Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Twente vraagt geen huur van AZ: ‘We willen weer goodwill hebben’

Laatste update:

AZ kan door het instorten van een deel van het dak van het AFAS Stadion voorlopig niet terecht in het eigen onderkomen en moet voor zijn geplande thuiswedstrijden daarom uitwijken naar andere stadions. Nadat er al twee duels werden gespeeld in het Cars Jeans Stadion ADO Den Haag, zal donderdag de Grolsch Veste van FC Twente het toneel zijn van de Europa League-voorrondewedstrijd tegen Antwerp.

FC Twente vraagt de Alkmaarders niet om huur voor het gebruik van het stadion, zo vertelt algemeen directeur Paul van der Kraan van de Tukkers in gesprek met het Algemeen Dagblad: “Hoewel de situaties met ons dakdrama niet vergelijkbaar zijn, weten wij uit eigen ervaring hoe het is om door een ongeluk niet in eigen huis te kunnen spelen. Maar daarnaast is ons er ook veel aan gelegen om weer enige goodwill in de Eredivisie te hebben”, steekt de bestuurder van wal.

“Er is in het verleden nogal wat gebeurd rond onze club. Daarna zijn we een jaar uit de Eredivisie geweest. Nu we terug zijn, hechten we er erg aan om weer normale verhoudingen te hebben met de andere clubs, de andere supporters en de KNVB. Dat is ons ook wat waard. Dit kan er een steentje aan bijdragen.” Door een vriendschapsband tussen de supporters van ADO en die van Club Brugge was het uit veiligheidsoverwegingen niet mogelijk om het duel met Antwerp opnieuw in Den Haag te laten spelen.

AZ benaderde daarna volgens Van der Kraan vijf stadions, voordat zij in Enschede uiteindelijk een positieve respons kregen: “We hebben het welwillend in overweging genomen. We hebben het besproken met de gemeente en de politie en de uitkomst is: het duel kan hier veilig gespeeld worden.” De Alkmaarders moeten wel wat extra onkosten uit eigen zak vergoeden en volgens Van der Kraan kan dit bedrag uitkomen op enkele tienduizenden euro’s.

“Er moet wel flink wat gebeuren. Het veld moet voor wat trainingen en de wedstrijd worden geprepareerd. De boarding rond het veld moet aangepast. Er zijn extra schoonmaakkosten. Extra inzet van verkeersregelaars…” De twee clubs gaan maandag met elkaar om de tafel om onder meer te bespreken hoeveel kaarten er beschikbaar worden gesteld voor AZ- en Antwerp-supporters en of er ook voor FC Twente-fans stoelen zullen zijn. Van der Kraan, die aangeeft dat er waarschijnlijk vijftienduizend plekken op de eerste rij opengesteld zullen worden, geeft aan dat het om een eenmalige gebeurtenis gaat. De Grolsch Veste ligt te ver van Alkmaar af om een permanente oplossing te vormen.

Denk jij dat AZ Antwerp uit gaat schakelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heel goed van Twente dat ze dit doen. Hun reputatie is (imo terecht) een stuk minder geworden en dit soort dingen helpt wel mee aan het herstellen van de reputatie.

19 augustus 2019 om 13:41

Persoonlijk vind ik dat we daar een punt moeten zetten achter die praktijken van toen. De mensen die daarover gaan zitten daar niet meer. Het was munsterman die alles bepaalde en de rest gebruikte en misbruikte. Deze actie is heel nobel. Je speelt in dezelfde competitie en je bent op elkaar aangewezen bij dit soort gebeurtenissen.

19 augustus 2019 om 14:33

Vergeet Aldo Van Der Laan ook niet. Die is net zo schuldig en heeft net zoveel op z'n kerfstok.

19 augustus 2019 om 14:37

Nu noem je rationele argumenten om sentiment rond Twente te stoppen. Ik begrijp je punt, maar zo werkt het natuurlijk niet. Het heeft gewoon tijd en vooral daadkracht nodig om van Twente weer een geliefde club te maken.

19 augustus 2019 om 14:53

Goed punt MartinaRody. Kan mij hier wel in vinden. Het heeft geen enkele zin om zo in het verleden te blijven hangen. Feit is dat ze weer terug zijn op het hoogste niveau en ze doen gewoon weer mee..

19 augustus 2019 om 16:19

Waarom zou je dat willen zijn, een geliefde club? Als BVO onderling, Okay, maar daarbuiten? Who cares

19 augustus 2019 om 23:20

Tja moet je Twente iets kwalijk nemen dan? De KNVB handhaaft niet en de gemeente steunt Twente omdat een faillissement duurder is en/of politiek gevoelig is. Wat bij mij rest is de blijvende onbegrijpelijkheid hoe het nou echt zit. Twente wordt geholpen en clubs als Rangers, Fiorentina, Beerschot en ook verschillende Nederlandse clubs gaan failliet. Is dat dan echt de lokale overheid die de belangen afweegt en is de EC hierin een tandeloze tijger? De KNVB regels zijn mi sowieso te strikt.

19 augustus 2019 om 14:33

Behalve dat ze dit wel heel erg aan de grote klok hangen. Weinig oprecht. Slimmer was geweest om met AZ af te spreken dat zij dit feitje naar buiten zouden brengen, zoiets als: we zijn Twente erg dankbaar voor etc etc. Nu komt t weinig authentiek over.

19 augustus 2019 om 14:41

Dit is juist oprecht, of het nou aan de grote klok gehangen word of niet.

19 augustus 2019 om 14:54

En dan roepen wij met zijn allen, "ja hallo, dat doen ze alleen maar om een wit voetje te halen".

Het beste wat Twente de komende jaren kan doen, is overal eerlijk over zijn. Links en rechts misschien wat extra toegeven op andere clubs helpt, maar vooral laten zien dat je van je fouten hebt geleerd.

Gaat nog wel even tijd nodig hebben voordat het sentiment onder supporters ook weer wat verschuift, maar je moet ergens beginnen.

19 augustus 2019 om 15:52

Wat bedoel je met 'misschien wat extra toegeven'?

19 augustus 2019 om 16:17

Wat extra toegeven my ass zeg, next

19 augustus 2019 om 18:07

Zou dit helpen? Ik vraag het me af, komt alleen beetje geforceerd over, waarom brengen ze dit naar buiten? Hou gewoon je mond hierover en met name de voorwaarden. Soort goedkoop goodwill kweken.

19 augustus 2019 om 20:00

In een interview komt dit onderwerp naar voren....

Tactische en slimme zet van FC Twente om zich zo op te stellen. Dan voel je de situatie goed aan als Twente zijnde. Die goodwill creëren kan Twente goed gebruiken: een nieuwe wind door de Grolsch Veste.

Voor AZ te hopen dat dit drama nog enigszins gaat meevallen, maar daar lijkt het nu niet op..

19 augustus 2019 om 13:23

“Een nieuwe wind”. Grappig in deze context.

Prima dat Twente dit doet hoor, vind het niet meer dan normaal dat je elkaar helpt als dat kan. Helaas is het neerkomen van het dak bij Twente wel gepaard gegaan met het verlies van levens.
Je moet je alleen afvragen wat er dan zo belangrijk is aan goodwill kweken. Dat je met je collega clubs normale werkrelaties hebt en je afspraken nakomt is belangrijk. Daar dient Twente ook weer vertrouwen in op te bouwen. Dat je echter goodwill kweekt bij supporters van andere clubs heb ik altijd een non issue gevonden. Waarom is dat belangrijk?

19 augustus 2019 om 13:47

Omdat de eigen fans dan weer wat fijner bejegend worden door andere supporters, van andere clubs. Die kregen en krijgen nogal wat stront over zich heen over alles wat er gebeurd is. Je kan je afvragen of dat (nog) altijd terecht is, maar het is nou eenmaal zo. En een aanbod wat Twente nu richting AZ doet komt erg sympathiek over en doet de reputatie zeker geen kwaad. Dus het is ook gewoon fijn voor de eigen fans dat Twente hier moeite voor doet.

19 augustus 2019 om 14:19

Nou eerlijk gezegd is het mij om het even hoe supporters van andere clubs over ons denken, dat Twente het doet om goodwill voor de club te kweken, prima en te begrijpen. Maar denk niet dat supporters van andere clubs het iets uitmaakt. We gaan hier tot in lengte van jaren nog lezen dat het een oplichtersbende is die gematst zijn door de KNVB en eigenlijk falliet hadden moeten gaan. En dat zijn dan nog de iets genuanceerder opmerkingen.

19 augustus 2019 om 16:16

Exact wandering, who cares

19 augustus 2019 om 21:58

@wandering, ik snap je reactie en dat is in mijn ogen de beste reactie. Maar ik weet uit eigen ervaring, ik kom uit het oosten des lands en er wonen in mijn woonplaats heel wat Twente fans, dat er genoeg fans zijn die het zich wel aantrekken. Ze beweren dan vaak dat het ze niets uitmaakt, maar zodra er een discussie op gang komt en iemand maakt er een opmerking over, reageren er veel dan wel als door een wesp gestoken. Enigszins begrijpelijk hoor, zij hebben ook niet om al dat gedoe gevraagd, maar er zijn, denk ik, heel veel supporters die veel moeite hebben met de manier waarop er tegen hen/fc Twente aangekeken/aangeschopt wordt. Voor die supporters, die gezeur en kritiek van anderen niet kunnen negeren en het vervelend vinden, zijn dit soort acties juist prettig denk ik.

19 augustus 2019 om 14:21

Goodwill kweken is voor Twente best wel slim. Twente heeft door zijn hoogmoed en geklungel best wel veel ergernis bij een groot gedeelte van het Nederlandse voetbal opgewekt. Velen zelfs die vonden dat de club maar failliet had moeten gaan.

Ze zijn nu weer op de weg terug, enerzijds door met slimme middelen een leuk, Eredivisie waardig elftal samen te stellen. En door dit soort gebaren.

19 augustus 2019 om 15:27

Goodwill is een breed begrip. Allereerst wil je een goede verhouding natuurlijk met andere clubs. Goodwill naar suppprters : bijvoorbeeld omdat sponsoren zich liever verbinden aan een club die geliefd is. Uiteindelijk wilt ieder bedrijf liever leuk dan niet leuk gevonden

Goodwill.. Ferdie Druijff.. het ontloopt elkaar niet veel hè

Heel netjes van Twente.

Maar op zich wel bizar dat de AZ-supporters nu 2x 200 kilometer moeten reizen voor een thuiswedstrijd. Was er echt geen stadion beschikbaar dat iets dichter bij Alkmaar staat?

19 augustus 2019 om 13:37

"az benaderde daarna volgens Van der Kraan vijf stadions, voordat zij in Enschede uiteindelijk een positieve respons kregen"

Blijkbaar niet dus.

19 augustus 2019 om 13:37

Ik kom dan alleen op Utrecht uit. Bij ADO kan het immers niet en de Arena is niet van Ajax. Denk dat die te duur zal zijn voor AZ.

19 augustus 2019 om 13:39

Antwerp heeft een fanatieke aanhang. Dan heb je de lokale burgemeester nodig die politie capaciteit beschikbaar wil stellen. Den Haag durfde het niet aan.

19 augustus 2019 om 13:44

Daarom is het ook zo vreemd dat de burgemeester van Enschede hier mee instemt. Begrijp me niet verkeerd, het is fantastisch dat zowel de club als de gemeente AZ een helpende hand toereiken. Maar als burgemeester er eerst je persoonlijke missie van maken om je eigen fanatieke voetbalsupporters kapot te maken en vervolgens Antwerp vrolijk toe te laten tot je stad... die man is of heel slecht op de hoogte van wat hij zich op de hals haalt of hij is nóg incompetenter dan ik dacht.

Desalniettemin, wees welkom AZ. Hopelijk kunnen jullie er een mooie pot van maken. Succes!

19 augustus 2019 om 14:37

Met alle respect, maar in welke zin heeft de burgemeester van Enschede de Twentse voetbalsupporters kapot willen maken?

Verder heeft FC Antwerp geen binding met FC Twente in positieve of negatieve zin en AZ supporters zijn over het algemeen toch vrij rustig op dat gebied. Dan is De Grolsch Veste op de reisafstand na een uitstekend alternatief.

19 augustus 2019 om 16:12

Dat weet je niet Sirius?
Je weet dat het home nog steeds dicht is terwijl ALLE aanklachten door de rechter verworpen zijn?
Je weet dat iedere aangeklaagde vrijspraak heeft gehad? En toch houdt Onno het Home dicht, het gaat echt alle perken te buiten welke vendetta P tegenover zich heeft.

19 augustus 2019 om 16:26

Vak104, je weet ook dat Vak P dan zelf de vergunning moet aanvragen, maar dit ook nog niet heeft gedaan?

19 augustus 2019 om 17:21

Je kent de eisen die Onno aan die vergunning hangt?

19 augustus 2019 om 20:45

Nee, die ken ik niet dus ik laat me graag door je informeren.

19 augustus 2019 om 23:56

En die voorwaarden ken je zelf wel? Dan heb ik het niet over geruchten, maar over pure feiten.

19 augustus 2019 om 13:46

Zal niet alleen een stadion beschikbaar moeten zijn maar ook welwillende gemeente en politie. Toch allemaal extra kosten waar een regio wellicht niet op zit te wachten.

19 augustus 2019 om 14:57

Volgens mij is het AZ die die kosten moet betalen. Zoiets meende ik gelezen te hebben. Ze mogen 'gewoon' gratis in de Grolsch Veste spelen, maar moeten de kosten eromheen wel zelf betalen zoals het ook zou moeten als ze in hun eigen stadion hadden gespeeld.

Netjes van Twente, maar wat een reis voor de AZ supporters zeg voor een thuiswedstrijd..

Dat is echt netjes zeg.
FC Twente is altijd het grootste napraat onderwerp geweest.
Als papagaaien stonden ze te oordelen wat Twente allemaal niet moest ondergaan van ze.
Het was een vervelende situatie voor de supporters die het zo ook absoluut niet gewild hadden.
Zij waren vooral slachtoffer van wanbeleid en verkeerde inschattingen van Munsterman.
Zonde dat Twente dit moest overkomen, maar die afgunst van de buitenstaanders heb ik nooit begrepen.
Is niet hun pakkie aan wat daar gebeurd.
Bemoei je met je eigen club en natuurlijk is het logisch dat de knvb eerste divisie clubs waar amper duizend man naar een wedstrijd komt failliet laat gaan.
Geen enkele toekomst zat daar in.
Twente was te groot om te laten vallen en qua aanhang hebben ze dat dubbel en dwars bewezen.
Twente blijft één van de mooiste clubs van Nederland.
In de periode dat Nederland Europees minder ging presteren was precies de periode dat Twente ontbrak.
Twente had de knvb nodig maar wij Eredivisie hebben Twente nodig!
Ben blij dat ze terug zijn en weer terug komen waar ze horen.
Qua afstand is helemaal naar Enschede niet gunstig voor een donderdagavond wedstrijd voor AZ.
Maar een mooi voetbaltempel met een goede grasmat is het wel.
Moet nu over zijn met dat eeuwige gezeur over FC Twente.
Mooi gebaar dit!

19 augustus 2019 om 14:34

En het meest bizarre aan dit verhaal is dat de ellende bij Twente begon toen hun dak instortte. Toen kwamen ze in acute geldnood en moest er extern geld aangetrokken worden bij Doyen. Daar en toen ging het mis en werd het van kwaad tot erger. Ik hoop dat dit AZ bespaard blijft. Gelukkig hebben ze een dikke transfersom voor Til gekregen. Dat geeft een buffer. Want als je op de schadeverzekering moet wachten dan ben je al gestorven voor die uitkeren.

19 augustus 2019 om 14:44

De enigste reden van die hele ellende is dat er meer geld is uitgegeven dan er binnenkwam en daardoor werd het ene gat met het andere gedicht. Zoiets houd je maar zolang vol en verborgen. Op den duur werd het een luchtkasteel, want het is wel duidelijk dat het toenmalige bestuur totaal niet met het succes en de ambities om kon gaan.

Natuurlijk kwamen er extra kosten bij kijken destijds met betrekking tot het stadion, maar dat was 'slechts' 1 van de pijnpunten in het dossier Munsterman (eentje waar hij overigens niets aan kon doen).

Bovendien stortte het dak in in 2011, terwijl de deal met Doyen pas in 2014 van de grond kwam. Als je als club schulden opbouwt bovenop een flinke hypotheek op het stadion, is het een kwestie van tijd voordat de bubbel knapt.

19 augustus 2019 om 14:49

Nee, onze club ging bijna ten onder aan wanbeleid. Leven ver boven je stand, zaken verzwijgen en louche constructies. Het ging mis toen Munsterman ging geloven dat wij elk jaar mee zouden kunnen doen in de CL.

Uiteraard hoop ik ook dat AZ snel tot een goede oplossing komt voor de rest van het seizoen, want de voortekenen lijken niet uit te wijzen dat daar al snel gespeeld kan worden (wat m.i. vooral erg sneu is voor de bezoekende supporter). Is er al een oplossing voor de competitiewedstrijden?

19 augustus 2019 om 15:03

AZ is hetzelfde overkomen als FC Twente. Alleen ging AZ gewoon mee in het faillissement van DSB en konden ze op die manier een doorstart maken. Wel werden alle dure spelers verkocht. AZ zette alles op de jeugd en de rest kennen we.

Wellicht had Twente hetzelfde moeten doen i.p.v. met Doyen in zee te gaan. Het zijn juist de wanhoops pogingen een topclub te worden van Musnterman en co geweest die Twente echt het moeras hebben in geduwd.

De ellende van Twente begon mijn inziens toen Twente in de laatste wedstrijd in de Arena de titel verloor. Vanaf dat moment ging het bergafwaarts.

19 augustus 2019 om 16:06

Exact Speedy, als we daar gewonnen hadden had het luchtkasteel wellicht toch opeens werkelijkheid kunnen worden voor Joop.
Exact daar ging het mis ook in mijn ogen.

19 augustus 2019 om 16:21

Afgunst is zo'n misbruikt woord.

" Door een vriendschapsband tussen de supporters van ADO en die van Club Brugge was het uit veiligheidsoverwegingen niet mogelijk om het duel met Antwerp opnieuw in Den Haag te laten spelen"

haha dit is misschien wel het meest trieste nieuws dat ik in tijden gehoord heb.

Dus omdat de ado fans de Brugge fans wel lief vinden, zouden ze gelijk willen vechten met fans van Antwerpen. Mag toch hopen dat dit wel mee valt, anders moet je jezelf echt eens grondig na laten kijken

19 augustus 2019 om 13:51

Ja zo is het inderdaad. Ze willen alle risico's uitsluiten.
Ze willen niet riskeren dat de echte supporters de dupe worden van een paar gekken die een confrontatie daar gaan plannen.
Genoeg hooligans die het stadion niet in komen maar wel de omgeving onveilig willen maken.
Die vriendschap verbandjes is grote bullshit.
Alleen maar een reden om versterking te kunnen oproepen bij het rellen.
Helaas AZ nu de dupe van.

19 augustus 2019 om 15:09

Ik vind het al heel fijn en netjes van ADO dat ze AZ al 2 ED duels hebben laten spelen in hun stadion. Naast Ado, AZ en Twente zijn er nog 15 andere teams in de ED, Dus dat is ronduit klasse. En noem die mensen die hooligans zijn aub geen fans. Dat heeft niks met fan zijn te maken. Dat zijn hooligans die rellen schoppen die stadion verboden hebben maar er helaas nog steeds te vaak het stadion inkomen. Het lijkt alsof ADO ook nog steeds goodwill moet kweken.... Nu 2 duels beschikbaar geweest voor AZ en 2 seizoenen geleden gingen ADO fans allemaal knuffels gooien uit bij Feyenoord naar de zieke fans. Laten we aub niet voor de grote 99% van voetbal fans gaan verpesten omat 0,5-1% hooguit zich niet kan gedragen.

19 augustus 2019 om 16:04

Hebben laten spelen? Tonnen aan verdiend hoor.

ADO vult de zakken inderdaad en blijkbaar willen de 4 anderen dat ook.
Ik weet eigenlijk niet wat Vitesse van FCT heeft gevraagd destijds in de vCL.
Toch is het enigszins schrijnend dat collegialiteit tot aan de portomonnee reikt en dan echt ver te zoeken is.
Goodwill kweken bij andere supporters is de grootste nonsens die ik ooit heb gelezen maar goed, als bvo’s onderling snap ik het enigszins.

19 augustus 2019 om 14:27

Nou ken ik de details van de deal tussen ADO en AZ niet precies. Maar nergens is Ado, of welke andere club dan ook, verplicht om gratis het stadion voor AZ beschikbaar te stellen.
Je hebt te maken met o.a. onderhoudskosten (al zal dat met kunstgras wel meevallen), personeelskosten, beveiliging etc. Dan is het toch niet gek dat AZ daarvoor dient te betalen?

19 augustus 2019 om 14:51

Daarvoor betaalt AZ ook Twente wel. De onkosten zullen vergoed worden, maar er zal geen huur gevraagd worden.

19 augustus 2019 om 16:00

ADO vraagt volgens mij stadion huur, media berichten “enkele tonnen”.

19 augustus 2019 om 16:22

Hou op man, ADO heeft geen cent. Natuurlijk willen ze er geld voor. Ze zijn geen liefdadigheidsinstelling.

19 augustus 2019 om 17:32

Geen cent? En de interesse in Ramselaar dan?

Heel mooi van Twente, Burgermeester van Enschede en bestuur van Twente dat ze dit doen. What's done is done. Deze hoon over Twente is nu wel mooi geweest. Kijk idd naar je eigen club elke club of zelfs persoon/mens doet wel eens wat fout. Ze hebben jaar KKD gehad en zijn nu terecht terug in de Ed..... Ik hoop dat er binnenkort snel een permanete oplossing komt voor de resterende 14? thuisduels in de ED dit seizoen van AZ en zeer mogelijk de EL wedstrijden. Zowel Olympisch Stadion als Arena worden voor evenementen gebruikt maar het zou wel fijn zijn als AZ iig paar wedstrijden dit seizoen in een van deze twee stadions in Amsterdam kan spelen, AZ en Ajax hebben niet voor niks al jaren goede verstandshouding wat blijkt uit de speflers die gekocht en verkocht worden door beide clubs aan elkaar in de loop der jaren. Ook is Amsterdam qua reisafstand fijn voor de AZ fans.

19 augustus 2019 om 16:47

@Fc Scheidsrech, bij De Arena is volgens mij het probleem dat Ajax geen eigenaar is. AZ zou het dus zelf moeten huren en dat zal wel best duur zijn. Daarbij is het ook zo dat het maar de vraag is of de grasmat het aan zal kunnen als er meerdere wedstrijden per week op worden gespeeld. Ajax speelt immers ook Europees en in de beker.

Ik vind het erg netjes van Twente, maar vraag me wel af of dit nu had gemoeten. Dat je het stadion beschikbaar stelt is al een geste op zich natuurlijk! Ik neem aan dat de onkosten wel vergoed worden door AZ? Denk aan het extra beheer van de grasmat, kosten van het schoonmaken van de tribunes, extra stewards?

Ik denk niet dat iemand het erg had gevonden als Twente hier iets op had verdiend. Geen hoofdprijs natuurlijk, maar gewoon een minimale huurprijs per wedstrijd is niks geks lijkt mij. Het is ook niet zo dat Twente zo rijk is tegenwoordig.

Kan Twente verdienen aan de catering? Dat kan ook al snel oplopen naar zo'n 100.000 euro als er 10.000 man zit.

Desalniettemin vind ik dit een erg nette actie van Twente, chapeau! Ik vraag me alleen echt af of Twente er niet iets op had kunnen pakken.

19 augustus 2019 om 16:05

Volgens mij gaan ze kijken of onverkochte kaarten aan Twentefans/andere fans verkocht kunnen worden. Of dat Twente sowieso een aantal kaarten toegewezen krijgt van az. Misschien dat Twente daar nog geld aan overhoudt.
En inderdaad zouden de opbrengsten van de catering ook (deels) naar Twente kunnen gaan. Maar daar heb ik niets over gelezen.

19 augustus 2019 om 16:08

Deels? 100% natuurlijk, FCT baat de Veste qua horeca gewoon uit.

19 augustus 2019 om 16:28

De overige kosten komen uiteraard wel op het conto van Az, staat overigens gewoon in de tekst.
Naast de extra kosten die Az moet maken lopen ze ook heel veel inkomsten mis.
Wat te denken van inderdaad de catering en nog maar te zwijgen van de parkeerkosten die nu ook niet ontvangen worden.
De inzet van gratis busvervoer gaat ook in de papieren lopen.

Mijn Az hart huilt, maar word deels getroost door dit soort acties....het gaat nog wel lang duren voordat we weer een voet op vertrouwde bodem kunnen zetten en tot die tijd mogen we alleen maar hopen op huisvesting, het liefst een beetje in de buurt uiteraard.

Niet alleen voor bijna alle thuiswedstrijden dit seizoen,maar misschien ook voor minimaal 3 extra Donderdag avonden.
Ik ben benieuwd waar we allemaal terecht komen dit seizoen.

19 augustus 2019 om 17:27

Is er trouwens niet een richtlijn of zo die AZ nog in de problemen kan brengen? Zoiets als dat elke BVO een bespeelbaar veld moet hebben?
Ik hoop er niet op natuurlijk maar we zijn goed in bureaucratische onzin hier.

19 augustus 2019 om 18:55

Daar ben ik wel bang voor als dit te lang duurt, maar dit is natuurlijk een uitzonderlijke situatie en heeft eigenlijk niets met een bespeelbaar veld te maken.

Ik denk wel dat AZ op den duur overgaat tot het kijken bij Volendam, Telstar of het eigen complex vanwege de kosten die er anders niet om gaan liegen na een paar maanden gratis bussen en stadions huren met alle bijkomende kosten.
Maar Ja, hoe ga je dan je supporters compenseren, want die wedstrijden zullen dan zonder publiek gespeeld worden omdat je nooit iedereen kan huisvesten om nog maar te zwijgen van de mensen die hun skybox een x aantal maanden niet kunnen gebruiken......wat een ellende allemaal.....ik ben blij dat ik "slechts" supporter ben en niet bij Az werk, want die mensen draaien overuren deze weken en aankomende maanden.

Goede zaak van Twente!

Ondanks alles wat er de afgelopen jaren is gebeurd is Twente gewoon een team dat in de Eredivisie hoort.

Ik vind het zeer goed van ze dat ze nu een andere kant van zichzelf willen laten zien en ze daarmee weer een gewaardeerde club in de Eredivisie willen worden.

Iedereen maakt fouten en in mijn ogen verdiend iedereen de kans om het dan ook weer goed te maken.

Ik snap wel dat het voor teams die gedupeerd zijn door Twente en de fans daarvan (mijn club PSV volgens mij niet echt), het langer zal duren voordat er weer enige goodwill is.

19 augustus 2019 om 17:25

Aantoonbaar gedupeerd dan graag, niemand in dat geval.. aannames en gokwerk, meer is er niet.

20 augustus 2019 om 10:27

Door het financieel ontoelaatbaar handelen heeft Twente enkele jaren betere spelers kunnen kopen. Hierdoor zijn ze boven andere teams geeindigd terwijl dat eigenlijk niet zo zou moeten zijn. Andere teams zijn bijvoorbeeld Europees voetbal misgelopen omdat Twente die plek pakte... er zijn dus wel degelijk teams gedupeerd door het handelen van Twente en door dat te ontkennen steek je echt je kop in het zand

20 augustus 2019 om 22:26

Nu graag met feiten, causuaal alstublieft, want concreet ben je niet

Mooi dat Twente haar stadion beschikbaar heeft gesteld hopelijk komt er een permanente oplossing voor AZ. Misschien ADO stadion? Eigenlijk best wel raar dat we in Nederland nog geen echt "neutraal" stadion hebben. Zie in diverse landen dat ze dat wel hebben. Dat had een oplossing kunnen zijn.

Ps. Zo te zien kijkt niemand hier Antwerp, de onderschatting is weer hoog. Gezien de poll uitslag, AZ gaat het gewoon heel erg lastig krijgen tegen die ploeg. Erg fysieke ploeg die ook nog eens goed kan voetballen. En zeker thuis met het publiek erachter dan is het zeker niet zomaar gedaan.

Als we er wat aan hadden verdiend vond ik het ook niet erg maar ook weleens fijn dat we weer positief in het nieuws komen. Zorgen dat Twente het zo goed mogelijk regelt zodat AZ zich kan focussen op het behalen van een goed resultaat. Kunnen wij in de toekomst ook alleen maar ons voordeel mee doen.

Twente had het stadion in een eerder stadium al aangeboden, nu wordt er gebruik van gemaakt. In tegenstelling tot een aantal andere BVO’s reikt Twente hier mede op basis van eigen verleden wel een helpende hand en vraagt men alleen kostprijs. Lijkt mij ook vreemd om een club die voor een behoorlijke kostenpost komt te staan ook nog eens extra huur te vragen. Wel bijzonder dat je dan als Twente zijnde van sommigen nog kritiek krijgt over het feit dat je dit op deze manier kenbaar maakt, iets wat in mijn ogen niets meer dan feiten zijn. Daarnaast vraag ik waar de ‘dichtstbijzijnde clubs’ die nee hebben gezegd in deze kwestie zijn?

Maar vervolgens wel de uitsupporters weren...dag goodwill.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren