Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barça zet eerste stap naar financieel herstel: tv-deal levert miljoenen op

Laatste update:

Barcelona heeft een belangrijke slag geslagen richting financieel herstel, melden diverse Spaanse media. De Catalanen verkopen tien procent van de televisierechten van LaLiga aan investeringsfonds Sixth Street. In ruil voor een 25-jarig eigendom van die rechten investeert de geldschieter direct 207,5 miljoen euro in de club. Het is de start van een project die de club eerder in juni intern goedkeurde door te stemmen.

Barcelona maakte donderdagmiddag de samenwerking met Sixth Street bekend. De club zal door de deal in totaal 267 miljoen euro genereren. Het inversteringsfonds betaalt dus in eerste instantie 59,5 miljoen euro minder (207,5 miljoen). De accountants van Barça verwachten echter dat de waarde van de tv-gelden de komende 25 jaar verhoogt tot de afgesproken 267 miljoen, die tegen die tijd dan ook volledig wordt uitbetaald, weet Mundo Deportivo.

Voor Barcelona betekent de deal licht aan het uiteinde van een donkere tunnel. De club rapporteerde de afgelopen drie jaar steevast rode cijfers, waaronder het recordverlies van 481 miljoen euro over het seizoen 2020/21. "We activeren de economische hefbomen en voeren onze geduldige, duurzame en efficiënte strategie uit om de financiële basis van de club te versterken", verklaart voorzitter Joan Laporta in een officieel statement over de samenwerking.

Over de betrekking van externe geldschieters werd eerder in juni al gestemd op de algemene ledenvergadering van de club. Daar werd ingestemd met de verkoop van 49,9 procent van de licentie- en merchandise-afdeling en 25 procent van de tv-rechten. Vervolgens sprak Laporta over een deal die ‘zeker 600 miljoen’ moet opleveren. Daarvan blijkt de betrekking van Sixth Street de eerste stap. Het is niet bekend of de club met meerdere partijen in gesprek is over een overname om de rest van het beloofde bedrag te realiseren.

Het gerenommeerde Sixth Street investeerde ook al 360 miljoen euro in het stadion van Real Madrid. In ruil daarvoor mag het bedrijf ‘de komende twintig jaar deelnemen in nieuwe zakendeals omtrent het Bernabéu’, schrijft het fonds op de officiële website. Het Amerikaanse bedrijf droeg tevens financieel bij aan de groei van Spotify, de nieuwe shirtsponsor van de Barcelona. "We geloven in de strategie van Joan Laporta en Barcelona en zijn er trots op dat een van de meest succesvolle clubs in het voetbal ons heeft gekozen als hun partner", deelt Alan Waxman, directeur van het bedrijf, mee.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als een junk die een voorschot op zijn salaris vraagt om dope te halen 🤣 Televisierechten zijn 160 miljoen per jaar dus 10 procent over 25 jaar 16x25 =400 miljoen dus 200 miljoen verlies minimaal en dan is de groei van TV rechten niet eens meegerekend

30 juni 2022 om 16:30

Wat een achterlijke vergelijking maargoed. Goede zaken van Barca, dit zal ze een beetje lucht geven in de situatie waarin ze zitten. Als t goed is betaald Barca niet eens veel terug aan t eind van de rit.

30 juni 2022 om 18:21

Zilverenstok, kan een rare vergelijking zijn. Het ziet er wel naar uit alsof barca zijn kont verkoopt om snel geld te hebben. Naar mijn idee alles behalve een sterk toekomst beleid.

30 juni 2022 om 16:45

Op langere termijn heb je er niks aan als je nu niet kan investeren en daarmee dus ook meer inkomsten kan genereren. Barcelona heeft een imago die zij instant moeten houden anders verliezen zij veel meer. Ook is het zo dat er gigantisch veel rente wordt betaald over de schulden met een snelle aflossing bespaar je dit. En aankoop van spelers en het verkopen hiervan kan ook geld opleveren op lange termijn en laatstaan de inkomsten die je kan genereren met verkoop van shirts van nieuwe spelers en successen op eind tournooien.

30 juni 2022 om 17:04

Maar gaat Barca dit geld gebruiken om schulden af te lossen? Dat lijkt er namelijk niet op gezien al die spelers die ze willen kopen. Daarnaast vind ik het te achterlijk voor woorden dat spelers nog steeds salaris inleveren en daar helemaal niks van terug krijgen maar dat je wel spelers kan kopen van 50 miljoen of duurder..

30 juni 2022 om 17:02

Echt een spot on vergelijking😄 Barca wringt zich echt in de meest rare bochten. Hopen voor hun dat ze op lange termijn het deksel niet op de neus krijgen voor deze noodgrepen

30 juni 2022 om 17:37

Dan kunnen ze misschien toch Frankie behouden en 60m neertellen voor Lewandowski

30 juni 2022 om 17:42

Financieel directeuren hebben er waarschijnlijk iets langer over nagedacht dan jij hier verkondigt. Maar goed, we gaan het zien, Sigrid

30 juni 2022 om 23:17

Zo grappig dat iedereen op VZ ineens veranderd in top financiële adviseurs en denken dat er alleen koekenbakkers met telramen werken bij zo’n grote club als Barca.

Kijk dat is goed nieuws! beetje bij beetje worden er weer stapjes in de goede richting gezet. Er zal wel weer een bak aan negatieve reacties komen maar andere clubs verkopen al jaren hun ziel aan rijke eigenaren etc. en Barca is altijd een club van de fans gebleven alleen bij ons is het kaartenhuis na de corona crisis en wanbeleid gewoon in elkaar gestort en ook deze deal is gewoon democratisch tot stand gekomen dus wat mij betreft is Barca helemaal niet zo slecht als door iedereen maar geroepen word.

30 juni 2022 om 16:37

In Spanje mag een externe eigenaar geen geld in de club pompen dus je hebt ook niet veel keus he?

30 juni 2022 om 17:07

Uit mijn hoofd zijn er meerdere Spaanse clubs waaronder Valencia, Real Valladolid en Atletico Madrid die gewoon in handen zijn van rijke eigenaren? in hoeverre hun eigen geld in de club pompen weet ik niet maar wel weet ik dat destijds bij de aankoop van Valencia de nieuwe eigenaar een toezegging deed veel geld in de club te willen pompen. Dus van waar haal je die informatie?

30 juni 2022 om 17:19

Ik denk dat het juist een slechte deal is om het 25 jaar vast te leggen. In 25 jaar kan veel gebeuren. Wat was Apple 25 jaar geleden waard en wat nu? Op de lange termijn heeft de club dus mogelijk minder.

30 juni 2022 om 18:19

Daar hebben we over 25 jaar alleen niks aan als Barcelona ran of failliet is, of sportief in de middenmoot staat. Verantwoord dit soort zaken gewoon liquideren en werken aan het afbouwen van de schulden met sportief behoud...

Ik snap dat het water aan de lippen staat, maar voor de lange termijn is het verkopen van dit soort rechten echt funest om op lange termijn hoge inkomsten te behouden. Bedenk je voor de gein eens hoe de media-inkomsten 25 jaar geleden waren. Als je het in 1997 had verkocht voor de waarde van toen, had je jezelf de laatste 2 decennia voor je kop geslagen

Raphinha to Barcelona, here we go!

30 juni 2022 om 16:45



En Lewandowski en Koundã©.
Denk serieus dat dit enkel gericht is op de korte termijn (laporta kennende) en zodoende het geld inderdaad gespendeerd wordt aan deze spelers. Doel? Barcelona kunnen laten wedijveren met Real, Bayern, Liverpool, City enz. in de hoop er weer titels gewonnen worden (CL voornamelijk). En dan zal iedereen wel weer roepen wat voor geweldige president het is. En dan over x aantal jaar pas inzien hoe erg men zichzelf in de voet heeft geschoten qua financiã«n op de lange termijn.

30 juni 2022 om 18:13

Denk je dat ze nu 75m zullen neerleggen voor Raphina? Dan gaat Kounde en Lewandowski echt niet lukken met de salarissen die erbij komen. Van mij mogen ze als dat betekend dat de club op langer termijn kapot zal gaan lijkt me een goede deal danXD

30 juni 2022 om 21:45

Ik zie liever Mathijs de Ligt komen dan nog een middenvelder of aanvaller.

207,5 miljoen als acute injectie. Daartegenover staat 25 jaar lang 10 procent van de TV deal inleveren. Laten we het makkelijk houden en inflatie van de waarde even buiten beschouwing laten: Barcelona verdient op z'n minimale(!) zo'n 150 miljoen euro per jaar aan TV geld op 't moment. Dat is dus 15 miljoen euro x 25 jaar: 375 miljoen euro! Evenredig gezien maak je daarop dus al 167,5 miljoen euro verlies. Het ergste is: Die 207,5 miljoen euro is waarschijnlijk heel snel op en iets zegt me dat er nauwelijks iets gebruikt word om de schulden af te lossen als je de transferperikelen volgt. Korte termijn beleid en dat met meer dan 2,5 miljard euro aan schuld. Die gaan echt zoveel toekomstige inkomsten verdampen voor snel kapitaal, in acht nemend dat bijna 50 procent van die merchandise- en licentie-afdeling zo'n 392,5 miljoen euro op moet gaan leveren. Ik ben nieuwsgierig welk rendement ze daarop mis gaan lopen. Iets zegt me dat we het hebben over honderden miljoenen.

30 juni 2022 om 16:36

Wat moeten ze dan? Ze hebben blijkbaar snel geld nodig en behalve Frenkie (pedri, Fati etc. verkopen ze niet) zit er niet zoveel geld in het verkopen van spelers. Iedereen heeft een torenhoog salaris waardoor je ze moeilijk kwijtraakt. Ga er maar aan staan.

30 juni 2022 om 16:44

2 jaar geleden sprak niemand over Araujo, Gavi, etc. Het zijn uiteraard fantastische talenten, maar denk dat je minder de club hypothekeert door die dan te verkopen ipv rechten en door de zure appel te bijten. Ze hebben net bewezen bij gebrek aan grote namen, dat die jeugdspelers uiteindelijk wel aantonen een uitstekend niveau te kunnen behalen. Zeker bij Barcelona waar men in alle rangen volgens eenzelfde systeem speelt denk ik dat je makkelijker jeugdspelers in past. Dat je de komende jaar mogelijk niet de CL kan winnen? Waarschijnlijk, maar gezien de situatie en het mismanagement is dat prijs die je nu even moet betalen.

30 juni 2022 om 16:52

Ik denk dat je een goed punt maakt maar zal het Laporte ook lukken om uit te leggen dat Barcelona niet meer competitief zal zijn? Je benoemt dat ze de CL niet zullen winnen maar als het een beetje tegenzit eindig je zelfs buiten de top 4 in La Liga als je die jongens weg doet en dat gaan de fans niet pikken.

30 juni 2022 om 17:11

Buiten de top 4 lijkt me heel sterk. Dat is dit seizoen nogmaals bewezen. Ook Sevilla moet nu spelers gaan verkopen voor een goede boekhouding, dus het is niet zo dat de concurrentie zich absurd versterkt tov Barcelona.

30 juni 2022 om 18:02

Nou ja, Araujo is de enige fatsoenlijke cv. Pique en Garcia gaat niet. Mingueza is leuk voor de bank. Ter Stegen is een stuk minder geworden.
34 jarige Busquets met Pedri, geen Frenkie en Gavi. Voorin heel blessuregevoelig met Dembele en Fati, dan hang je alles op aan Aubameyang en Ferran Torres. Een beetje pech en je eindigt zo 5de.

30 juni 2022 om 16:40

Klopt. Ze gebruiken het nu om voor het eerst in 3(?) jaar het jaar af te sluiten zonder verlies. Daardoor moeten ze niet meer 3 keer zoveel binnenhalen als ze willen uitgeven. Maar mogen ze elke euro die binnenkomt gaan uitgeven. Maar als ze dat dan effectief van plan zijn is het inderdaad weer een enorm gevaarlijk scenario, gericht puur op de kortetermijn (en Laporta zijn eigen termijn). Je gaat nu mogelijk 10% van de inkomsten van de komende 25 jaar uitgeven in 1 window. Als dat dan aan spelers is zoals Lewandowski die binnen 2-3 jaar 'op' is, ga je op dat moment weer met de handen in het haar zitten. Als je met Lewa ineens een garantie hebt op prijzen, kan je nog zeggen dat het het waard is. Maar met of zonder hem, zal Laliga 50/50 zijn. En voor de CL kom je nog steeds veel te kort, tenzij je echt stunt. Maar wie weet kan je dus ook stunten zonder hem, met een Auba die getoond heeft het scoren niet verleerd te zijn. Dat is eigenlijk een topaankoop geweest prijs-kwaliteit. Het is dan ook vreemd om die nu dan potentieel aan de kant te schuiven. Enkel en alleen om een grote naam binnen te halen imo.

30 juni 2022 om 16:41

@Sirius: ik zei het gisteren al in een andere topic en zal het hier opnieuw herhalen:
Ten eerste: de diverse kapitaalinjecties waarover momenteel onderhandeld worden, zouden in totaal tussen de 500 miljoen tot 1 miljard euro kunnen opbrengen. Deze som zal helemaal niet uitsluitend uitgegeven worden aan ingaande transfers van spelers, van waar haal je dat? De hoofdtargets zijn Lewandowski, Silva en Kounde. Die zouden tesamen nog geen 200 miljoen euro moeten kosten, en dan moet je de uitgaande transfers niet vergeten mee te rekenen (Coutinho 20 miljoen, De Jong 65 miljoen en er volgen er nog). Het merendeel van die injectie zal wel degelijk aangewend worden om de schulden mee af te betalen.
Ten tweede: het bestuur heeft deze plannen van aandelenverkoop onlangs zeer gedetailleerd en transparant uit de doeken gedaan, alvorens er kon gestemd worden hierover. Dit alleen al is uniek in de elite voetbalwereld en verdient respect. In deze uiteenzetting werd ook erkend dat deze stap niet de meest ideale is, maar het is wel degelijk zeer goed doordacht en een goede oplossing voor de korte termijn, zonder nefast te zijn voor de lange termijn. De tijdelijke inkomstenvermindering in de toekomst, worden immers deels gecompenseerd met nieuwe, extra inkomsten die er hiervoor niet waren. O.a. de stadionnaam uit de sponsordeal met Spotify, en uit deze sponsorsamenwerking zullen nog vele financiële voordelen voortvloeien. Door bovendien op korte termijn een zo competitief mogelijke team samen te stellen, vergroot je ook de kans tot sportieve successen die op hun beurt meer commerciële en dus financiële groei met zich meebrengen. Je kan dit aspect niet zomaar negeren.
Ten derde: op alle potentiële aandelenverkoop zijn gelimiteerde terugkoopopties bedongen. Van zodra deze deals effectief gesloten worden, zal wederom alles in detail worden gepresenteerd. Het is belangrijk om alles dan te beoordelen op basis van feiten, niet vanuit een onderbuikgevoel.

30 juni 2022 om 16:45

Precies, er werken mensen aan, hebben allang allerlei rekensommetjes er op los gelaten. En dan komen sommige hier even meneer de accountant spelen hoor die het allemaal wel even beter weet haha. 🙈

Maar misschien moet Laporta ook even een oliestaatje een belletje geven, dan is alles zo opgelost toch. Vinden de voetbal fans wel prima. Maar owee als barca en Laporta Barto's puinhoop willen opruimen met hun eigen middelen.

30 juni 2022 om 17:25

Het zijn geen eigen middelen. Het is een prijzige sale and lease back constructie die op de langere termijn geld kost.
En met geld uit oliestaten heeft Barca genoeg ervaring. Toen er nog grote prijzen gewonnen werden prijkte immers Qatar Foundation groot op het shirt.

30 juni 2022 om 17:31

En jij denkt dat een investeerder gaat investeren als hij verlies gaat maken lol.

30 juni 2022 om 17:52

Het is geen investering. Bij een investering gok je erop dat je veel geld terug krijgt voor het risico wat je neemt.
Hier zijn gewoon een deel van de uitzendrechten verkocht. Voor een veel lager bedrag dan dat ze de komende 25 jaar opbrengen.

30 juni 2022 om 20:28

@sociofan1 - Als dat allemaal zo simpel gaat, waarom hebben ze dan een gigantische schuldenlast? De feiten liggen letterlijk op tafel en iedereen kan de rekensommetjes maken. Dat is echt geen Hogeschool-wiskunde. Als die mensen daar het allemaal zo goed wisten, was Barcelona momenteel kerngezond. Ach ja, ik hoef niemand te overtuigen. De feiten liggen er gewoon en als mensen dat niet willen zien, prima. Het blijft echt bijzonder hoe mensen duidelijke feiten verdraaien, omdat ze kennelijk niet willen zien hoe de vork echt in de steel zit. Cijfers liegen niet, mensen wel.

30 juni 2022 om 22:32

Jij doet niks anders dan feiten verdraaien Sirius. Die torenhoge schulden waarmee Barca nu zit komt niet door het huidige bestuur en dat weet je dondersgoed ook. Laporte verliet in zijn eerste termijn een van de beste teams ooit die het voetbal heeft gekend, en financieel gezien was het ook een grote vooruitgang t.o.v. Het begin van zijn bestuur. Nu is hij weer bezig de puinhoop op te ruimen van Bartomeu. Dus nee er is een stuk meer vertrouwen in de mensen die daar dagelijks werken dan een paar Voetbalzone leden hier die alles wat met Barca te maken heeft hekelen.

30 juni 2022 om 16:42

Ja maar ze moeten nu wel door die zure appel heen bijten. Barca heeft geen oliesheikh die even lekker geld erin pompt en huppa we gaan weer verder hoor. Barto heeft er een puinhoop van gemaakt en Laporta en zn team willen dat recht zetten. En doe je niks, dan blijf je achteraan hangen. Ze moeten nu kunnen concurreren met een goed team. Dus spelers binnen halen is broodnodig!

En beide keuzes zijn een risico maar dit is tenminste nog een logische wat mij betreft. Want halen ze bijv. nu wel Lewa binnen, Kessie, Christensen, Soler etc. dan staat er straks een goed team. Kun je weer mee strijden voor de prijzen, je imago verbeteren etc. en dat levert ook weer geld op. Dus dat weegt dan tegen elkaar op. En je hebt het over een periode van 25 jaar. Jij denkt dat ze dat rekensommetje niet hebben gemaakt haha?

Als barca niet competitief blijft, terugkomt en ze blijven weg kakken, wat als zij geen CL halen opeens bijv. Dat kon afgelopen seizoen al bijna gebeuren. Dan missen ze zo 80 mil bijv. In 1 jaar tijd! En dan niet eens over je imago schade gesproken etc., sponsors die je misloopt etc.

En dan heb je al die nieuwe sponsoren, die het wellicht opvangen. En ook zij willen hun stadion vernieuwen. Dus. Iig gewoon netjes dat zij het met eigen middelen willen verbeteren, de puinhoop willen oplossen. Iit tot sneue staatsolieclubjes.

30 juni 2022 om 17:27

Nogmaals, Qatar Foundation stond jaren op het shirt.
Nieuwe sponsor betaald overigens nauwelijks meer dan Rakuten maar wel de naam groot op het stadion.

30 juni 2022 om 22:33

Als je het verschil niet ziet tussen een kledingsponsor en een oliestaat die continu geldt pompt in een club, valt er niet veel te discussiëren.

30 juni 2022 om 16:44

Je vergeet alleen even te vermelden dat ze het stadion zullen gaan verbouwen zoals Perez met Real Madrid heeft gedaan waardoor ze minder afhankelijk zullen zijn van toeristen. Daarnaast zullen de tv gelden vooral als onderpand gelden (gok ik) met betrekking tot het af te lossen bedrag. Geleende bedrag staat niet in verhouding tot wat zij er voor tv gelden aan terug krijgen. Beetje naïef om te denken dat alle tv gelden de komende jaren daadwerkelijke weg zijn 😂

30 juni 2022 om 16:46

Dit is een wanhoopsdaad van Barça in de hoop om competitief te blijven. Het verlies is trouwens één zaak, vergeet niet dat Real zo nog verder uitloopt en ploegen als Atletico en Sevilla de kloof met Barça financieel kleiner gaan maken. Barça zal gedwongen worden om in de toekomst af en toe een speler voor veel geld te laten gaan denk ik.

30 juni 2022 om 18:24

Aantal dingen.
- de 207,5 miljoen is dus ex de 59,5 miljoen als de waarde inderdaad zo blijft of stijgt. Die vergeet je mee te rekenen.
- veel mensen hier kennen de contante waarde berekening niet heb ik het idee. Om een huidige waarde te vergelijken met een toekomstige moet je de contante waarde gebruiken. Of te wel met bv rente, inflatie, rendement kan je bedrag over 10 jaar vandaag een andere waarde hebben.
- en vergeet niet dat beide partijen willen winnen (game theory) ofwel Barça wint een afkoop van risico en huidige middelen om te investeren en Sixth Street wint een verwachte winst op de investering.

Mooi! Kunnen ze gelijk 60 miljoen bieden op Lewandowski. Dan heeft Barcelona hun gedroomde spits binnen en kan Bayern lekker op zoek naar een vervanger.

30 juni 2022 om 16:47

45 mil plus 5 mil add ons lijkt me echt een max.

30 juni 2022 om 16:57

Ook dan zou ik het niet doen. Bijna 34, daar heb je een jaar of twee plezier van en dan houdt het op. Onderaan de streep wat levert het ze dan op behalve wat ademruimte ten op zichtte van de fans.

30 juni 2022 om 17:03

Lewa is een op en top professional. Leeft echt gezond en alles. Die kan makkelijk mee zoals Ronaldo en Ibra. En dan gaat het erom dat hij snelle jonge frisse spelers om zich heen heeft. En dat heeft barca met Fati, Ferran, Pedri, Gavi. Wie weet een Raphinha of Dembele als ie toch blijft. Dus barca kan nog makkelijk 3 of 4 seizoenen mee verwacht ik. En dan scoort ie super veel voor je, wordt je weer competitief en kun je rustig herstellen als club en verder kijken naar een vervanger later.

Nou dan zal er wel onmiddelijk weer met geld gesmeten gaan worden in plaats van schulden af te bouwen. Het wanbeleid van de vorige directie wordt door Laporta en co gewoon doorgezet. Wat is er mis met even 2 jaar pas op de plaats te maken qua transfers. Met deze selectie plaats je jezelf ook wel voor de Champions League. Lijkt me een betere manier dan om Lewandowski te halen.

Moeten ze wel iets goeds doen met het geld dat ze nu krijgen, want dit is op de lange termijn gewoon een groot netto verlies. Maarja, over 25 jaar is het bestuur al weg, dus boeit hun het.

30 juni 2022 om 17:56

Precies maar dat schijnt lastig te zijn om te begrijpen. Dat er een mega premie betaald wordt door Barca zegt al genoeg over hun kapitaalpositie. Euribor is nog altijd negatief, gezonde bedrijven lenen bijna gratis.

Meteen weer uitgeven…. Hop die 200 mil erdoorheen jagen voor nieuwe spelers…. 0 verandering

Ze maken gewoon toekomstige geldstromen ten gelde. Op deze manier hebben ze nu meer geld te besteden, maar hebben ze de komende 25 jaar 10% minder tv inkomsten. Eigenlijk verplaats je het probleem dus naar de toekomst. Sportief een stap terug doen en besparen op transfersommen en salarissen, dat zou zoden aan de dijk zetten. Maar het lijkt erop dat ze liever allemaal rare constructies optuigen om dat te voorkomen.

30 juni 2022 om 17:29

Inderdaad. Als je geen geld meer kan lenen dan ga je assets verpanden. Lost overigens het probleem met het salarisplafond niet op.

Goed bezig Laporta. Direct geld hebben, spelers laten inleveren en nieuwe spelers kopen. Vooral ook niet kijken naar de toekomst, alleen nu telt. Zulke deals zijn leuk, omdat je nu veel geld krijgt. Maar voor de toekomst heb je minder inkomsten, dit is niet de eerste deal voor Barca met zo'n constructie, heel dom in mijn ogen. Laporta lijkt geen toekomstplan te hebben, maar kijkt alleen naar nu. Je kan veel zeggen over de oude voorzitter, maar Laporta doet exact hetzelfde, alleen kijken naar nu en niet naar de toekomst.

Ik blijf het pure wanhoop vinden al die snelle deals die ze sluiten. Als barca een beetje naar behoren presteert spelen ze voor plekken 1-5. Ga dat lekker 1-2 jaar doen probeer wat vet op de botten te krijgen met het materiaal wat voor handen is. Maar nee het lijkt een prestige kwestie aan het worden dat er hoe dan ook spelers aangetrokken moeten worden koste wat het kost.

Schande dat clubs in spanje 5 a 600 miljoen schuld mogen hebben..

Hier2 ton en je moet de tent sluiten

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren