Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Burgemeester Tilburg sluit verbod op betaald voetbal niet uit

Laatste update:

Burgemeester Theo Weterings van Tilburg overweegt het betaald voetbal in zijn stad te verbieden. Weterings spreekt op NPO Radio 1 openlijk zijn twijfels uit of voetbalsupporters zich wel aan de coronaregels kunnen houden. Opmerkelijk genoeg stond de gemeente Tilburg donderdagavond wel toe dat honderden Willem II-fans samen naar de Europa League-wedstrijd tegen Rangers (0-4 nederlaag) mochten kijken.

“Ik ben het met u eens dat de negatieve voorbeelden opstapelen”, geeft Weterings, tevens voorzitter van de Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant, toe als het gedrag van supporters in de stadions ter sprake komt. “Een deel van de mensen dat de ongeregeldheden veroorzaakt zal het niet uitmaken, die willen niet het stadion in. Wat mij betreft wordt de afweging: kunnen we binnen de spelregels die er zijn überhaupt een vorm van betaald voetbal voortzetten? Daar zal ik over praten met mijn collega's. Ik heb met Ahmed Aboutaleb (burgemeester Rotterdam, red.) gesproken over hoe hooligans zich gedragen. Daar zullen we het zeker over hebben.”

Weterings benadrukt dat hij daar over moet nadenken, omdat er steeds gereageerd moet worden op de actuele situatie. "Daar zal ik ook met mijn collega's in de driehoek over moeten spreken, met politie en justitie. We moeten het afstemmen met collega's die in de voetbalsteden met dat bijltje moeten hakken. Dat is precies wat ik ga doen”, stelt de burgemeester van Tilburg. Hij zegt naar de ‘balans’ te zoeken. “Maar u weet ook dat we ook naar de economische en sociale effecten moeten kijken. We willen niet onnodig activiteiten onmogelijk maken, terwijl we nog op een goede manier binnen de spelregels ontmoetingen kunnen hebben. Dat is de afweging die op tafel ligt.”

NIEUWE BEELDEN? Grote groep supporters van Willem II Tilburg leeft de coronaregels niet na. Voor het feest is een vergunning. Ondertussen waarschuwt Diederik Gommers voor een lockdown ??

Geplaatst door voetbalzone op Donderdag 24 september 2020

"Deze groep laat zich misschien niet leiden en dan houdt het op om erover te kunnen praten wat er wel kan. Dan is het alleen nog verbieden en erop ingrijpen als zij tóch hun gang willen gaan", gaat Weterings verder. "Ik moet het beoordelen als de concrete situatie zich voordoet. Wel of geen publiek in de buurt? Dat zijn terechte vragen, die komen aan de orde en daar bereid ik me op voor met de driehoek in de voorbereiding op wedstrijden. Spelen zonder publiek is een reële overweging waarmee ik rekening houd. Maar ik zeg daarbij dat dit voor een deel van het probleem waarmee we donderdagavond te maken hadden geen oplossing is, want deze mensen willen hoe dan ook hun eigen gang gaan. Dat kan niet."

Opmerkelijk genoeg keken er donderdagavond nog honderden Willem II-supporters samen op een groot scherm naar de wedstrijd tegen Rangers FC, een evenement waarvoor de gemeente Tilburg toestemming gaf. Weterings stelt dat de fans toch wel bij elkaar waren gekomen. “Het verbieden van elke activiteit had grotere problemen kunnen opleveren”, benadrukt Weterings. “Het is een keuze tussen vele kwaden en het is niet goed gegaan, dat is duidelijk. Als wij niet de gelegenheid hadden gegeven om gezamenlijk te kijken, dan was het toch wel gebeurd. Ze waren hoe dan ook bij elkaar gekomen. Maar in dat geval wisten we niet in welk deel van de stad, en hoe ze zich zouden gedragen. Dan konden we niet ingrijpen, en geen afspraken maken vooraf.”

“Er is niet ingegrepen, vanwege de afweging: wat betekent het als we nu ingrijpen. Is het effect dan verspreiding? Daarop was het antwoord 'nee'. Het was dus kiezen tussen twee kwaden. Ik zal aan de gemeenteraad van Tilburg verantwoording afleggen over de keuze die ik heb gemaakt”, verklaart Weterings. Hij wil geen excuses maken, maar geeft toe dat hij misschien een andere afweging had moeten maken. “Ik heb ervoor gekozen dat ik wilde weten waar ze zijn, ik heb gekozen voor een beheersbaar scenario. Het klopt dat het beeld is dat mensen zich niet aan de regels hoeven te houden... Dat is ook zo. Maar ik kan dat beeld niet veranderen, ik kan alleen de afweging uitleggen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
25 september 2020 om 18:36

Ach, dezelfde slappe hap als meerdere van zijn partijgenoten al heel lang tonen en meerdere burgermeesters ook al jaren doen. En je kan toch gewoon betaald voetbal spelen? Supporters thuis en evt strenger straffen bij groepsvorming? (Dit is een vb hè)

25 september 2020 om 18:37

Kleine aanvulling.... er is toestemming gegeven met het in acht nemen van de corona regels. En als je dat dan niet doet kan dit het gevolg zijn..

25 september 2020 om 18:41

Bress188: dan moet je het ook zelf handhaven. Dat had de gemeente ook gezegd te doen. Bij de ingang en in het vak. Tuurlijk, die supporters zijn idioten, aan hen ligt het. Maar we staan toch totaal niet verbaasd dat dit ging gebeuren? Genoeg eencelligen tussen supporters.

25 september 2020 om 18:41

Sorry hoor, een heel zwak excuus. Dat is alsof je op het busstation in de kantine voor chauffeurs iedereen gratis alcoholische drank aanbiedt, maar dan wel op de verantwoordelijkheid van iedereen vertrouwt. Het is al lang duidelijk dat een dergelijk vertrouwen in burgers bijna altijd ongegrond is (zeker bij voetbalsupporters). Gewoon een zwak excuus van de stad dus.

25 september 2020 om 18:49

Fomus: grotendeels eens.... maar deze mensen verpesten het voor de rest. En waarom altijd handhaven.. ? Zijn toch simpele regels..

25 september 2020 om 18:57

Ik kom zeker regelmatig buiten. Maar in stations moeten er dan ook mondkapjesgedragen worden (in België toch).

25 september 2020 om 19:01

Meneer had inderdaad gewoon het scherm uit moeten zetten en de mensen weg moeten sturen na de 2e waarschuwing, dan nu dit zeggen is wel heel zielig.

25 september 2020 om 19:11

Gevolg zijn voor wie? Een club die geen partij is in dit evenement?? Vreemd

25 september 2020 om 18:38

De supporters straffen hun club, door middel van hun misdragingen! De gemeente heeft goodwill getoond en daar is ernstig misbruik van gemaakt. Daar hangen natuurlijk consequenties aan!

25 september 2020 om 18:42

Maar ga nu eens in op waarom er toestemming is gegeven. Daar snap ik werkelijk de ballen van. De cijfers lopen weer op. Iedereen wordt geacht zich aan de regels te houden, maar deze burgemeester zet voetbal boven de wet.

25 september 2020 om 18:47

Tuurlijk is dat idioot geweest van onze burgermeester, maar er mag ook gewoon met de vinger naar die 1000 andere idioten gewezen worden. We hebben het over Tilburg, dit voorjaar HET epicentrum van de corona uitbraak. En dan als een stelletje idioten gaan gedragen.Die toestemming is gegeven om de rest van het centrum van tilburg te ontlasten van die zogenaamde supporters. Persoonlijk was ik meer van geen evenement en bij welke misdraging dan ook, lik-op-stuk beleid toepassen.

25 september 2020 om 18:57

Goodwill getoond? Deze gemeente doet aan willekeur, alleen stellen ze zich soepel op wanneer ze er zelf profijt bij hebben...

25 september 2020 om 19:14

Je kunt een club niet straffen voor een evenement dat door de gemeente zelf geregeld is. W2 moet zorgen dat het in en rond het stadion ordentelijk verloopt. Ze zijn niet veranderlijk voor een evenement op een andere plek in de stad.

25 september 2020 om 18:43

Het was ook een moeilijke situatie. De verwachting was dat supporters sowieso in grote getallen samen gingen komen. Met verbod was er dan chaos door heel de stad, en op deze manier had je het grootste deel tenminste op 1 plek.

25 september 2020 om 18:44

Moeilijke situatie? Gisteravond speelde PSV ook. Hebben daar dezelfde taferelen plaatsgevonden?

25 september 2020 om 18:55

Als die verwachting er is ga je er met het hele korps heen om eens flink bonnen te gaan schrijven.

26 september 2020 om 15:17

Die 2 kun je natuurlijk niet met elkaar vergelijken. Voor willem 2 staan dit soort wedstrijden een beetje gelijk aan het spelen van de CL finale.

Of je verbied toeschouwers en gaat lekker voetballen in een leeg stadion?

25 september 2020 om 18:37

Maar hij denkt vast dat Willem II supporters bij elke wedstrijd zo samenkomen. Staat ver van de realiteit, deze burgervader. En een opmerking van niets, gaat toch niet gebeuren.

25 september 2020 om 18:42

Ja haha nu lijkt het wel alsof hij bang/boos is dat mensen samen komen, terwijl de stad er zelf tot gisteren er nog achter stond. Begrijpen die begrijpen kan.

Was te verwachten met dit soort taferelen en geef de burgemeester groot gelijk!. Ze moeten zich diep schamen in Tilburg. Zo ziet het er dus uit wanneer je alles verpest voor de rest van Nederland.

25 september 2020 om 18:39

Wat een onzin. Je nodigt je supporters uit voor een feest en vervolgens je eigen straatje schoonvegen en supporters de schuld geven. Je hebt ze niet eens een kans gegeven om veilig thuis te kijken

25 september 2020 om 18:45

Geen kans gekregen om veilig thuis te kijken 😂? Heeft hij ze onder schot gehouden en gedwongen allemaal samen te komen dan?

25 september 2020 om 19:10

Je weet toch hoe voetbal supporters zijn? Als je 15.000 in de kuip een kaartje laat kopen, dan komen er 15.000. Maar je kan er ook 10.000 laten komen. Als je supporter bent wil je zo'n feest niet missen, dus de grootste fout is hier iets van amusement aan te bieden.

25 september 2020 om 18:40

Hou toch op met dat schamen . Echt de hypocrisie is tenenkrommend. Kroegen , bordelen , vliegtuigen , samen in autos etc etc is allemaal geen probleem . Maar wat willem 2 supporters zijn de blijkbaar de grootste vijanden van de staat

25 september 2020 om 18:57

Hoh bordelen wil Grapperhaus gaan verbieden nu hij getrouwd is.

25 september 2020 om 18:45

Degene die zich het meest moet schamen is die burgemeester. Gisteren zet je een scherm neer voor supporters en vandaag is het voetbal in lege stadions zelfs niet meer mogelijk.

Haha lulletje rozenwater. Eerst toestaan dat 800 bij elkaar mag komen, zonder controles van politie of boa’s en dan nu dit doen. Lekker simpel. Laat me ook burgemeester worden

25 september 2020 om 18:38

Waren helaas wel meer dan 800. Groot gelijk heeft hij idem Aboutaleb..

25 september 2020 om 18:39

Maar dat is toch controle en handhaven? Iets waarin ze gisteren totaal nalatig zijn geweest?!

Wat n lachertje, het is zijn schuld dat die gisteren dat feest door liet gaan en nu ineens dit zeggen ... heel apart

Zeer onpopulaire mening natuurlijk maar de beste man heeft wel gelijk. Dit staat even los van zijn eigen mismanagement wat natuurlijk lachwekkend slecht was. Zoals het nu gaat in Nederland gaan we weer richting een lockdown omdat velen onder ons het niet in hun hoofd kunnen plaatsen dat het eigen gedrag toch echt moet veranderen.

25 september 2020 om 19:04

Eens, maar wat heeft dat met voetbal te maken? Buiten een paar schreeuwlelijken en een wedstrijd van Feyenoord gaat het aardig goed in stadions. Buiten het feit dat ze in Rotterdam nu nota bene willen bewijzen dat de verspreiding in stadions verwaarloosbaar is. Als je ineens het betaald voetbal stillegt omdat het op andere plekken niet goed gaat, jaag je alleen maar mensen tegen je in het harnas. Geef de mensen brood en spelen toch? Ik vind het vergelijkbaar met uitspraken van Aboutaleb dat er landelijke maatregelen nodig zijn. Dat zegt hij omdat het water in rotterdam aan de lippen staat. Dan denk je al snel dat het overal zo heftig en onhoudbaar is. Dit incident in Tilburg is niet meer dan een incident. Dan slaat het nergens op om betaald voetbal stil te leggen, omdat een paar supporters het stadion niet in mochten voor een grote wedstrijd en dus buiten samen kwamen.

25 september 2020 om 19:06

Zo is het en niet anders. Bizar hoe mensen blijven roepen om meer vrijheden en zich niks van de meest simpele regels aantrekken, om straks de overheid de schuld te geven als we weer in lockdown gaan. Dat lijkt op dit moment onvermijdelijk. Zeker als we straks weer meer binnen zitten. Ze doen net alsof de regering een of ander dictatoriaal bewind voert, maar wij hebben zóveel vrijheden nog. En 1,5m hoe moeilijk is dat?? Heel irritant. Zeker nu Aboutaleb alweer rept over landelijke in plaats van regionale regels. Halve land redt zich prima met de huidige regels. We zijn als volk hard op weg alles voor onszelf te verpesten, terwijl het absoluut minimale van ons gevraagd werd.

Dit kun je verwachten met ondoordachte acties zoals deze. Je verpest het ook voor de andere fans.


Ik hoop niet dat het zover komt.

Zo lust ik er nog wel een paar. Komt dit echt uit de mond van dezelfde man die een fanplein voor 1000 bierdrinkende voetbalsupporters gister nog een goed idee vond? Wat een waanzin. Hou je aan de regels en dan kan het prima, dat hebben we bij veel Eredivisieclubs gezien. Deze man probeert de aandacht af te leiden van zijn eigen fouten, niks meer niks minder.

Wat een hypocriet... Eerst zo'n feest toestaan en vervolgens helemaal iets anders roepen... Gene teken van beleid maar gewoon dom lullen. Zo kan ik het ook

25 september 2020 om 18:39

Wat pas hypocriet is, schreeuwen om versoepeling en daarna de fout in gaan, want het zijn allemaal volwassene mensen en dan nu de schuld willen leggen bij de burgemeester. Ze krijgen iets toegereikt en verpesten het voor hunzelf.

Eerst toestaan dat het een zooitje word en dan gaan zeggen dat je het wil gaan verbieden. Lijkt wel of hij hier op uit was. Iedereen kon aan zien komen dat dit ging gebeuren en nu zeuren. Heel apart😏😏.

Dus de persoon die gisteren dat feest door liet gaan en niet ingreep wil nu het voetbal verbieden. Ik zou beginnen met ingrijpen als het fout gaat....

Ongelooflijk nou krijgen burgemeesters alle macht die vinden het nu heerlijk al die macht.... Corona virus is al maanden weg, die testen zijn niet betrouwbaar pcr testen betrouwbaar zijn, plus er heerst rhinovirus. Opeens is de normale griep weg erg raar.

Lekker makkelijk, nu de schuld bij hem neerleggen. Wat een onzin, eerst schreeuwen om versoepelingen. Krijg je iets toegereikt, ga je zelf de fout in en dan weer de schuld bij hem neerleggen. Zeer zwak, het zijn toch volwassenen? Of nja lekker dronken natuurlijk, en volop de regels overtreden. En dan straks weer klagen dat de strenge regels moeten veranderen. Wat een hypocriet gedoe. Krijg je iets toegereikt, hou je dan gewoon aan de regels. Hoe moeilijk kan het zijn.

25 september 2020 om 18:40

Helemaal met je eens, groen randje wat mij betreft. Echt ongekend hoe onnozel en egoïstisch sommige mensen toch kunnen zijn.

25 september 2020 om 18:43

Ja, het wordt enger en enger. Ik ben blij dat ik zulke leuke, mooie en sympathieke vrienden heb die nog wel normaal zijn. Langzamerhand besef ik hoe erg we in de minderheid zijn. Idioten nemen over, met angst kijk ik de verkiezingen in maart tegemoet.

Gaat hij nu even zijn gedrag compenseren om een wit voetje te halen bij de KNVB en de Regering?

Deze burgemeester merkt nu dat hij zijn billen heeft gebrand. In plaats van zelf op de blaren te zitten door schuld te erkennen, legt hij nu de schuld bij de supporters. Ja die dragen ook verantwoordelijkheid, maar je spoort ze wel echt aan om de regels te overtreden door een vergunning voor zo'n evenement te verlenen.

25 september 2020 om 18:42

Het zijn toch volwassene, men schreeuwt toch om versoepeling. Geeft aan dat het mogelijk is. Dan krijgen ze iets toegereikt en verpesten ze het compleet en dan klagen op de burgemeester. Dat is pas onzin. Echt, ze zouden harder mogen optreden en ze niets meer geven. Ze leren het toch niet en dat zouden volwassenen moeten zijn. Lekker dronken compleet de fout ingaan. Tjsa lekker makkelijk om nu naar de burgemeester te wijzen.

25 september 2020 om 19:10

De jongens die er waren klagen toch niet op de burgemeester? De rest van Nederland klaagt op de burgemeester omdat hij zoiets idioots liet doorgaan.

Feit is dat je met deze groep idioten altijd had verloren als Burgemeester tenzij je al deze mensen preventief opsluit voor twee weken zodat ze toch lekker gezellig met zijn allen heel dronken kunnen worden en lekker kunnen genieten van een vier nul afgang. Dit zijn dezelfde hersenloze idioten die met 1000000 man langs huizen van voetballers gingen, vervolgens massaal juichen voor hun deuren omdat ze Europa in gingen. Wat deze Burgemeester ook had gedaan, hier valt niks tegen te doen en schijnbaar is dit ook de bevolkingsgroep die op hun 14e al zwanger zijn, dus je begrijpt het is net corona, het worden er steeds meer.

Geen verantwoordelijkheid nemen als belangrijkste persoon in de veiligheidsdriehoek, gewoon verkeerde beslissing en nu credits terug willen halen... richting bv Nederland en de politiek... geeft te denken

Tja eerst toestaan dat ze allemaal bijeenkomen en dan verwachten dat iedereen zich netjes aan de regels houdt. Dat is wel erg opportunistisch.

Echt een ketting reactie aan verkeerde beslissingen genomen deze man. Maar zelfreflectie kent ie niet

Hier zit geen enkele logika in. Eerst een grote beeldscherm plaatsen maar als het misgaat het voetbal verbieden. Spierballentaal zonder spierballen.

25 september 2020 om 19:11

Ik vind het juist van een enorme lafheid getuigen dat die gozer stelt dat er geen harde noten gekraakt zijn uit angst voor wat de Boze Gemene Voetbalfan dan doet. Door zijn lafheid benadrukt hij dat wetten en regels enkel voor hen telt die zich er aan wilt houden. Als je maar een klein beetje een grote mond en agressieve houding op zet gelden er andere regels. Het getuigt van een ongekende lafheid om de regels gewoon te hanteren en overtreders aan te pakken. Daarmee is deze flippo niet langer de baas in Tilburg, dat is het misdragende volk. Waarmee hij algemene voetbalfans voor het gemak allemaal ook nog maar even als hooligan weg zet.

'ik had laatst een vervelende ervaring bij de Kruidvat, dus als straf ga ik nooit meer naar de Etos'. Dat is een beetje wat deze Weterings hier zegt.

Dit is een beetje raar. Ze hebben dat feest zelf georganiseerd. Ik vind het niet eens zozeer de fout van de supporters. Dat is het hele punt, ook met de #ikdoenietmeermee. Mensen hebben behoefte aan wat lucht. De situatie is nu eenmaal al ruim een half jaar erg benauwd. Die campagne was idioot en erg onhandig ingericht maar deze voetbalsupporters, en die in de kuip, vertonen naar mijn mening niet heel verrassend gedrag. Als je mensen maandenlang in een lastige situatie duwt en je geeft ze ook maar een heel klein beetje om daar uit te komen en zich gewoon even ‘normaal’ te gedragen, pakken ze onmiddellijk die kans. Neemt niet weg dat het ongelofelijk idioot is en dat deze mensen het op deze manier hoogstwaarschijnlijk weer verkloten voor de rest, maar het probleem ligt bij de mensen die hen de ruimte verschaft om zich zo te gedragen. De gemeente Tilburg moet hier dan ook de hand in eigen boezem steken. Net als de KNVB (of wie er dan ook besloten heeft dat de stadions weer open mogen) dat moet doen omdat zij onder hele rare voorwaarden de stadions open hebben gegooid. Beperkt aantal mensen binnen laten, mondkapjesplicht en dat heel streng handhaven, dat is te doen. Van de intelligentie van de mensheid uitgaan is beginnersfout nummer één. Dat getuigt eigenlijk gelijk al van een gebrek aan menselijke intelligentie.

Wie geeft deze onbenul een podium. Gewoon een feestje organiseren die gedoemd was te mislukken. Zoals aangegeven gaan regels in combinatie met alcohol niet samen. Toch door zetten en dan nu het voetbal de schuld geven, waanzinnig.

Laten we eerst wachten over een maand hoe de echte cijfers die er toen doen ervoor staan, dus ICs en overledenen.. Besmettingen zegt vrij weinig, helemaal met een test die niet betrouwbaar is (gezegd door van dissel zelf).. Als die gewoon stabiel blijven, dan kunnen we weer toe naar nornaal gevulde stadions .

Er had sowieso geen toestemming moeten komen van deze burgemeester. Het leek net een festival. Ik las 800 man. Dan ben je wel heel naïef als burgemeester om te denken dat dan de 1,5 meter word aangehouden. Tevens was er bier verkrijgbaar. Bij een paar biertjes kruipen de mensen vanzelf wel naar elkaar.

Want een walgelijk man is dit toch, hypocriete gluiperd eerste klas. De horeca in Tilburg wordt continue door handhavers gecontroleerd en voor het minste een boete opgelegd of moeten ze zelfs sluiten, want de gemeente is streng ivm de regels. Maar wanneer ze er zelf baat bij hebben hoeven deze regels niet streng te worden nageleefd, zoals bij de Tilburgse kermis en gisteren. Zoveel onvrede hier vanwege deze voorkeursbehandeling en hoop dat de getroffen horeca zich hier tegen gaat aanvechten en deze man oprot

Je had als burgemeester kunnen weten dat er geen afstand gehouden zou worden. En al zeker niet zonder vaste zitplaatsen. En nu het uit de hand gelopen is dan de vermoorde onschuld spelen. Je weet toch ook wel dat dit uitgebreid in het nieuws zal komen. Gewoon aftreden man.

Dit is van de zotte. De club w2 heeft hier niets mee te maken. De stad, onder leiding van de burgermeester, organiseert een evenement tijdens een voetbal wedstrijd. Dit evenement loopt uit de hand, er wordt niet gehandhaafd door de gemeente, er volgt kritiek en dan probeer je de gevolgen van je eigen verkeerde optreden neer te leggen bij een club die niets met het evenement van doen heeft. Werkelijk een schandelijke manier van je handen schoon proberen te wassen. Maar ja, politiek anno 2020

Wat een lachertje is dit zeg, de schuld ligt gewoon bij de Burgemeester en gemeente, die hebben het goed gevonden en het feest gegeven voor de supporters en als er 800 man mogen komen dan komen die toch, het waren er 1000. nu praat de burgemeester zo dat de voetbalsupporters het hebben gedaan en hij pleit ook nog voor dat elke club maar zonder supporters moeten spelen voor de fout, die hij heeft gemaakt. Nee de burgemeester en gemeente moeten een boete krijgen die hebben de regels aan de laars gelapt.

25 september 2020 om 19:18

De schuld ligt bij de idioten die geen bereidheid hebben om even net iets minder uitbundig te leven dan een jaar geleden. Sorry hoor, is iedereen een kind hier of?

25 september 2020 om 19:22

De burgemeester en gemeente hadden geen toestemming mogen geven voor dit.je mag niet meer gasten ontvangen in huis dan 6, je mag een trouwfeest geven tot 50 gasten, en dan gaat een burgemeester en gemeente een feest geven voor 800 man dat kan toch niet en tja dat de supporters los gaan. Dat is ook niet goed te praten die moeten zich ook aan de regels houden. De schuld zit echter bij de burgemeester en gemeente die hebben het feest geven.

Eens kijken hoeveel mensen er van deze groep straks positief testen en dan conclusies trekken. Misschien werkt de open lucht de overdracht van het virus wel tegen.

25 september 2020 om 19:25

Als het goed is, is iedereen gevraag om een gezondheidstest in te vullen en ze naam in te vullen.en als je klachten had dan kwam je er niet in.

Wat een ontzettende hypocriet. Toestemming geven om met 800-1000 supporters de EL-wedstrijd te volgen, niet ingrijpen wanneer de maatregelen niet nageleefd worden, vervolgens naar de eigen verantwoordelijkheid wijzen en nu dreigen met uitsluiting van betaald voetbal. Klinkt bijna als een vooropgezet plan. Misselijk word ik van zulke incompetente bestuurders.

25 september 2020 om 19:57

100% mee eens. Ook altijd met het argument komen dat ze dan toch wel elders in de stad waren samengekomen en dat ze het dan niet kunnen controleren. Nu konden ze het controleren en deden ze niks! Handhaving schijnt in NL erg moeilijk te zijn.

Lekker weer uithalen naar het betaalde voetbal om de aandacht af te leiden van je eigen falen en incompetentie. Hij had gewoon niets moeten organiseren en de ME moeten inzetten om uitwassen in de stad te ontkomen.

Zondag tegen Heracles in het stadion ging het prima. Donderdag maakt een groep die zelf heeft aangegeven dat zij niet in het stadion komen zolang de huidige coronarrgeld gelden er een potje van en Weterings overweegt om het voetbal te verbieden. Ik kan de logica niet volgen. Daarmee straf je de supporters die wel in het stadion komen en zich wel gedragen. Wat gaat er in het hoofd van die man om?

Het probleem is betaald voetbal? Het probleem is een evenement wat hij zelf loopt te faciliteren, waar een enorm feest voor een paar honderd fanatieke supporters georganiseerd wordt. Een totaal verkeerde inschatting dat zoiets kan. En dan nu je handen ervan af trekken en zeggen dat het hele BVO het probleem is. Waardeloos, geen ruggengraat omdat hij niet durft te handhaven en geen enkele zelfreflectie. Het hele BVO bestraffen voor een ander type evenement wat je als burgemeester zelf toestond en waar je als autoriteiten zelf de verkeerde inschatting hebt gemaakt. Dit soort burgemeesters mag je wat mij betreft de laan uitsturen. Wees toch een vent en geef je eigen fouten toe in plaats van deze zielige poging je eigen straatje schoon te vegen.

Deze man toont aan totaal niet capabel te zijn. Hij geeft honderden supporters toestemming om op een plein voetbal te kijken, want dan is het handhaven van de maatregelen volgens hem makkelijker dan wanneer mensen zelf elders voetbal gaan kijken. Dit is totaal uit de hand gelopen en er werd niets gehandhaafd. Vervolgens dreigt hij wedstrijden van Willem II te verbieden omdat supporters zich niet aan de regels kunnen houden. Het is een beetje een stier de rode lap voor houden. Deze man kan beter de eer aan zichzelf houden en lekker iets anders gaan doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren