Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: 'Ik heb het gevoel dat Bosz op nummer één staat'

Laatste update:

Ajax moet na het vertrek van Frank de Boer op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer en Peter Bosz wordt in de media naar voren geschoven als de belangrijkste kandidaat. De voormalig coach van Vitesse is nu werkzaam bij Maccabi Tel Aviv, maar zou dus al snel terug kunnen keren naar Nederland.

/

Ronald de Boer is benieuwd of Ajax inderdaad bij Bosz uit zal komen. Hij denkt van wel: “Je hebt altijd nummer één, nummer twee, nummer drie", zei de analist bij FOX Sports over de namen van kandidaten die nu rondzingen in de Arena. "Ik denk dat Peter Bosz op nummer één staat. Dat gevoel heb ik."

Frank Rijkaard zou volgens De Boer ook een goede optie kunnen zijn, maar hij heeft begrepen dat Rijkaard geen interesse heeft. Aad de Mos schoof Roger Schmidt van Bayer Leverkusen naar voren: “Dat vind ik op zich een hele goede, zeker gezien het aanvallende voetbal dat hij graag speelt. Maar dat is denk ik niet haalbaar”, aldus De Boer.

Denk je dat Peter Bosz de nieuwe hoofdtrainer van Ajax zal worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wie dan ook, Ajax gaat spijt krijgen dat ze De Boer niet hebben kunnen behouden. Maar als er dan een ander miet komen, kies dan iemand met een Ajax verleden, dat moeten ze inmiddels toch geleerd hebben. Bosz leuk en aardig maar niks laten zien bij een topclub.

13 mei 2016 om 20:08

Maar wel een gedreven en professionele trainer. Persoonlijk vind ik bosz een prima keuze. Beste was denk ik als de boer was gebleven.

13 mei 2016 om 20:08

Nou, Frank de boer is de laatste 2 jaar wel slecht bezig je staat 1-1 tegen de graafschap om het kampioenschap en dan doe je je topscorer er af wat ben je dan voor domme sukkel

13 mei 2016 om 20:10

Een grote fout, maar hij heeft wel 4 kampioenschappen binnen gehaald. Daarnaast heeft psv in mijn ogen de laatste 2 jaar sowieso een veel sterker team.

13 mei 2016 om 20:49

iedereen wordt toch kampioen met Ajax als je er 5 jaar zit? kans van 1 op 2.
of Ajax of PSV wordt kampioen.

13 mei 2016 om 20:52

Dan doet hij het gemiddeld dus toch beter dan iedereen. Hij heeft het 4 keer gedaan in 5,5 jaar. Stuk hoger dan de 50% die jij hier neer zet.

13 mei 2016 om 21:20

Waarom is het al die jaren ervoor dan niet gebeurt? Jullie tieners weten echt niks man

13 mei 2016 om 21:26

Jullie tieners? Lol wat is dat nou voor onzin, hoe weet je trouwens dat het tieners zijn, staat niet in de naam ofzo.

14 mei 2016 om 08:58

inderdaad. voel me wel geveld met mn 48 jaar:-)
Maar dat het de jaren daarvoor niet altijd gebeurde heeft puur te maken met de huidige financienen in het voetbal.
de verschillen worden financieel alleen maar groter. zowel in Europa maar ook in de landen zelf. waar de begrotingen van de clubs in NL zo'n 10 jaar geleden wat dichter bij elkaar zaten. is dat de laaste jaren echt anders.

in steeds meer landen zie je al dat de kampioen voor de start vd competitie bekend is (celtic, Psg, Baayern Lodogorets Redbullsalzburg)
tenzij er echt financieel grote verschuivingen gaan plaatsvinden(bv een mogelijke nieuwe kuip over 5 jaar) zal tot die tijd echt PSV of Ajax kampioen gaan worden.

14 mei 2016 om 11:49

omdat de uitspraken die hier gedaan worden wel lijken te komen van mensen die het voetbal pas 5 tot 7 jaar volgen. Dat zouden nu dan tieners zijn. Echt een laag niveau hier
het blijken dus ouderen te zijn met het algemene denkvermogen van een tiener, nog erg eigenlijk

13 mei 2016 om 20:09

Mee eens

13 mei 2016 om 20:14

Hij heeft niets bij een topclub laten zien dat kan ook niet want hij heeft ook nog nooit een topclub gehad , dat had Frank de Boer ook niet en waarom iemand met een Ajax verleden ? onder de Boer speelde we als jaren niet meer des Ajax het was de laatste jaren ook alleen maar op balbezit en totaal geen creativiteit , laat die Bosz maar komen kan misschien heel verfrissend werken .

14 mei 2016 om 00:47

Ik ben ook benieuwd naar Bosz, die houd wel van een aanvallende manier van spelen, precies wat Ajax nodig heeft na de laatste wat saaie jaren.

Weet iemand waarom Rijkaard niet meer geïnteresseerd is om een club te trainen?

13 mei 2016 om 20:30

Je moet een trainer aanstellen die in de filosofie van Ajax denkt en werkt. Dat is bosz. Van mij mag hij komen. Domme F-Side die 'm niet willen. Het gaat om het voetbal. En als hij succesvol wordt wordt ie ook gewaardeerd

13 mei 2016 om 22:14

Paardewortel
Helemaal met je eens!
Bosz is geen garantie voor succes. Maar hij wil tenminste voetballen volgens de Cruijff/Ajax-filosofie.

13 mei 2016 om 22:06

Waarom zouden ze nu bij voorbaat al spijt krijgen ?

Natuurlijk heeft De boer het fantastisch gedaan; 4 titels en rust binnen de selectie gecreëerd

Maar het anti-voetbal wordt m ook aan gerekend. Net zoals het Europese falen. Verder was het een teken aan de wand, dat er steeds meer lege plekken in de Arena waren.

Ik kijk met enthousiasme naar een nieuwe trainer, die weer uit gaat van eigen kracht, waarin het elftal altijd in beweging is met gevarieerd vleugelspel. Rijkaard en Jonk zijn mijn favorieten, maar dat zal niet lukken/gebeuren. Dan vind ik Bosz, Van Haezeborouck en Jans aanvaardbare alternatieven.

13 mei 2016 om 22:38

Ajax verleden absoluut niet nodig. Wie heeft dat verzonnen

ik hoop niet dat Bosz de nieuwe trainer gaat worden. Los van het feit dat het een Feyenoord man is denk ik dat hij niet in staat is om een topclub als Ajax te trainen. Te koppig en snel van het pad. Zou toch de voorkeur hebben voor een buitenlandse trainen. Eens een keer wat mentaliteit bij die jochies creëren

13 mei 2016 om 20:11

Welke buitenlandse trainer denk je dan aan?

13 mei 2016 om 21:01

Die vrij zijn worden lastig, maar dan zou ik aan Bielsa en Sampeoli denken. Maar dat zal wel onmogelijk zijn ivm kosten e.d.

13 mei 2016 om 20:23

Want Nederlandse coaches zoals Koeman, Van Gaal of Advocaat (of zelfs Adriaanse en Stevens) kunnen geen mentaliteit bijbrengen? Daar heb je echt geen buitenlandse trainer voor nodig.

13 mei 2016 om 20:46

Wat boeit het dat ie bij Feyenoord onder contract heeft gestaan? Dat was met Cruijff en Koeman ook het geval, is nooit een probleem geweest.

Ik denk niet dat Bosz nu moet instappen. Ajax heeft een relatief onervaren ploeg en ik verwacht dat een aantal ervaren spelers vertrekken. Bijvoorbeeld Cillessen, Klaassen en/ of Veltman. Het wordt voor een nieuwe coach dus wel erg moeilijk en ik verwacht niet dat ze volgend jaar weer kampioen worden. En dat maakt het voor een nieuwe coach wel erg moeilijk....

13 mei 2016 om 20:16

Westend: met jou redenatie kan dus eigenlijk niemand instappen. Ik denk persoonlijk dat John van de Brom de beste keuze is.

13 mei 2016 om 20:21

Niet zozeer, maar ik denk dat je voor nu even 'aas' nodig hebt. Iemand die het voor even op de rit kan zetten en over kan geven aan de volgende. Ik denk dat als je Bosz nu inzet, dat je volgend jaar weer een nieuwe moet zoeken en je gewenste trainer (bosz) dan geen echte kans heeft gekregen.

13 mei 2016 om 20:43

Ajax zal altijd een relatief onervaren ploeg hebben. Juist nu denk ik dat Veltman en Klaassen juist wel blijven net als Gudelj waarmee een basis aan enige ervaring juist wel aanwezig is. Van de huidige basis zal Cillessen wel vertrekken , ik heb eerlijk gezegd geen idee of Onana hem werkelijk kan vervangen. Ik neem aan dat Tete , Dijks en Bazoer ook blijven. Dan gaat misschien Elgazhi (erg) en wellicht Fischer? Viergever is vervangbaar v/d Hoorn? Younes zal blijven neem ik aan. Dus de basis staat, daarmee zal ook een Bosz best mee kunnen werken.

Ze moeten voor john van den brom gaan, man met een ajax verleden en hij doet het nu toch wel erg goed bij az !

13 mei 2016 om 20:12

In principe ook een prima keuze denk ik maar hij heeft het bij anderlecht niet geweldig gedaan.

13 mei 2016 om 20:37

Van den Brom heeft het Anderlecht gewoon prima gedaan! Of hij het Europees ook kan flikken is een ander verhaal.

13 mei 2016 om 22:05

Begin wel ja maar het laatste seizoen had hij volgens mij gwen credits meer

14 mei 2016 om 12:42

Klopt, hij werd ontslagen nog voor het einde van het tweede seizoen. Stond 3e met 12 punten achterstand. In mijn ogen een twijfel of het dan terecht is om ontslagen te worden.... als ie nog was opgerukt naar de tweede plek is het niet eens zo slecht. Daarnaast won ie in ze tweede jaar gewoon de beker.

13 mei 2016 om 22:18

Vergeten dat vd Brom vrolijk op de tafel stond te dansen naast Immers toen deze "op Jodenjacht" ging? En ja, hij wist wat Immers zong..
Wat mij betreft komt die kwal nooit meer in aanmerking voor welke functie dan ook bij Ajax!

Sampaoli of Schmidt zie ik toch echt meer in dan in Bosz. En Bielsa, is die tegenwoordig vrij? Die liet zijn teams ook wel leuk spelen.

Niet geweldig gedaan met Anderlecht ? Supercup gewonnen plaatsing CL en landskampioen ja dan heb je het inderdaad niet zo geweldig gedaan pff

Alsof die Schmidt interesse heeft om naar Ajax te gaan. Bayer Leverkusen is toch wel minstens 2, 3 klasse beter dan Ajax in alle opzichten. Daarbij speelt Leverkusen elk jaar CL, dus onhaalbaar. Beetje realistisch blijven en gewoon voor Bosz gaan.

Alsjeblieft geen Frank Rijkaard. Die man is echt een slechte coach. Sparta, Galatasaray en dat achterlijke Saoedi-Arabië zijn Frank Rijkaard nog dankbaar voor die mooie jaren.
Goed hij heeft de CL met Barcelona gewonnen, knap hoor met de beste spelers ter wereld.

1. Rijkaard
2. Seedorf
3. Stam

of een combo

Bosz en vdbrom lijken me uitstekende kandidaten. Toch heb ik het gevoel dat het voor Bosz nu het juiste moment is en vdbrom altijd nog eens kan omdat hij een ajax man is. Bosz lijkt me ook makkelijker met druk omgaan bij tegenvallende resultaten, iets wat je bij ajax wel kan gebruiken.
verder zijn er niet heel veel smaken meer in het Nederlandse trainersgilde. Jammer dat Foppe geen 10 jaar jonger is, dit was nu ook een perfecte kandidaat.

13 mei 2016 om 20:52

Allebij middelmaat en weinig binding met Amsterdam, van de Brom iets meer maar te nerveus. Ajax heeft Europees altijd goede periodes gehad met Ansterdammers, Michels, Cruijff, van Gaal dus Seedorf, Schip of Pastoor zijn de beste opties als je met kennis of eigenwijsheid iets wil kunnen bereiken anders dan laf voetbal.

13 mei 2016 om 21:07

Man dat is allemaal zo lang geleden. Die successen zijn natuurlijk deels aan de trainer te wijten, maar nog meer aan de periode van die tijd. Er zijn ook zat Amsterdammers die daar zijn mislukt (zoals Van Basten). Prijzen van 100 miljoen waren toen helemaal ondenkbaar.

Maar beperk je vooral door alleen maar mensen met een Ajaxverleden te selecteren.

14 mei 2016 om 00:29

San Marco is toch echt in Utrecht geboren.

On topic:

Van mij mag er gerust een type Klöpp trainer worden bij Ajax.
Kortom een trainer die aanvallend is ingesteld maar ook een echte tacticus en discipline belangrijk vind.

Wil hier niet mee zeggen dat Klöpp trainer moet worden want 1 hij zit al bij een club en 2 zelfs al was hij werkloos dan was hij nog onhaalbaar voor een Nederlandse club.

13 mei 2016 om 22:21

vd Brom een Ajax-man?
Een Ajax-man gaat niet vrolijk naast Immers staan dansen als deze zingt dat ie "op Jodenjacht gaat".

Ja geen bosz?
Hij is geen toptrainers!
Boeit dat? Nee!
Toen Frank bij Ajax 1 kwam Had ie ook geen topclub getraind dus...
Denk dat Bosz 1 is wn Van den Brom 2

Ik word hier niet blij van... Een nieuwe trainer heeft tijd nodig om zijn stempel te drukken. Bosz zal niet het krediet hebben wat de Boer wel had.

Het liefst zie ik Bielsa en als dat niet lukt Seedorf.

14 mei 2016 om 04:00

In mijn ogen maak niet uit wie je haalt. Niemand zak de credit krijgen die Frank kreeg. Frank is wel een geboren Ajacied vergeet dat niet en met 4 landstitel in 5.5 jaar zal elke trainer onder grote druk staan, al heet je Mourinho.

Bosz is op dit moment de beste optie. Vooral vanwege zijn voorkeur voor
aanvallend, agressief spel. Dat zal in het begin voor veel spelers een hele
omschakeling worden, ballen vooruit in plaats van breed of achteruit, maar
de speelwijze onder Bosz staat in ieder geval voor waar Ajax naar hunkert.
Daarnaast begrijp ik de voorkeur/heimwee naar Frank Rijkaard niet.
Heeft met zijn idiote wissels in de halve finale EK tegen Italië de winstkansen
voor Oranje verprutst, is gedegradeerd met Sparta, gefaald bij Galatasaray
en alleen deels geslaagd bij Barcelona vanwege uitmuntend spelersmateriaal.
Daarnaast lijkt hij ook helemaal geen zin meer te hebben in het trainersvak,
wat ik me ook nog eens kan voorstellen.
John van den Brom hoef je niet te nemen, die schiet al in de stress als hij
de titel coach Ajax hoort, en Jaap Stam lijkt me nog helemaal niet klaar
voor Ajax 1. Zijn optreden bij Jong Ajax was nou niet bepaald imponerend.
Het zal me benieuwen wie het wordt, lang wachten kan Ajax ook niet, het
nieuwe seizoen start alweer begin van de zomer....

Ik snap echt niet dat een grote club als ajax geen passend trainer kan vinden.. Naast peter bosch is er haast geen ander die frank de boel wil of kan opvolgen?

14 mei 2016 om 09:11

Wake up and smell the coffee: Ajax is al enige tijd geen grote club meer. Ja historisch gezien, maar daar heb je momenteel geen zak aan dus.

OT: ik vind Bosz ook een prima kandidaat. Niet alleen betaalbaar maar komt ook evenwichtig en rustig over en laat zijn ploegen ook attractief voetbal spelen, soms op het zotte af. Lijkt me heerlijk verfrissend na jarenlang suf rondtikken.

Prima trainer voor Ajax hoor. Onder Peter bosz speelde Vitesse het beste voetbal van de eredivisie. Ik zie hem wel slagen in amsterdam

Bosz bij Ajax is als Jans bij Standard, het is een goede trainer, maar ben benieuwd of hij echt de kans krijgt om zijn visie door te zetten in Amsterdam. Wat vind Sjakie Swart er eigenlijk van?
Als die ja zegt, dan komt het goed.

Ik zou Boss een verademing vinden na de Boer. Frank heeft uitstekend gepresteerd met Ajax, dat gaat geen enkele trainer hem nadoen, maar de spelovatting heeft me nooit kunnen bekoren. Bosz laat zijn teams agressief, aanvallend voetbal spelen, en hij is een emotioneel en eigenwijs type. Dat is weer eens wat anders dan de Boer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren