Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Forse kritiek op Löw en Duitsland: ‘Hij zou bij mij een vaste basisplek hebben’

Laatste update:

Duitsland begon zondag dramatisch aan het WK door met 0-1 te verliezen van Mexico. Hirving Lozano was de gevierde man door de enige treffer te maken. In Duitsland is men geschokt door de verrassende nederlaag van de wereldkampioen. Ook Lothar Matthäus is verbaasd: “Een dergelijke prestatie voor de dag leggen heeft de nationale ploeg in tijden niet gedaan.”

“Wat me nog het meest verbaast: er zijn geen spelers die één-op-één gaan dribbelen. Vaak heb ik tijdens de wedstrijd gedacht aan de naar huis gestuurde Manchester City-ster Leroy Sané”, schrijft de voormalig Duits international in zijn column voor BILD. “Met name wereldkampioenen Thomas Müller en Mesut Özil waren teleurstellend.”

Matthäus wil graag zien dat bondscoach Joachim Löw meer gebruik gaat maken van Marco Reus. “Hij zou bij mij een vaste basisplek hebben. Ik wil niet zeggen dat alles slecht is, maar er moet veel veranderen. Duitsland zal in de komende twee wedstrijden (tegen Zweden en Zuid-Korea, red.) de favoriet zijn, maar ze moeten wel compleet anders voor de dag komen.”

“De uitslag was nog mild voor Duitsland. Ik heb de Duitse ploeg lange tijd niet zó zwak gezien tijdens een toernooi. Ik miste bijna alles in de wedstrijd”, besluit Matthäus. Mexico gaat door de nipte zege aan de leiding in Groep F. Zweden en Zuid-Korea beginnen maandagmiddag aan hun WK. Duitsland heeft al aangekondigd dat men maandag de pers niet te woord zal staan.

Verwacht jij dat Duitsland alsnog de groepsfase doorkomt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
18 juni 2018 om 11:54

Dat Müller en Kroos niet presteerden vond ik voor een deel ook te wijten aan de spelers die ze om zich heen hadden staan en de opstelling an sich. We weten allemaal dat Müller geen technisch verfijnde speler is, maar die heeft wel een talent voor het scoren op belangrijke momenten en werkt zich altijd uit de naad. Die moet je gewoon niet op de rechterflank zetten, maar lekker vanaf het middenveld laten komen. Kroos had moeite omdat hij Özil de hele tijd moet ontzien naast een Khedira die gewoon het niveau niet meer aan kan. Özil was verder ook gewoon onzichtbaar. Als Kroos zich meer met de aanval kan en mag bekommeren komt hij beter uit de verf. Khedira en Özil laten banken en dan een middenveld met Gündogan op 6 en daarvoor Kroos en Müller (of een Goretzka voor wat meer balans). Voorin oogde Draxler ook niet bepaald fris. Geef die Brandt daar maar eens de kans en gooi een Reus er aan de andere kant bij. Die Kimmich komt er toch de hele wedstrijd overheen, dus dan kan die Reus lekker in de buurt van de spits komen. Daar moet je Werner gewoon lekker laten staan. Die kon er weinig aan doen vond ik. Ik zie een goed draaiend Duitsland graag spelen en het zou voor het toernooi ook wel fijn zijn als ze de boel op de rit krijgen.

18 juni 2018 om 11:59

Dat lijkt mij vrij aanvallend eigenlijk.. Kroos kan prima samenspelen met Ozil, maar dan moet daar wel iemand naast staan die verdedigend sterk is. Khedira is meer een loper, alleen dan niet zo goed als bijvoorbeeld Schweinsteiger was. Dan breekt je dat op. En hoe goed ik Müller ook vind, op de flanken past hij gewoon niet echt. Dan zul je dus keuzes moeten gaan maken. Begin lekker met wat meer vleugelspelers a la Reus en Brandt, en maak daarna een keuze of je Müller wil inpassen of niet. Kroos heeft een vaste basisplaats, voor mij in ieder geval. Dan moet je bepalen of je met een echte 10 a la Ozil wil gaan spelen, of met meer een schaduwspits a la Müller.

18 juni 2018 om 13:17

Werner deed het degelijk als meevoetballende spits. Ozil gaf niet thuis en had enorme moeite met scoren, zoals hij eigenlijk altijd heeft.

Draxler had veel te weinig diepgang, het is mij sowieso echt een raaaaaaaaaaaaaaaaaadsel dat deze jongen boven Reus en Sane gekozen wordt. Muller was ook drama, ben sowieso geen fan van hem maar goed, hij presteert wel bijna altijd. Op de flanken ontbeert het hem aan snelheid en techniek.

Kroos was gewoon Kroos. Een van de allerbeste verbindingsspelers, maar ook hij miste iemand met diepgang voor zich.

18 juni 2018 om 12:14

Elk team heeft behoefte aan spelers die een tegenstander opzoeken, dat is altijd zo geweest. Het zegt toch genoeg dat de beoogde beste spelers ter wereld, allemaal flankspelers zijn. Hazard, messi, ronaldo, neymar en ga zo door. De beste “jonge” spelers mbappe, sane, dembele, sterling, allemaal jongens die 1-op-1 dodelijk zijn. Maar zowel spanje als duitsland denken dat ze zonder kunnen. Dezelfde types op het veld werkt gewoon niet. Spanje is een elftal om je vingers bij af te likken, maar de goals zijn lange bal, vrije trap en afstandschot van een back...
mensen zijn gek geworden van positiespel van barcelona, maar vergeten dat daar buitenspelers liepen die de beslissing brachten. Nu city, de buitenspelers, chelsea heel verdedigend, maar daar zijn het hazard en willian. “Buitenspelers” zijn onmisbaar, maar worden in duitsland en spanje gewoon “vergeten” alsof ze niet van belang zijn.

18 juni 2018 om 13:19

Inderdaad en spelers met diepgang. Pedro is nimmer technisch volmaakt geweest, maar had wel de snelheid, diepgang en doelgerichtheid om van enorme waarde te zijn voor Barca en Spanje.

18 juni 2018 om 17:50

Niet eens zozeer links op rechts en andersom, maar een speler die een man opzoekt. Een speler die iets kan forceren als het breien niet lukt. Een speler die een actie heeft en diepgang. Over het algemeen zijn de flankspelers de spelers die in 1-tegen-1 staan. De spelers die opties binnendoor of buitenom hebben. Spelers die een overtal kunnen creeren door iemand voorbij te gaan en met snelheid een afstand ertussen kan brengen. Spelers die duitsland alleen met Reus heeft en Spanje.. met niemand eigenlijk. Zie daarom een Engeland verder komen dan bovengenoemde, die zijn niet van de eeuwige rondo, maar hebbenwel de ideale voorhoede samenstelling.

Het was allemaal niet zo slecht als dat er nu wordt beweerd. Duitsland domineerde de complete tweede helft. Het balletje viel gewoon niet goed en dan is het lastig spelen tegen een verdedigend geweldig Mexico.

18 juni 2018 om 12:24

Dat vind ik dan ook weer niet helemaal correct. Je tegenstander staat tegen verwachtingen in voor en kruipt dus helemaal achteruit. Ze laten je het balbezit toe en verdedigen pas echt in de laatste 20-25 meter om vervolgens hopelijk snel uit te breken, wat bij Mexico ook erg vaak lukte.

Ik zie tegenwoordig wel vaker een speler van dat verliezende team of een toeschouwer concluderen dat ze na dat doelpunt 'domineerden'. Zoals ik zei, dat wordt ze toegestaan, dat is dus helemaal geen verdienste en telt voor nada. Ze deden precies wat ze mochten van Mexico, namelijk het balletje houden en rondspelen op 75 procent van het veld. Dat wou Mexico helemaal niet voorkomen. Het enige wat zij wilden voorkomen was dat Duitsland tot grote kansen kwam, daar zijn ze in geslaagd.

Als je dus niet echt tot grote kansen komt en ook nog eens zo vaak op de counter gepakt wordt dan was het gewoon heel, heel slecht naar mijn mening.

18 juni 2018 om 13:20

Als Mexico het iets beter had uitgespeeld, dan hadden ze makkelijk een of twee goals erbij kunnen maken.

18 juni 2018 om 13:40

Ben het met jou eens, Duitsland speelde best goed de 2e helft. Maar Low has Sane erbij moeten houden en met een andere middenveld spelen. Khedira en Kroos samen werkt niet, hij moet een CDM naast Kroos zetten.

18 juni 2018 om 14:38

@consy

Frank De Boer stijl domineren ja, hele veel balbezit hebben waar erg weinig mee word gedaan. voor mij is domineren balbezit hebben waaruit grote kansen voortvloeien. dat is uiteindelijk het doel van balbezit hebben, kansen creeeren

Van wat ik heb gezien mist er diepgang en acties op de vleugels bij duitsland. Muller en draxler zijn leuke spelers natuurlijk, maar kan je beter niet op de vleugels neerzetten, want daar presteren ze niet optimaal. Ik had muller altijd als spits bij duitsland opgesteld, met op de vleugels spelers als reus en sane(helaas niet meegenomen). Er word tegen ze met 11 man verdedigd waardoor je ook snelle acties nodig hebt om een verdediging open te breken dan alleen steekpassen en looplijnen.

18 juni 2018 om 12:35

Dat klopt, maar de grote jongens eruit halen toont veel lef, vooral de eerste wedstrijd. De elftal dat nog op de top is en wereldkampioen is geworden haal je niet zomaar spelers eruit. Als hij dat deed en ze zouden dan verliezen zou löw heel duitsland over zijn kop krijgen denk ik.

18 juni 2018 om 12:02

Ik vind het voetbal vanuit het middenveld en het feit dat de linies zo ongelooflijk ver uit elkaar stonden een nog groter probleem, al valt niet te ontkennen dat met Draxler en Müller op de vleugels en een lamlendige Özil je niet veel creëert. Maar laat ze eerst eens beginnen het middenveld anders neer te zetten. Khedira en Özil eruit halen en daar sowieso al eens een Gündogan voor in de plaats brengen en zorgen dat Kroos ook aanvallend wat meer z'n ei kwijt kan.

Sane thuis laten is een enorm risico voor Low, dit kan hem zijn baan kosten! Sane heeft een geweldig seizoen gehad bij Man City, was in mijn ogen echt 1 van de smaakmakers, en had altijd meegenomen moeten worden. Ik vind Brandt een leuke speler om te zien, maar niet van de klasse van Sane! Als dit WK teleurstellend eindigt voor Duitsland, dan denk ik dat Low zijn biezen kan pakken!

18 juni 2018 om 12:20

Hahaha ja op zich wel, maar er zijn genoeg landen die vertrouwen houden in de bondscoach na een groot toernooi. Bij Low proef je toch altijd dat men ontevreden is, op dat toernooi in 2014 na! Hij mocht na ‘t EK ook gewoon blijven zitten terwijl dat toch verre van succesvol geweest is, dat toernooi hadden ze minimaal in de finale moeten staan!

18 juni 2018 om 18:12

Brandt deed het goed tegen Mexico, dus dit is een beetje makkelijke kritiek.

Ben zo blij dat ze hebben verloren, zo een creatieve speler als sane thuis laten, hoop dat ze er vroeg uitgaan

18 juni 2018 om 12:14

Inderdaad, men doet alsof de wereld is vergaan gisteren. Vind dit soort paniek-gedrag helemaal niet des Duits. Jezelf ook nog eens afsluiten van de buitenwereld. Ik voel een self fulfilling prophecy aankomen.

Slecht geheugen die oud voetballers.
Hij heeft gelijk de Ozil en Muller slecht waren maar dat Duitsland lange tijd niet zo slecht was getuigt toch van een slechte geheugen. Op de WK in 2016 was Duitsland ook al niet geweldig. Vooral conditioneel. Muller kon toen al geen goal maken. Zelfs niet voor open doelen.
En dat zij op penalties Italie wisten te verslaan, was niet bepaald op eigen kracht. Dat was de meest ludieke, colderieke wedstrijd op dit niveau ooit. Zooooo slecht.
Ik kan mij vergissen. Er zijn zat voorbeelden van landen die slecht begonnen aan een Ek/wk en die vervolgens wisten te winnen. Maar zie dit Duitsland dat niet voor elkaar krijgen. De poel overleven, dat zou nog gaan maar veel verder ook niet.
Ozil moet je hooguit een uur laten spelen. Heeft ook nooit veel meer gekund fysiek. Maar Mueller...is aan vakantie toe.
En dan Gomez. Toch wel schrijnend als ze niets anders achter de hand hebben als spits. Was overigens nog wel de beste op de EK totdat hij geblesseerd uitviel.

18 juni 2018 om 12:16

Waarvan Müller dan geen echte spits is. Loopt meestal rond de spitspositie. Had gisteren ook het idee dat ze de bal op de doellijn klaar wilden leggen. Moet beduidend beter gaan de volgende wedstrijd.

Vele hier kennen het verschil tussen land en club niet echt. Sane presteert geweldig bij City maar bij Duitsland is het 3 keer niks. Wat ik dan niet weer begrijp van Low is dat hij zijn vleugels spelers op de bank laat.

18 juni 2018 om 12:36

Erger me er zo erg aan.

18 juni 2018 om 13:28

"presteert niet met het nationale elftal" vind ik zo een verschrikkelijke onzin kreet. Dan heb je gewoon geen goede coach, zo simpel is het. Een Wijnaldum of Strootman wordt bij Oranje spelmaker gemaakt, dat zijn bij hun clubs waterdragers. Je kan nog beter Propper spelmaker zetten, en dan 1 van hun in dienst vh elftal laten spelen. Hetzelfde gold voor Van Persie, presteerde nooit bij Oranje omdat hij daar altijd als poacher/afmaker werd geposteerd. Van Gaal laat het team om hem heen draaien (met Rvp als voetballende spits), en het gaat als een tierelier.

Sane is een vleugelspeler met diepgang techniek en doelgerichtheid, laat hem zo spelen met Kroos en Ozil achter zich en hij presteert. Geef hem geen vrije rol, dat heeft hij bij City ook niet. Vallen zijn voeten er spontaan af zodra hij Manchester verlaat?

18 juni 2018 om 15:12

Degene die het WK won is gewoon een goeie coach. Als Sane niet in een bepaalde systeem kan werken, ligt het aan de speler ipv de coach.

18 juni 2018 om 14:40

@superbuli

nou, als ik op gisteren moet afgaan zijn er wel meer spelers die niet geweldig presteren in de Duitse selectie

Twijfel toch aan een incident bij Duitsland, want ook de voorbereiding was alles behalve goed. De keuzes voorin valt ook genoeg over te discussiëren.
Müller logisch dat hij speelt, maar je ziet toch dat het allemaal wat moeizamer gaat bij hem, vooral in de kleine ruimtes.
Draxler speelt weinig bij PSG en vind hem een prima invaller, geen basisspeler voor dit team.
Ozil gewoon zwak, maar dat is al een aantal jaar op een paar bevliegingen na.
Maar de zwakste schakel vond ik Khedira, voegt aanvallend niks toe terwijl hij wel continue hoog op het veld staat en verdedigend was hij nooit op zijn positie bij een counter. Als de backs zo hoog staan als bij Duitsland en Kroos is je spelverdeler op het middenveld dan moet er naast Kroos een pure verdedigende middenvelder staan of juist een aanvallende en Kroos verder in laten zakken.
Voor Duitsland te hopen dat ze in het toernooi groeien, maar dan zal er iets moeten veranderen in de opstelling denk ik.

Iemand wel gezien hoe belabberd de verdediging presteerde?? Boateng, heeft ie wel 1 goede pass gegeven? Doorgaans staan ze als een huis daar achterin maar deze wedstrijd totaal niet

Snap oom niet waarom muller constant verkeerd gebruikt wordt, hij is het best vlak achter de spits(en) en niet op de flanken.

Ik ben het ermee eens dat Reus ten alle tijde in de basis hoort, maar verder ben ik het niet eens met zijn kritiek naar Ozil en Muller.

De tacktiek van Low klopt simpelweg niet, die wil dat Kroos voor de verdediging gaat opbouwen en dat Khedira vooruit gaat in balbezit. Die wil dat Muller naar binnen schuift en dat Kimmich hoog speelt. Zo krijg je Muller en Khedira vlakbij Ozil die al in het centrum staat, hou je alleen Kroos over voor de verdediging en heb je daarachter nog Boateng en Hummels omdat de backs heel hoog staan.

Terwijl het eigenlijk simpel is, Khedira moet je vastzetten voor de verdediging, die heeft niks te zoeken voorin, zo kan Kroos vrij rondlopen en Ozil krijgt zo meer ruimte. Ik zou een keuze maken tussen Ozil of Muller en daar in plaats Reus opstellen die wel het veld breed houdt en een actie heeft. Ik kies dan ten alle tijden voor Ozil, omdat Muller een mindere jaar heeft en je vrij weinig aan hem hebt in de opbouw.

Gelijk dat wijzen naar Sane.

Super makkelijk, want in deze alternatieve realiteit heeft Sane natuurlijk altijd een geweldige pot gespeeld. In de werkelijkheid viel dat nogal tegen. Het grappige was dat de persoon die hem eruit houdt, Julian Brandt, als enige wel kon imponeren.

18 juni 2018 om 13:30

Houdt Draxler hem er niet uit? Onbegrijpelijk dat een coach Draxler boven Sane verkiest.

18 juni 2018 om 14:08

Nee, anders had Brandt of Reus wel gestart. Draxler staat hoger in de rangorde, Brandt het laagste van alle vleugelspelers.

Tuurlijk gaat Duitsland door. Dit laten ze niet nog een keer gebeuren.

18 juni 2018 om 15:13

Het blijven natuurlijk Duitsers :-)

Toch heb ik het gevoel dat het nog een aardige kluif voor ze gaat worden om hun draai te vinden.
Ze waren dominant en probeerden veel te aanvallen, maar het zag er nog wat onmachtig en stroperig uit. Een beetje als Oranje de afgelopen jaren (alleen dan met een sneller baltempo)

Zeer vreemd van Low idd. Sand was zo perfect geweest op links, voor diepgang. En Reus niet laten spelen is ook vreemd.

Muller spits, Reus rechts, Ozil op 10, Sane links. Kroos en Gundogan (of Khedira) erachter. Het is toch echt vreemd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren