Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Dirkteur': 'In die tijd speelden we tegen Ibrahimovic en Van Bommel'

Laatste update:
/

Dirk Kuyt heeft weinig tijd nodig gehad om zijn plekje bij Feyenoord te (her)vinden. De van Fenerbahçe overgekomen aanvaller houdt zich niet alleen bezig met het spel binnen de lijnen, maar denkt ook mee over de balans in de selectie. Volgens Voetbal International gaat de routinier in Rotterdam al door het leven als technisch Dirkteur.

De ex-international weet immers goed wat er nodig is op het hoogste niveau en doet wat hij kan om Feyenoord die kant op te sturen. Daarbij stuit hij bijvoorbeeld op de 'beperking' van een overwegend jonge spelersgroep. "Maar dat is nu eenmaal de tijd", zegt hij in het weekblad. "Het wordt allemaal veel jonger, vooral in de Eredivisie. Toen ik nog relatief jong was speelde ik tegen Zlatan Ibrahimovic, Mark van Bommel, noem ze allemaal maar op. Die tijd is geweest."

Kuyt probeert zichzelf dan ook weg te cijferen voor zijn jongere teamgenoten en denkt louter en alleen aan de prestaties als collectief. Zijn eigen ego is daarbij niet meer belangrijk. "Dan gaat het er niet om dat ik scoor, maar dat wij scoren. Klinkt heel makkelijk allemaal, maar zo sta ik er echt in", aldus de 34-jarige Katwijker.

Denk jij dat Dirk Kuyt opnieuw een succes wordt in De Kuip?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
15 juli 2015 om 16:01

Is het al bekend op welke positie Kuyt gaat spelen?

15 juli 2015 om 16:11

Spits. Eventueel hangend op de rechtervleugel kan ook.

15 juli 2015 om 16:15

Spits, keeper, verdediger, middenvelder, links en rechtsbuiten...., en dat allemaal per wedstrijd.

15 juli 2015 om 16:18

Dirk kan alles!

15 juli 2015 om 16:29

Dirk zal ook assistent-coach zijn tijdens de wedstrijd, en als het nodig is ook vlaggen.

15 juli 2015 om 17:19

Als je heeeeel vroeg in het stadion bent, kun je hem waarschijnlijk zelfs nog de kalklijnen zien trekken...

15 juli 2015 om 17:46

In het goal schijnt hij nu een uitdaging te vinden!

15 juli 2015 om 18:02

En dan is hij ook nog ballenjongen erbij.

15 juli 2015 om 18:04

Rechtsback als Wilshere door de mand valt.

Zlatan enzo waren vroeger in de Eredivisie net zo ver als bijv. Milik nu. Een beetje onzin dus, wat de grote redder van Feyenoord, Kuyt, aan het zeggen is.

15 juli 2015 om 16:02

Ehm. Nee. V bommel speelde halve finale cl met psv en werd 4 jaar op rij kampioen. Zlatan maakte goals waar milik alleen maar over kan dromen.

15 juli 2015 om 16:11

Die Van Bommel was van ontzettend toegevoegde waarde toen hij terug kwam bij PSV voor de Eredivisie inderdaad. Kon absoluut het tempo niet (meer) aan. Denigreer de eredivisie maar weer lekker maar een Depay, en later een Klaassen en mogelijk een Milik, gaan het maken in de top. Zoals ook Zlatan, Suarez, Robben, Sneijder en de hele reutemeteut daarvoor ook al deed.

15 juli 2015 om 16:25

Wil je nou serieus ontkennen dat het niveau is gedaald?

15 juli 2015 om 16:44

Nee, maar het gaat altijd met een golfbeweging in Nederland. Feit is dat er ieder jaar gigantische sterren worden gecreëerd in Nederland. Mensen kijken alleen naar de namen van toen met de (afgesloten) carrières van nu. Dat is scheef vergelijken. In 2002 mocht je Zlatan of RvP absoluut niet vergelijken met een Bergkamp of Kluivert. Suarez niet met Zlatan. Nu mag dat weer niet met een Milik, maar toch presteren dergelijke gasten afkomstig van onze topclubs toch steeds weer het tegenovergestelde.

De geschiedenis herhaalt zich dus ik ontken wel dat dergelijke sterren niet meer uit de Eredivisie komen. Depay is namelijk de volgende.

15 juli 2015 om 16:59

yourvision in this case is myvision!!

Jij bent de eerste hier op VZ die eindelijk de spijker op z'n kop raakt.
Want blijkbaar kan iedereen hier wel in de toekomst kijken maar niet naar het verleden. Gek is dat he.

Maar goed ben het dus met je eens dat we de ED niet zo naar beneden moeten praten, want Kuijt geeft het ook al aan het is jonger geworden en daardoor zal het niveau ook iets dalen maar dat wilt niet zeggen dat sommige in de ED niet naar een hoger niveau toe kunnen groeien.

(wel nog even toevoegen dat je laatste zin niet aansluit op de 'vraag' van dr losch, maar dat is iets kleins )

15 juli 2015 om 17:08

Precies Rayensly. Alleen als je iets positiefs uit het verleden haalt (overwinningen in/van de CL, mooie plekken van PSV in de halve finales, Feyenoord in de Uefa Cup)...dan mag het weer niet want dat "was toen en kan nu nooit meer".

Ik vind het top dat Kuijt weer terug is, denk ook dat Johnny weer zal opleven, ben teleurgesteld in VdV en Affelay zou er goed aan doen weer naar PSV te gaan. Verder is het prima dat niet al te veel sterren terugkomen want dan is er meer kans voor de sterren van morgen. Want die leveren we toch wel!

15 juli 2015 om 17:54

De talenten komen nog steeds wel uit de eredivisie dat klopt,maar waarom de eredivisie wel iets zwakker is geworden komt omdat de spelers vroeger weg gaan naar t buitenland. Spelers als wijnaldum en clasie zijn daar uitzonderingen in.Een elftal wat uit 24/25 jarigen zou bestaan zou best in Europa ook wat meer mee kunnen doen nu spelen we soms met een veredelde a jeugd,en daardoor is de eredivisie toch echt in kwaliteit gedaald.

15 juli 2015 om 18:00

Zlatan heeft misschien 3 goals gemaakt bij Ajax waar Milik over droomt en hobbelde destijds voor de rest een beetje mee met Ajax, was absoluut geen uitblinker op 2 momentjes per jaar na.

15 juli 2015 om 18:01

Feyroferr: eens! Ik vind ook dat "talenten" die al behoorlijk wat betekent hebben een uitzondering moeten krijgen bij het salarisplafond, evenals de al dan niet terugkomende "sterren". Stel dat een Blind, een Eriksen, een Clasie en nu een Depay (die is wel héél moeilijk te behouden) en Wijnaldum toch een jaartje langer bleven (je speelt namelijk gewoon Cl), dan krijg je toch net wat meer voor elkaar in de CL.

Maar mijn punt blijft wel dat de grote jongens van Nederlandse velden komen

16 juli 2015 om 05:15

Was t al met je eens hoor en snapte je punt. Ik denk dat we een mooie competitie hebben,en kijk graag naar jeugd op varkenoord en accepteer al heel lang dat we gewoon een opleiding zijn en dat we soms toch weten te winnen van in jullie geval City en wij van Sevilla

15 juli 2015 om 16:03

Zlatan was toen al completer dan Milik. Hij scoorde alleen niet heel vaak nog.

15 juli 2015 om 16:08

Onzin. Zlatan kreeg een berg aan kritiek. Als je écht eerlijk vergelijkt, pak je Zlatan zijn eerste seizoen Ajax erbij:

Zlatan
Eredivisie 1 goal per 214 minuten gemiddeld (6 in 24 wedstrijden). Ajax speelde toen Uefa Cup, want werd uitgeschakeld in de voorronde CL door Celtic(!!)

Milik
Eredivisie: 1 goal per 115minuten!! (bijna 2x zoveel dus, 11 goals in 21 wedstrijden). Ajax speelde CL en Milik kmaakte 1 goal en gaf 3 assists.

15 juli 2015 om 16:14

Altijd maar die stomme statistieken. Het is hier geen Amerikaanse honkbal site. Heel fijn allemaal, maar een Ibra was toch wel een 2/3 klasses beter dan Millik is en ooit gaat worden. Natuurlijk was Ibra z'n eerste seizoen bout. En kijk is waar hij geëindigd is. Gaat me niet vertellen dat Milik ook z'n lijstje achter z'n naam gaat hebben over 10 jaar?

15 juli 2015 om 16:14

Met andere woorden, jij verwacht nu meer van Milik dan wat jij tot nu toe hebt gezien van Zlatan? Nou succes. Ik eet een banaan.

15 juli 2015 om 16:14

Eigenlijk een onzinnige vergelijking, het niveau van de Eredivisie lag toen een stuk hoger dan nu.

15 juli 2015 om 16:39

En waarom niet? Want Suarez kreeg toch ook kritiek in zijn Ajaxtijd? Besliste afgelopen jaar de CL na een transfer van 80miljoen. Mensen moeten stoppen met namen noemen van toen, met de carrière van nu in het achterhoofd. Tot nu toe komt nog steeds het grootste talent van het afgelopen jaar uit de Eredivisie. Depay, straks weer zo'n naam. Maar zolang je in de Eredivisie presteert stelt het niks voor. Onzin.

15 juli 2015 om 16:39

Palpegio dus jij weet nu al dat Milik over 10 jaar bij 0 topclubs zal hebben gespeeld? Je kan nu niet zeggen waar een speler in de toekomst kan gaan zijn. Voor het zelfde geld schiet Milik er komend seizoen er 30 in en pakt ie over 5 jaar de ballon dor.
Niks is zo onvoorspelbaar als het voetbal.

15 juli 2015 om 16:49

@palgedio: Die statistieken komen wel wat overtuigender over dan "maar een Ibra was toch wel een 2/3 klasses beter dan Millik is en ooit gaat worden". Dat is absoluut nergens op gebaseerd. Je kijkt alleen maar naar Zlatan zijn gehele carriere, scheve oneerlijke vergelijking.

Even een mooi stukje uit 2002, Koeman over Zlatan:

Koeman uit kritiek op instelling Zlatan en Mido

9 maart 2002 P Algemeen Dagblad

Eerder werd bericht dat Koeman de voormalige nummer 10 van Ajax, Jari Litmanen, graag ziet komen. Minder positief te spreken is de trainer van Ajax over twee van zijn huidige selectiespelers, Zlatan Ibrahimovic en Ahmed 'mido' Hossam. Beide spelers wordt min of meer onprofessioneel gedrag verweten.

Op de persdag van Ajax ging Ronald Koeman in op de problemen die momenteel rond Zlatan en Mido spelen. Zlatan is afgelopen woensdag van de training gestuurd omdat hij een totale off-day had, Mido is disciplinair geschorst geweest voor de wedstrijd tegen Feyenoord, waarna de Egyptenaar het vliegtuig naar Cairo nam terwijl hij 's avonds met het tweede in Enschede tegen FC Twente moest spelen.

Ronald Koeman heeft de afgelopen dagen uitgebreid met de spelers gesproken. Beiden werden binnengehaald als de zelfbewuste spelers met flair die Ajax zou missen. Hij doet er naar eigen zeggen alles aan om van Zlatan en Mido na een stroef verlopen eerste halfjaar betere spelers te maken en wijst op de eigen verantwoordelijkheid van de spelers, die meer open zouden moeten staan voor goede raad en goede wil dienen te tonen, met name naar het elftal toe, zeker in deze cruciale fase van de competitie.

"dan kan ik het niet hebben dat spelers zich individueel belangrijker voelen dan het team. Als ik bijvoorbeeld naar Zlatan kijk, dan heeft hij wel degelijk kwaliteit, alleen mist hij kwaliteiten die broodnodig zijn om waarde te hebben voor een elftal. Zonder bal beweegt hij niet en als hij in kansrijke positie voor het doel komt, wil hij steeds de mooiste en moeilijkste oplossing kiezen. Hij wil dolgraag laten zien hoe goed hij kan voetballen, maar zijn taak is zo simpel mogelijk die bal erin te schieten.''

,,in hun eigen land zijn zij grootheden. Zo worden ze althans beschouwd'', aldus Koeman, ,,maar hier zijn ze jonge jongens die je constant bij de arm moet pakken en moet uitleggen hoe het leven werkt bij een club als Ajax.''
--
"alleen mist hij kwaliteiten die broodnodig zijn om waarde te hebben voor een elftal." Koeman over Zlatan. Lees én leer.

15 juli 2015 om 17:17

huh heb ik gemist dat el hadadi afgelopen seizoen in de eredivisie speelde?

15 juli 2015 om 17:17

Mooi stukje uit 2002, alleen was Kuyt pas in 2003 bij Feyenoord en ging in 2006 weg, Zlatans laatse seizoen in 2004. Waarschijnlijk had Kuyt het over het seizoen 2003 of zelfs 2004

In 2002/2003 speelde Ajax met Sneijder, v/d Vaart, Litmanen, Babel, Heitinga enz
In 2003/2004: was niet veel anders trouwens. ja ik denk wel dat er ander soort spelers liepen in de eredivisie in de seizoenen 2003 t/m 2006

Hier een stukje van Koeman over Zlatan in 2003: (maar een klein jaar later!!)

Het spandoek in de Arena hing er eerst nog wat onwennig bij. De ene week wel, de andere week weer niet; het leek wel alsof de makers niet helemaal zeker wisten of de inhoud de lading helemaal dekte.

‘zlatan, Son of God’

Toegegeven, het is/was een even intrigerende als gewaagde tekst. Met God zelf heeft deze uit Kroatisch-Bosnische ouders geboren Zweed zo op het eerste oog niet veel. Na doelpunten zien we geen dankbetuigingen met gevouwen handen naar boven of een hoeveelheid geslagen kruisjes. Eerder zullen de tekstschrijvers refereren aan het feit dat Zlatan Ibrahimovic definitief is opgenomen in het legioen der ‘echte Ajacieden’. Er had net zo goed kunnen staan: ‘zlatan, Godenzoon’.

De twijfel is definitief verdwenen. Of, zoals Ronald Koeman het eerder verwoordde, het kwartje is gevallen bij de spits. Wat hij daarmee bedoelt? ,,zlatan Ibrahimovic speelt momenteel zoals een nummer negen van Ajax hoort te spelen", zei Koeman na afloop van Ajax- Feyenoord, een wedstrijd waarin Ibrahimovic opnieuw scoorde. Wat vorig seizoen bij hoge uitzondering viel waar te nemen, een scorende Ibrahimovic, is momenteel bijna regel geworden. Bovendien heeft de individualist plaatsgemaakt voor de teamspeler. Koeman: ,,hij is niet louter en alleen meer gericht op zijn eigen wedstrijd. Zlatan is aanspeelbaar, balvast, en hij laat ballen vallen, waar hij voorheen nog wel eens voor zijn eigen kans wilde gaan". Kortom: een wereld van verschil. Kortom: ,,zoals hij nu speelt, is Zlatan een fantastische spits voor ieder elftal. Het is moeilijk om hem kort te dekken, hij is sterk in de lucht en hij scoort. Het kwartje is gevallen". Dat heeft wel de nodige tijd en moeite gekost, zo gaf Koeman zondag eerlijk toe. ,,er zijn momenten geweest dat ik me afvroeg of het wel goed zou komen. Aan de andere kant heb ik me ook voortdurend voorgehouden, dat Zlatan een jongen van twintig jaar oud is, met wie ik iets meer geduld moest hebben dan ik eigenlijk zou willen". De Zlatan Ibrahimovic die momenteel de aanval van Ajax leidt voelt zich volgens Koeman ‘sterk’. ,,hij voelt zich gewaardeerd en dat komt weer tot uitdrukking in zijn spel. En er zit nog meer in, natuurlijk zit er meer in, Zlatan Ibrahimovic wordt alleen maar beter

15 juli 2015 om 17:43

Dit stukje was bedoeld om aan te geven dat Zlatan in zijn eerste (!!) seizoen genoeg kritiek te verduren kreeg. Dus dat is de enige rechte vergelijking die je kan maken tussen Milik en Zlatan aangezien Milik er ook nog maar één seizoen op heeft zitten.

De twijfel over Milik is ook volkomen verdwenen toch? Hij won van Sigi. Tot zover de evenredige carrièreverloop tussen Zlatan en Milik...er zit dus nog veel moois voor Milik in

Wel mooi trouwens he? Die oude stukjes tekst wat internet bewaart. Want dan kan je zien dat zelfs Zlatan vroeger geen grote naam was

15 juli 2015 om 17:51

Ja die stukjes zijn inderdaad erg leuk om te lezen haha

Maar wat ik wil aangeven is dat ik ergens wel begrijp wat hij bedoelt met het spelen van Zlatan, Van Bommel enz, als je kijkt wie er toen speelde. Ik vind het dan weer jammer dat mensen direct op hun achterste poten gaan staan terwijl de essentie van zijn verhaal iets heel anders is.

15 juli 2015 om 18:06

Ben ik niet helemaal met je eens. Ik wil alleen de scheve vergelijking recht zetten. Zlatan stond toen ook aan een relatief begin van zijn carrière en was dus geen naam terwijl mensen nu de vergelijking trekken mbt zijn hele carrière met de huidige spelers in de Eredivisie. Dat is onredelijk.

15 juli 2015 om 16:07

Ik vind de vergelijking Milik met Ibra niet echt opgaan, maar snap je bedoeling wel. Toen der tijd waren dat ook jonge spelers die ook nog niet veel gepresteerd hadden, echter speelden toen wel grotere talenten en betere spelers in de Nederlandse competitie.

15 juli 2015 om 16:09

De grote redder? waarom moeten alle haters en media die term gebruiken? Ik heb dat nog geen Feyenoorder horen zeggen.

Verder heeft hij toch een punt. Zo'n goal als tegen Nac waarin Zlatan 6 man voorbij ging zie ik nog Milik niet maken in ieder geval.

15 juli 2015 om 16:42

Jij hebt het misschien nog niemand horen zeggen, ik heb het al menigeen Feyenoorder horen zeggen. Heb zelfs iemand horen zeggen dat Feyenoord met kuijt kampioen gaat worden. Verder van de realiteit kan je haast niet staan.

15 juli 2015 om 16:20

Helemaal met -World- eens. Kuijt trapt weer eens een open deur in. Wat een irritante slijmjurk is dat toch. Zlatan was destijds (we spreken over het seizoen 2003 / 2004) ook pas 22 jaar, dus waar hebben we het over. Van Bommel zat inderdaad tegen zijn top in die periode. Hij was 26 jaar oud.

Wie weet spelen er nu ook spelers van 21, 22, 23 jaar (net als Zlatan) die over 10 jaar als spelers van wereldklasse worden beschouwd. Want laten we eerlijk zijn ; in 2003 zag iedereen Zlatan hooguit als talent met veel potentie, maar zeker nog niet als wereldspits. Sterker nog, in 2002 mocht hij bijna gratis vertrekken, aangezien hij toen in de pikorde voorbij was gestreefd door Machlas en Mido !!! (kun je nagaan)

Ik schat in dat spelers als Cillessen, Klaassen, Kishna, Willems, Pröpper, Clasie, Kongolo en Vilhena over 5-10 jaar ook als topspelers kunnen worden aangemerkt. Het valt allemaal dus wel mee. Het grote verschil is vooral dat ook de net-niet-spelers eerder naar het buitenland vertrekken. In de eredivisie zijn dit prima krachten, in het buitenland falen ze doorgaans.
En vroeger vertrokken de toppers uit de eredivisie rechtstreeks naar Europese topclubs, nu vertrekken ze vaak eerst naar een subtopper of middenmoter. (bijv. Newcastle of Southampton)

15 juli 2015 om 16:31

Kuijt trapt weer eens een open deur in. Wat een irritante slijmjurk is dat toch.

Dat je een mening heb is prima, alleen als je dan je mening geeft over 1 klein deel van een interview en je maakt hem daarop uit als irritante slijmjurk dan sla je de tang een beetje mis maat!!!!

Iedereen zegt toch dat het anders is als vroeger, Heitinga pakte direct telefoons af en spreekt regelmatig even met de jongere om de focus er weer bij te krijgen, Fraiser verbied telefoons en koptelefoons.....die tijden veranderen gewoon, jonge gasten denken vaak dat ze er al zijn.

Verder geeft hij aan dat hij in nauw contact staat me Van Geel en van alles op de hoogte wordt gehouden en regelmatig een bak koffie met hem doet. De naam Direkteur heeft hij dan ook van de spelersgroep gekregen.

15 juli 2015 om 16:44

Ik baseer deze mening niet alleen op dit interview hoor. Ook het feit dat Kuijt ''zijn'' Legioen in de steek liet door te kiezen voor het geld van Fenerbahçe vind ik van weinig respect getuigen. Hij had destijds al goed verdiend bij Liverpool en kon Feyenoord uit de stront helpen. (zonder hem zijn ze er nu ook redelijk uitgekomen gelukkig) Zeker als je ook al zijn uitspraken in ogenschouw neemt. Hij belooft bij iedere club waar hij vertrekt dat hij er ooit terugkeert. Hij kreeg al eerder de kans, maar liet deze dus onbenut. Ik kan me derhalve goed voorstellen dat Van Geel en consorten 3 x na moesten denken voor dominee Dirk weer een contract werd aangeboden. Wat een griezel !

Nu hij elders geen vet contract meer kan binnenslepen wil hij wel graag terugkeren naar ''de club waar zijn hart ligt''. Ik word misselijk van dat soort uitspraken. Ik sluit niet uit dat Kuijt het alsnog goed gaat doen in Rotterdam (hij is immers nog fit en een harde werker op het veld), maar wat zie ik hem graag mislukken. En dus niet alleen omdat ik voor Ajax ben ...

15 juli 2015 om 16:44

@afcajax83.

Op dit moment lopen er echt geen "wereldtoppers" rond in de Ed.
De namen die jij noemt mogen allemaal blij zijn als ze ooit voor een langere tijd een basisplaats halen bij duitse nrs 2-5 of Engelse 5-10 clubs en zelfs dat is nog hoog gegrepen voor ze.

deze teruggang is al jaren geleden ingezet.
"vroeger" had je nog eens buitenlandse talenten die het nivo opkrikten in de Ed.
Nu zijn clubs al blij als er spelers komen die "reserve" staan bij duitse middenmoters.

15 juli 2015 om 16:53

nou ja, dan ben je toch wat verkeerd geïnformeerd, hij kon inderdaad komen maar Van Geel/feyenoord kon in hem bepaalde dingen geen zekerheid bieden op dat moment. Daar kan hij niets aan doen. Verder kon hij nog overal aan de bak voor een vet salaris aankomend seizoen maar toch koos hij voor Feyenoord zoals hij altijd wou, o.a. Fener bood hem een verbeterd contract maar kon ook naar ik meen Spanje en Engeland.

maar goed, zoals jij redeneert: Sneijder, V/D Vaart, De Jong, ze kiezen allemaal om nog even te cashen, dat zijn dus ook opentrappende irritante slijmjurken volgens jouw.

Ik en met mij vele andere zijn blij dat hij alsnog gekomen is, mede uit dit intervieuw blijkt maar weer dat zo'n speler belangrijk is in een groep, daarbij heb ik volop respect voor hem, hij loopt altijd voorop met de training en laat zo zien dat je altijd 100 moet geven in alles wat je doet.

15 juli 2015 om 17:06

Daarnaast gingen ook 15 jaar geleden al de verhalen dat het ''anders was dan vroeger'' en dat de jeugd er een andere mentaliteit op nahield. Dat is iets van alle tijden. De generatie Witschge, de gebroeders De Boer, Bergkamp, Roy etc. werd ooit door Leo Beenhakker de ''patatgeneratie'' genoemd, omdat hun mentaliteit niet zou deugen ... We weten allemaal hoe deze jongens het er vanaf hebben gebracht. Ik ben met je eens dat jongens als Kuijt en Heitinga van toegevoegde waarde zijn in een (jonge) spelersgroep, maar dat staat los van mijn mening over dominee Dirk.

Telefoons in een kleedkamer moet je ook gewoon verbieden, uitzonderingen daargelaten. En koptelefoons in een bus is prima, maar zorg wel dat je als je uit de bus stapt even de tijd neemt voor supporters, kinderen en de pers. Anders kom je als een wereldvreemde zombie over.

Ik vind het ook een taak voor de trainer om dit soort dingen te benoemen. Als alleen de oudere spelers dit gaan zeggen worden ze al snel bestempeld als ''zeikerd'' of ''opa''. Een Heitinga heeft dan ook als nadeel dat hij in voetballend opzicht nauwelijks respect kan afdwingen bij de jongere spelers. Hij heeft de laatste jaren nauwelijks aansprekende resultaten geboekt en relatief slecht gepresteerd. Kuijt kan nog bogen op het WK 2014 en een reeks doelpunten bij Fenerbahçe ...

15 juli 2015 om 17:18

@justbecause : even voor de goede orde, als voetballer respecteer ik Kuijt absoluut. Zijn enthousiasme, fitheid en werklust werken aanstekelijk en hij geeft altijd het goede voorbeeld wat dat betreft. Sneijder, v.d. Vaart en De Jong zijn geen slijmjurken zoals Kuijt, aangezien geen van deze spelers, althans niet op dezelfde wijze als Dirk, heeft aangegeven terug te zullen keren en het vervolgens niet doet zodra hij de kans krijgt !!! Je zou nu Van der Vaart kunnen noemen, maar die wilde niet als spits spelen en Frank de Boer zag gelukkig wel dat Van der Vaart voor een plek op het middenveld niet fit genoeg meer is en daarnaast snelheid mist. (dit is overigens altijd al zo geweest)

Daarnaast hebben deze spelers (zeker Sneijder) een eigen mening die ze ook kunnen onderbouwen en Kuijt is zo'n type die altijd iedereen naar de mond praat, m.a.w. hij zegt wat de massa graag wil horen en het overgrote deel van het volgesnoven publiek achter het doel in De Kuip trapt er nog in ook !

En mijn opmerking m.b.t. het intrappen van open deuren sloeg trouwens op de opmerking van Kuijt over het steeds jonger worden van de spelersgroep en zijn geweldige verhaal dat hij voorheen tegen Ibrahimovic (destijds 22) en Van Bommel (26) op het veld stond.

Kuijt is nu 35 en ik betwijfel of hij nog net zoveel aan Feyenoord kan toevoegen als 3-4 jaar geleden. En over 10 jaar zijn er ook spelers die nu 22 zijn en in de eredivisie spelen die de top gaan halen hoor. Mark my words !

15 juli 2015 om 17:23

@copr : ben ik met je eens, maar ook Ibrahimovic en Van Bommel waren destijds geen wereldtoppers. Van Bommel is dat sowieso nooit geworden overigens en Ibrahimovic groeide pas bij Juventus uit tot spits van wereldformaat.

Ik denk wel degelijk dat een Klaassen of Cillessen tot wereldtopper kan uitgroeien. Ook Depay (net vertrokken uit de eredivisie), Willems en Kongolo zijn spelers die over 10 jaar misschien wel bij Real Madrid of Chelsea spelen.

15 juli 2015 om 17:28

Daarnaast gingen ook 15 jaar geleden al de verhalen dat het ''anders was dan vroeger'' en dat de jeugd er een andere mentaliteit op nahield.

Dat klopt inderdaad, maar je merkt in alles dat die geile koptelefoons bijvoorbeeld het groepsproces er niet beter op maakt.

Elke generatie zal zeggen dat het vroeger anders was, jij zal dat later ook doen, maar in 1 ding hebben die oudjes gelijk, zij hebben de ervaring om te weten wat je ervoor moet doen om de top te halen en een goede band met je teamgenoten is daar belangrijk in, zo ook iemand die je bij de hand neemt en af en toe de les leest. ja dit moet ook van een trainer afkomen maar zeker ook uit een ervaren iemand uit de selectie zelf. Zo gaf Van Beek bijvoorbeeld heel veel te hebben gehad aan Boularouz en Mathijsen, beide hebben weinig gespeeld en vaak ook nog zwaar bekritiseerd, schijnbaar hebben die jonge gasten er toch enorm veel profijt van gehad.

Hem elke dominee Dirk noemen vind ik echt overdreven, wat meer respect mag wel denk ik.

15 juli 2015 om 17:33

Hoe jij denkt over Kuyt klopt gewoon niet, Kuyt heeft nooit een datum of jaar afgesproken, wel zijn er aantal keer gesprekken geweest. Maar als Feyenoord het niet kan opbrengen om hem ook daadwerkelijk te halen dan houd het toch op?? In die tijd had Feyenoord geen nagel om aan hun reet te krabben, ze hebben wel altijd goed contact onderhouden en zodoende is er nu wel een overeenkomst gekomen. Dat jij dat niet weet maak ook niet uit, je kan moeilijk al het nieuws van Feyenoord volgen natuurlijk.

En nee ik vind die andere spelers ook niets fout doen, maar net als Kuyt was/is het moment nog niet daar om wat voor reden dan ook.

15 juli 2015 om 17:43

Nee, het klopt dat er nooit een datum of jaar is afgesproken, (voor zover ik weet althans) maar Kuijt had de mogelijkheid om eerder terug te keren en deed dat niet. De exacte ins en outs weet jij misschien beter dan ik, maar op mij kwam het over alsof Dirk toch nog liever even wilde cashen dan terugkeren naar ''zijn oude liefde'' Feyenoord. Dat is -voor zover ik weet- ook de reden dat Van Geel en co twijfelden over het doen van een nieuwe aanbieding voor komend seizoen.

Juist omdat Feyenoord geen nagel had om hun reet te krabben, had Kuijt een voorbeeld kunnen stellen door voor een relatief bescheiden salaris voor Feyenoord te tekenen. Ik heb verder niets tegen Kuijt hoor, ik erger me alleen aan zijn uitspraken. Hij komt nep over en praat in mijn optiek iedereen naar de mond. Maar goed, ieder zo zijn of haar mening natuurlijk ...

15 juli 2015 om 17:56

Maar die ins en outs geef ik nu toch aan, hij kon maar voor een jaar tekenen, geen zekerheid over een stageplek voor zijn trainersdiploma die hij wil halen of een andere functie, verder moest hij zoveel salaris inleveren dat het niet meer in verhouding staat. Lekker makkelijk om te zeggen dat hij het dan toch maar moest doen, denk dat niemand het zou doen.

Dat men nu twijfelde in het begin klopt maar dat ging er meer om of dat ze niet zeker wisten of hij nog wel fit genoeg was en nog genoeg kon brengen en dus belangrijk kan zijn voor het team. Ik denk dat dit een terechte twijfel was, verder heeft hij nu ook een dik salaris ingeleverd en speelt nu voor een normaal bedrag voor 1 jaar met een optie tot nog een jaar geloof ik, ook zou hij na zijn cariere nog wat kunnen betekenen bij Feyenoord

15 juli 2015 om 18:01

Hij kon gewoon bijtekenen in Fenerbahçe,had een aanbieding van ac Milaan op zak dus schrijft geen lariekoek over vette contracten. Ook wilde hij gewoon 3 jaar geleden al komen maar Feyenoord kon hem dat bedrag niet betalen. Van beide kanten was dat toen terecht. En Kuyt zal nooit mislukken alleen omdat hij in zijn linkerteen meer karakter heeft dan jij in je hele lichaam AFCAjax83.

16 juli 2015 om 12:23

Ik zou zeggen ; kom een keertje met me meetrainen en vechten Feyroferr ... dan piep je wel anders wat karakter betreft ! Als je goed had gelezen had je trouwens al gezien dat ik Kuijt als voetballer sowieso respecteer kakkie ..

En btw ; het is ''bij'' Fenerbahçe, niet ''in'' Fenerbahçe. Succes op school !

15 juli 2015 om 21:46

@world haha ga je mond wassen AUB!! Van bommel en zlatan waren stuk verder dan de jochies die nu op hun posities spelen 😆

16 juli 2015 om 12:24

World heeft gewoon gelijk ...

Ik hoop toch dat Kazim en te Vrede weggaan en er een goeie spits komt. Zonde dat Guidetti niet is gekomen, had er prima 15 kunnen maken ofzo. Heeft niet zo'n sterke periode gehad maar in de eredivisie in een elftal dat op hem is afgesteld verwacht ik dat ie het prima zou doen. Daarnaast moet de verdediging, en dan met name de backs, versterkt worden.

15 juli 2015 om 16:03

Je hebt kuyt toch in de spits? Maakt er ook wel 15 a 20 hoor

15 juli 2015 om 16:06

Kuyt kan ook nog rechtsbuiten spelen en Kazim dan in de spits.

Dirk heeft nu al zijn meerwaarde. Schuift regelmatig aan bij gio en van geel, is een verlengstuk voor beiden. Bovendien gepopt en gemazeld, weet wat er nodig is om kampioen te worden

Wat een onzin. Dirk Kuijt doet even hard mee met het denigreren van de Eredivisie. Zlatan speelde tussen zijn 20e en 23e bij Ajax. Die kan je dus vergelijken met een Klaassen van nu, niemand weet wat die jongen nog gaat doen in Europa. Destijds begon Zlatan pas een beetje naam te maken bij Ajax, waar hij ook veel kritiek kreeg. Die tijd is niet zozeer veranderd hoor. Mensen kijken vaak naar de namen van toen met de carrière van nu. Vind ik een beetje dom.

Van Bommel speelde daarbij met een rugzak vol ervaring 2 jaar seizoenen geleden nog bij Psv...nou, om nou te zeggen dat hij daar toonde dat de Eredivisie niks meer voorstelt is niet geheel het geval.

15 juli 2015 om 16:23

@myvision : jij verwoordt het precies zoals ik er ook over denk. Chapeau !

15 juli 2015 om 17:30

zlatan had al een aanrdige naam gemaakt voor hij naarajax ging, anders had ajax nooit zon stevige transfersom voor hem betaald...

verder was van bommel al behoorlijk oud en werd hij niet goed gebruikt door psv waardoor zijn gebrek aan snelheid extreem opviel

en kan jij me eens ajaxspits, na kluivert, noemen die geen kritiek vanuit de club kreeg?

15 juli 2015 om 19:57

Huntelaar

15 juli 2015 om 20:10

deed het bij heerenveen idd fantastisch, maar kreeg ondanks zn vele goals bij ajax toch vanuit de club de nodige kritiek omdat hij ''meevoetballend'' niet goed genoeg was volgens deze mensen

Waarom feyenoord kazim nog houdt is een grote vraag vind hem.veel beter hoop dat hij in de spits speelt

15 juli 2015 om 16:11

Kazim vertrekt nog wel hoor, alleen even wachten tot er een club komt.

In die tijd was er net zo goed commentaar op het niveau van de eredivisie. Ook toen werd al gezegd dat we in alles kansloos waren ondanks oprispingen van PSV en AZ in 2005. Dat Ajax werd ook gewoon in de CL-voorronde uitgeschakeld door Kopenhagen.

15 juli 2015 om 17:33

agh zo vreemd is het niet als je in gedachte houdt dat het nederlands voetbal sinds de jaren 70 achteruit is gegaan en financieel is het gat met andere competities alleen maar groter geworden

Dat waren in die tijd ook nog geen super toppers. Misschien lopen die in de huidige eredivisie wel rond in de personen van Klaassen, Gudelj, Guardado, Propper, Vejinovic

16 juli 2015 om 12:50

Precies ! Zoals myvision ook al zegt ; het is een scheve vergelijking die wordt gemaakt, want de ene speler staat min of meer aan het begin van zijn carrière (bijvoorbeeld Klaassen) en de ander (bijvoorbeeld Van Bommel) is al gestopt met voetballen. Pas als Klaassen is gestopt met voetballen kun je hem bij wijze van spreken vergelijken met Van Bommel. Een andere eerlijke manier van vergelijken is nagaan hoe Van Bommel er voorstond op de leeftijd van Klaassen, toen hij nog in de eredivisie speelde.

Als ik het huidige team van Ajax (2015) vergelijk met het team van 2003, dan kom ik tot de conclusie dat de teams elkaar kwalitatief niet veel ontlopen. De sterren van toen waren Chivu, Van der Vaart en Ibrahimovic. De sterren van dit elftal zijn Cillessen, Klaassen en El Ghazi.

GK : Cillessen - Lobont = Cillessen
RV : Van Rhijn - Trabelsi = Trabelsi
RCV : Veltman - Bergdolmo = Veltman
LCV : Viergever - Chivu = Chivu
LV : Dijks - Maxwell = Maxwell
CVM : Bazoer - Galasek = Bazoer
RAM : Klaassen - Pienaar = Klaassen
LAM : Sinkgraven - Van der Vaart = Van der Vaart
RA : El Ghazi - Van der Meyde = El Ghazi
CA : Milik - Ibrahimovic = Ibrahimovic
LA : Fischer - Wamberto = Fischer

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren