Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Een goede beslissing van de scheids om Moreno geen kaart te geven'

Laatste update:

Héctor Moreno was in de afgelopen week de meest besproken speler van PSV. De verdediger brak dinsdagavond in de Champions League-wedstrijd tegen Manchester United het been van Luke Shaw op twee plaatsen, maar mocht wel gewoon op het veld blijven staan en scoorde later zelfs nog. Zaterdagavond schopte Moreno smaakmaker Oussama Tannane van Heracles Almelo het veld uit.

/

Tannane had veel pijn na de charge van Moreno en na afloop mopperde hij dat de Mexicaan wel een rode kaart had verdiend. Ook nu mocht Moreno echter gewoon op het veld blijven staan en dat was volgens René en Willy van de Kerkhof een juiste beslissing: “Het was geen zware overtreding”, zegt laatstgenoemde bij Omroep Brabant. “Ze gingen allebei voor de bal. Net zoals afgelopen dinsdag een goede beslissing van de scheidsrechter om geen kaart te geven.”

Tannane zelf dacht daar zoals gezegd anders over: “Hij kwam met gestrekt been in op mijn knie”, zegt de aanvaller in De Telegraaf. “Als dat geen vrije trap of kaart is, weet ik het ook niet. Ik weet niet of het bewust was, maar hij was gewoon te laat. Ik vond het een schandalige overtreding. Moreno weet ook wat hij vorige week heeft gedaan.” Overigens valt de schade in de knie van Tannane mee: er is slechts sprake van een lichte kneuzing.

Héctor Moreno speelt te hard

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wellicht een schorsing maar geen kaart. Die Moreno is wel een gevaarlijke speler aan het worden. Ik zie het als hij straks tegen Ajax speelt. Hij maakt gewoon eerst een domme overtreding. Dat deed hij ook op Oussama Tannane zodat die ook niet meer kon spelen. Namelijk de ster speler van Heracles erg makkelijk.

21 september 2015 om 11:13

Alsof het met voorbedachten rade was.. Die bal stuitert van zijn borst en hij probeert als laatste man te voorkomen dat de spits van de tegenstander niet naar zijn doel kan lopen met bal..

Ik vond het zelf ook een overtreding, maar om nou te zeggen dat hij de man van de wedstrijd expres de wedstrijd uit schopt, mwah.. Niet in mijn ogen..

21 september 2015 om 11:29

Het is gewoon pure onkunde van die Moreno.. en nog meer van onze Serdar 'respect'. Staat gewoon ee bovenop, en neemt het niet waar. Slechte beslissing

21 september 2015 om 12:43

Het maakt helemaal niet uit of het vantevore bedacht is ofniet

21 september 2015 om 11:15

Ik denk niet dat hij zijn spelers uitzoekt, daar is hij ook de speler niet naar. Het oogt gewoon twee keer heel erg onhandig en onkundig, maar of dat dan geen kaart waard is...

21 september 2015 om 11:16

Denk jij nou echt dat Moreno expres die spelers wil blesseren? Door zijn verkeerde aannamen en het half weg glijden komt hij verkeerd uit en raakt Tannane.

21 september 2015 om 11:20

Dus dan is het geen overtreding? Moet je perse de opzet hebben om iemands been te breken om een rode kaart te krijgen?

21 september 2015 om 11:28

Persoonlijk vind ik het nog veel erger als dit echt onbewust gebeurd. Dat betekent namelijk dat Moreno zo lomp is dat het risico bestaat dat hij wekelijks iemand het ziekenhuis in schopt. Laat hem dan maar uit voorzorg langs de kant.

21 september 2015 om 13:08

Waar zeg ik dat het geen overtreding is? ahjacied zegt dat hij het expres doet en dat ontkracht ik.

21 september 2015 om 13:09

Jij doet nooit dingen onbewust? En aan de kant laten is zonde van zo'n sterkhouder achterin.

21 september 2015 om 13:16

Hoe kan hij anders zijn voet tegen de bal aan krijgen? Dat kan niet door je noppen op de grond te houden. Die tannane komt met veel snelheid invliegen en was er wat eerder. Gewoon ongelukkig en naar mijn mening wel donkergeel, maar toch, vind dat moreno geen verwijt te maken valt, overtredingen gebeuren gewoon. Tannnane probeert naar mijn idee ook te profiteren van het feit dat moreno zo in opspraak is na de wedstrijd tegen united.

21 september 2015 om 11:16

Wat een onzin, omdat hij 2 discutabele momenten heeft wat betreft het maken van een tackle op de tegenstander wordt hij een gevaarlijke speler? Daarbij kun je over de tackle op Shaw nog altijd twijfelen of het een overtreding is, Deze op Tannane is dan wel een overtreding maar meer dan geel ook niet. En dan suggereer je ook nog eens dat hij dit soort acties extra doet om de 'sterspeler' van Heracles uit de wedstrijd te schoppen? Komop zeg.

21 september 2015 om 11:35

Hij is een levensgevaarlijke speler. Toen hij naar PSV kwam was ik daar blij mee, omdat ik hem echt iemand vond die met zijn winnaarsmentaliteit iets toe kon voegen aan PSV en daarnaast konden ze wel een stevige/harde verdediger gebruiken. Inmiddels ben ik volledig van mening veranderd. Moreno is niet hard, maar gewoon onbesuisd en ongecontroleerd. Bij Shaw heeft hij de pech dat die jongen alles afbreekt, maar komt hij veel te hard in. Bij Tannane komt hij met gestrekt been in op de knie, omdat hij de bal niet goed verwerkt. Hij neemt dus wederom het risico om iemand heel zwaar te blesseren. Als het iets harder ging had Tannane zijn knieschijf gebroken. Wat mij betreft geen twijfel en 5 wedstrijden schorsen. Hopelijk denkt Moreno daarna wat beter na en brengt hij wel de pit die nodig is, maar dan met minder risico.

21 september 2015 om 11:42

Onzin, er wordt nu een groot probleem van gemaakt door wat er is gebeurt met Shaw maar Moreno is gewoon een ijzersterke verdediger die harde duels niet schuwt. Kunnen menig verdedigers nog wat van leren.

21 september 2015 om 11:52

Er gebeurd hetzelfde als met van bommel toen.de media is hem aan het zoeken en dit gaat hem over het hele jaar zeker extra kaarten opleveren.ben blij dat er nog harde spelers bestaan het is een contactsport.dat slappe inkomen en duels aangaan van nederlanders tegenwoordig kost ons wedstrijden.

21 september 2015 om 12:21

Hoezo de media de schuld geven Ryan030? Het is toch Moreno die door een tweetal ongelukkige acties binnen 4 dagen twee tegenstanders uit de wedstrijd schopt? Dat heeft niks met het zoeken van de media te maken. Het valt echter gewoon op als een speler van de regerend landskampioen binnen 4 dagen twee spelers blesseert.

Juist als speler van een topclub krijg je hiervoor aandacht. Als je daar als supporter niet tegenkan, dan moet je lekker voor Fortuna Sittard gaan juichen, daar zal het de pers niet zo snel halen als de centrale verdediger twee keer een speler blesseert.

21 september 2015 om 13:01

Ach welnee, Moreno is een super eerlijke speler. Hij raakte Tannane en Shaw nauwelijks aan. Shaw had een kaart verdient voor die Schwalbe! Zet jullie gekleurde PSV brillen eens af!!! Als Guardado of de Jong zo de wedstrijd waren uitgeschopt had ik jullie wel een willen horen.

21 september 2015 om 13:19

Ik denk dat je de definitie van levensgevaarlijk niet helemaal snapt? Overtredingen gebeuren gewoon. Shawcross en nigel de jong zouden dan ook nooit meer mogen spelen volgens jou zeker?

Die weghorst moet trouwens echt ff normaal doen, meteen veel te mans doen

21 september 2015 om 13:31

Nmekenkamp, jij schat de dingen dus overduidelijk verkeerd in. Ik ben zelf namelijk een Twente supporter. Maar blijkbaar wordt je wanneer je een mening hebt ter faveure van een PSV speler meteen zelf ook als PSV supporter beschouwd.

21 september 2015 om 14:46

@masterD
Je begrijpt denk ik niet wat ik ermee bedoel te zeggen.van bommel werd ook gezocht en dit kostte psv veel punten en gele kaarten voor minieme vergrijpen, hoop dat dit niet bij moreno weer gebeurd.ja moreno gaat er 2 keer hard en onhandig in maar dat hoort bij voetbal.en als hij tever gaat moet hij geschorst worden ervoor.maar die op shaw was geen overtrding meer een ongelukkige samenhang van omstandigheden.ik houd van harde verdedigers zolang het fair blijft.

21 september 2015 om 11:33

Hadden we in Nederland maar zo'n verdediger, meedogenloos, over mijn lijk mentaliteit. Je moet in die situatie ingrijpen anders loopt Tannane zo naar Zoet.

21 september 2015 om 11:37

Nee, je moet die bal gewoon goed controleren, dan kom je nooit in zo'n situatie. Daarbij had hij Tannane ook gewoon kunnen vasthouden of vloeren ipv de wedstrijd uit te schoppen. Ik ben blij dat we niet zo'n onbesuisde halve zool hebben rondlopen in Nederland.

21 september 2015 om 11:42

Dat is nou een Knvb mentaliteit Remcob.

Jij wilt liever dat je verdediger de bal prima kan aannemen en het liefst met de bal aan de voet 3 man voorbij loopt en de assist geeft op een spits.

De tijd moet worden dat wij verdedigers op gaan leiden die hard zijn. Die net als Romero of Jaap stam en Godin eens een mannetje pijnigen om te laten zien dat ze die dag niks gaan winnen.

21 september 2015 om 11:43

Die hebben we hier niet omdat je 9 vd 10x rood krijgt voor deze overtreding of zelfs voor nog minder. Moreno kryipt gewoon door het oog van de naald 2x.

21 september 2015 om 12:46

Waarom moeten wij zo'n verdediger koesteren als nl? Omdat ie hard is? Verdediging tegen ManU was aardig lek maar te Heracles was het nog erger!

21 september 2015 om 13:04

Alsjeblieft zeg...

Je ziet 2 wedstrijden van hem
En het is meteen een gevaarlijke speler aan het worden.

Je bent misschien een Ajacied maar had toch een meer doordachte reactie van je verwacht.

21 september 2015 om 13:09

Hij kan niet meer geschorst worden. Guzubuyuk heeft het waargenomen.

21 september 2015 om 13:59

Gewoon Poulen terughalen voor een halfjaartje. Ff 5 minuten op Moreno zetten. Morgen de wedstrijd uit geschopt en dan een andere speler erin brengen

21 september 2015 om 14:11

Als hij echt goed geraakt was denk jij dan echt dat hij alleen maar een lichte kneusing had
was gewoon tijdtrekken

Onvoorstelbaar dat ook ervaren internationals de fout maken te stellen dat het per definitie geen kaart is als een speler voor de bal gaat. Die regel bestaat gewoon niet. Ik zeg niet dat het rood was, al kun je dat beargumenteren, maar geel was toch minimaal op zijn plaats.

21 september 2015 om 11:41

de Van der Kerkhofjes kunnen volgens mij sowieso niet objectief kijken naar alles wat de PSV kleuren draagt. Het was minimaal geel... Als het geel was, was er ook helemaal geen discussie

21 september 2015 om 11:46

Vooral als je al ziet waar sommigen al niet geel voor krijgen...

Niet eens met de broertjes(zoals wel vaker). Vond dit wel een overtreding die minimaal Geel is met een rood randje.
Hij is gewoon te laat en je ziet gewoon dat het been volledig gestrekt is.
Vond deze overtreding duidelijker dan afgelopen dinsdag in de "live" situatie en dus niet naar 100 herhalingen!
Vond de overtreding op Shaw in eerste instantie ook niet heel duidelijk maar die van zaterdag wel.
moreno kwam daar gewoon "goed" weg!

21 september 2015 om 12:50

Geel met een rood randje? Wat moet je nog meer doen om rood te krijgen? Gestrekt been op kniehoogte = dik rood volgens alle regels.

En mocht hij hem niet getackeld hebben kon hij alleen op Zoet af. Scheids zit dus dik mis.

21 september 2015 om 19:46

Ik ben echt in de war. Ik zie Moreno met 2 benen in de 16 hard in komen zoals we dat noemen met een schaar en zie op tv discussies of dit geen rood was. Dit is toch donkerrood? Heeft de tijd stil gestaan en zijn de regels en voetbal moraal aangepast?

Ik zie de kleine tikjes en wegduwen met de hand bestraft worden met een kaart maar met 2 benen hard in komen is een discussie waard?? Vervolgens zie ik Moreno met gestrekt been de knie van een speler raken en ja hoor er is weer een discussie en weer geen kaart waard volgens vele???

Dan zag ik vorige week 3 aangeschoten handballen die Alken bestraft worden met een penalty en zelfs een met rood en een penalty. Ik lijk wel gek te worden dat men niets meer kan relativeren of in perspectief plaatsen.

Het zal wel aan mij liggen.

Haha wat een grap dit. Morena komt veel te hard in, en weet zelf ook dondersgoed dat hij de tegenstander gaat raken. Of hij de bal wel of niet raakt maakt in mijn ogen niet veel uit, je mag nooit zo doorgaan op een tegenstander. Dat blijkt ook wel uit het feit dat beide spelers (zwaar) geblesseerd zijn geraakt. Als we dit blijven toestaan resulteert dat in verdedigers die na het wegschieten van de bal vol doorhalen op de tegenstander, want tja, de bal is gespeeld.

Nou willy en René. Je kan ook als een malloot voor de bal gaan en dat is wat moreno deed. Lekker schorsen voor zulke acties

Net zoals afgelopen dinsdag een goede beslissing van de scheidsrechter om geen kaart te geven.”

Euh....te laat en gestrekt been, lijkt me duidelijk dan het minimaal geel moet zijn dan.
Hij komt als een idioot invliegen en neemt dus het risico om een tegenstander (ernstig) te blesseren.

Sinds wanneer is het van belang of je bewust iemand trapt of niet? Als je iemand raakt is het toch gewoon een overtreding of dat nu met opzet is of per ongeluk. Dat doet er helemaal niet toe. Het moest er nog eens bijkomen dat Moreno met opzet zo'n overtreding maakt zeg, wat een hoop drogredenaties heb ik gehoord over deze voorvallen de afgelopen week. Moreno gaat met een belachelijke tackle, met name het tweede been, in op Shaw en raakt de bal in eerste instantie ook niet maar pas nadat Shaw deze tegen hem aan schiet. En tegen Tannane is hij gewoon te laat en komt hij met gestrekt been in, ook een duidelijke overtreding dus.

Ik vond ook dit weer een twijfelgeval. Ik wil niet gelijk zeggen dat hij Tanane wil blesseren. Probleem is wel dat dit op een gegeven moment een keer fout gaat en hij eraf moet. En dan moet je met 10 man verder.

Wellicht moet de stelling anders zijn. 'Is de eredivisie te soft?' In engeland en dergelijke top competities zie je dit soort tackles vaker maar wordt relatief weinig bestraft. Ik denk dat de nederlandse clubs ook gewoon veel te soft zijn, het is niet voor niets dat we volgens mij 2 keer achter elkaar europees voetbal hebben behaalt door het minste aantal kaarten in europa..

21 september 2015 om 12:05

Helemaal mee eens met jou opmerking.
Wij ( het nederlands voetbal) zijn veel te soft geworden.
We worden in duels afgetroeft omdat de kracht en de wil mist om er stevig in te kleunen, bang voor een kaart.
Als je hier die sprietjes ook ziet lopen zeg....man man man, ga het krachthonk eens in.

21 september 2015 om 12:56

Dit soort tackels worden daar ook bestraft. Wat is dat toch met het wijzen naar andere competities om overtredingen goed te praten! Gestrekt been op kniehoogte is altijd rood! In alle competities ook in de PL. Zo niet = dikke fout van de scheids.

Die Kerhofjes toch ook, wat een lekker leven hebben ze toch ook, beetje nagenieten met wat geld en een roze bril.

21 september 2015 om 11:46

Wij hebben Willem, Ajax heeft Mr Ajax, Johan en 85 procent van de media achter zich.

21 september 2015 om 19:24

De kerkhofjes worden een beetje seniel! Hoe kom je er bij om te stellen dat dit geen kaart is. Duidelijker voorbeeld is er niet.

Moreno is was simpelweg te laat en daarbij komt hij met een gestrekt been in. Kortom dat is gewoon een kaart, waarbij je over de kleur kunt discussiëren.

Dat de Van de Kerkhofjes het geen kaart waard vonden, heeft waarschijnlijk meer met clubvoorkeur te maken. Ik wil ze weleens horen als Luuk de Jong bijv zo geraakt wordt. Maar goed, dat de Van de Kerkhofjes hier nog een podium krijgen ....

Hoe dan ook, met het blesseren van 2 tegenstanders zullen de toekomstige overtredingen onder een vergrootglas komen te liggen. Tegenstanders zullen hier ook alert op zijn; a) om een blessure te voorkomen en b) zullen ze net iets sneller gaan liggen om iets uit te lokken....

21 september 2015 om 11:38

Het is inderdaad hypocrisie, zoals zovele Psv'ers de afgelopen week tentoonstelden. Moreno maakte een harde maar faire tackle en Shaw had gewoon pech, maar het was toch wel een schande dat er niemand sprak over de afschuwelijke overtreding van Smalling op Guardado. Waarom had niemand het daar over in plaats van over Moreno?

21 september 2015 om 11:57

Afgelopen Champions League speelronde zijn er inderdaad 3 spelers uit de wedstrijd getrapt. Shaw, Guardado en Rafinha van Barcelona. Bij die laatste 2 had de tegenstander ook gewoon rood verdient. Al is het niet vreemd dat er meer aandacht is voor een actie waarbij de tegenstander zijn been breekt.

Hij speelt zoals het hoort dat mieten gezeik telkens, als je een contactsport doet kun je een blessure oplopen... advies aan Tenalady ga d(r)ammen ofzo...

21 september 2015 om 11:48

Vind ik ook maar dan moet iedere scheids dat doen. Ziet in NL voor veel minderr overtredingen al vaak rood.

Idd niks aan het handje. Het is nu gewoon een heksenjacht aan het worden, gejank om niks. Ik heb liever een kerel zoals Moreno die tenminste een over mijn lijk mentaliteit heeft dan die ballerina verdedigers die wij in Nederland opleiden. Dit geeft toch ook gwn meteen het probleem met oranje aan. We zitten allemaal te zeiken dat we betere verdedigers nodig hebben, maar zodra een verdediger een beetje hard spel heeft ligt heel Nederland te janken. Verdedigers zoals Stam vroeger waren ook niet vies om hard in te komen. Nergens in de wereld zeurt men hierover, maar hier in Nederland wordt nu al een week gejankt pfff. Laten we vooral zo doorgaan dan wordt het nooit niks meer in Europa/ wereld.

21 september 2015 om 11:40

Als het een over-mijn-lijk mentaliteit was dan was er geen probleem, maar hij gaat over andermans lijken en schopt nu al twee spelers uit de wedstrijd in drie gespeelde wedstrijden. Dat kan niet, de vergelijking die je maakt met Stam loopt mank want Stam heeft nog nooit iemands been gebroken. Je kunt ook tackelen zonder iemands been in tweeën te hakken hoor.

21 september 2015 om 13:08

Klopt, maar je kan ook harde tackle maken en iemands been breken zonder dat het een overtreding is. Vond beiden gevallen gwn lekker hard verdedigd, niks mis mee. Misschien een idee voor jou om korfbal te gaan kijken.

21 september 2015 om 16:04

Het maakt helemaal niks uit dat het "lekker hard" is. Hij komt met gestrekt been in op kniehoogte, dat is overal, zelfs in Engeland, gewoon rood. Maar goed, dan kunnen verdedigers voortaan gewoon invliegen met hun noppen naar voor op de knie van de tegenstander, toch?

Wanneer wordt hij geschorst voor de overtredingen van afgelopen week?! Want het lijkt me dat dit een staartje zou moeten krijgen

Het is gewoon een hele lompe actie, hij heeft zich zelf totaal niet onder controle. Dit zal zeker niet de laatste keer zijn dat dit gaat gebeuren

Zal er wel iets mee te maken hebben dat hij een PSV-shirt draagt, want die overtreding van afgelopen zaterdag is gewoon goed voor een kaart. Ik ga hier niet beweren dat dit rood moet zijn( het kan wel), maar geel is deze lompe actie sowieso waard. Hij doet het niet met opzet, zeker niet. Maar feit is dat hij met gestrekt been iemand vol op de knie raakt omdat hij een eigen fout probeert te herstellen. Dan ben je dus gewoon te laat.

Maakt dit en dinsdag hem een blinde schopper? Wat mij betreft niet, maar als je in 2 wedstrijden 2 tegenstanders uit de wedstrijd schopt dan moet je niet raar op kijken als dit beeld geschetst wordt.

Dit is natuurlijk door de bekende Psv bril kijken van de Vd. kerkhofjes. Wees gewoon objectief zoals van der gijp. Een rode kaart is een rode kaart ook al gebeurd het met een speler van je favoriete club.

Oh Willy en Rene dat maakt elk verhaal ongeloofwaardig. Zeker in dit geval. Willy en Rene hebben altijd grote moeite om door hun clubkleuren te kijken. Natuurlijk was het een( zware) overtreding en minimaal geel misschien wel rood.

Ze zijn in nl gewoon niks gewend...

Het gros van de Nederlandse voetballiefhebbers hebben de beste man nu recent 3 wedstrijden aan het werk gezien. 1 keer brak hij zijn eigen been en 2 keer schopt hij een tegenstander uit de wedstrijd. Moreno is niet hard, nee hij is hard maar ook onkundig en lomp. Daarom is hij een gevaar op de velden en zou hij veel harder aangepakt moeten worden. Ik zeg niet dat hij het expres doet maar dat is ook niet van belang.

Nice. Dus met de gestrekt been met de noppen vooruit op kniehoogte invliegen mag gewoon?

Het valt mij wel op dat Moreno altijd te laat is en het is nooit zijn bedoeling. Hij was/is altijd al iemand geweest die op deze manier speeld. Hard en medogenloos. Je hebt er voorstanders van en mensen die het afkeuren. Ik denk dat je een speler nodig hebt die dit doet maar goed wie ben ik....

2 spelers het ziekenhuis intrappen waarvan de laatste gelukkig goed afliep kan geen toeval meer zijn en dan ga je over de grens. Dan kan je later wel zeggen dat God weet dat ik het goed bedoel maar met dat soort kulverhalen moet je bij mij niet aan komen zetten.

De van de kerkhofjes proberen altijd hun eigen straatje schoon te vegen. Ik ben geen fan van Heracles maar vond de overtreding schandalig.

De heren van de Kerkhof moeten hun PSV bril afzetten. Al geeft de scheids geen rood hier is een gele kaart wel op zijn plaats. Met gestreekt been in komen is nog altijd gevaarlijk spel.

Als je gewoon objectief de situatie van zaterdag bekijkt dan kun je maar tot 1 conclusie komen. Onbesuisd en gevaarlijk spel. En hier staat maar 1 straf op en dat is de rode kaart.

Altijd lekker objectief die van de Kerkhofs..

Wat een gelul van die van der Kerkhof.Hoe zwaar moet een overtreding nog zijn om een gele kaart of rode te ontvangen.Er zijn er voor minder van het veld gestuurd, zoals een vermeende handsbal bij Cambuur vs psv.Die vande Kerkhof vond beiden geen kaart waard, nou dan kan je wel ophouden.Niet te geloven

Achja, als de heren van der kuylen per ongeluk bij een stoplicht worden aangereden "Dan kan dat gebeuren".. Belachelijk en een bewust risico nemen om zo'n sliding te maken, 3 wedstrijden toekijken lijkt me een strak plan!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren