Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Chiellini: ‘Real Madrid heeft hem vorig jaar echt van de Ballon d’Or beroofd’

Laatste update:

Lionel Messi mocht maandagavond zijn zesde Ballon d’Or in ontvangst nemen en heeft er nu een meer dan grote rivaal Cristiano Ronaldo, die achter Virgil van Dijk op de derde plek in de uitverkiezing eindigde. Als het aan Giorgio Chiellini, ploeggenoot van de Portugees bij Juventus, had gelegen, zouden Messi en Ronaldo nu echter op gelijke hoogte staan. De verdediger is namelijk van mening dat zijn teamgenoot vorig jaar eigenlijk had moeten winnen, toen Luka Modric de trofee uiteindelijk kreeg.

“Ronaldo is vorig jaar echt beroofd van de Ballon d’Or, omdat Real Madrid er toen voor gezorgd heeft dat hij niet mocht winnen. Real wilde niet dat hij zou winnen omdat hij toen niet meer voor de club speelde, dat was heel raar”, legt Chiellini uit in gesprek met Sky Italia. “Dit seizoen klopte het meer.”

“Met alle respect voor Modric, maar hij verdiende het zelfs in het beste seizoen van zijn loopbaan niet. Dat was een signaal van Real Madrid, aangezien ze ervoor wilden zorgen dat Ronaldo niet zou winnen. Modric won de Champions League, maar volgens die logica had Virgil van Dijk dit jaar moeten winnen. Of vorig jaar Antoine Griezmann, Paul Pogba of Kylian Mbappé vanwege de buitengewone dingen die ze hebben laten zien op het WK”, sluit Chiellini af.

Modric was vorig jaar de eerste speler die na een decennium de dominantie van Ronaldo en Messi wist te doorbreken. De Kroaat was maandag wel van de partij bij het Ballon d’Or-gala, maar hij wist het niet tot de laatste dertig van de einduitslag te schoppen. De middenvelder van de Koninklijke reikte in plaats daarvan de trofee uit aan de winnaar Messi.

Ben jij het eens met Giorgio Chiellini?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het blijft me verbazen dat deze subjectieve prijs, waar totaal geen meetbare criteria voor zijn, zo ontzettend serieus blijft worden genomen.

3 december 2019 om 08:06

Eens. Ik dacht dat Cristiano vorig jaar een minder seizoen had gedraaid, totdar ik zijn stats zag. 54 doelpunten in 55 wedstrijden. CL gewonnen met Real en 4 WK doelpunten waaromder een hattrick tegen Spanje. En 15 doelpunten in de CL! Kan iemand mij vertellen waarom Luka Modric toen de prijs won? Modric speelt in mijn optiek 100x minder zo goed als een Van Dijk of een Lewandowski of een Mane dit jaar. Tel daarbij op dat de stats van Messi dit kaar fantastisch zijn, maar wel minder dan Cristiano vorig jaar. Waarbij Messi wederom geen CL wint en op de Copa niks klaar speelde op een benutte stafschop nagelaten. Ik vind dat een beetje krom namelijk. Er wordt al jarenlang met 2 maten vergeleken.

3 december 2019 om 09:52

" Eens. Ik dacht dat Cristiano vorig jaar een minder seizoen had gedraaid, totdar ik zijn stats zag. 54 doelpunten in 55 wedstrijden. CL gewonnen met Real en 4 WK doelpunten waaromder een hattrick tegen Spanje. En 15 doelpunten in de CL! Kan iemand mij vertellen waarom Luka Modric toen de prijs won? ". Dat is niet zo moeilijk. Jij gaat er gemakshalve maar vanuit dat die prijs wordt uitgereikt op basis van statistieken en waarschijnlijk is dat helemaal niet zo. Volgens mij gaat de uiteindelijke verkiezing op basis van stemming door een vakjury en niet op basis van vooraf vastgestelde criteria. En dan kan er ook wel eens een keer een andere speler dan Messi of Ronaldo die prijs wint. Het lijkt me bovendien niet erg logisch om de criteria die jij hanteert, als enige te gebruiken om de winnaar van de prijs te bepalen omdat dat zou betekenen dat die alleen maar door een aanvaller zou kunnen worden gewonnen. Modric heeft een hele andere rol in zijn elftal dan Ronaldo en doelpunten maken is niet zijn voornaamste opdracht, maar dat wil niet zeggen dat hij daarom minder belangrijk is. Het is natuurlijk de grootste kolder om te beweren dat Real er achter zou zitten dat niet Ronaldo maar Modric de prijs heeft gewonnen omdat Real daar nauwelijks invloed op kan uitoefen. Of Chiellinie moet denken dat Real degenen die hun stem mochten uitbrengen allemaal heeft omgekocht om de prijs aan Modric toe te kennen, maar in dat geval adviseer ik hem om onmiddellijk professionele hulp in te schakelen.

3 december 2019 om 10:58

"Vakjury"... Gewoon mensen van de pers die stemmen.

3 december 2019 om 12:45

Ronaldo had in 2018 geen 54 goals gescoord,maar 42. Messi was ik 2018 topscorer met 47 goals. Ken je feiten! Verder was ronaldo op het wk niet bijzonder goed. Ja hij heeft een hatrick gescoord tegen spanje, maar dat was ook zijn enige wedstrijd waarin hij een beetje heeft gepresteerd.

3 december 2019 om 11:23

Helemaal eens! Wat een stel ijdeltuiten bij elkaar zeg. Wat kan een prijs van een Frans tijdschrift iemand nou verrotten?

Wat is dit weer allemaal? Eerst de zaakwaarnemer, daarna zus, nu de teamgenoten. Een heel complot dus om Ronaldo van Gouden Bal te beroven. Wie weet is Messi ook expres door Illuminati neergezet om beste speler ooit Ronaldo al jaren dwars te zitten..
Afgelopen jaren heeft zijn media campagne natuurlijk perfect gewerkt, net als toen verkiezingen in oktober of November heropend om Ronaldo alsnog de gouden bal te bezorgen na hattrick tegen Zweden. Nu het niet gelukt is, blijken het gekkies te zijn

3 december 2019 om 13:46

Je weet maar nooit met de Fifa en Uefa

Ik denk dat Chiellini hier 100% gelijk heeft. Modric was goed, maar Ronaldo was by far toen de beste van RM. Ook als je met terugwerkende kracht ziet wat voor een verval na zijn vertrek heeft doorgemaakt, dan kun je niet anders concluderen dat in het tijdperk Ronaldo, hij groter was dan de club.

3 december 2019 om 07:53

Maar WK telt toch ook gewoon mee?

3 december 2019 om 07:55

Ronaldo was beter voor Real. Rakitic was beter voor Kroatië.

3 december 2019 om 08:07

Modric speelde juist helemaal niet zo heel bijzonder op dat Wk. Zelfs MandZukic speelde beter en das voor mij gewoon het niveau Wout Weghorst.

3 december 2019 om 08:46

Elphenomeno we weten nu wel dat jij wou en wilt dat Ronaldo hem won, waar haal jij die stats trouwens vandaan? 😂

3 december 2019 om 08:49

Ronaldo hoeft van mij niet te winnen. Mbappe had het ook verdiend. Goal.com

3 december 2019 om 11:00

Mee eens, ik vond Manzukic ook een geweldig toernooi spelen. Ronaldo speelde in die wedstrijd tegen Spanje ook fantastisch.

3 december 2019 om 08:19

Real Madrid in verval?

3 december 2019 om 08:26

Na zijn vertrek, opzich wel. 3de in de Liga, uit de CL gekegeld door Ajax en met 1-4 verloren van Barça in de Copa.

3 december 2019 om 08:50

Iedere club zou 'in verval' raken als er 40-50 goals vertrekken. Alles bij Real was afgestemd op...

3 december 2019 om 09:56

@jdhk ja dan is juve sinds zijn komst ook in verval.kwartfinale al uit de CL tegen het nietige ajax en nu niet eens meer soeverein aan kop in de serie A, maar slechts 2. Real heeft in 10 jaar tijd met Ronaldo ook maar 2x de titel gewonnen, dus veel minder dan met hem deden ze het niet.

3 december 2019 om 11:53

Serieus? Real werd bijna 4e vorig jaar, kreeg er in eigen huis 4 tegen, tegen Ajax en ging er uit in de laatste 16. De laatste keer dat dat gebeurde is 10 jaar terug. Sinds 2011 had Real telkens minimaal de halve finale gehaald. Juve ging vorig jaar af in de kwartfinale, maar haalde het jaar eevoor ook de kwartfinale. Vorig jaar werd Juve met afstand kampioen en dit jaar stond Juve ook lang eerste, maar doordat er met Inter eindelijk een stabiele concurrent is, werd de misstap van Juve dit weekend afgestraft en staan ze een punt achter op de nummer 1. Het verschil tussen Juve voor Ronaldo en nu is niet echt minder. Bij Real is dat toch wel anders.

3 december 2019 om 09:47

Enige die hem vorig jaar verdiende was Varane of Griezmann. Beide hebben zowel Europees als Internationaal prijzen gepakt. Als VvD zo dichtbij is gekomen met alleen een CL, waarom dan geen Varane die de CL en het WK gewonnen heeft? Of Griezmann die zeer belangrijk was in het WK en ook nog de EL gewonnen heeft.

3 december 2019 om 09:55

Varane is een dienende speler, geen leider zoals Van Dijk. Zijn invloed op het resultaat is veel minder.

3 december 2019 om 09:57

Varane heeft wel prijzen gepakt, maar die speelt echt niet zo denderend de laatste paar jaar. T is eerder dat die ploegen ondanks Varane hebben gewonnen, dan dankzij. Dit laatste is miss een beetje overdreven, maar t is niet zo dat hij onvervangbaar was en een extreem belangrijke schakel.dus die had hem zeker niet moeten winnen.

3 december 2019 om 09:58

Waarom trekt hij nu pas zijn mond open dan? Lag die het afgelopen jaar te slapen? Daarnaast ook real madrid beschuldigden van corruptie zonder bewijs. En indirect zegt hij ook dat die 4 ballon dors van ronaldo door real madrid zijn gekomen. Lach me dood om deze opmerking. Waarom vind chiellinie het nodig om als een clown in dit soort propaganda mee te werken

3 december 2019 om 10:23

Dat mes snijdt aan 2 kanten. Modric en andere spelers van Madrid waren enorm belangrijk voor het persoonlijke succes van Ronaldo. Het is duidelijk dat Madrid zonder Ronaldo zwakker is geworden maar Ronaldo mist net zo goed zijn teammaats bij Madrid zoals Modric. Dat zeggen de prestaties van zowel Madrid als Ronaldo. Hebben volgens mij beide het zwakste seizoen in 10 jaar gedraaid

3 december 2019 om 11:27

Allereerst was Real Madrid dat jaar eigenlijk dramatisch. Als je de competitie zou kijken, dan had je dat geweten.

Ten tweede won Modric de CL en werd Kroatië onder zijn leiding 2e op het WK waar Ronaldo en Messi allebei gefaald hebben.

“Met alle respect” de mooie 3 woorden in de Nederlandse taal waarna de persoon in kwestie deftig neergehaald mag worden. Toch jammer dat Chielini in deze zo weinig respect toont voor zijn collega. Nergens voor nodig vorig seizoen er bij te halen (geen idee of dit specifiek aan hem gevraagd is).
Overigens zal Ronaldo deze prijs m.i. niet meer pakken. Nog steeds een enorm goede speler, maar kan geen wedstrijden achter elkaar meer bepalend zijn en het uitzonderlijke is eraf. Toch heeft hij er voor gezorgd dat er meer interesse is in de serie A en ik moet zeggen de wedstrijden zijn vaak leuk om te kijken. Inter, Atalanta zijn de moeite waard om 90min voor te gaan zitten als neutrale kijker.

Jeetje, Chiellini is ook al besmet met het niet-meer-objectief-kunnen-kijken-als-het-je-ploeggenoot-is virus

3 december 2019 om 08:08

Als je even de stats er bijpakt heeft die wel degelijk een punt.

3 december 2019 om 08:22

Jij met je state. Dan zou het altijd moeten gaan tussen Ronaldo of Messi, want alleen die 2 komen in elkaars buurt. Al scoor je 100 goals, dat maakt je nog geen beste voetballer, daar heb je topscorers prijzen voor. Ik snap dat het donker is in die tunnel waarin je zit, maar open je ogen en probeer licht te zien.

3 december 2019 om 08:32

Jij vindt WK en landentoernooien toch oh zo belangrijk en daar presteerde hij niet en Modric wel. Snap je het zelf nog allemaal?

3 december 2019 om 08:34

Jij snapt mijn punt helemaal niet. De beste voetballer hoeft niet altijd te winnen in mijn optiek. Dat zal het wel heel saai en eentonig maken. Als of Cannavaro in 2006 beter kon voetballen dan Zidane of Sammer in 1996 in plaats van Ronaldo. Nee! Echter maakte Cannavaro Italie wereldkampioen als captain en verzuimde Zidane het in de finale. Blijkbaar tellen nu andere wetten.

3 december 2019 om 08:35

Omdag ik Modric vrij overschat vond voetballen dat WK. Dan vond ik een Mbappe veel beter spelen en Ronaldo speede een prima WK, werd alleen vroeg uitgeschakeld.

3 december 2019 om 08:41

Ronaldo scoorde veel tegen Spanje (3x), maar speelde géén goed wk. En de eerste helft van vorig seizoen was ie ook niet heel goed. Zeg niet dat Modric hem had moeten winnen, maar die is net zo goed verdedigbaar als Ronaldo.

3 december 2019 om 08:50

Als je statistieken er bij pakt kun je dan ook met meer rekening houden dan alleen goals? Hou je ook rekening met assists, gecreeerde kansen, succesvolle dribbels, succesvolle passes. succesvolle tackles, gewonnen kopduels, goal/schoten ratio, inetrcepties, etc.

3 december 2019 om 08:50

Beslissend tegen Marokko. Tegen Uruguay was het inderdaad wat minder.

3 december 2019 om 09:17

Dat jij Modric minder vond spelen, is je mening. Ik vond Modric pas in de finale minder spelen. Voor de rest een prima WK. Feit blijft dat onder aanvoering van aanvoerder Modric een Kroatië enorm verrassend de wk finale haalde. Bovendien is volgens whoscored Modric tweede beste speler van Kroatië geweest na Mandzukic. Je probeert nu zoals zo vaak in discussies alles in je eigen straatje te laten passen.

3 december 2019 om 13:24

?tegen Marokko beslissend is niet een prestatie van jewelste toch?!?! Was toch geen goed WK, ondanks 4 goals? Die tegen Spanje waren ook nog eens 1 penalty en een enorme blunder van De Gea. Buiten het feit dat Rocchi floot en die gaf voor elke duikeling een vrije trap of penalty, maar dat terzijde.

3 december 2019 om 08:34

Volgens Chiellini was messi de nedte speler en was hij moeilijker te verdedigen dan Ronaldo.. mening is inmiddels 180 graden bij gedraaid.. rarara hoe zou dat komen

3 december 2019 om 08:35

Betere

3 december 2019 om 08:47

Het meest triestte van alles id dat hij real madrid beschuldigd en een jaar later pas zijn mond open doet. Lag die te slapen toen modric de ballon dor krege vorig jaar?

3 december 2019 om 10:15

Nou nou, Chiellini heeft denk ik wel een objectieve mening hoor. Die gozer is zo slim datie wel weer wanneer die zijn mond moet houden of juist niet. Maar Formus zal wel slimmer zijn dan cum laude afgestudeerde Chielini

3 december 2019 om 13:35

jorritbenz, raar dat ie dan een jaar na dato ineens met deze opmerking komt. En totaal niet onderbouwd met feiten. En dat ie cum laude afgestudeerd is, heeft er niks mee te maken, maakt de opmerking juist niet intelligenter, want dan was ie met feiten gekomen ipv onderbuikgevoelens. En ook slimme mensen kunnen weten wanneer ze wel iets moeten zeggen inderdaad. Maakt het dan altijd direct het juiste moment om iets te zeggen? Ken er genoeg die domme opmerkingen maken, op mijn kantoor, in mijn alumnigroep, in mijn oude jaarclub. En geloof me, dat zijn ook allemaal slimme mensen. Cum laude afstuderen wil ook helemaal niet zeggen dat je slim bent, maar dat is weer een heel andere discussie.

Ach ik weet me nog een jaar te herinneren waarin Sneijder bijna alles won wat er gewonnen kon worden en echt de beste was maar hem nog niet won en het aflegde tegen of Messi of Ronaldo. Dus ja wat is deze prijs nu waard? Het is een mening van wat journalisten ofzo? Zijn er überhaupt meetpunten waar je aan moet voldoen om in aanmerking te komen?

Of gaat het echt om wie de beste van de velden was of wie de beste prestaties had als speler? Aan de resultaten van het verleden is te zien dat het gaat om wie is de beste voetballer. Maar waarom wordt de prijs dan zo serieus genomen....

3 december 2019 om 08:07

Iedereen blijft maar refereren naar het onrecht van het jaar van Wesley Sneijder. Er wordt altijd gesproken over de onduidelijke maatstaven, maar laat nou dat jaar juist duidelijk maken dat het gaat om de beste voetballer. Kijk de wedstrijden terug in dat jaar van alle kanshebbers toen en je zult zien dat het geen onrecht was. Als er iemand is waar zijn zus, familie, collega"s, club, land en campagneteam campagne voor zouden moeten make dan is het Messi. Ronaldo zal zeker de geschiedenis in gaan en heeft zeker zijn sporen verdiend. Iedereen die dat ontkent begrijpt het niet denk ik. Maar Messi, voor de dingen die hij laat zien, de stempel die hij drukt op het spel van Barca van het team, op het team van de tegenstander, is ongeëvenaard. Mensen zullen pas beseffen wanneer hij ermee stopt. En wat betreft die individuele prijzen? Zorg dat mensen Iedere maand kunnen stemmen en in december maak je de balans op. Geen discussie meer, het hele jaar wordt meegenomen en je geeft mensen die snel vergeten en zich vaak de laatste actie of doelpunt of wedstrijd van een speler onthouden, een kans om objectiever te zijn

3 december 2019 om 08:15

Als jij in de CL in de hakve finale niks laat zien tegen Inter en op het WK er kansloos afgaat hoe kan je dan de gouden bal winnen? Sneijder maakte bijna eigenhandig met Robben ons wereldkampioen. En won met Inter alle prijzen, hij was daarnaast elke knock-out wedstrijd beslissend.

3 december 2019 om 08:28

Hij was niet elke ko wedstrijd beslissend en ja hij was belangrijk tijdens het WK met Ribben inderdaad. En Messi afrekenen op 2 of 3 wedstrijden is makkelijker dan toegeven, ik snap t. Supporters zoals jij, proberen Messi af te kraken op die 2,3,4 wedstrijden dat hij het niet laar zien en bij andere spelers worden vooral de 2,3,4 goede wedstrijden als norm genomen. En dan klagen op fora over dubbele maatstaven terwijl t bij jezelf begint beste man

3 december 2019 om 08:41

Oh nee? Beslissende assist op Eto’o op Stamford Bridge, assist en doelpunten tegen CSKA wat bovendien de enige doelpunten waren. Bij elke goal betrokken in de thuiswedstrijd tegen Barcelona. En assist op Milito in de finale tegen Bayern. Bij 8 vd 10 doelpunten in de knock out ronde betrokken dmv een assist of doelpunt!

3 december 2019 om 09:04

Grappig dat je denkt dat het helpt om een uitroepteken achter een vals feitje te zetten. Hij was niet betrokken bij 8 van de 10 goals en dat weet jij ook, maar leuk geprobeerd.

3 december 2019 om 09:53

2-1 tegen Chelsea. 0-1 tegen Chelsea. 2x 1-0 tegen Cska. 3-1 winst tegen Barca, uit 1-0 verloren. 2-0 winst tegen Bayern.
Is 10 doelpunten waarvan 2 goals voor Sneijder en 6 assists.

Dus de voorgaande jaren heeft Ronaldo ook gewonnen vanwege Real Madrid, en niet omdat hij de beste was..
Dat komt het op neer, Real die vorig jaar druk heeft gezet zodat Modric zou winnen, heeft in de voorgaande jaren hetzelfde gedaan voor Ronaldo

3 december 2019 om 08:09

Ronaldo was toen sowieso beter dan nu. Heeft ook een uutstekend EK en Wk gespeeld in een best wel matig Portugal. Vorig jaar bij Juve ook prima gespeeld, maar ik heb het gevoel dat Sarri een beetje half invalide is met zijn rare beslissingen.

3 december 2019 om 11:07

Waarom ligt het aan Sarri? Dybala en Higuain lijken het juist heel goed te doen tot nut toe. Ligt het toch ook niet een beetje aan Ronaldo?

Met of zonder gouden bal blijft Ronaldo een fenomeen die de geschiedenisboeken ingaat. Hij heeft letterlijk alles aan flarden geschoten en een karrenvracht aan prijzen gewonnen. 1 prijs meer of minder doet hier helemaal niets aan af.
Die selectieve verontwaardiging van iedereen in zijn omgeving neemt ondertussen bizarre vormen aan. Moeder,zus,zaakwaarnemer, teamgenoten, bondscoach, kapper, hond van de buren.... schei toch uit.
Feliciteer de winnaar en ga lekker voetballen.

Diep triest dit van chielline. Hoe heeft real madrid hem beroofd? Heeft real madrid met de stemmen zitten sjoemelen? Los van het feit of ik modric verdiend vond of niet. Het zijn toch gewoon mensen in de voetbalwereld die stemmen. Of wilJe nou zeggen dat real madrid de hand in de achterste van France Football heeft notabene.Gatverdamme. Waarom riep die dit niet vorig jaar? Maar gaat hij zijn mond een jaar later open doen. Echt waar man, fit vind ik zo laag van hem.

3 december 2019 om 10:33

Best een goeie analyse. Elke club probeert haar sterren naar voor te schuiven en te lobbyen. Dat Madrid bij een van de 3 grootste clubs ter wereld hoort en daar beter in slaagt maakt het niet anders dan wat Juve doet. Chielini bewijst het hier zelf door voor Ronaldo te lobbyen en als Italië aanvoerder plots voor Ronaldo te stemmen waar hij voorgaande jaren steevast een stem op Messi uitbracht. Dat Madrid bij de grootste clubs hoort en meer in de pap te brokken heeft komt ook enkel doordat ze enkele van de beste spelers ter wereld hebben dus kun je het zelfs als logisch en terecht zien

3 december 2019 om 10:51

Frappantste vind ik dan nog dat chielini hier Modric zo te kort doet en in een slecht daglicht zet terwijl hij een van de meest aangename en respectvolle mensen in het voetbal is. Kijk enkel al naar de manier waarop hij die prijs overhandigt aan Messi en de woorden van lof en respect die hij voor de speler van grote rivaal Barcelona over heeft.

3 december 2019 om 12:46

Ben ik mee eens, ik vond modric geen terechte winnaar, maar als ik prof was had ik nooit wat erover gezegd, modric is een respectbaar persoon die je te kort doet als collega als je zoiets zegt.

Deze Chiellinni is echt de weg kwijt om Real Madrid hiervan de schuld te geven. Net als 2 jaar terug dat hij Real Madrid beschuldigde van omkoping tijdens de kwartfinale in de CL. Hij speelt zelf bij een club die de slechste reputatie heeft als het om omkopen gaat.

3 december 2019 om 08:58

Grappigste is dat hij hier indirect mee beweerd dat ronaldo die 4 balon dors alleen door real madrid heeft gewonnen

3 december 2019 om 09:46

Haha bf zo zie ik t dus ook.! Als real supporter vond ik het leuk dat Luka won maar het is wel discutabel. Feit blijft dat modric m deels heeft gewonnen omdat er veel kritiek is geweest dat pirlo, iniesta en xavi m niet gewonnen hebben en dat eigenlijk te krom voor woorden is. Dat Messi m wint.. niemand kan ontkennen dat leo de beste is. Ik geniet altijd van hem! Sterker nog ik kijk voornamelijk barca omdat messi er speelt xD.

Als je puur naar statistieken kijkt heeft Chiellini een punt. Het lijkt mij alleen niet zo handig als er nu allerlei mensen uit de school klappen om Cristiano te verdedigen . Om Real Madrid hiervan de schuld te geven is natuurlijk belachelijk. “Een signaal van Real Madrid, omdat ze niet wilde dat Ronaldo ging winnen”. Dit klinkt allemaal wel heel vergezocht, alsof Pérez France Football heeft gebeld om Ronaldo te beroven van zijn Ballon d’Or. Neem je verlies en misschien volgend jaar nog een kans.

Hij maakt zich een beetje belachelijk weer. Hij was degene die vorig jaar gebaren maakte naar Ronaldo dat zijn club de boel omgekocht heeft toen die penalty situatie was met Benatia, vervolgens komt hij hier melden nu hij ploeggenoot is van Ronaldo dat hij hem vorig jaar moest krijgen. Hahahah, en dat argument over de prestaties van genoemde spelers op het wk dan. Als er 1 presteerde op het WK was het Modric wel, die ook nog eens CL won, feit dat Virgil nu niet won is gewoon omdat Messi weer een ongekend niveau haalde in 2019, logisch dat hij dan weer wint. Draait 9/10 vrije trappen stijf de kruising in om maar een voorbeeld te noemen. Modric won hem vorig jaar 100 terecht. Als je je alleen belachelijk kan maken met uitspraken hierin, zeg dan gewoon niks. Wat echt een roof was, was in 2010. Dat was echt belachelijk, die moest echt naar Iniesta, net zoals vorig jaar Modric hem terecht kreeg. 2013 was ook een jaar waar je je vraagtekens bij kunt zetten met bijv. Robben. De andere winnaars laatste jaren zijn denk ik wel logisch te noemen

3 december 2019 om 09:51

Modric won m niet terecht, won m alleen vanwege teamprestatie. Naar mijn mening is het sws onzin dat ronaldo m zo vaak heeft. Jaar in jaar uit is er namelijk maar 1 echt de beste, zelfs in n minder seizoen. En dat is messi en nee ben helemaal geen messi fanboy, het is simpelweg de feitelijke waarheid

3 december 2019 om 10:24

Wat heeft dat gebaar hiermee te maken. Hij gebaarde zoals je zegt dat real de boel had omgekocht en niet dat ronaldo het had omgekocht of dat ronaldo het niet had verdiend. Ik vind dat het niet echt onverdiend was dat modric hem won, want speelde een geweldig wk. En het argument dat modric het alles door teamprestatie heeft bereikt geldt nog meer voor ronaldo bij real.

3 december 2019 om 10:56

Ja hij gebaart dus dat Madrid de boel omgekocht heeft. Bijgevolg bereikt Ronaldo enkel dat doelpuntsensaldo en die gewonnen finale vanwege het omkopen. Maaaaar nu is hij mijn teammaat en moet hij vanwege die gekochte cl winst logischerwijs ook de gouden bal winnen. Spreek je jezelf behoorlijk tegen. Ofwel is de prestatie van Madrid en bijgevolg Ronaldo gekocht en vals, dus verdient Cris geen persoonlijke erkenning. Ofwel was het terecht en kun je een argument maken dat Cris m wel had moeten krijgen. Beide kan natuurlijk niet

3 december 2019 om 14:56

Haha real8madrid, Juist, Chiellini kruipt een beetje bij Ronaldo naar binnen

Ronaldo had hem zeker vorig jasr moeten winnen alleen ik denk Real had weinig mee te maken...ik zou niet weten waarom, alleen hij zou daardoor niet meer op gelijke hoogte met Messi kunnen komen, want hoe pijnlijk het is merk je dat zijn leeftijd zijn prestaties tegenhouden....jammer, blijft Federer vs Nadal van het voetballerij (* zonder HGH )

Los ervan of modric hem wel of niet verdiende, het lijkt best toevallig dat ronaldo opeens de gouden bal moet afstaan wanneer hij niet meer real speler is. Ik denk dat hij hem bjjna zeker had gewonnen, was hij bij real gebleven. 2006 was het ook hetzelfde toen cannavaro ( die geweldig was) de prijs won, toevallig op dat moment net een speler van qas geworden, maar toen speelde zidane voor juve ook heel toevallig. Dit prijs slaat uiteindelijk nergens op, dat is al zovaak bewezen. Dat een speler als pirlo bv in 2006 op de 9e plek stond was ook niet te verklaren. En dit is maar een voorbeeld.

3 december 2019 om 11:04

Ja fabio won hem omdat hij naar Madrid ging. Niet omdat hij de serie A won (zogezegd), het wk won als aanvoerder en tegen december in la Liga fier aan kop ging (met 6 maanden later ook de eindwinst overigens). Logisch

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren