Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Groots onthaalde Karim Benzema onthult reden achter transfer naar Al-Ittihad

Laatste update:

Karim Benzema is donderdag gepresenteerd voor het publiek van zijn nieuwe club Al-Ittihad. De Fransman ondertekende deze week nog een driejarig contract bij de regerend landskampioen van Saudi-Arabië en werd door de aanhangers van de club warm onthaald. Naar verluidt waren er 62.000 fans aanwezig in het stadion voor de spits, die 200 miljoen euro per jaar gaat verdienen.

Op beelden die door de club op zijn sociale mediakanalen zijn gedeeld is te zien hoe Benzema trots zijn Ballon d'Or in de lucht houdt. Benzema werd verder verwelkomd door een lichtshow, vuurwerk en het publiek, dat uitzinnig werd toen de spits het veld op kwam. In een interview met het clubkanaal liet Benzema weten verheugd te zijn met zijn transfer. “Toen ik met mijn familie sprak, waren ze allemaal heel blij", citeert Het Nieuwsblad de Real Madrid-legende. "Ik weet dat we in Saoedi-Arabië thuishoren”, vertelt Benzema over het moslimland. De spits is zelf ook moslim.

“Het is anders dan Europa, maar ik ben al in Saoedi-Arabië geweest en ik voel me er goed", vervolgt hij. "Het is vooral een prachtig moslimland en daar wilde ik altijd zijn. Het is belangrijk om in een moslimland te wonen waar ik al voel dat mensen van me houden. Dat zal me een nieuw leven geven. Ik wil vloeiend Arabisch spreken, dat is belangrijk voor me. Er zijn nog veel meer dingen. Ik heb het geluk dat ik in Saudi-Arabië ben, Mekka is dichtbij. Ik ben gelovig, dus dat is belangrijk voor me. Daar hoor ik thuis, daar voel ik me het best. Ik was trots om in Madrid te spelen en zo te eindigen", zegt Benzema. "Ik hoop mijn voetbal naar mijn nieuwe club te brengen en er alles aan te doen om titels te winnen. Ik hou van titels winnen."

In de strijd om het kampioenschap van volgend seizoen zal Benzema met Al-Ittihad vermoedelijk onder meer concurrentie krijgen van het Al-Nassr van ex-ploeggenoot Cristiano Ronaldo. Het ziet ernaar uit dat zij niet de enige wereldsterren zullen zijn die komend seizoen in Saudi-Arabië actief zullen zijn. Volgens transfermarktexpert Fabrizio Romano heeft N'Golo Kanté zijn medische tests al achter de rug en wordt hij spoedig gepresenteerd bij Al-Ittihad. Daarnaast wordt ook Sergio Ramos gelinkt aan een overstap naar het land. Tot slot worden de geluiden over een mogelijk vertrek van Riyad Mahrez naar promovendus Al-Ahli ook steeds sterker. Lionel Messi leek eveneens op weg naar Saudi-Arabië, maar de Argentijn koos uiteindelijk voor een avontuur bij het Amerikaanse Inter Miami.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die 200 miljoen per jaar zal er inderdaad echt helemaal niks mee te maken hebben.

9 juni 2023 om 00:23

Je kunt moeilijk bij zo een onthaal zeggen dat je er bent voor de centen. Niet bepaald een manier om je geliefd te maken bij de club en fans. Daarnaast is het voor iedereen duidelijk dat het geld er voor heeft gezorgd dat Benzema die kant op is gekomen

9 juni 2023 om 00:38

Zou wel lachen zijn trouwens. En daarnaast nog vermelden dat hij net uit de kast is gekomen en dat hij een chauffeur heeft die vorig jaar nog Mike heette, maar sindskort als Michelle door het leven gaat.

9 juni 2023 om 01:07

Denk alleen niet dat je het hotel dan nog gaat redden 😂

9 juni 2023 om 08:24

Dames en Heren, ik ben hier voor het geld. Geld is heel belangrijk. Ik houd van geld. Het is belangrijk om dichtbij geld te zijn en ik hoop hier nog veel geld te ontvangen. Groetjes Karim..

9 juni 2023 om 09:24



Ik denk oprecht dat wanneer een speler van 32 ofzo zoiets zou zeggen, wanneer ze naar een competitie gaan die niet heel veel voorstelt vergeleken met hun kwaliteit. En er bekend is dat desbetreffende club vreselijk veel salaris uitkeert. Ik als fan alleen maar zou lachen, als desbetreffende speler maar presteert. Stel ajax zou het salaris nog verder omhoog gooien, en bv dit soort salarissen uit gaan keren. En een speler als Casemiro komt rii amsterdam. En hij zou zeggen:"ik wou eigenlijk afbouwen in mijn thuisland, maar ajax kwam met een niet te weigeren aanbod". Dan zou ik natuurlijk wel iets kritischer op hem zijn als hij echt niet presteert. Maar als de prestatie er naar is dan is er geen haan die er naar kraait. Een speler die totaal geen binding heeft met desbetreffende club hoeft ook zeker niet te doen alsof hij enige binding heeft met het land/stad/club of filosofie. Eerlijkheid wordt vaak beloond en zoals een Neerlands muzikaal genie ooit opperde:"als je wint, heb je vrienden".

9 juni 2023 om 09:31

Romantische gedachte, maar dit geldt dan alleen voor jou als individu. Uiteindelijk zal er (mede door social en traditionele media) echt wel anders op gereageerd worden, ook als die speler gewoon presteert.

9 juni 2023 om 10:04

Als desbetreffende speler op het veld laat zien dat hij alles doet voor zn centen, zal het bij mij als individu vrij weinig uitmaken. Dat heb ik liever dan een speler die voor elke habbekrats het logo van zn nieuwe/huidige club kust, terwijl je direct ziet dat het gewoon een kleine act is. Zoals bv bij antony etc. Je mag er best voor uit komen dat je een broodvoetballer bent, maar zodra je presteert en de supporters/media niet laat twijfelen aan je inzet denk ik dat de algehele tendens vrij snel in het voordeel van desbetreffende speler slingert. Wel is het natuurlijk zo dat de media en supporters aan het begin vrij kritisch zullen kijken naar de speler

9 juni 2023 om 19:52

Ohw, en jij gaat vast naar je werk omdat je het leuk vindt om met Piet bij de koffieautomaat te staan. Salaris? Nee, daar doe je het niet voor.

Mekka en moslim zijn is superbelangrijk, maar pas gaan als er 600 miljoen op het spel staat. Laat zijn prioriteiten dan wel zien.

9 juni 2023 om 01:09

Al zou hij 1 miljard krijgen per jaar, hij verdient het. Ik ben zelf bekeerd op jonge leeftijd. Jij zal ons niet snappen. Niks mis mee. Maar het geluk die je ervaart als moslim in Saudi Arabia is niet te evenaren.

9 juni 2023 om 07:12

Right hij verdient het… hij verdient geld te verdienen waar hij een Afrikaanse stad voor drie maanden uit hongersnood kan redden…

Snap wel waar je vandaan komt. Als moslim vind ik Teheran en de plekken eromheen juist geluk makend. Alleen probeer ik wel onderscheid te maken tussen de en het geluk.

9 juni 2023 om 08:41

Het is ook moelijk te snappen hoe iemand zich kan bekeren. Ik bedoel, je las echt de quran/sunnahs/hadiths, je begreep het en daarna besloot om muslim te worden? Wauw.

9 juni 2023 om 08:48

Je bedoelt als hetrosexuele man? Anders is het toch echt een andere situatie.

9 juni 2023 om 09:12

Jij zal ons niet snappen.

Gelukkig is dat geloof van je wel zo fijn en ontvankelijk dat anderen die het geloof niet aanhangen ook gerespecteerd worden. Of wacht, het geloof is misschien wel zo maar jij bent zo niet. Goed om te weten, niks mis mee.

9 juni 2023 om 09:41

Dus2fle

Er zijn ook meerdere homoseksuele personenn die bekeerd zijn naar de islam, dus wat is jouw punt?

9 juni 2023 om 11:31

Ik vind ook heel mooi dat je zegt “ik ben bekeerd” en niet “ik heb me bekeerd”. Je bent dus het voorwerp geweest van een actie.

9 juni 2023 om 11:50

Het verbaast me dat ik op een app genaamd Voetbalzone (die puur gericht is op voetbal) toch zovaak haat zie richting de Islam. Het is echt lachwekkend en dan worden de moslims als ‘dader’ gezien.

Jason heeft gelijk jullie snappen het niet (hopelijk wel op een dag). Ik heb medelijden met jullie zoveel haat en ik zie aan jullie manier van praten dat jullie ongelukkig zijn. Ik hoop oprecht dat jullie de waarheid onder ogen zien en het ware geluk kunnen proeven die alleen de Islam kan aanbieden.

Om af te sluiten hopelijk leven we samen in vrede en laten we onderwerpen zoals geloof, politiek, etniciteit uit deze app houden.
(Als jullie toch zo graag negatief willen praten over Islam, buitenlanders, etc. verwijs ik jullie door naar de ‘white power community’ jullie passen er zo bij.

9 juni 2023 om 12:22

Fargo, haat....een schoolpleinwoord.

Je reactie staat verder bol van de tegenstellingen, want als de islam zo mooi en vol met roosjes is, waarom is dat dan volgens jou de enige waarheid en zijn mensen die niet de islam aanhangen blind? Ware geluk etc is alleen bij de islam, maar je wilt wel samen in vrede leven. Yeah right, you can do one.

9 juni 2023 om 12:53

Als heterosexuele moslimman met geld zal het het paradijs op aarde zijn, want alles is ingericht op jouw geluk. Als gastarbeider (moslim of niet), vrouw, niet heterosexueel, christen, of alles wat afwijkt van de heterosexuele moslimman met geld, is het de hel op aarde. En dan maar zeuren dat we hier zo racistisch / discriminerend zijn.

9 juni 2023 om 13:32

Heb nooit gezegd dat je blind bent als je islam niet volgt. En iedereen ervaart zijn eigen vorm van geluk (vakantie, feest, etc) maar iedereen is het eens dat dat tijdelijke vormen van geluk zijn. Het komt weer allemaal terug op wat Jason zei ‘je snapt het niet’ iedere moslim die een goede band heeft met zijn geloof is altijd gelukkig vandaar dat ik de term ‘ware geluk’ heb gebruikt. Hoop dat je het op een dag beseft.

9 juni 2023 om 14:16

Ik besef nu al dat ik atheïst ben, maar wel respect heb voor eenieder die zijn geloof uit wil oefenen. Alleen dat superieure is imo totaal overbodig. Als jij aangeeft dat je met iedereen in vrede samen wilt leven strookt het niet met doen alsof alleen de islam iemand eeuwig geluk brengt.

9 juni 2023 om 14:29

Dus Benzema mag dit wel allemaal roepen, maar wanneer hij geciteerd wordt door iemand die -volgens jou- blank en 'white power' moeten we dit buiten de app houden. Maar als Jason met een mooi verhaaltje komt aanzetten van bekeren op jonge leeftijd en 'waar geluk' ervaart, mag dat weer wel? Want dat is natuurlijk positieve propaganda.

Heb je zelf niet door hoe ontzettend hypocriet en zelf eigenlijk ongelukkig klinkt door enkel de positieve verhalen te willen zien en horen?
Zelf ben ik christen, maar laat mijn geluk niet afhangen van mensen die niks met mijn geloof hebben. Geluk kan je inderdaad vinden in geloof, maar hoeft zeker niet altijd.
Maar waar het in ieder geval nooit van af hoort te hangen, is van meningen van derden.

9 juni 2023 om 14:32

Islam geeft ook iemand het eeuwige geluk en niks anders komt in de buurt van het eeuwige geluk en dit begrijpen alleen moslims die een goede band met hun geloof hebben. Achja ik kan hierover blijven praten maar dit is niet de plek hiervoor.

Als je een correct beeld van de Islam wilt ontdekken zou ik vereerd zijn om je daarmee te helpen. No hard feelings btw

9 juni 2023 om 14:39

Maar deze reactie is ook veel normaler dan al die negatieve woorden als 'haat' 'ongelukkig' en 'white power community'. Al die woorden in je pleidooi over hoe ongelukkig anderen zijn, laat juist zien hoe ongelukkig je zelf bent en hoe je dit spiegelt aan anderen.

Ik zou je graag als tip willen meegeven om niet altijd maar het negatieve in iets te willen zien. Zelf laat ik mensen in hun waan en vrij in het geloof dat ze beleiden of juist geen geloof. Helemaal prima.
Maar om dan zo'n relaas te lezen die -volgens zichelf- het ware geluk gevonden heeft en doodongelukkig klinkt, maakt het voor mij niet super uitnodigend om met je te kletsen. Laat staan me te onderwijzen. Al heb ik genoeg moslim vrienden waar dit wel mee kan en mij niet ongelukkig of white power noemen.

9 juni 2023 om 14:57

Fargo, je hebt volgens mij zelf niet eens door hoe je klinkt. Best gevaarlijk eigenlijk.

9 juni 2023 om 14:59

@Fargo: Haha wat lul jij allemaal? Ik ben zelf moslim maar echt niet altijd gelukkig. Haal veel steun uit m’n geloof maar het is nou ook weer niet dat niet-moslims minder gelukkig zijn. Leven en laten leven maat! Ieder z’n ding, ieder z’n geluk.

9 juni 2023 om 15:00

Waar praat je over, natuurlijk horen reacties richting geloof politiek etc niet thuis in deze app vandaar de white power comment.

Boeit me niet wat benzema roept ik blijf bij mijn woord dit soort gesprekken horen niet thuis in deze app. Wie zegt dat ik alleen positieve verhalen wil horen? de positieve, negatieve verhalen boeien me ook vrij weinig in deze app als het niet om voetbal gaat.

De Islam wordt al tientallen jaren zwart gemaakt in de westerse media geloof me mijn geluk hangt echt niet af van meningen van derden. Er is een reden dat Islam de sterkst groeiende geloof wereldwijd is dus mij hoor je niet klagen.

En Doe een beetje rustig want het klinkt alsof je echt op je teentjes bent getrapt met de ‘white power community’ is wel een beetje sus hahaha sorry dat jij je beledigd voelt.

9 juni 2023 om 15:02

Wat lul ik allemaal? Hahahaha lees goed ik zeg iedereen heeft zijn eigen wijze van geluk, maar dit is vaak tijdelijk zoals ik al eerder zei. Als je een goede band hebt met je geloof ben je altijd gelukkig in voor en tegenspoed want dit leert ons geloof ons.Maar ik hou het hierbij boys de een begrijpt het de ander niet ik ga mijn tijd verder niet verspillen ik ga lekker genieten van de zon.

9 juni 2023 om 15:07

Ben ik het niet mee eens, als moslim-zijnde. Maar goed, fijn dat je altijd gelukkig bent. En mooi om te zien dat er verschillen in geloofsovertuiging tussen ons is. Moet kunnen in Nederland!

9 juni 2023 om 15:19

Ik hoop oprecht dat jij, alle mensen van de comments en jullie dierbaren voor eeuwig gelukkig zijn. Dit meen ik oprecht. geniet van deze zonnige weekend heren!

9 juni 2023 om 15:23

Teentjes getrapt, beledigd.. Mooi hoe je je spiegelt aan een ander.
Doe er eens wat mee zou ik zeggen.

9 juni 2023 om 01:41

Zoals hij eerder heeft gezegd is hij daar al eerder geweest. Nu hij in Saoedie moet werken komt dit nog beter uit. Dus over prioriteiten gesproken, geen sprake van…

9 juni 2023 om 03:09

Op je top wil je altijd bij het beste bedrijf werken toch en als voetballer is dat La liga of PL. Daar heeft Benzema alles gewonnen en nu zegt die dat die het leuk vind om in Saudi-Arabië waar die eerder is geweest zijn carrière af te sluiten en daar krijg die nog een mooi zakgeldje voor ook. Snap je negativiteit niet.

9 juni 2023 om 05:06

600 miljoen een zakgeldje noemen…

Was ie er ook gaan spelen in de nadagen van zijn carrière voor een gemiddeld eredivisie salaris met als vooruitzicht dat hij het leuk vind in SA en lekker dicht bij Mekka is? Of had ie dan voor een andere club gekozen die hem nog 15-20 miljoen per jaar zou betalen?

Punt is dat de primaire reden dat ie daar voetbalt geld is. Dat ie daar graag woont als moslim en vlakbij Mekka is zijn leuke bijkomstigheden voor hem. Als ze ipv SA in bijvoorbeeld Japan (om maar een willekeurig land te noemen) 600 miljoen zouden betalen was ie daar heen gegaan, ongeacht hoe ver Mekka dan wel niet zou zijn en hoe leuk hij SA vindt.

Is verder geen negativiteit maar gewoon de realiteit. Geld is de drijvende factor geweest achter deze move. Niet zijn geloof. Hoop dat ie het mooi heeft daar.

9 juni 2023 om 14:13

Die 600 miljoen past inderdaad heel mooi in het totaal plaatje maar wat jij niet begrijpt is dat als moslim zijnde een jaar of langer in SA wonen iets heel belangrijks en bijzonders is omdat je dan zovaak naar Mekka kan gaan als je wilt. Dus inderdaad ook zonder geld zou hij best de stap daar naar toe kunnen maken. SA is een opkomende competitie CR speelt er en er spelen nog een paar redelijke voetballers en zoals je leest willen ze er nog een hoop meer halen dus kan het best een leuke competitie worden.

9 juni 2023 om 14:18

Ze kunnen de (in hun herfst verkerende) voetballers alleen halen door enorme salarissen aan te bieden. Ik denk dat na het WK dit allemaal weer ophoudt en er geen grote namen meer die kant op gaan, althans geen voetballers die nog jaren te gaan hebben op topniveau.

Zo goedemorgen, die word echt als een god onthaald daar, als je dat zo ziet + je bent gelovig + 200 mil per jaar dan zou ik het ook doen

Niet kunnen zeggen dat je daar voor het geld bent en dus maar het geloof als dekmantel gebruiken. Goed bezig Karim!

9 juni 2023 om 10:05

Ze kunnen beiden tegelijk waar zijn toch? Ik als moslim zou ook graag een tijdje in een land als Saudi Arabie, VAE, Qatar willen wonen en werken. Als ik flink wat meer kan verdienen dan hier, zou ik die stap sneller maken.

9 juni 2023 om 13:27

Kan ik er voor het gemak van uit gaan dat jij niet zo rijk als Benzema bent? Dan snap ik wel dat je zou verhuizen wanneer je de kans krijgt. Meer financiële zekerheid en ook nog in het land met de heilige steden. Echter heeft Benzema genoeg verdient voor tien generaties na hem en had hij al lang daar kunnen gaan wonen. Prima hoor dat hij voor het geld daarheen gaat, maar misbruik het geloof niet om een witvoetje te halen.

Goedkoop scoren Benzema.. snap dat geld veel met een mens kan doen maar soms moet je bepaalde dingen niet roepen.

Als zijn geloof nou echt zo belangrijk was, zou hij ook wel gratis tekenen voor hun, niet dan? Of een club uit Turkije bv, ook een Moslim land. Alleen zouden zij geen 600 miljoen euro geven op 3 jaar.

Maar goed, ieder zijn ding.

Gun hem allerbeste, alleen begint die competitie mij zwaar te irriteren. Besef even €600.000.000 voor 1 speler??? Hoe dan, waar gaat het mis?

9 juni 2023 om 00:22

Turkije is juist een heel seculier land. Weliswaar wil Erdogan dat veranderen, maat kerk en staat zijn in Turkije in verregaande mate gescheiden

9 juni 2023 om 09:33

Als Erdogan dat had gewild had die dat wel gedaan in 21 jaar dus dat valt wel mee.

Turkije is en blijft seculier maar wel met 99% moslims in het land, dat is al knap opzich.

On : Als alle ploegen in de Turkse competitie bij elkaar komen dan nog kunnen ze niet 200 miljoen per jaar ophoesten XD

9 juni 2023 om 15:02

Moslims op papier ja omdat je anders problemen hebt op je werk. Ben zelf Turks maar er zijn er genoeg die moslim zijn “omdat het moet.” Hebben verder niks met het geloof.

Kan wel 600M redenen bedenken om daar te spelen. Altijd dat hypocriete gedoe met allerlei redenen waarom..je gaat voor die 200M per jaar klaar. Dit hoeft niet..

Toch de huidige winnaar van de Ballon’ d’Or die daar tekent. Wel opvallend dat er 63.000 man zaten. Het schijnt sowieso dat dit een van de beste competities is van Azië en dat wordt met die toppers alleen nog maar meer natuurlijk de komende tijd!

En qua toeschouwersaantallen doen ze het ook heel goed, wat ook aangeeft dat het daar veel meer leeft dan in andere landen in die regio!

9 juni 2023 om 00:09

Er zaten inderdaad 63.000 man, want voor vrouwen is het verboden. Ik vind dat je glas te halfvol is. Over de rug van velen in een achterlijk land waar mensenrechten tot in den treure worden geschonden lekker 200 miljoen per jaar verdienen: dat moet goed voelen. Die geweldige balon d'or winnaars tonen stuk voor stuk hun beperkte intelligentie en moreel besef.

9 juni 2023 om 00:16

@myvision, je loopt achter. Vrouwen mogen al een paar jaar voetbalstadions binnen. Ze hebben tegenwoordig ook een vrouwencompetitie

9 juni 2023 om 00:24

Ja, in maarliefst drie stadions in dat hele land mogen vrouwen worden toegelaten. Ik liep misschien achter, maar mensen hier zijn zo verdomd naïef. Slachtoffers van huiselijk geweld hebben nog steeds de toestemming van een mannelijke voogd nodig om een opvanghuis te mogen verlaten. Je begrijpt zelf toch ook zolang mannen daar bepalen, er in de realiteit weinig veranderd?

9 juni 2023 om 00:35

En over die vrouwencompetitie: trap er niet in zeg. De FIFA verplicht landen die een WK willen organiseren zich volledig in te zetten voor het vrouwenvoetbal. Zo ook Qatar, dat een vrouwenteam had geformeerd. Toen het WK eenmaal binnen was, heeft dat vrouwenteam ook haar laatste wedstrijd gespeeld. Zo doorzichtig.

9 juni 2023 om 01:00

Nou ik durf te wedden dat daar vrouwen ook gewoon de broek aan hebben in het huis hoor. En in Qatar lopen ook genoeg vrouwen schaars gekleed rond toen ik er was. Ik weet niet waardoor jij zo gehersenspoeld bent? Waarschijnlijk Amerikaanse media.

9 juni 2023 om 01:15

Hoeveel vrouwen worden wel niet verkracht in het westen? In Qatar of SA gebeurd dat bijna niet want dan word je gewoon ter dood veroordeeld. 4 jaar voor verkachting is een normale eis in Nederland. Is dat recht?

9 juni 2023 om 01:47

Jason.215Precies zoals je zegt. Iedere keer maar wijzen hoe slecht het in een land gaat terwijl ze niet in hun eigen spiegel kunnen kijken. Afgelopen tijd hebben wij het allemaal meegekregen, de ene na de andere vrouwenschandaal hier in NL, Nederlanders zijn allesbehalve vrouwvriendelijk. Maar dat zien de meeste Nederlanders zelf niet in helaas, arrogante en hypocriete gedoe…

9 juni 2023 om 06:55

Als er hier dingen mis gaan betekent dat niet dat we ons niet uit mogen spreken tegen dingen die elders misgaan. Lekker makkelijk he. Er is daar nog een hele weg te bewandelen op het gebied van vrouwen emancipatie en mensenrechten. Als dat je niet interesseert en je daar gewoon wil voetballen, prima, dan weten we waar je prioriteiten liggen. Zijn eigen keuze, die mag hij maken.

9 juni 2023 om 07:53

Whataboutism toont vaak wel het gebrek aan intelligentie.

9 juni 2023 om 08:00

Tja, dat zal ik niet zeggen, maar het slaat de discussie nogal dood. Laat dat nu net een beetje de bedoeling zijn hier 😉

9 juni 2023 om 08:13

Achterlijk land? Doe normaal man. Je kunt dit toch niet gaan zeggen.

9 juni 2023 om 08:31

Whatabouthism...Daar aan refereren en niet in gaan op de argumenten is ook niet echt sterk.

9 juni 2023 om 08:46

Dat kan je heel makkelijk zeggen. Als de moralen en wetten binnen een land haaks staan op je persoonlijke moraren etc. is dar helemaal geen gekke gedachte om te hebben. Het kantpunt hierbij is dat je wel vrij duidelijk moet maken dat het een mening betreft. En dat daarom andere mensen anders tegenover dat statement kunnen staan. Het is bv best een geaccepteerd gedachtegoed dat nazi-duitsland een achterlijk land was. Maar er waren ook zeker mensen in die tijd die daar anders over dachten. Of jij iets achterlijk, vreselijk, of juist geweldig vindt ligt puur aan persoonlijke voorkeuren en moralen. Stellen dat een specifiek land inherent achterlijk is is dus vrij moeilijk hard te maken. Wel kan je persoonlijk zwaar je bedenkingen hebben met de manier van denken binnen de regering en populatie van een land.

9 juni 2023 om 09:23

Myvision

Kijk gewoon het filmpje en je ziet zelfs gelijk een groepje meisjes (zonder hoofddoek zelfs). Ook in het stadion zie je vrouwen.
Kijk eens naar concerten in dat land van de grootste artiesten.

Voelt het weer lekker zo laat in de nacht nog even je regelmatige troep te plaatsen?

9 juni 2023 om 12:57

Jason, de straffen op verkrachting zouden hier best hoger mogen zijn, maar je gaat mij niet wijsmaken dat verkrachting bestraft wordt in Saudi Arabie. Als je daar als vrouw uitspreekt dat je verkracht bent door een man, ga je als vrouw vaak de gevangenis in. Of wordt je straf vaak verdubbeld. Ook bestaat het concept van verkrachting binnen het huwelijk niet. Zoek bijvoorbeed eens naar de Qatif rape cae. Het is hier niet perfect, maar er is wel iets van een functionerende rechtsstaat. Dat kun je in KSA niet zeggen.

9 juni 2023 om 09:22

Dat was China ook een 10 jaar geleden.. ook daar gingen toen allerlei toppers heen maar is nooit uit de verf gekomen.. ik verwacht hier hetzelfde.. plus dat alleen de oudjes hierheen verkassen.. het is allemaal puur voor het organiseren van het wk over een paar jaar, daarna zal het als een kaartenhuis weer instorten

Dat die gasten puur en alleen vanwege heel veel talent, aanleg en trainingslust zover zijn gekomen, zegt wel alles. Op basis van enige intelligentie of moreel besef zou je zulke ontzettend domme uitspraken of moves naar achterlijke landen niet maken.

9 juni 2023 om 01:05

Want jouw moreel en die van het westen zijn leidend? Wat een arrogantie. En dan landen achterlijk noemen vanuit je zolderkamer zonder de landen nooit zelf te hebben bezocht. Kansloos weer.

9 juni 2023 om 01:23

Persoonlijk vind ik het van den zotte dat je je moralen haalt uit een gedateerd boek en dat oplegt/toepast op de gehele bevolking. Zowel in het midden oosten als in de USA het geval is omdat daar een verschrikkelijk grote christelijke populatie is die wetten erdoor drukt "omdat het in de bijbel staat". Geloof hoort iets heel mooi te zijn, en dat kan het ook zijn. Maar zodra je het gaat betrekken op anderen verandert het in een lelijk iets wat eigenlijk alleen problemen en frictie veroorzaakt. Geloof is mooi, maar ik ben tegen religie. Je hebt geen boek nodig om je eigen moralen vast te stellen. Veel gelovigen laken een kritische blik op hun desbetreffende godsdienst.

9 juni 2023 om 09:25

Real

Volgens mij heb jij je nooit echt verdiept in het geloof...

Verder zeg jeJe hebt geen boek nodig om je eigen moralen vast te stellen."

Hoe dan? Uit wat ga jij je moralen putten?

9 juni 2023 om 10:32




Krillin, ik ben tot mijn 15e christelijk opgevoed, maar ik heb zelf mijn keuze mogen maken. Ik ben nog steeds geinteresseerd in het geloof en denkbeelden van andere mensen, en ik lees mij daarom ook geregeld in over het ontstaan, verspreiding, bepaalde waarden van verscheidene godsdiensten. Door bepaalde religies te enigszins te begrijpen (want ik ga echt niet verkondigen dat ik welke religie dan ook tot in de puntjes begrijp) kan je ook makkelijker beweegredenen van bepaalde mensen begrijpen die eventueel op een iets andere manier in het leven staan dan jijzelf. De manier waarop een individu zijn/haar/hun leven lijdt zal ik persoonlijk daarom ook weinig commentaar op hebben. Wel kan ik zo mijn bedenkingen hebben over bepaalde gedachtegoeden en de beweegredenen achter desbetreffend gedachtegoed.

Daarbij haal ik mijn moralen uit waarden die ik zelf belangrijk vind als mens binnen de maatschappij, maar ook als individu. Ik heb geen geschrift nodig om naar te verwijzen als iemand mij vraagt waarom ik een bepaalde mening heb over een specifiek onderwerp. Mensen mogen het met mij oneens zijn, maar ik vind het persoonlijk lastig te accepteren als de argumentatie van het eventuele tegenargument is "omdat dat staat in de bijbel / omdat dit geschreven staat in de Koran" etc. (En hier zou ik eventueel aan kunnen werken, maar dat is hoe ik hier op dit moment in sta). Maar op het moment dat je al je persoonlijke waarden haalt uit een enigszins gedateerd geschrift zonder bij ook maar 1 van die waarden/moralen een klein vraagtekentje te plaatsen denk je in mijn opinie niet kritisch na als individu. Binnen elk religieus geschrift staan moralen en waarden waar ik mij in kan vinden, maar er zijn ook zeker waarden waar ik het persoonlijk niet mee eens ben en waar best kritisch naar gekeken mag worden.

Ik zal ook nooit het eventuele bestaan van een of meerdere goden compleet ontkennen, want ik weet het niet. Als academicus ben ik hier wel enigszins skeptisch over. Maar ik kan ook zeker fout zitten, wie weet. Persoonlijk vind ik de hoop die bepaalde mensen uit het geloof kunnen halen een prachtig iets, ik zou dat op desbetreffende manier niet kunnen. Dit is daarom ook een reden waarom ik in essentie nooit zal spotten met iemand zijn geloof of iemand probeer wijs te maken dat het allemaal onzin is. Maar op het moment dat je met statements op de proppen komt die alle huidige feiten en de wetenschap compleet tegenspreken, puur omdat jij louter gelooft wat er in jouw heilige schrift staat. Heb ik daar weldegelijk moeite mee, het eventuele bestaan van een hogere macht, hoeft niet uit te sluiten dat historische en wetenschappelijke bevindingen die niet in religieuze teksten beschreven staan onwaar zijn. En het hoeft ook niet te betekenen dat je leven leven op een andere manier dat beschreven staan een onjuiste manier van leven is.

Mijn excuses voor dit lange betoog. Maar ik vind dit persoonlijk een interessant onderwerp waarin het vaak lijkt dat mensen van beide kanten (religie vs geen religie, dit is dan ook te betrekken op meerdere godsdiensten en dus niet specifiek aan het christendom of islam etc.) onnodig een vrij aggressieve confrontatie aangaan waarin het een welles nietes verhaal wordt of er vanuit religieus punt gewoon gezegd wordt "Je snapt onze godsdienst toch niet dus waarom zou ik jouw mening serieus nemen". Persoonlijk denk ik juist dat mensen van alle kanten van dit religieuze spectrum best veel van elkaar kunnen leren.

Een hele fijne dag toegewenst



9 juni 2023 om 11:35

@Real_Amsterdam, dit is oprecht 1 van de beste, zo niet de beste reactie die ik hier ooit gelezen heb. Het is perfect verwoord als je het mij vraagt.

9 juni 2023 om 22:35

@Real Amsterdam

Dank voor de uitgebreide reactie. Ik Heb het helemaal gelezen. Ik zal het kort houden.

Je geeft aan dat je morele waarde uit de maatschappij haalt en individu.

Als dit je 2 objectieve ankers zijn voor morele waarden, dan heb je een probleem.

Als je zegt waarden komen vanuit de maatschappij, hoe kan je dan bijv Nazi Duitsland veroordelen? Op dat moment was dat de waarde van de meerderheid in Nazi Duitsland.
Verder betekent het ook dat waardes niet vast staan. Wat vandaag fout is, kan morgen goed zijn.
Vandaag heeft iedereen vrijheid in NL, maar dat kan dus veranderen. Een charimatische leider en kunnen weer een zondebok hebben (Islam, buitenlanders, homo's) in de toekomst. Je zegt verder mijn waarde is afhankelijk van de tijd en omgeving. Zoals gezegd behalve Nazi Duitsland kan je nergens kritiek op geven. Rusland, Saudië, China etc meerderheid heeft daar andere waarden.

Als individu, hoe kan je vertrouwen op je eigen inzichten? Er is geen mechanisme vanuit evolutie leer wat je leert wat fout of goed is. Geen betoog ga ik typen, maar je zou bijv verkrachting niet kunnen veroordelen.

Hoop dat je dit ook begrijpt als academicus. Hier reageren mensen te snel met ja ik weet wat goed of fout is.

10 juni 2023 om 00:20

Je hebt een stukje van mijn tekst een tikkie verkeerd opgevat. Ik haal niet mijn waarden uit de maatschappij. Maar ik baseer mijn waarden op wat ik denk dat goed en vooruitstrevend is voor de maatschappij (en als individu). De genocide tijdens de tweede wereldoorlog is niet iets waarvan ik van mening ben dat het een goed en vooruitstrevend iets was tov de maatschappij, ook vind ik het ethisch zeer verwerpelijk, dus de normen en waarden van nazi Duitsland is dus niet iets waar ik achter sta. De cultuur/regio waarin je opgroeit kan zeker invloed hebben op je persoonlijke normen en waarden, maar dat betekent niet dat jij als individu de normen en waarden van jouw omgeving niet verwerpelijk kan vinden. Zoals bij vrij veel Duitsers tijdens de 2e wereldoorlog het geval was.En waarom zou ik als individu bv verkrachting niet kunnen veroordelen? Ik ben persoonlijk van mening dat je anderen niet iets aan doet wat je zelf ook niet zou willen overkomen, en dat nagenoeg alle interacties die je hebt met anderen met consent gebeuren. Dat zijn mijn persoonlijke normen en waarden.

9 juni 2023 om 08:17

Begrijp echt niet dat hij dat kan zeggen en geen waarschuwing krijgt of een ban.

9 juni 2023 om 11:34

Waarom zou myvision een waarschuwing of zelfs een ban moeten krijgen voor het zeggen van de waarheid?

9 juni 2023 om 12:02

Tsja, het is m'n mening. En als we hier gaan censureren omdat ik deze opvatting heb dan gaan we een beetje toe naar de rare situaties in het land waar ik zoveel kritiek op heb. Thanks Arsenal890 trouwens.

9 juni 2023 om 10:00

Dus een hele groep mensen die naar Saudi Arabië gaan, zijn of niet intelligent, of hebben geen moreel besef? Want je bent enkel intelligent of hebt enkel moreel besef als je in een land wilt wonen waar vrouwen achter ramen verkocht worden, waar pedofielen een partij kunnen oprichten en kunnen roepen om s*x met kinderen, waar verkrachting bestraft wordt met een paar jaartjes achter de tralies of nog lichter?

Of getuigt het van moreel besef als in een land wilt wonen waar de norm en cultuur is dat je je ouders in een bejaardentehuis dumpt als ze ouder worden, waar je je ouders en broers en zussen 1x per twee maanden ziet?

Is dit het, myvision?

10 juni 2023 om 03:24

Ik zie jou vaker zo fel reageren bij artikelen die te maken hebben met moslim landen. Is dat echt nodig iedere keer? Vervolgens wanneer je erop aangesproken wordt reageer je ook niet meer? Je bewoordingen zijn ook niet nodig “achterlijk land”. Je kan het toch wel beschaafd houden.

Respecteer gewoon zijn zienswijze, of je dat nou wil of niet. Men kan niet in zijn hart kijken, als hij nou daadwerkelijk het geloof wil praktiseren met daarbij een prachtig salaris, is daar niks op tegen.

9 juni 2023 om 00:14

Misschien moet hij zelf eens vrouwen gaan respecteren. Want hij verdient dat prachtige salaris in een land waar de rechten van de mens in het algemeen en vrouw in het bijzonder nihil zijn. Jij vindt dat daar niks op tegen is, ik vind zo'n land ronduit achterlijk. Meningen mogen verschillen, maar ik heb geen respect voor mensen met een moreel besef van een aardappel.

9 juni 2023 om 00:47

Je weet niet waar je over praat. Je hebt nog nooit een stap in Saudi-Arabië gedaan, als je dat doet schrik je je rot waar de media hier in het westen allemaal over bericht. Allemaal vooroordelen die we zonder onderzoek gewoon overnemen. Als je het hebt over de LGBT community zou ik het nog begrijpen, maar vrouwen komen daar niks te kort. Aan die kant vinden ze juist dat de vrouwen aan deze kant wat te kort komen.. Qua kleding, eer en trots....

9 juni 2023 om 00:51

Mag jij vinden, lets agree to diasgree zal ik maar zeggen. Ik vind het verwerpelijk dat in het 'geweldige' Westen gasten als Trump aan de macht kunnen komen. Dat is pas echt verwerpelijk.

9 juni 2023 om 00:57

@ad33 Je hebt een punt, maar laten we alsjeblieft niet ''trots'' en ''eer'' aan weinig kleding en seksualiteit koppelen. Het ene land doet dat wel (Saoedie-Arabië) en dat is hun keuze, en het andere doet dat niet (nederland). Laten we het erop houden dat er voor iedereen de juiste plek is.

9 juni 2023 om 00:58

Volgens mij heeft één van de machthebbers in SA (die vent die Newcastle gekocht heeft) een paar jaar geleden een journalist oid omgelegd toch? Vergeleken met dat soort praktijken is Trump een lievertje hahah

9 juni 2023 om 01:01

Jij wil niet weten wat een Trump op z'n kerfstok heeft, dat is niet mals. Hoe dan ook, kern van de boodschap is om elkaar meer te respecteren. De ene wijst naar SA, waar je net zo goed keihard naar de VS kan wijzen. Alstublafmag hierboven zei het prachtig: als er maar voor iedereen een plek is waar diegene zich uiteindelijk goed voelt.

9 juni 2023 om 01:08

Mooi gezegd Suavamente. Er zijn zoveel verschillende culturen en het zou het mooist zijn als we elkaar allemaal kunnen respecteren. Als Benzema het een fijn land vindt om er te leven en voetballen, wie zijn wij dan om te oordelen

9 juni 2023 om 07:25

Suavamente, ik denk dat er niet veel mensen zijn die de VS als lichtend voorbeeld van het 'geweldige westen' zien. Ze doen er in dat land schijnbaar alles aan om niet langzaam achteruit te gaan, ze rennen werkelijk achteruit; Trump, abortus, wapens, noem het maar op. Dat ze daar dan pretenderen het summum van een vrij land te zijn, zegt natuurlijk precies helemaal niks. In die zin kan je de VS inderdaad prima met SA vergelijken: beide landen, in mijn ogen, die volkomen verwerpelijk bezig zijn. Een betere vergelijking is Noorwegen, Denemarken of gewoon Nederland. Toegegeven, er gaat hier genoeg fout, maar ik woon liever hier als volledig kansloze (op welke manier dan ook) dan in SA met al het geld van de wereld.

9 juni 2023 om 08:34

Moreel besef? Volgens jou westerse maatstaven? Want jij bent de graadmeter. Wat is de volgende stap democratie gaan brengen net als in Irak en Afghanistan? Ga je eigen vrouwen in het gareel krijgen en zorg dat ze zelf niet vrijwillig achter de ramen gaan staan met je vrouwen rechten.

9 juni 2023 om 09:16

Als ze vrijwillig achter de ramen gaan staan is dat hun eigen keuze, dat is het mooie aan alles dat ze dat zelf mogen beslissen. Dit geeft precies aan waar een van de vele problemen zit. Een vrouw mag zelf niet beslissen wat ze doet. Ook hier zullen er mensen zijn die er problemen mee hebben of het afkeuren als ze achter de ramen gaat staan, maar ze zal er niet voor berecht of fysiek aangepakt worden. In tegenstelling tot in andere landen...

9 juni 2023 om 10:02

Ja, is Trump of een andere Amerikaanse president, die met zijn allen hondderduizenden mensen in het Midden-Oosten hebben platgebombardeerd, echt een lieverdje vergeleken met hem?

9 juni 2023 om 10:11

Grappig dat je Trump noemt, laat meteen zien hoe goed je op de hoogte bent.

9 juni 2023 om 10:53

Ik vind het "verkopen van je lichaam" ook niet 100% horen bij het soort respect wat je in mijn opinie moet hebben voor je eigen lichaam. Ook vind ik dat er tegenwoordig veel te makkelijk toegang is van net "legale" vrouwen tot een instantie als bv onlyfans. Maar als jij als volwassen vrouw, een compleet weloverwogen keuze maakt, om een carriere binnen die sector te realiseren is dat toch haar keuze om te maken. Zolang het geen dwang is van buitenaf en desbetreffende persoon compleet achter haar keuze staat en zich bewust is van de eventuele haken en ogen die komen kijken bij deze sector, zowel tijdens als nadien, is het toch niet aan mij, of aan wie dan ook, om daar moeilijk over te doen. Je kan er zo je bedenkingen over hebben, en je mag best de keuze maken om om deze reden geen relatie of wat dan ook met desbetreffende persoon aan te gaan. Maar het is toch niet jouw leven?

9 juni 2023 om 12:31

Het mooie is dat je als vrouw je vrijwillig laat nemen voor geld? Ik ben je effe kwijt maat...zal wel een cultuur verschilletje zijn.

9 juni 2023 om 13:05

Geeft niet, begrijpend lezen of willen begrijpen is ook lastig soms. Ik leg het graag nog een keer in Jip en Janneke voor je uit, maat.

De vrouw heeft de keuze om haar lichaam te verkopen voor geld. Wil niet zeggen dat ik het beroep mooi vind, maar ik vind het wel mooi dat zij haar eigen keuze kan maken. Er zijn omgevingen waar ze gestenigd wordt omdat ze die keuze voor zichzelf maakt. Simpelweg omdat de gevestigde orde het niet eens is met haar eigen keuze en denkt voor haar te mogen bepalen wat zij moet kiezen.

Dat is inderdaad een cultuurverschilletje, maat.

9 juni 2023 om 17:30

SamcroEen vrouw heeft de keuze om haar lichaam te verkopen voor geld....Ik zal dit nooit snappen heeft niets met begrijpend lezen te maken maar met een cultuur verschil. Ik snap dat niet. Het zijn moeders, zussen en dochters die vrouwen die achter de ramen staan. Dat heeft niets meer met vrijheid te maken, dat is gewoon triest.

Van zo iemand met zelf zulke vreemde normen en waarden snap ik t wel. Zoals hij zegt, hij voelt zich er thuis, prima toch. Dat geeft ook gelijk het verschil aan. In het westen aangeklaagd voor van alles, daar geaccepteerd. Prima, mooi daar gaan voetballen.
Zal zn kwaliteiten wel missen, want het was een geweldige speler om te zien

9 juni 2023 om 01:25

Malcom X, Martin Luther King en Nelson Mandela zijn ook aangeklaagd voor alles. Alsof je de westerse rechtgang serieus moeten nemen wanneer het op minderheden aankomt. Het is al zovaak misbruikt.

De haat tegen Moslims met geld in het westen is wel heel doorzichtig. Zoals je kan lezen in de comment section. Als Moslim moet je gewoon klein gehouden worden. De macht van het westen brokkelt af en dat doen pijn bij HEEL veel mensen. Heerlijk om te zien en lezen.

9 juni 2023 om 01:57

Hahaha snapje Jason.In het midden oosten boeit het hen echt niet en lachen ze die ‘gekke’ westerlijke gedachtes en haat uit. Opzich wel zielig dmv leugens en aannames iedere keer haat verspreiden terwijl ze geen weet hebben over het land zelf

9 juni 2023 om 09:04

Jason, misschien moet je zelf wat trotser zijn ipv jezelf klein te houden met deze enge opmerkingen. Telkens maar dat wijzen naar het Westen begint sneu te worden. Volgens mij profiteer jij ook van hoe goed het hier allemaal geregeld is, misschien gewoon weg gaan uit dat boze Westen als het allemaal kommer en kwel is?

9 juni 2023 om 09:34

En dan ook nog 33 duimpjes krijgen. Kansloos dit.

9 juni 2023 om 09:47

Tja, het laat exact zien dat we nog een heel lange weg te gaan hebben voordat 9vd10 mensen die hier zijn, hier ook daadwerkelijk graag willen zijn. Nu zie je mensen diep in de nacht klagen over hoe slecht ze het hier hebben, terwijl ze toegang hebben tot internet, een dak boven hun hoofd en kleren aan hun reet. Maar ergens anders is het veel beter (boehoe), alleen gaan ze daar niet naartoe.

9 juni 2023 om 10:10

Vinden dat bepaalde dingen ergens anders beter zijn geregeld, is niet direct een reden om weg te gaan hier. Ik vind een aantal Arabische landen een stuk beter dan Nederland in vele opzichten, maar ik vind Nederland ook weer beter in andere opzichten. Wat is daar mis mee?

Je zegt dat we een lange weg te gaan hebben voordat mensen die hier zijn, hier ook daadwerkelijk graag willen zijn, maar besef je niet dat mensen zoals jij dat mede veroorzaken? Als een moslim bepaalde dingen in Saudi Arabie beter vindt, moet die maar gelijk weg, maar er is niets mis met een Nederlander die Spanje in bepaalde dingen fijner vindt.

9 juni 2023 om 10:14

Dan begrijp je mij verkeerd, want mijn opmerking is voornamelijk gericht aan de types die altijd maar klagen over 'het Westen' maar wel profiteren van alles wat datzelfde Westen voor hen doet. Er is een verschil tussen hier graag willen zijn of hier zijn en alleen maar klagen over hier. Jij vindt voor beide landen iets te zeggen, helemaal prima, maar als je enkel kunt wijzen naar het boze Westen zeg ik ga dan lekker weg.

9 juni 2023 om 11:05



Emz, elk land zou op een aantal punten, voor welk individu dan ook, z'n voor en nadelen hebben. Zo zou ik als "witte" westerse man ook mijn voordelen kunnen vinden in het midden oosten. Daarentegen, ben ik ook bisexueel. Dat zou dus zeker een aantal nadelen met zich meebrengen. Is dat voor mij een reden om al die landen daar op 1 hoop te gooien en stuk voor stuk af te branden? Het is alleen een reden voor mij om mijzelf bij voorkeur niet permanent te vestigen in 1 van die landen. Wat het ook is. Ondanks dat er een aantal dingen, die niet passen bij mijn normen en waarden, vrij normaal zijn in desbetreffende landen. Zijn er ook zeker dingen die vast beter geregeld zijn dan in "het Westen". Wat Jason doet in dit complete topic, is iets compleet anders. Het hele westen is slecht (wat het westen dan ook mag betekenen want ook binnen de niet islamititsche wereld zitten zoveel verschillen tussen normen, waarden en regelgeving). Ook vindt hij het geweldig om te zien dat het Westen zo hard aan het aftakelen is, terwijl hij wel vanuit zijn zolderkamertje, gebouwd door het (hoogstwaarschijnlijk) nederlandse/belgische rijk, alleen maar aan het afgeven is. Vervolgens wel even lekker naar de huisarts etc. gaan voor de zorg die hier toch vrij goed geregeld is. Hypocrisie en gezeik ten top. Zoals ik al zei, elk land heeft voor ieder individu zo zn voor en nadelen, net zoals desbetreffende vluchtelingen/immigranten/allochtone families voor desbetreffende landen ook zo z'n voor en soms ook z'n nadelen hebben. Maar als je wel gebruik maakt van alle voorzieningen maar het enige wat je aan het doen bent is afgeven op het aftakelende westen, donder dan lekker op. Daar wordt iedereen beter van. De huidige bevolking, beide landen, en het zeikende individu

9 juni 2023 om 12:37

Wanneer men het over “het Westen” heeft en dat loopt af te kraken, gaat het met name om de politiek en het beleid (jegens het Midden Oosten bijvoorbeeld).

Ik ben hier geboren en getogen en ik ben gewoon gelukkig hier, ondanks dat ik niets moet hebben van een aantal “Westerse waarden”, van de kijk van de gemiddelde Westerling op het (Midden-)Oosten en van het politieke beleid van Europa en Amerika in het Midden-Oosten. Dat kraak ik ook af. Moet ik dan ook maar weg?

9 juni 2023 om 13:08

Van mij hoeft dat zeker niet, want er zijn genoeg "westerlingen" die het ook niet eens zijn met een aantal "westerse" waarden. Ikzelf laak bijvoorbeeld ook de soort van hypocrisie wat een gedeelte van de mensen hier heeft richting het midden oosten. Iedereen leeft anders en heeft zijn eigen normen en waarden. Voor mij is dat een reden om niet in desbetreffend land te gaan wonen, dat betekent zeker niet dat ik zo'n land nooit zou willen bezoeken, want juist die verschillen intrigeren mij.

Wat ik wel vind dat als jij je permanent vestigt in een land je de waarden en moralen van desbetreffende regio voor een gedeelte wel tot op een bepaalde hoogte dient te accepteren en op maatschappelijk niveau enigszins na te leven. In een enigszins multiculture samenleving vind ik het persoonlijk heel belangrijk dat je de belangrijkste waarden die binnen de "cultuur" van dat land vallen tot een bepaalde hoogte accepteert. Welke waarden jij als individu binnen jouw vriendenkring of familie hebt moet je tot op zekere hoogte zelf weten. Zolang mensen op maatschappelijk niveau, die er niks mee te maken hebben, ook geen hinder van ondervinden.

Mocht ik verhuizen naar een willekeurig land in het midden-oosten, zal ik er ook niet heel makkelijk mee wegkomen om mij vrij actief te verzetten tegen de normen en waarden van dat land. En dat is tot op zekere zin logisch, want elke cultuur zit anders in elkaar.

Zolang jij aangeeft, zoals je doet, dat je hier gewoon je gelukkige leven lijdt, maar vanuit indivueel oogpunt toch een paar kritiekpunten hebt op normen/waarden/regels/etc. is daar helemaal niks mis mee. Maar op de manier waarop ik het bv bij Jason opvat (en hij is niet de enige, hoewel op internet natuurlijk de extremen wat meer worden uitvergroot), is alles in het midden-oosten beter en is het westen vreselijk en van alle normen aan waarden klopt hier helemaal niks. Dan ben je gewoon op de verkeerde plek. Als ik mijn leven niet kan leven op de manier waarop ik het wil op de plek waar ik mij bevind, dan kan ik beter vertrekken. Maar zolang jij gewoon je gelukkige leven kan leven, zonder dat jij al teveel last hebt van de normen en waarden van desbetreffende regio, dan zal er geen haan naar kraaien en hoef je zeker niet te vertrekken.

Tuurlijk zit hij daar ook voor het geld, maar ik
Zie hem daar naar zen carrière ook gewoon blijven wonen

Deze motivatie zal prima vallen bij de fans. Ik ga zeker veel wedstrijden meepakken van deze alsmaar groeiende competitie! Tussen de lijfstraffen door verwacht ik aanvallend maar ook gedisciplineerd voetbal, en wat propaganda.



hele mooie woorden! even een wit voetje halen bij de supporters en het land.

oja die 200mil per jaar, tja hoort erbij he. maar begrijpelijk dat je dat niet aanhaalt bij een introductie interview haha

wel leuk dat al die uitgerangeerde vedettes daar heen gaan om nog even vrachtwagens vol met dollars op te halen. maar zelfs met deze spelers zie ik ze niet 1 2 3 de aziatische CL winnen.
als er dan een club is in SA die ik het zie winnen, niet verassend, zal het al-hilal zijn.

die hebben op papier (nog) niet de grote mega sterren, maar spelen wel gewoon goed voetbal.

Artikel geschreven door een kind? Moslimland??
Wat is dat?

Verder kan Benzema kiezen uit verschillende clubs. Bij die keuze heeft waarschijnlijk mee gewogen dat het een islamitisch land is. Kon hij 3 jaar bijtekenen had hij dat gedaan waarschijnlijk, maar hij kiest niet voor de vs, china of PSG waar hij ook aardig wat had kunnen verdienen..

9 juni 2023 om 09:02

Nergens had hij 100en miljoenen per jaar gekregen, dat weet je zelf ook wel toch?

Morning azijnlovers. Johhnies die het over de bedragen hebben.. ja want als jij het aangeboden zou krijgen zou je het niet doen 🤣..
De bedragen die in de voetbalwereld omgaan is hoe dan ook een verhaal op zich.. maar om dan benzema een geldwolf te benoemen of schetsen..

Probeer van deze mooie dagen te genieten ipv je dag te laten nemen.

9 juni 2023 om 09:01

Azijnlovers, saaie opmerking. Natuurlijk gaan ze niet hardop zeggen dat ze voor de pegels komen, maar om dan altijd aan te moeten horen dat ze niet voor het geld gekomen zijn is beschamend.

Kan me in dit geval best voorstellen dat het als Moslim wel leuk is daar te wonen. Dat geldt lijkt me uiteraard de hoofdreden, maar dat ga je niet roepen in zo'n stadion.

Even een serieuze vraag, is zo'n exorbitant salaris niet haram?

9 juni 2023 om 09:33

Migi

"even een serieuze vraag, is zo'n exorbitant salaris niet haram?"

Veel geld verdienen is niet haram hoor.

Waar je wel verantwoording over moet geven, is hoe jij je geld besteed hebt. Je mag natuurlijk niet je geld lekker oppotten en alleen maar ferrari's kopen, terwijl je buren of anderen in je omgeving honger hebben.

Je betaalt Zakat (eigen vertaling 'armen belasting', geeft sadaka (giften, goede doelen).

Dus hoe rijker jij bent, hoe meer verantwoordelijkheden jij hebt voor je omgeving, buurt, maatschappij.

Al die voetballers die daarheen gaan worden keihard gehersenspoeld, het is geweldig om te zien.

Haha Karim, natuurlijk man. Dat hij graag in een moslimland woont geloof ik nog wel, maar in Pakistan zien ze je ook graag voetballen. Daar verdien je alleen geen 600 miljoen. Dat spelers kiezen voor dat oliegeld is prima, dat zouden velen van ons ook doen. Maar draai er niet met smoesjes omheen en geef gewoon toe dat je voor de centen gaat.

Het is in feite ook altijd hetzelfde. Tot bij ons in het amateurvoetbal toe. Een speler besluit naar een club te gaan en moet vervolgens met een sportieve reden in de media komen. Dat het vaak puur een geldkwestie is weet iedereen maar dat mag niet benoemd worden. Dat is hier ook gewoon het geval. Het druipt er aan alle kanten af. Benzema haalt zijn moslimgeloof er nu bij. Maar als zijn contract straks is afgelopen verhuist hij gewoon naar Frankrijk. Geen moslimland, maar dat wordt dan ook weer niet benoemd. Dan is Frankrijk ineens zijn land van herkomst. Nogmaals, ik snap die bla bla allemaal wel, maar je moet het vooral met een flinke korrel zout nemen.

Ik ben vooral hier om te kijken wat het excuus zou zijn en ik had wel verwacht dat het de religieuze kant op ging.

Hmm Karim Benzema, Turkije is ook een islamitisch land maar de Turkse clubs kunnen jouw dit salaris niet aanbieden. Dus dan is toch het geld de doorslaggevende factor.

"niet voor het geld", ennnnnnn.....we zijn gestopt met lezen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren