Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord-debutant weigerde zelfisolatie: ‘Dat vond ik wel mooi’

Laatste update:

Achraf El Bouchataoui maakte afgelopen zondag zijn Feyenoord-debuut tegen Fortuna Sittard (2-0). De middenvelder kwam in de slotfase als invaller binnen de lijnen als vervanger van Leroy Fer. Dat El Bouchataoui bij de wedstrijdselectie zat had hij te danken aan een telefoontje dat hij pleegde met de technische staf. Hij was het er namelijk niet mee eens dat hij in zelfisolatie moest gaan omdat hij te dicht in de buurt zou zijn geweest bij een met het coronavirus besmette ploeggenoot.

Feyenoord moest het zondag in De Kuip stellen zonder Luis Sinisterra, Orkun Kökcü, Marcos Senesi en Lucas Pratto. Vanwege privacywetgeving kon Advocaat niet bevestigen dat zij afwezig waren vanwege een coronabesmetting. De 21-jarige El Bouchataoui moest in zelfisolatie omdat hij te dicht in de buurt zou zijn geweest bij een besmette speler. Daar was hij het zelf niet mee eens, waarop hij besloot om contact op te nemen met de technsiche staf.

"Dat vond ik wel mooi", reageert Advocaat in het Algemeen Dagblad. "Het bleek dat Achraf gewoon op de bank kon zitten en ik vond het een kwartiertje voor tijd een mooi moment om hem eens te brengen." El Bouchataoui werd tegen Fortuna Sittard beloond met zijn debuut. Na 78 minuten kwam hij binnen de lijnen. “Als hij de bal heeft, weet hij het wel", zegt Advocaat over de middenvelder. "Hij heeft bravoure. Maar hij zal meer inhoud moeten krijgen. Meer loopvermogen ook."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat klinkt niet alsof ze alle risico's vermijden. In zo'n geval zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen. Straks zit je met een hele selectie die positief test.

6 april 2021 om 10:10

Niet eens dat maar de gewone burger moet dit namelijk ook. Feyenoord had verstandiger moeten zijn. Regels zijn eenmaal regels daarom mocht het profvoetbal weer doorgaan. Het is niet dat ik eens ben met alle regels die er zijn, maar ze zijn eenmaal opgesteld, ik vind niet dat je dan kunt zeggen het is mooi dat hij niet in zelfisolatie wilt.

6 april 2021 om 10:20

Zoals ik het lees hoefde hij volgens de regels niet in isolatie en werd hen dat ten onrechte van Feyenoord gevraagd. Als het anders is, zou het belachelijk zijn, maar dat kan ik me niet voorstellen

6 april 2021 om 10:27

Grappig, ik lees toch echt wat anders. Er staat nl geen duidelijk uitleg alleen dat ie het niet wilde. Edit: lees het nu nog eens en het is idd tweeërlei op te vatten: hij was het niet eens met de zelfisolatie of hij was het niet eens met het feit dat hij te dichtbij die speler was geweest (en daarom in zelfisolatie moest). Lijkt op een bewust onduidelijk stukje, misschien "ter bevordering" van de discussie?

6 april 2021 om 10:24

Schijnbaar heeft hij gewoon kunnen aantonen dat hij, in tegenstelling tot wat er dus in eerste instantie beweerd ofwel aangenomen werd, niet dermate in de buurt was van Sinisterra dat hij in preventieve quarantaine hoefde.

6 april 2021 om 10:29

Dat lijkt me ook idd. Maar staat totaal scheef in de tekst. Misschien moet VZ even dit soort dingen verduidelijken, ipv vaag houden (net als de titel) om discussies uit te lokken.

6 april 2021 om 12:17

Klopt, Feijenoord gaat geen risico nemen op een B speler die nooit eerder minuten heeft gemaakt er toch bij te halen, maar sterkhouders in quarantaine te laten. De speler heeft blijkbaar case kunnen maken dat hij niet in nauw contact is geweest en na controle is de medische staf blijkbaar overtuigd. Uit de kop van de text zou je halen dat hij heeft geweigerd een opdracht uit te voeren en daarvoor is beloond en dat Feijenoord protocollen schend. Mensen laten zich te veel door clickbait kop leiden.

6 april 2021 om 10:41

Denk dat het een niet al te volledig artikel is.
Als het zo simpel was dan zouden die andere 3 spelers ook gewoon kunnen komen opdagen.
Denk dat hij er gewoon niet mee in contact is geweest of minder dan de richtlijnen van 15min.

En dat hij daarom contact heeft opgenomen. Feyenoord gaat anders nooit met een reserve speler zo veel risico nemen. En 2 basis spelers wel gewoon thuis laten.

6 april 2021 om 12:12

Die gast hebben ze gewoon getest hoor.

All animals are equal, but some animals are more equal than others... De show moet altijd doorgaan en de regels gelden alleen als ze er geen last van hebben. Maar de gewone mens mag lekker het hele jaar vanuit zijn zolderkamertje zijn werk doen. Volgens mij bevindt de voetballerij zich in een andere wereld af en toe.

6 april 2021 om 10:26

De gewone mens wordt niet zowat elke dag getest en in de gaten gehouden door een virologe ofwel medische staf die hier constant bovenop zit.

6 april 2021 om 10:31

Echter komen er nog steeds besmettingen voor in het voetbal. Ook een dag na een wedstrijd, dus dan was ie de dag zelf allicht ook besmet. Echter, buiten sporten is imo ongevaarlijk. Alleen de busreizen en kleedkamers. En die testen zijn 90% betrouwbaar? 1 op de 10 testen dus niet. En dat zijn veel voetballers hoor 😉

6 april 2021 om 10:44

Ja, uiteraard en dat zien we deze week natuurlijk wel weer met Sinisterra. Het volledig buitenshuis houden is gewoon erg lastig. Maar ik bedoel maar dat voetbal (of topsport) nu inderdaad eenmaal in een andere positie zit dan de gewone mens.

6 april 2021 om 12:43

Als je te dicht bij iemand in de buurt bent geweest moet je eerst afwachten in thuisquarantaine. Daar gaat het om. Dat was hij, maar hij doet niks. Gewoon lekker samen trainen en voetballen en pas bij een positieve test ineens niet meer meedoen. Dan is het kwaad mogelijk al geschied. Voor mij werkt het andersom. En voor jou ook. Ik trek dat niet zo goed. En zulke uitspraken frustreren me dan ook enorm.

6 april 2021 om 15:03

Feyenoord kan sancties en boetes tegemoet zien als ze zo'n speler onveilig toch laten spelen, dus ze zullen ongetwijfeld de gang van zaken nagegaan zijn. Een club zit er ook niet op te wachten dat zo'n jongen eventueel de halve selectie zou besmetten, dus kennelijk is er aangetoond dat die jongen geen "gevaar" was.

En dit gebeurt dus oom overal in Nederland.
Mensen die het allemaal niet zo serieus nemen.
Helaas doe je er niets aan en komt er nu een keer zo'n verhaal naar buiten, verstandig is het niet,maar het gebeurt gewoon.

Hier ook al allemaal van die moraalridders. Zonder klachten is isolatie nutteloos. Testen overigens ook. Dus heel goed dat hij opkomt voor zichzelf. Sommige spelers zijn al meerdere keren positief getest, waar dit niet eens mogelijk is. Pure waanzin is het, en de hele voetballerij gaat er al in mee en houdt het in stand...

6 april 2021 om 10:31

Zonder klachten is isolatie helemaal niet nutteloos. Het is juist vaak hoe jonger, hoe minder klachten er zijn. Er zijn zat mensen die besmetten zonder dat ze uberhaupt klachten hebben. Het is helemaal niet goed dat zo'n 21-jarige snotneus (toepasselijk) denkt dat hij boven de wet leeft. Gewoon achterlijk gedrag.

6 april 2021 om 10:35

myvision, misschien was ie totaal niet in de buurt geweest bij een besmette speler he. Staat onduidelijk in de tekst. Dus niet te snel zulke conclusies trekken. Ik las het eerst ook zoals jij, maar dan zouden Advocaat en Feyenoord dit nooit naar buiten laten komen natuurlijk. Dus we tuin(d)en erin. De tekst is te suggestief en onduidelijk.

6 april 2021 om 11:04

Klopt, ik trek mijn conclusies op basis van de tekst, waarin staat dat El Bouchataoui zelfisolatie moest omdat hij te dicht in de buurt zou zijn geweest bij een besmette speler, maar het daar niet "mee eens was", kan ik zeker toch mijn conclusies trekken. Dan moet VZ de tekst vollediger maken, ik ga niet per sé andere conclusies trekken op basis van dingen die niet in de tekst staan haha. Dat is ook suggestief namelijk. Daarnaast blijven mijn argumenten, ook buiten deze case van El Bouchataoui, behoorlijk overeind tegenover die van Kneiter010 die als een ontkenner overkomt.

6 april 2021 om 10:48

@kneiter010: Dat deze speler uiteindelijk kon spelen, vind ik logisch als hij de regels volgt (en dus blijkbaar eerst te streng de regels geinterpreteerd). Maar jouw betoog over isolatie en testen is echt krankzinnig. Zeker met je laatste zin kom je over als een wappie.

6 april 2021 om 12:15

Zonder klachten is het helemaal niet nutteloos. Ik ken een stel waarbij de een totaal geen klachten had maar wel positief was en de partner die thuis werkte heeft besmet. Die heeft een week in het ziekenhuis gelegen. Mensen moeten kappen met zelf bepalen wat wel en niet nutteloos is. Wacht maar tot je er zelf mee te maken krijgt. Het "ach het valt allemaal wel mee" gedrag van die mensen. Niet normaal.

Advocaat en Feyenoord moeten ook echt niet gaan klagen als de halve selectie weer besmet is. Blijkbaar mogen de spelers en staf de regels zelf vrij interpreteren. Als je het bij Feyenoord niet eens bent met zelfisolatie omdat je bij een besmette speler in de buurt bent geweest, dan is dat een valide reden om ontzettend veel risico te nemen. En dan is die reactie van Advocaat echt lachwekkend: "dat vond ik wel mooi." Dat is niet mooi, dat is ronduit achterlijk.

6 april 2021 om 10:40

Denk dat het een niet al te volledig artikel is.
Als het zo simpel was dan zouden die andere 3 spelers ook gewoon kunnen komen opdagen.
Denk dat hij er gewoon niet mee in contact is geweest of minder dan de richtlijnen van 15min.

En dat hij daarom contact heeft opgenomen. Feyenoord gaat anders nooit met een reserve speler zo veel risico nemen. En 2 basis spelers wel gewoon thuis laten.

6 april 2021 om 10:55

Goed dat je wat aanvallende info geeft Capis. In dat geval lijkt me dat VZ hier een volledig artikel moet publiceren.

6 april 2021 om 10:41

Ja, precies. Feyenoord, dat inmiddels al wekenlang het virus uitstekend buitenshuis hield, zal vast de vrije loop nemen met nota bene el Bouchataoui... Of zal el Bouchataoui gewoon aangetoond kunnen hebben dat hij juist niet zo dicht in contact is geweest met Sinisterra? Zoals Senesi en Pratto wel waren die nu gewoon in preventieve quarantaine zitten?

6 april 2021 om 11:01

Feyenoord hield toch niet wekenlang het virus buiten de deur als Sinisterra in ieder geval positief getest is? Het zou kunnen dat El Bouchataoui niet bij Sinisterra in de buurt is geweest, maar dan staat het hier toch verkeerd? "de 21-jarige El Bouchataoui moest in zelfisolatie omdat hij te dicht in de buurt zou zijn geweest bij een besmette speler. Daar was hij het zelf niet mee eens, waarop hij besloot om contact op te nemen met de technsiche staf." Dan moet je niet zeggen dat El Batchataoui het er niet mee eens was, dan moet je zeggen dat hij er niet bij in de buurt was. Want het niet met de zelfisolatie eens zijn suggereert dat El Bouchataoui denkt boven de bestaande regels te leven.

6 april 2021 om 11:07

Hoezo denkt el Bouchataoui dan boven de regels te leven? Hij was het blijkbaar niet eens met de beslissing en wilde niet onnodig in quarantaine. Dat is wat anders. Hij lijkt dus blijkbaar aangegeven te hebben dat hij in tegenstelling tot wat de medische staf (of wie erover gaat) in eerste instantie dacht toch niet zo dicht in de buurt te zijn geweest en is alsnog uit preventieve quarantaine gehaald. Dus ja; dan staat het hier inderdaad verkeerd. Edit: eraan toevoegend: het is voor ons beiden een suggestie, maar zoals ik in m'n reactie hierboven al bedoelde; waarom zou Feyenoord risico nemen met nota bene el Bouchataoui als ze eerder - en ook bij Senesi en Pratto doen - enorm strikt zijn omtrent de regels?

6 april 2021 om 11:23

Het staat in de tekst alsof El Bouchataoui rood heeft gekregen, maar het daar niet mee eens is, en dus maar lekker in het veld blijft staan haha. Dus dan lijkt El Bouchataoui het zelf te bepalen of de regels wel of niet voor hem gelden. Gelukkig is dat klaarblijkelijk niet het geval, maar dat kan ik niet uit de tekst opmaken.

Iedereen klaagt hier wel over. Maar waarom moeten wij ons aan de regels houden. Laatst waren er ook een paar van de regering die positief testen of bij iemand in de buurt waren geweest die konden gewoon aan het werk. Dus stop eens met die regels.

6 april 2021 om 12:49

Uhhh nee..

De Jonge ging zelf ook in isolatie toen hij bij iemand in de buurt was geweest. (niet positief zelf)
Die verkenner waar heel de ophef nu over is ontstaan is ook in isolatie gegaan.
Met de regels eens of niet dat kan, maar slaat nergens op altijd zonder feiten maar te klagen en dingen op regering af te schuiven.

Is niet alsof de regering hier nu zo intens van geniet en denkt zo lekker niks kan en mag meer. Wij zelf kunnen ook niks genieten!

Nou echt mooi hoor Dick. Een wisselspeler van Feyenoord welke moeite heeft met het naleven van de huidige maatregelen die voor ons allemaal gelden. Lekker schijt hebben eraan hé Dick totdat jij met je ouwe lijf op de IC beland dan is het niet leuk meer.

6 april 2021 om 10:58

En jij denkt dat de medische staf gewoon zei; 'oh, ben je het er niet mee eens? Neem maar gewoon plaats op de bank, joh!'

6 april 2021 om 11:20

Daar gaat het mij niet eens om. Het ging mij om de opmerking dat Dick het wel een mooie karakter eigenschap vind dat je dus stampij gaat lopen maken tegen maatregelen die voor ons allemaal gelden. Sterker nog hij beloond het gedrag door hem zijn debuut te laten maken.het is namelijk niet de eerste keer dat ik Dick omtrent dit item zich laagdunkend zie gedragen terwijl het wel zijn leeftijdsgroep is die wij voornamelijk proberen te beschermen.

6 april 2021 om 13:50

Zou het niet zijn dat dit een beetje uit zijn verband wordt gerukt? Als je de rest van de reacties leest dan zie je dat iedereen twijfels hebt over de volledigheid van het stuk. Het lijkt nu net of Advocaat andere spelers moedwillig in gevaar brengt en het ook nog lijkt toe te juichen, maar volgens mij ligt de waarheid toch anders. Feyenoord gaat met 5 Corona besmettingen echt geen risico nemen verwacht ik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren