Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Deze spelers gaan naar De Kuip in de hoop dat het onder de vijf blijft'

Laatste update:

Rafael van der Vaart heeft een hele zware zondag beleefd. Hij zag ‘zijn’ Ajax met 6-0 worden weggeveegd door Feyenoord en laat zich aan tafel bij NOS Studio Voetbal uit over het rampseizoen van Ajax.

Ajax verloor zondagmiddag met historische cijfers van aartsrivaal Feyenoord. In De Kuip werd het maar liefst 6-0 voor de thuisploeg, dat werkelijk niets heel hield van de Amsterdammers.

"Het is echt van het niveau nul”, opent Van der Vaart, die ook niet gelooft dat er veel meer uit deze spelersgroep te halen valt. “Je kunt er elke trainer op loslaten, maar het heeft gewoon geen zin. Dat is heel pijnlijk, maar wel de realiteit.”

De afgelopen transferzomer heeft Ajax weinig goede spelers opgeleverd, vindt Van der Vaart. “Het zijn ook nog eens slechte spelers zonder vertrouwen. Dan blijft er heel weinig over. Ik denk dat Ajax vijf, zes goede spelers heeft op dit moment”, concludeert de analist.

“Deze spelers gaan naar De Kuip en denken: als het maar onder de vijf blijft. Als goede speler heb je ook iets van: ‘Ik heb een paar gasten achter me staan die er niet zo veel van kunnen.' Zij kunnen dat natuurlijk niet zeggen, maar ik wel aan deze tafel.”

Volgens Jeroen Stekelenburg valt er wel degelijk meer uit te halen dan trainer John van ‘t Schip nu voor elkaar krijgt. Daarbij trekt hij de vergelijking met Feyenoord en PSV. “Als je kijkt naar de intensiteit en fitheid, dan wordt daar toch op een andere manier topsport bedreven?”, aldus Stekelenburg.

“Het is ook een traject dat je met die jongens aflegt. Als je kijkt naar wat Ajax voorin heeft staan, hebben ze met Brobbey en Bergwijn hele slechte wedstrijden gespeeld. Ik denk dat hier veel meer uit te halen is, maar het moet met veel meer intensiteit en er moet een plan zijn. Dat zie je toch helemaal niet bij Ajax?”, besluit Stekelenburg.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

IK geloof met Stekelenburg dat er inderdaad meer uit de Ajax spelersgroep te halen is met een goede trainer die er bovenop zit en een andere aanvoerder (niet een die roept dat extra trainen een eigen verantwoordelijkheid is). Deze spelersgroep zal als totaal nooit kampioen worden maar derde had moeten lukken met discipline en een speelplan.

8 april 2024 om 00:18

Inderdaad, ik heb Groningen het Feyenoord lastig zien maken in de kuip, Groningen speelt in de keuken kampioen divisie. Veel Feyenoorders zeggen ook gewoon dat ze dit seizoen nog geen zwakkere tegenstander hebben gehad dan dit Ajax, dat zegt denk ik genoeg…

Want Ajax staat toch gewoon 5e, dus kwalitatief hebben ze niet de slechtste selectie, maar misschien wel de slechtste coach.

8 april 2024 om 01:57

Feyenoord gaat een wedstrijd ook totaal anders in dan met alle respect een Groningen. Zij wisten ook heus wel dat geschiedenis geschreven kon worden.
Constant kijken naar trainers. Zelfde onzin hoorde ik bij de eerdere 2. De spelers zijn totaal niet van het niveau Ajax.
Een hato is het perfecte voorbeeld. Zo een jongen moet zo nu en dan invallen voor een cv als timber. Een Mansverk voor een alvarez en echt niet meer dan dat. In dit Ajax staan ze basis ! Daar gaat het mis.

Keeper = prima
Gehele Ajax defensie is topploeg onwaardig en dan heb je met hato en kaplan 2 potentiële Ajax basiswaardige verdedigers en echt niet meer dan dat. De wingbacks zijn verreweg van Ajax niveau.
Middenveld is alleen Henderson prima en de rest gewoon echt niet. Taylor aanvulling voor de bank. Geen basis. Mansverk veel te licht. Hoort sowieso niet in de basis.
Aanval is de enige linie dat prima is voor een ploeg als Ajax mits men z'n niveau haalt. Brobbey gewoon goed. Akpom prima tweede spits. Bergwijn slecht, maar is zeker wel 1 van de betere Ajacieden evenals Berghuis. Forbs kan prima op de bank. Gorts idem. Maar zeker geen basis.
Het is wel echt belangrijk dat er een winger komt die constant z'n man opzoekt, acties maakt en ook het fysiek en skillniveau heeft om te scoren.

8 april 2024 om 02:04

Mannsverk en Taylor zijn met een beetje goed strijdplan gewoon uitstekende middenvelders voor dit niveau. Met Forbs zit je verkeerd; die is niet goed genoeg voor bank of basis. Die moet weg. Je slijt hem nu nog aan een PL ploeg misschien voor 10 miljoen, vanwege de homegrown status. Maar hij kan niets, echt een pure sprinter die aan het einde van de rit in paniek raakt.

8 april 2024 om 07:07

Ik ben het niet eens dat het allemaal zo slecht is. Feyenoord werd kampioen met Van der Heijden en Botteghin. Het gaat gewoon om vertrouwen, communicatie en een duidelijk plan. Plus de verwachting dat "dure" nieuwe spelers er maar meteen staan slaat nergens op. Er klopt gewoon te veel niet. Maar trainers als Ten Hag, Slot en Bosz hadden zoveel meer uit deze selectie kunnen krijgen, daar ben ik van overtuigd.

8 april 2024 om 07:09

"voor dit niveau" is denk ik precies wat hij bedoelt. Je wil naar niveau onder Ten a Hag of ik ieder geval huidig Feyenoord of PSV, dan kunnen Taylor en Mannsverk ook niet.

8 april 2024 om 07:09

Op basis van wat is een Mannsverk goed genoeg? Die komt uit met alle respect de Noorse competitie en heeft (mede vanwege blessures) nog niks laten zien. Taylor speelt overigens ook al langer slecht dan dat die goed heeft gespeeld.

8 april 2024 om 08:44

En PSV met Schwaab en Isimat. Feyenoord was vorig seizoen oppermachtig, maar haalt dit seizoen dezelfde punten. De concurrent is alleen vele malen sterker geworden. Het nadeel van een topclub in de eredivisie is het feit dat je de absolute sterkhouders niet jaren binnenboort kunt houden, die willen allemaal zo snel mogelijk naar een grote competitie.

8 april 2024 om 14:01

Komt wel iets meer bij kijken, tegen Ajax is Feyenoord tot op het bot gemotiveerd.
Tegen een Groningen, die zoals je zelf al aangeeft in de kkd spelen is dat een stuk minder.
Hoe verklaar je anders de zeperd tegen Hercules?

8 april 2024 om 00:51

Kijk maar eens naar het verleden Ten Hag/tadic Van Gaal/blind . Voorbeelden van twee trainers die er boven op zaten en hun aanvoeder die de spelersgroep achter de broek zat. Dat zijn toch twee succesperiodes van de laatste jaren.
Maar ja dan moet dit bestuur het wel aandurven met zo'n type trainer

8 april 2024 om 07:10

Dan moet je ook de spelers hebben die hun mouwen willen opstropen.

8 april 2024 om 07:14

Bij Ajax is er na een succesvolle periode op het veld altijd intrede van Zuidas -glibbers. Ajax denkt dan met centjes ineens dat ze onaantastbaar zijn en gaan denken dat ze tot een andere categorie behoren en de Pluche Ridders plukken ze kaal. Na de jaren 90 zo, na eind jaren 00, en nu na de jaren ten Hag ook. De spoeling met een Ajaxhart wordt dan te dun, zoals nu. Ze vergeten dan even hóe ze zo groot en goed werden en laten dat bestuurlijk los. Maar voordeel: er is bijna niks meer voor de zakenmannen & -dames te plukken dus dan kun je weer gaan bouwen. Hopelijk deze keer niet met kampioenschap na kampioenschap voor psv zoals na de tijd van Sneijder enz

8 april 2024 om 09:04

Om de succesperiode Van Gaal/blind te benoemen tot 'de laatste jaren' gaat me wel een beetje ver. Als je met zo'n bril kijkt is Feyenoord 'de laatste jaren' ook 4 keer landskampioen. Haha! Zeg ik als Feyenoorder he?

Maar ik denk dat je het niet alleen bij een coach / aanvoerder moet zoeken. De karakters op het veld zijn ook belangrijk en dát ligt echt weer bij scouting en ook een stukje HR als ze eenmaal binnen zijn. Ik ben er van overtuigd dat een Sutalo een heuse killer is en een dijk van een professional mits hij de juiste begeleiding krijgt. Dat gezegd hebbende, een goede coach helpt natuurlijk wel en een aanvoerder in het veld die een verlengstuk is van zijn coach ook. Een aanvoerder is geen volgevreten vedette, zoals Bergwijn. Wat een aanfluiting was dat.

Raf: "zelfs met dit figuur (wijst naar zijn buik) doe ik het nog beter." Hahaha

8 april 2024 om 00:13

Denk dat als je een team zou neerzetten met ex ajaxieden die al een tijd niet meer voetballen, dat ze het beter hadden gedaan dan deze prutsers inderdaad.

Ik denk wel dat je met de juiste trainer er meer kan uithalen. Steijn en van't Schip zijn natuurlijk geen graadmeters.

8 april 2024 om 08:21

Van 't Schip staat zelf elke wedstrijd verslagen voor de camera en houdt zijn spelers/ploeg dan ook totaal niet uit de wind met zijn uitspraken. Dit terwijl je een groep hebt met jonge gasten die maanden geleden al het koppie hebben laten hangen. Hoe lastig het ook is, als trainer moet je het geloof houden, of in ieder geval overtuiging uitstralen. Deze spelersgroep is Ajax onwaardig, maar de ondergrens waar ze nu af en toe doorzakken is niet nodig.

Deze spelersgroep heeft structuur en discipline nodig. Een harde hand die de boel op scherp zet en visie heeft. Ook al heb je mindere spelers, je moet hier inderdaad meer uit kunnen halen.

8 april 2024 om 01:44

Klopt. Er zijn teveel spelers gehaald die misschien wel willen maar simpelweg niet kunnen. Bijvoorbeeld zo'n Gaaei, hij wil wel, daar ben ik van overtuigd, maar kan het niveau, wat er bij Ajax verwacht wordt, niet aan en zo kun je er gerust nog een stuk of 8 opnoemen.

8 april 2024 om 02:02

Welk niveau dan? Kom op zeg kan mij niet vertellen dat deze spelers niet kunnen ballen. Zit totaal nul vertrouwen en tactisch plan in. Ze doen maar wat Miss duidelijk een paar leiders die voorop lopen en ze onder de klote schoppen. Want het minst wat ze kunnen doen is de ballen onder de komt vandaag lopen maar zelf dat is teveel gevraagd.

Oh er is absoluut meer te halen uit deze spelersgroep. Maar niet op dit moment en al helemaal niet in deze klassieker. Of ja, vandaag was er een kleinere nederlaag uit te halen aangezien we de goals zo knullig weg hebben gegeven.

Maar de selectie is het gehele seizoen al niet fit. En ja, in een gebrekkige selectie weegt zoiets zwaarder dan in een kwalitatief sterke en brede selectie. Het zelfvertrouwen is al weken weg, in een nieuw systeem wat allang geen houvast meer geeft en talloze spelers op de verkeerde plek staan. En dat Van t Schip tactisch niet de sterkste trainer is helpt dan niet echt mee.

Er zitten echt wel spelers in die hun steentje kunnen bijdragen in de weg naar boven. Maar het begint bij een stukje structuur wat er nodig is, gevolgd door de juiste mentaliteit. Sommige spelers kunnen hun beste bijdrage aan de wederopbouw leveren door te vertrekken.


Het is een slechte en vooral karakterloze groep, maar wij hebben wederom de slechtste trainer uit de Eredivisie. Bij Volendam en Vitesse hadden ze hem niet genomen. Dat zei ik direct na z'n aanstelling al en het blijkt ook gewoon te kloppen. Ontslagen bij PEC en een van de slechtste trainers ooit bij Twente.
We hebben het weer voor elkaar gekregen hoor.

Het grootste probleem is fitheid. En dat begon al onder Schreuder toen ie de spelersgroep twee uur langer uit liet slapen, om zich populair te maken. En dat is met de maand erger geworden.

Dit team heeft weinig kwaliteit en vertrouwen. En wat doen we? Elke week een andere formatie en opstelling. Dat kan je al amper doen bij Real Madrid. Laat staan bij een team uit vorm zoals Ajax. Ga gewoon uit van wat we wel kennen en kunnen. Dat betekent 433 spelen. Dan heb je niks aan Sosa en Gaaei, prima, maar meer aan spelers als Taylor Brobbey Bergwijn Rensch Hato en noem maar op, die al hun halve leven zo spelen. Dan winnen we alsnog niet van Feyenoord natuurlijk, maar speel je wel je eigen spel in plaats van tsja wat was dit?

Rafael zal ook nooit is kritisch zijn op de trainer, je word de Kuip ingestuurd met de opdracht om onder de druk van Feyenoord uit te voetballen zonder ook maar een vast patroon en een wekelijks wisselende opstelling. Totaal geen realisme te vinden en ook geen progressie in 6,5 maand. De spelersgroep is niet top en zou nooit voor een titel meedoen maar ze doen serieus maar wat nu en zijn mentaal onderhand al 6x geknakt.

Je zit nu met een spelersgroep waarvan de helft niet eens te beoordelen valt omdat er simpelweg niet te voetballen valt op deze manier, totaal geen toekomstvisie vanuit het bestuur richting volgend seizoen. Met sommige spelers zal je door de financiën en langdurige contracten toch echt verder moeten.

8 april 2024 om 07:39

Ja verschrikkelijk. Wijzen naar Hato die gaat dribbelen en niet snapoen dat met een goede trainer Hato niet gaat dribbelen ondat hij dan snapt wat hij moet doen en vooral de anderen snappen wat ze moeten dien, nl vrij lopen in er in geslepen patronen zodat de bal haast blund gegeven kan worden. Moet iedereen wel fit zijn om die meters te kunnen maken. Fey en psv zijn de fitste ploegen met de beste trainers en due staan bovenaan.
Maar Rafael weigert elke kritiek op de trainer. Niks geleerd in zijn carriere blijkbaar

Tekenend is ook wel het verschil met vorig seizoen wat al een klote seizoen was, is dat je in 3 potjes slechts 1x nipt van Feyenoord verloor en 1x zelfs won. Jongens als Tadic, Alvarez en Klaassen begrepen wat een klassieker inhield. Natuurlijk is deze groep super matig, maar zo iets als gister gebeurt niet met discipline en een strijdplan. Schip krijgt de jongens niet voorbereid op een klassieker, dit had qua kansen gewoon dubbele cijfers moeten worden. Er zit echt niks in deze groep

Die Stekelenburg durft tenminste nog te benoemen dat de trainer er veel meer uit moet halen, al is de spelersgroep niet geweldig.
De rest houdt van ‘t Schip de hand boven zijn hoofd. Maar van ‘t Schip doet het niks beter dan Steijn deed.
De spelers krijgen de opdracht er voetballend uit te komen en falen keer op keer. De trainer zet dan vervolgens niks om of vertelt ze dat ze de bal ook eens lang mogen geven.
Ajax is het lachertje van Nederland geworden en dat zal best pijn doen bij de Ajacieden!
Sterkte!

Toch bijzonder die analisten. Van der Vaart vind de spelers van Ajax helemaal niks. Perez zegt dat de spelers van Ajax evengoed zijn als die van Feyenoord en alleen de trainer het verschil is. Zal er wel een beetje tussenin zitten.

Feyenoord werd onder Advocaat 5e, het verhaal was toen dat met die selectie niet anders gespeeld kon worden. Slot kwam en bewees anders. Daar is trainer die met zijn spel spelers beter maakt.
Bij ajax zien we nu de ondergrens, Steijn en Van het Schip zijn gewoon niet goed genoeg. Maar een juiste trainer kan met deze selectie,plus een paar versterkingen echt dichter naar de bovengrens toe.

Nul vertrouwen en nul strijd plan. Zit echt helemaal niets in. De pijp is leeg bij iedereen op het veld. Althans zo lijkt het wel. Niet te geloven hoe slecht het gisteren stond. Zo’n van de Boomen ook bijvoorbeeld, liet ook gewoon zijn man lopen. Fout op fout. Maar de wil en agressie niet om er eens flink op te klappen. Ik hoop niet eens op Europees voetbal. Laat ze zich volgend jaar maar 200% op de competitie richten en 1e of 2e worden. Heb je meer aan.

in het bestuur zit ook geen spirit, de club is nu in handen van mensen die de pensioen leeftijd allang bereikt hebben, met van Praag en Louis van gaal, ze hebben absoluut veel voor Ajax betekend, maar de club nu omhoog trekken zie ik ze niet meer kunnen doen. zet daarbij een blind ( grote dienst als speler) maar in alle functies die hij bij Ajax heeft gehad gewoon niks gepresenteerd heeft.. vrees dat Ajax met een trainer als Jansen gaat komen.en word deze lijn die ze nu hebben gewoon doorgetrokken. Nee dit probleem zit veel dieper

Ik geloof nog steeds dat er met een serieuze trainer meer uit te halen was dan met Steijn en van 't Schip. Er zit totaal geen idee achter en dat ligt in mijn optiek toch echt aan de trainer. Daarnaast had Ajax Bergwijn direct moeten verkopen wat een nare gozer is dat. Is nooit beslissend, sjokt de hele tijd over het veld. Waardeloze speler. Wie wel? Nou ik denk iedereen behalve Bergwijn.

Als je al je individuele duels verliest. Als je continu dekt op 2 meter of verder, nooit de bal aanvalt, nooit druk zet, nooit je man opzoekt, alleen maar tikkie terug. Dan kan je spelen tot Sint Juttemis, dan ga je nooit winnen.

Ik begrijp veel dingen. Ik begrijp dat je na zo een k-seizoen niet overloopt van zelfvertrouwen. Ik begrijp ook dat er altijd mensen zijn die denken dat iedere wedstrijd er eentje op zich is en niet de lijn van een seizoen kunnen volgen. Ik begrijp dat Mislintat en consorten niet de meest gebalanceerde selectie hebben samengesteld. Ik begrijp dat de gemiddelde leeftijd van onder de 22 jaar niet ideaal is voor een topclub. Ik begrijp ook dat bestuurlijke wanorde niet bijdraagt aan beter resultaat. En ik begrijp tenslotte ook nog wel dat Schip meer een people manager is dan een tacticus.

Maar wat ik niet begrijp (en weiger te begrijpen): hoe kun je het veld opstappen met de mentaliteit van een uitgerangeerde bankhanger? Inzet en beleving hoeft niet gecoacht te worden!

Er is meer uit te halen. Het begint met een plan en die is er niet. Dat zag je lang bij Feyenoord en die ellende zie je nu bij Ajax. Maar dat de spelers er niks van kunnen, wil ik nog niet geloven. Tuurlijk, er zitten een aantal bij die het niet gaan halen, maar, nieuwe spelers hebben tijd nodig en nee niet alleen bij Ajax. Mooiste voorbeeld vind ik Senessi bij Feyenoord, na 1 wedstrijd volledig afgeschreven, maar werd absoluut sterkhouder. Ik denk dat een aantal spelers van Ajax nu dit ook nog wel kunnen bewerkstelligen. Alleen heeft Ajax nu teveel spelers die zich moeten aanpassen. Als je dan een aantal tikken krijgt, dan is het vertrouwen weg en ziet het er rampzalig uit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren