Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Drommel behoedt FC Twente voor nog grotere nederlaag tegen Fortuna Sittard

Laatste update:

Fortuna Sittard heeft zaterdagavond een reuzenstap gezet op de ranglijst in de Eredivisie. De ploeg van trainer Sjors Ultee was in eigen huis te sterk voor FC Twente en zegevierde met 3-0. Lisandro Semedo had met twee treffers een belangrijk aandeel in de zege. Fortuna klimt door de overwinning onder andere over de Enschedeërs heen en staat nu negende op twee punten van Heracles Almelo, dat als nummer acht op een play-off-plek staat. Twente zakt daarentegen drie plekken en moet nu genoegen nemen met de twaalfde plek. De ploeg van Ron Jans wacht al negen wedstrijden op een zege.

Bij Fortuna keerde Yanick van Osch terug onder de lat. De doelman moest het duel van vorige week met ADO Den Haag (0-3) aan zich voorbij laten gaan, toen hij werd vervangen door Piet Velthuizen. Ook Roel Janssen, die vanwege aanmerkingen op scheidsrechter Joey Kooij werd geschorst, keerde terug in de basiself. Bij Twente verscheen Wout Brama in de tweede helft weer aan de aftrap na een afwezigheid van drie wedstrijden. De thuisploeg begon beduidend beter aan het duel en kreeg via Martin Angha al vroeg in het duel twee opgelegde kopkansen. De eerste verdween in het zijnet, terwijl bij de tweede poging Joël Drommel in de weg lag.

Halverwege de eerste helft lukte het Semedo wel om het net te vinden. De buitenspeler werd met een diepe pass bediend door Tesfaldet Tekie, was Dario Dumic te slim af en schoot diagonaal raak voor de 1-0. Even daarvoor faalde Emil Hansson hopeloos voor een leeg doel op aangeven van Mats Seuntjens, door van een meter afstand tegen Drommel aan te schieten. Op slag van rust dacht Twente op gelijke hoogte te komen toen Dumic raak kopte op een indraaiende vrije trap van Gijs Smal, maar daar stak scheidsrechter Laurens Gerrets een stokje voor. De arbiter volgde het vlagsignaal van zijn assistent op en keurde de treffer op advies van de VAR af.

In het tweede bedrijf veranderde het spelbeeld amper en mocht Twente zijn doelman danken dat de score niet al vroeg in de tweede helft verder opliep. Zo redde Drommel op een verkeerde breedtepass van Nathan Markelo en had hij eveneens een goede reflex in huis op een schot van Flemming. Het duel werd na een uur spelen in het slot gegooid door Seuntjens, die vanaf elf meter mocht aanleggen na een handsbal van Brama. Drommel zat er nog wel aan met één hand, maar kon de 2-0 niet voorkomen. Toen Twente vervolgens op jacht ging naar de eretreffer, profiteerde Semedo in de omschakeling. De aanvaller kon alleen op het Twente-doel af en rondde beheerst af in de rechterhoek: 3-0.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is het lot van een team wat voornamelijk uit huurspelers bestaat. Als het niet loopt ga je het niet meer op de rit krijgen, zelf Jans niet.

1 mei 2021 om 20:45

Feitelijk niet waar dat het voornamelijk uit huurspelers bestaat. Over de meerwaarde van die paar spelende huurspelers mag je het hebben, maar met 5 huurspelers maximaal, vaak minder, in het elftal mag dat niet de reden zijn.

1 mei 2021 om 20:52

Ik weet dat ik als Vitessefan niet veel recht van spreken heb, maar 5 huurspelers? Vind ik best veel voor in de basis persoonlijk. Maar goed, je moet ook roeien met de riemen die je hebt en als je niet veel geld hebt is huren een goede optie.

Ik weet overigens ook niet of het daar aan te wijten is. Begin van het jaar liep het als een tierelier bij Twente en dat was ook met deze huurlingen. Vind het altijd een beetje een zwaktebod om het daarop af te schuiven.

1 mei 2021 om 21:01

Normaal Ebuehi, Pierie, Cerny en Danillo. Dus 4. Staan ook 5 jeugdspelers tegenover. Volgend seizoen hopelijk een ander verhaal, maar in ieder geval geen paniekaankopen zoals bijvoorbeeld in Den Haag.

1 mei 2021 om 22:24

@026vitesse - Mee eens. Het probleem is het wegvallen van Cerny, Pleguezuelo en Brama. Elk greintje ervaring is geblesseerd en bovendien was Cerny de grote meneer in de eerste seizoenshelft. Mensen onderschatten hoe ontzettend goed hij was. Pleguezuelo is met afstand de beste centrale verdediger die we hebben en Brama is door z'n ervaring en overzicht heel belangrijk voor het collectief.

1 mei 2021 om 20:48

Zware onzin natuurlijk, dit heeft niks met huurspelers te maken. Het team is gewoon niet goed genoeg. Zwaar uit vorm en veel te weinig creativiteit. De beste van de 1e seizoenshelft, was huurling Cerny. Als je die er nu bij had gehad was het heel anders geweest. Geen goed excuus, maar heeft niets met huurspelers te maken. Goed dat het seizoen bijna voorbij is.

1 mei 2021 om 21:18

Twente speelt met evenveel spelers uit de eigen jeugd als huurspelers.het spelen met spelers uit eigen jeug zou net zo goed het lot kunnen zijn..

2 mei 2021 om 02:04

Myloki je weet dat je natuurlijk poep praat want regelmatig 5/6 jeugdspelers, maar gelukkig zijn we veilig, en niet door huurspelers. Tosti

16 wedstrijden, 1 keer winst en hooguit een uur goed voetbal. Je kunt je niet blijven verschuilen achter de dunne spoeling, Jans. Dit is niet meer okay. Tijd om afscheid te nemen.

1 mei 2021 om 20:47

Haha. Meen je dat serieus. Maar weer de trainer eruit op het Twente kerkhof??

1 mei 2021 om 20:53

Aantoonbaar dat hij niet de juiste man is toch? Maakt me niets uit wie het doet, als het maar iemand is met meer kwaliteit. In 2021 laat je alleen ado achter je, sinds november wordt er geen wedstrijd meer fatsoenlijk gespeeld, elke week dezelfde schuiftactiek zonder iets te creëren.. reden genoeg om verder te kijken. Trainerskerkhof of niet.. je mag niet 15 op 16 niet winnen.

1 mei 2021 om 21:57

Je moet gewoon eerlijk zijn en beseffen dat jou club een degradatie kandidaat is. Jullie hebben erg goede spelers kunnen binnenhengelen zoals Cerny, maar als die dan geblesseerd raakt kan je verwachten dat het tij keert. Je kan Jans de schuld geven voor de afgelopen maanden, maar volgens mij kan je die rethoriek net zo goed omkeren omdat Jans de eerste helft, met complete selectie gewoon boven behoren presteerde. Jans heeft allang bewezen bij elke club zijn meerwaarde te garanderen, het is alleen maar jullie verlies als hij straks de volgende Eredivisie club gewoon weer mooi voetbal en een mooie notering op de ranglijst brengt.

1 mei 2021 om 22:07

Twente is zeker geen degratiekandidaat, ze zijn al veilig. Ze spelen wel als een degradatiekandidaat, dat is een feit. Volgend seizoen zijn er weer nieuwe kansen, ik zie ze dan zeker niet als degradatiekandidaat. Fijn dat dit nietszeggende seizoen bijna voorbij is.

1 mei 2021 om 22:19

@teesboer

Volgens mij ben je het eens met wat ik zeg alleen verwoord je het net wat anders

1 mei 2021 om 22:51

@selassi 020 - Je verwoordt het eigenlijk goed. Het is een degradatieploeg met een aantal dermate goede spelers waardoor een degradatie geen moment een onderwerp van gesprek was dit seizoen. Men had Jans wat kunnen verwijten als er een houvast was om te concluderen dat er meer in zit. Echter zie ik niet welke spelers en in welke formatie er zoveel meer uit te halen was. Ze hebben na de winterstop een aantal keren pech gehad en door het uitblijven van resultaat en de geruchten over Europees voetbal hebben spelers moeite hun niveau te halen. Ondanks alles is het gewoon een jaar die men overleefd heeft. Nog 1 of 2 van dat soort jaren en de club is voor een groot gedeelte uit de misere.

1 mei 2021 om 23:06

@sirius Zoals ik al zij; het al dan niet hebben van Cerny maakt een hoop uit. Cerny is enorm blessuregevoelig, en dat is een doodzonde want hij is nog steeds een buitengewoon talent. Deed ooit niet onder voor Nouri en vd Beek, en nog steeds; als hij dan fit is en zijn wedstrijdritme heeft; is hij wedstrijd op wedstrijd beslissend. Niet dat het daar van af moet hangen, maar als je dan aan wilt haken moet je dat soort sterkhouders niet kwijtraken in de loop van het seizoen. T is jammer dat je op vaclav niet een heel seizoen kan rekenen want ik gun hem het al het beste. Je ziet ook dat jongens als Danilo er enorm onder hebben geleden, ja hij scoort voornamelijk nog uit penaltys; maar vrijwel alle andere goals die hij heeft gescoord waren op aangeven van Cerny. Dat tandem begon echt vorm te krijgen

1 mei 2021 om 23:22

Ik raad je aan om eens een compilatie filmpje te kijken, dutch scout heeft een mooie op youtube staan. (ja ik weet dat je van iedreen een mooi compilatie filmpje kan maken maar hij was echt magistraal) van wat hij tot november/dec heeft gepresteerd, want hij speelde beter dan Neres en anthony tot hij geblesseerd raakte, hij is echt zo technisch en heeft een prachtig schot, pass en leest het spel fantastisch. Hij is alleen af en toe een beetje druistig. Maar als er íemand een key player was dit seizoen in elke gewonnen pot van Twente, was hij het wel

1 mei 2021 om 20:48

Welke trainer gaat het beter doen dan Jans?

1 mei 2021 om 20:51

Ik zou abslotuut niet Jans ontslaan, denk dat we de eerste seizoenshelft boven ons uitstegen en dat we nu zo slecht spelen is denk ik door geen coach te redden

1 mei 2021 om 20:52

Op naar de volgende trainer zeg maar? Dat kun je toch niet alleen aan een trainer verwijten. Jans heeft te maken met een jonge selectie waarin je ziet dat de pieken hoog zijn maar wanneer ze in een dal zitten nog dieper vallen. Twente moet gewoon door de zure appel heen om langzaamaan weer naar de subtop te gaan en dan heb je dit soort seizoenen er tussen zitten. En kijk naar vvv wat een trainerswissel voor effect heeft

1 mei 2021 om 20:54

Na dit seizoen natuurlijk hè. Afscheid nemen. Die laatste drie potjes mag hij nog wel aanknopingspunten zoeken van me.

1 mei 2021 om 21:00

Hij heeft wel gelijk, de stand is wellicht vertekenend, maar Twente blijft in de eredivisie door een bizarre start met Danilo. Maar is gewoon al ruim een half jaar na ADO en VVV gewoon de zwakste deelnemer. En ik snap best dat Twente niet alle mogelijkheden heeft, maar Twente concureerde op de transfermarkt gewoon met Groningen, Heerenveen en Heracles. Zonder droomstart, was Twente nu echt aan het vechten tegen degradatie.

1 mei 2021 om 21:32

Spelers als Ebuehi, Ilic, Pierie en Danillo.. en andersom hetzelfde. Wat dat betreft heeft hij gewoon gelijk. Al heeft Twente geen geld te besteden, volgens de officiële lezing.

1 mei 2021 om 22:55

Precies dit. In de top 13 eindigen met een spelersbudget van 5 miljoen euro. Daar had iedereen vooraf voor getekend. Pech gehad met blessures en daardoor teruggevallen in de tweede seizoenshelft. Uiteindelijk is degradatievoetbal geen moment in de picture geweest, de jonge spelers hebben een jaar aan ervaring in de benen en de technische staf heeft de zwakke punten van de selectie in beeld. Hoe dan ook gewoon een geslaagd seizoen gezien de omstandigheden en er is geen coach in de wereld die het zoveel beter had gedaan. Jans valt in deze niets te verwijten als je naar de omstandigheden kijkt.

1 mei 2021 om 21:20

Een wijze les uit het jaar vd degradatie is toch wel dat het ontslaan van trainers ons niets brengt of heeft gebracht!

1 mei 2021 om 21:36

In het midden van een seizoen niet, nee. Maar kies nou eens voor iemand met kennis van het spelletje én ervaring. Geen hork als Verbeek, geen newbe als Garcia, maar een type Grim. En dan vanaf de zomer gewoon werken aan een ploeg ipv vasthouden aan een niet-werkende, trage speelstijl.

1 mei 2021 om 22:11

Ach kom op, Grim? Wat gaat hij aan deze ploeg toevoegen? Buiten Drommel en Ebuehi is elk beetje extra kwaliteit (en soms veel extra kwaliteit) geblesseerd. Dan blijft er simpelweg een ploeg over dat tegen degradatie zou strijden. Dat zie je toch hoop ik zelf wel? Denk je werkelijk dat een speler als Bosch of Roemeratoe een goed talent is? Dat zijn hele gewone spelers voor een ploeg uit het rechter rijtje. Die heeft iedere club rondlopen.

1 mei 2021 om 22:08

Dat gaat wel heel erg ver, niet? Kijk eens naar dat elftal. Denk je werkelijk dat er een coach rondloopt die er meer uit had gehaald onder die omstandigheden? Jongens als Jesse Bosch, Ilic, Menig, Dumic, Smal, Roemeratoe ontstijgen het niveau van het rechter rijtje echt niet hoor. Dat zijn spelers die je ook bij RKC of Emmen wel rond ziet lopen. Deze ploeg is afhankelijk van 5 spelers en daarvan zijn er 3 al maanden niet meer inzetbaar. Dan heb je nog een doelman en een rechtsback en die gaan het verschil niet maken.

1 mei 2021 om 22:17

Ja, dat denk ik wel. Je kunt je aanpassen aan je spelers, dat hoeft niet andersom. En ja, er zijn veel geblesseerden, maar ook toen dat nog niet zo was, was het niet om aan te gluren. Het begin was sterk, met Danillo als goudhaantje en Menig die ineens kon scoren. Daarna stokte de gelukkige productie en bleek het een huis-tuin-en-keuken-elftal.. ook met de 'toppers' erbij. Jans krijgt het niet aan de praat, stelt steeds dezelfde spelers op zonder iets anders neer te zetten. Ik denk oprecht dat je daar veel meer mee zou moeten doen dan hij laat zien.

1 mei 2021 om 22:21

Hoe zou jij gaan spelen met deze ploeg waardoor er ineens gepresteerd zou worden dan? Daar ben ik dan wel heel erg benieuwd naar...

1 mei 2021 om 23:24

Ik sta niet dagelijks op het trainingsveld met hen, heb geen diploma's noch 'voetbalverstand', dus moet je de oplossing schuldig blijven. Het gaat mij er om dat Jans niemand beter lijkt te maken. Integendeel: het individu én het elftal wordt met de week minder. De statistieken liegen niet hè.. 15 van de laatse 16 potjes zonder winst. En ook het spel is geen reden om positief te zijn. Het is verschrikkelijk slecht zelfs. Verval mag, zeker met blessures. Maar je kunt dit echt niet verkopen.

2 mei 2021 om 20:33

Kijk eens wat er op het veld staat. Het middenveld heeft nauwelijks voetballend vermogen (alleen Zerrouki kan wat met een bal), de aanval krijgt nauwelijks een bal in het net en buiten Pleguezuelo is het centrale duo ook niet bepaald goed. Denk je dat een Emmen of een RKC geen Bosch, Roemeratoe of Ilic hebben lopen op kwalitatief vlak? Natuurlijk wel!

2 mei 2021 om 00:33

Zo is dat. Jans gaat geen punten meer pakken en is al 15 wedstrijden aan het klooien. Als een speler niet presteert moet je wisselen of dat nu huurspelers zijn of eigen jeugdspelers.

Die hele voorhoede is lachwekkend. Ingrijpen en die 3 gasten op de bank laten. Dan maar met Van Leeuwen, Rots en Abass voorin starten. Die 3 luie donders voorin op bankie zetten.

Middenveld is al maanden waardeloos. Teveel van hetzelfde en nul creativiteit. Met Bosch, Roemeratoe en Zerrouki hebben we een middenveld wat nog te slecht is voor bovenkant KKD Divisie. Niveau is om te huilen met tikkie terug of tikkie breed met nul diepgang. Dit Twente is een aanfluiting voor alles wat Twente een warm hart toedraagt en daarvoor is maar 1 persoon verantwoordelijk.

Jans maakt in 2021 wekelijks verkeerde keuzes en weet het zelf ook niet meer.

Heerlijke revanche voor die eerste wedstrijd van het seizoen uit bij Twente. Dit terecht gewonnen, de uitslag had zelfs makkelijk veel groter kunnen zijn. Tekie weer helemaal terug op niveau, Semedo was erg goed vandaag en Seun en Rienstra waren erg degelijk evenals de het centrale duo. 8e gaan we vast niet worden, maar veel minder dan alle ploegen om ons heen is Fortuna dit seizoen echt niet. Heel netjes. Ik heb weer eens genoten van een thuiswedstrijd.

1 mei 2021 om 22:13

Dat is tegen dit FC Twente natuurlijk niet zo moeilijk. Cerny was de grote man van FC Twente en ook Pleguezuelo en Brama zijn heel belangrijk. Jongens als Bosch, Roemeratoe, Smal en noem ze maar op zijn gewoon spelers die iedere ploeg rond heeft lopen. Het is gewoon te hopen dat Streuer weer wat spelers uit de hoge hoed kan toveren. Daarmee valt of staat het seizoen van FC Twente volgend jaar tot de financiele huishouding dermate goed is dat er weer wat uit te geven is.

1 mei 2021 om 23:39

Maar dat was voorafgaand aan het seizoen toch al bekend? Althans dat Twente gegokt heeft op een x aantal huurlingen? Niemand had iets van Cerny verwacht, het was een godswonder dat het zo uitgepakt heeft. Kun je nagaan waar Twente gestaan had zonder zijn inbreng! Dat is nu eenmaal het lot van clubs met bescheiden financiële mogelijkheden. Of het nu RKC, Zwolle, Emmen, Fortuna, Sparta, VVV of ADO betreft; als het even tegen zit of een of twee belangrijke spelers raken geblesseerd, dan wordt het al snel heel lastig.

2 mei 2021 om 00:04

Ja, daar ben ik het wel mee eens. Daarom is het ook onbegrijpelijk dat een aantal supporters wat spelers ineens chronisch overschat omdat ze even mee mochten doen in een ploeg waarin de ervaren jongens de dienst uitmaakten. Het grote lichtpuntje dit seizoen uit de onervaren jongens is Zerrouki. Daar zie ik oprecht veel heil in.

Bizar, ik verwacht dat Jans er ook uiteindelijk uit moet. Een droomstart, maar op basis van laatste 20 duels staat FC Twente 16e, laatste 15 duels slechts 10! punten. Hoe kan dit? Dit Twente won gewoon in de Arena. Zo slechte selectie heeft Twente nu toch ook weer niet?

1 mei 2021 om 20:58

Die overwinning in Amsterdam verbloemde veel. 3 kansjes, 2 goals en een hoop mazzel met de vorm van Ajax. Nooit is Twente in staat gebleken een wedstrijdplan te bedenken waarmee je doelpunten maakt tegen de 'kleintjes'. Jans blijft vasthouden aan een statisch middenveld zonder creativiteit. De voorhoede knoeit wat aan, lijkt nooit op een training iets te overleggen. Het is een wonder dat Twente zoveel punten pakte in de openingsfase. Achteraf onze redding.

1 mei 2021 om 21:06

Cerny was de lijm. Sinds zijn blessure is het compleet ingestort. Daar had wat mij betreft echt op geanticipeerd moeten worden in de winter. Er is totaal geen aansluiting tussen middenveld en aanval. Wanhoop..

1 mei 2021 om 22:20

Anderzijds zal dat ongetwijfeld te maken hebben met de financiele situatie. Een tekort van 8 miljoen euro dit seizoen, dat is niet niks voor dit FC Twente natuurlijk. Dat zullen ze ongetwijfeld hebben willen dichten met het verkopen van Drommel en het laten gaan van Dervisoglu, Jeremejeff en Lamprou.

1 mei 2021 om 22:37

Dat is zeker zo Sirius. Al hebben we ook afscheid genomen van de door jou genoemde huurspelers in de winter en kon een niets-toevoegende Abbass wel komen. Er was nu geen enkel plan b

1 mei 2021 om 22:43

Klopt, maar ik denk ook dat ze daar rekening mee hebben gehouden. Schade beperken op het ene vlak omdat er geen gevaar meer was op het andere. Europees voetbal was sowieso geen scenario waar men rekenschap mee had gehouden in de boeken. Zolang het geen dramatische transferzomer wordt, denk ik oprecht dat ze de juiste keuze hebben gemaakt.

1 mei 2021 om 23:06

Oh ja.. dan was ik Narsingh nog vergeten. Waarschijnlijk ook niet goedkoop, die wel Van Leeuwen buitenspel zet. Van het afgelopen half jaar is echt niemand beter geworden helaas.

2 mei 2021 om 20:29

Daar kan ik me op zich wel in vinden, maar daar kan Jans niets aan doen. Ik vind de kritiek op hem dan ook schrijnend. Die moet het ook doen met wat hij ter beschikking heeft en op dit moment is dat niet veel. Buiten die 4 a 5 spelers (waarvan er 3 langdurig niet inzetbaar zijn) ontstijgt het de onderste 6 niet.

1 mei 2021 om 22:18

Dat zou echt oliedom zijn. Hier kan Jans niets aan doen. Bij wissels moet je terugvallen om de jeugd en Pleguezuelo, Brama en Cerny zijn al geruime tijd niet inzetbaar. Wat dan overblijft is een hele matige ploeg zonder balans. Dat kun je niemand kwalijk nemen, want door de situatie heb je de luxe niet om zomaar even spelers aan te trekken. Totdat de financiele huishouding weer op orde is blijft het aanpoten. Zie jij hoe dit elftal beter kan renderen dan? Hier bedoel ik jou logischerwijs niet mee hoor, maar supporters hebben een aantal spelers gewoon schromelijk overschat omdat ze meededen met de jongens die daadwerkelijk de kar trokken. Spelers als Bosch, Roemeratoe, Smal, Ilic, Van Leeuwen zijn echt nog niet zover dat ze het rechter rijtje overstijgen. Daar moeten ze nog wat stappen voor zetten.

1 mei 2021 om 22:28

Ik ben niet zo gevoelig voor terugvallen naar jeugd, dat is inherent aan het Nederlands voetbal, de Bank van Groningen is over het algemeen rond sesamstraat op bed. En natuurlijk heeft Twente een ongebalanceerde team door de malaise. Maar 10 punten uit 15 duels, dat kan echt niet. En ja wie moet het overnemen, ik vind dat altijd een lastige vraag, ik geloof vooral dat verfrissing soms fijn kan werken, want je wilt niet dat je volgend seizoen begint waar je dit jaar eindigt.

1 mei 2021 om 22:41

Vergeet alleen niet dat het spelersbudget ietsje meer dan 5 miljoen euro is. Dat 'we' uberhaupt in het linker rijtje stonden is al bijzonder knap met zo'n budget. Met het materiaal waar Jans na de winterstop mee moet werken is gewoon niet zoveel meer te halen. De kwaliteit is pover en jongens die voor hun doen konden excelleren omdat andere spelers poppetjes naar zich toe trokken zijn nu weer terug op aarde. Zo'n Menig is gewoon een hele matige speler die maar 1 trucje kan. In een ploeg waar de andere aanvallers ruimte voor 'm maken kan hij zichzelf kansen verschaffen, maar in een ploeg als deze zie je ook gelijk weer waarom Menig nooit hoger dan de middenmoot heeft gespeeld. 10 punten uit 15 duels kan inderdaad niet, maar ik zie echt niet hoe Jans het veel beter had kunnen doen. Het is echt een matige ploeg zonder Cerny, Pleguezuelo, Brama en een Danilo die wel weet hoe hij kansen af moet maken.

2 mei 2021 om 00:45

Jans kan hier alles aan doen. Hij is al in heel 2021 bezig met pappen en nathouden. Danilo speelt als een natte krant dan moet je ingrijpen daarvoor ben je trainer geworden. Dan haal je Danilo eraf en zet je Abass in de spits. Narsingh presteert ook niet dan is het toch heel simpel. Starten met Van Leeuwen op rechts zal het niet slechter doen en je bouwt kapitaal op.

Jans blijft maar vasthouden aan dezelfde spelers, die weten dat ze iedere week basis staan en daardoor spelen ze zo lamlendig.

Jans is een people manager maar verder veel te lief voor dit elftal. Die watjes met je harder aanpakken het zijn verdorie dikbetaalde profs, die al maanden niets presteren.

Of zal dit toch aan mijn leeftijd liggen. De huidige generatie vind ik een stelletje slapjanussen, die geen karakter hebben en veel te veel geld verdienen. Werken voor je geld. De basis van voetbal is 95 minuten knokken en dan kun je winnen en verliezen.

Zoals Twente wekelijks speelt mag je ook geen punten verwachten. Geen bezieling, geen werklust dus hele slappe instelling.

Jans mag 5 keer wisselen en dat doet hij wekelijks niet goed of veel te laat. Dat mag j hem kwalijk nemen als hoofdverantwoordelijke!

2 mei 2021 om 20:27

Ach, Abass? Narsingh? Die schieten er ook geen bal in. Het materiaal is buiten 5 spelers gewoon vrij pover en als er daar 3 van wegvallen, heb je een probleem. We moeten gewoon concluderen dat de rek eruit is. Kunnen we wel weer naar de trainer gaan wijzen, maar het ligt niet altijd aan de trainer. Jans maakt geen rare beslissingen en tactisch is het ook niet onlogisch, maar we hebben nog niet veel te willen met betrekking tot spelersmateriaal. Dan kun je hier uit frustratie een betoog gaan staan typen, maar zo indrukwekkend is het niet nu Cerny, Pleguezuelo en Brama maanden niet inzetbaar zijn. Dan heb je alleen nog Drommel, Danilo en Ebuehi. Drommel en Ebuehi hebben niet echt posities waar ze iets kunnen forceren en Danilo schiet er al maanden nauwelijks nog een bal in. Tja, daar kun je niets aan doen als coach.

Waar maken we ons nou druk over? Twente is veilig en dat is hetgene dat telt! Twente heeft ook niks aan de play offs of aan volgend jaar europees voetballen. Focus op de competitie.

We hebben een aantal groeibriljanten in de selectie met Oosterwolde, zerrouki en in mijn ogen ook Van Leeuwen. Die moeten de komende jaren goed verkocht gaan worden om de financiën op orde te krijgen. Als de schuld is afbetaald en het stadion dus eigen is, dan kun je echt gaan bouwen aan een goed elftal.

Het enige wat ik Jans kwalijk neem is dat hij in deze fase van de competitie mensen als Markelo en Narsingh opstelt ten koste van jeugdspelers.

Jans roeit met de riemen die hij heeft...feit is dat wij veel pech hebben met geblesseerde ervaren spelers en dat de selectie te smal is.

Wat ik juist de laatste tijd mis, is het gebrek aan vuur, aan vechtlust aan mentaliteit. Je kan en mag van de jongeren (en daar hebben wij veel van) niet verwachten dat zij t elftal op sleeptouw nemen, daar breekt t ontbreken van de ervaren spelers ons op.

Wat je echter wel van elke speler mag verwachten is dat zij t t vuur uit hun sloffen spelen en dat mis ik totaal met vandaag als absolute dieptepunt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren