Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Clasie: 'Ik vraag me af of hij in Engeland een gele kaart had gekregen'

Laatste update:

Jordy Clasie vindt dat het Nederlandse voetbal met name op het gebied van hardheid winst te boeken heeft. De middenvelder van Southampton verwijst in een interview met het Algemeen Dagblad naar de overtreding die Karim El Ahmadi in De Klassieker maakte tegen Ajax.

/

El Ahmadi kwam met gestrekt been in op Arek Milik en kreeg een gele kaart. “Daar viel iedereen over, maar te hard? Gemeen? Ik vraag me af of hij in Engeland überhaupt een gele kaart had gekregen. Ik pleit er niet voor om te gaan schoppen, maar daar kunnen we echt vooruitgang in boeken.”

Clasie stelt dat de voetballers in de Premier League in de duels alles geven en ‘op het randje’ durven te spelen. “Klinkt misschien gek uit mijn mond, want Southampton heeft mij natuurlijk niet gehaald om tegenstanders omver te gooien. Ik moet het voetballende gedeelte verzorgen. Maar ook ik schuw de duels hier niet”, aldus Clasie.

Ben jij het met Jordy Clasie eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja, Clasie, daar hadden ze in Engeland ook geel of wellicht rood voor getrokken. In Engeland spelen ze namelijk een stuk manlijker dan in Nederland, maar je moet nog steeds de bal spelen. En die intentie had El Ahmadi niet.

12 november 2015 om 09:54

Ik snap niet dat hier überhaupt een discussie over is.. Ik heb nog een een voetballer gezien die met de onderkant van zijn voet een bal wilt controleren of wegtrappen. Hij komt met een gestrekt been in en zijn noppen vooruit 0,0 intentie voor de bal. Is gewoon 100% rood. Niet gezien door Nijhuis die zichzelf verschuilt achter het feit van "ik laat veel doorgaan" maar die de helft van de overtredingen gewoon niet..

12 november 2015 om 10:09

Het was hard idd maar het is ook geen kleuterschool natuurlijk. Het hangt vooral af van de positie van de scheidsrechter geel of geen kaart. Blom had waarschijnlijk rood gegeven maar Blom geeft ook rood als je een scheet laat op het veld. Nijhuis floot een prima pot, hier en daar een foutje maar niemand fluit foutloos net zo als voetballers en trainers niet foutloos zijn. De belachelijke opstelling van de Boer is veel meer de reden van het niet winnen van Ajax dan het fluiten van Nijhuis daar hoor je gek genoeg veel minder over.

12 november 2015 om 10:31

Het is geen kleuterschool, maar ook geen K1 ring natuurlijk. Als je zo inkomt, dan doe je dat om je tegenstander te blesseren. Ik begrijp dat El Ahmadi waarschijnlijk te opgefokt was om de gevolgen van zijn daden in te zien, maar het scheelde heel weinig of het was een Kokmeijer-achtig tafereel geworden. Ik heb niks tegen hard spel, maar dit heeft daar niks mee te maken, het had niet eens iets met voetbal te maken en was gewoon rood. Geen twijfel mogelijk. Hij kijkt alleen naar het scheenbeen van Milik, niet eens naar de bal!

Kijk het nog eens terug: https://youtu.be/zw6q1qwwdve?t=6m43s

Clasie maakt zich hier totaal belachelijk.

12 november 2015 om 11:34

Ben het niet met je eens Henk, en het verschil zit hem voor mij met of je met je been naar de ander zijn been gaat of naar de grond. En je zag heel duidelijk dat El Ahmadi naar de grond ging. Er was echt 0 kans dat Milik geblesseerd raakte en ja dan is het geen gele kaart. Met een schouderduw ga je toch ook niet voor de bal? Zolang je maar niet het risico neemt de ander te blesseren mag het gewoon doorgaan...

12 november 2015 om 09:56

Vond het ook wel meevallen hoor. Tuurlijk het was wat ongelukkig, maar zie wel vaker dit soort dingen onbestraft doorgaan...

12 november 2015 om 09:59

Meoa...gestrekt been vond ik het niet. Maar wel noppen vooruit en geen intentie de bal te spelen, dus rood was opzich terecht geweest. Kan zijn dat ze hier in Engeland slechts geel voor geven, maar dat wil niet zeggen dat we dat voorbeeld moeten volgen.

Desalniettemin ben ik het er wel mee eens dat we meer moeten laten gaan in Nederland. Wat mij betreft waren beide klassiekers van de afgelopen anderhalve week daar een uitstekend voorbeeld van. Lekker de wedstrijd de wedstrijd laten en stevige duels gewoon toelaten.

12 november 2015 om 10:19

Heb jij naar zijn gezicht gekeken tijdens inzetten actie? Een straf mogelijk rood.
Trouwens in Engeland ook rood denk maar aan hoe Chelsea aan zijn tweede gele kaart kreeg enkele weken terug.

12 november 2015 om 11:52

Lees je bericht eens terug.

Ook in Engeland rood want onlangs kreeg iemand van Chelsea er zijn 2e gele kaart voor?

Dus toch gewoon geel?

@snizzle, Alle acties zijn met een gestrekt been. Als je je been uitsteekt om een bal weg te trappen dat doe je dat altijd gestrekt omdat je gewoonweg een "verder" bereik heeft.

12 november 2015 om 09:56

Edoch zie ik genoeg overtredingen waarin de bal absoluut niet wordt gespeeld, maar waar geen kaart voor wordt getrokken. In Engeland zullen ze de actie van KEA niet toejuichen, maar zal het ook geen uitgebreid gespreksonderwerp zijn. Ik denk dat Clasie dat bedoelt, en ik ben het wat dat betreft met hem eens.

Het is opmerkelijk dat het Nederlandse voetbal de afgelopen weken niet het nieuws haalde in Engeland vanwege het hardere spel (wat in Nederland wel een onderwerp is de laatste weken, wellicht hét onderwerp op voetbalgebied) , maar dat de actie van Bilal daar blijkbaar wel werd opgepikt. Voor mij een extra bevestiging dat we op de goede weg zijn als we het spel wat mannelijker en harder laten worden hier in Nederland.

12 november 2015 om 10:04

Prima kijk op de ontwikkeling en wat buitenstaanders hier van kunnen vinden. Stop vertrutting van het spel, zoek engels drive in duel en beleving maar blijf wel respectvol.

12 november 2015 om 11:18

Het is vooral een uitgebreid gespreksonderwerp omdat het tegen Ajax gebeurde. Die kunnen goed klagen en janken als ze een keer ergens nadeel van hebben en de Ajaxgezinde media doen hier flink aan mee. Ik heb in het verleden vaak genoeg flinke overtredingen van ajacieden tegen Feyenoorders gezien die diep donkerrood hadden verdiend maar waar na afloop amper aandacht voor was.

12 november 2015 om 14:17

Feyenoorders accepteren beslissingen altijd een stuk beter inderdaad, die hoor je nooit over de Knjb als het een keertje tegenzit bijvoorbeeld.

12 november 2015 om 16:18

Hoewel ik het met je eens ben dat Feyenoorders over het algemeen niet veel zeuren en zich makkelijk vermannen, moet je altijd oppassen met dit soort generalisaties klaphaas. Er zitten ongetwijfeld ook Feyenoordfans tussen die wel snel naar een ander wijzen, het is natuurlijk geen homogene groep die allemaal bedeeld zijn met dezelfde emoties, ze zijn uiteindelijk net zo divers als de maatschappij.

12 november 2015 om 13:55

Helemaal mee eens. Denkt Clasie misschien dat wij misschien geen TV hebben en ook naar Engels voetbal kijken?

Volgens mij is meneer Clasie niet geheel objectief in deze.

El Ahmadi had allang op de bon gemoeten, dat speelt natuurlijk ook mee in de verontwaardiging over deze gele kaart. Maar in Engeland pakken ze gestrekt been over het algemeen ook wel aan hoor, dat hoeft Clasie zich niet af te vragen.

Meneer Clasie heeft ineens weer zijn (te) grote mond teruggekregen nu hij eindelijk weer hersteld is. Ik zou zeggen laat eerst je benen maar eens spreken, want voorlopig heb je nog verdomd weinig laten zien in Engeland.

12 november 2015 om 10:13

Hij was afgelopen weekend anders wel man of the match volgens de Bbc. Hij heeft nog weinig gespeeld, maar wat hij laat zien tot nu toe is prima hoor.

12 november 2015 om 10:29

Clasie doet het prima in engeland.

12 november 2015 om 10:59

Trieste reactie zeg...ten eerste is hij geblesseerd geweest en heeft hij wanneer hij wel speelde dit prima gedaan.

Ten tweede staat clasie nou niet echt bekend vanwege zijn grote mond en gedurfde uitspraken. Dus vraag me af waar jouw drustratie vandaan komt.

12 november 2015 om 11:53

@ Sonnyfloyd.
Clasie denkt dat daar in Engeland (waar hij momenteel speelt) geen kaart voor die overtreding gegeven wordt. Wat is het probleem?

Als het een Ajacied was geweest die dat gedaan had denk ik niet dat Clasie hetzelfde had gezegd.

12 november 2015 om 10:06

Tsja dat denk jij misschien maar ik hoor hem ook niets over Ajax zeggen hoor

12 november 2015 om 10:07

Weet ik wel zeker.

12 november 2015 om 10:20

Is zo makkelijk gezegd, en ook een drogreden. Omdat hij een voorkeur zou hebben voor Feyenoord betekent nog niet dat die voorkeur allesbepalend is in zijn uitlatingen. Ga liever in op zijn woorden, dan te suggereren dat die woorden gekleurd zijn. Naar dat laatste kunnen we alleen maar gissen en is daarom niet zo relevant.

12 november 2015 om 10:26

Ik probeer er alleen mee te zeggen dat hij niet geheel objectief is.

12 november 2015 om 10:38

Ja, maar wat is daarvan de toegevoegde waarde? En is er iemand überhaupt geheel objectief?

12 november 2015 om 10:46

Als het volgens jou geen toegevoegde waarde heeft, waarom neem je dan de moeite om er op te reageren? en inderdaad is niemand geheel objectief, maar dit is verre van geheel objectief of zie ik dat verkeerd?

12 november 2015 om 10:55

Ik zie niet in waarom je het zou moeten vermelden. Als het een ajacied geweest was hadden ze het waarschijnlijk niet aan Clasie gevraagd. Maar ik sluit niet uit dat hij bij een ajacied ook gewoon had gezegd dat het in Engeland geen overtreding was geweest.

Clasie heeft in Nederland gevoetbald, en voetbalt nu in Engeland, met die kennis doet hij deze uitspraak. Het zou raar zijn dat als Veltman een smerige overtreding had begaan Clasie zou zeggen dat het in Engeland donkerrood was geweest. Kan het me niet voorstellen, jij wel?

12 november 2015 om 11:05

Jaa, maar hij laat het overkomen alsof het een lichte overtreding was, anders zeg je niet dat je je afvraagt of het in Engeland wel een gele kaart was.
Als Veltman een smerige overtreding had begaan weten we niet wat hij zou zeggen, je neemt aan dat hij dan hetzelfde zegt maar of dit ook zo is valt te betwijfelen.

12 november 2015 om 11:28

Maar heeft hij ongelijk? Zou dit in Engeland zonder meer rood zijn? Ik denk namelijk van niet. Dat Clasie een verleden heeft bij Feyenoord is verder niet zo relevant denk ik, het gaat om zijn woorden.

12 november 2015 om 11:42

Rood weet ik niet, maar hij twijfelt al aan geel. Jij bent toch wel met mij eens dat je met geel goed wegkomt of niet?

12 november 2015 om 12:03

Natuurlijk, maar ik zie in Engeland zoiets elke wedstrijd wel gebeuren, en dan zie ik er toch zelden een direct rode voor.

12 november 2015 om 12:07

Dat is waar, maar er word hier over een gele en niet een rode kaart gesproken door Clasie!

12 november 2015 om 13:00

Lompe overtredingen en harde duels komen in de BPL zeker vaker voor. Maar dan wel met de intentie om de bal te spelen. El Ahmadi had alles behalve de intentie om de bal te spelen. Hij zocht bewust de man om hem te blesseren. Dat wordt in Engeland ook gewoon verafschuwd en vaak genoeg bestraft met kaarten.
De duels die Elia en Tete of Kuijt/kramer en Veltman uitvochten zouden in Engeland door mogen en gewaardeerd worden. Smerige acties zoals die van El Ahmadi, doorlopen van Kazim en het theater van Veltman en Bilal worden minimaal net zo hard veroordeeld als bij ons. Die hebben namelijk helemaal niets met fair sportmanship te maken wat in Engeland nog belangrijk gevonden wordt. Of beter gezegd werd. Ook in Engeland tuimelen de spelers tegenwoordig met bosjes om en zijn ze er als de kippen bij om kaarten te vragen.

Nee in Engeland had hij gewoon rood gekregen. Natuurlijk is Clasie niet objectief maar hij moet niet zulke kortzichtige dingen zeggen. Het was een zeer gemene overtreding die zeker weten geel had gekregen in Engeland.

12 november 2015 om 10:29

wat een grappemaker.. die el ahmadi had wel 4x geel kunnen krijgen!

12 november 2015 om 12:05

Wees blij dat er scheidsrechters zijn een wedstrijd een wedstrijd laten worden en niet voor elke onbenulligheid fluiten zoals Blom. Vier keer geel lachwekkend, tenzij je voor elk duel geel wil geven.
Net als het gejammer van de Boer na afloop over Kazim, Kazim zou wel 10 overtredingen gemaakt zou hebben in z'n korte invalbeurt. Kazim heeft precies 2 overtredingen gemaakt wat nou niet echt heel schrikbarend veel is lijkt mij. Een hoop mensen (ajacieden) zijn teleurgesteld dat Ajax maar 1x gelijk gespeeld heeft in 2 confrontaties met Feyenoord en wijzen gelijk naar de scheidsrechter. Dat de Boer met Klaassen in de spits begon die absoluut geen spits is was snel weer vergeten terwijl dat een veel grotere fout was dat welke foute beslissing van de scheidsrechter dan ook.

12 november 2015 om 12:49

Grappig dat je zegt dat Ajacieden naar de scheids wijzen terwijl er toch echt hier een oud-feyenoorder over begint. En hard laten spelen is niets mis mee, maar dan moet het consequent de hele competitie gebeuren en nu niet alleen tijdens de Klassieker als er duidelijk 1 team profijt van heeft. Dan kan je wel over hele andere dingen beginnen maar de keuzes van De Boer hebben niets met dit topic te maken. Overigens heb ik na de tweede klassieker meer feyenoord fans horen klagen over een uit bal dan Ajacieden dus misschien iets betet opletten wie er nou daadwerkelijk aan het zeuren is.

12 november 2015 om 13:29

Grappig dat een oud Feyenoorder zegt dat daar in Engeland waarschijnlijk geen kaart voor wordt gegeven en hier menigeen het beter meent te weten dan iemand die dagelijks traint en voetbalt in de PL. De bal over de lijn waar niet voor werd gefloten was een fout van de assistent en niet van de scheidsrechter.
Feyenoord heeft er misschien profijt van als er wat mannelijker gespeeld wordt dat geld op het moment dat alles afgefloten wordt (zoals meestal) weer voor Ajax. Soms zit het mee soms tegen, ook in het voetbal.

Intentie Clasie.. intentie. In Engeland gaan ze hard een duel in om de bal te krijgen. El Ahmadi had geen enkele intentie om iets met de bal te doen. Ik twijfel ook zeker of hij geel had gekregen daar, want dit is ook in Engeland gewoon rood.

Ook als je in Engeland met gestrekt been in komt met een groot risico om iemand te blesseren i.p.v. de bal te willen spelen, krijg je een rode kaart.

12 november 2015 om 12:54

Inderdaad. Over de bal heen stappen met je noppen vooruit doe je alleen met de intentie om je tegenstander te blesseren. Zulke onsportieve acties worden juist in Engeland behoorlijk veroordeeld.
Ik juich het van harte toe als de duels mannelijker worden in Nederland. Maar de actie van El Ahmadi heeft niets met mannelijkheid te maken. Het is juist een teken van complete lafheid daar een duel op zo'n manier aan te gaan.

Ik heb niet zozeer een probleem met minder fluiten voor overtredingen zoals de afgelopen twee wedstrijden van Feyenoord en Ajax (al stelt Clasie dat het blijkbaar nog minder kan). Het probleem heb ik met dat het andere Eredivisie wedstrijden weer terug gaat naar fluiten voor de meest onbenullige dingen, zoals andere analytici ook al hebben gezegd. Daarnaast was het niet altijd even consistent. De ene keer liet de scheids doorspelen en een ander moment gaf de scheids voor een zelfde vergrijp een gele kaart. Dat lokt alleen maar frustratie uit.

Volgens mij dom gezwets van Clasie. Mannelijke duels worden blijkbaar snel verward met schoppen. Duels zoals Tete-Elia, Veltman-Kramer/Kuijt worden in Engeland zeker gewaardeerd. Het zou ook absoluut goed zijn als dat in Nederland ook meer getolereerd zou worden. Maar met je noppen vooruit over de bal stappen doe je uitsluitend als je de intentie hebt om je tegen te blesseren. Dat heeft niets met mannelijkheid te maken, integendeel zelfs. Zulke lafheid wordt in Engeland ook verafschuwd.

Is Clasie nu opeens de doorgewinterde proff met Premier League ervaring. Pfff. Hij zit daar net een paar maanden en weet het nu opeens allemaal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren