Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

AZ bevestigt: Calvin Stengs tekent contract bij OGC Nice

Laatste update:

Calvin Stengs maakt definitief de overstap naar OGC Nice, zo bevestigt AZ woensdagavond. De aanvaller heeft een vijfjarig contract getekend bij de Franse club. Het Algemeen Dagblad wist eerder al te melden dat AZ circa vijftien miljoen euro overhoudt aan de verkoop van de 22-jarige speler. Stengs vloog dinsdag al richting Zuid-Frankrijk om de overgang naar Nice af te ronden. Eerder werd al bekend dat AZ niet van plan was om hem voor minder dan tien miljoen euro van de hand te doen.

“Calvin en AZ hebben veel voor elkaar betekend”, zegt directeur voetbalzaken Max Huiberts op de clubwebsite van de Alkmaarders. "We hebben genoten van zijn bijzondere kwaliteiten. Met zijn souplesse, doorzettingsvermogen en spelvreugde is hij een voorbeeld voor velen. Deze transfer is niet alleen een compliment voor Calvin zelf, maar ook voor de hele club en in het bijzonder de AZ-jeugdopleiding. Hij kwam als jonge jongen binnen bij AZ en vertrekt als voorbeeldprof en meervoudig international. We wensen Calvin heel veel succes in zijn verdere carrière."

L'Équipe onthult transfersom: Boadu wordt vierde duurste AZ-speler ooit

Slechts drie spelers werden ooit voor meer geld verkocht door AZ.Lees artikel

Stengs, die deze woensdag al niet meer in actie kwam in de oefenwedstrijd tegen KRC Genk, komt op de gedeelde vierde plaats te staan wat betreft de duurste uitgaande transfer van AZ. Eerder deze woensdag kwam naar buiten dat Myron Boadu ook voor vijftien mljoen euro vertrekt. De spits verhuist zo goed als zeker naar AS Monaco. In de top drie qua duurste transfers staan Vincent Janssen (voor 22 miljoen verkocht euro aan Tottenham Hotspur), Alireza Jahanbakhsh (voor 19 miljoen euro verkocht aan Brighton & Hove Albion) en Guus Til (voor 18 miljoen euro verkocht aan Spartak Moskou).

Met de vijftien miljoen euro die AZ ontvangt voor de verkoop van Stengs wordt volgens het Algemeen Dagblad niet gelijk een vervanger gehaald. Trainer Pascal Jansen geeft in eerste instantie het vertrouwen aan Hakon Evjen en Albert Gudmundsson op de rechtsbuitenpositie, zo klinkt het. In een eerder stadium werd al wel Vangelis Pavlidis, afkomstig van Willem II, binnengehaald van de spitspositie. Daarnaast werd verdediger Sam Beukema overgenomen van Go Ahead Eagles. AZ zoekt ook nog een nieuwe keeper, ondanks het feit dat Marco Bizot een transfer richting Olympiacos zag afketsen.

In de uitzending van De Oranjezomer werd dinsdagavond gereageerd op de mogelijke overstap van Stengs: “Wat zal AZ blij zijn als ze Boadu en Stengs kwijt zijn”, stelde René van der Gijp. “Dit is echt hét moment. Als ze volgend seizoen weer een seizoen spelen als het afgelopen seizoen, ben je klaar. Nu zitten ze nog tegen het Nederlands elftal aan. Maar als ze nog zo’n seizoen spelen, is het klaar en kunnen ze naar Club Brugge.” Johan Derksen was het daarmee eens. “Nu kunnen ze cashen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat is een onverwacht hoog bedrag voor Stengs, hopelijk voor AZ komt er niks geks aan het licht bij de keuring, de absolute hoofdprijs is dit, netjes gehandeld.

14 juli 2021 om 20:29

Eens! Zouden ze toch wat moois mee kunnen halen, 30 miljoen totaal. Hoe zit het eigenlijk met Koopmeiners, gaat die nog vertrekken? Zo ja, is dan Matusiwa niet iets voor AZ? Of een meer voetballende optie in Harroui? En dan een 10 erbij in Pena (FC Emmen) ofzo? Okoye erbij halen zou ook mooi zijn. De backs zijn ook dunbezet, wat zijn de plannen van AZ daarmee?
De spelers die ik opnoem lijken mij toch prima spelers voor AZ die bij elkaar (en dan Harroui of Matusiwa) denk ik toch niet boven de 15 miljoen zouden hoeven kosten. Zou je zelfs nog een paar miljoen kunnen investeren in een links- en rechtsback, en dan nog kun je genoeg overhouden.

14 juli 2021 om 23:41

AZ duidelijk de nummer 3 club op dit moment, zie niemand anders spelers verkopen van 15 miljoen behalve ajax en psv. Dikke pluim voor het beleid daar!

14 juli 2021 om 22:23

Zo, dat had niemand meer verwacht. Wat een bedrag. Stond toch redelijk stil in zijn ontwikkeling. Nice is van Ineos en dan maakt geld niet veel uit. Goed geregeld van AZ. Zie ze nog wel concurreren met Feyenoord voor Jahanbaksh

14 juli 2021 om 23:38

Toch vind ik het jammer dat hij uit de Eredivisie vertrekt. Stengs was een van de weinige creatieve, technische spelers die hier rond liep en ik kon met regelmaat wel genieten van zijn acties

15 juli 2021 om 06:47

Is toch wel vaker een 3 dan een 8 kwa wedstrijden betreft. Ben er dan ook bang voor dat hij voor nu nog te weinig kan brengen bij Nice.

Vond 10 miljoen al een prima bedrag voor Stengs, maar als Huiberts hier daadwerkelijk 15 miljoen uitgesleept heeft hij wederom weergaloos werk verricht. Nu proberen Alireza voor de neus van Feyenoord weg te kapen en je gaat er gewoon op vooruit, zowel financieel als sportief.

14 juli 2021 om 19:59

Van 30 miljoen (Boadu ook meegerekend) kan AZ zich ook gewoon echt versterken. Vind ze uitstekend beleid voeren alleen ze moeten niet door slaan. Dat idee krijg ik soms. Durf ook te investeren om dat laatste stapje te zetten en echt aan te haken.

14 juli 2021 om 20:37

Het probleem is toch vooral de structurele inkomsten voor een club als AZ, wanneer ze dergelijke gokjes gaan nemen moet het iedere keer wel raak zijn met uitgaande transfers. Het verschil is gewoon dat de top3 zonder presteren al veel meer geld binnen krijgt. Het uitstekende AZ beleid moeten ze niet op de tocht gaan zetten door koste wat kost structureel aan te gaan sluiten, dat kan namelijk ook direct de doodsteek zijn. Gewoon doorgaan waar ze mee bezig zijn en genieten van het moment als AZ supporter

14 juli 2021 om 22:20

@Goalski Precies dat. Helemaal met je eens en zo zit het ook. Beleid van Az is prima nu maar je kan idd geen onzorgvuldig risico's nemen zoals hierboven wordt aangegeven. Dat zou Casino beleid zijn. Az weet wat het doet. En het zal echt geleidelijk moeten gaan. Tenzij je een rijke eigenaar zou hebben ja, agh.

14 juli 2021 om 20:06

Zou Jahanbaksh dat willen? Niet om dat AZ tegenover Feyenoord vuurtje op te stoken, maar bij Feyenoord treft hij Slot weer, zal hij meer verdienen, speelt hij bij een grotere club, in een mooier stadion. Bij AZ valt, net als bij Feyenoord, verder nog te bezien hoe het sportief zal gaan na het vertrek van Stengs, Boadu en wellicht nog Koopmeiners

14 juli 2021 om 20:21

Hij heeft Slot niet eerder als hoofdtrainer gehad (alleen als assistent) dus ik weet niet wat hun band is eerlijk gezegd. Ik zou het om het salaris en de allure van Feyenoord inderdaad (helaas) wel begrijpen als hij daarvoor kiest. Hij heeft wel vaker benadrukt dat hij het erg prettig vond bij AZ, maar het zal alsnog erg lastig worden om Feyenoord in dit geval af te troeven. Misschien dat AZ wat meer uit kan richten qua transfersom, maar het salaris zal wel een struikelblok vormen denk ik. We gaan het zien. Het is in ieder geval een poging waard als je het mij vraagt.

14 juli 2021 om 20:22

Tja ben het met je eens, maar na deze klappers zitten ze financieel goed in hun jasje waardoor ze volgens mij Feyenoord in salaris kunnen overtreffen. Of ze dat willen is een tweede. Ook ik hoop dat hij naar Feyenoord komt maar spelers kiezen niet altijd voor het sportieve plaatje.

14 juli 2021 om 20:32

Gerben1978, transfergeld is iets anders dan salariskosten he. Feyenoord kan nu eenmaal (veel) hogere salarissen geven. Daarnaast heeft jahanbakhsh al aangegeven graag naar Feyenoord te willen.

14 juli 2021 om 21:03

Ik ken de salaris huishouding van AZ niet goed genoeg dus je zal wel gelijk hebben. Het is wel onwijs knap hoe ze de miljoenen blijven binnen harken en kijk ik met een redelijk jaloerse blik naar.

14 juli 2021 om 21:17

Dat het onwijs knap is van az geef ik je gelijk hoor! Daar kan Feyenoord nog wat van leren. Echter verliest az wel 5-6 sterkhouders. Dat kun je natuurlijk ook niet makkelijk opvangen. Ook omdat ze nooit grote bedragen uitgeven, maar we zullen zien hoe az het gaat opvangen.

15 juli 2021 om 08:03

Is al op weg naar Rotterdam!

14 juli 2021 om 21:52

Lijkt me een goed plan.. zekers een mooi bedrag voor Stengs.

14 juli 2021 om 21:57

azchelsea. Er op voor uit? Boadu, Koopmeiners. Ook weg? En dan met Alireza er op vooruitgaan???
Wie moet de kar trekken?? Clasie??? Dat wordt hem echt niet.

14 juli 2021 om 22:19

Voetballer2, hij heeft het toch helemaal niet over boadu of koopmeiners? Hij geeft puur aan dat je er op vooruit gaat als je Jahanbaksh op rechtsbuiten hebt ipv Stengs..

14 juli 2021 om 22:26

hafcahaas. Je zal toch rekening moeten houden met het vertrek van bepalende spelers. Bij Jahanbaksh moet je ook maar afwachten wat het wordt.

14 juli 2021 om 22:49

Zoals hfcahaas aangeeft had ik het puur over Alireza ten opzichte van Stengs. Dat is echt geen stap achteruit als je het mij vraagt. Bovendien hoeft Alireza geen 15 miljoen te kosten. Het zal alleen niet lukken, gezien de aankomende transfer naar Feyenoord. Maar ik maak me verder geen illusies voor komend seizoen hoor. Als gehele team gaan we zeker een paar jasjes uitdoen, tenzij er wel héél goed versterkt wordt.

14 juli 2021 om 23:25

Boadu is overschat, Pavlidis gaat het echt wel beter doen en met Clasie/Reijnders ipv Koopmeiners ga je er niet enorm op achteruit. Midtsjo is al jaren de motor op het middenveld.

14 juli 2021 om 23:08

Ik verwacht Nunnely

15 juli 2021 om 09:56

Zou fantastisch zijn om Alireza te halen voor een gedeelte van die 15mil. Gaan we er inderdaad nog op vooruit ook.

Opeens is 15 miljoen een hoog bedrag ik hoorde eerst iedereen 20 a 30 miljoen schreeuwen haha

14 juli 2021 om 20:02

Veel clubs hebben een hempie uit moeten doen he, dus je krijgt nu niet wat je echt wil. Zal waarschijnlijk wel een percentage nog aan hangen bij doorverkoop, Nu hopen dat hij gaat groeien daar.

14 juli 2021 om 20:28

Je moet het wel in perspectief zetten hè. 20 miljoen was vorig seizoen niet onrealistisch gezien het 3-jarige contract en het goede seizoen wat Stengs en Boadu gedraaid hadden. Ze klopten ook nog aan de deur bij Oranje en stonden er dus gewoonweg goed op. Na een minder seizoen en een pandemie is het logisch dat er minder voor gevangen kan worden. Als je dat in ogenschouw neemt zijn de genoemde bedragen uitstekend voor AZ. Als je ze nog een jaar zou houden hebben ze een 1-jarig contract en wordt onderhandelen erg lastig.

14 juli 2021 om 21:34

Zo gaat dat. Vorig Seizoen paste alles perfect bij AZ en hadden ze een goed seizoen. Vooral Boadu was toen top. Ook de reden waarom een Idrissi bijvoorbeeld naar Sevilla kon gaan. Pandemie en een middelmatig seizoen verder en ze kosten heel wat minder.

14 juli 2021 om 22:20

nwe25. Het bedrag schijnt 12 miljoen te zijn.

Dat is wel een heel lekker bedrag zeg. Voor Boadu kan ik me wel vinden in 15 mil, maar Stengs? Ik zou er nog geen 5 voor geven.

14 juli 2021 om 23:45

Dan ben je niet goed bij je bovenkamer. Stengs heeft nog steeds absolute top potentie, de basis qua techniek en inzicht is er de rest is trainbaar. Donny van de Beek kreeg Ajax 40 miljoen voor hea? Dat is pas belachelijk

Tja, het moment zat er aan te komen. Begint nu wel een aardige uitverkoop te worden, we vangen iets minder als verwacht maar er zal wel een doorverkoop percentage nog aan hangen ivm corona periode.
Doorselecteren zal het gaan worden, en verwacht dus geen top3 klassering dit jaar, en Max dat had je niet belooft he
Nu hopen dat de nieuwe talenten het gaan laten zien.

14 juli 2021 om 22:26

Minder? Dit is toch de absolute hoofdprijs voor een speler met matige statistieken die alleen in de Eredivisie iets heeft laten zien?

Mooie prijs voor een speler die qua status toch flink is teruggevallen afgelopen seizoen. Bijna niemand die het echt erg vindt dat hij weggaat en denk dat iedereen wel positief verrast is dat het bedrag nog zo hoog is geworden. Ben benieuwd wat AZ met het geld gaat doen. Toch gewoon 30 miljoen wat je in 1x binnenhaalt en wellicht ben je nog niet klaar met verkopen. Dan moet er wel wat bij en daar heb je een mooi potje voor.

Dat iemand hiervoor bereid is 15 miljoen te betalen, die gaat nog wel eens gillend wakker worden over een tijdje haha. Leuk talentjes ooit maar maakt geen progressie en heeft echt geen enkel greintje pit in zich.

14 juli 2021 om 21:34

Je had er ook voor kunnen kiezen om positief te reageren. Bijvoorbeeld omdat er naast Ajax een andere Nederlandse club is die goede verkoopprijzen weet te behalen.

14 juli 2021 om 22:05

Had gekund maar ik hou het liever bij de speler waar het over gaat die geen kwaliteiten bezit om 15 miljoen voor te betalen.

15 juli 2021 om 00:30

Voor AZ is het inderdaad lekker. Dat neemt niet weg dat iemand die de Eredivisie en z'n spelers echt heeft gevolgd zeer waarschijnlijk nooit(!) 15 miljoen euro voor Stengs zou neertellen.

15 juli 2021 om 09:15

Riep je dat ook toen er 40 miljoen voor Donny werd betaald? Of vond je dat toen wel weer marktconform…

15 juli 2021 om 11:06

Donny en Stengs zijn natuurlijk precies hetzelfde hierin. Stengs al jaren lang aan het onderpresteren bij een eredivisie subtopper versus Donny die bij de landskampioen en in de CL de pannen van het dak speelt. Goede vergelijking Berend!

14 juli 2021 om 23:47

Dat iemand 45 miljoen voor van de Beek betaald heeft is vele malen schokkender. Die had nooit meer dan 10 miljoen moeten kosten

Az verdient een bak met geld. Hopelijk besteden ze een groot deel hiervan in Nederland, zodat andere clubs ook hun voordeel/inkomsten kunnen behalen

Snap niet dat az geen vervanger neemt voor stengs, je hebt evjen die nog niet veel heeft laten zien en dan heb je albert nog maar dat is een cam als ik huiberts was had ik zeker nog een rechtsbuiten gekocht.

14 juli 2021 om 20:31

Ook zonder vervangers zal AZ wel in de top 4 eindigen. Ik denk dat ze ook niet verwachten komend seizoen een serieuze gooi naar de titel te kunnen doen.

15 juli 2021 om 09:58

Klopt, wordt weer een tussenjaar of 2-3. Hoort erbij.

Zouden ze toch wat moois mee kunnen halen, 30 miljoen totaal. Hoe zit het eigenlijk met Koopmeiners, gaat die nog vertrekken? Zo ja, is dan Matusiwa niet iets voor AZ? Of een meer voetballende optie in Harroui? En dan een 10 erbij in Pena (FC Emmen) ofzo? Okoye erbij halen zou ook mooi zijn. De backs zijn ook dunbezet, wat zijn de plannen van AZ daarmee?
De spelers die ik opnoem lijken mij toch prima spelers voor AZ die bij elkaar (en dan Harroui of Matusiwa) denk ik toch niet boven de 15 miljoen zouden hoeven kosten. Zou je zelfs nog een paar miljoen kunnen investeren in een links- en rechtsback.

14 juli 2021 om 21:49

Koopmeiners lijkt ook op weg naar de uitgang inderdaad. En dan heb je Wijndal nog. AZ zou zomaar eens, net als Ajax een paar jaar geleden, flink kunnen cashen. Bij AZ zijn de inkomsten wel wat minder natuurlijk, maar als ze in totaal 60 á 70 miljoen kunnen vangen voor Boadu, Stengs, Koopmeiners en Wijndal dan zijn ze spekkoper. Het kan zijn dat de vervangers niet meteen van hetzelfde niveau zijn, maar je slaat financieel wel meteen een gat met Feyenoord en kunt altijd nog eens wat in de winterstop halen. Je komt dan gewoon in een ideale situatie terecht. Je zou er, in tegenstelling tot andere seizoenen, ook voor kunnen kiezen om met een wat bredere selectie te werken en gewoon de beste talenten naar Alkmaar te halen. Harroui, Matusiwa, Oosterwolde, Micky van der Ven, etc.

Dat doet AZ heel netjes dan, als ze 30 miljoen verdienen. Als je consequent zulke bedragen kan cashen bouw je echt wat op. Sowieso voeren ze wel goed beleid daar. Lijkt een beetje op wat Ajax een paar jaar geleden deed. Zorgen voor een stabiele inkomstenbron met transfers, paar jaar goed sparen en dan kan je mooie dingen doen.

Mooi bedrag, met ongetwijfeld aankomende transfers van Koopmeiners en Wijndal en evt Bizot vangt AZ toch zo’n 70 miljoen.

De financiele injectie is enorm en hartstikke goed, maar dit izjn natuurlijk wel twee sterkhouders en het zal niet makkelijk zijn om ze op te vangen. Alle grappen (en waarheden) over Stengs ten spijt, zijn deze twee jonge kerels wel beslissend geweest in het succes de afgelopen paar seizoenen. Het "probleem" voor kleinere clubs is dat ze dan wel mooi 15M kunnen ontvangen, maar ze kunnen geen speler van vergelijkbare waarde halen omdat die niet geinteresseerd zijn in deze stap. Hopelijk heeft het scoutingsnetwerk van AZ al geschikte opvolgers op het oog.

15 miljoen??? Wauw. Daar kun je wel twee nieuwe spelers van het niveau Stengs voor terughalen. Voor iedereen die nu komt met het verhaal dat AZ niks wordt komend seizoen omdat er zo'n leegloop plaatsvindt: Diezelfde spelers die nu vertrekken speelden afgelopen seizoen nou niet bepaald de sterren van de hemel. Dus ik zie het niet meteen somber in. Als AZ hier nu wat talentvolle spelers voor terug zou kunnen halen en de rest van het geld als appeltje voor de dorst op de bank zet, dan worden ze er niet slechter van. Ik hoop dat ze Harroui, Oosterwolde en Jahanbaksh halen.

AZ blijven oplichters. Hoe ze weer 15 miljoen voor een rechtsbuiten die niet eens 5 goals maakt krijgen is echt bijzonder. De TD verdiend onderhand een standbeeld.

Hele mooie stap voor Stengs. Een prachtige stad en spelen in een heel mooi stadion. Dat word genieten. Ik vraag mij wel af op basis waarvan Nice 15 miljoen besluit te betalen? Die jongen kan voetballen maar is een softie en absoluut niet constant. Er zit wel wat potentie in dus mischien komt het er daar wel uit. Voor AZ ook een lekker bedrag. Die weten dat straks weer uitstekend te besteden.

Wat zullen ze spijt krijgen bij Nice.

Wat moet je bij Nice? Hij kan daar zomaar in de vergetelheid raken. Acht hem niet rijp voor de Ligue 1. Tenzij hij ineens peper in zijn reet krijgt.

Mocht Overmars in de toekomst vertrekken bij Ajax, lijkt het mij duidelijk wie Ajax als opvolger moet aantrekken (Huiberts).

Heel leuk maar ben bang dat ze weer mee gaan doen voor top op deze manier. Boadu en koopmeiers gaan ook (waarschijnlijk). Versterkingen zullen best komen maar is hoe dan ook achteruitgang.

15 miljoen voor deze slapjanus is een werelddeal. Aardige jongen, kan leuk voetballen, maar je wint er de oorlog niet mee. Gaat duels uit de weg en staat er nooit wanneer het moet. Bizar als je bedenkt dat je 2,5 Berghuisjes kan kopen voor dit geld.

15 juli 2021 om 00:22

Ja waarom Nice dan niet voor Berghuis gaat is mij ook een raadsel. Ik bedoel.. Wat heeft Stengs dat Berghuis niet heeft?

15 juli 2021 om 08:07

Hij is jonger, that's it.

Even lekker 30 mil in het lade ...
Voor de eredivisie hebben ze prima vervangers al in huis.

Geen idee of hij en az wil...
Maar Huntelaar zou een mooie schakel kunnen zijn in dit jong spul.
Gelouterd, fit en neusje voor de goal

14 juli 2021 om 22:30

Ricky Van Wolfswinkel?

16 juli 2021 om 21:18

Kan, maar soms wel wat twijfel bij hem.
Maar zou op zich geen gekke versterking zijn

Dit zal het lot zijn voor de AZ spelers, vertrekken naar de middenmoot in het buitenland in plaats van de top in de eredivisie.

Ik zeg niet dat dit een zekerheid is om de top te bereiken maar de spelers kunnen wel wennen om wekelijks onder druk te spelen.

Hij is wel erg jong om met pensioen te gaan in Nice.

Stengs is gewoon een geweldige voetballer die het publiek kan laten smullen als geen ander kan op de Nederlandse velden, alleen lijkt hij steeds minder vaak in goede doen. Men lijkt alle mooie dingen ineens vergeten.

Ik zie veel positieve reacties om het geld bedrag, maar 10/15 miljoen is toch niet heel speciaal? Als je ziet dat Ajax zijn 3e spits voor 10 miljoen weet te verkopen. Ben wel benieuwd en het gaat spannend worden want 23 en dan moet je elke wedstrijd spelen en hij lijkt per seizoen ook minder te worden. En ook benieuwd of hij het fysiek kan halen.

Stengs voor 10 a 15 miljoen naar Nice en Berghuis voor 4 a 6 miljoen naar Ajax. Onderhandeld AZ zo goed of onderhandeld Feyenoord zo slecht?

Berghuis 29 bijna 30 en maar 1 jaar contract....dat zegt genoeg dacht ik. Stengs veel jonger en een langlopender contract

15 miljoen voor Stengs, wauw. Een leuke, redelijk technische buitenspeler met weinig snelheid en weinig rendement.

Goed gehandeld van AZ. Denk dat dit voor hun wel de max is wat ze konden krijgen.

15 mil is een mooi bedrag voor Stengs. Heeft helaas weinig progressie gemaakt afgelopen seizoen. 7 goals op 30 wedstrijdens is nog wat aan de lage kant. Hopelijk kan hij daar nog stappen maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren