Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Argentinië gaat na desastreuze start toch door naar kwartfinale

Laatste update:

Argentinië heeft zich toch nog geplaatst voor de kwartfinale van de Copa América. De Zuid-Amerikaanse voetbalgrootmacht begon dramatisch aan het toernooi, na een 0-2 nederlaag tegen Colombia en een 1-1 remise tegen Paraguay, maar zondagavond boekte Argentinië in de slotwedstrijd een 0-2 zege op Qatar. Omdat Paraguay tegelijkertijd verloor van groepswinnaar Colombia, gaat Argentinië als nummer twee naar de volgende ronde. Paraguay is uitgeschakeld.

Qatar - Argentinië 0-2
Ondanks de desastreuze start van Argentinië aan de Copa América was een overwinning genoeg om zeker te zijn van een plek in de volgende ronde. De ploeg van bondscoach Lionel Scaloni wist dat het bij een overwinning als tweede zou eindigen in de groep, of de beste nummer drie van de groepsfase zou worden. Logischerwijs zocht la Albiceleste dan ook de aanval vanaf het eerste moment. Het resulteerde in een vroeg openingsdoelpunt van Lautaro Martínez: De aanvaller van Internazionale kreeg de bal plots voor zijn voeten nadat Qatar de bal niet goed uitverdedigde. Hij nam het leer vanbinnen het strafschopgebied op de slof en vond de rechterhoek: 0-1.

Argentinië, met Nicolás Tagliafico als linksback, speelde met veel meer zelfvertrouwen dan in de eerste twee duels en liet de bal makkelijk rondgaan. In de slotfase van de eerste helft kroop Qatar echter uit de schulp en schoot Bassam Al-Rawi uit een vrije trap op de paal. In het tweede bedrijf bracht doelman Saad Al-Sheeb van Qatar op prachtige wijze redding op een inzet van Sergio Agüero van dichtbij en schoot Lionel Messi huizenhoog over uit een grote kans, maar acht minuten voor tijd besliste Agüero het duel. De aanvaller dribbelde langs zijn bewakers en vond de verre hoek: 0-2. Al-Sheeb kreeg nog een hand tegen de bal, maar voor toernooidebutant Qatar zit de Copa América erop.

Colombia – Paraguay 1-0
Colombia was al zeker van de volgende ronde en speelde daardoor met veel reservekrachten. Daardoor kreeg voormalig PSV'er Santiago Arias voor het eerst op het toernooi de kans als basisspeler. Grote namen als Davinson Sánchez en James Rodríguez zaten op de bank, terwijl Radamel Falcao de spitspositie innam. Tijdens de eerste helft werd duidelijk dat Argentinië op voorsprong was gekomen tegen Qatar, waardoor Paraguay moest winnen om door te stoten. Na een halfuur was het echter Colombia dat de leiding nam. Falcao vond Arias, die Matías Rojas behendig aftroefde en Gustavo Cuéllar in staat stelde om de score te openen vanuit een lastige hoek.

Hoewel de belangen niet groot waren, speelde Colombia met urgentie en bleek de achterhoede solide. Paraguay kwam in de eerste helft niet verder dan enkele halve kansen. Na een uur spelen was Edwin Cardona dicht bij de margeverdubbeling voor Colombia, maar met een reflex hield keeper Roberto Fernández de bal ternauwernood uit zijn doel. Vervolgens werd een doelpunt van Luis Fernando Díaz na een heerlijke ‘travela’-pass van de ingevallen Rodríguez afgekeurd wegens buitenspel en zodoende won Colombia met minimaal verschil.

Denk je dat Argentinië de Copa América gaat winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Messi neemt ze op sleeptouw. Denk dat ze t alsnog niet heel ver gaan schoppen.

23 juni 2019 om 23:13

Ik vind Messi fenomenaal maar vandaag heeft hij ze in tegenstelling tot andere wedstrijden niet op sleeptouw genomen. Op de Copa van 2015 en 2016 was hij echt briljant met veel goals, assists en geweldig spel, maar tot nu toe oogt het elke wedstrijd vrij kleurloos nog bij Messi. Deze Copa valt hij me tegen. Al zie je wel dat hij veel spelers met zich meetrekt en over de drie wedstrijden gezien hij wel de meeste dreiging heeft verzorgt.

24 juni 2019 om 02:27

@suarez 7

op het afgelopen WK vond ik Messi ook dramatisch slecht

Wk taferelen, kan niet goed blijven gaan. Verwacht dat ze er de volgende ronde als nog uit gaan. Dit Argentinië is alles behalve een team. Het is een one man army.

23 juni 2019 om 23:07

En kwalitatief is het voor Argentijnse begrippen ook niet echt een heel geweldig elftal.

23 juni 2019 om 23:09

Komen nu venezuela tegen. Dus de halve finale moet te bereiken zijn.

23 juni 2019 om 23:17

Dan onderschat je Venezuela wel heel erg.

23 juni 2019 om 23:28

Dat Argentinie kans heeft om te winnen van Venezuela is toch niet zo'n hele gekke opmerking?

23 juni 2019 om 23:31

Laten we ook niet doen alsof Venezuela ineens zwaar goed is. Stugge ploeg hoor, en ik zie Argentinië ook niet fluitend door gaan ofzo, maar een kans hebben ze wel degelijk. Daarna kom je Brazilië tegen mocht je doorgaan, dan is het wel finito in ieder geval denk ik ja.

24 juni 2019 om 02:29

@lucas1234

en wie is die one man dan? Messi raakt al een tijdje geen knikker in het shirt van Argentinie en de rest van het team speelt ook niet best

24 juni 2019 om 07:27

Dat klopt, maar zijn teamgenoten kijken wel de hele tijd naar Messi. Alle ballen worden ingeleverd en dan gaan ze kijken wat Messi ervan gaat maken. Dat werkt al jaren niet.

24 juni 2019 om 08:46

10 goals verwijderd van topscorer ooit van Zuid Amerika want Pele heeft er 10 meer. Topscorer en top assister aller tijden van Argentinië. Maar goed voor sommige mensen is Messi een flop in het Argentijns voetbal.

24 juni 2019 om 11:19

@zikaman

het is natuurlijk nooit geworden wat de mensen in Argentinie ervan gehoopt hadden. die statistieken zijn leuk maar dat zegt die Argentijnse supporters niks. die willen iets tastbaars winnen want het land zal niet door het dolle heen feest vieren omdat Messi goede statistieken heeft behaald in het verleden.

Argentinie heeft nooit een grote prijs gepakt met hem. verder is het de laatste jaar geen succes qua zijn prestaties. op het WK ging Argentinie af als een gieter en was Messi nergens te bekennen en ook dit toernooi gaat het vooralsnog niet heel goed

Vraag me echt af waarom ik mezelf deze wedstrijden van Argentinie nog aan doe. Wat een verschrikkelijk slecht team is dit zeg. Niet te geloven. Messi probeerde nog wat maar kwam er ook totaal niet uit vandaag. Qatar op momenten leuk gecombineerd maar hadden ook nooit echt een kans. Hoop verder dat Dybala vanaf nu gewoon mag beginnen. Kun je nog zo'n mooi syteem bedenken, Dybala laat je simpelweg niet op de bank voor een Acuna bijvoorbeeld.

23 juni 2019 om 23:07

Vond Acuna goed invallen voor de weer slecht spelende Lo Celso. Dybala viel ook goed in maar invallen is wel iets makkelijker dan vanaf het begin spelen. Messi, Aguero en Dybala zou kunenn maar zie hem niet 123 wat veranderen aan zijn voorhoede.

23 juni 2019 om 23:08

Was echt verschrikkelijk aan argentijnse kant, het wa zo slecht dat ik na minuut 35 gewoon de wedstrijd heb uitgezet. Gewoon tijdverlies dit Argentinië, er zit dan ook echt totaal geen lijn in. Qatar verraste mij echt heel erg, als zij aanvallend kwaliteit hadden dan had argentknie hier gewoon verloren.

23 juni 2019 om 23:17

Kreeg ook de indruk dat als Qatar wat meer lef toonde om meer aanvallend te spelen dat ze Argentinië pijn konden doen, vind die Almoez Ali echt een goeie speler ben toch nu al benieuwd hoe ze voor de dag zullen komen volgend jaar

23 juni 2019 om 23:41

Dit zei ik al vanaf het begin dat Qatar niet zo makkelijk zou zijn als iedereen hier dacht. Enige wat Qatar echt mist is een goede spits die wat voor zichzelf kan creëren.

23 juni 2019 om 23:28

Dat komt door de coaches die ze elke keer hebben. Argentinie kan geweldige spelers selecteren waarmee ze echt wel een goed team kunnen opstellen, maar er wordt telkens een bagger team opgesteld. Stel ze zouden spelen met romero/rulli, tagliafico, martinez (voor de opbouw), otamendi, muriel, ascacibar, paredes, lo celso/banega, dybala, icardi, messi. Dan heb je gwn een goed team. Martinez kan dan de opbouw vanuit achteruit verzorgen en otamendi kan zich focussen op de spits uitschakelen. Op het middenveld heb je dan ascacibar die de verdediging kan beschermen en de ballen onderschept, lo celso of banega en paredes kunnen zich dan focussen op het voetballende gedeelte en de voorhoede bedienen. En voorin heb je dan messi die zijn ding kan doen ipv voor alle creativiteit te moeten zorgen en dybala zorgt dan voor dreiging en creativiteit op de andere flank waardoor het niet allemaal enkel over de rechterflank hoeft te gaan. Icardi kan dan ook zijn ding doen en alle ballen erin trappen, want met dybal, messi, lo celso/banega en paredes moet hij wel genoeg ballen krijgen. En voor de mensen die gaan zeggen dat messi niet met icardi wilt spelen: pech voor messi. Aguero is bij het nationale elftal een schim van wat hij is bij city dus als messi problemen heeft met icardi moet hij zich maar afvragen wat hij liever wilt: prijzen winnen of met zijn vriendjes spelen.

23 juni 2019 om 23:33

Wat ik nog merkwaardiger vind is dat elke coach daar gewoon blindelings mee instemt. Geen enkele coach die cojones toont en durft te zeggen dat Argentinie groter is dan Messi. Het is toch echt te gek voor woorden dat je een Dybala en Icardi in je team hebt, maar kiest voor koekkebakkers die voor Boca spelen?! En dat, alleen maar omdat Messi een persoonlijk probleempje met Icardi heeft.

24 juni 2019 om 04:27

Waar heb jij het over man? Icardi heeft meerdere malen aangegeven totaal geen problemen te hebben met Messi. Hetzelfde heeft Messi meerdere malen beaamd. Dus jij impliceert dat Messi ervoor koos op om WK omringd te worden door Acuna, Meza, Pavon en Mercado? Zelfs een idioot zou niet eens met zulke spelers op het veld willen staan, laat staan de genie Messi.

24 juni 2019 om 04:28

Oh ja en niet te vergeten Matias fucking Lord Suarez die in 2009 bij Anderlecht speelde.......

24 juni 2019 om 01:06

Ben gestopt met het volgen van argentinie na wk 2014.

Het is een hopeloos team.
Het lijkt wel alsof er een enorme blokkade zit tussen de oren van de spelers zodra ze het argentijns shirt aan doen.

Bijzondere, gewoon 8 van de 12 teams gaan door. Absolute crisis iniedergeval even voorkomen, maar dat duurt meestal niet lang bij Argentinië.

23 juni 2019 om 23:02

Is bij het ek tegenwoordig toch ook. Anders was portugal als nummer 3 gewoon uitgeschakeld ipv Europees kampioen.

23 juni 2019 om 23:07

Op het EK gaan de 2 beste nummers 3 van 6 poules door en niet van 3 poules.

23 juni 2019 om 23:10

Nee de 4 (van de 6) beste nummers 3 gaan door op het EK Madvillain. Dan kom je op 16 ploegen uit namelijk.

23 juni 2019 om 23:21

Dat waren afgelopen keer overigens 2 ploegen met 4 punten en 2 ploegen (waaronder latere winnaar Portugal) met slechts 3 punten. Geen van deze 4 ploegen had zelfs een positief doelsaldo. Dus het niveau van de nummers 3 op het EK of op de Copa scheelt elkaar niet zo veel lijkt me.

24 juni 2019 om 00:27

Je hebt inderdaad gelijk, excuus. Maar je speelt dus wel een ronde extra in tegenstelling tot de copa america.

23 juni 2019 om 23:21

Als japan morgen laatste eindigd heb je uiteindelijk een hele groepsfase gespeeld om 2 van de 10 zuid amerikaanse landen uit te schakelen. Je kan beter de slechtste 4 landen play offs laten spelen ofzo en daarna 2 groepen van 4 landen doen lijkt mij. Of 2 groepen van 5 ook prima, maar deze opzet is zo waardeloos.

Argentinië heel slecht. Dybala moet altijd beginnen, die combineerde goed. Aguero scoorde een mooie goal. Maar voor de rest is het slecht zeg.

Leuk al die clickbaits dat Argentinië het niet zou halen en een desastreuse start zouden hebben. Iedereen wist dat ze easy van Qatar zouden winnen en er niets aan de hand was. Je hoeft niet altijd een 10 te halen.

In een systeem met Lauro Martinez naast zich lijkt Aguero veel beter te presteren. Hij was voor mij de man van de wedstrijd, hij liet weliswaar wat kansen liggen en was soms slordig maar was wel met afstand de gevaarlijkste man. Met de constatering dat Aguero beter functioneert is ook alles gezegd. Qatar kreeg een aantal goede mogelijkheden en de defensie van Argentina schutterde een aantal keer. Vooral Foyth zat tegen een rode kaart aan maar ook Otamendi oogt niet sterk. Het middenveld was kleurloos en Messi was voor zijn doen ook vrij matig. Je zag dat hij af en toe wel de combinaties kon opzoeken, misschien belooft dat nog wat. Het Argentina van Scaloni blijft echter een wankel, kleurloos en matig team veroordeelt tot leven van de grillen van Messi, en vandaag eindelijk ook de grillen van een Aguero.

misschien moeten ze eens zonder messi spelen dan hebben ze er tenminste een speler bij die loopt en meters maakt.

23 juni 2019 om 23:09

Eens. Dybala en aguero in de spits of dybala echter de spitsen aguero en icardi. Heeft niks met Messi of Ronaldo te maken want geniet van beide. Denk dat dit beter werkt of misschien Messi achter de spitsen dybala aguero of icardi.

23 juni 2019 om 23:09

Eens. Dybala en aguero in de spits of dybala echter de spitsen aguero en icardi. Heeft niks met Messi of Ronaldo te maken want geniet van beide. Denk dat dit beter werkt of misschien Messi achter de spitsen dybala aguero of icardi.

23 juni 2019 om 23:10

Want dan sprankelt Argentinie zoals ze dat nog nooit gedaan hebben. Leuk dat er 1 meer rent maar als je een bal over 10 meter niet kunt inspelen of de juiste keuzes maakt heb je er ook niks aan.

23 juni 2019 om 23:16

Het probleem zit niet voorin. Het probleem zit in een wankele defensie en een middenveld dat het spel niet kan versnellen. Dan kan je Messi vervangen door een werkende Icardi maar die krijgt ook geen bal. En vergeet niet dat Messi op de Copa van 2015 en 2016 fenomenaal was en Argentina in 2014 naar de finale loodste.

Messi deed het in aanvallend opzicht niet zo goed vandaag. Maar niemand kan een ééntweetje met m aangaan lijkt t wel..

Wat is Colombia een heerlijk team om naar te kijken. Al een tijdje na Nederland me favourite nationale club samen met wales.

En van mij mag real madrid James wel houden hoor als ik dit zo zie!

23 juni 2019 om 23:29

Ja daar ben ik het zeker mee eens. Vooral James laat bij Colombia zien dat hij nog steeds een erg getalenteerde aanvallende middenvelder is.

Daarnaast beschikt bijna het hele elftal vanaf het middenveld over enorm veel creativiteit. Die Cardona vind ik bijvoorbeeld ook echt een heerlijke middenvelder om te zien! Erg technische speler.

23 juni 2019 om 23:53

Cardona is technisch van wereldklasse. Helaas speelt ie in Mexico.

23 juni 2019 om 23:53

James is tot nu toe echt de uitblinker van het toernooi. Op de 10 positie 1 van de beste van de wereld. Zidane speelt alleen zonder 10, en James op de zijkant is stukken minder.

Dit zal wel weer verkocht worden als een 'messi loodste een matig Argentinië naar de tweede ronde, hij verdient de balon d'or' door de messi fans.

Jeetje wat een slechte wedstrijd. Geen een speler die er boven uit stak. Ik vind dat Qatar trouwens aardig voetbal speelt.

24 juni 2019 om 01:33

Madvillain Fijn dat je je bezig houdt met dat soort theorieën

24 juni 2019 om 02:33

@skeuomorf

Madvillain heeft wel gelijk met zijn theorie. als Argentinie wint komt dat altijd alleen door Messi maar als Argentinie verliest dan ligt dat altijd alleen aan zijn teamgenoten

Wat is Colombia een heerlijk team om naar te kijken lekker fel! Al een tijdje na Nederland me favourite nationale club

Van mij mag Real Madrid James Rodriguez wel behouden kan echt genieten van die speler

Paraguay kan nog gewoon door als een van de twee beste nummers drie, mits Ecuador en Japan morgen gelijk spelen

Als Japan gelijk speelt tegen Ecuador is Paraguay gewoon door

Barca zou er slim aan doen om Messi deze transferperiode te verkopen want hij begint op te raken en staat er de laatste jaren niet meer in de belangrijke wedstrijden Roma Liverpool in beide wedstrijden deed hij het in 1 wedstrijd goed en de andere wedstrijd was hij onzichtbaar en liet hij zijn hoofd hangen.
en voor dat geld kunnen ze Mbappe halen en aan de toekomst denken.

23 juni 2019 om 23:19

34 duels 36 goals in La Liga. 12 duels 12 goals in de CL. "Niet beslissend in grote wedstrijden of wanneer het moeilijk wordt": belangrijke goals tegen Lyon, Manchester Utd, Spurs, Atletico en Liverpool alleen al dit seizoen. Je kan beter Ronaldo vervangen bij Juventus volgens jouw redenering, die staat niet meer op tegen zelfs een Ajax.

23 juni 2019 om 23:36

tegen de kleinere clubs in spanje maakt mbappe er ook wel 36 en in de CL zal hij ook ongeveer aan dezelfde score komen maar kun je er nog 11 jaar van genieten inplaats van 3.ronnaldo scoorde in beide wedstrijden tegen ajax alleen zijn ploeggenoten lieten hem in de steek als Chiellini fit was geweest dan hadden ze makkelijk gewonnen van ajax en hij schoot er ook 3 in tegen Atletico 4 knockout wedstrijden 5 goals. messi was briljant in de thuiswedstrijd tegen liverpool maar onzichtbaar uit en liet gelijk zijn kop hangen toen het mis ging.dat deed hij het jaar ervoor ook bij Roma een wedstrijd goed spelen en de 2e totaal onzichtbaar en daar liet hij ook zijn hoofd hangen.
goed voorbeeld Ronaldo vorig jaar laatste kans Real Juventus Penalty hij moet 5 minuten wachten omdat de check zo lang duurt en al die tijd ligt de bal op de stip dan mag hij hem eindelijk nemen mist hij dan liggen ze eruit scoort hij dan spelen ze de finale hij neemt zijn aanloop en schiet de bal strak in de kruising geen twijfel.
Messi kan Argentinie de Copa brengen door in de finale een penalty binnen te schieten hij hoeft niet te wachten neemt een aanloop schiet de bal zeer zwak in door de twijfel en zijn zenuwen daardoor verliest Argentinie de Copa dat is het verschil.

23 juni 2019 om 23:47

Toch grappig. Als Juve niet doorgaat, ligt het volgens jou niet aan Ronaldo want die scoort. Het zijn eerder zijn ploeggenoten die hem in de steek laten. Als Barca niet doorgaat, ligt het aan Messi. Over zijn ploeggenoten hoor ik je dan niet.

Kan Messi er wat aan doen dat de verdediging uit bij Liverpool een totale gatenkaas was? Kan Messi er wat aan doen dat Dembele thuis in de laatste minuten het verpest om de genadeklap uit te delen?

Ligt allemaal aan Messi hoor...

23 juni 2019 om 23:50

Je bent idolaat van Ronaldo, dat is je goed recht, hij is immers ook een fenomenale voetballer. Maar door zo over Messi te spreken neemt (vrijwel) niemand je meer serieus. Doen alsof 1 op 1 lopen in zowel La Liga als de CL een peulenschilletje is, dat slaat gewoon nergens op. Je verhaal is zo verschrikkelijk eenzijdig dat het gewoon lachwekkend wordt. Ik snap dat echt gewoon oprecht niet: mensen die zó erg fan van een van die twee topspelers zijn dat ze zelf gewoon bijna gaan geloven dat de andere van de twee een veredelde amateur is. Als ik Messi niet zou kennen en ik lees jou bijdrages hier op VZ zou ik denken dat ie bij Telstar speelt. Je hebt het hier over een van de beste spelers aller tijden he?! Mensen die op zo'n neerbuigende manier over danwel Messi, danwel Ronaldo spreken omdat ze zo idioot fan zijn van de ander neem ik gewoon per definitie niet serieus, als je doet alsof een van die twee er niet zo veel van bakt hou je gewoon niet van voetbal, punt.

23 juni 2019 om 23:51

@ronaldogoat7

Leuk dat je weer over Messi begint af te kraken, zie ook dat je pas lid bent sinds April dus je zal vast en zeker een ban hebben gekregen en een nieuw account aangemaakt om je vriendje te verdedigen.

Vervolgens haal je argumenten aan waarom Juventus verloren heeft en dat het vooral niet aan Ronaldo lag omdat hij 2x scvoorde tegen Ajax.

Gelukkig liet Ronaldo niet zijn kop hangen toen het mis ging tegen het altijd sterke Ajax.

Weet je wanneer Ronaldo voor het laatst tegen Messi speelde in de CL ? Dat was in het seizoen 2010/2011 toen Messi Ronaldo en Real eruit knikkerde. Ronaldo had trouwens ook op 6 Cl's kunnen staan maar toen stond ook Messi in de weg. Maar toen lag het vast en zeker ook niet aan Ronaldo dat ze verloren.

Je kunt wel 100 voorbeelden aanhalen dat Messi slechter is dan Ronaldo of minder belangrijk maar zo kan ik dat ook doen bij Ronaldo. Hij was namelijk ook onzichtbaar in de Finales van het EK en de CL Finale en Halve finale van Real Madrid maar dan hoor je niemand over omdat ze uiteindleijk de prijs weten te winnen dankzij het team

Messi kon zoveel, Als Higuain de bal in de laatste seconden erin knalt vs Chili winnen ze ook de Copa. Als Higuain die kans erin knalt die hij klaar gelegd krijgt door Toni Kroos in de Wk Finale wint Argentinië misschien wel het WK en dan zou er geen enkel argument mee rmogelijk zijn om ook nog maar een discussie aan te gaan met de Ronaldo fans. Maar omdat dit niet gebeurde en Ronaldo zonder toe doen van hemzelf een prijs wist te winnen met Portugal hoor je al zijn fans roepen hij is de beste allertijden. logica is ver te zoeken.

24 juni 2019 om 00:05

Messi is een geweldige speler bij zijn club niet bij zijn land heeft geweldige cijfers en was briljant in de eerste wedstrijd tegen Liverpool dat zei ik ook maar op het beslissende moment was hij onzichtbaar en liet hij zijn hoofd hangen dat is een feit en geen belediging Ronaldo haalde ook geweldige cijfers in La Liga en in de CL
waarom zou Mbappe dat dan niet kunnen en die man is 12 jaar jonger dan messi en zijn ideale opvolger

24 juni 2019 om 00:13

Wat boeit mij Mbappee?? Juist helemaal niks. waarom praat je trouwens in de Hij vorm en niet in de We vorm?

Ronaldo haalde persoonlijk geweldige cijfers in La Liga alleen leverde dat hem bar weinig op in de jaren dat hij samen met Messi in La Liga speelde.

Feit is dat als Messi Ronaldo tegen komt in de CL het hem pas ooit 1x is gelukt om verder te komen zonder toedoen van hem terwijl het andersom juist altijd Messi was die er voor zorgde dat Ronaldo eruit geknikkert werd.

Feit is ook dat Real 3x de CL Heeft weten te winnen zodner ook maar 1x Barcelona en Messi tegen te zijn gekomen om hun eruit te knikekren. (al is 3x winnen natuurlijk bijzonder knap/ geluk speelt ook een hele grote factor maar daar begin ik maar niet over).

24 juni 2019 om 00:19

daar begon het mee ik zei messi wordt ouder en je zou hem nu kunnen verkopen en voor dat geld Mbappe halen die 12 jaar langer mee kan en waarschijnlijk de zelfde cijfers kan gaan neerleggen in de cl en de la liga
en het heeft niet altijd met het tegen elkaar te maken toen hadden ze nog Iniesta en Xavi die beiden bijna net zo goed waren als messi en Xavi vond ik zelfs belangrijker dat was de leider de man die de lijnen uitzette en de man die het tempo bepaalde na zijn vertrek hebben ze ook nooit meer het echte tikkie takka kunnen spelen.

24 juni 2019 om 00:21

"Feit is dat als Messi Ronaldo tegen komt in de CL het hem pas ooit 1x is gelukt om verder te komen zonder toedoen van hem terwijl het andersom juist altijd Messi was die er voor zorgde dat Ronaldo eruit geknikkert werd." Ze zijn elkaar maar 3x tegen gekomen. Waar heb je het over met je altijd?😂

24 juni 2019 om 00:25

daar kon messi inderdaad niks aan doen dat zeg ik ook niet maar hij kan wel de boel aanjagen een bal afpakken achter zijn directe tegenstander aan lopen als die de bal heeft. en voorbeeld als ze thuis met 2--0 hadden gewonnen door messi en hij had er uit in Liverpool ook nog een uitgoal gemaakt dan was de kans veel groter dat ze doorgingen want dat werkt ontmoedigend voor de tegenstander en die uit goal telt dubbel plus dan laat hij zich in beide wedstrijden zien inplaats van 1
Messi is een geweldige voetballer maar heeft zich alleen bij barca bewezen
en verder nergens ook niet bij zijn land.andere toppers als Zidane Xavi Iniesta Ronaldinho maradona ronaldo en de andere ronaldo deden dit wel.en daarom zullen zij voor mij boven messi staan ook al speelde xavi en iniesta wel in een fenomenaal spanje.

24 juni 2019 om 00:36

Nee. Messi heeft zich niet bij Argentinië bewezen. Heeft ze wel voor een groot gedeelte geleid naar twee Copa finales en een WK finale. Hou toch op man.

En wat boeit het überhaupt dat hij het maar bij een club heeft laten zien? Waarom is dat een issue, maar wanneer we het over bijvoorbeeld Totti, Maldini etc. hebben, roemen we hen omdat ze trouw zijn gebleven aan de club die hen heeft opgebouwd? La Liga is gewoon een van de sterkste competities ter wereld en Barcelona is een topclub. Ik zie dan ook weinig reden voor Messi om elders zijn kunsten te vertonen om anderen te bewijzen dat hij het ook in een andere competitie kan laten zien.

24 juni 2019 om 00:40

Verder snap ik je hele beredenering niet dat Barca beter met 2-0 thuis had kunnen winnen en Messi dan een doelpunt uit had moeten maken. Wat is dat voor onzin? Thuis winnen ze gewoon met 3-0 en mag je het uit achterin niet weggeven. Als je dan ziet hoe de verdediging van Barca zich op Anfield zo liet aftroeven, dan mag je de verdediging daar op aanspreken.

24 juni 2019 om 01:10

hij stond inderdaad in 2 copa finales en kon er 1 beslissen maar miste toen de beslissende penalty. en de copa staat niet gelijk aan het ek ze hebben maar 1 echte tegenstander brazilie en in mindere mate uruguay chili colombia ook al won chili de afgelopen keren. het ek Nederland Belgie Duitsland Frankrijk Iralie Spanje Portugal engeland

24 juni 2019 om 02:03

Allemaal leuk dat je die landen opnoemt, maar Portugal heeft tegen welgeteld maar één van die landen gespeeld. Nederland deed niet eens mee...

Daarnaast werden ze 3e in een hele zwakke poule. Finale winnen ze met al het geluk en Ronaldo stond niet eens op het veld.

24 juni 2019 om 02:37

@19messi33

mij gaat het even niet om de discussie maar het is niet zo gek dat Ronaldo onzichtbaar is in een EK finale als hij na 10 minuten geblesseerd uitvalt en het veld moet verlaten

24 juni 2019 om 02:40

@1933messi33

ik geloof best dat je een keer geluk kan hebben als je de CL wint maar ik geloof niet in 3 keer op rij geluk hebben. op dat moment is dat gewoon een kwestie van kwaliteit

24 juni 2019 om 02:52

hij raakte geblesseerd door een smerige overtrening van payet dus daar kan hij niks aan doen. en hij gaf wel de tip aan de doelpunten maker schiet de bal tegendraads in en zo maakte hij ook die goal. dus hij had wel zeker invloed

23 juni 2019 om 23:21

Oh ja.
Iemand die 36 doelpunten heeft gemaakt, 15 assists heeft gegeven en betrokken is bij 51 van de 90 doelpunten waardoor Barca eigenlijk gewoon kampioen is geworden, is op en moet je verkopen. Een vervanger voor een speler met zulke matige statistieken is namelijk makkelijk te vinden...

23 juni 2019 om 23:26

Dit begint gewoon een beetje zielig te worden kerel. Dat je geen fan van Messi bent, kan. Maar dit is gewoon pure kwats van de bovenste plank. Ja, hij is bij Argentinië vaak minder dwingend dan bij Barca. Maar dat je ook nog gaat beweren dat zijn club hem weg moet doen?! Topscorer van de CL, topscorer van La Liga, meeste assists van heel Europa. Messi is nog altijd fenomenaal in clubverband. Je username verraadt al een en ander, maar kom op maat: dit neemt zelfs 99 procent van de Madridistas totaal niet serieus wat je hier beweert...

23 juni 2019 om 23:43

Messi is nog steeds geweldig bij barcelona ik zeg alleen hij wordt ouder nu kun je er nog veel voor vangen en voor dat geld Mbappe halen die is 12 jaar jonger en kan dus 12 jaar langer mee goede investering voor de toekomst zou ik denken.
en dar messi er de laatste jaren in de belangrijke wedstrijden niet staat is een feit
Liverpool uit onzichtbaar en liet zijn hoofd hangen
roma 2e wedstrijd onzichtbaar en liet zijn hoofd hangen
Argentinie ciopa finale kan ze de copa bezorgen maar mist onder druk de beslissende penalty
dan mag je best scoren tegen getafe valencia lyon of in de groepsronde maar daar draait het uiteindelijk niet om het gaat in het voetbal om dat ene moment en of je er dan staat of niet.

23 juni 2019 om 23:56

Romaldo is ook aan vervanging toe want wat heeft hij dit seizoen nu echt gedaan?

Je kunt de prijzen opnoemen zoveel je wilt maar erg constant is Ronaldo absoluut niet geweest. Hij zit zichzelf te promoten om de gouden bal te winnen (dat zegt eignelijk alles) om vervolgens te hopen dat Messi hem niet wint zodat Messi niet op voorsprong komt.

Messi was met afstand weer de meest geniale en constante speler van afgelopen seizoen. Zijn prestaties tegen Sevilla, Liverpool (1ste wedstrijd) en vs Betis waren van het absolute hoogste niveau van dit jaar. Maar blijkbaar is dat tgeen de zwakkere teams in Europa waar hij het tegen doet/ kleinere tegenstanders in La Liga.

Ronaldo heeft letterlijk 1 goede pot gespeeld vs Atletico Madrid met 3 goals de rest van het jaar was hij onzichtbaar voor zijn doen. Hij maakt zijn goals bij een topclub als Juventus maar was hij nu echt zo uitmutend goed dat hij weer de gouden bal verdiend? Als je hem zelf mag geloven dan is hij weer de enige die kans maakt op die titel.

24 juni 2019 om 00:13

Ronaldo is de grootste big game player allertijden niemand gaat zo met de druk om als hij.en hij heeft nu een ek nations league verschillende kampioenschappen met verschillende clubs en verschillende cl overwinningen met verschillende clubs.
messi heeft alleen prijzen met barca dat is een groot verschil.

24 juni 2019 om 00:28

In de periode 2009-2015 stond Ronaldo er vrijwel nooit in big games en Messi er altijd. In de periode na de laatste treble van Barcelona is Ronaldo pas echt een big game player geworden en heeft Messi het af en toe laten afweten.

24 juni 2019 om 00:31

@1933Messi

Niet hierop ingaan, het heeft geen zin. Hij heeft een totaal andere mening dan jou, dat mag. Ik vraag me alleen af waarom hij met zo een negatieve blik naar Messi kijkt, en of hij alleen Roma-uit en Liverpool-uit heeft gezien en niet de Messi op zijn top in 2009-2015.

24 juni 2019 om 00:43

de reden daarvoor zijn Xavi en Iniesta met die 2 mannen achter je is het makkelijk en heerlijk spelen.
Messi en Ronaldo zal om het even zijn messi meer talent overzicht dribbel Ronaldo bij man u beter in vrijetrappen en nu fysiek atleet penaltys en koppen is 2 benig en zijn looplijnen zijn beter.
maar hij heeft wel een ek nations league kampioenschap en cl met zowel real en Man u het kampioenschap met juve tel ik niet mee want dat was iedereen geworden.waar messi alleen het kampioenschap en cl met barca heeft.

24 juni 2019 om 00:46

ik zei al ik vind messi een geweldige speler kwa dribbel overzicht en talent veel beter dan ronaldo. maar hij heeft zich nooit echt aan hoeven passen aan een nieuwe cultuur taal en in grote mate speelstijl zeker niet tussen 2009/2015 en vergeet dan ook Xavi en Iniesta niet hadden die 2 achter ronaldo gestaan dan had hij in die jaren al die prijzen gewonnen zo simpel is het.

Ze mogen nog in hun handjes knijpen dat ze een spits als Aguero hebben, speelde een redelijk solide wedstrijd was erg aanwezig, in mijn optiek de beste man bij Argentinië.. had wat pech in afronding anders had die wel 2 of 3x op scorebord gestaan!
Worden waarschijnlijk volgende ronde eruit geknikkerd, en dan kunnen mensen wel hier lopen roepen dat Messi ze op sleeptouw nam maar speelde niet echt een gelukkige wedstrijd... kreeg zelf paar goeie kansen maar die belande in de 2e ring, zie hem zulke ballen bij barca echt snoeihard in de touwen jagen! Echt jammer dat we dat niet te zien krijgen bij het nationale elftal, hoop dat het hem nog lukt maar vrees voor het ergste voor Messi en CO.

23 juni 2019 om 23:28

Agüero verkwanselde toch echt zelf verschillende mogelijkheden, geen idee waarom dat 'pech' heet. Die had de wedstrijd in de eerste helft al dood moeten maken.

Messi kreeg er welgeteld één, op het einde. Die bal in de eerste helft was heel moeilijk en die aanval zette hij nota bene zelf op poten.

Maar goed, dit matig Argentinië gaat toch tenonder tegen een degelijke tegenstander. Hoop voor ze dat ze Brazilië niet treffen, want dat kan best pijnlijk worden.

24 juni 2019 om 00:05

@joekaa

hij speelde geen goede wedstrijd maar dan is het des te lekkerder dat zijn teamgenoten eindelijk eens een keer laten zien dat ze Messi niet perse nodig hebben om te winnen, en dan noem je zijn kansen op terwijl hij veel vaker gebruikt had moeten worden, de keuzes die de spelers van Argentinië maken zijn toch wel van een erg beperkt niveau op sommigen momenten.

Vervolgens noem je de kansen op van Messi maar die 2e kans wat die kreeg kon die echt niks aan doen, daar stuit de bal net op voor hij hem raakte. En inderdaad het is gewoon onrealistisch om te denken dat Argentinië de Copa gaat winnen. Ze spelen nu tegen een gevaarlijk en redelijk goed Venuzuela waar ze het al erg lastig tegen gaan krijgen om vervolgens geloof ik Brazillië te krijgen in de halve finale mochten ze dat redden (en dan is het uiteraard afgelopen).

Max halve finale en dan mag je in je handjes knijpen met dit elftal dat aan alle kanten rammelt, geen structuur geen organisatie

Ben ik de enige die het idioterie vind Japan en Qatar meedoen aan Copa America? Misschien Brazilie voortaan mee laten doen aan het EK?

23 juni 2019 om 23:23

Ja, dat denk ik wel, want als je Copa een beetje gevolgd hebt in 't verleden dan had je geweten dat Copa America altijd een aantal gastlanden uitnodigt om voldoende teams hebben.

23 juni 2019 om 23:32

"America" kunnen Canada, Mexico, VS, Panama etc dan niet gewoon meedoen?

23 juni 2019 om 23:56

Hebben in het verleden al meegedaan.

24 juni 2019 om 19:13

Maar Qatar en Japan hebben niks met Copa America te maken. Hadden net zo goed Nederlands, Irak of Thailand kunnen vragen.

24 juni 2019 om 00:07

Dan kijk je dus nooit de Copa America, Japan heeft al eens meegedaan aan de Copa,

Dit was voor Qatar de eerste keer aangezien Zuid Amerika maar 10 landen heeft moeten er 2 landen meedoen op uitnodiging, normaal zou dit Mexico en USA zijn ofzo maar dit jaar zijn het 2 andere landen aangezien de Gold Cup ook gespeeld wordt op dit moment.

Wtf doet qatar op een copa america? Helemaal niet gevolgd, maar doorgaan na een winst op een niet Amerikaans land, lijkt me toch vreemd

Argentinië die met een nieuwe coach hetzelfde spel hanteert, namelijk geen idee of een tactiek. Tegenstanders die verdedigend spelen winnen 9/10 keer van dit ploeg. Messi die niet voldoende aangespeeld wordt of Dybala die zelden start. Tegen Venezuela gaan ze nog kans maken, maar daarna komt Brazilië/chili/uruguay al en die winnen ze echt never nooit op de manier dat zo zover hebben laten zien. Ik moet zeggen dat dit wel Messi's slechtste internationaal toernooi is en veel meer valt er niet over te zeggen. Overigens speelt hij wel ieder jaar met minder goed kwaliteit om hem heen. Kan alleen niet allemaal daaraan liggen. Zelf lijkt hij enorm gretig, maar het wilt gewoon niet lukken.

De wondersloffen van Messi lijken niet te werken in het blauw witte tenue. Normaal prikt hij zulke ballen altijd feiloss in de hoek. En dat doet hij dan meestal van buiten de 16. Dit keer was hij zo dichtbij en deed hij bijna en Jaap Stammetje. Ik verwacht dat Arge er de volgende ronde uitgaat. Bar en bar slecht.

24 juni 2019 om 00:08

Kijk de herhaling nog eens terug dan begrijp je waarom hij hem in de 3e ring schiet (waar ook de supporters zitten)

Wat een speler is die James zeg! Hij bewijst iedere keer weer een topspeler te zijn bij Colombia waar hij vrijheid krijgt. Als Arsenal zijnde zou ik hem proberen te halen en hem in vrije rol achter Lacazette en Aubameyang zetten. Dat wordt een en al spektakel voorin.

23 juni 2019 om 23:56

Op de 10 positie een ware kunstenaar.

24 juni 2019 om 02:28

James gaat al zo goed als zeker naar Napoli bij Ancelotti. Denk dat Arsenal veel te laat is.

Dat Qatar is zo slecht nog niet kennelijk. Puntje tegen Paraguay en heel kleine Nederlagen tegen colombia en Argentinië . Hebben die internationale spelers gekocht of zo en een nationaliteit voor e geregeld ? Kan me niet voorstellen dat dit daadwerkelijk 11 quatarezen zijn dan ?

Laten we eerlijk zijn. Wat valt Messi toch elke keer weer tegen bij Argentinie. En ja ik noem Messi omdat hij de speler is waar je op let bij zo een toernooi. Niemand begrijpt hem binnen het team en het lijkt ook dat hij het zelf ook niet meer begrijpt. Loopt er hopeloos bij. Wat een verschil qua uitstraling en vertrouwen met die Portugees op een podium als deze..

24 juni 2019 om 04:23

Haha grappig dat mensen persoonlijkheid als een soort voetbalkwaliteit zien. Die Portugees was in geen wegen te bekennen toen ze in 2014 in groepsronde uitgeschakeld werden door VS. Tevens was hij nergens in de finale van 2016 totdat de verlenging aanbrak en hij zich als een malloot langs de lijn gedroeg. Dan maar te zwijgen over penaltyreeksen van 2012 en 2017 waar hij de aandacht wilde opeisen door als laatste de winnende pingel te trappen en te doen alsof hij het weer eens had gedaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren