Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Brands ‘heeft geen zin in lastige vragen’ en schittert door afwezigheid

Laatste update:

Marcel Brands heeft zich dinsdagavond in de rust van de wedstrijd tussen FC Emmen en PSV (1-0) niet gemeld in de bestuurskamer van de thuisclub, schrijft De Telegraaf. De algemeen directeur zag zijn ploeg opnieuw een bedroevende prestatie op de mat leggen en had 'duidelijk geen zin in lastige vragen', stelt het dagblad. PSV liet voor de derde keer dit kalenderjaar punten liggen en kan donderdag weer worden ingehaald door Ajax.

Volgens De Telegraaf wordt er steeds nadrukkelijker gewezen naar Brands als de crisis bij PSV ter sprake komt. "Nu PSV in een paar weken tijd het perspectief op de titel drastisch ziet verslechteren, is dat een flinke knauw voor de status van de afgelopen zomer met veel klaroengeschal binnengehaalde algemeen directeur, die na het vertrek van John de Jong, in wie het vertrouwen was opgezegd door de raad van commissarissen, zijn oude stiel heeft opgepakt", schrijft Jeroen Kapteijns.

"Het was Brands die op Van Nistelrooij inpraatte om toch voor de groep te gaan staan, nadat de oud-spits eerder tot de conclusie kwam dat het nog niet het goede moment was. Dat de algemeen directeur vervolgens financiële belangen heeft laten prevaleren door Gakpo en Madueke te verkopen, heeft Van Nistelrooy in zijn eerste jaar als hoofdtrainer van PSV in een lastig parket gebracht. Brands is in gebreke gebleven door geen vervangers klaar te hebben staan om de grote aderlatingen op te vangen met een nieuwe impuls. Dat is een grote strategische misser."

Door de nederlaag in Emmen heeft PSV nog maar twee verliespunten minder dan in het hele vorige seizoen onder Roger Schmidt. De Eindhovenaren speelden in 2023 al gelijk tegen Sparta Rotterdam (0-0) en Fortuna Sittard (2-2) en moeten alle zeilen bijzetten om niet verder af te dwalen. De achterstand op koploper Feyenoord bedraagt drie punten met een wedstrijd meer gespeeld. Woensdag kan FC Twente over de ploeg van Ruud van Nistelrooij heen. Als ook Ajax donderdag weet te winnen van FC Volendam staat PSV vijfde.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En het lag zogenaamd allemaal aan John de Jong.. Deze koekenbakker laat ook z'n eigen trainer verzuipen met een hele matige selectie na de winter tot nu toe

25 januari 2023 om 07:31

Gewoon wanbeleid. John is in September ontslagen, nog een vervanger. Gakpo 4 en Noni 1 week weg, geen vervanger. Waarom laat je mensen gaan zonder ook maar enigzins zicht te hebben op een adequate vervanger? Dit jaar was je kans, 't seizoen is nu wel voorbij.

25 januari 2023 om 07:35

Vooral Gakpo niet vervangen slaat nergens op, ze hadden er rekening mee moeten houden met een tussentijds vertrek aangezien hij afgelopen zomer eigelijk al zou gaan.. Die transfer van Madueke is natuurlijk wat onverwachts snel gegaan, maar je zou denken dat ze wel wat spelers op papier hebben staan die ze willen halen.. Met alleen die spits erbij ga je het niet redden

25 januari 2023 om 08:01

Gewoon een lijstje bijhouden van spelers. Linksbuiten weg, dan moet je gelijk drie haalbare namen klaar hebben liggen waar je in gesprek med kan gaan.

25 januari 2023 om 08:17

Wat kan van Nistelrooy er nou aan doen dat hij met 2 gehavende backs en vleugelspelers speelt. Dat ligt toch echt aan Brands en co.

Maar dat Gakpo en Madueke weg zijn had je niet kunnen voorkomen. Dat Cody nog een half jaar gebleven is was al een wonder en Madueke is gewoon eieren voor je geld.

25 januari 2023 om 08:34

Ruud kan er wel wat aan doen dat je punten verliest van Emmen, Fortuna en Sparta.

25 januari 2023 om 08:38

Zullen we Saka en Martinelli even vervangen voor El Ghazi en Bakayoko? Even kijken wat er dan met Arsenal gebeurt.

25 januari 2023 om 08:38

Kom op zeg, met de huidige selectie hoor je in ieder geval met alle respect gewoon te winnen van alle clubs tussen plek 6 en 18.

25 januari 2023 om 08:42

Je hebt een goed punt hoor, maar je avatar doet vermoeden dat je niet helemaal objectief bent😆

25 januari 2023 om 08:45

Zo vanzelfsprekend is dat niet aangezien de hele top daar punten tegen laat liggen en het allemaal dichtbij elkaar ligt op Feyenoord na dan na vanavond waarschijnlijk. Je speelt in principe zonder spits/linksbuiten, El Ghazi hoort op rechts en is eigenlijk een 12e man en Bakayoko heeft het niet qua rendement. Die kunnen op die manier ook meedoen bij clubs tussen plek 6 en 18.

25 januari 2023 om 08:48

Wat een slechte vergelijking zeg….

Eindtovenaar10 heeft gewoon gelijk. Geen smoesjes bedenken terwijl je grote praatjes had van te voren. Ook met deze selectie hoor je gewoon top 3 te spelen. Zelfs met deze backs en buitenspelers hoor je te winnen van Emmen. Ook met Gakpo verlies je van Cambuur en Groningen.

25 januari 2023 om 08:55

Dus dan mag je je lichtje er niet over laten schijnen?

25 januari 2023 om 08:59

Smoesjes? Een Arteta mag van jou alle tijd van de wereld krijgen nu hij ineens bovenaan staat en Ruud moet gelijk kampioen worden en de halve finale van de Champions League halen? Ik vind dat erg kortzichtig en vind dat je hem gewoon meer tijd moet gunnen en er moeten gewoon versterkingen bijkomen. Dat je met Gakpo verliest van Cambuur en Groningen kan gebeuren, want die jongen was er niet helemaal meer bij met z’n hoofd.

25 januari 2023 om 09:08

Hoe kom je nou weer bij de halve finale CL. De selectie is ruk, maar dat is de prestatie van Ruud ook. Als je zoveel punten verliest tegen degradatiekandidaten kun je vrij snel conclusies gaan trekken. Dan heeft de tijd geven geen zin.

25 januari 2023 om 09:17

Wat praat je nou allemaal voor onzin zeg? Leg mij aub geen woorden in de mond.

Tuurlijk, als Gakpo de ene na de andere goal maakt is die er wel bij en als ze verliezen is het omdat hij andere gedachten heeft.

Eens met Benzema. Dat is precies wat ik bedoel.

25 januari 2023 om 09:34

Met deze selectie moet je gewoon winnen van Emmen en Fortuna.
Met twee controleurs spelen tegen Emmen is gewoon onnodig.
Een aanval met Xavi, Til, El Ghazi is voor eredsivisie begrippen niet slecht.

25 januari 2023 om 09:39

Dat is bij wijze van. Dat we de cl niet haalden was deels pech met het uitvallen van Luuk die toen nog wel in vorm was en Gakpo die met zijn gedachten al in Engeland zat. Een beetje van beide vind ik, maar om te roepen dat Ruud nu al op moet stappen vind ik nergens op slaan. Kijk naar v Bommel die begon uitmuntend en het zakte als een kaartenhuis in elkaar. Bij het huidige PSV waren echt wel lichtpuntjes dit seizoen bijv. de overwinning op Arsenal of de Johan Cruyff Schaal.

25 januari 2023 om 10:10

Daarnaast heeft psv op het juiste moment gecashed voor Gakpo. Een heel degelijke speler, maar geen wereldtop.

25 januari 2023 om 07:36

John de Jong is ook absoluut terecht ontslagen. Dat hoeft geen discussiepunt meer te zijn.

25 januari 2023 om 07:39

John de Jong werd afgerekend op het niet verkopen van Gakpo, achteraf een goede zet geweest.. Brands werd gehaald als een soort verlosser maar heeft hiervoor Psv ook niet veel verder geholpen en nu is het weer verstoppen en afwachten, snap dat gegeil op die Brands niet zo

25 januari 2023 om 07:52

Heeft niks met gegeil op brands te maken, dat PSV in deze situatie zit is grotendeels aan Gerbrands en De jong te danken. Zij hebben de club dusdanig financieel laten wegglijden dat onze topspelers verkocht moesten worden deze winter.

Dat wil niet zeggen dat Brands het goed doet tot nu toe. Hij heeft voor mij nog een kleine week om zichzelf te bewijzen. Zo niet, mag van mij het hele bestuur weg en zou ik het prima vinden als we vanaf aankomende zomer schoon schip maken en op gaan bouwen met bijhorende doelstellingen.

25 januari 2023 om 08:25

Op basis van zijn aankopen is hij zeker terecht ontslagen. Alleen heeft hij zich wel sterk gemaakt om de sterkhouders te behouden voor PSV.

In ieder geval sportief gezien deed hij het wel beter dan Brands! Je hebt binnen een week ongeveer 90 mln binnen gehaald prima financiële cijfers. Over een week sluit de transfermarkt en volgens mij is Fabio Silva nog geeneens definitief binnen gehaald.

25 januari 2023 om 08:26

Dat was blijkbaar de druppel. Gekke reden maar neemt niet weg dat hij verder gewoon jarenlang middelmaat gekocht heeft. Daar is hij op afgerekend.

25 januari 2023 om 09:15

Allereerst vergelijk je hier een beetje appels met peren. Brands is natuurlijk niet de vervanger van John de Jong, maar van Toon Gerbrands. De veelgeprezen Toon, uitgezwaaid als lieve oom en gentlemen, de man met de deskundigheid en principes die zo onbescheiden was dat zijn management zich leende voor een leuk oeuvre aan theorieboeken. Die Toon heeft samen met de geldverkwistende John de Jong zo ver laten komen. En het bizarre is dat eerstgenoemde niet eerder aan zijn snor is getrokken en de tweede zo'n tien maanden geleden nog contractverlenging kreeg(!).

De financiele lijken die nu uit de kast komen blijken de afgelopen jaren behoorlijk opgestapeld, maar in de zomer verkondigt de club glashard dat PSV 'ajax voorbij wil', 'niet hoeft te verkopen om de cijfers te redden' en haalt het transfervrij met Luuk de Jong, Xavi Simons en Walter Benitez enkele spelers die zeker weten een ander scenario zijn voorgeschoteld om te komen dan dat zich nu voortrekt. Dat PSV bij monde van John de Jong koos voor het bluffen met ambities en het verdoezelen van betonrot is wanbeleid, maar wel beleid.

Wat geen beleid is: na een transferzomer je TD ontslaan (hoewel terecht), maar geen enkel zicht op een opvolger te hebben (zelfs na een WK-periode én dit transferluik heeft PSV helemaal niets!). Of een trainer die zich niet rijp genoeg acht voor de job overtuigen van het tegendeel. Of je tweede spits op de laatste speeldag laten gaan, zonder dat een vervanger voorhanden is. Of al anderhalf jaar weten dat Cody Gakpo zal vertrekken naar een hoger plan en op het moment surpreme geen flauw idee hebben wat haalbare kandidaten zijn om in zijn voetsporen te treden. Of 42 tegengoals in de competitie slikken en denken dat je met een keeper en twee piepgroene huurlingen van laagvliegers in de Premier League het lek boven hebt.

Zelfoverschatting, vriendjespolitiek en op technisch en sportief vlak geen visie noch het inzicht hebben om financieel te groeien is wat PSV in deze crisis heeft geduwd en er ook nog wel even inhoudt. Wanneer je voortdurend probeert om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten voor je basiskwaliteit, je selectie vervolgens uitpuilt van de 'breedtekrachten' en het elke keer twee á drie jonge, vaak zelf opgeleide spelers zijn die sportief en financieel de meubelen moeten redden om de tekortkoming van de scouting en/of de technisch directeur moeten compenseren, ben je gewoon aan het pappen en nathouden. En lieg je je nieuwe trainer, nieuwe spelers en vooral je fans een ambitiebeeld voor wat gewoonweg niet realistisch is.

Feyenoord heeft geen crisis. Ajax heeft geen goede trainer. En PSV? PSV heeft geen idee wat het aan het doen is.

25 januari 2023 om 14:16

@ Gomes,

Zou deze reactie bijna willen kopiëren om te kunnen plakken wanneer de kortzichtigheid weer toeslaat. Het blijft zo belangrijk om te herhalen hoe de teloorgang van PSV als instituut een proces van jaren is geweest. Structureel wanbeleid, in zowat alle gelederen. Maar tegelijkertijd is dat ook altijd wel een boel typwerk haha - in dit stuk staan precies de hoofdrolspelers en de pijnpunten.

Ik ben allang blij dat er nu wat gebeurd. Je laatste zin vind ik nog te vroeg om over te oordelen. PSV heeft in ieder geval jarenlang geen visie en (langetermijn) beleid getoond, maar of dat nu nog steeds zo is?

25 januari 2023 om 08:40

Ligt ook grotendeels aan JDJ. Marcel is nu zijn rotzooi aan het opruimen. Het enige wat je Marcel kwalijk kan nemen is dat het al even duidelijk is dat Gakpo zou vertrekken en dan mag ik hopen dat je al spelers klaar hebt staan om aan te trekken.

25 januari 2023 om 08:54

Rotzooi aan het opruimen? Zal best, maar hij is ook nieuwe rotzooi aan het creëren. Of denk je dat spelers graag naar de nummer 5 van de Eredivisie willen komen die (mogelijk niet eens Europees speelt?) Bovendien vergeet men voor het gemak even hoe vaak er onder Brands al een ongebalanceerde selectie stond.

Als er deze week geen goede aanvallers(liefste 2) bijkomen dan mag je dat brands zeker kwalijk nemen. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat zijn positie ter discussie staat binnen psv.

25 januari 2023 om 07:33

Deze week is z'n 3 weken telaat. Alweer 3x puntverlies na de winter tegen ploegen die normaal zekerheidjes moeten zijn. Onbegrijpelijk dat je Madueke laat gaan en RVN laat zitten met 1 PSV waardige aanvaller die ook nog is geblesseerd en hopeloos uit vorm is.. (Luuk)

25 januari 2023 om 08:29

Voor het kampioenschap wel, maar de tweede plaats is gewoon haalbaar met 1/2 goede versterkingen. Ook hebben we nog een mooie Europa League campagne in het verschiet dat ga je toch niet zo laten lopen..daarbij heb je een speler als Xavi Simons in je team die bij kan tekenen en dan heb je weer een goudmijn in handen. Het is nu of nooit.

25 januari 2023 om 08:42

Onzin natuurlijk. Je kunt ook gewoon nog kampioen worden. Feyenoord gaat ook punten laten liggen. Als er nu nog een goede vleugel aanvaller bijkomt(liefste 2) en zaterdag tegen go ahead win je dan heb je het grotendeels zelf in de hand nog aangezien je nog tegen alle ploegen bovenin moet.

25 januari 2023 om 08:48

Kan uiteraard maar dus moeten wel komen dan. Dan is het glas uiteraard weer half vol 🍷. Hoop het wel, want het ging net zo lekker ook in de Europa League met de overwinning op Arsenal

25 januari 2023 om 08:56

@pieterpost, hoe groot acht jij de kans dat een jongen als Simons bijtekent als hij ziet wat hoe er met zijn assists om gegaan wordt? Die ziet het elftal ook uitgekleed worden, ik zou als ik hem was al volop aan het nadenken zijn over de volgende stap.

Sangare verkoop je dan ook nog. Welke speler heeft er dan nog waarde?

25 januari 2023 om 09:01

Woenselaar ja die kans is op dit moment klein ja, daarom moet je ook een beetje risico nemen vind ik qua investeren in spelers op dit moment.

25 januari 2023 om 12:29

Winnen tegen GAE is al lastig zat in deze crisistijd

Ajax lag onder een vergrootglas de laatste tijd en Psv kwam er relatief rustig vanaf.Nou het is ook grote crisis in Eindhoven.Wat spelen die slecht zeg.En geen excuus over het verkopen van 2 spelers,Ajax verkocht er wel 6.

25 januari 2023 om 07:27

Ja, maar ze hebben er ook 10 gekocht. Met als hoogtepunt bij de klassieker bergwijn, Brobby en Wijndal voor 60 miljoen op de bank

25 januari 2023 om 07:29

Wat zit je nou uit je nek te lullen man, we verkopen onze twee beste spelers waar geen backup voor is, dat is geen excuus dat is wat er aan de hand is.

25 januari 2023 om 07:36

Klopt, het verschil is dat jullie 10x zoveel hebben geïnvesteerd als de hele Eredivisie bij elkaar en net zo dramatisch spelen als ons.

25 januari 2023 om 07:54

Maar wel ieder jaar kampioen worden, goed doen in Europa en daardoor ieder jaar structureel miljoenen kan bijschrijven. Dat is het verschil. De som van de verkopen van Gakpo en madueke is niets vergeleken de bedragen die Ajax ieder jaar structureel bijschrijft.

25 januari 2023 om 09:22

Van de zomer hebben ze nog geinvesteerd door Gakpo en Sangare binnen boord te houden. De Jong, Til, Simons, El Ghazi, Benitez aangetrokken.

PSV leek juist de grote winnaar van de transferperiode.

Maar voor de winterstop staan ze al op achterstand en hebben ze de CL al gemist.

RVN heeft er niks van gebakken.

25 januari 2023 om 13:50

Ik vond psv met die 2 beste spelers ook niet sterk.

25 januari 2023 om 07:39

Wat een drogreden. Je hebt ook voor 100 miljoen gekocht. Psv heeft de twee beste spelers weggedaan en geen backup.

25 januari 2023 om 07:53

Wat is dat nou voor opmerking? Hebben julie 6 spelers in de winterstop verkocht? Onzin. En PSV heeft er nog wel veel meer verkocht dan Gakpo en Madueke hoor, afgelopen zomer was een leegloop en ook deze winter zijn er 4 vertrokken...

25 januari 2023 om 09:13

Woody omdat wij nog net slim genoeg zijn om niet onze 2 beste spelers te verkopen in de winter.... manmanman

25 januari 2023 om 07:56

Je zou je naam beter kunnen veranderen naar koning provoceren. Iedereen ziet dat er twee totaal verschillende oorzaken zijn waarom beiden belabberd spelen. Al moet gezegd worden dat Van Nistelrooij de overgebleven spelers ook niet goed neerzet.

25 januari 2023 om 08:27

Helemaal mee eens.

En dat vérkopen bij ajax was jaar in , jaar uit.

25 januari 2023 om 08:58

Goh, ik wist niet dat PSV niet jaarlijks spelers verkoopt. Puilt die selectie niet uit inmiddels met 100 spelers?

25 januari 2023 om 08:42

Het verschil is wel dat Ajax voor 200 miljoen verkocht en voor 100 miljoen ingekocht heeft en PSV voor 120 miljoen verkocht en tot op heden maar ongeveer 10 miljoen heeft ingekocht. En dit gaat om de zomer tot nu.

Goed gewerkt Brands net als in Liverpool een teringzooi maken en niks klaar maken

25 januari 2023 om 08:47

Je gaat toch terugdenken aan de zomer, waar de RvC John op straat wilde zetten en Brands zei: "als je hem ontslaat, ben je mij ook kwijt". Terugkijkend zou dat helemaal niet verkeerd zijn, hij maakt er een enorme puinhoop van. Everton speelt nu tegen degradatie, PSV zal zover niet afzakken, maar geen Europees halen is een blamage waar je u tegen zegt.

Als PSV zijnde weet je dat het een jaar is waarbij van Nistelrooy een hoop moet leren. Dit gaat met vallen en opstaan.

Wat ik goed vindt aan van Nistelrooy is dat hij altijd eerlijk over zichtzelf is en het team.

Ja, het is vervelend als je Gakpo en Mandueke laat vertrekken. Maar blijkbaar is dit financieel wel nodig. Dan kan je wel zeggen we laten de trainer in de steek, maar als de financiën niet op orde zijn heb je natuurlijk een groter probleem.

25 januari 2023 om 08:18

@marcel0306, waarschijnlijk ben jij fan van van Nistelrooij en daar heb jij alle recht toe. Maar dat van Nistelrooij altijd eerlijk is, is (hoe graag jij dat ook zou willen) een leugen. Kijk het interview nog maar eens terug omtrent Madueke. Hij probeert zijn eigen stellige woorden dat er niemand meer weg mocht na Gakpo, goed te praten door aan te geven dat Madueke niet te houden was omwille van het feit dat hij en zijn gevolg terug naar Engeland wilde. Dit is een glasharde leugen en nog erger; hij liegt om zichzelf goed te praten. Nee van Nistelrooij is niet altijd eerlijk en dat is ook heel moeilijk in het voetbalwereldje, maar het had hem gesierd als ie had gezegd dat ie enorm baalde dat wat hij zo stellig verwoordde toch niet was uitgekomen. En de grap is, er dreigen nog meer spelers weg te gaan (veerman, Ramalho).

25 januari 2023 om 09:33

Hoe kom je erbij dat dat een leugen was? Persoonlijke vriend van Madueke? Voor Veerman en Ramalho zijn ongelofelijk lage bedragen geboden, dus die vertrekken helemaal niet.

25 januari 2023 om 13:38

Wat moet hij dan zeggen? Natuurlijk kun je met dit soort dingen niet eerlijk zijn dat bevorderd ook je onderhandelingspositie niet.

Mandueke niet verkopen voor zo een bedrag is natuurlijk niet te verantwoorden. Ongelooflijk talentvol, helaas ook vaker geblesseerd.

Voetbal gaat verder dan alleen 90 minuten op zondag.

En daarbij, van Nistelrooy verkoopt zelf niet. Die moet het doen met de spelers die hij krijgt.

Als ik zie hoe Brands er een puinhoop van maakt en hoe Rutten en RvN moedeloos op de bank zitten dan krijg ik echt zware flashbacks naar het kleurloze PSV van 10/12 jaar geleden. De geschiedenis herhaalt zich en het zijn gewoon weer dezelfde hoofdrolspelers die betrokken zijn.

Hij denkt "wat Sarretje kan, kan ik ook!"

Idd als je gakpo en of madueke verkoopt weet je dat je op zn minst 1 vervanger moet hebben klaarstaan



Tja wat moet je er van vinden..

De keuze voor van Nistelrooij vond ik vanaf het begin al niet de beste keuze, maar het probleem van PSV ligt niet aan de trainer. Het hele aankoopbeleid is al jaren een regelrechte schande. Als je naar de opstelling van gisteren kijkt is het toch een schande dat een club als PSV met spelers als Til, El Ghazi, Obispo, Branthwaite (in mindere maten) en Teze in de basis speelt?

Het is gewoon triest dat je rond de 80 miljoen voor je beste spelers binnenharkt, maar er gewoon helemaal geen fatsoenlijke speler als vervanging klaar staat (laat staan ter discussie staat). 80 miljoen binnenharken en je moet het nog hebben van het lenen van spelers, te zot voor woorden.

Met een verdediging die al minstens 10 jaar PSV onwaardig is, is het geen wonder dat de resultaten nog minder zijn door het gebrek aan aanvallende kwaliteiten.

Deze selectie heeft met Xavi en Sangare 2 toppers die het helemaal niet verdienen om in deze pleuris bende te spelen. Die zijn namelijk veel te goed voor dit niveau.

25 januari 2023 om 07:54

Nou, niet zo heel lang geleden werd van Obispo en Teze gezegd dat ze een mooie toekomst tegemoet gaan. En in de JC schaal was iedereen nog zo lovend over Til. Waan van de dag.

25 januari 2023 om 08:19

Je hoeft met Xavi geen medelijden te hebben.
Die kan spoedig uit zijn lijden worden verlost.
En voor een vriendenprijs (12 miljoen) door psg doorverkocht worden.

Het huis staat in Brands. Beleid faalt Ruud staat met zijn rug tegen de muur.

25 januari 2023 om 10:23

Ruud faalt zelf !! Er kan van alles misgaan, maar bet deze selectie (en voor de winterstop nog met Gakpo) hoor je te winnen van de Rangers, Groningen, Cambuur, Fortuna Sittard en Emmen. Het zijn geen incidenten meer en dat mag je de trainer aanrekenen !!!!

Ah, ja zo kennen we hem weer, Brands die zijn verantwoordelijkheid niet neemt, zich in bochten wringt om er maar zeker van te zijn dat hij er goed uit komt. Dubieuze rol bij het ontslag van John de Jong, jaren miljoenen verkwanseld bij Everton. Dat deze man uberhaupt nog geloofwaardigheid heeft in voetballand verbaast heel veel mensen. Van Nistelrooy heeft zich door Brands voor een karretje laten spannen, de achterban van PSV was maar wat gelukkig dat de grote RvN trainer werd van PSV en Brands maakte er mooie sier mee. Nu worden voor vele miljoenen enkele sterkhouders verkocht maar hoe groot is de schade aan het eind van het seizoen als CL wordt misgelopen.

Welkom in circus Brands. Overal waar hij met veel bombarie is binnengehaald heeft hij het schip tot zinken gebracht en is daarna vertrokken. Niets dan puinhopen heeft hij achtergelaten. Bij Everton zijn ze nog ze zich nog altijd aan het afvragen hoe ze in godsnaam het roer weer om kunnen gooien. Daar heeft hij de hele kas leeggekocht voor allemaal peperdure miskopen. Nu zijn ze bij psv weer in de markt voor een Belgische spits die werkelijk niets toevoegt en iedereen vraagt nu de hoofdprijs omdat ze een beetje gecasht hebben. Op het moment dat je je twee sterkhouders verkoopt moeten er de volgende dag vervangers op het trainingsveld staan. Daar moet je op inspelen. Iedereen wist toch na de voorronde van het WK dat gakpo weg was. Iedereen behalve brands blijkbaar. Hopeloos wanbeleid!! Hij heeft in ieder geval weer aangetoond totaal niet capabel te zijn om een goede selectie samen te stellen.

Het zijn natuurlijk allemaal een op een loping van verschillende oorzaken die van boven naar beneden daar schijnen bij dit PSV. Rommelig in de bestuurskamer door onenigheid met RVC, John de Jong ontslagen, Brands die zich opeens als een AD wil doen voorkomen terwrijl die al jaren te werk gaat als TD. een onervaren coach zonder duidelijke spelvisie aanstellen, het jarenlange zorgenkindje niet duidelijk aanpakken en de je 2 enige buitenspelers van niveau voor veel geld verkopen en geen geschikte vervangers halen. Daarnast gewoon verliezen/gelijkspelen tegen ploegen als Cambuur, Groningen, Sparta, Fortuna, Emmen. Nee PSV m,ag zonder duidelijke en geschichkte aankopen zich richten op positie 4/5 als het zo doorgaat samen met Ajax.

Wat zien we toch een wanbeleid bij de nederlandse topclubs dit seizoen.
Psv die zijn beste spelers verkoopt terwijl ajax niet in goed doen is. Vervolgens heeft PSV ook nog eens vervangers klaarstaan.

En Ajax? De club die smijt met geld voor matige spelers. Spelers en fans die geen vertrouwen hebben in de trainer, en ajax presteert ook nog eens ondermaats. En zo kan ik nog wel even doorgaan wat er bij ajax wel niet mis is.

Gaat lekker zo met het nederlands voetbal!

Waarschijnlijk is dat de financiële problemen bij PSV groter zijn dan er tot nu toe bekend is....want zelfs spelers huren, wordt op die ene Portugese spits na (waarover geen financiële details bekend gemaakt worden) niet gedaan!

Je verkoopt 2 van je aanvallend beste spelers uit je selectie toch niet zomaar...zonder dat er ook maar iets van backup is....en volgens mij gaan die er ook niet komen...omdat daar gewoon geen geld voor is.

25 januari 2023 om 09:23

Ze hebben van de zomer flink geinvesteerd en vervolgens de miljoenen van de CL gemist. Dat zal niet hebben bijgedragen aan een gezonde huishouding.

25 januari 2023 om 09:38

Ze hebben van de zomer helemaal niet flink geïnvesteerd. Het missen van de CL was wel een aderlating. Feit is dat Gerbrands en De Jong ten tijden van corona een beetje op CL voetbal hebben gegokt (en verloren). Brands gaf al gelijk aan dat ie aan het salarishuis wilde werken en de afschrijvingen op dure aankopen wegen zwaar. Ik zie ook graag vervangers komen, maar je moet wel oppassen dat je niet in paniek weer grote bedragen neertelt in de winter, want dan zijn niet de beste spelers beschikbaar. Dan loop je weer jaren met afschrijvingen te kloten. De reden dat Gakpo verkocht moest worden is omdat het EV door corona 20-25m is gedaald. Dat moet je ook weer opbouwen. Madueke kon je niet weigeren vind ik. Jongen is vaak geblesseerd geweest, wil eigenlijk gewoon terug naar Engeland en er wordt een mooi bod geboden.

25 januari 2023 om 09:54

Ze hebben Gakpo en Sangare aan hun contract gehouden.

Simons, Til, De Jong, Benitez, El Ghazi aangetrokken.

Die voetballen allemaal niet voor niks.

25 januari 2023 om 10:15

En Gotze, Zahavi, Doan, Bruma, Vinicius zijn vertrokken. Dat zijn ook flinke salarissen. Daar zijn vervangers voor gehaald, die idd ook geld verdienen. El Ghazi werd alleen maar gehaald, omdat Madueke plots tot het WK was uitgeschakeld.

25 januari 2023 om 10:24

Doan hadden ze trouwens dit seizoen nog prima kunnen gebruiken !!

25 januari 2023 om 10:25

Dat was allemaal dood hout wat er vertrokken is. Iedereen was het er over eens dat PSV er zeker niet op achteruit gegaan was, terwijl de concurrentie flink wat kwaliteit had verloren.

25 januari 2023 om 10:36

@ wanny Zal best dat het brandhout is, maar ze stonden wel met flinke bedragen op de loonlijst.

PSV moet buitenspelers gaan halen. Ik vind het nog steeds echt bizar dat Chelsea Madueke heeft gehaald. Bijna altijd geblesseerd en nog bijna niks bewezen, dan wil je zelf toch ook nog niet naar Chelsea.

25 januari 2023 om 10:05

Nee zeker wil je als Madueke niet terug naar een topclub in je geboorteland. Wat denkt hij wel niet. Vanuit Chelsea snap ik het niet, vanuit Madueke wel.

25 januari 2023 om 10:26

En een dik meerjarig contract zodat je financieel gelijk onafhankelijk bent. Als je blessuregevoelig bent is het niet slim om dat te tekenen.

Marcel Brands is een incompetente directeur. Praten kan hij nauwelijks en daarbij komt hij ook niet integer over. Brands heeft Ruud van Nistelrooij overtuigd in een persoonlijk gesprek, nadat Ruud in eerste instantie had bedankt om coach van PSV te worden.
Brands kan het zich dus niet veroorloven om Van Nistelrooij eruit te werken.

Niet alleen Brands aan te rekenen. Zonder Madueke en Gakpo moet je met deze spelers ook gewoon winnen van Emmen.
Gakpo was er toch ook gewoon bij in Leeuwarden en Groningen en Enschede waar we hard onderuit gingen.
Brands had wel al lang versterkingen moeten halen. Iedereen wist dat Gakpo ging vertrekken. Hij dacht zeker dat El Ghazi de verlosser was. Nee dus. Dat hij Ruud heeft overgehaald is tevens de schuld van Ruud zelf. Hij had gewoon mee moeten zeggen. Nog een jaar Jong en daarna een andere eredivisie club moeten trainen om ervaring op te doen.
“Maar gedane zaken nemen geen keer helaas. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten “ ; om maar even 2 uitdrukkingen erbij te pakken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren