Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cristiano Ronaldo: ‘Ik denk dat ik het verdien om er meer te winnen dan Messi’

Laatste update:

Cristiano Ronaldo mocht vooralsnog vijf keer de Ballon d’Or mee naar huis nemen en heeft de prijs daardoor net zo vaak gewonnen als zijn eeuwige rivaal Lionel Messi. Als het aan de aanvaller van Juventus ligt, blijft het daar echter niet bij en neemt hij in de komende jaren definitief afstand van de sterspeler van Barcelona.

“Messi is een fantastische kerel en een fantastische speler. Hij is de geschiedenisboeken van het voetbal ingegaan, maar ik denk dat ik er zes, zeven of acht moet winnen om boven hem te eindigen. Dat zou ik geweldig vinden en ik denk ook dat ik dat verdien”, vertelt Ronaldo in gesprek met ITV. De twee stonden in de afgelopen jaren als spelers van Real Madrid en Barcelona regelmatig tegenover elkaar op het veld en in die wedstrijden liepen de gemoederen vaak hoog op.

Cristiano Ronaldo - Koning van Europa

Ronaldo omschrijft zijn relatie met Messi buiten de lijnen echter als ‘goed’. “We zijn geen vrienden, maar we delen dit podium al wel vijftien jaar. Ik heb een goede verstandhouding met hem en ik weet dat ik door hem een betere speler ben geworden, andersom is dat ook zo.” De Portugees, die Messi, zijn beste tegenstander ooit noemt, hoopt dat hijzelf zal worden herinnerd als een van de beste voetballers aller tijden.

“Ik weet zeker dat ik de geschiedenisboeken van het voetbal in zal gaan voor wat ik heb gedaan en voor wat ik nu nog steeds doe, als een van de beste spelers aller tijden. Voor sommigen zal ik de beste aller tijden zijn, maar het maakt ook niet uit als anderen iemand anders als de nummer een zien en ik op de tweede plek kom. Ik weet dat ik gezien zal worden als een van de beste voetballers ooit.”

Denk jij dat Cristiano Ronaldo uiteindelijk meer Ballons d'Or zal winnen dan Lionel Messi?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denk dat ze allebei op 5 blijven staan omdat Van Dijk hem zal winnen, maar puur kijkend naar de beste voetballer, en niet naar teamprestaties, vind ik dat Messi of Ronaldo hem moet krijgen. Helemaal vorig jaar i.p.v. Modric

18 september 2019 om 13:00

Messi verdient hem gewoon..weer bizar beslissend geweest voor Barca, maar helaas de CL finale misgelopen en dat biedt Van Dijk deze kans.

18 september 2019 om 13:18

Als het er echt toe doet staat Ronaldo er altijd, als bij Messi de druk toeneemt staat hij er steeds vaker niet. Of het nu bij Argentinie is of bij Barca hij is altijd goed tegen mindere tegenstanders maar tegen betere wordt het voor hem steeds moeilijker. Natuurlijk heeft Messi meer talent maar Ronaldo heeft meer drive en dat heb je ook nodig. Zeker als je ouder wordt dan kun je niet meer alleen op talent teren. Ze zijn nog steeds beide wel fantastisch natuurlijk.

18 september 2019 om 14:29

Waar was Ronaldo dan toen Juve nog een goal nodig had tegen Ajax?

18 september 2019 om 14:49

Ekkelenkamp stond hem in de weg.

18 september 2019 om 14:50

Ronaldo scoort gewoon twee keer tegen Ajax en het is meer dat verschrikkelijke middenveld van Juve dat ze de das heeft omgedaan.

18 september 2019 om 15:00

Messi legt de ballen ook panklaar neer bij argentinie en het zijn meer de verschrikkelijke blunders van higuain die hem de das om heeft gedaan. Mijn voorkeur ligt ook bij Messi en zo kunnen we natuurlijk bezig blijven, maar geniet gewoon van beide

18 september 2019 om 15:10

Van Dijk gaat hem ook winnen hoogstwaarschijnlijk, maar op basis van inviduele prestaties, verdiend Messi hem meer dan iedereen en net zoals vorig seizoen was hij beter in alles behalve verdedigen.

18 september 2019 om 15:10

Ronaldo staat er blijkbaar altijd, daarom stond hij er bij veel Clasico's in zijn leven en het EK wat Portugal won er niet, en was de beste speler Pepe. Het kan ook gewoon zijn dat je het vergeten bent, maar Ronaldo heeft er vaak genoeg niet gestaan, net zoals Messi. Het blijven nou eenmaal mensen, en die zullen ook een bepaalde vorm hebben, alhoewel het bij hen nou iets constanter is dan de rest.

18 september 2019 om 16:35

Naja, als je in een EK finale geblesseerd uitvalt dan heb je niet veel te willen. Volgens mij begon Ronaldo al licht geblesseerd aan dat toernooi (verbter me als ik het fout heb) en was belangrijk in de wedstrijden tot de finale. 3 goals en 3 assists, dan ben je belangrijk hoor. Ronaldo en Messi ontlopen elkaar ook niet veel als het gaat om goals in classico's: 18 (ronaldo) om 26 (messi; heeft wel 8 keer vaker de Classico gespeeld dan Ronaldo). 18 goals in 30 Classico's vind ik niet niks. Ook zijn stats in de k.o fase van de CL zijn uitzonderlijk. Daar komt niemand bij in de buurt, zelfs Messi niet en dat is toch wel hé't moment dat je er als grote speler moet staan. Dus je kunt rustig zeggen dat Ronaldo er (bijna) altijd staat als het moet. Natuurlijk zijn er altijd een aantal uitzondering, maar dat is meer uitzondering dan regel.

18 september 2019 om 19:52

Ja inderdaad, niemand heeft zo vaak uit buitenspel posities gescoord in de KO fase als Ronaldo, jammer dat er toen geen Var systeem was.

Ik vind dit inmiddels een vervelende discussie worden en vind dan ook dat de spelers zich niet op deze manier zouden moeten uitlaten over wie de beste is. Ergens had ik ook gehoopt dat beide spelers exact hetzelfde hadden gepresteerd qua prijzen, zodat dat ook geen argument is.beide spelers zijn uniek op hun eigen manier en behoren daardoor tot de allerbeste aller tijden. In een teamsport kan je, mijns inziens, niet de allerbeste aanwijzen, omdat je altijd te maken hebt met de medespelers. Mede daardoor vind ik gewonnen prijzen ook weer geen goed argument.

18 september 2019 om 11:50

Ben het met je eens dat ze beide uniek en enorm goed zijn. De discussie vind ik ook jammer, zeker als een speler het zelf zegt. Wel apart dat ik het bij Zlatan dan weer wel schitterend vind als hij het zelf zegt...

18 september 2019 om 12:02

Ik denk hetzelfde over Zlatan, maar Zlatan zie ik meer als een karikatuur op zichzelf. Hij is niet de beste speler ooit, maar is wel als spits een fenomeen. De hele houding die hij aanneemt in de media is meer een marketing voor het merk Zlatan. Als supporter vindt je dat dan leuk/grappig/mooi of je ergert je er aan.

18 september 2019 om 12:01

Er is maar 1 van de 2, die zich daar tot vervelens toe over uitlaat hoor !

18 september 2019 om 12:26

Spelers? Speler bedoel je, Messi zou dit nooit zo zeggen. Dat is de echte superioriteit, gewoon beter zijn en dat weten.

18 september 2019 om 14:24

Ik vind dat Ronaldo hier door Voetbalzone (wederom) verkeerd geciteerd wordt in de titel. Hij zegt helemaal niet dat hij er meer verdiend dan Messi. Hij zegt dat hij denkt dat om er meer te winnen dat hij er nog een aantal meer moet winnen en ook dat hij het verdient om er nog een aantal te winnen. Het is meer een aanmoediging naar zichzelf, waar de titel doet vermoeden dat hij zegt dat hij een grotere legende dan Messi is.

Ach, wie hem ook wint van hun, het zijn de 2 allergrootste die al meer dan 10 jaar echt buitenaards presteren. Genieten met die 2. Je kan ze ook echt niet met elkaar vergelijken. De een heeft het talent vanaf z’n geboorte gekregen, en de een is zo erg goed geworden door middel van trainingen, enorm investeren in jezelf, echt het uiterste van jezelf vragen.

Vind ronaldo echt geweldig alleen heb altijd het gevoel dat hij meer bezig is met messi dan andersom. Elke keer maar zelf roepen dat je de betere bent. Zo hoor je nooit messi praten die vind allemaal wel prima als die maar teamprijzen pakt. Ronaldo lijkt ook meer met zicb zelf bezig te zijn dan met het team. Jammer voor hem dat het geen individuele sport is

18 september 2019 om 12:09

Messi spreekt het niet uit. Maar is/was er zeker mee bezig. zeker toen ronaldo nog bij Real speelde. Het drijft elkaar. Veelzeggend dat hij zelf heeft aangegeven Ronaldo concurrentie te missen in Spanje

18 september 2019 om 12:34

Hoe weet je dat dan? Als messi het niet uit spreekt? Messi zegt al jaren dat hem de goude bal niet zo veel boeit en dat hij teamprijzen wil pakken, ook toen cr7 bij real zat.

18 september 2019 om 12:47

Lees je zijn laatste zin wel? As if de gouden bal hem niet zoveel boeit haha, plz.

18 september 2019 om 14:07

Ronaldo staat dit niet heel de dag te roepen hè. Dit is hem tijdens een interview gevraagd. Het interview staat op YouTube en is heel interessant, zeker het kijken waard.

18 september 2019 om 14:20

@samim4579 Precies. Het is echt een mooi interview met Piers Morgan.hij spreekt heel open over wat hem motiveerd en wat hij belangrijk vindt etc. Krijg na het zien van het interview nog meer respect voor de man dan ik al had.het is echt een unieke sportman met een bizarre wil om de allerbeste te zijn.het interview duurt 3 kwartier dus er zullen deze week wel de nodige uitspraken als artikel op deze website verschijnen met click-bait titels.het interview is echt een aanrader om te kijken.

Onnodige uitspraken wat mij betreft. Het is wel duidelijk dat ze samen de grootste zijn, in de seizoenen dat Messi hem won, verdiende hij het meer. Je zou evengoed kunnen beargumenteren dat Messi er 6,7,8 verdient. Bovenal hoop ik dat journalisten vooral eens stoppen met vragen gericht op deze discussie om dit soort antwoorden uit lokken.

Nou Cristiano, bereid je er maar op voor: ook op plek 2 zal je niet komen...

18 september 2019 om 12:10

De top 2 zijn Messi en Ronaldo, dan pas de rest. Wellicht klopt het wat je zegt, maar hoort niet zo te zijn

18 september 2019 om 14:39

Top 2 is niet Messi en Ronaldo. Cruijff, Pelé, Maradona (willekeurige volgorde). Da’s de top 3.

18 september 2019 om 14:49

Cruijf is kwalitatief gezien echt 3 klasses minder dan Ronaldo en Messi. Neemt niet weg dat Cruijf meer impact heeft gehad op het voetbal in totaal opzicht. Echter was dat destijds makkelijker dan nu, gezien het feit dat er zonder enkel idee gespeeld werd toen.

18 september 2019 om 16:39

Jij volgt sinds kort voetbal?

18 september 2019 om 18:10

FR-RKC Bedoel je te zeggen dat jij geen idee hebt over hoe er toen gevoetbald werd? Anders adviseer ik je er nog eens wat dieper op de materie in te gaan. Je kunt natuurlijk altijd discussiëren over wie de betere voetballers in de geschiedenis zijn, maar wat mij opvalt is dat mensen die iemand niet gezien hebben wel erg makkelijk oordelen. Zo zijn alle jonge voetbalfans overtuigt dat niemand beter was of van hetzelfde niveau als Messi en Ronaldo. Ondanks dat deze jongens al jaren ongekende cijfers weerleggen vind ik ze intrinsiek niet zoveel beter dan anderen. De suggestie dat Cruijff drie klassen minder zou zijn dan deze twee is bespottelijk te noemen.

Op 34-jarige leeftijd nog steeds de ambitie hebben om nog meerdere ballon d'ors te winnen. Klinkt misschien onrealistisch, maar als er 1 voetballer is die dit kan is hij het wel. Als hij een topseizoen weet te draaien met Juve en misschien ook wel de CL daarbij kan winnen.. enkele jaren geleden had hij 1 ballon d'or en Messi er 4 en nu staat Ronaldo zelf op 5. Hij werd toen afgeschreven door de meeste maar hij heeft zijn plekje langs Messi als beste en succesvolste voetballer aller tijd zeker verdiend. Allebei volledig op hun eigen manier ook, waarbij ik toch de weg van Ronaldo uiterst knap vind.

Dan zal de teleurstelling bij hem groter zijn dan bij Messi mocht Ronaldo hem niet winnen. Wel onnodige uitspraken want Messi verdient het ook om meer dan Ronaldo te winnen alleen zie je hem dat niet in het openbaar melden.

Als die prijs echt bedoelt is voor de beste voetballer, dan had Messi er een stuk of 7 nu en dit jaar zijn 8e in ontvangst genomen. Maar ze kijken vooral veel naar gewonnen team prijzen en je bijdrage in een (halve) finale.

Over 30 jaar zullen diegene die er niet bij waren geweest en het met beelden moeten doen hoogstwaarschijnlijk concluderen dat Messi een betere voetballer was.

Betekent dit dat Ronaldo heel veel minder is? Nee. Maar hij is voornamelijk een perfecte doelpunten machine die 20 jaar geleden wel alle individuele prijzen had gewonnen maar nu niet. Zijn veldspel is te beperkt daarvoor.

18 september 2019 om 12:41

Precies! Voetballen is niet alleen prijzen winnen. Het gaat vooral om hoe goed je kunt voetballen. Als je de aannames en dribbel van Messi ziet, zie je genoeg. Helaas ziet Ronaldo het nog steeds niet.

18 september 2019 om 14:33

Ronaldo werd juist bekend door zijn dribbles en techniek etc. Maar oke misschien kijken jullie pas voetbal vanaf 2017 zoiets.

18 september 2019 om 16:54

Ik heb Ronaldo ook veel bij Manu zien voetballen. Techniek had en heeft hij zeker. Ook nu. Dribbels zijn ook echt goed. Maar niet van het niveau van Messi, Hazard, Maradonna of Best. Het zag er wel leuk uit, maar echt zijn mannetje voorbij komen lukte hem zelden (alleen tegen zwakke tegenstanders). Vaker koos hij er voor om dan maar er langs te gaan. Of hij liep zich zelf vast. En dat na veel scharen en andere showtjes viel mij dat wel tegen.

18 september 2019 om 18:14

Ja misschien niet zo goed als hun, maar hun hebben ook weer bijvoorbeeld niet het schot van Ronaldo. Ik noemde dit op omdat sommige willen alsof Ronaldo niks anders dan doelpunten heeft laten zien. Ik heb juist wel gezien dat Ronaldo er vaak langs ging. Manchester spelers hebben juist gevraagd of hij naar Manchester kon komen. Hij heeft de premier league gesloopt met zijn dribbels en skills..

Volgens mij deelt hij juist een compliment aan messi,hij zegt dat messi op dit moment boven hem staat en dat hij 7 of 8 gouden ballen moet winnen om boven messi te staan,of het is verkeerd vertaald ik zou graag het originele willen zien....

Ronaldo is een afmaker, die zichzelf belangrijker vindt dan het team waarvoor hij speelt. Messi is naast een dirigent ook een afmaker en teamspeler. Als bijvoorbeeld Lewandowsky i.p.v. Ronaldo in dezelfde periode bij Real Madrid had gespeeld, had die Lewandowsky die Ballon d'ors gewonnon.i.p.v. Ronaldo.

Dit is het beste team aller tijden.........
Achter: Cafu Nesta Stam R Carlos........
Midden: Zidane Iniesta Maradona.......
Voor: R10 R9 Messi

18 september 2019 om 13:43

Ik ga er niet te diep op in, want er klopt van alles niet aan jouw "beste elftal", maar dat is de eerste keer dat ik Nesta en Stam boven Maldini verkozen zie worden.

Heel simpel...Messi is de beste. Dan komt er een tijd niks. Dan komt een groepje met Pele, Maradonna, Cruijff, C. Ronaldo.

18 september 2019 om 14:50

Heel simpel...cristiano is de beste. Dan komt er een tijd niks. Dan komt een groepje met Pele, Maradonna, Cruijff, Messi.

19 september 2019 om 12:34

Sorry, maar nee. Messi is echt van een totaal ander niveau. Ronaldo is waarschijnlijk, maar helaas niet meetbaar, beter dan iedereen van de jaren 70 t/m nu. Hij heeft de 'pech' dat Messi zo onzettend goed is. Kijk de cijfers maar na (niet alleen doelpunten natuurlijk). Natuurlijk zal Ronaldo het op een aantal punten beter doen, maar overall komt er werkelijk niemand in de buurt van Messi. Als je verder naar het spel zelf kijk en ziet hoeveel Messi betrokken is en invloed heeft op het spel, is dat een stuk hoger dan Ronaldo. Zowel vanaf de beginfase tot eindfase van het spel.

19 september 2019 om 12:53

En dan is het toch fijn dat ieder zijn eigen mening mag hebben. Ik vind Ronaldo en Messi ver boven de rest uitsteken, nu maar ook in vergelijking met alle spelers die deze twee giganten vooraf gegaan zijn. Ronaldo en Messi staan op eenzame hoogte, alleen staat Ronaldo voor mij nog een paar trapjes hoger dan Messi. We kennen beide de argumenten wel van elkaar waarschijnlijk, dus ik ben hier niet om een discussie op te starten.

Ik raad mensen aan om het interview met Pierce Brosnan en Ronaldo te bekijken op Youtube. Het artikel hier op VZ is geen goede weerspiegeling van het super mooie en interessante interview. Veel respect voor de sportman en de mens Ronaldo en dat wordt in dit interview nog maar eens bevestigd.

18 september 2019 om 18:03

Pierce Brosnan? Hoeveel interviews staan er eigenlijk op dat YouTube?

19 september 2019 om 08:38

Woops Pierce Morgan natuurlijk ^^

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren