Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Di María stapt voor liefst 75 miljoen euro over naar United

Laatste update:

Louis van Gaal is verantwoordelijk voor de duurste transfer ooit in de Premier League. Het record stond op naam van Fernando Torres, die in januari 2011 voor ongeveer zestig miljoen euro van Liverpool naar Chelsea ging, maar Manchester United heeft dit record dinsdag gebroken met de komst van Ángel Di María. De Argentijn is voor 75 miljoen euro overgenomen van Real Madrid en heeft zijn handtekening gezet onder een vijfjarig contract op Old Trafford.

/

Di María is de vierde grote aankoop van United in deze transferzomer, na Ander Herrera (Athletic Club), Luke Shaw (Southampton) en Marcos Rojo (Sporting Portugal). Het schijnt dat United nu nog twee nieuwe spelers wil halen, van wie Ajacied Daley Blind er een zou zijn. De ploeg van Van Gaal is het seizoen slecht begonnen, met slechts een punt uit twee competitiewedstrijden, maar de supporters hopen dat het na de komst van Di María beter zal gaan draaien.

De 26-jarige Di María speelde vier seizoenen bij Real, al stond hij vorig jaar al op de nominatie om te vertrekken. Florentino Pérez wilde El Fideo na de komst van Isco verkopen, maar slaagde er niet in een geschikte club voor hem te vinden. Di María bleef dus bij Real en was in het afgelopen seizoen een van de belangrijkste spelers in het elftal dat de Champions League won. Desondanks besloot Pérez met James Rodríguez nóg een aanvallende middenvelder binnen te halen.

Di María diende een transferverzoek in en heeft met zijn overstap naar United zijn zin gekregen. De aanvaller arriveerde vrijdagavond laat al op Carrington, het trainingscomplex van the Red Devils en de medische keuring bracht geen problemen aan het licht. Paris Saint-Germain en Manchester City werden ook nog met de 52-voudig Argentijns international in verband gebracht, maar zij vissen dus achter het net. United bevestigt dat het de recordsom van 75 miljoen euro voor hem neertelt.

Heeft Manchester United een goede investering gedaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Echt teveel.. zeer goede speler maar 75 miljoen?

26 augustus 2014 om 20:14

75 miljoen is teveel, maar liever 20 miljoen teveel betalen dan Young en Valencia blijven opstellen of niet? United heeft jarenlang te weinig uitgegeven, wordt nu ingehaald lijkt het.

26 augustus 2014 om 20:15

Ángel Di María is een goeie aankoop, met Arturo Vidal en Nigel de Jong erbij.. zouden ze weer omhoog kunnen kijken.

26 augustus 2014 om 20:22

1 van die 2 lijkt me goed en dan nog geld investeren in de rechterkant van de verdediging

26 augustus 2014 om 20:26

Jarenlang te weinig uitgegeven? Ze hebben in een jaar 250 miljoen uit gegeven.

26 augustus 2014 om 20:28

Ja maar heb het over de jaren ervoor, dus de SAF era.

26 augustus 2014 om 21:13

Zo moet je United spelen.
Nigel de jong ophalen, heeft nog maar een een-jarig contract bij AC Milan dus is waarschijnlijk niet zo duur en eigenlijk heeft United nog een goeie centrale verdediger nodig maar die zijn niet beschikbaar op dit moment.

De Gea
Rafael
Jones
Rojo
Shaw
Herrera
De Jong
Di Maria
Rooney
Mata
Van Persie
26 augustus 2014 om 21:14

Ook in de SAF era werd er veel te veel betaald voor spelers.

26 augustus 2014 om 21:18

Onnie

26 augustus 2014 om 21:31

Hoezo teveel? Ik vind het precies goed. Vooral als je kijkt wat voor een bedragen ze tegenwoordig kopen

26 augustus 2014 om 21:38

In die zogenaamde ''SAF-era'' kocht United in de jaren 90 (begin) overal de beste speler op. United was toen de koopclub van Engeland. Kwam ook omdat Ferguson de eerste 7 jaar geen kampioen werd met United. Pas nadat oa Bruce, Schmeichel, Irwin, Pallister, Ince, Kanchelskis, Robson en Catona werden gehaald werden er successen gehaald.

26 augustus 2014 om 21:54

Nee verdediging is nog te zwak.

26 augustus 2014 om 23:38

Echt dom van Real madrid. Di maria is beter dan James en Isco.

26 augustus 2014 om 23:49

Duidelijk een paniek aankoop. Als Van Gaal de afgelopen twee wedstrijden had gewonnen (wat gewoon hoort), had hij er wel twee keer over nagedacht. En waar blijven die verdedigers?

27 augustus 2014 om 11:17

Zo moeten ze nu net niet spelen, en dan heb ik het met name over Mata. Mata moet centraal spelen, niet op de flank. Daar rendeert hij namelijk totaal niet. Rojo moet niet centraal staan, maar linksback. Hij is geen centrale verdediger.
On: Goeie aankoop, maar ook ik vind het erg veel geld..

26 augustus 2014 om 20:14

Ja, 60 miljoen zou redelijker geweest zijn. Maar alsnog een misstap voor real, di Maria was een van de betere vorig seizoen.

26 augustus 2014 om 22:20

Net als ozil

26 augustus 2014 om 22:22

Als je ozil in form hebt is die. Veel beter dan di Maria

26 augustus 2014 om 20:16

United bevindt zich in een fase waarin het niet kan kijken naar de prijskaartjes. Het is cruciaal voor de komende jaren om de selectie te versterken met kwaliteit. Onderhandelingspositie is niet sterk, want clubs weten dat United de financiën heeft.

26 augustus 2014 om 20:23

Noodzakelijk ipv funest neem ik aan?

26 augustus 2014 om 20:28

Gecorrigeerd !

26 augustus 2014 om 20:17

Een kat in het nauw maakt rare sprongen blijkt maar weer...

26 augustus 2014 om 20:18

Idd 75 miljoen is erg veel mar jah op vandaag worden die bedragen zo gemakkelijk betaalt en als je je bedenkt tot voor die James 80 miljoen is betaalt... Die gast speelt een goed wk en er moet al gelijk 80 miljoen betaalt voor worden en hij heeft nog niet één goeie wedstrijd voor Real gespeelt. Ik vind het in iedergeval een top aankoop voor United.

26 augustus 2014 om 20:59

Man Utd wilde meer dan 80 miljoen betalen maar Florentino Perez eiste dat James meer moest kosten dan Di Maria dus mochten ze maar 75 miljoen overboeken. En terecht.

26 augustus 2014 om 21:01

Ik vind di Maria met alle respect een stuk beter dan James

26 augustus 2014 om 21:03

Serieus? Bron aub

26 augustus 2014 om 21:08

zeker weten tot di maria beter is dan james

26 augustus 2014 om 20:27

Zet het maar in perspectief. C ronaldo was 94 miljoen. Di maria heeft minstens driekwart van zijn kwaliteiten dus is de prijs gerechtvaardigd.

26 augustus 2014 om 20:29

Ronaldo 85 miljoen, Neymar 85 miljoen, Bale 100 miljoen, Suarez 90 miljoen, Di Maria 75 miljoen. Past toch gewoon goed in dat rijtje? Is zelfs vergeleken met die anderen goedkoop..

26 augustus 2014 om 22:19

wat dacht je van Ronaldo 94, Bale 91 Suarez 88 Neymar 86 James 80 Di maria 75. james en Neymar passen er qua geld in verhouding tot staat van dienst niet tussen.

26 augustus 2014 om 22:25

Gaan we nou de nerderige wijsneus uithangen? De prijzen van jou en mij verschillen niet zo drastisch dat er verbeteringen nodig zijn... Het gaat erom dat andere spelers voor vergelijkbare prijzen werden verkocht. Jeez...

26 augustus 2014 om 20:30

BELACHELIJK dit soort bededragen geen speler is dat waard.

26 augustus 2014 om 20:42

Tegenwoordig en in de positie van man utd wel

26 augustus 2014 om 20:35

Teveel ? Als je 80mil voor Rodriquez geeft, 50mil voor Luiz is 75mil niks voor Di Maria. Prima aankoop. Eindelijk een goeie aankoop!

26 augustus 2014 om 20:53

Als als ja, David luiz was zeker geen 50 miljoen waard. En Voor Di Maria is nu ook veel te veel voor betaalt.

26 augustus 2014 om 21:10

Dat klopt maar tegenwoordig zijn het gewoon hele normale bedragen voor zulke spelers. Sommige teams hebben het 'verpest'.

26 augustus 2014 om 21:22

Hij is beter dan James en James kostte 80 mil. dus ik denk dat United goed heeft gehandeld.

26 augustus 2014 om 22:18

Dat is tegenwoordig een normale prijs geworden

26 augustus 2014 om 23:44

Tja als zelfs real Madrid winst gaat maken op spelers terwijl hun 9/10 x de hoofdprijs betalen dan wordt het wel heel erg in de voetballerij..

Goeie transfer. Btw jammer dat de letter R op is in de fanshop wou net een shirt van Cleverly aanschaffen.

Eindelijk een TOP-aankoop; come on United

United kon toch geen grote spelers halen vanwege CL?

26 augustus 2014 om 20:16

Sommige spelers offeren CL voor speeltijd, de meeste niet(sanchez,muller etc)

26 augustus 2014 om 20:16

Niet voor normale prijzen nee.

Al ben ik wel ontzettend jaloers. Geweldige speler.

26 augustus 2014 om 20:17

Waarschijnlijk gewoon een gigantisch salaris. Zo deed City het toendertijd ook. Kan het me wel voorstellen, zoals onze discussie een paar dagen geleden. Man Utd maakt op mij een wanhopige indruk met de aankopen, onder Moyes ook al. Persoonlijk denk ik niet dat Di Maria het probleem oplost.

Je kan ook kijken naar spelers die Man Utd in de afgelopen 2 jaar afgewezen hebben, ook niet misselijk toch.

26 augustus 2014 om 20:23

Probleem is gewoon dat United te laat is begonnen met inkopen doen. Ze hadden jaren terug al per seizoen het elftal moeten aansterken met jonge talentvolle voetballers die er de dag van vandaag zouden staan, dit hebben ze niet gedaan, zijn blijven teren op de oudere spelers als Scholes, Giggs en Ferdinand, en nu heb je dan opeens een probleem. Het gene wat United nu gewoon aan het doen is, is in één klap de fouten goed maken voor al de jaren dat we een transfer arme zomer hebben gehad.

26 augustus 2014 om 20:24

Bij andere clubs zou hij inderdaad voor een hongerloontje moeten spelen lol. Kijk je naar United? Heb je weleens gezien hoe weinig snelheid, directheid, creativiteit er in de aanval is? Aanval van United is in praktijk nog slechter dan het middenveld/verdediging.

26 augustus 2014 om 20:28

Mancunian4

Klopt ook mijn gedachte. Plus het feit dat de resultaten ze tot wanhoop hebben gedreven. Geen CL, dus moeten er flinke transfersommen worden betaald om topspelers te halen. Daarnaast natuurlijk de flinke prijskaarten in Engeland zelf. Maar buiten dat, vond ik het overigens niet slim dat Man Utd naar buiten bracht dat ze een gigantisch transferbudget hebben, dat heeft ongetwijfeld een flink aantal keer de prijs voor een speler bepaald.

Ajaxcunian.

Je slaat weer volledig de andere kant op, tussen honger loontje en het salaris van Rooney zit een verschil in natuurlijk. Dan kan je wel blijven zeggen dat andere topclubs ook veel betalen, dat is zo, maar het begint vrij extreme vormen aan te nemen bij Man Utd.

Bovendien, jij was diegene die zo lyrisch was over Mata. Rooney, Mata en Januzaj in de opstelling, jij gaat mij wijsmaken dat dat geen creativiteit in het elftal zit.

26 augustus 2014 om 20:29

De man of the match gedurende de Champions League finale, deze transfer zou ik toch niet categoriseren als ' wanhopig' ?

26 augustus 2014 om 20:31

Nieuws over de gigantische deal met Adidas zou toch op de een of andere manier lekken, dan kan je het wel gaan ontkennen, maar dat zou een tegenstrijdig effect hebben. De onderhandelingspositie is op dit moment niet sterk, clubs zijn inderdaad op de hoogte van de financiën en dat moet men nou eenmaal incasseren wil het daadwerkelijk topspelers gaan transfereren.

26 augustus 2014 om 20:32

Mancunian.

Naja wanhopig om een topspeler binnen te halen, om o.a de achterban rustig te houden. Misschien ben ik ouderwets, maar vind 75 miljoen gigantisch. Voor minder geld kon je een speler als Reus wel binnenhalen en Benatia kopen.

Klopt, die deal met Adidas was inderdaad ook veel in de publiciteit. Plus dat iedereen weet dat Man Utd wel moet kopen om hun team te versterken. Nog een jaar geen CL zal denk ik wel een shock zijn voor de supporters. In aanvallend opzicht is Di Maria een wereldspeler, maar ik denk niet dat hij het probleem oplost. Maargoed we zullen zien.

26 augustus 2014 om 20:35

Het lijkt of je echt steeds zoekt naar dingen om United maar af te kraken. Eerst is het United gaat met CL geen spelers kunnen halen, daarna is het ja het kan wel maa ralleen omdat ze veel salaris bieden, alsof een City dit niet kan bieden? Bijvoobeeld.. Die hebben ook spelers die net zo verdienen als bij United en naar verluidt was City ook geen inteesseerd. Januzaj is geen basisspeler, en Mata heeft goede spelers om zich nodig, spelers met diepgang, snelheid dan rendeert hij het best. Rooney zal ik niet bepaald creatief noemen.

26 augustus 2014 om 20:41

Reus zou pas voor volgend seizoen een optie worden en Benatia heeft CL ambities, is 27 jaar en heeft dat nog niet meegemaakt. Kan het hem dan ook niet kwalijk nemen voor Bayern gekozen te hebben.

Di Maria is een transfer gericht om de kwaliteit van het team te vergroten, niet om de achterban tevreden te houden. Natuurlijk wouden de supporters topspelers, maar Di Maria loopt geblinddoekt met 2 vingers in de neus de basiself in. Na Januzaj was er amper een speler waar het publiek voor op stond en dat heb je met Di Maria nu wel.

Enkele kenners zoals Neville gaven al aan dat spelers als Mata zullen gaan profiteren van snelle spelers, want die hebben daar baat bij gezien hun speelstijl. Ja, op het middenveld is er nog een vraagstuk en stiekem hoopt men dat de club achter de schermen bezig is met een middenvelder.

26 augustus 2014 om 20:44

Wat is er verkeerd aan de constatering dat topspelers naar man utd komen omdat ze ook een gigantisch salaris krijgen? Het is ook dat Man Utd het geluk heeft dat PSG niet kon toeslaan. Dat was een concurrent minder. Dat hij naar andere teams kon ben ik niet zo zeker, die zitten allemaal redelijk in hun selectie om nog eens 75 miljoen uit te geven aan een speler die niet de prioriteit geniet.

Ik denk inderdaad dat het een ander verhaal was geweest als City, Psg, Chelsea of een andere club topclub di maria echt nodig had. Dan zou Di Maria CL kiezen, of naar Utd als die een gigantisch salaris zouden bieden. Wat nu ook in mijn ogen het geval is.

Je wilt creativiteit, maar zet Januzaj op de bank, dus je hebt wel creativiteit, maar je gebruikt hem niet. Dat is anders dan zeggen dat je het niet hebt. Bovendien is Rooney in mijn ogen wel creatief. Verder mag ik hopen dat er niet 3-5-2 wordt gespeeld, dan verkracht je de duurste aankoop aller tijden.

26 augustus 2014 om 20:53

Laten we niet doen of dat voor een City een probleem zou zijn, die hebben zoveel overbodige spelers voor veel geld gekocht, het lijkt of je niet kan toegeven dat United nogsteeds gewoon een prachtige club is en een van de grootste ter wereld en dat dat een oorzaak is waarom di Maria naar United komt, maar jij zegt/doet alsof de enige reden is dat United veel salaris betaald, anders kon hij net zo goed naar Monaco. Verder heb ik je nog nooit iets positiefs over United horen zeggen. Maar dat terzijde.

Ik denk niet dat het handig is om net als vorig seizoen om een 19 jarig talent te gaan bouwen, Januzaj is bovendien geen wereldklasse en di Maria, wil je bij de absolute top horen heb je dat wel nodig. En ik noemde veel meer dingen op dan alleen creativiteit toch? Rooney heeft anders in de laatste tijden bijzonder weinig gecreeerd uit open spel kan ik vertellen.

Zelf hoop ik ook dat we ophouden met 352, dat werkt gewoon niet, de Bayern variant (343) is nog vele malen beter, daar zou di Maria wel in kunnen spelen.

26 augustus 2014 om 21:10

Tuurlijk koopt City voor relatief veel geld speler waarvan ik denk dat ze overbodig zijn. Maar 75 miljoen voor een overbodige speler lijkt me zelfs voor City te gortig.

Dat mag je uiteraard vinden. Het gaat tegenwoordig ook veelal om geld. Di Maria zal ongetwijfeld zeggen dat hij naar Man Utd gekomen is om hun cultuur en de grote van de club. Maar ik ben van mening dat hij gekomen is omdat Man Utd het hoogst heeft geboden, 75 miljoen, geen enkele andere club zou dat neerleggen. En op de vraag waarom Man Utd dat heeft gedaan, kom ik weer terug op mn bovenste post. Om te laten zien aan de achterban dat ze nog bij de absolute top horen. Nogmaals de komst van Di Maria is te begrijpen. Maar de transfersom kan ik met mijn hoofd niet bij.

Dus vandaar mijn constatering dat het een wanhoopspoging is. Welke in mijn ogen niet noodzakelijk was omdat ik denk dat hij alsnog naar Man Utd zou gaan voor aanzienelijk minder, het lijkt net of Man Utd wordt opgejaagd.

Ik mag hopen dat jullie zelfs geen 343 spelen. Daarvoor moet je centrale middenveld van grote klasse zijn. Een middenveld dat sterk is in balbezit zodat di maria eroverheen kan en dat mata hem dan eventueel steekt. Echter vind ik het centrale middenveld (zelfs met de komst van herrera) van Utd een hele zwakke positie.

26 augustus 2014 om 21:52

Hij gaat 240.000 per week verdienen

26 augustus 2014 om 20:22

Gefeliciteerd man, heerlijke speler voor jullie. Een van mijn favoriete spelers in de wereld ook.

26 augustus 2014 om 20:25

Zelfs balopdedak9 kan grote spelers halen als ze die grote speler een salaris van 10 miljoen euro geven

26 augustus 2014 om 20:30

Ach, United is nog steeds 1 van de grootste clubs op aarde. Di Maria weet ook wel dat hij volgend seizoen wel weer CL gaat spelen.

26 augustus 2014 om 21:38

Forza, ben daar niet te zeker van.. Zo overtuigend speelt utd niet. 1-1 tegen sunderland is nou niet je van het en al helmaal als je maar 1 punt uit twee wedstrijden haalt. City, arsenal, liverpool en chelsea zijn sterker.

75 miljoen is wel veel geld, maar hij wordt beter. Real heeft een misstap gemaakt door di Maria te verkopen.

26 augustus 2014 om 20:25

Niet voor zo'n bedrag. Ze hebben naar mijn mening het maximale eruit gehaald. Laat natuurlijk niet weg dat het een geweldige speler is.

Het was te verwachten geweldige aankoop van United.

Goede speler, maar naar mijn idee nog veel te wisselvallig voor die 75 miljoen. Maar goed, zeker een speler die United sterker maakt.

Geweldige transfer!!

En nu maar hopen dat Louis van die 352 afstapt. Dat moet nu eigenlijk wel.

Gelukkig kan ik hem nog steeds bewonderen bij een club, die ik een warm hart toedraag.

Nou de kogel is dus eindelijk door de kerk

Goed gehandeld van Real, voor 5mil verlies hebben ze James ipv Di Maria, die een stuk jonger is en +- evenveel potentieel heeft

26 augustus 2014 om 21:29

Di Maria kostte Real Madrid 25 miljoen euro... Dus 30 miljoen voor James volgens jouw logica..

26 augustus 2014 om 22:10

Logischerwijs doel ik op het feit dat Di Maria verkocht is voor 75 en James 80 gekost heeft.

Het is eindelijk raak! Een speler die angst kan inboezemen tegenover iedere verdediger. Top aankoop en ook een assist koning met scorend vermogen. Woodward heeft geleerd van vorig seizoen, want wat betreft transfers scoort hij uitmuntend bij de United fans. Zijn 'watch this space' comments heeft ie bij deze dus waargemaakt.

Goede transfer voor Man United, maar ze hebben echt nog betere verdedigers nodig want wat er nu staat is echt 3x niks

26 augustus 2014 om 21:00

Ze hebben Rojo, Shaw, en Rafael geblesseerd. Nou is dat misschien ook (nog) geen absolute wereldtop, maar scheelt wel heel veel met wat er de afgelopen paar weken speelde in de verdediging.
En hopelijk zijn de geruchten over de Jong waar, want met hem ervoor neemt het ook wat druk weg.

Als hij op zijn niveau doorgaat is hij het zeker waard. Manchester kan hem hard gebruiken!

Eindelijk! Hoop dat hij het waarmaakt en met nog 2 aankopen doet Manchester united gewoon weer mee voor champions league.

26 augustus 2014 om 20:20

Ja , en Fortuna Sittard pakt de Europa Legaue.

Ongelofelijk dat Real hem verkoopt. Schitterende voetballer.

Jammer dat Hector Moreno dit WK geblesseerd is geraakt. Anders was dat een goede versterking geweest voor Manchester United. Ik vind de verdediging nogal wankel..

En nog trots zijn op het bedrag gezien de tweet van ze. Waanzin!

Kost wat maar dan heb je ook wat

Ik zie Man U nog steeds niet in de top 4 eindigen

Belachelijk hoog bedrag natuurlijk.

Dat tekent de paniek die er bij Man Utd momenteel is. De selectie heeft overduidelijk kwaliteitsimpulsen nodig, maar je moet je wel afvragen tegen welke prijs.

26 augustus 2014 om 20:34

Hen_nie
Hoe kan je dit nou paniek noemen? Gwn de vleugelspeler die we nodig habben.
Als een speler als di maria paniekaankoop wordt genoemd dan zitten we hopelijk elke jaar in paniek.
De prijs is idd te veel maar elke speler is tegenwoordig zo duur.

26 augustus 2014 om 20:51

hen_nie

Wat een vreemde reactie van je, zie ik niet zovaak. Natuurlijk is het een belachelijk hoog bedrag, maar jij bent er ongetwijfeld ook van op de hoogte dat de markt allang verziekt is. Voor James die leuk gespeeld heeft op het Wk, is een soortgelijk bedrag neergeteld. Dan heeft Di Maria zich meer bewezen vind ik.

waaauuww de premier leageu wordt nu echt leuk en de titel gaat nu tussen 5 clubs Liverpool, Chelsea, Man city, United , en Spurs!

26 augustus 2014 om 20:18

En Arsenal dan?!

26 augustus 2014 om 20:28

Arsenal is niet zo sterk dat zul je nog wel merken lopende het seizoen.

26 augustus 2014 om 20:39

Spurs, LFC en United doen ook niet mee om de titel. Arsenal is zeker niet minder dan die drie.

26 augustus 2014 om 20:19

Ik zie spurs niet echt als titelkandidaat

26 augustus 2014 om 20:21

Tussen 2 teams hoor. Man City en Chelsea.

26 augustus 2014 om 20:23

je bedoelt :
Liverpool
Chelsea
Man city
United
Spurs
Arsenal
Everton.

26 augustus 2014 om 20:27

Arsenal en Everton zijn geen echte titelkanidaten.

26 augustus 2014 om 20:39

Liverpool ook niet. Als Spurs een titelkandidaat is is Arsenal dat zeker.

Heerlijke transfer. Eindelijk een echte grote naam. Hoop nu nog op een cm en cv maar de transfer periode is nog maar kort open...

Zo zie je maar weer dat je nog best aardige spelers voor een prikkie kunt ophalen.

26 augustus 2014 om 20:22

75 mil is idd een prikkie.

Een hele goeie investering. Hoop dat hij bepalend kan zijn

Gefeliciteerd Unitedfans, prachtige aankoop, en heerlijk om deze speler in de PL te zien. Ik ben echt een fan van Di Maria, dus wens hem alle succes toe in 36 wedstrijden per jaar.

26 augustus 2014 om 22:32

En nu kan Wenger rustig 50m pond op Cavani bieden, dat lijkt nu ineens een pak minder.

26 augustus 2014 om 22:44

50m pond op Cavani of Torres... ik zou het wel weten.

Nou, de Di Maria transfersoap is eindelijk voorbij.. Wat baal ik ervan dat hij weg is bij Real, maar desalniettemin is dat zijn goed recht. Hiermee heeft United echt een parel binnen! Ondanks de slechte seizoensstart van United heb ik er wel vertrouwen in dat ze, vooral met de aankoop van Di Maria, potten gaan breken dit seizoen. Het ga je goed El Fideo! Je was geweldig voor Real, hopelijk gaan we je niet missen....

Met die verziekte markt van tegenwoordig is dit (de prijs) meer dan normaal. Dit gaat nog eens flink escaleren(als dat niet al gebeurd is)

Dit is nu eens een transfer waar je het gewoon warm van krijg! Hij is zo'n gevaarlijke speler en dat heeft hij ook nog eens op het WK laten zien, was daar veruit de beste Argentijn op het veld en ik als Belg was blij dat hij tegen ons eraf moest met een lichte kwetsuur! Om hem nu in het United shirt te gaan bewonderen vind ik zelf schitterend. Eindelijk terug een speler in het elftal die de nummer 7 waardig is!

Okee en waar gaat hij spelen dan? Tot nu toe is er touw aan transferbeleid van Manu vast te knopen: twee linksbacks voor 70 mil en een centrale middenvelder die alles nog te bewijzen heeft voor 40 mil. Tel daarbij deze Di Maria die waarschijnlijk puur gekocht is omdat het een grote naam is die de fans rustig moet houden en niet in het systeem van Louie past, plus de vermeende interesse in Blind (???) en je kan alleen maar concluderen dat het een en al paniek is daar.

26 augustus 2014 om 20:26

Ik zou niet durven zeggen dat hij niet in het systeem van LvG past want ik heb zonet een interview gelezen op de website van United zelf en de beschrijving die Van Gaal daar geeft aan Di Maria past ook sprekend bij ene Arjen Robben, en die deed het ook niet slecht onder Lvg....

26 augustus 2014 om 20:38

Di Maria is natuurlijk zo goed dat hij op zich in elk systeem past, maar dit lijkt heel geforceerd. Bovendien was Robben exceptioneel op het WK, zo makkelijk zou je dat niet kunnen evenaren. Wat gaat er nu met Mata en Januzaj gebeuren?

26 augustus 2014 om 20:44

Ja de opstelling gaat zeker puzzelen zijn om alles te laten passen, Di Maria speelde al een aantal keer als CM bij Real, ik weet echter niet of hij daar zo blij mee was. Mata zou je makkelijk kunnen omscholen naar een creatieve centrale middenvelder zodat je in een 4-3-3 systeem met Mata-Fellaini-Herrera kunt spelen maar dan is er enkel plaats voor Rooney of Van Persie, niet beide aangezien geen van beide op de flank wilt spelen.. Maar ik heb vertrouwen in Van Gaal, hij heeft duidelijk een visie en we zullen zien of het eruit komt binnen een maandje of 3.

Investering is goed voor zo'n prachtige en zeer goede speler, 75 is echter teveel. Ben benieuwd of er nog een klapper gaat komen voor United

Een nachtmerrie voor elke defensie! ! Deze jongen blijft maar gaan! !! Top aankoop:-)

Goed nieuws voor Van Persie ook. Zal een goaltje of 5-7 per seizoen meer gaan maken door deze aankoop.

Is echt heel veel. Maar wel n hele goede aankoop. Zoiets? 3 5 2 systeem zsm afschaffen.
De gea
Rafael Jones Rojo Shaw/
Mata aankoop Herrera Di maria/
V persie Rooney

Yes een geniale voetballer een echt super aankoop dit is een van de spelers die united nodig heeft/had

Een zeer goede speller, maar waar moet hij in godsnaam gaan spelen in het system van united?rooney en van Persie lijken de spits posities te gaan krijgen.... Mata zal op "10" blijven. Blijft over dat hij op de zijkant terecht gaat komen. Is 75 miljoen dan nit een beetje heel erg veel geld?! Met andere woorden, gaat hij meer brengen dan Young, Valencia of Januzaj?

Met hem erbij moet je geen 3-5-2 formatie spelen. Of stel Di Maria achter Rooney and v.persie op. Ik vind hem met zijn dribbel actie door het as van het veld of vanuit de rechterflank het meest gevaarlijkst.

Oke die 75 mil is wel waard voor angel

Veel geld, maar geen twijfel dat deze speler gaat slagen bij Man Utd. Di Maria is een type dat met zijn linkerbeen aan de rechter kant speelt maar nog wél voorzetten geeft naast het naar binnen trekken om te schieten. En dat is heerlijk voor een type als Van Persie.

Eindelijk is het officeel nu nog snel blind halen want beter ga je nie krigen de markt is bijna dicht en in de winter strootman halen of vidal

Is te veel geld. Maar dat weet je als je een speler van

26 augustus 2014 om 20:39

"Real koopt" moest erachter

En nu hopen op de komst van Vidal. Dat zou de kers op de taart zijn.

De Gea
Rafael
Jones
Rojo
Shaw
Vidal
Herrera
Mata
Rooney
Di Maria
Van Persie

Opzich hebben ze Ronaldo met Di maria geruild.

MAN U zal binnen no time 50 miljoen terug verdiene door zijn teneu verkoop.

26 augustus 2014 om 21:09

Zo snel gaat dat niet als je 0,5 miljoen euro per jaar (extra) aan shirtjes verkoopt is dat een goed 2,5 miljoen euro na 5 jaar en qua marketing en alle zaken er omheen zullen ze ook wel een goede 5 a 6 miljoen euro per jaar extra verdienen. Alleen absolute topspeler als Messi en Ronaldo halen bizarre bedragen binnen voor een club of een speler als Zlatan die ook vaak in de media te vinden is.

26 augustus 2014 om 22:03

En hoe kom je aan die cijfers? Een half miljoen extra is niet veel hoor, dat zijn namenlijk een keer 7000 shirtjes en die 7000 vallen in het niets bij de 1.4miljoen shirts die ze jaarlijks verkopen.

50 miljoen halen ze niet in no time terug met shirt verkoop maar het aantrekken van Di Maria zal de shirt verkoop in elk geval niet dalen en mede door de hoge shirt verkoop van United halen die een sponsor deal binnen van 1.,5 miljard.

27 augustus 2014 om 00:26

Tv rechten en Merchandising eromheen zijn veel interessanter ik geloof dat de clubs zo'n 4 a 5 euro extra per verkocht shirtje krijg ze krijgen immers al een vast bedrag per jaar.

Als je 100.000 shirtjes per jaar als voorbeeld neem bij Di Maria neem je al een ruime schatting maar de merchandising eromheen zal wel goed verdienen.

Bovendien zal Manchester United zo'n 725 miljoen euro krijgen de komende 10 jaar krijgen van Shirtsponsor addidas en niet de 1,5 miljard dan zouden ze absoluut geen winst mee kunnen maken. reken maar uit 15 miljoen euro per 80 euro die ze overhouden is ongeveer 1,2 miljard euro min de 725 miljoen euro is 475 miljoen euro daarvan moeten moeten 15 miljoen shirtjes gemaakt worden laten we zeggen dat je dan zo'n 32 euro per shirt over heb waarvan het ongeveer 20 euro per shirt aan kosten zal hebben winst in totaal zo'n 180 miljoen euro naast de status die je erbij krijgt bij het sponsoren van een club als Manchester United.

Ik vind dit geen aanwinst voer man united vind hem totaal niet bij het counter voetbal van man united passen je moet hem hebben bij een aanvallend team want dan vind ik het echt een geweldige speler maar ik denk dat hij een counter ploeg weinig de bal krijgt

Goeie aankoop! Nu nog een goeie centrale verdediger. Ik denk dat ze nog hoog eindigen top 4.

En de grote transfers blijven maar komen, niet normaal zeg. Je kijkt er nauwelijks meer van op. Vandaag even Di Maria en Benatia die van club wisselen, gister Balotelli. En wat er daarvoor is gebeurd is helemaal bizar natuurlijk. Sanchez, Suarez, Rakitic, Kroos, James, Shaw, Herrera, Filipe Luis, Diego Costa, Fabrégas, Mangala en vast nog vele anderen. Zoveel grote transfers zijn er volgens mij zelden geweest in één transfer periode.

Ben wel blij met deze transfer, gun het Van Gaal. En lijkt me interessant om te zien hoe hij het doet in de Premier League. Ik hoop wel dat Van Gaal gewoon een normaal systeem gaat hanteren want dat moet echt wel kunnen bij United, als iedereen weer fit is straks.

De Gea
Rafael?
Smalling
Jones
Shaw
Herrera
?????
Mata/Januzai
Rooney
Di Maria
Van Persie
26 augustus 2014 om 20:53

t0mt0m

Roerend met je eens, vooral de Premier League is smullen. Ongelovelijk hoe al die clubs zich daar versterkt hebben. En Louis gun ik ook al het succes, maar die krijgt de tijd is hem toegezegd en hij zal zijn laatste kunstje flikken.

Hopen dat hij Zaterdag meedoet, ik kijk er echt naar uit om hem te zien spelen in ons rood.

75 miljoen goede prijs, mits hij ze kampioen maakt.

Kon je beter vorige seizoen voor 50 miljoen Euro Mesut Ozil halen...

26 augustus 2014 om 21:22

Als je Rooney en Mata hebt is Ozil de laatste speler die je moet kopen

Marca meldt zelfs 84 miljoen (75 vast, negen variabel).

Ik volg Real Madrid toch wel intensief dus Di Maria heb ik de afgelopen vier seizoenen ook gevolgd. Hij was de eerste drie seizoenen vaak goed, maar ook heel vaak slecht. Ondanks dat hij in de regel basisspeler was, was er toch wel de nodige kritiek en was hij zeker niet onomstreden. Vorig seizoen was ie bijna weg; Perez kon hem niet kwijt tegen de juiste prijs en toen ging Ozil maar op de allerlaatste dag tegen het toen recordbedrag van zo een 50 mio.

Dit seizoen transformeerde Di Maria in een bepalende speler voor Real. Nadat Bale basisspeler werd schoof Di Maria naar het middenveld. Daar was hij in verband met zijn loopvermogen toch wel een openbaring. In de CL-finale was hij met een zigzag beslissend, waarna Bale de 2-1 kon binnentikken; Di Maria groeide uit tot de man van de CL-finale en was inmiddels een onbetwiste basisspeler bij Real.

Nu gaat hij weg voor een astronomisch bedrag. Ik weet niet wat ik van de transfer moet vinden. Meer dan 75 mio voor Di Maria is op zich wel een prijs waarvoor je Di Maria in principe moet laten gaan. Hij was afgelopen seizoen zeer goed (de voorgaande drie seizoenen was ie zonder meer vervangbaar) maar Real is er met James en Kroos niet erg op achteruit gegaan.

Ik ben ook wel benieuwd op welke positie Di Maria gaat spelen. Hij lijkt toch beter te zijn (links centraal) op het middenveld, maar denk dat Van Gaal hem als winger/wingback gaat gebruiken.

Fuck yeah! We zijn er nog niet maar dit is fijn

Teveel betaald voor een speler die meer met hart speelt dan hoofd. Maar het is wel een aanwinst voor weinig creatieve United. Ik vraag me alleen af waar hij gaat spelen. Rojo is gehaald voor links en Mata is nummer 10. Dan gaat DiMaria rechts spelen?

26 augustus 2014 om 22:00

CM of winger in een ander systeem lijkt me he.

Valt Engeland buiten de FFP regels ofzo?

26 augustus 2014 om 21:38

Gezien de gigantische inkomsten kunnen de Engelse clubs zich dit wel permitteren. Bovendien, er zijn weinig clubs dit jaar die meer hebben besteed aan spelers dan dat er binnen is gekomen.

Vind deze aankoop akelig veel lijken op die van Mata, pure paniek aankoop omdat United toevallig slecht uit de startblokken is gekomen. Een wereldklasse speler zeker weten maar ik betwijfel het of United hem ook nodig heeft mocht LVG ook daadwerkelijk vasthouden aan de 3-5-2 systeem. Kortom, er zijn andere prioriteiten zoals het halen van degelijke CBs en fatsoenlijke centrale middenvelders in plaats van met geld te gaan smijten voor een speler die amper noodzakelijk is vind ik.

Ben blij, maar 75 mil..

Haha, rare situatie voor mij, aangezien ik beide clubs helemaal geweldig vind.

Vaarwel en welkom dus, haha!

Ik vind het jammer dat hij weg is bij Real, maar zijn vertrek is goed opgevangen met de aankopen.
Hij heeft hele mooie dingen bij Real laten zien en zijn slalom tegen Atlético zal ik nooit meer vergeten, evenals de geweldige voorzet op Ronaldo in de Copa tegen Barcelona in de extra tijd.

Het is eigenlijk onbegrijpelijk dat hij vorig seizoen pas voor het eerst een constant seizoen draaide, hij heeft echt belachelijk veel techniek. Ik hoop dat hij die lijn nu ook door gaat trekken bij United.

Als United nu nog Nigel de Jong en een verdediger (misschien toch Blind?) aantrekt, is het helemaal klaar om voor de top 4 te strijden. Liverpool en Arsenal zijn tot nu toe niet zo sterk, dus er zijn zeker mogelijkheden.
Kampioen worden kun je dit seizoen in ieder geval wel vergeten. De selecties van Chelsea en City zijn op dit moment te sterk en uitgebalanceerd.
Ik hoop gewoon dat United zich plaatst voor de CL, zodat het verder kan gaan met topversterkingen halen (zoals een Reus). Volgend jaar zou United weer klaar kunnen zijn voor de titelstrijd.
Ik heb vertrouwen in Van Gaal.

26 augustus 2014 om 23:38

@hafc almelo,

Dat is ook een onmiskenbaar feit. Vergeet niet dat clubs ook zulke bedragen uit moeten geven om nog mee te kunnen met City en Chelsea. Zij zijn begonnen met het verzieken van de Bpl.
Hoe kun je dit United in godsnaam kwalijk nemen? De enige andere optie die rest is niks doen en lijdzaam toekijken hoe die twee zielloze plastic clubs de prijzen elk jaar verdelen.

Maar als ik zie dat United in ieder geval nog Britten opstelt, dan zie je vooral daar het grote verschil. City is één groot vreemdelingenlegioen, meestal staat er zelfs niet één speler uit het eigen land op het veld.
Dat geldt in iets mindere mate ook voor Chelsea.

En dan komen we ten slotte bij het derde punt. En dat is dat United geld uitgeeft dat het eerlijk heeft verdiend. Niet het geld van een verdwaalde Arabier of een Russische oliecrimineel.

Jij maakt een vergelijking die aan alle kanten faalt.

27 augustus 2014 om 10:02

@hafc almelo,

Als iedereen zo denkt, krijg je straks een team van Engeland dat alleen maar uit League One spelers bestaat. Britten krijgen niet eens een kans bij City.

Ik weet zeker dat er genoeg clubs zijn die zo'n sjeik niet zouden willen binnenhalen. Clubs met principe, clubs die niet willen dat ze hun ziel verkopen.
City was ooit een mooie club voor het volk, nu is het een lelijke nepclub die alleen maar rust op de schouders van één man. Het is bovendien een erg fragiele constructie. Als de sjeik iets overkomt, stort alles ineen.

United heeft inderdaad op sommige posities baggerspelers, en daarom kopen ze nu toch spelers? Dit zijn gewoon gerichte aankopen, net als Arsenal ook sinds vorig jaar doet.

Even wennen om hem in het United-shirt te zien ;

Ik zal Di Maria erg gaan missen bij Real, hij is mijn favoriete voetballer en dat hij weggaat bij een van mijn favoriete clubs is erg jammer. Hopelijk gaat hij het geweldig doen bij United, ik gun het hem van harte. Hij heeft nooit echt de waardering gekregen die hij verdiende bij Real, hopelijk krijgt hij die bij United wel. Desalniettemin zal het erg wennen worden, wat had ik hem toch nog graag in het maagdelijk wit gezien ;.

Succes Angel! ;

Smerig geld... Maar hele goeie speler voor de flanken real madrid is respectloos omgegaan met deze wereld speler. Een geweldige dribbelaar met zoveel schijt op het veld. Di Maria begint te wandelen op het veld verliest de bal maar doet hem niks hij gaat maar door wat een goeie speler zeg man u gaat zoveel plezier aan hem hebben!

En wat is hij nodig. Wat een drama tegen mk dons... 2-0 achter

26 augustus 2014 om 22:33

3-0 bedoel je. Te triest voor woorden dit. Alle 3 de goals door slordig uitverdedigen ook.

Flikker maar snel op met dat 3 ATB systeem met deze matige verdedigers.

Die heeft nu pas spijt hahaha

26 augustus 2014 om 22:35

Pas=vast

real kocht hem voor 25 dacht ik. zieke winst dus.
man u is dom. cuadrado was bijna de helft. dan kon je nog reus halen en had je nog zelfs misschien geld over.
nu betaal je de volle pond en dan ook nog eens voor een speler die overbodig is bij real
hij is nog maar 26 en als bale 100 mil waard is dan is hij ook net zoveel of zelfs meer waard.
echte topper die een motor heeft die blijft gaan. zeker in de premier league zijn box to box spelers belangrijk.
hier gaat man u wel plezier van hebben. echter denk ik dat ze hem ook voor minder konden krijgen.

Pffff zou v Gaal nu wakker zijn, en door hebben dat zijn systeem niet bij ditvunited past?

4-0 tegen een 3e divisieclub

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren