Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Brobbey reageert opvallend beheerst op harde woorden van Koeman

Laatste update:

Brian Brobbey kan wel leven met de kritiek die Ronald Koeman afgelopen maandag uitte. De bondscoach van het Nederlands elftal vindt dat de spits van Ajax veel beter zou moeten afwerken. Brobbey krijgt de harde woorden van Koeman woensdag voorgelegd op de persconferentie in aanloop naar het Europa League-duel met Brighton & Hove Albion en reageert daar direct op.

"Ik hoop nog steeds dat hij zich doorontwikkelt. We hadden hem de vorige interlandperiode bij Oranje. We waren aan het afwerken en je zag dat zijn eerste aanname en de manier van afwerken niet goed was", zei Koeman maandagavond op stellige wijze bij Rondo.

Koeman neemt dat zowel Brobbey als Ajax kwalijk. “Dan vraag ik me af: wat doe je dan bij de clubs waar je bent geweest, als spits? En met alle respect, dat John Bosman nu de spitsentrainer wordt waar Brobbey naar uitkijkt... Hoe lang zit Brobbey al bij Ajax? Hij is tussendoor naar Leipzig gegaan, is teruggekomen, speelde niet... Als technische staf ga je dan toch ook extra je best doen?”

Reactie Brobbey
Jeroen Stekelenburg van de NOS wil van Brobbey weten wat hij ervan vindt dat iedereen een mening over hem heeft. "Ik ben nog een jonge speler, 21 jaar", verwijst de spits naar zijn jeugdige leeftijd. "Ik heb natuurlijk heel veel verbeterpunten en dat is trainbaar, ja." Stekelenburg wil vervolgens weten of het anders binnenkomt bij Brobbey nu de kritiek niet afkomstig is van analisten, maar van de bondscoach.

"Ja, wat ik net zei. Ik ben nog maar 21 jaar", herhaalt Brobbey. "En mensen zeggen altijd wel wat over me, daar heb ik geen invloed op. Dus ja." De Ajacied gaat in op de vraag of hij inhoudelijk kan leven met de kritiek van de buitenwereld. "Ik kan er eerlijk gezegd wel mee leven, ja", aldus Brobbey, die in de lach schiet als John van 't Schip hem steunt. "Hij heeft brede schouders."

Stekelenburg vraagt aan Van 't Schip wat hij vindt van de kritiek van Koeman op Brobbey. "Nou ja, het is ook zijn speler natuurlijk, als je bij het Nederlands elftal zit. Ik wil daar niet te veel op ingaan. Ik denk dat het handig is dat als dat leeft, dat je dat met elkaar bespreekt. Punt.", geeft de Ajax-coach mee aan Koeman. "

Even later gaat Van 't Schip toch dieper in op de kwestie. "Ik ben erg positief over Brian, zeker als ik zie wat hij ons team brengt. We moeten de uitspraken van Koeman ook niet overdrijven. Hij heeft hem namelijk wel geselecteerd, dus Koeman ziet ook zijn kwaliteiten. Brian is fitter en sterker dan toen hij terugkwam bij Ajax en hij kan negentig minuten blijven gaan. Het is een sterk aanspeelpunt en hij heeft diepte in zijn spel. Maar Brian kan zeker nog stappen maken. Hij is al een goede spits, maar kan een nog betere worden."

Taakstraf
Brobbey krijgt op het persmoment tevens de vraag hoe hij aankijkt tegen de taakstraf die is uitgedeeld aan de zestienjarige FC Twente-fan die hem na Ajax-thuis racistisch bejegende. "Het is alleen maar beter dat die jongen dat heeft gekregen. Ik hoop dat hij van zijn fouten gaat leren, dat het niet goed is wat hij deed. Ik hoorde het gisteren (dinsdag, red.) en dacht bij mezelf: Ja, dat is goed. Daarmee is het boek voor mij ook gesloten."

Vind jij Brian Brobbey goed genoeg voor Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ontzettend sterke reactie, van beide heren. Ik vind de manier waarop Van 't Schip het opneemt voor zijn speler, zonder helemaal weg te duiken voor de inhoudelijk terecht kritiek, echt goed. Prima ook daarom dat hij het "advies" aan Koeman geeft om dit soort dingen met elkaar - en dus niet in de media - te bespreken. Ajax heeft aan hem een uitstekend 'uithangbord'.

En of het stoïcijns is of 'gewoon' kalm, de reactie van Brobbey op de vraag over de taakstraf van die jongen bevalt me ook. Natuurlijk, het is al langer geleden en hij heeft alle tijd gehad om zijn gedachten hierover te vormen, maar hij spreekt zonder rancune. Keurig.

8 november 2023 om 13:36

Eens, de kritiek is terecht.
Of Koeman het in de media moet benoemen is de vraag, maar ik vind dat dat moet kunnen. Ook om een speler te raken
En dan is dit de reactie waar je op hoopt... En nu hopen dat hij er ook aan gaat werken

8 november 2023 om 14:20

Wat moet Koeman dan zeggen? Brobbey is superscherp en schiet alle ballen erin? Het is natuurlijk ook de kracht van de tafel van Rondo. Zet mensen bij elkaar die elkar goed kennen en dan zeg je misschien iets meer dan eigenlijk verstandig.

8 november 2023 om 14:48

Hij kan ook gewoon zeggen dat Brobbey zich nog moet verbeteren op bepaalde aspecten welke je alleen intern met hem bespreekt... Voor iemand met jouw naam bijzonder weinig nuance in je reactie...

Edit: stond jou, moet natuurlijk jouw zijn.

8 november 2023 om 15:00

@afcad3nnis

Eens met wat je zegt. Waar menig "kenner" in doorslaat, imho, is dat er soms vergeten wordt hoe jong deze gasten zijn. Brobbey, niet mijn favo speler, maar hij is nog maar 21. op zo'n jonge leeftijd al overal afgekraakt te worden lijkt me ook niet makkelijk mee dealen. Nogmaals, niet mijn favo speler, maar ik kan me wel indenken dat het leven als 21 jarige spits er niet makkelijker wordt om overal maar de kritiek te Lezen. ik hoop voor hem dat van 't Schip het beter aanpakt.

8 november 2023 om 16:02

Misschien kan hij ook bedenken dat hij een spelertje van 21 jaar niet publiekelijk hoeft af te kraken. Hij zit er niet alleen om naar het volkslied te luisteren hè? Misschien heeft hij ook een soort mentor-rol voor jongere spelers, die wellicht in de toekomst belangrijk kunnen worden in Oranje? Hij kan toch ook gewoon vertellen dat Brobbey niet echt gelukkig is in de afwerking en daaraan moet gaan werken?

Nou is "tactvol" niet echt een woord uit de vocabulairevan Koeman.

8 november 2023 om 17:08

@ajaja,
Tsja, dat had ook gekund, maar ik vind dat het wel wat minder soft mag en het zijn professionals. Als ze 3x scoren staan ze ook vooraan om complimenten te ontvangen. Als ze dan iets niet goed doen mag dat toch ook in de media komen naar mijn mening. Zeker als het intern ook besproken is.

8 november 2023 om 18:01

@fr010frdam

"als ze 3x scoren staan ze ook vooraan om complimenten te ontvangen."
Net zoals jullie spits die een panenka mist bedoel je?

Nu wil ik niet meteen lullig doen, want jullie spits presteert prima, maar op iemands foutje hem meteen afmaken...ja, hij heeft meerdere fouten, maar kom op, die gast is 21, geef hem positieve kritiek, en hij komt er bovenop. En da ben ik nog geens eens een Ajacied!

8 november 2023 om 18:18

@badhabbit,
Waarom Feyenoord hierbij betrekken? Alsof mijn mening anders was als Brobbey een Feyenoorder was.
Verder vind ik kritiek op 1 domme actie iets anders dan op duidelijke ontwikkelpunten. Wel is kritiek het risico dat Santi na neemt met zon penalty. Prima dat mensen daar een mening over hadden.
Ik vond de kritiek niet zo erg. Koeman legt gewoon uit wat beter moet. Puur om hem te raken.
Aan Brobbey om het te laten zien.

8 november 2023 om 14:18

Goede reactie inderdaad, maar Brobbey is op dit moment gewoon nog niet op het niveau van het Nederlands Elftal. Geen schande op zijn leeftijd, maar laat hem eerst eens een jaar op niveau presenteren en zijn zwakke punten verbeteren.

8 november 2023 om 14:22

ik denk niet dat zijn leeftijd er echt veel mee van doen heeft. We hebben ze op veel jongere leeftijd veel beter zien presteren. Het is gewoon geen hoog nivo wat Nederland aan spitsen heeft momenteel.

8 november 2023 om 15:37

@nuanceman

Brobbey is 21, en prof voetballer. Het enige wat hij leest in de media is dat iedereen hem afkraakt. Nu wil ik niet zeggen dat hij, of wie dan ook met fluwelen handschoenen aangepakt moet worden, maar leer maar eens dealen met al die kritiek, over het algemeen negatief, op de leeftijd van 21 jaar. De buiten wereld doet maar of dat normaal is. Lekker samen met andere "experts", die nooit iets fout gedaan hebben in hun carrière kritiek leveren op alles wat iemand fout doet, en daar nog voor betaald worden ook. Voor de duidelijkheid, Brobbey is niet iemand waar ik fan van ben, maar men kan ook te ver doorslaan in analyses, imho...

Ik vergeet soms ook dat deze jongen pas 21 jaar is. Dan geef ik Koeman wel gelijk dat het nog trainbaar is. Ik zou bij Ajax wel graag willen zien dat op spitspositie wat meer gerouleerd gaat worden. Geef ze alle 3 maar wat kansen dan komt er vanzelf een concurrentiestrijd.

8 november 2023 om 22:16

Denn er is toch al een concurrentiestrijd, Akpom krijgt ook steeds meer speeltijd.

Het is ook wel bijzonder. Een jongen selecteren die het niveau van de rest van Oranje echt niet aantikt en dan kritiek hebben over het feit dat hij het niveau niet aantikt.

Accepteer gewoon dat het behelpen is in de spits en experimenteer een beetje. Dallinga en Zirkzee doen het ook leuk. Kijk welke speler het beste binnen dit Oranje past. Ik zou met name Zirkzee graag willen zien. Die is groot, sterk, kan een balletje aannemen en ook heerlijk wegleggen. Geen echte scorende spits, maar wel iemand die prima kan samenwerken met spelers als Simons, Malen en Bergwijn denk ik.

8 november 2023 om 13:33

Zirkzee of Dallinga is het ook totaal niet. Gewoon lekker even vasthouden aan Memphis en Gakpo als ze fit zijn tot er een spits opstaat die daadwerkelijk mee kan op het niveau. Zirkzee en Dallinga hebben net als Brobbey nog een ontwikkeling door te maken.

Daarbij heeft het geen zin om een spits op te stellen die in dienst van anderen speelt. Malen en Bergwijn zijn nou ook niet bepaald geweldenaren, evenals de alternatieven. Malen staat alweer 12 wedstrijden volledig droog, terwijl Bergwijn z'n rendement bij kan werken door middel van penalties waardoor het er nog leuk uitziet. Dan ga je niet Dallinga of Zirkzee opstellen als Gakpo en Memphis fit zijn. Alleen Simons presteert echt bij z'n club, is stabiel en speelt op een goed niveau.

8 november 2023 om 13:38

Zirkzee speelt behoorlijk de laatste tijd. Zou hem ook wel een keer willen zien....bij gebrek aan beter dus

8 november 2023 om 13:41

Het gaat natuurlijk ook om de spelers achter Memphis en Gakpo. Overigens is Memphis wel érg vaak geblesseerd. Daar moet gewoon een alternatief voor komen.

Zirkzee doet het overigens echt prima in Italië. Uitstekende goal gemaakt tegen Inter en een prima assist tegen Lazio.

8 november 2023 om 15:58

Met 3 goals is dat toch ook niet echt de verlosser waar we op wachten toch?

Ik moet bekennen dat ik Dallinga niet echt volg, maar Zirkzee kon mij bij Jong Oranje ook niet echt bekoren. Dus alle hoop op Gakpo.

8 november 2023 om 16:36

@ajaja
Hij is wel meer dan alleen een doelpuntenmaker. Zijn spel als aangever en iemand die de bal voorin vasthoudt is veel belangrijker. Als zn eerste aanname beter wordt, gaat hij nog hele mooie dingen laten zien. Maar zeker beter dan Brobbey en Weghorst.

8 november 2023 om 14:15

In Nederland verschuilen wij altijd achter leeftijd, maar Robben en Van Persie deden dat toch ook niet? De beste staan op wanneer het moet en noemen geen leeftijd. Stel je bent te langzaam, zeg je dan ook ik ben te oud. Ronaldo en Messi noemden nooit een leeftijd als iets slecht ging.

“Dan vraag ik me af: wat doe je dan bij de clubs waar je bent geweest, als spits?

Dat heb ik nou ook met Koeman nu hij zoiets roept. Wat doe je dan als trainer als je eerst iemand oproept, er dan achter komt dat de afwerking niet voldoende is, vervolgens op blijft roepen en zelfs speelminuten geeft...

8 november 2023 om 13:32

Bij gebrek aan beter....zo werkt het

8 november 2023 om 20:52

Hele rare reactie. Koeman had tig geblesseerden. Hij moest toch een spits oproepen, dus dan mag je toch aannemen dat de spits van Ajax, ookal is hij je nummer 18 op je lijstje, in ieder geval iets brengt. Dat zegt natuurlijk niets over of Koeman zijn tekortkomingen wel of niet kende voordat hij hem selecteerde. Daarbij is selecteren van een speler ook een signaal geven dat iemand op de goede weg is.

Sorry, maar uit deze simpele voetballers komt echt geen zinnig woord. Als ajacied steun ik de voetballer Brobbey bijzonder sterk, maar aan interviews met een Brobbey of Bergwijn heb je dus echt helemaal niks. De journalisten zouden als protest gewoon geen vragen meer moeten stellen. Het is echt vervelend en lomp.

8 november 2023 om 13:11

Nou laten we een experimentje doen. Wat zou jij antwoorden op zo'n vraag? Ik ga er vanuit dat jij wél met een kwaliteitsantwoord kan komen? Ik ben erg benieuwd naar je antwoord.

8 november 2023 om 13:19

Ik vind Brobbey dus juist sterk, gewoon eerlijk en nuchter en hij toont behoorlijk wat zelfreflectie hier.

8 november 2023 om 15:26

Wat was een voor jou passend antwoord geweest?

Qua inhoud kan Brobbey hier zelf ook niet veel tegen inbrengen. Hooguit op de vorm waarin Koeman zijn boodschap verkondigde, maar of dat tactisch zou zijn is een tweede.

Zeer volwassen reactie van iemand die toch nog maar 21 is. In beide gevallen

8 november 2023 om 14:49

Inhoudelijk vind ik het wel een hele zwakke reactie. Hoe lang speelt hij al bij Ajax ? Het zou toch niet moeten kunnen dat hij zo'n slechte balcontrole heeft.

8 november 2023 om 15:46

@janssen

Hoezo is dit een zwakke reactie volgens jou? De beste jonge is pas 21, wat had je verwacht, een Cruijfiaans respons? Hij geeft nota bene zelf aan dat hij verbeter punten heeft...

8 november 2023 om 16:09

Ik vind dat als je 21 bent je een goede trap en basis techniek moet hebben. Voor een Dumfries die op ongeveer deze leeftijd pas in het betaald voetbal terecht gekomen is zou ik zo'n opmerking nog kunnen begrijpen, maar van een speler die vanaf jongs af aan bij een betaald voetbal vereniging zit (ook nog die waarvan gezegd wordt dat het de beste opleiding is (of was)) mag je meer verwachten. Ook als je ziet dat hij nu al bijna alweer 2 jaar bij Ajax zit en nu pas specifiek met Bosman op afwerken gaat trainen is voor een prof gewoon te laat. Ook al ben je pas 21. Je hebt dan wel weer een tijd niets gedaan.

8 november 2023 om 16:38

@janssen

"je hebt dan wel weer een tijd niets gedaan."

En jij was er elke dag bij idd. Vertel, hoe deed hij het?

8 november 2023 om 16:47

@badhabbit,

Nee, maar als iemand zegt dat hij sinds kort met Bosman traint en je krijgt heel veel kritiek op het afwerken en dat men zegt dat hij er meer op moet trainen dan was dit niet het antwoord wat gegeven zou zijn.
Als hij werkelijk er veel op traint dan zeg je: ik train al lange tijd / sinds mijn terug komst bij Ajax dagelijks met .... op de techniek en mijn houding met het afwerken. En je zegt dan niet ik oefen sinds kort met Bosman hierop.
En ja, dit is een veronderstelling die ik doe, maar aangezien niemand (ook van het Schip niet) zegt dat Brobbey er altijd al mee bezig is vind ik mijn conclusie behoorlijk logisch.

8 november 2023 om 18:04

@janssen

"nee, maar als iemand zegt dat hij sinds kort met Bosman traint"

Dus vanaf dag 1 moet elke bal er in?

begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet perse dat ik het met je oneens ben, maar dit is wel heel makkelijker lullen vanaf de zijlijn toch?

8 november 2023 om 18:23

Ten eerste zal nooit elke bal erin gaan. Daarnaast kost het veel tijd voordat je de routine hebt aangeleerd. En daar zit juist mijn punt. Waarom niet in de jeugd al hierop meer gaan trainen of 2 jaar geleden toen hij (via huur) weer terug kwam.
Er werd gezegd dat Ajax twijfelde om het terug te halen omdat ze twijfelden over zijn basistechniek. Maar wat hebben ze er daarna aan gedaan?

Ik vind Brobbey sowieso altijd in zijn interviews sterk, volwassen en nuchter overkomen. Ik begrijp alleen niet dat hij ooit is opgeroepen, hij is gewoon niet een goede voetballer en echt lang niet goed genoeg voor Oranje.

Zo'n slappe reactie tekent ook weer de speler Brobbey. Passief, nonchalant en er zomaar van uitgaan dat alles wel goed komt.

Als je zulke forse kritiek krijgt van de bondscoach is toch het eerste wat je doet ijverig en met volle motivatie aan je zwakke punten te werken en het zo ook te uiten. Het liefst wil je vandaag dan morgen jezelf al verbeteren. In plaats daarvan komt hij met slappe ongemotiveerde teksten van ja ben nog jong en het is trainbaar alsof het zomaar vanzelf uit de lucht komt vallen.

Een Ronaldo zou bij wijze van uit zichzelf overuren gaan maken op afwerken. Dat is dat stukje topsport mentaliteit wat gewoon bij Brobbey er niet is. Je kan wel zeggen dat je hard werkt, maar het daadwerkelijk doen is een tweede.

8 november 2023 om 15:43

Helemaal eens met wat je zegt over aan je zwakke punten werken en het voorbeeld van Ronaldo. Echter, weet jij of en hoe hard hij traint op deze punten? De man werkt keihard op trainingen en in wedstrijden, dat is heel iets anders dan zijn, in jouw ogen dan, slappe reactie. In en buiten het veld zijn 2 verschillende werelden... Moet ie tijdens t interview met n vuist op tafel slaan en gaan roepen dat Koeman t fout heeft en hij wel even t tegendeel gaat bewijzen? Dat zou niet des Brobbey zijn en dan gaan de verhalen daar weer over...

Overigens heeft Koeman gelijk vind ik, en als Perez, Van Basten en andere analisten het mogen zeggen, waarom hij dan niet...

8 november 2023 om 15:50

@ryjuu

aangezien je dagelijks met Brobbey werkt, vertel meer over hoe hij dagelijks traint aub, dan kunnen we een mening vromen.... oh wacht, foutje....

Zo makkelijk lullen vanaf de zijzlijn, is het niet Ryjuu?
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt in alles, maar dit is wel heel makkelijk oordelen

8 november 2023 om 16:11

Als Koeman de conclusie trekt dat zijn aanname en afwerken belabberd is, wat we overigens ook zelf zien dan ga je mij niet wijsmaken dat hij al die tijd hard heeft getraint om zichzelf te verbeteren. Hij is niet net voetballer geworden he, loopt al een tijdje mee, dan wil je zeggen dat dit het resultaat is? Als dat wel zo is, dan is er nog een andere conclusie dat we kunnen trekken, en dat is dat die het gewoon niet in zicht heeft.

Hoe hij wel had kunnen reageren? Nou een stukje zelfreflectie dat hij op dit moment inderdaad niet aan het gewenste niveau voldoet en dat er een concreet aanpak is om zich op deze punten te verbeteren, klinkt al een stuk beter dan teruggrijpen naar je leeftijd en een verkapte, "het komt wel goed".

8 november 2023 om 16:23

@ryjuu

"en dat er een concreet aanpak is om zich op deze punten te verbeteren"

"ik heb natuurlijk heel veel verbeterpunten en dat is train baar, ja."

Nogmaals, niet mijn favo spits, maar hij beantwoord zelf je vraag in het artikel.
Natuurlijk ga je antwoorden dat het niet zo is, prima natuurlijk, ieder zijn mening

8 november 2023 om 16:34

Ik stelde geen vraag, ik trek alleen een conclusie aan de hand van zijn reactie dat Brobbey op dit moment niet over een juiste topsport mentaliteit beschikt om de topspits te worden die iedereen hem toeschrijft

8 november 2023 om 16:46

@ryjuu

En ik reageer op jouw aanname, met wat er gezegd wordt..
Oh, dat is niet onderbouwend, uhm, de beste jongen geeft aan dat hij verbeter punten heeft, dus hij erkent dat hij verder moet ontwikkelen. Jij stelt dat hij geen verbeter punten ziet. Jouw Aanname is dat hij niet traint (" ga je mij niet wijsmaken dat hij al die tijd hard heeft getraind om zichzelf te verbeteren", dus weet je meer dan wij?

Ik wil niet zeggen dat je beter weet dan de rest, gaat mij er meer om dat het zo makkelijk is om vanaf de zijlijn iemand de bekritiseren, zonder die persoon te kennen, of weten wat hij verder doet (wat wij niet zien)..

Tja, of het verstandig is als bondscoach is een tweede, maar als Brobbey zijnde kun je er ook niet veel tegen inbrengen als er zo weinig kansen in gaan. Wat dat betreft een goede reactie van Brobbey. Sowieso is hij nog maar 21 jaar, dus nog voldoende kansen om te leren en ontwikkelen.

8 november 2023 om 16:27

@sirius

Precies dat.

Oh, nu nog mijn reactie onderbouwen (anders wordt de reactie verwijderd). Ik ben het met je eens, hij is nog jong, en kan zich nog verder ontwikkelen.

Als ik dit lees, hoor ik het hem bijna zeggen.
langzaam lezen jah ik begrijp het wel het is wat ik zeg enz
Goeie vent,
Minder naar de sportschool en meer trainen op schieten of zoals mijn gymleraar altijd zei'
meer doelen
Depay was vroeger flitsender, kort wegdraaien, sinds hij is gaan trainen is hij sterker geworden, maar minder flexibel (en vaker geblesseerd).
Tadic ging ook naar de sportschool, maar werd geen klerenkast.

8 november 2023 om 15:25

/minder naar de sportschool en meer trainen op schieten of zoals mijn gymleraar altijd zei'
meer doelen/

Aan de hand van wat ik meekrijg valt het reuze mee hoe vaak hij in de sportschool te vinden is. Maar hij zou inderdaad meer tijd aan bepaalde technische vaardigheden moeten besteden (had allang gemoeten, eigenlijk).

/depay was vroeger flitsender, kort wegdraaien, sinds hij is gaan trainen is hij sterker geworden, maar minder flexibel (en vaker geblesseerd).

Ik denk dat de blessures van Depay meer te maken hebben met mogelijke naweëen van zijn kruisbandblessure. Vaak zie je dat atleten na zo'n blessure ineens nieuwe pijntjes of tegen vervelende blessures aanlopen die ze voorheen niet hadden. Ik heb bij hem niet het idee dat hij door zijn krachttrainingen vaker geblesseerd is geraakt. Zeker niet gezien de blessures van de laatste tijd.

Hij brengt het rustig, alleen vind ik het wel een zwak verhaal. Hoe eerder je als spits begint met het gericht afronden hoe sneller je het leert en hoe meer profijt je ervan hebt. Hij is met 21 zeker nog heel jong, maar zowel door Ajax als ook door hem zelf had hier al veel eerder veel meer aandacht aan geschonken moeten worden.

Misschien niet geheel verstandig van Koeman. Snap sowieso niet waarom hij, als hij bondscoach is, bij zo'n programma aanschuift. Zorgt altijd voor roering, wat onnodig is in mijn ogen.

Bespreek dit soort zaken lekker met Brobbey of wie dan ook intern als je hem oproept...

Verder: goede reactie van Brobbey. Volwassen, ondanks zijn ''jeugdige'' leeftijd.
Hij presteert best aardig, maar hij moet inderdaad meer aan zijn scorend vermogen gaan werken. Gerichter en koelbloediger trappen, dan komt het wel goed. Fysiek is hij in orde. Kan met de rug naar de goal als ''kapstok'' spelen, maar ook de diepte zoeken. Tevens kan hij, i.t.t. toen hij net terug was bij Ajax, nu wel 90 minuten zo goed als zeker volmaken op goed niveau.

Bij Brobbey is het natuurlijk altijd voor de wind gegaan in de jeugd, hij scoorde er op los en verdiende daarmee een doorstroom naar het eerste (toen nog een succeselftal), als invaller wist hij mede door Tadic uitzonderlijk goede cijfers neer te zetten.
Ik heb het idee dat Brobbey een speler is die af en toe op zijn plek gezet moet worden en net als bij Gravenberch soms laconiek kan zijn in zijn spel. Deze aanname doe ik doordat er meerdere trainers in de media benoemen dat hij niet fit was en nu vanuit de Bondscoach stevige kritiek krijgt. Wat toch wel met de gedachte erachter is om hem te triggeren om zijn ontwikkelpunten te verbeteren. Natuurlijk heeft Brobbey de potentie en zien velen wat hij wel kan, als hij rustiger voor goal wordt en de ballen erin krijgt kunnen we nog heel veel plezier aan hem gaan beleven. Type spitsen zoals hij zijn zeldzaam en op zo'n jonge leeftijd komt die vaak genoeg in scoringspositie om belangrijk te zijn, ook dat is een kwaliteit!

Koeman is een beetje een zuurpruim. Dit hoor je niet in het openbaar te zeggen. Hij had beter met Brobbey apart kunnen praten ipv de publiciteit te zoeken. Scoren over de rug van, gelukkig heeft Brobbey een heel brede rug

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren