Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

El Ahmadi ziet geloof misbruikt worden: 'Natuurlijk ben ik wat gespannen'

Laatste update:

De aanslagen in Parijs hebben ook op Karim El Ahmadi veel indruk gemaakt. De middenvelder van Feyenoord is zelf moslim en hij vindt het verschrikkelijk dat zijn geloof misbruikt wordt en in een kwaad daglicht komt te staan. “Het is jammer”, zegt El Ahmadi voor de camera van de NOS.

/

De Marokkaans international vertelt dat de islam hem een beter mens maakt en dat hij alleen maar liefde in zijn geloof voelt: “Dat houdt mij met beide benen op de grond. Dat deel zien en weten mensen niet”, zegt El Ahmadi, die zegt dat er in de kleedkamer natuurlijk ook wordt gesproken over de verschrikkelijke gebeurtenissen. “Voor mij is het dubbel. Ik kan me niet voorstellen dat je zoiets doet uit naam van je geloof."

Aankomende zondag speelt Feyenoord tegen FC Twente en zal De Kuip weer vol zitten. Door de wereldwijde terreurdreiging leeft El Ahmadi toch wat anders naar dit duel toe, zegt hij: “Natuurlijk ben ik wat gespannen", klinkt het. "Maar we moeten daar niet te veel mee bezig zijn. Voetbal moet plezier zijn, dat moeten we uitstralen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Moslims zijn natuurlijk net zo goed slachtoffer. Volgens mij wordt de hele strijd tegen IS te veel gezien als een strijd tegen het Westen, maar dat is onzin. IS strijdt tegen alles wat niet IS is, zal niet alleen Europa willen raken maar de hele wereld. Wij niet-moslims zitten dus samen met vrijwel alle moslims in hetzelfde schuitje, en we zullen er ook samen met elkaar uit moeten komen. En dat gaat lukken zolang de verdeeldheid niet de overhand krijgt.

20 november 2015 om 14:21

Mooi gezegd!

20 november 2015 om 14:24

90% van de slachtoffers de IS op zijn geweten heeft zijn Moslims, deze gekken blazen net zo goed een moskee op.

20 november 2015 om 14:31

Klopt helemaal, jammer dat vooral de media het nog moeilijker maakt voor de moslims in het westen. Lijkt net alsof we allemaal een stel terroristen zijn als ik de reacties lees op internet en op sommige programma's.

20 november 2015 om 14:37

Daar moet je ook niet te veel van aantrekken, de grootste idioten roepen helaas het hards, kijk naar Wilders (of naar de mensen die door de minuut stilte heen schreeuwen), maar zij vertolken allerminst het gevoel van de gemiddelde Nederlander. De meeste media doen er ook niet aan mee, alleen rioolblaadjes als Telegraaf en Bild doen dit. Helaas worden die wel veel gelezen.

20 november 2015 om 20:28

Niet zo veel van aantrekken? Waarschijnlijk word jij er niet mee geconfronteerd. Als iemand zegt dat alles waarvoor jij staat slecht is, trek je je dat echt wel aan. Vooral in dit geval...

20 november 2015 om 21:03

Ligt er toch helemaal aan wie dat zegt? Als een of andere idioot die jou niet kent zoiets zegt, waarom zou je je dat aantrekken?

Ik ben eigenlijk alleen maar bang voor de extreme reacties van anti-islambewegingen die door al die toestanden alleen maar het gevoel krijgen dat ze gelijk hebben (en dus nog harden optreden). Groeiende aantal leden voor een PVV of marsen ala Pegida... Zulke intolerantie, daar ben ik bang voor

20 november 2015 om 14:49

oja want al die aanslagen van Pegida aanhangers en Pvv'ers, onee wacht. Mooi om te zien dat moslims niet over een kam geschoren mogen worden, maar wel alle Pvv'ers zijn extreem rechtse gevaarlijke mensen. Na de zoveelste aanslag zijn een hoop mensen het gewoon helemaal beu, mag het?

20 november 2015 om 14:59

Nee. Het is extremisten tegen extremisten. Het fatsoenlijke midden is hierbij altijd de sjaak. Natuurlijk zijn ook die groepen niet over een kam te scheren, maar een PVV maakt weer smerig misbruik van angstgevoelens. Nog geen dag na een aanslag moeten we meteen alle mensen die in Syrie zijn geweest opsluiten? Echt hoe komen ze erop. Je kan een aanslag wel beu zijn, maar richt je dan op de daders en niet op 'iets grijpbaars dat erop lijkt'. Dat is als voetballers aanvallen omdat je een hekel hebt aan basketballers. Enige dat ze gemeen hebben, is een bal...

20 november 2015 om 15:17

Syriegangers opsluiten is fout? Wat gaan die gasten daar doen dan? Die sluiten zich toch gewoon aan bij een terroristische organisatie?

20 november 2015 om 15:27

Inderdaad, je moet iedere Syrieganger opsluiten. Denk je dat ze daar postzegels hebben verkocht of wat? Daar komt bij dat Wilders dit niet een dag na de aanslagen zegt, hij zegt dit al jaren. Hij speelt niet in op angstgevoelens, hij krijgt gewoon gelijk op dit moment? Waar hij voor waarschuwde, komt nu uit.

20 november 2015 om 16:05

Sluit het maar eens uit. Bezorgdheid om familie misschien? Wat me het meest opvalt (en ook vooral aan “De Pater”) is dat de woorden Islam en Moslim veel voorkomen, maar dat IS niet een keer wordt genoemd. Hierdoor ontstaan een beetje het idee dat elke moslim, zomaar vanuit het niets, zichzelf kan opblazen. Ik hoor teksten als “er bestaat geen gematigde Islam”, dus iedereen die er iets mee heeft, is per definitie een extremist. Anders Breivik was ook zo’n rare extremist. Maar daar zullen we het maar niet over hebben.

Groepen als Pegida, of anti-islam teksten van de Pvv, zijn er vooral om de collectieve angst tegen moslims te voeden. Zo zorg je juist dat die mensen (die anders zijn dan je zelf bent) moslims neer gaan zetten als tweederangs burgers, waardoor je die mensen sociaal isoleerd en de kans op radicalisering alleen maar groter wordt. Neem nou dat voorbeeld van Barazite. We vallen meteen weer allemaal over elkaar heen om er schande over te spreken en “alle moslims” zijn meteen vrouwonvriendelijk…

Natuurlijk speelt Wilders in op angstgevoelens. Dat is zijn bestaansrecht. Zonder angst, geen Wilders. Hij heeft namelijk geen andere standpunten. IS (of de Islam…) zou de vijand van het Westen zijn. Dat is niet waar. IS is de vijand van iedereen die niet voor IS is. De meeste slachtoffers van IS zijn moslim. Waarom denk je dan dat al die mensen uit Syrie vluchten en hierheen komen? Niet omdat we ze hier zo warm ontvangen ofzo….

20 november 2015 om 16:40

Dit slaat echt totaal nergens op. Mensen sluiten zich aan bij terreurorganisatie IS. En jij gokt even voor hun dat zij bezorgd zijn om hun familie en praat dit goed....sorry maar jij bent echt compleet wereldvreemd...

En ik heb de Islam in één topic gebruikt toen ik het had over de aanslag van Islamitische Staat. Jij gebruikt steeds Wilders en Pegida als het er niet eens over gaat. Jij bent, net als terroristen doen, aan het propaganderen.

20 november 2015 om 16:47

Dit vind ik dus fantastisch he. Nogmaals, ''groepen als Pegida'' worden over een kam geschoren door je, maar bij moslims mag dat dan weer niet. Wat mij betreft moet je het gewoon bij allebei niet doen.

Al je argumenten over Wilders zijn puur argumenten van mensen die de politiek totaal niet volgen. Met alle respect, maar wat je aanhaalt is zo ongelofelijk standaard. De PVV heeft wel degelijk standpunten op alle gebieden. Dat de media dit niet vermeld ligt niet aan de Pvv.

Wilders maakt in elk debat het onderscheid tussen extremisten en gematigde moslims. Ik ben niet eens een Pvv'er, maar erger me wel dood aan ongenuanceerde meningen over de Pvv, mensen horen wat ze willen horen. Men verkondigt dingen die de PVV nooit gezegd heeft. Dat hebben ze dan ergens horen roepen, en kopiëren ze klakkeloos.

Voor ons, het Westen, is IS gewoon de vijand. Dat IS ook slachtoffers maakt in Syrie heeft niks te maken met de discussie of IS onze vijand is of niet. Daarnaast spreek je constant over angstgevoelens. Is het onderhand niet totaal te rechtvaardigen dat men bang is? De aanslagen zijn gewoon een feit.

20 november 2015 om 16:49

Beste Westend, u leeft in een sprookjes wereld waarin de stoute Wilders de aanstichter van al het kwaad is. Kijk naar de geschiedenis en leer daar van maar ga niet autochtonen indirect uitmaken voor rasist en fascist.

De islam is sinds haar stichting een ideologie van haat en geweld. Mohammed zelf heeft vermoord,verkracht en geroofd. Dus ja, de angst voor de islam,waar Wilders al jaren voor waarschuwd en wat hem zijn vrijheid heeft gekost, is terecht. Bent u verder de moord op van Gogh vergeten of de aanslagen in Parijs,brussel,londen,madrid en Nieuw York?

Dus ja, de islam is een gevaar voor het westen gelijk aan fascisme en het communisme.en dan wil ik het nog niet eens hebben over de apartheid en ongelijkheid van mensen welke de islam predikt. Alleen daarom moet je de islam niet willen. Het kan niet zijn dat we apartheid in Zuid-Afrika verketterden en onder tussen een andere apartheids ideologie alle ruimte geven om haar ongelijkheid te prediken en te profileren.

Elk mens is gelijk, of je nu zwart, wit geel of groen bent, met de zelfde rechten en plichten. Niemand mag iets anders beweren of hier in extremis naar handelen!!!

20 november 2015 om 20:43

Alleen je manier van reageren is al denigrerend. Hoe kom je er bij dat Islam sinds haar stichting een ideologie van haat en geweld? Ik kan genoeg gebeurtenissen uit het verleden aanhalen die niet zuiver zijn met en/of te maken hebben met het Christendom.

Lees verder en denk er goed over na.

Moslims zijn geen terroristen.

Wanneer Amerika 1 miljoen Irakese mensen vermoord, vanwege olie: geen terrorisme.
Wanneer Rusland 200.000 Checheense mensen vermoord, geen terrorisme.
Wanneer Joden de Palestijnen uit hun eigen land wegdrijven: geen terrorisme.
Wanneer Amerikaanse drone aanvallen Pakistaanse en Afghaanse mensen dood. geen terrorisme.
Wanneer Israël 10.000 Libanese mensen vermoord, vanwege 2 vermiste Israëlische soldaten. Geen terrorisme.

Wanneer moslims opkomen voor hun rechten en laten zien hoe ze worden behandeld is het wel terrorisme.

Het lijkt erop dat het woord "terrorisme" alleen voor moslims gereserveerd is!

20 november 2015 om 22:27

Beide kanten moeten niet provoceren maar het lijkt me duidelijk dat de grote willekeur, verachting van het leven en de enorme hoeveelheid aanslagen in aantal niet bepaald voor de islam pleiten. Mensen in het Westen zijn over het algemeen wel dusdanig gerijpt dat men eigen misstanden uit het verleden onder ogen durft te zien. Niemand is onfeilbaar. Maar de huidige generatie moslims van west-Afrika tot aan Indonesië blijkt nauwelijks voor rede vatbaar. Sowieso niet voor een dialoog met westerse mensen. Daarom moet het in eerste instantie vanuit de moslimgemeenschap zelf komen. Maar daar zitten ook veel goedwillenden in een prisoner dilemma. Alles afschuiven op het westen is in ieder geval erg onvolwassen en Calimero.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren