Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Er lijkt maar een kandidaat voor de wereldtitel te zijn: Duitsland'

Laatste update:

VENLO – De Duitse bondscoach Joachim Löw besloot na de groepsfase tijdens het EK 2008 in Oostenrijk en Zwitserland, waarin de Duitsers tweede werden achter Kroatië, voor een opvallende move. Hij stapte af van het 4-4-2-systeem en begon in de kwartfinale tegen Portugal met een 'Nederlandse' 4-2-3-1 formatie. De Portugezen werden met 2-3 verslagen en deze overwinning was onbewust het begin van een radicale omslag binnen de voetbalopvatting van onze oosterburen.

Door QASIM HAKIM

/

Matthias Sammer, in 2008 nog technisch directeur bij de Duitse voetbalbond DFB, ontketende de revolutie definitief. Hij wilde af van het betonvoetbal en introduceerde een nieuwe lijn, die moest leiden tot sexy football, gekoppeld aan resultaat. Hij had daarbij de hulp nodig van een Nederlander, Marcel Lucassen. ''Ik werd na het EK gebeld door Sammer. Destijds werkte ik als voetbaltrainer, met spelers van verschillende Bundesligaclubs, individueel op techniek en coördinatie. Hij had goede verhalen over mij gehoord'', vertelt Lucassen in hotel Van der Valk in Venlo. ''Sammer wilde mij graag toevoegen aan het technisch kader binnen de jeugdopleiding van de DFB. Ik voelde me vereerd en was uiteraard geïnteresseerd in een functie binnen de Duitse voetbalbond, maar zei eerst te willen kijken waar ik mee te maken zou krijgen.''

Lucassen werd meegenomen naar een trainingsessie van de Duitse nationale ploeg onder 16. ''Dat was een teleurstellend, vier dagen durend trainingskamp. Het was trainen om het trainen. Er werd één tegen één gespeeld en elf tegen elf, zonder detaillistisch in te gaan op bijvoorbeeld het op welke wijze maken van de passeeractie, het vrijlopen en de momenten van druk zetten. Kortom: het analyseren, trainen en coachen van voetbalhandelingen. Er was geen spelfilosofie aanwezig. Voor spelers was het een verplichting om te trainen, in plaats van een uitdaging om beter te worden.'' Lucassen sprak hierover met Sammer en de betrokken trainers. Hij werd vervolgens aangesteld als de trainer die zich bezighoudt met de individuele voetbalontwikkeling van de spelers binnen het teamproces.

/

Lucassen was nauw betrokken bij de Duitse nationale ploeg Onder-17 van Marco Pezzaiuoli, die in 2009 Europees kampioen werd. Met Pezzaiuoli was hij daarnaast in 2011 van januari tot en met mei ook actief voor het eerste elftal van TSG Hoffenheim (destijds met Ryan Babel en Edson Braafheid binnen de gelederen), als assistent-trainer en tevens intern specialist voor het ontwikkelen van toptalenten en opleiden van trainers: iets wat hij al projectmatig deed toen Hoffenheim in 2008 promoveerde van de tweede naar de eerste Bundesliga. Ondanks dat Hoffenheim hem in mei 2011 een langdurig contract aanbood, verkoos de Limburger een terugkeer naar de DFB om verder te werken aan de ontwikkeling van toptalenten en trainers.

Lucassen kent het Jong Duitsland, morgen de eerste tegenstander van Jong Oranje in Tel Aviv, van bondscoach Rainer Adrion door en door. ''Cor Pot heeft van Louis van Gaal de vrije hand gekregen in het selecteren van spelers. Dat is in Duitsland niet het geval. Sterren als Mario Götze, Andre Schürrle, Julian Draxler, Ilkay Gündogan en Moritz Leitner zijn feitelijk speelgerechtigd, maar doen niet mee. In Duitsland staat momenteel de ontwikkeling van jongere talenten centraal. Bovendien heeft Adrion de pech dat vaste krachten als Jan Kirchhoff, Tolgay Arslan, Kevin Trapp en Sebastian Jung door blessures het EK aan zich voorbij moeten laten gaan. Of ze kandidaat voor de titel zijn? Ik denk het niet, maar interessant wordt het zeker. Vooral omdat Duitsland in de groep des doods zit met onder andere Spanje en Nederland.''

/

Dat spelers als Götze, Schürrle en Gündogan ontbreken neemt volgens Lucassen niet weg dat Nederland te maken krijgt met een ploeg die kwalitatief gezien niet minder is dan het team van keuzeheer Pot. ''Jong Oranje heeft veel A-internationals, maar de jonge Duitsers hebben ook ervaring. Hun aanvoerder is Lewis Holtby die bij Tottenham Hotspur speelt, terwijl Matthias Ginter (18) basisspeler is van SC Freiburg. De huidige nummer van vijf van de Bundesliga. Verder hebben ze nog Emre Can (18) van Bayern München, Sebastian Jung (Eintracht Frankfurt) en Schalke-verdediger Sead Kolasinac. Debutanten in de selectie, maar wel spelers die gewend zijn om op topniveau te spelen: namelijk de Duitse competitie. Deze ploeg zal het toernooi van wedstrijd tot wedstrijd benaderen.''

De rollen zijn omgedraaid. Oranje gaat voor het resultaat, met grote jongens als Kevin Strootman, Jordy Clasie en Luuk de Jong. Duitsland hoopt op een ploeg die zich voetballend gezien weet te etaleren. ''Deze ontwikkeling is na het EK van 2008 ingezet. Tijdens het WK van 2010 was iedereen lovend over de Duitse ploeg die in Zuid-Afrika als derde eindigde achter Spanje en Nederland. Tijdens het EK 2012 moest er goud worden gewonnen, maar dat gebeurde niet. Erg teleurstellend. Het kwam hard aan, maar aan de andere kant is men nog lang niet klaar met de spelontwikkeling binnen de nieuwe filosofie. De verdedigers moeten nog groeien in de opbouw van achteruit. Ze zijn snel en moeten omschakelen van het meteen geven van een lange pass, naar het dribbelen met de bal richting het middenveld, om het spel dan pas een vervolg te geven. Verdedigers als Mats Hummels en Benedikt Höwedes kunnen nog de nodige stappen maken. Het ziet er goed uit voor de Duitsers, maar dat is geen garantie voor de wereldtitel volgend jaar in Brazilië. Door de successen van met name Bayern München, maar ook Borussia Dortmund lijkt er maar één kandidaat voor de wereldtitel te zijn: Duitsland. En dat is gevaarlijk.''

/

Iedereen die over Bayern spreekt, heeft het over het succes van Jupp Heynckes, maar Lucassen wijt ook een groot deel van de wederopstanding van der Rekordmeister, na een verloren seizoen, aan de nieuwe technisch directeur: Sammer. ''Sammer is een controlfreak, een rasperfectionist. Onder hem is Bayern defensief gezien veel sterker geworden. Daarnaast waren de aanvallers Arjen Robben, Franck Ribery, Thomas Müller en Mario Mandzukic veel meer betrokken bij het verdedigende werk, werd er een beter en breder kader samengesteld en was er een variabeler spel te zien in balbezit. Bepalend voor de succesfactor was dat Sammer, naast het feit dat Bayern honger had naar prijzen, voor een enorme focus bij de spelers zorgde."

"De leidende spelers, zoals Philipp Lahm en Bastian Schweinsteiger, werden door Sammer extra begeleid in het leiding op topniveau", vervolgt Lucassen. "Sammer stond in het begin van het seizoen veel op het veld, maar is naarmate de jaargang vorderde meer en meer naar de achtergrond vertrokken om Heynckes niet voor de voeten te lopen. Als sportdirecteur heeft hij het geheel goed gemanaged.'' Het afgelopen jaar had Lucassen regelmatig contact met Sammer, met name over het handelen van de individuele spelers bij balbezit. Sammer wil Lucassen graag naar Bayern halen om de topspelers en toptalenten beter te maken en daarnaast de trainers binnen de voetbalacademie te begeleiden en op te leiden. De kans is aanwezig dat Lucassen het komende seizoen al aan de slag gaat bij de beste club van Europa: ''De komende weken wordt hier meer over duidelijk.''

Duitsland wordt in 2014 wereldkampioen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

schat ze inderdaad ook erg hoog in

Ik dacht dat ze vorig jaar EK al gingen winnen, maar ik schat de kans dat ze het WK gaan winnen heel groot. Ik denk dat zij in de finale gaan komen. Winnen in de finale is aak een moment opname, maar op dit moment ziet het er voor Duitsland heel goed uit. Spelen trouwens ook heel mooi voetbal zeg..

6 juni 2013 om 03:10

Voor mij zijn de duitsers ook Favoriet maar ik denk dat Brazilie en zelfs Argentinie een kans maken daar in Zuid-amerika. Brazilie speelt voor thuispubliek en ik denk dat ook Argentinie weer best eens wat wil laten zien vooral in Brazilie.

Italie blijft altijd een angstgegner voor Duitsland en wie weet herpakt Spanje zich ook weer.

6 juni 2013 om 10:37

Ik gun het Argentinië wel weer een keer. Mede doordat ik een Messi fan ben en ze altijd zeggen dat Messi niet de beste aller tijden is, alleen omdat hij geen wereldkampioen geworden is met Argentinië. Daarnaast is inderdaad Brazilië het thuisspelende land en zullen die daardoor extra gemotiveerd zijn. Toch zet ik op dit moment mijn geld in op Duitsland.

Moeten ze niet de Italianen tegen komen in Brazilië want dat zijn voor de Duitsers wat de Portugezen voor de Nederlanders zijn: Kryptonite.

Duitse jeugdontwikkeling is geweldig en is Nederland al voorbij. Ze steken er ook heel veel geld in. Wij produceren robot voetballers die Duitsland in het verleden produceerde. We moeten echt stoppen met geloven dat het goed zit (ronald de Boer gewauwel) en met een kritische blik onze hele jeugd doorlichten. Dat begint met het in orde brengen van motoriek die bij veel jongeren slecht is. Kinderen blijken dus doodleuk dubbel zoveel ongelukken te hebben in sport dan 5 jaar geleden omdat hun motoriek niet meer deugd. Playstation ipv touwtje springen heeft zijn gevolgen. Obesitas is on the rise.

Dat zijn meer generieke problemen die het voetbal van de wortel af bedreigen, maar ik zie ook niet meer veel mooie technische voetballers die Nederland altijd voortbracht. We springen er in ieder geval niet meer uit mondiaal. Als een Strootman je "vlaggendrager" tijden een U21 toernooi is en reserve aanvoerder is van het A team dan is het toch ernstig gesteld. Wat een lage handelingssnelheid en beperkte speler in de korte pasing is dat. Dat buffelt en bulldozert maar aan. Ik wil elegantie en technische superioriteit zien. Één Maher maakt nog geen zomer en die mag de veters nog niet strikken van een Bergkamp.

5 juni 2013 om 09:09

Dat is vaak ook de schuld van de ouders he, hoevaak zie je niet dat kind aangeleerd krijgt van de ouders.

Verder geef je gelijk geef zelf voetbaltraining aan E en F en kinderen spelen COD... Ze zijn 7 jaar en spelen leuk oorlogsspelletjes waarmee ze elkaar 'even' doodschieten. Dan ben je als ouder al verkeerd bezig vind ik

5 juni 2013 om 09:15

Zo zeg wat een zuurpruim... Hoe groot is Duitsland en hoe groot is Nederland? Wij hebben zo af en toe een hele sterke generatie, zie begin jaren 70, toen moeten wachten tot mid/eind jaren tachtig, daarna eind jaren 90 en nu hadden we weer een piek in 2010. Nu komt er weer een jonge talentvolle generatie aan, waar het zal eindigen weet ik niet maar om nu te zeggen dat het ineens nergens meer op slaat is volstrekte onzin. Die Duitsers zijn Nederland dus niet zozeer voorbij maar hebben een grove inhaalslag gemaakt! En met dus een vele malen groter achterland heb je dus ook veel meer talent, wat in een grote teamsport als voetbal wel zo handig is...

Je gewauwel over de motoriek van de jeugd is geen voetbalprobleem maar een nationaal, nee Westers probleem. Of zelfs dat is niet breed genoeg, het is een ontwikkeld probleem. Met de huidige technieken kunnen kinderen veel spelen zonder te bewegen, iets wat oudere generaties minder tot niet konden. De voetbalwereld kan dit probleem dus niet oplossen en door te stellen dat wij de enige zouden zijn die daar last van hebben maakt het tot ongelooflijk slap gewauwel!

En jij ziet niet meer die mooie sierlijke voetballers? Wat is Van Persie dan? En hoeveel Bergkamp en heb jij überhaupt in je leven gezien??? Dat soort uitzonderlijke talenten leidt je overigens ook niet op, die komen gewoon af en toe langs maar hebben hun kunnen toch vooral van de lieve heer gekregen!

Nee, er kan natuurlijk van alles beter maar je moet gewoon niet vergeten dat wij maar een klein landje zijn en dus niet een onuitputtelijke bron van jonge mensen kunnen aanboren om talent na talent door te laten stromen zoals de grote landen dat met gemak doen.

5 juni 2013 om 10:18

Prima Hans, volledig met je eens, behalve:

Dat verhaal met dat kleine land, niet doen slaat nergens op, en is ook nog onjuist.

Bewijsvoering: Uruguay 3,3 miljoen inwoners, Denemarken 5 miljoen, Suisse 8 miljoen, Begie 10 miljoen (ik vind dat B en CH momenteel grotere talenten hebben dan wij)

De kwestie ivm de verhouding met Duitsland is als volgt te zien:

Elke 13de Nederlander speelt actief voetbal in een vereniging. In Duitsland is het maar elke 34de persoon, gebaseerd op de totale bevolking.

Ik denk dat deze cijfers stof tot nadenken leveren.

5 juni 2013 om 10:34

Feitelijk gezien niet onjuist, kijk maar eens naar de wereldkampioenen. Uruguay in het begin 2x maar voor de rest alleen maar landen die grotere inwonersaantallen als Nederland noteren!

Daarnaast zie je nu met de globalisering dat kennis en kunde steeds makkelijker verspreid en zal het dus steeds moeilijker worden voor de kleinere voetbalnaties om er bovenuit te steken.

En nog een puntje, hoe lang heeft België niet meegedaan? Of Uruguay, Denemarken etc etc. Kleine landen hebben een minder grote vijver en dat is dus feitelijk gezien gewoon een nadeel!

Dat de absolute inwonersaantallen niet alleen bepalend zijn klopt wel, procentueel zou beter zijn in de vergelijking. Wel kijken naar jeugd alleen he, want volwassenen boven de 30 die nog geen prof zijn zullen dat ook nooit meer worden natuurlijk, althans niet voor het nationale elftal...

5 juni 2013 om 10:59

Bij de jeugd is de verhouding nog meer in het nadeel van Duitsland. In de jeugdelftallen van het hele land voetballen 45 jongens van Turkse of andere allochtone afkomst. De meeste Duitse kids zit achter de computer.

Het gaat niet om de maten van de vijver. Dat is misleidend en demotiverend. Het gaat vooral erom of ik goede managers heb en de juiste methoden om talenten op te leiden.

Wij Nederlanders denken nog altijd dat de hele wereld alleen van ons kan leren, en dat wij verantwoordelijk zijn voor de successen van buitenlandse clubs. De waarheid is dat onze trainingsmethodiek (alleen Hollandse school) geruime tijd achteruit loopt, en nu de tijd gekomen is om van anderen bij te leren.

Ik hoop dat we niet te trots daarvoor zijn

5 juni 2013 om 11:12

Ach ja onze lichting onder 17 is beter dan die van Duitsland, Nederland heeft talent zat voor zo'n klein landje en de volgende generatie topvoetballers staat alweer in de startblokken!

5 juni 2013 om 12:36

In de laatste jaren zijn de talenten plotseling in het middelmaat verdwenen (elia, Bruma, enzv.) Er moet een reden ervoor zijn

5 juni 2013 om 15:35

Ja, te vroeg de overstap gemaakt.
En als je komt met aantallen als elke 13e Nederlander voetbalt en elke 34 duitser voetbalt, betekent dat nog steeds dat er veel meer Duitsers voetballen dan Nederlanders...

5 juni 2013 om 16:06

@ gelemuur

Vond je cijfers al discutabel maar je zit hier behoorlijk te jokkebrokken. Zie de Duitse Wiki over voetbal en je komt tot de conclusie dat er 6 miljoen beoefenaars zijn, wat neerkomt op 13,5% v/d samenleving!

Die 6 miljoen is natuurlijk ook behoorlijk meer dan de 1,3 miljoen in Nederland. En gek vinden dat die Duitsers zoveel meer gewonnen hebben en nu het ene blik na het andere open trekken met talentvolle spelers...

Dat er nu even weinig 'grote' talenten doorbreken wil nog niet zeggen dat ons opleidingsinstituut ineens ineengestort is. Zoals al aangegeven, wacht het even af en de volgende generatie zal spoedig opstaan.

5 juni 2013 om 16:11

Hanzz Soms heb je gewoon met mindere genetaties te maken, en soms weer met super goeie Generaties te maken.

Er komt overal gewoon veel talent , ook in het seizoen 2013/2014 zullen er weer nieuwe grote talenten doorbreken.
Dus maak ik me geen zorgen, bij de generatie 2002 tot 2012 was het grootste probleem: Matige verdedigers, Heitinga, Mathijssen, Boularouz, dat soort verdedigers.

5 juni 2013 om 16:16

@ sswaa

Waarom zeg je dit tegen mij? Ik zeg toch niets anders in mijn reacties...

5 juni 2013 om 16:36

Ik kan me Griekenland nog herrineren.

5 juni 2013 om 21:26

@ Hanzzz

Sorry, had vanmiddag nog wat serieuze zaken te doen, vandaar een beetje laat met de reactie.

6 miljoen van 80 miljoen is rond 7,5, elke 13de Nederlander voetbalt actief, dus dat zijn totaal 1.230.769 en dat is 7,7.van de totale bevolking. Dus de NL vijver is 0,2 groter dan de D vijver.

David Winnen, de bekende Engelse voetbal schrijver heeft deze vergelijking al met UK en NL tijdens een discussie met Youri Mulder "waarom faalt NL altijd in de finales"? op tafel gelegd, hetzelfde verhaal. Youri zei toen: "maar wij zijn toch zo'n klein land" Niet dus.

Maar waarschijnlijk denken de meeste mensen hier: "kan niet zijn, wat niet mag!."


5 juni 2013 om 23:09

Nederland: 16 miljoen inwoners
Duitsland: 86 miljoen inwoners
China: 1,5 miljard inwoners

En toch heeft Duitsland momenteel de betere voetballers van de 3 terwijl China 20x meer inwoners heeft. Natuurlijk is het inwoneraantal een belangrijke factor, maar het zegt niet alles. Nederland is al jaren een belangrijk sportland, niet alleen op voetbalgebied, maar ook met schaatsen, hockey, volleybal, paardrijden en wellicht vergeet ik er nog wat. Qua voetbaltrainers loopt Nederland ook voorop, en de Knvb heeft een goed systeem qua jeugdbeleid en dergelijke opgesteld. Maar daar ligt in mijn ogen het probleem niet. Voetballers die talent hebben worden wel ontdekt (een betere begeleiding is hierbij misschien wel nodig zodat talent niet te vroeg een domme stap maakt om vervolgens te mislukken). Maar er zijn genoeg kinderen die nauwelijks sporten en hartstikke dik worden. Misschien is er wel een potentiele Messi in Nederland, maar is degene 130 kg en valt daardoor bij een profclub buiten de boot. Middelbare en basisscholen zouden meer aandacht moeten geven aan sport, elke dag een half uur/uur sporten is al een stap in de richting. Verder moet er meer een topsportklimaat worden opgesteld. Een voorbeeld is de VS waar je een collegebeurs kunt verdienen als je goed bent in een sport. Voetbaltoernooien tussen universiteiten/middelbare scholen zou ook helpen. Vooral op de middelbare school zul je bijna elk talent kunnen scouten.

We zijn een klein landje, daarom mag een talent niet te snel verloren gaan omdat hij verkeerde begeleiding krijgt, of simpelweg te weinig beweegt en niet in aanmerking komt voor een voetbalcarriere. Nederland doet het prima, maar er is nog genoeg te verbeteren, en met de huidige maatschappij zie ik Afrikaanse en Zuid-amerikaanse landen ons inhalen en bij ons weglopen. Daar sport de jeugd veel, in tegenstelling tot de Westerse wereld.

5 juni 2013 om 15:40

Net als na de generatie Bergkamp, Kluivert, Overmars, Seedorf etc..
Onze nieuwe generatie was te zwak volgens iedereen..
Sneijder, Van Persie, vd Vaart, Kuijt, Robben, van Bommel.. Dat elftal was veel te zwak om iets te laten zien..

Vervolgens knallen die jongens iedereen Frankrijk en Italië van het veld af, en iets later worden ze bijna wereldkampioen..

Nou, Duitsland is inderdaad wel erg sterk, maar om nu te stellen dat hun de enige zijn die kandidaat zijn voor de titel.. Dat lijkt me niet. Spanje heeft bijvoorbeeld ook een erg sterk team, en Argentinië mag er ook wezen. Italië is altijd sterk op grote toernooien, en Brazilië zal in eigen land willen vlammen. Daarbuiten heb je nog landen als Frankrijk, Uruguay, Nederland en Portugal als outsiders. Wordt sowieso een mooi toernooi, zie er al naar uit om ook bijvoorbeeld een Colombia te zien spelen. Maar Duitsland heeft sowieso wel een streepje voor, omdat ze met Bayern en Dortmund zo'n goed jaar hebben gehad. Al die jongens die er spelen zijn in topvorm, zelfs de gehele bank, die overigens enorm veel kwaliteit herbergt.

De duitse sterren spelen ook bijna allemaal bij bayernbr muller gomes schweinsteiger lahm volgend jaar gotze br ook howedes en neuer maar die bepalen het voetbal minder. Hummels bij dortmund leitner gundugang dus veel bepalende spelers in 2teams. Zie je bij spanje ook 10spelers uit2teams en dan de 2beste teams van dat moment. br Bij het nederlands elftal komn er alleen talenten uit 1team en de bepaalende spelers zitten over al bij dr top en sub top daaron kan nederland naar mijn mening ook niet mee doen om de titels veel te weinig op elkaar in gespeelt

5 juni 2013 om 10:00

Höwedes bij Bayern? Heb ik wat gemist?

In Zuid Amerika wint een Europese ploeg de wereldtitel niet. Voor mij is er maar 1 grote favoriet en dat is Argentinie. Ben ervan overtuigd dat Messi & Co volgend jaar onverslaanbaar zijn, zelfs voor de zichzelf verheerlijkende Duitsers.

5 juni 2013 om 10:12

Argentinie? Laat me niet lachen, wat een matig team is dat zeg. Die gaan geen hoge ogen gooien..

5 juni 2013 om 15:19

Lach gerust vriend. Hoe minder mensen op Unibet zullen inzetten op Argentinie, des te hoger zal de uitkering zijn.voor mij. Argentinie heeft Brazil dit jaar opgerold en rolt volgend jaar de rest van de wereld op. Je moet de afstand niet onderschatten; waar de Argentijnen bij de familie om de hoek zitten, zijn de Europeanen wekenlang ver van huis, dat hakt erin. Wordt het Argentinie niet dan wordt het gewoon weer Brazil maar ik denk toch dat het Messi & Co word.

5 juni 2013 om 15:53

Alhoewel ik denk dat Duitsland topfavoriet bij velen zal zijn denk ik ook dat Argentinië komend WK wel eens kan gaan winnen. Ze zullen het heerlijk vinden om in het land van hun aartsrivaal het WK in beslag te nemen. Voor Europese landen is het sowieso zeeeer moeilijk om in Zuid-amerika een WK te winnen, tot op heden is dit nog nooit voorgekomen. Ik denk dat het tussen Duitsland en Argentinië zal gaan en ik hoop dat Duitsland als winnaar terugkeert naar Europa!

5 juni 2013 om 16:05

Argentinie een matig team noemen, dat is bijna zeggen Zidane was een leuk voetballertje meer niet eigenlijk.

Argentinie heeft een top elftal, alle spelers spelen bij de grote clubs in Europa, ik zie niet in wat er Matig aan Argentinie is.

5 juni 2013 om 16:41

Haha dat zei die flapdrol bij VI, dat Zidane maar een leuk voetballertje is. Hoe heet ie ook alweer, die commentator van sport 1 die altijd in zijn t-shirt zit?

5 juni 2013 om 16:53

Toivonen, je bedoelt denk ik die commentator van Koek, koek ik was zijn effe zijn of Emile Schelvis?

Ik zelf wist niet eens dat er commentator was die Zidane ''maar een leuke voetballetje'' vond. Het was eigenlijk meer een vergelijking die ik maakte.

5 juni 2013 om 18:55

Kan best zijn dat hij het was, hij zei ook dat ibracadabra maar een normale voetballer is.. En hij zit er als enigste altijd met t-shirt aan tafel. Ook alles was Barca doet is super geweldig vogens hem.

5 juni 2013 om 22:36

Het Argentinie dat Duitsland vorig jaar nog oprolde met 3-1 met een veredeld B elftal?

5 juni 2013 om 22:41

Dit is niet echt een matig team:

Romero
Zabaleta
Garay
Otamendi
Ansaldi
Banéga
Mascerano
Di Maria
Messi/Pastor
Kün Aguëro
Higuaín/Mess
5 juni 2013 om 23:19

Paar jaar terug had Argentinie met 1-0 gewonnen in Munchen van Duitsland en iedereen verwachtte veel van Argentinie op het daaropvolgende WK in Zuid Afrika en toen kwamen ze weer Duitsland (net als Wk2006) tegen in de kwartfinales....

8 juni 2013 om 12:13

Argentinie wint altijd van Duitsland, behalve de laatste twee keer en in 1990, juist toen het om het echie ging..... Vriendschappelijk wonnen ze laatst weer gewoon met 1-3 in Frankfurt. Maar vooral in 2006 in Berlijn gaven ze het totaal onnodig uit handen, mede door een vreemd wisselbeleid waardoor Messi op de bank bleef. Ze waanden zich toen te vroeg zeker.

Duitsland is wel een van de favorieten, maar denk toch dat we vooral Brazilie en Argentinie komend jaar niet uit mogen sluiten... denk dat 1 van die 2 landen er met de beker vandoor gaat.

Duitsland is bij ieder toernooi een van de favorieten en zo zal het ook volgend jaar zijn. Een echte topfavoriet is er volgens mij niet, want Spanje en Brazilie schat ik even hoog in.

Je zou zeggen dat het wachten is op een prijs. Alleen nu komt het lastige, ze spelen volgens de Hollandse school tegenwoordig en dat heeft ook zijn zwakke plekken. Als je dan tegenover een betonploeg staat wil het nog weleens mis gaan. Ik zie Duitsland wel als torenhoge favoriet komend jaar, maar ook Spanje kun je nog niet uitvlakken. Daarachter komt een gat en dan heb je ploegen als Italie, Nederland, Argentinie, Uruguay, Brazilie en Engeland.

5 juni 2013 om 16:01

Brazilie en Argentinie zijn ook gewoon wereldtop hoor, ga maar na: Op doel Diego Alves,

Verlves,bastos,luisao,david Luiz, Thiago Silva, Alex,dante, Marcelo

Middenveld:lucas Moreira, Oscar,hernanes, Gustavo ,

Aanval: Damiao,neymar, Hulk,kaka

En ongetwijfel nog meer topspelers,toptalenten die ik ben vergeten.

6 juni 2013 om 21:39

Ja Brazilie is zeker in eigen land een grote kanshebber. Toch hebben die tegenwoordig problemen lijkt het om samen te spelen. Vroeger snakten de Brazilianen bijna om met elkaar te kunnen spelen, nu is het meer ieder voor zich. Althans, dat idee heb ik als ik naar ze kijk.

Net als vorig WK en EK. Een nadeel voor Duitsland, Nederland redde het ook nooit met mooi voetbal, en toen stonden ze ineens in de finale met hun duitse speelstyle

5 juni 2013 om 16:22

Dat zeker maar , het Oranje van de Jaren 90 was veel sterker en kwam gemiddeld vaker ook verder op toernooien. Zet het Oranje van eind jaren 90 tegenover het Oranje van 2002 tot 2012 en de jaren 90 gen overklast ze.

Oranje was een zeker 4x heel dicht bij de finale jaren 90 ,alleen deden de penalty's elke keer de das om.

Ook het Oranje van de jaren 70 was veel beter met die met aanvallend voetbal 2x de finale haalden. Zelfde geld voor Oranje 88 waren ook veel beter.

8 juni 2013 om 14:18

74 en 78 vergeten?

Maar ik geef je gelijk in deze, dat betonvoetbal ligt niet alleen de Duitsers heel goed, ook Nederland kennelijk.

Nederland had in de jaren negentig een mengelmoes moeten hebben hiervan, die paar geweldige wedstrijden en als het nodig is puur resultaatvoetbal. Dan hadden ze veel verder gekomen.

Als volgend seizoen in de CL Bayern en Dortmund vroeg worden uitgeschakeld zijn ze ineens minder favoriet. Zo snel slaat dat om in het voetbal. Zegt allemaal niks. Spanje was ook altijd favoriet met Raul etc en wonnen nooit wat. Daarbij wordt Bayern vooral door buitenlandse spelers gedragen. Zonder Ribery, robben, martinez, pizarro, alaba, dante, mandzukic, van buyten, shaqiri, gustavo en straks lewandowski etc is het al heel wat minder met die club.

5 juni 2013 om 22:16

Dan hebben die Duitsers nog steeds Götze, Özil, Müller, Kroos, Gündogan, Schweinsteiger, Reus, Gómez, Neuer, Boateng, Lahm etc.
Een flinke rij namen opnoemen betekent niet dat Duitsland opeens geen wereldelftal heeft.

Tot ze weer tegen Italië uitkomen, dan hebben ze weer de keutel in de broek.. Hebben geloof ik al zeer lang op een officieel tornooi niet meer gewonnen van Italië.. Maar goed, puur qua kwaliteiten zijn ze sowieso voor het wk favorieten, samen met Spanje.. Daarna volgt een select aantal landen met oa Italië, Frankrijk, Nederland, Argentinie, Brazilie & misschien wel Portugal / Colombia / Uruguay (die laatste drie kan ik maar moeilijk inschatten)

Moest wel lachen toen ik dit zag, dit overschat Duitsland kreeg gewoon een pak slaag tegen Italië die geen schei van kans maakten tegen Spanje, Duitsland had zelfs 't geluk dat het niet meteen 3-0 stond.
Ook tegen Portugal speelden ze matig voetbal, en verdiende Portugal de winst. Enigste kanshebbers zijn: Spanje (favoriet), Brazilië, Argentinië en met een beetje geluk Italië.

ik zie een zuid amerikaans land dit WK wel winnen.
grote favoriet voor mij is argentinie, enige wat niet wereld niveau is vind ik de keeper.

met maradona ging het natuurlijk nergens over, die man kan er gewoon geen reet van.
hij had geluk dat er hele goede spelers in stonden waardoor ze alsnog veel wedstrijden wonnen.

5 juni 2013 om 15:51

Klopt , naar mijn mening zijn er te veel mensen die Argentinie onderschatten, ze hebben een overal Wereld toppers in alle linies behalve de Keepers dan.

Echter zijn die keepers geen Wereldtop , maar ook geen heel slechte keepers.
En de verdediging is ook geen Wereldtop maar net ietjes eronder maar zeker gewoon goed.

Erg jammer vind ik dat Cambiasso niet meer opgeroepen word, hij is tijdens het Wk 33 kan nog net en is echt een beest op dat middenveld pakt alle ballen af en is basis speler bij Inter.

5 juni 2013 om 22:14

Die verdediging is niets en het is geen team. Argentinië vliegt er gewoon in de kwart- of halve finale uit.

6 juni 2013 om 01:59

Roep ik ook al de hele tijd, eigenlijk zijn Wk's heel erg voorspelbaar.

Als ze in Europa worden gehouden wint een Europees land ze (uitgezonderd 1958)
Als ze in Noord, Zuid of Midden-amerika worden gehouden wint een Zuid-amerikaans land

Ik geef Argentinië de beste papieren van die landen, die hebben voorin zoveel kwaliteit dat ze elke wedstrijd kunnen beslissen. Offensief heb je met Messi, Higuain, Aguero, Tevez, Lavezzi, Di Maria, Palacio, Pastore en Gaitan zoveel in huis. Defensief hebben ze aantal degelijke, en zoals gebruikelijk spijkerharde, spelers. Het enige waar ik me inderdaad lichtelijk zorgen over maak is natuurlijk de doelman. Hopelijk weten ze een degelijke optie te vinden die er geen foutenfestival van maakt. Meevoetballen is niet noodzakelijk, een goede lijnkeeper is al heel wat.

Uiteraard zal Brazilië wederom met het materiaal komen waarmee het tot de eindfavorieten behoord. Ze draaien momenteel nog dramatisch, maar wat niet is kan nog komen. Daarnaast verwacht ik ook een boel van Colombia, dat zou mogelijk ook hoge ogen kunnen. Als Chili en Uruguay zich plaatsen verwacht ik eerlijk gezegd ook dat beide serieus gewicht in de weegschaal brengen in de goepsfase.

Het is allemaal nog effe afwachten , het grote voordeel is dat Duitsers zichzelf allemaal kunnen wegcijferen voor dat ene grote doel.

Maar je kunt altijd tegen zo'n team oplopen dat , de boel Helemaal dicht timmert en wacht op dat ene moment.
Er zijn ook genoeg landen waar Duitsland gewoon van kan Verliezen: Kroatie, Italie ,spanje zijn altijd lastig voor ze, en dan nog heb je Argentinie, Brazilie, die je zomaar in de 2e ronde of kwart finale al tegen kunt komen.

Duitsland is favoriet maar om nou te zeggen dat er maar een favoriet is, is natuurlijk onzin.

En dan heb je nog een super bank met onder andere: Khedira, Götze, Bender, Gomez, Draxler en Holtby.

Neuer
Lahm
Boateng
Hummels
Schmelzer
Gündogan
schweinsteig
Müller
özil
Reus
Podolski

Eens

1. Duitsland

Grote zwarte gat

2. Brazilië
3. Italië / België
4. Argentinië

De rest doet niet eens echt mee. Voor spek en bonen. Spanje included, tikkie takkie heeft geen enkele nut meer tegen dit geniaal Duitsland.

Nederland heeft 0 % kans, als ik de verdedigende linie opnoem moet ik al lachen bij een onder 20 WK titel.

5 juni 2013 om 22:11

Laat België zich eerst maar eens plaatsen, en Brazilië? Kom op, die zitten nu in een diep dal. Talentjes met een jaartje ervaring gaan hen de wereldtitel echt niet brengen hoor. En als je al moet lachen om de Nederlandse verdediging, dan zou ik toch maar eens goed die Argentijnse gaan bekijken. Dat Messi, Higúain, Di María en Aguëro er spelen betekent niet dat het een team is dat de wereldtitel kan winnen en Italië heeft alleen een (dan oude) Pirlo en Mario Balotelli, die voor hetzelfde geld geschorst is, met hem weet je het nooit. En Spanje is vooralsnog regerend Europees Kampioen en Wereldkampioen, dus om die nou achter België te zetten slaat echt als een tang op een varken. Nederland maakt zeker meer kans dan jouw rijtje.

5 juni 2013 om 22:51

Waar is dit op gebaseerd? Een goede fase van bayern?

Duitsland heeft met de omschakeling naar aantrekkelijk voetbal, juist steeds meer tegenstanders waar ze niet van kunnen winnen, zelfs kansloos verliezen.

Italië, die het tegen aanvallende ploegen goed doet, en spanje, waartegen ze geen schijn van kans hadden, en hebben.

Dan spelen ze ook nog in zuid amerika, en kunnen dan zo maar argentinie, brazilie, of uruguay vroeg treffen, waar ze ook niet zo één twee drie van winnen.

Nee, duitsland heeft op papier een goede ploeg, maar om te zeggen dat het een topfavoriet is, nee. Zeker niet.

Argentinie, brazilie, en uruguay maken de grootste kans, met spanje als enige europese kanshebber. De rest kijkt de finale vanaf de copacabana!

Er is voor mij 1 favoriet, dat zijn de Spanjaarden. Hun spel is zeer stabiel en hebben een brede selectie die alweer voor een groot toernooi samen moeten spelen. İk schat het voetbal van Spanje volgend jaar nog hoger in omdat ik van mening ben dat de vaste elf een sterk seizoen achter de rug hebben, Madrid lichtetlijk minder als hofleverancier, maar Barcelona die de architecten İniesta y Xavi bezit waren niet te stoppen afgelopen jaar.

Na Spanje zie ik Duitsland en Argentinie op gelijk niveau, dat de Duitsers het Ek hebben vergooigd zegt heel weinig, Argentini begint ook in een stijgende lijn te zitten na die faillure op die Zuid-amerikaanse toernooi. Het is nog 1 lang seizoen te gaan maar ik heb er nu al heeel veel zin in.

Ik schat Spanje op dit moment gelijkwaardig in aan Duitsland. Wetende dat het WK in Zuid-amerika plaatsvindt, en Argentinië ook wel 'redelijke' spelers heeft, zijn er voor mij drie kanshebbers. Daarnast valt Colombia ook niet uit te vlakken.

Wanneer Spanje met de volgende opstelling speelt, acht ik de kans dat Spanje wint nog ietsje groter dan dat Duitsland 'm pakt.

Casillas
Carvajal
Ramos
Piqué
Alba
Xavi/Silva
Busquets
Iniesta
Mata
Villa/Cesc
Pedro

Heb er geen vertrouwen in, het WK wordt gewonnen door een land dat aan het klimaat gewend is

Toeval dat mensen als Marcel Lukassen en Rene Meulensteen in het buitenland veel verantwoording krijgen en de Knvb dit soort mensen(wiel Coerver) al jarenlang buiten de deur probeert te houden.

In het buitenland lopen ze lekker weg met deze kennis en wordt Nederland als opleidingsland volledig voorbijgelopen.

Blijf Italië vooral onderschatten, mede voetballiefhebbers. Duitsland had nog geluk tegen Italië dat ze niet een flink pak slaag kregen.

8 juni 2013 om 14:11

Italië is de angstgegner van Duitsland, dat kan, sommige speelstijlen liggen andere landen gewoon niet. Italië daarentegen kreeg alle hoeken van het veld te zien tegen Spanje, terwijl de Duitsers in die match veel meer kans zouden hebben. Raar hè?

Sinds Duitsland het 'mooie' voetbal is gaan spelen hebben ze nog niets gewonnen. Ik vind het een geweldige ploeg, maar ze moeten om te winnen volgens mij wel terug naar hun oude speletje. Alhoewel hun huidige voetbal mij natuurlijk veel meer aanspreekt.

'lucassen wijt .. de wederopstanding aan....' Waar heeft deze verslaggever Nederlands geleerd? Je dankt het succes aan, je schrijft het toe aan of woorden van die strekking. Maar je wijt een nederlaag ergens aan. Je verwijt iemand toch ook niet dat hij iets leuks voor je doet? Back to school, Qasim!

De timing is slecht, het WK wordt gehouden in een Zuid-amerikaans land, is bijna niet te winnen door een Europees land.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren