Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Twente betaalt liefst vier miljoen en voltooit onmogelijk geachte transfer

Laatste update:

FC Twente is er toch in geslaagd om Manfred Ugalde binnenboord te houden, zo meldt journalist Jeroen Kapteijns van De Telegraaf donderdagavond plotseling. De Tukkers betalen circa vier miljoen euro aan de City Football Group, bij wie de 21-jarige spits uit Costa Rica nog tot medio 2025 onder contract stond. Ugalde speelde in het afgelopen seizoen al op huurbasis voor Twente. Lange tijd dacht de clubleiding dat het onmogelijk was om hem te behouden, maar nu komt de aanvalsleider alsnog definitief over.

Ugalde speelde sinds de zomer van 2020 voor Lommel SK, dat onderdeel is van de City Football Group, de overkoepelende organisatie achter Manchester City. De Belgische tweededivisionist betaalde destijds ruim 875.000 euro voor zijn diensten aan het Costa Ricaanse Saprissa, waar Ugalde werd opgeleid. Na een seizoen met Lommel werd de kleine spits de afgelopen twee seizoenen gehuurd door Twente, dat nu een flinke transfersom voor hem betaalt. Ugalde komt op de zesde plaats van duurste inkomende transfers in Enschede, waarmee hij onder meer Hakim Ziyech (van sc Heerenveen naar Twente voor 3,5 miljoen euro, 2014) passeert.

De transfer is alsnog tot stand gekomen doordat Lommel ermee akkoord is gegaan dat Twente de transfersom over meerdere seizoenen uitsmeert. Het is voor het eerst sinds de transfer van Ziyech dat de Tukkers weer een fors bedrag uitgeven, daar de nummer vijf van het afgelopen Eredivisie-seizoen het jarenlang moest doen met 'koopjes', transfervrije spelers en huurlingen. Ugalde speelde de afgelopen twee seizoenen al 59 duels voor Twente, waarin hij goed was voor dertien doelpunten en zes assists.

Dat Twente weer kan investeren komt niet uit de lucht vallen. De Tukkers verdienden ruim vijftien miljoen euro aan het vertrek van sterkhouders Ramiz Zerrouki (Feyenoord) en Václav Cerny (VfL Wolfsburg). Ook in het salarishuis heeft Twente een gat geslagen, daar met Wout Brama (gestopt), Julio Pleguezuelo (transfervrij naar Plymouth Argyle) en Virgil Misidjan (transfervrij onderweg naar PAOK Saloniki) meerdere relatief dure krachten van de loonlijst zijn geschrapt. Ook 'grootverdiener' Joshua Brenet lijkt deze transferzomer te vertrekken. Verdediger Mees Hilgers gaat binnenkort wel voor drie seizoenen bijtekenen. Ugalde is de derde aanwinst voor Twente. Eerder werden er voor Youri Regeer (Ajax) en Younes Taha (PEC Zwolle) al transfersommen van rond de één miljoen euro betaald.

Is dit een goede investering van FC Twente?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goede spits dit, prima aankoop.

Goede investering. Hele goede spits en nog vrij jong. Gaat Twente veel plezier aan beleven zowel sportief als financieel over een paar jaar

Geweldig nieuws. Geweldige speler die zomaar topscorer kan worden volgend jaar. Gaan we heel veel plezier van beleven. Flinke som geld, maar denk het wel meer dan waard.

29 juni 2023 om 22:33

Topscorer van ..?

29 juni 2023 om 23:13

Conference league ;-)

30 juni 2023 om 06:34

FC Twente

29 juni 2023 om 22:33

Zeker een goede aankoop! Maar of die topscorer gaat worden betwijfel ik. Dat zou denk ik toch iemand van Feyenoord, Ajax of PSV zijn.

29 juni 2023 om 22:34

Dit jaar was het ook Douvikas (samen met Simons). Ugalde zou het zomaar ook kunnen worden dus, als je kijkt naar z'n prestaties vanaf maart (vanaf toen vaste basisplaats, en ook nog tijdje geblesseerd geweest)

29 juni 2023 om 22:39

Ben ik met je eens, Douvikas is echt niet zoveel beter dan de rest. Bij de top 3 zitten nou ook geen toppers, die echt het verschil maken. Prima aankoop voor Twente, kan zo maar vertrekken over 2 jaar voor minimaal 10 miljoen.

29 juni 2023 om 22:45

Dan loop je wel op de zaken vooruit. Voor maart schoot hij er nauwelijks een bal in en zagen de meesten in hem gewoon een tijdelijke oplossing. Ugalde heeft talent en als hij fit blijft, schiet hij er vast wel minimaal 12 in. Echter zien we volgend jaar wel hoe hij het gaat doen. Hij is pas net 21 jaar en heeft zich na de winterstop pas echt gemeld als een aanwinst. Het is aan hem om het te bewijzen. Waar hij eerder iets te bewijzen had als huurling, heeft hij nu een prijskaartje van 4 miljoen euro om zijn nek. Daar komen hele andere verwachtingen bij kijken en dus ook druk.

29 juni 2023 om 22:49

Ja dat klopt, maar geef hem echt wel het voordeel van de twijfel. Die jonge kan bijna alles, alleen zijn lengte werkt niet mee. Voor Twente nu echt een prima spits in eigen bezit, Wolfswinkel kan niet meer 90 min elke week..

29 juni 2023 om 22:57

Gimenez met een jaar lang een basisplaats zou ik, voor zover spitsen in Nederland gaan, wel een topper noemen.

29 juni 2023 om 23:09

Dacht je van Pavlidis, die heeft een half jaar gemist. Beter dan beide

29 juni 2023 om 23:15

Ik denk persoonlijk dat Brobbey het in zich heeft om topscorer te worden mits hij fit blijft en na genoeg alle wedstrijden mag spelen met een flink aantal minuten! Ook Gimenez schat ik hoog in, en vlak ik Pepi zeker niet uit. Was wekelijks een vd betere bij Groningen op de eerste weken na, nu met betere aanvoer van o.a. Simons, Bakayoko, El Ghazi en nog meer goede spelers zie ik hem er ook wel 15+ maken dit seizoen.

29 juni 2023 om 23:31

Azalkmaar, scheelt dat dat tijdens het wk was. Hij heeft 25 wedstrijden gespeeld in de eredivisie en heel wat meer minuten gemaakt dan Ugalde.

30 juni 2023 om 10:08

Zelfs in een jaar dat Feyenoord pas halverwege het seizoen een vaste spits had, PSV een buitenspeler als topscorer heeft vanwege blessures voor de spitspositie en bij Ajax zelfs eind van het seizoen niet bekend is wie de spits is lijkt het mij bijna een utopie om te denken dat de spits van Twente topscorer gaat worden. De kans was er nu, volgend seizoen met Pepi als vaste spits bij PSV en Gimenez bij Feyenoord acht ik de kans klein.

29 juni 2023 om 23:00

Dan moet hij wel ineens minstens meer doelpunten in 1 seizoen maken dan de afgelopen 2 seizoenen opgeteld. Daarnaast is Twente nogal wat spelers kwijtgeraakt die voor aanvoer konden zorgen dus je mag tot nu toe blij zijn als ie er 10 maakt volgend seizoen

29 juni 2023 om 23:17

Hij heeft dit seizoen in 860 minuten( bijna 10 volledige wedstrijden) 8 doelpunten gemaakt. Hij begon regelmatig op de bank namelijk, dus 10 doelpuntjes is niet zo'n hele grote uitdaging als hij echt eerst spits wordt.

29 juni 2023 om 23:36

Zoals elke spits is hij natuurlijk wel erg afhankelijk van de rest van z'n team. Momenteel geef ik Gimenez toch de meeste kans op die titel, maar Ugalde zou best tussen de topscorers kunnen staan ja.

30 juni 2023 om 09:43

Goeie transfer, al is het wel voorbarig om te zeggen dat hij topscoorder kan worden. Daarin is hij afhankelijk van het niveau en de speelstijl van Twente. Daarnaast hebben de spitsen van Ajax en PSV geen goed seizoen gedraaid. Luuk de jong en Brobbey zijn beide zwaar uit vorm geweest dit seizoen. Als Ajax goed gaat draaien kan Brobbey zomaar topscoorder worden. Daarnaast heeft Gimenez maar een half seizoen als basisspeler gespeeld. Als hij en feyenoord de vorm doorzet dan is hij een van de favorieten om topscoorder te worden. Daarnaast is er altijd wel een speler van de subtop die kan verrassen zoals Douvikas dat deed afgelopen jaar.

Prima speler, hij kan zomaar de volgende klapper worden. nu eiting nog en dan hebben zij volgend seizoen gewoon weer een meer dan prima elftal staan.

29 juni 2023 om 23:15

Wou net zeggen. Ben benieuwd wat die gaat doen deze zomer. Was afgelopen seizoen bij Volendam echt bij afstand de beste, mijn God wat speelde hij soms goed. En dan in zo’n team. Jammer dat ie bij Ajax weg is

Hoe zit het met de schulden van Twente? Dit is toch een fikse aankoop voor een club als Twente, wel een goede aankoop denk ik.

29 juni 2023 om 22:32

Wordt in termijnen betaald. Daarbij heeft twente best goed verkocht. Ook de schulden worden vrij snel afgelost. Sneller dan verwacht was.

29 juni 2023 om 22:43

Het termijnen betalen gedeelte blijf ik een aparte constructie vinden, maar aan de andere kant laat het zien dat uitgaven van miljoenen nog steeds mogelijk zijn met degelijk beheer.Heel blij met deze constructie ben ik ook niet, maargoed Streuer en Bruggink hebben een naam hoog te houden. Zowel twente als de heren kennen potentiele gevolgen als ze gekke dingen doen dus er zal wel een plan achter zitten.

29 juni 2023 om 23:07

Dat in termijnen betalen gebeurt bij veel clubs. Er zijn er maar weinig die dat niet niet doen.

30 juni 2023 om 01:18

Het is eerder de norm dan ineen keer betalen. Dus heel normaal, want de meeste clubs zijn niet zo rijk als een Manchester City of zo.

30 juni 2023 om 11:50

Het in termijnen betalen door clubs als Twente, is een direct gevolg van de handel
en wandel van de absolute topclubs (real, Barca, Juve, United, City, Chelsea, PSG, Inter, etc.).
Die doen al decennia lang haasje over betreffende het uitgeven van de grootste transferbedragen. Maar die zijn wel allemaal op de pof, waarbij het risico over zoveel mogelijk jaren wordt afgewenteld op de verkopende club.

De verkopende clubs worden zo ook gedwongen om in termijnen te betalen. De transfermarkt is wat dat betreft doodziek. Valt een van de grote jongens om, dan komt een hele reeks clubs daaronder in de financiële problemen.

29 juni 2023 om 22:32

De club voldoet aan de betalingsverplichtingen, draait zwarte cijfers en bovendien gaat er per transfer een deel naar de schulden. Er is dus het 1 en ander mogelijk en omdat er ook voor veel verkocht wordt, kan het transfersommen als deze neertellen. Wel met mate natuurlijk.

29 juni 2023 om 22:33

Uit me hoofd gaat van elke transfer ±40% naar de gemeente.. begin vorig jaar was de kort lopende schuld nog ±19 miljoen.. deel van zerrouki en cerny gaan daar nu vanaf.. dus zo om en nabij de 12 a 13 miljoen zou nog over zijn daar gaat ook nog de standaard aflossong vanaf.. daar mag twente volgens mij nog zo'n 4 a 5 jaar over doen. Langlopende schuld is de hypotheek van het stadion en die is gewoon begroot dus word ook gewoon betaald zoals iedereen met een hypotheek ook doet.. zoals ik verder begrepen heb kon twente 10 a 13 mil aan transfers uitgeven deze zomer.. dus dit is allemaal zeer verantwoord

29 juni 2023 om 22:33

Afgelopen jaren flinke stappen gezet en met Zerrouki en Cerny natuurlijk wel 16 miljoen binnengehaald. Daarnaast is de aantrekkingskracht op dit moment enorm, waardoor we qua begroting ongeveer alweer op het niveau zitten van AZ. Echter qua voetbalbegroting en qua organisatie zitten we daar nog wel een aantal stappen onder. Bovendien sponsoren we als supporters de club prima.

29 juni 2023 om 22:40

Grootste kracht van ons is echt de wedstrijd omzet we zuipen Twente weer naar de gezondheid haha. Niet te vergeten dat we een miljoen per wedstrijd kregen voor de Nations League + gratis upgrades aan het stadion

30 juni 2023 om 10:16

Qua begroting ongeveer op niveau van AZ? Dat is dan ook het enige waarbij je de vergelijking kan maken.Je vergeet denk ik de zak met centen op de bank? AZ heeft ontiegelijk veel geld binnen gekregen en als Dagobert Duck amper uitgegeven. Ook nu raken ze een speler kwijt voor een miljoen of 8 terwijl de vervanger al klaar staat uit eigen jeugd wat dus direct de club in kan. Reijnders zal een ander verhaal zijn om te vervangen maar het geld dat ze daarvoor gaan vangen zal enorm zijn. Ik zou als Twente zijnde mezelf niet vergelijken met AZ. Daar zit een groot verschil tussen.

30 juni 2023 om 14:56

Inderdaad. Twente en AZ zijn totaal niet te vergelijken. AZ heeft meer geld. Verder heeft Twente een veel grotere achterban en is de wedstrijdbeveleving in het stadion velen malen intenser, AZ voert uitstekend beleid. Als het dat niet deed, zou de club een grijze middenmoter zijn.

30 juni 2023 om 16:31

Wordt gewoon netjes afbetaald per maand. Tevens dacht ik dat bij elke transfer uitgaand boven de 4 miljoenen een deel wordt afbetaald. Twente schrijft ook gewoon weer zwarte cijfers dus dat komt wel goed.

Dit komt wel redelijk onverwachts. Vier miljoen euro is nog behapbaar. Veel geld, maar nog wel verantwoord. Zeker ook omdat er voor aardig wat geld verkocht wordt. Cerny voor 8 miljoen, Zerrouki voor minimaal 7 miljoen en daar komt nog wel wat bij.

Het verbaasd me eigenlijk hoeveel we deze transferperiode al uit hebben kunnen geven, met de vier miljoen van Ugalde (als die klopt) komen we al op zes totaal. Maar Ugalde is wel degene die ik dat ook dubbel en dwars waar zie maken. Enorm veel energie, ondanks z'n lengte echt een geweldige kopper en ook in staat te combineren met buitenspelers die we nu niet hebben, maar er is nog tijd. Ugalde is absoluut goed voor minimaal vijftien goals volgend seizoen, ideaal.

29 juni 2023 om 22:37

Anderzijds gaf het vorig seizoen ook 3,5 miljoen euro uit aan transfersommen alleen en toen verkochten ze alleen Oosterwolde. Er komt veel binnen met de verkopen van Cerny en Zerrouki. Het is wel veel geld, maar het zou zwarte cijfers schrijven zonder daar verkopen voor nodig te hebben en de inkomsten waren door het behalen van Europees voetbal en zaken als de Nations League hoger dan verwacht. Het is dus wel te verklaren. Op dit moment is er dus geen reden tot zorgen. Het lijkt me ook sterk dat FC Twente uberhaupt onverantwoorde risico's kan nemen.

29 juni 2023 om 22:48

Klopt, maar ruim de helft ervan was voor Vlap en Sadilek was bijvoorbeeld lang onzeker aangezien hij mogelijk te duur zou zijn. Dat soort hobbels hoor ik nu nog niet echt opgaan, buiten de onderhandelingen van Ugalde zelf dan. Ik heb er vertrouwen in dat het verantwoord is, maar verrast is misschien een beter woord dan verbaasd.

29 juni 2023 om 23:08

Die 3,5 miljoen euro was enkel voor Vlap en Sadilek.

Vind het financieel niet verantwoord om 4 miljoen uit te geven, leuk spitsje, benieuwd hoe die het gaat doen en of ze er nog op gaan verdienen.

29 juni 2023 om 22:34

Als of jij je daar om druk moet maken. Spitsen van niveau kosten nu eenmaal veel geld.

29 juni 2023 om 22:36

De Gemeente Enschede schijnt 95% voor z'n rekening te nemen.

29 juni 2023 om 22:37

Als het financieel niet verantwoord was hadden ze het niet gedaan, lijkt me..

30 juni 2023 om 03:05

Gelukkig is het totaal niet interessant of jij het verantwoord vindt. Ik heb zelfs behoorlijk schokkend nieuws voor je. Er is nog meer transfergeld beschikbaar en de interesse in spelers als Manhoef en Eiting is er nog steeds. Het is jarenlang financieel een gigantische puinhoop geweest bij Twente, maar die tijden liggen achter ons. Sinds Paul van de Kraan de scepter zwaait voeren we een uitstekend financieel beleid, worden de nog openstaande schulden uit het verleden afgelost volgens afspraak en stijgen de inkomsten spectaculair. Deze week een nieuwe shirtsponsor gepresenteerd en uiteindelijk zullen de inkomsten 3x zo hoog zijn als vorig seizoen. Kortom Twente kan langzamerhand weer investeren in spelers en faciliteiten. Hoe goed het financieel beleid is, blijkt wel uit het jaarlijkse onderzoek van de KNVB waarin Twente op de 4e plaats staat van alle betaald voetbal clubs met 36 van de 40 te behalen punten. Een jou niet geheel onbekende club uit Zuid staat ook 4e op die lijst maar dan van onderen.

30 juni 2023 om 06:08

Sorry, ze zullen de volgende keer eerst contact met jou opnemen!

30 juni 2023 om 10:21

Een spits kost nou eenmaal veel geld en hem kennen ze al. Ik vind deze wel verantwoord. Een spits is enorm belangrijk en levert je het geld weer op.

Prachtig nieuws, nu nog definitief rondkomen met Hilgers en er zijn echt hele mooie stappen gezet. Dat we zijn leeggeroofd vind ik ook nog heel erg meevallen met 4 spelers die tot nu toe zijn vertrokken die basis speelden.

30 juni 2023 om 01:12

Net gelezen dat Ajax wil gaan trekken aan Hilgers. Hoop dat ie gewoon bij Twente blijft.

Meest talentvolle spits van zijn generatie. Deze aankoop gaat binnen twee jaar minimaal tien keer over de kop in waarde. Professor Bruggink maakt Twente miljardair.

"Aanvalsleider". Ze weten er iets moois van te maken he. Prima aankoop, je weet precies wat je in huis hebt en die jongen wil hard werken en moppert niet. Nu nog wat dwingender in het spel worden.

Dat zou echt goed nieuws zijn, echt een goaltjesdief. Dit soort aankopen zijn nou eenmaal nodig om Europees voetbal te blijven halen.

Fantastisch nieuws! Voor dit geld krijg je zeker geen betere spits die er direct staat. Heerlijk gifkikkertje die op elke bal loopt, geen duel schuwt, enorm goed kan koppen ondanks zijn lengte, goed is in de kleine ruimte en in de combinatie. Waar zeker nog progressie in zit is zijn schot, maar dat is iets wat je prima kan trainen. Top nieuws!

Zo dan! Een flink bedrag dat we hier op tafel leggen voor Ugalde. Fijn dat dit mogelijk is na de transfers van Zerrouki en Cerny, want Ugalde is het m.i. zeker waard (en vind maar eens een goede spits voor weinig..)

29 juni 2023 om 23:38

Yes. Een goede keeper en spits zijn volgensmij echt essentieel. Zij beslissen wedstrijden voor ons. Als andere clubs nu maar van Unnerstall afblijven...

4 miljoen en deze gozer kan na 2 goede seizoenen voor rond de 10 weg. Goede investering in Julian Alvarez light.

30 juni 2023 om 01:15

Ja, als hij dan naar de Premier League gaat of de Spaanse competitie dan is het kassa

Ugalde, dat kleine ventje, is een fantastische spits en waardig opvolger van zijn landgenoot en FC Twente legende Bryan Ruiz. Maar hoe moet het nu verder met collega spits Ricky van Wolfswinkel? Heel aardige vent en heel belangrijk voor de teambuilding. Ik hoop dat hij zijn vorm terug vindt en weer veel goals zal gaan maken, samen met Manfred!

30 juni 2023 om 06:42

Wolfswinkel komt denk ik op de bank. Het beste is er wel van af..

On;
Erg blij mee, niet verwacht. 2 jaar knallen en daarna met flinke winst verkopen.

Goede speler, maar 4 miljoen is voor Twente een erg groot bedrag. Hij zal dan ook wel voor minimaal 4 seizoenen moeten tekenen, anders lijkt het me een behoorlijk risico.

Goede aankoop, die jongen verraste mij afgelopen seizoen door z'n kortste weg naar de goal en koelbloedigheid, goed gedaan!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren