voor de wedstrijd begon)..

Edit: Tevens is dit een regelrechte aanval op een ieder in de staf van enige nationaal elftal met een andere nationaliteit!! voor we het weten heeft de water drager uit Frankrijk die voor Belgie water brengt het gedaan!! Een schande!!

9 juli 2018 om 16:19

Gewoon niet serieus nemen deze Franse journalist

9 juli 2018 om 16:36

Henry doet gewoon zijn werk waar hij voor betaald wordt. Is gewoonste zaak van de wereld

9 juli 2018 om 14:55

Ze zijn bang voor de Belgen. En terecht lijkt mij..

9 juli 2018 om 20:55

Heel Frankrijk had zich even moeten "distantieren" van het WK 2010. Dat heeft Henry ze maar even mooi kado gedaan.

10 juli 2018 om 08:11

En ik maar denken dat Valentijn Driessen een belabberde journalist is 😂

Wat is dit nou voor rare opmerking, Franse coaches of assistenten -dus ook Thierry Henry- mogen werken bij elke club of nationale bond die zij willen. Dat de werkgever van Henry nu toevalligerwijs tegen Frankrijk komt is qua gevoel misschien wat raar maar dat zou geen probleem moeten zijn verder toch.. Wij werden in 2008 ook uitgeschakeld door een Nederlandse coach, so be it.

9 juli 2018 om 18:39

Volledig met je eens. En tóch voelde de uitschakeling door Hiddink net ietsjes wranger aan....

9 juli 2018 om 18:40

Dan wanneer er een andere coach was bedoel ik hè

9 juli 2018 om 19:08

Vooral de manier waarop Hiddink het vierde vond ik werkelijk schandalig. Zonder enig respect voor Nederland of t Nederlands elftal. Ik denk dat Henry een stuk meer klasse zal tonen dan Hiddink toen.

9 juli 2018 om 23:37

Ja zeker, ik vond dat ook extra zuur. Maar ik zou het raar vinden als de KNVB destijds had gezegd dat het echt niet kon dat Hiddink coach was van Rusland ofzo.

Hahaha! Wat een klinkklare onzin zeg. Ik vraag me echt af waarom zulke mensen een podium krijgen en waarom hier aandacht aan geschonken wordt. Henry is een professional, speelde inderdaad vroeger bij het Franse elftal en is nu in dienst van het Belgisch elftal. Zijn carrière en nationaliteit zijn dan irrelevant.

Je kan ook zeggen wat heeft henry Frankrijk gegeven, wat een onzin dit laat Henry gewoon lekker zijn ding doen die ie leuk vindt.

9 juli 2018 om 16:37

Inderdaad, wat een domme uitspraak. Als iemand dankbaar moet zijn, dan zijn het juist de Fransen die dankbaar moeten zijn. Hebben jullie ook nog zo’n hekel aan Hiddink na EK 2008?

9 juli 2018 om 20:10

Was t eigenlijk al weer vergeten maar idd, heb helemaal geen hekel aan Hiddink oid.

Volgens mij vergeet deze meneer dat Henry gewoon een baan heeft bij de Belgische bond en dus simpelweg z'n werk doet. Het zal hem niet in dank af worden genomen als Belgie wint, maar daar zal Henry vast wel over na hebben gedacht toen hij besloot het avontuur aan te gaan.

Spelers nemen toch ook geen afstand als ze in clubverband tegen een club uit hun geboorteland moeten spelen?! Misschien niet helemaal hetzelfde, maar op zich redelijk vergelijkbaar. Bovendien is Henry assistent. Zo'n enorm aandeel heeft hij nou ook weer niet in de Belgische nationale ploeg. Henry heeft genoeg voor het Franse voetbal betekend om hem dit te gunnen.

9 juli 2018 om 15:00

Inderdaad, deze man heeft te diep in het glaasje gekeken vermoed ik. Waren ze Brazilië tegengekomen had hij waarschijnlijk gezegd dat Thiago Silva en Neymar afstand moeten doen van het duel, omdat ze hun brood in Frankrijk verdienen.

9 juli 2018 om 15:09

Hmm over dat aandeel twijfel ik, ik denk net dat zijn aandeel groot is, Henry is voor vele van die gasten een icoon, een Wereld en Europees kampioen, een legende zoals er bij onze Duivels nog geen enkele een status heeft, uit alle interviews en beelden kan ik echt opmaken dat Henry als een soort vader voor vele jongens fungeert, Lukaku zei al dat Henry hem ongelooflijk veel heeft bijgebracht, meerdere jongens hebben aangegeven dat Henry van hen echte winnaars maakt, dat zr enorm veel van hem hebben geleerd, en dat zijn invloed groot is. Henry erbij halen destijds was echt een goede zet.

Was hier dan 1 jaar eerder meegekomen en niet op het laatste moment.

Heeft Henry Frankrijk veel gegeven of andersom? Typisch Fransen weer. Laat die man lekker assistent zijn. Had m dan zelf assistent gemaakt...

Eigenlijk zou je bij nationale selecties ook alleen maar nationale coaches, staf etc moeten hebben.

9 juli 2018 om 14:51

Dit zou een goede regel zijn vind ik.

9 juli 2018 om 15:16

Inderdaad, goeie regel!
Een land moet ook gewoon zorgen dat er goede trainers worden opgeleid

9 juli 2018 om 15:47

Het Schengen verdrag is niet voor niets getekend; vrij verkeer van diensten en goederen tussen EU lidstaten. Dat je een nationaliteit nodig hebt om op t veld te staan is 1 ding, maar om er te werken lijkt me toch wat anders.

9 juli 2018 om 15:56

Dan zouden voetballers ook van nationale team mogen wisselen. Dit gaat echter om een 'voetbal' regel die ook verder uitgebreid kan worden.

9 juli 2018 om 17:37

@RedondoNo5
Wat jij vergeet is dat Henry in dienst is van de Belgische bond en voetballers in dienst van hun club.

Wat een onzin. Natuurlijk zal Henry met gemengde gevoelens op de bank zitten. Maar hij heeft met z'n volle verstand een contract getekend bij buurtland België. Zijn functie is om de bondscoach te ondersteunen. Ongeacht welke tegenstander. Alsof Henry in z'n eentje kan zorgen dat Frankrijk wordt uitgeschakeld. Wat een overdreven sensatie wordt er gecreëerd door die journalist. Echt weer zo'n zeikende Fransman.

Ik mag toch hopen dat deze man hier een grap maakt, toch? Hij is assistent bij België, al sinds 2016. Dus waarom zou hij nu afstand moeten nemen van z’n functie voor een paar dagen? Ik begrijp wel dat het raar is om Henry bij de tegenstander te zien staan en ik neem ook aan dat hij voor België gaat juichen wanneer ze winnen.

9 juli 2018 om 15:41

Ik denk toch wel dat Henry respect zal tonen tegenover de Fransen wanneer België scoort of wint en niet zal juichen. Alleen achter de schermen zie ik hem wel vieren met de jongens.

Ik snap het enigszins wel. Toen Nederland in 2008 werd uitgeschakeld door het Rusland van Hiddink had ik dezelfde gevoelens. Vooral toen Hiddink gewoon stond te juichen dat hij Nederland uitschakelde. Dat vind ik dan weer niet echt kunnen. Maar Henry is nu assistent. Verwacht wel dat hij zich wat rustig zal houden als België wint.

9 juli 2018 om 15:03

Dat ligt toch echt aan jezelf. Als we zelf willen juichen moeten we maar winnen. Je bent een hele slechte verliezer als je anderen geen plezier gunt.

9 juli 2018 om 15:15

Kwa moraal vind ik het gewoon niet kunnen dat iemand plezier heeft als hij zijn eigen land verslaat. Op club niveau vind ik dat een ander verhaal maar tegen je land neigt toch wel naar landverraad. Maar sommige mensen hebben geen moraal dat is zo. Ik zou het persoonlijk niet kunnen als ik van een ander land bondscoach zou zijn en ik moest tegen Nederland spelen. Dan zou ik wel gewoon mijn werk doen maar niet met veel plezier.

9 juli 2018 om 15:38

Dan moet je in eerste instantie niet voor een ander land werken. Ben het totaal niet met je eens ".

9 juli 2018 om 15:48

Landverraad ?! Wauw man heftig. Hoezo zouden mensen zo schatplichtig moeten zijn aan t stukje grond waar ze uit hun moeder zijn gekropen? Dat was ook geen keuze..

9 juli 2018 om 15:57

Man man man.. ga anders even lekker ergens anders nationalistisch zijn. Zoals KamielZeegers aangeeft is het gewoon toeval dat je in Nederland geboren bent. Wie weet waren je voorouders nooit naar Nederland gekomen en was je nu een Duitser.

9 juli 2018 om 16:06

Wat jij zegt is typisch Nederlands. Moet je eens tegen Zuid-Amerikanen zeggen ofzo. Daar zijn ze trots op het land waar ze geboren zijn welke sociale voorzieningen ze ook hebben. Dat is bij veel Nederlanders ver te zoeken.

Ik kan me Guus Hiddink nog herinneren met Rusland tegen Nederland...
Geen probleem toch?

Buiten het feit dat Henry Frans is, wat heeft het land hem precies geboden? Het is toch juist omgekeerd dat Henry het land heeft laten genieten van zijn kwaliteiten. Verder heeft hij zich pas echt sterk ontwikkeld in Engeland en zie je ook duidelijk dat hij alleen met Arsenal echt een band heeft. Zou Arsène Wenger trainer zijn van het Franse elftal had je dit verhaal heel misschien kunnen ophangen, maar dan vind ik het alsnog lachwekkend. Alsof Henry morgen even in de spits gaat lopen en een hattrick zal scoren.

Hmm, heeft Frankrijk hem zoveel gegeven of heeft hij zoveel aan Frankrijk gegeven?

Wist niet dat kleuters zichzelf journalist of iets dergelijka mogen noemen. Wie geeft dit kind een platform? Wat is dit nou voor kinderachtig gelul. Mensen moeten zich echt schamen. Het gaat ook helemaal niet om deze situatie, dit kind heeft vast al langer iets tegen Henry en ziet nu zijn kans.

"na alles wat het land hem gegeven heeft"

Vraag me af wat hij hier precies mee bedoeld. Want denk dat hij frankrijk meer gegeven heeft dan andersom.

Ah joh doe niet zo moeilijk. Hij heeft jullie mooi naar het wk gebracht met die gare handsbal tegen de ieren .

Werd er enkele jaren geleden niet schande van gesproken toen Guus Hiddink met Rusland Oranje een pakrammel gaf, of leidt met hier aan geheugen verlies??

9 juli 2018 om 15:04

Ja door de slechte verliezers, wat een onzin zeg. Hiddink is ons helemaal niks schuldig

als Frankrijk eruit vliegt tegen de Belgen dan hebben ze in ieder geval een nationale kop van Jut. Henry zal dan voorlopig een persona non grata zijn. Ik kan alleen maar hopen dat dit scenario niet uitkomt en Frankrijk de Belgen een pak slaag geeft. Scheelt ons dan ook een bittere pil. Moet er niet aan denken dat de Belgen kampioen worden, voor mij een rampen scenario.

Gaat Henry zelf voetballen dan...? Hij is toch gewoon assistent van een coach.
En al was hij wél de bondscoach zelve, wat een gezeur zeg.

Misschien dat deze journalist zich even een paar dagen van de krant zou moeten verwijderen. Want wat hij schrijft, kan echt niet... oh nee wacht: hij wordt betaald door zijn werkgever... 🤔.

Wat een dom verhaal van deze man. Henry staat op de loonlijst van de Belgische bond. Dus dient hij zich gewoon van zijn taak te kwijten. Het maakt niet uit tegen wie België speelt hierin.

Als het gaat om dankbaarheid, dan zou Henry theoretisch ook nooit tegen Arsenal, Barcelona of welke club hij ooit voor gespeeld heeft mogen coachen....

Hij zegt niets raars. Ik vind dat Fifa dezelfde regels moet hanteren voor spelers en technische staf omtrent nationaliteit. Heb je de franse nationaliteit dan mag je niet voor België spelen maar je mag wel trainer worden. Beetje krom.

9 juli 2018 om 15:39

Als je nooit profvoetballer bent geweest, mag je ook geen trainer worden. Dat mag je verwachten als we zo een achterlijke regel gaan invoeren.

Dat zou toch wat zijn als de wedstrijd niet tegen Frankrijk maar Spanje zou zijn geweest dan.. zou dan Martinez even afstand moeten nemen van het elftal en het wk hahaha wat een jankballen heb je toch tegenwoordig.

Overdrijven is ook een vak .....

Ga toch weg man. Het gaat hier echt om niks dit is gewoon lucht. Ik snap niet hoe hij nog durft re zeggen dat het schandalig is wauw, waar gaat dit heen. Die journaliste moeten hun werk serieus gaan nemen en met echte nieuws komen want dit kan gewoon niet.

Wat een debiel. Als ze tegen Spanje speelde had Martinez zeker een paar dagen vrij moeten nemen? Die kerel is niet goed bij zijn hoofd.

De Fransen zelf nemen deze kerel niet serieus. Hij is gewoon een trol die toevallig ooit een boek over voetbal heeft geschreven. Toen hij deze uitspraak deed zaten de andere analisten hem gewoon uit te lachen

“Na alles wat het land hem gegeven heeft”!!!!! Of bedoeld hij “na alles wat hij Frankrijk gegeven heeft”?!?!? Hij is degene die altijd voor Frankrijk gestreden heeft. Hij is degene die in Engeland en Spanje als Franse de eer hoog heeft gehouden voor Frankrijk. Zulle mensen schrijven/praten echt alleen maar onzin. Dat beseffen vele mensen niet in de wereld.

jup, wat een niveau tegenwoordig die journalisten. Wat een malloot

9 juli 2018 om 17:32

Die gozer moet een toiletrol opvreten, alleen maar chitt praat ie!

Gebeurt vaker: Hiddink, Euro 2008, Rusland 3-1 Nederland. Never forget.

Kijk hoe bang ze zijn die Fransen, en terecht want België maakt grote kans op het wereldkampioenschap.

Ach Gilles Verdez is gewoon een komiek die af en toe een columnpie tikt toch????

Misplaatst en niet erg slim, maar een stukje nationalisme waar landen als Nederland, België en Engeland in veel gevallen een puntje aan kunne zuigen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren