Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bekritiseerde Ajacied kijkt naar De Vrij: ‘Hij is er heel goed uitgekomen’

Laatste update:

Mike van der Hoorn staat voor zijn tweede seizoen in dienst van Ajax. De 21-jarige centrale verdediger werd een jaar geleden voor enkele miljoenen euro’s weggekocht bij FC Utrecht en moest Toby Alderweireld opvolgen in Amsterdam. Door de doorbraak van Joël Veltman bleef zijn ontwikkeling echter steken en bovendien maakte Van der Hoorn een paar slechte beurten in de wedstrijden die hij wél speelde, zoals tegen AC Milan en Red Bull Salzburg.

/

Uiteindelijk kwam de mandekker niet verder dan drie Eredivisieduels, vier optredens in de Champions League, een in de Europa League en een bekerwedstrijd. Tussen januari en april speelde hij zelfs vooral mee bij Jong Ajax. Aan de vooravond van zijn tweede jaar bij de regerend kampioen hoopt Van der Hoorn op betere tijden. Hij neemt daarbij een voorbeeld aan Stefan de Vrij, zegt hij in het Brabants Dagblad.

Ook de Feyenoord-verdediger kende lastige tijden bij zijn club. Ronald Koeman nam hem de aanvoerdersband af nadat bleek dat De Vrij buiten weten van de trainer om extra trainingen kreeg. De speler vocht zich echter terug en speelde vervolgens een heel sterk WK. “Hij is er heel goed uitgekomen”, zegt Van der Hoorn, die zelf inmiddels ook een jaar ouder, verder en wijzer is dan bij zijn komst naar Ajax.

“Alles gaat makkelijker, ik hoef niets meer te vragen, waardoor ik me kan focussen op wat ik moet doen en waar ik moet lopen. Een groot deel gaat automatisch, omdat er zoveel is ingestampt vorig seizoen. Ik heb een ander gevoel dan vorig jaar. Toen maakte ik eigenlijk lang kennis met iedereen. Nu krijg ik de kans me te laten zien. Bij Ajax kan dat, we doen overal aan mee. Dat vergt veel van een team, waardoor je sneller minuten krijgt”, weet Van der Hoorn.

Breekt Mike van der Hoorn komend seizoen wel door bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De Vrij kan echter wel voetballen en bleef in die tijd wel gewoon spelen. Van der Hoorn is een totale miskoopp die totaal niet bij Ajax past. Een echte clubvoetballer maar kan totaal niet voetballen en is een beetje een domme kracht.

17 juli 2014 om 08:28

Ja want hij heeft ook echt een kans gekregen bij Ajax vorig seizoen. Laten we hem eerst maar eens beoordelen na wat meer wedstrijden dan na een paar ongelukkige momenten.

17 juli 2014 om 08:56

Dat hij telkens niet speelt is een voorbeeld waarom hij zo slecht is. De Boer had hem anders echt wel vaker opgesteld.

17 juli 2014 om 09:27

Inderdaad. Vlaar werd in het verleden (o.a. na de Lucas Toni-wedstrijd) ook zwaar bekritiseerd en is na ook nog eens zware blessures zeer goed teruggekomen. Dat moet voor van der hoorn ook motivatie vormen.

17 juli 2014 om 09:43

@AZ-Schalke: Ja of De Boer wilde vasthouden aan zijn systeem en gunde een speler als Veltman, die verder is in zijn ontwikkeling de kans om veel te spelen.

Bovendien heeft De Boer diverse malen gezegd dat Vdhoorn een leerjaar zou krijgen. Dus hoezo mislukt? Als hij dit seizoen niet veel speelt kan je te twijfelen, maar zelfs dan is hij nog niet mislukt. Hij is net 21, Veltman moest ook zo lang wachten en die haalde zelfs in amper 1 seizoen het Nederlands elftal. Er kan nog veel gebeuren in een korte periode.

17 juli 2014 om 10:35

vd hoorn is gewoon een prima verdediger die niets minder dan veldman is aangezien ze beide de zelfde foutjes maken .
ik hoop iig dat hij geen kans krijgt en volgend seizoen weer bij utrecht speelt al zal hij wel te duur zijn maar misschien huren tot zijn contract afloopt

17 juli 2014 om 12:53

Van der Hoorn heeft nog nooit het Ajax niveau laten zien. Die jongen speelde een paar leuke wedstrijdjes bij Utrecht en wordt meteen gehypt..
Net als die keeper van Utrecht, keept 1x leuk tegen ajax en iedereen vindt hem opeens goed,

Misschien moeten mensen eens wat beter naar spelers kijken. Van der Hoorn komt niveau te kort, dat kon ik ajax meteen al vertellen.
Maar goed je moet ook bankspelers hebben en daar is zo'n jongen geschikt voor

17 juli 2014 om 08:31

Dat kon je eigenlijk zien bij de wedstrijden van jong oranje dat hij totaal niet geschikt was voor een hogere niveau. Toen vielen clubs als PSV enzo af maar Ajax nam het toch en dat was wel opvallend. Gegokt en verloren zeg maar.

17 juli 2014 om 08:41

Ik denk dat Ajax hem nog niet te vroeg moet afschrijven. Nu Veltman later bij de selectie aansluit, zal hij nu meer kansen krijgen. En wie weet speelt hij zichzelf wel in het elftal. Ik vind hem wel een goede mandekker met een prima lange pass. Alleen met ruimte in de rug is hij kwetsbaar.

17 juli 2014 om 09:32

Alleen met ruimte in de rug kwetsbaar inderdaad. Alleen heeft hij het probleem dat hij bij Ajax nagenoeg altijd met ruimte in de rug speelt.

Al met al een erg domme en onnodige aankoop geweest, aangezien van dijk ook op te pikken was en dit juist een speler is die wel met ruimte in de rug voetballen kan.

17 juli 2014 om 09:48

Lekker makkelijk oordelen zeg. Omdat hij toevallig het eerste seizoen moet wennen. Van Utrecht naar Ajax dat is wel een hele grote stap hoor. Daarnaast moest hij enorm wennen. Bij Ajax voetbal je meer met je voeten. Daarnaast heb ik wel vertrouwen in Hoorn. Hij is sterk en ook erg verdedigend goed. Je doet net of je hem ook dagelijks bij Ajax op de training volgt. Geef zo jongen toch eens vertrouwen.

17 juli 2014 om 09:56

Onzin, hij heeft juist een prima inspeelpas alleen voor ajax nog een te lage handelingsnelheid. Hij voegt daarnaast nog wat lengte en kopkracht toe, ik heb wel vertrouwen in deze jongen, 21 jaar. Heeft moeten wennen aan Ajax en wellicht heeft hij nog een jaar nodig om op het gewenste niveau te komen, had Cillessen ook nodig en kijk hoe die ervoor staat.

17 juli 2014 om 12:41

Er was natuurlijk wel een klein verschilletje met het wel blijven spelen van de Vrij en het niet spelen van van der Hoorn.. Dat was Veltman, die zou de Vrij er in zijn mindere periode ook uitgespeeld hebben. Bij Feyenoord speelde hij natuurlijk omdat ze geen geld meer hadden voor uitgerangeerde Makaays en van Hooijdonks voor in de verdediging. (gelukkig maar!)
Een verdediger die het fysiek mee heeft, op zijn 19e al bij Utrecht in de basis stond, nu pas 21 jaar is en net een nieuwe manier van verdedigen heeft moet leren. Kan je niet afschrijven. De voorbeelden van verdedigers die op late leeftijd echt doorbreken zijn legio. Vlaar is de laatste die je daar weer bij kan optellen..
Laten we hopen dat hij het wel red, want laten we eerlijk zijn, tegenover wie sta je liever? Moeders meisjes Veltman en de Vrij, of deze spierbundel (die nog wel wat moet werken aan zijn onderstel)..

Afschrijven doe ik deze jongen nog niet maar het zou het beste voor beide partijen zijn om hem een seizoen te verhuren.

17 juli 2014 om 08:47

Mee eens maar dan niet aan een kleine club in Nederland zoals Dordrecht maar eerder aan een Heerenveen of Groningen en anders een buitenlandse club.

17 juli 2014 om 10:19

Als je hem verhuurt moet dat zijn aan een club die ook met veel ruimte in de rug speelt, in Nederland ben je dan al snel klaar, want eigenlijk speelt alleen de top 4 zo, misschien nog met Vitesse erbij, maar dan houd het op.
Aangezien die allemaal betere spelers hebben voor die positie, gaat dat het dus niet worden.

17 juli 2014 om 10:37

Hoezo in godsnaam, je moet 4 cv's hebben he.
Hem verhuren, dan moet je ook weer een nieuwe halen.

17 juli 2014 om 11:30

Er staan daar achter ook al weer talenten klaar, lijkt me goed om minstens 1-2 te verhuren van het rijtje: dijks riedewald tete ligeon bazoer vd hoorn aan een eredivisieclub

Laat het maar zien dan! Stefan was in den beginne echt niet heel veel verder dan Van der Hoorn, maar toonde wél veel progressie. Dus dat moet je laten zien dan denk ik zo.

Echter denk ik niet dat hij zich zo snel in de basis speelt bij Ajax. De Vrij stond in de basis vanuit nood. Dat is achteraf gezien goed uitgepakt, maar in een ander scenario was hij gewoon wisselspeler. Zo ook van der Hoorn.

17 juli 2014 om 09:29

Ik word er langzamerhand een beetje moe van dat men maar blijft aanhalen dat de jeugd bij Feyenoord er uit nood staat. Ja dat is zo, ze stonden er uit nood. Dat heeft goed uitgepakt, maar dat heeft vooral met de jeugdopleiding te maken. Ik bedoel, de jeugd van Feyenoord hielp, aan de hand van Guidetti/el Ahmadi/bakkal en later aan de hand van Pelle, de club wel terug naar de top en naar de tweede plaats.

Nogmaals, de feiten kloppen wel, maar ik vind het een beetje kinderachtig dat telkens te moeten aanhalen. Nee er was nergens geld voor maar ook het Nederlands elftal heeft daarvan geprofiteerd. En het is een beetje denigrerend richting die spelers, want ook al haal je top verdedigers zou je alsnog De Vrij en Martins Indi blijven opstellen. Ook al haal je een goede bewezen middenvelder, dan nog prefereer ik Clasie. Ook Vilhena en Boëtius heb ik veel vertrouwen in.

En Mulder, soms een clown en niet goed keeperswerk, staat maar mooi week in week uit onder de lat en doet zijn stinkende best ondanks zijn lage concurrentiegehalte (met Lamprou en Graafland).

17 juli 2014 om 09:49

Eigenlijk zeg je dus dat wat ik zeg klopt. Er zitten dus geen onwaarheden of wat dan ook in, maar je bent het beu om te lezen dat het uit nood is ... Kwestie van er niet op ingaan dan toch?

On; Ik denk niet dat je die jongens tekort doet door dit aan te halen. Het geeft juist aan dat veel van die jonge gasten best ver kunnen komen als je ze maar (speel)tijd geeft, maar dat niet alle clubs dat doen. Een verdediger van Ajax moet er gelijk staan. Maw, die zullen van der Hoorn niet zo snel de kans geven en na een paar slechte wedstrijden hem voorlopig niet opstellen. Dat is zonde voor zijn ontwikkeling.

Ik vind het eerder kinderachtig om te gaan zeiken om niks, Want dat is het. Niks!
Ik ben blij dat die jonge gasten het goed doen bij Feyenoord.

17 juli 2014 om 09:59

Waarom heb je daar zoveel moeite mee? Het is gewoon zo, zoals je zelf ook toegeeft. Het is een stuk makkelijker om minuten te maken als je de jeugd op uit noodzaak moet gebruiken.

Feyenoord heeft straks het financieel weer op orde en ook dan moeten ze blijven kiezen voor de jeugd. Dat moet ik nog maar zien, niet teveel Boulahrouzjes halen dus.

17 juli 2014 om 10:00

Het is niet zeiken om niks, het is zaken maar blijven aanhalen die toen speelden maar nu niet meer. Bovendien is het hele beleid erop aangepast en zie ik liever dat dat aangehaald wordt. Positieve punten dus.

Want nu ook nog steeds, er is veel geld binnen geharkt, eindelijk uit de schulden en dus in de plus. Maar bij het aantrekken van nieuwe spelers wordt nog steeds eerst gekeken wat in de eigen jeugd rondloopt. Daarna wordt naar de goedkoopste alternatief gekeken en ook naar betalende alternatieven, op voorwaarde dat het alternatief beter moet zijn dan de jeugd die er staat.

Dat bijvoorbeeld Boulahrouz werd aangetrokken, was om te anticiperen op het vertrek van de defensie. Nu heb je een speler met ervaring erbij in de selectie, net als Mathijsen alleen dan rechtspoot. Ook kan hij als rechtsback uit de voeten, ideaal toch?

Maar kijk je bijvoorbeeld verder, dan krijgt Kongolo al een kans en wordt zijn contract verlengd. Mag Woudenberg zich bewijzen in de voorbereiding en hopelijk in het seizoen. Krijgen Lopes Cabral en Van Beek een serieuze kans. Mogen Manu en Achahbar zich bewijzen tegenover een nieuwe trainer en wordt jeugd als Dammers en Karsdorp erbij gehaald.

Om nu te zeggen dat het allemaal uit nood is, nou nee. Toen was het nood, nu is het beleid.

17 juli 2014 om 10:06

Niet teveel Boulahrouzjes? Nogmaals, Boulahrouz is gehaald om de verdediging een impuls te geven. Wat hebben we zonder Boulahrouz aan verdediging als De Vrij ook nog eens weg gaat:

Lopes Cabral, Van Beek, Mathijsen, Kongolo, Steenvoorden, Nelom, Woudenberg.

Lopes Cabral en Van Beek hebben beide nog te weinig Eredivisie minuten in de benen. Eerstgenoemde mist nog eens de seizoensstart ook. Steenvoorden en Woudenberg hebben voornamelijk Eerste Divisie minuten in de benen. De enige verdedigers waar je over 2 weken wat aan heb zijn dan Mathijsen, Kongolo en Nelom.

Nelom komt in mijn ogen tekort, maar kan het niveau (nog maar net) aan. Mathijsen en Kongolo zijn dus de enige verdedigers waar je wat aan zal hebben en dat geldt voor het gehele seizoen. In Van Beek en Lopes Cabral zit zeker potentie, alleen moeten ze het nu laten zien. Datzelfde geldt voor Steenvoorden en Woudenberg.

Daar moest hoe dan ook dus ervaring bij. Als je ziet waar Boulahrouz heeft gespeeld (en niet onverdienstelijk ook), dan is de keuze voor hem makkelijk. Bovendien is hem slechts een eenjarig contract gegeven, dus niet teveel risico ook.

17 juli 2014 om 10:06

@python

Dat ben ik niet met je eens. Omdat juist nu een periode aanbreekt waar het gelukkig voor Feyenoord niet meer noodzakelijk is, dan heb je de keus en is maakt het de keus om te kiezen voor de eigen jeugd moeilijker.

Prima beleid wat jij aanhaalt, alleen ik wil het graag in de praktijk zien gebeuren. Boulahrouz vind ik logisch en nog een rechtsback en spits erbij ook, maar dan moet je klaar zijn en vertrouwen op de jeugd.

In mijn optiek roep je nog iets te vroeg dat het allemaal beleid is, geen woorden maar daden, zullen we maar zeggen

17 juli 2014 om 10:19

De keus voor de jeugd wordt niet moeilijker. Je moet in elk geval één ding begrijpen, of nee twee dingen.

1. De spelers die vooral bij Jong Feyenoord/excelsior speelden komen in mijn ogen gewoon net tekort voor het eerste van Feyenoord.

2. De afgelopen 2 seizoenen is zoveel aanspraak op de jeugd gedaan, dat de beste uit de A1 lichting al in het eerste zitten. Daarom presteerde dat team wat minder goed.

De lichting die dit jaar in de A1 zit, met name Slabbekoorn, Schuurman, Verdonk, Klooster en Idrissi is een lichting om in de gaten te houden. Op dat moment kan je pas weer jeugd inpassen.

Het beleid is niet alleen maar eigen jeugd. Maar het beleid is dat bij het zoeken naar vervangers voor vertrekkende spelers eerst wordt gekeken naar de jeugd. Zit er niks bij die het kan opvangen of is er te weinig voor de breedte, dan wordt er gekeken naar externe spelers. Maar alleen als er geen vervanging is.

Ook Nieuwkoop komt er nog aan en dat lijkt mij persoonlijk dan de vervanger voor Clasie volgend seizoen.

Een rechtsback hoeft er niet zozeer bij, een rechtsbenige centrale verdediger mag ook, gezien je Lopes Cabral en Van Beek voor rechts kan gebruiken. Net als Boulahrouz. Een spits is zeker wel nodig.

17 juli 2014 om 11:12

De schuld is nog zeker dik 30 miljoen. Het enige verschil is dat ze er geen rente over betalen, maar we zijn er nog lang niet. De VvF wuiven echt die schuld niet weg hoor. Ja we harken heel veel geld binnen nu na het WK, maar dat kunnen we maar voor een klein gedeelte investeren in nieuwe spelers. Maw, het is nog steeds uit nood.

Ik hoop natuurlijk dat het doorstromen van jeugdspelers beleid wordt, maar het lek is echt nog niet helemaal boven. Janmaat kon een paar maanden geleden geeneens een contractverlenging aangeboden worden omdat er geen geld was. De situatie is inderdaad net iets anders nu, maar we kunnen sommige benodigde posities (bijvoorbeeld de spits. Dost kunnen we niet betalen) echt niet ideaal invullen. Nood dus ...

17 juli 2014 om 11:23

Die 30 miljoen moet terugbetaald worden ja. Maar Stefan gaat ook voor 10 - 12 miljoen weg denk ik zo. Minus de talentpool waar hij onder valt houd je 8 - 10 miljoen over. Tel dat bij de huidige transfers op, dan heb je ongeveer 30 miljoen binnen. Daarvan gaat 6 miljoen naar resterende schuld. Houd je je vast aan 25 - 50 % herinvesteren, dan kan je ongeveer 12 miljoen herinvesteren en het overige geld, de 12 miljoen in de plus, kan je deels terugbetalen.

Voor 12 miljoen kan je echt wel wat spelers halen, maar doen is iets anders.

17 juli 2014 om 11:33

Ze mogen 8 miljoen investeren van de Vvf. Dat is wat ik heb gehoord.
En ze kunnen Dost niet betalen. Dat heb ik ook gehoord (ja ik hoor veel).

Dus ze kunnen niet versterken waar ze willen. Simpel. Dan uit de jeugd putten wat de laatste jaren prima ging. Maar nogmaals. Het einde is in zicht, maar zolang die schuld er is zal het beleid er op aangepast worden.

17 juli 2014 om 13:21

Laat je niet uit de tent lokken door die suffe opmerkingen. Die opmerking(en) zijn van hetzelfde bedroefende niveau als Derksen over van Gaal en zijn gedrag in de media.
Het zit de anderen blijkbaaar erg hoog dat iets succesvol uitpakt voor een partij waar ze zelf geen fan van zijn.

Deze man mag zich niet eens vergelijken met deze man. De Vrij heeft nooit zo'n lage ondergrens als hem gehad.
de Vrij heeft zeker een mindere periode gehad maar nooit zo slecht als van der Hoorn. Hij mag eigenlijk zijn situatie niet vergelijken. Hij moet het niveau nastreven de Vrij heeft al jaren ervaring op het aller hoogste niveau komt uit de beste opleiding van de wereld dus weet wat het is.

17 juli 2014 om 08:29

Beste opleiding van de wereld? Laat me raden, je bent een Feyenoord supporter?

17 juli 2014 om 08:35

Laten wie die discussie over de beste opleiding lekker achterwege laten. Feyenoord staat er de laatste jaren goed op en dat zag je ook in het Nederlands Elftal, zoals je de vorige toernooien veel (ex) Ajacieden zag. Je kunt niet onophoudelijk putten uit de beste talenten dat schuift van club naar club.

Van der Hoorn heeft als basis natuurlijk wel iets minder dan De Vrij, Van der Hoorn kan echter wel groeien en zeker op het niveau van de Eredivisie een topper worden, als hij maar niet te snel wordt afgeschreven.

17 juli 2014 om 09:09

Je hebt zeker gelijk. Ik wilde de discussie niet aanwakkeren maar wilde reageren op wat uitspraken.

17 juli 2014 om 08:34

Beste van Nederland denk ik. Kijk maar naar oranje en dit zeg ik als PSV supporter.

17 juli 2014 om 08:44

Komt doordat de financiën zo slecht op orde waren de afgelopen jaren. Daardoor moest Feyenoord talenten in de basis zetten die daar anders nooit hadden gestaan en ver onder het niveau zaten(bijvoorbeeld de vrij dus). Herinner je de 10-0 nog?

17 juli 2014 om 08:53

Om nog preciezer te zijn zou je ook kunnen zeggen de beste VOOR nederland. De opleiding van Ajax staat er historisch gezien het beste voor, gezien de spelers die deze opleiding heeft voortgebracht. Echter de afgelopen jaren heeft Feyenoord steeds de Nederlandse prijs voor beste opleiding gewonnen, wat wel op het laatste WK was te zien. Ajax heeft veel buitenlandse spelers in de jeugdopleiding, en ook al bepaald Ajax dit zelf en hoeven ze niet per se op te leiden voor het NL elftal vind ik het toch jammer voor het NL voetbal. De komende jaren zal blijken hoeveel Nederlandse jeugdexponenten uit de Amsterdamse jeugdopleiding zullen doorbreken.

17 juli 2014 om 09:25

@ Asroma8

Dat is echt onzin, hoe komt iedereen toch altijd bij? Omdat ze geen geld hebben, is de jeugdopleiding opeens veel beter? Die jeugdopleiding was er ook toen Makaay en Gio bij Feyenoord speelden hoor, De Vrij overigens ook. Die speelt namelijk al 4 jaar in het eerste. Het zal de laatste jaren iets meer geïntensiveerd zijn, maar behalve het gebruik ervan is er niets veranderd aan de jeugdopleiding.

17 juli 2014 om 08:43

Wat een wartaal sla jij uit zeg, hij vergelijkt zichzelf helemaal niet met de Vrij, hij doelt er op dat De Vrij het ook niet makkelijk heeft gehad en er nu toch staat als een goede verdediger.

Begrijpend lezen is een kunst !!!

Van der Hoorn krijgt zijn kans nog wel en hij zal hem ook wel pakken.

Is momenteel 21 jaar dus heeft nog voldoende tijd om zich te bewijzen bij Ajax.

Ajax speelt een heel ander systeem dan FC Utrecht, veel intensievere trainingen.

Er wordt bij Ajax veel meer gevraagd van een verdediger, dus laat hem zich maar rustig ontwikkelen.

Komt allemaal wel goed met Mike.

17 juli 2014 om 08:49

Ik geloof ook wel dat hij gewoon een stabiele verdediger in de top van de Eredivisie kan worden, al heeft het zichzelf met zijn clubkeuze niet gemakkelijk gemaakt. Persoonlijk vind ik ook dat Van der Hoorn eigenlijk beter bij Feyenoord zou passen. Toch net wat meer no-nonsens verdedigers, daar houden we in Rotterdam wel van. Dat voetballende dat bij Ajax gevraagd wordt, ik vraag me af of Mikie dat wel in zich heeft.

Belangrijk verschil is toch wel dat De Vrij altijd het vertrouwen heeft gekregen om zich zo te ontwikkelen. Als je geen basisplaats hebt, wordt dat toch een stuk lastiger.

Wie weet, pas 21 jaar. Wellicht kan hij positief verrassen.

Ik persoonlijk denk dat Mike van der Hoorn het meeste gebaat is bij een uitleenjaar. Bij een club waar hij wel de kans en de tijd krijgt om te laten zien wat hij als centrale verdediger in zijn mars heeft. Er zullen toch zeker clubs uit de Eredivisie zijn die Van der Hoorn graag een jaartje van Ajax willen huren?.

Te slecht voor Ajax en wat hebben ze er veel te veel geld voor betaald.
Zou mij echt verbazen als hij nog gaat slagen in Amsterdam.

17 juli 2014 om 10:02

Nee hij is goed en nee we hebben er niet veel voor betaald, 3,5 miljoen vind ik niet veel voor een jonge talentvolle verdediger. Zeker niet als je net een speler voor 7 miljoen verkocht hebt.

17 juli 2014 om 10:42

4 miljoen plus bonussen die ook al betaald zijn door ajax

17 juli 2014 om 11:44

Gewoon volhouden!

Dit WK moet een enorme opsteker zijn voor de Nederlandse verdedigers. Dat ze met de juiste begeleiding en tactiek wel degelijk internationaal meekunnen. Hoop dat jongens als denswil, van der hoorn, kongolo, Pieters, misschien nog Donk en van dijk zich nu ook realiseren dat er veel mogelijk is. Laten we de buitenlandse verdedigers vooral niet groter maken dan ze zijn. Als mertesacker en höwedes Nederlanders zouden zijn hadden veel mensen geroepen dat ze er geen hout van konden. Net als frank verlaat vroeger, in Duitsland onomstreden en in Nederland weggezet als een trage slak. En hummels heeft in zijn loopbaan ook wel slippertjes gemaakt hoor. In de finale werd hij een paar keer gered door een tackle van boateng. In de eerste helft werd hij er door Messi op rechts nog totaal uitgelopen. Zijn kopgoals en de Duitse teamprestatie drukken dit echter naar de achtergrond.

Ik ben blij dat wij zo'n goede verdediger op de bank hebben zitten, is nog jong, 21 jaar en heeft een aanpassingsperiode nodig gehad. Voor ons is dat geen enkel probleem, financieel staan we er ondanks dergelijke aankopen uitstekend voor.

Wil voor Cambuur best wel een balletje opgooien hoor, Van der Hoorn is juist een speler die bij een club als Cambuur in de Eredivisie enorm veel kan leren en weer minuten kan maken.
Lijkt me dat spelen bij Cambuur voor Mike beter is dan weer in Jong Ajax.
Hij kan dan een centraal duo vormen met Reijnen die overkwam van AZ, Mac Intosch die van Telstar kwam lijkt me geen basisspeler.
Dus waarom niet?

De Vrij was ook niets in het begin. Nu is het nog geen topper maar hij is wel een goeie verdediger. In ieder geval is hij veel beter dan Van der Hoorn. Ik had liever De Vrij bij Ajax gezien dan Van der Hoorn. Maar wij hebben nog altijd Joël Veltman. Iemand hier zei dat hij uit een betrouwbare bron had vernomen dat Van der Hoorn verhuurd zou worden aan Nac, klopt dat? Want ik kan er niets over vinden. Misschien wordt het nog wel iets met van der Hoorn ik schrijf hem nog niet af. Kijk naar Blind die was in het begin ook geen waarde voor Ajax. Maar nu is hij een basisspeler bij Ajax en bij Oranje. Zo kan het gaan in de voetballerij. En het zelfde geldt voor De Vrij is nu ook basisspeler bij Feyenoord en ook bij het Nederlands Elftal.

Naieve boel hier zeg. Die jongen zou heel goed een miskoop kunnen zijn, maar dat kan je pas over een jaar of twee zeggen. Ajax (o.l.v. De Boer) heeft deze jongen met zijn volle verstand gekocht en je moet hem gewoon nog een kans geven. Van Dijk ben ik ook van onder de indruk, maar bij Groningen maakte die toen ook een paar foutjes.

Ach hij wil alleen maar aangeven dat hij een minderen periode heeft gehad en hij er sterker uit zal komen. Daar gebruikt bij de Vrij als voorbeeld voor. Overigens vind ik de Vrij voor veel jonge voetballers een voorbeeld.

Ik lees toch een hoop kortzichtige reacties hier over deze jongen van 21 jaar.
Het is toch bijzonder hoe je al op deze leeftijd afgeschreven kan worden, alsof er ook maar 1 verdediger is die op zijn leeftijd geen fouten maakt. Wat betreft de Vrij, ook dat moet ik nog zien, heeft een heel goed WK gespeeld en een transfer keihard verdiend, maar de hoofdpersoon in de verdediging was toch wel Vlaar, ook de Vrij zal zich moeten bewijzen! Wat gebeurt er als hij weer met 2 cv'ers moet spelen? Zijn 'revival' komt toch uit de 3 mans verdediging..
Daarnaast speelt voor van der Hoorn natuurlijk mee dat je opeens heel anders moet spelen, verdedigen bij Ajax is een heel ander vak dan verdedigen bij Utrecht. Logisch dat je daar tijd voor nodig hebt. 1 ding weet ik wel zeker, als hij die slag kan maken, heeft hij alles mee om een topper te worden. De vrij of Veltman kunnen bijvoorbeeld niet meer groeien of een goede kop ontwikkelen..

Als ik heel eerlijk ben, hoop ik nog steeds dat van der Hoorn en van Dijk het toekomstige hart van de verdediging worden. Groot en sterk, zeg maar Duitsers.. maar er loopt zo veel verdedigend talent, dat komt helemaal goed voor de komende 2 Wk's!

Sinds de opstanding van Blind ben ik voorzichtiger met het afserveren van spelers. Wat ik van Mike heb gezien in Jong Ajax was bij vlagen niet denderend (soms zelf ronduit slecht), maar aan de andere kant heeft hij ook wel aardige wedstrijden gespeeld. Hij is nog jong en er zit ongetwijfeld rek in. Verdedigers lijken over het algemeen sowieso op iets latere leeftijd pas echt goed te worden. Ik heb nog hoop.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren