Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Als ik veel geld zou hebben, zou ik Neymar naar Barcelona halen'

Laatste update:

Daniel Alves hoopt ooit samen met landgenoot Neymar bij Barcelona te spelen. Het tweetal bereidt zich momenteel met het nationale elftal van Brazilië voor op de Copa América in Argentinië. "Als ik veel geld zou hebben, zou ik Neymar naar Barcelona halen", stelt de rechtsback van los Azulgrana.

/

"Ik hoop dat we ooit samen bij Barcelona zullen spelen", vertelde Alves zaterdag aan diverse Braziliaanse media. "Ik ben fan van hem. Ik ben ervan overtuigd dat hij bij Barcelona zou passen. Ik heb niet met Neymar over zijn toekomst gesproken. Ik heb een uitstekende relatie met hem. Als ik hem een tip mag geven, dan zou ik zeggen dat ik hem liever aan mijn zijde heb dan bij de tegenpartij." In tegenstelling tot Barcelona heeft Real Madrid concrete interesse, maar Santos werkt niet mee.

Lucio, aanvoerder van Brazilië, denkt niet dat Neymar zich zal laten afleiden door de transferperikelen. "Hij is een geweldige speler", vertelde de centrale verdediger van Internazionale. "De geruchten hebben geen invloed op hem. En in de selectie doen we er alles aan om ervoor te zorgen dat hij nergens last van heeft."

Zou Neymar bij Barcelona passen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nu het lezen van al die artikelen word ik steeds overtuigender van zijn kwaliteiten. wow
Laat die jongen het eerst eens in europa waarmaken, tegen Nederland heb ik hem gezien en leek het nergens op

3 juli 2011 om 01:16

Nou nou nou leek het nergens op, dat klopt natuurlijk ook niet. Het is duidelijk dat deze jongen barst van het talent. En het is ook niet voor niks dat elke Europese topclub achter hem aan zit. Dat doen ze echt niet omdat hij een matige spelers is. Ik denk dat hij nu qua kwaliteit ongeveer op het niveau Pedro zit. Dus ik denk zeker dat hij al meekan bij Barcelona. Maar ik herhaal meekan, hij zal daar nu nog niet bij de beste horen. Hij zal er goed aan doen nog een jaar bij Santos te blijven. Die hebben een fantastisch team waar hij nog prijzen kan pakken. Het enige waar deze jongen voor moet blijven waken is dat hij niet meegaat in de hype en gewoon met zijn beide benen op de grond blijft staan. Helaas lukt dat tegenwoordig bij Brazilianen steeds minder goed als ik denk aan Ronaldinho en Adriano.

3 juli 2011 om 12:56

Hij heeft gewoon gelijk, het leek inderdaad helemaal nergens op. Een voetballer met talent, maar zal 't nooit ver schoppen in Europa.

3 juli 2011 om 13:32

Inderdaad, ik heb ook een stuk of 4 wedstrijden van hem gezien en ben niet bepaald onder indruk. Misschien dat het toevallig net zijn 4 slechte wedstrijden waren, maar ik zie aan de hand van die paar wedstrijden echt niet wat er zo geweldig aan hem is.

Misschien iemand die het braziliaanse voetbal/hem volgt die dat beter kan vertellen. Maar tot zover lijkt het mij een type Robinho, barst misschien van het talent, maar zal het nooit waarmaken bij een europese topclub.(en nee, het niveau van AC milan is niet van het niveau europese top)

3 juli 2011 om 13:51

Nou ik kijk zo'n beetje elke wedstrijd van Santos, dus ik kan wel zeggen dat ik daarmee hem ook gelijk wel redelijk volg. Jaja ik vind het op dit moment ook een type Robinho ja, en ja heeft wat vervelende trekjes maar hij is echt goed die jongen. Het gaat ook ver om met te vergelijken met Ronaldo of Messi. Maar nogmaals elke europese topclub zit achter hem aan. Dat is echt niet voor niks. Deze jongen kan echt ballen, maar nogmaals is er nog lang niet. Maar in potentie zeker goed genoeg voor een europese topclub. Vind het ook zo mooi Ajaxnummer1 en Frww12 dat jullie nou een paar wedstrijden van hem hebben gezien en gelijk al concluderen dat hij niet goed genoeg is. Dat is natuurlijk ronduit belachelijk en kom je ook niet geloofwaardig over.

Ik ben niet heel erg gecharmeerd van deze speler, omdat hij een paar leuke acties bij de Braziliaanse competities kan maken. Laat hem het maar eerst bij het hoogste niveau bewijzen, dan oordelen wij verder.

Een groot talent alleen ik weet niet of hij wel bij Barcelona zou passen...
Hij is een speler die er meer een show van maakt en houd ook van solo's, maar bij Barcelona moet je echt een teamplayer zijn en de enige spelers die bij Barcelona Solo's mogen maken zijn Messi en af en toe Iniesta.

3 juli 2011 om 00:13

Hoeft niet perse hoor, kijk naar Ronaldinho, die maakte er zo vaak een show van.
Veel mensen vinden nog steeds dat hij in zijn goede jaren beter is dan Messi ooit is geweest.
Juist omdat Ronaldinho zulke shows gaf en onnavolgbare dingen deed. Ik denk dat Neymar dat ook wel in zich heeft, maar dan moet hij zich natuurlijk wel ontwikkelen.

3 juli 2011 om 00:29

In de tijd van Ronaldinho speelde Barcelona ook anders. Nu gaat het om het tikken en zijn er maar 1 of 2 spelers die af en toe een actie maken.

3 juli 2011 om 00:41

Klopt, daar heb je volkomen gelijk in.
Maar Neymar en Messi zouden prima in 1 elftal kunnen spelen, mits ze beide van de flanken komen. 2 spelers die hun meerdere spelers bezig kunnen houden en altijd dubbele dekking nodig hebben zou natuurlijk geweldig zijn voor de andere spelers die zo gigantisch veel ruimte krijgen.

Maar goed, dan moet Neymar natuurlijk wel dat topniveau bereiken.

3 juli 2011 om 00:42

Nou zo anders speelden ze nou ook weer niet hoor... In die tijd van Ronaldinho had je gewoon niet de Messi en Iniesta net als die je vandaag hebt, Toen was het Ronaldinho die de show stal en nu is het Messi en inderdaad Iniesta ook weleens..

3 juli 2011 om 01:09

Hij heeft wel gelijk hoor, het spel is nu veel sneller, veel meer de driehoekjes maken, veel meer rondspelen en gewoon meer topspelers hebben.
Toen hadden ze van bommel, gio, Marquez , Giuly,edmilson geen absolute wereldtop hoor.

3 juli 2011 om 01:31

Ronaldinho was spelmaker, dus wel een teamplayer

3 juli 2011 om 01:55

Ronaldinho is op geen enkele manier te vergelijken met deze malloot. Het is de de mediaaandacht die hij naar zich toe probeert te trekken dat er voor zorgt dat er een soort van hype rond hem is ontstaan. Ik vind persoonlijk dat deze jongen zijn voeten maar eens moet laten speken, want hij heeft het nog allerminst bewezen. En €45 miljoen vind ik helemaal een schandalig bedrag, aangezien je sowieso nooit weet of hij ook in de europese top doelpuntjes zal blijven maken.

3 juli 2011 om 02:00

Je rijtje klopt, alleen op één speler na, namelijk marquez. Want wat is die man een held! Ik vond hem in zijn barcelona tijd één van de beste verdedigers van de wereld. Naar mijn idee zwaar onder gewaardeerd

Klinkt misschien heel erg raar, maar hij moet de opvolger van Messi worden.
Ik ben namelijk van mening dat het bij Barcelona ooit fout gaat, financieel gezien dan.
Ze verkopen geen enkele topspeler , betalen topsalarissen, geven gigantisch veel geld uit, hebben een bedroevend transferbeleid en leven nu op de prijzengelden.
Dit gaat ooit fout, als Barcelona geen prijzen meer wint zitten ze met de hoge uitgaven en komt er veel minder binnen. Failliet zullen ze nooit gaan, maar ze zullen dan sowieso afzakken.
Als ze Neymar kopen en Messi verkopen over 2 jaar heb je hopelijk een opvolger voor Messi in huis en kan me Messi voor 200 miljoen ofzo weg doen. Ik neem aan als City 180 voor Ronaldo wil betalen dat 200 voor Messi ook wel te doen is. Zo zorg je ervoor dat je het topniveau nog steeds kan halen of kan benaderen en heb je je financiele zaken op orde.
Dit zal natuurlijk nooit gebeuren dat Barcelona Messi verkoopt, maar het lijkt mij wel het beste.

3 juli 2011 om 00:29

ik denk dat Messi nog eerder genoegen zou nemen met een lager salaris dan dat hij weg zou gaan bij Barcelona.

on: Neymar lijkt mij voor elke topclub een heel goede investering, maar denk toch dat hij niet bij het spel van Barcelona past, tenzij Barcelona hem de ruimte geeft z'n eigen spel te spelen (dezelfde vrijheid die Ronaldinho kreeg). Anderzijds lijkt de volgende lichting van Barcelona wel iets minder strikt met het Barca-spel van nu. Neem bijv. Thiago Alcantara, Afellay (als hij niet verkocht wordt). Deze spelers kunnen het toch niet laten om soms een actie te maken ipv door te blijven passen.
Ik hoop zelf dat Neymar nog een jaartje bij Santos blijft en over een paar seizoenen bij AC Milan terechtkomt, hoe onwaarschijnlijk dat ook lijkt

3 juli 2011 om 00:34

Het gaat niet om het salaris van Messi, maar om de totale uitgave van Barcelona.
Het gaat niet om de kosten van Messi, maar wat hij kan opleveren. Met dat geld van Messi zit je financieel meteen prima.

3 juli 2011 om 00:44

Ja maar de salaris van Messi is het enige kostenpost van Barcelona, terwijl ze veel vangen voor hem:
- shirtverkoop
- reclame (voor elk spotje krijgt Barcelona een percentage)
- andere vormen van merchandising, bijvoorbeeld: voor elk Fifa of PES spel die er verkocht worden met Messi op de voorkant, krijgt Barcelona ook een vergoeding.
Zo zijn er nog meer voorbeelden te noemen van Messi als inkomstenbron van Barcelona.
Messi zal veel opbrengen, maar als ze voorlopig geen dure spelers kopen hoeven ze ook geen Messi te verkopen.
Ik snap je punt, Messi levert veel geld op, maar mijn punt is dat het bijna ondenkbaar en onnodig is om hem te verkopen, omdat hij meer geld opbrengt, dan kost voor Barcelona.

3 juli 2011 om 00:52

Je snapt mijn punt niet, dit gaat niet over Messi, maar over het totale kostenplaatje van Barcelona. Ik neem Messi als voorbeeld dat als je hem verkoopt dat het er rooskleuriger uitziet, niet omdat Messi zelf zoveel geld kost.

3 juli 2011 om 01:00

In dat geval heb jij geen rekening gehouden met andere aspecten
Barcelona is geen club dat een speler voor de hoofdprijs kan/wil verkopen. Jouw voorbeeld is dus helemaal fout, omdat Barcelona ondenkbaar is zonder Messi (zolang hij niet gestopt is vanwege z'n leeftijd).

3 juli 2011 om 01:06

Dat is dus echt niet waar wat je zegt. Dat Barcelona Messi niet wil verkopen is waar, ze kunnen hem sowieso wel kwijt aan Man C, dat is niet het probleem.

Maar Barcelona is niet afhankelijk van Messi, niet vergeten dat ze ook nog Iniesta, Xavi, Alves en het beste centrale duo van Europa hebben.
Barcelona heeft een geweldig team, vervang Messi voor een wat mindere speler en niveau zal echt niet in elkaar storten. Barcelona overleeft het echt wel zonder Messi, of ze dat willen is een ander verhaal.

3 juli 2011 om 01:09

Ik denk juist dat ze de komende jaren zo goed als zeker zijn van een champions league finale/beker dankzij Messi. Alle belangrijke goals/assists tegen de beste tegenstanders komen van hem af. Zodra ze Messi kwijt zijn, zal een team als AC Milan/ Real Madrid/ Chelsea/ Man Utd veel meer kans maken op de beker.

3 juli 2011 om 01:18

Dat weet ik zo gauw nog niet, je weet niet voor wie Messi in de plaats gaat spelen. En je weet natuurlijk niet waar Messi naar toe zou gaan.
Maar je zou daar best eens gelijk in kunnen hebben, alleen zullen we daar nooit achter komen. Je kan niet 2x een CL spelen met 1x met Messi en 1x zonder.

3 juli 2011 om 12:45

Als Messi echt denk goed te kunnen voetballen moet hij juist weg gaan om te bewijzen dat hij de geluksfactor in de groep is en dat hij wedstrijden kan beslissen. Het aanblijven van Messi bij Fc-barcelona is te makkelijk voor hem. hij moet het nu toch een graadje hoger gaan doen. Laat hem naar Chelsea of Arsenal of willekeurige club gaan en aantonen dat hij het is die Fc-barcelona zo groot heeft gebracht.

Waanzinnig gewoon dat mensen denken dat Fc-barcelona alleen Messi is en vergeten dat er een hele potente team achter hem staat. Dat is nou het verschil tussen hem en Pele of Maradona, die kunnen echt wedstrijden beslissen.

Wat een kromme vergelijking om Pedro met Neymar te vergelijken. Pedro is vel malen beter. En Ronaldinho was ongeloofelijk met de bal. Nu anno 2011 ben ik nog steeds oude beelden aan het terugkijken, wat hij nou werkelijk met die bal gedaan heeft. wat onaldinho allemaal kon in zijn gouden jaren was onvoorstelbaar.

Nou ik zie Thiago en Affelay anders behoorlijk tikken bij fc-barcelona. In het Nederlands elftal en bij PSV is een ander verhaal, daar moet hij noodgedwongen gaan lopen, naar wie moet hij anders gaan tikken naar de zijlijn.

3 juli 2011 om 13:00

De helft van je stukje gaat over Messi, en jij beweert dat het niet over Messi gaat. Maar de shirtverkoop etc. is toch gewoon een deel van de inkomsten van de club, waardoor de uitgaven minder van belang worden ? Iedereen snapt jou punt, ik vraag me alleen af of je jezelf wel snapt.

3 juli 2011 om 13:23

Kaka_ac als ik even op dragon086 vreemde stelling mag verdergaan.

Hij stelt verkoop Messi over 2 jaar aan Manchester City voor 200 miljoen euro. Als je nu Neymar koopt voor 45 miljoen euro en Neymar en Messi zijn van een zelfde niveau dan heb je een winst van 155 miljoen euro, dat zou zeer welkom zijn voor Barcelona. Akkoord, Barça wint veel geld uit Messi via shirtverkoop, reclame en merchandising. Maar alles wat ze aan Messi nu verdienen kunnen ze ook aan Neymar verdienen. Stel dat die zo goed als Messi - of in de buurt komt. Dan worden er even veel Neymar-truitjes verkocht als die van Messi. Er zijn al heel veel Messi truitjes verkocht, veel echte fans hebben er reeds een. Van Neymar nog niet. dragon086's stelling is een beetje een vreemde, een die het voetbal zou verkrachten, maar wel de realiteit.

3 juli 2011 om 00:30

Nou Messi verkopen is hetzelfde als Barcelona een andere thuiskleur shirt geven. Het kan niet. Mits Barcelona 8 jaar niets wint en nergens om meedoet zie ik Messi niet vertrekken. Daarnaast is Neymar over 2 jaar allang en breed bezig bij een profclub. Als Barcelona 200 miljoen krijgt voor Messi, mogen ze ook gelijk minstens de helft doorspelen naar de aankoop van Neymar.

Maargoed, ik snap je verhaal wel een beetje, alleen is het iets te onreallistisch. Barcelona zal heus wel op tijd door de Catalonie worden geholpen.

3 juli 2011 om 00:36

Ik bedoel dat ze Neymar nu moeten kopen, zodat hij over 2 jaar klaar is om Messi op te volgen.
Het is inderdaad vrij onrealistisch en ik zie het ook niet gebeuren, maar er zal iets moeten veranderen. Barcelona geeft nu zoveel geld uit dat ze het prijzengeld nodig hebben om rond te komen, als die prijzen niet gewonnen worden, dan heb je een probleem. Ik vraag me af hoe ze dit gaan oplossen.

3 juli 2011 om 00:57

Dat gaan ze zeker niet doen door de beste speler van de wereld te verkopen.

Ze zijn trouwens al bezig met de schuld weg te werken, afgelopen jaar bedroeg de schuld 15 minder dan het seizoen daarvoor meen ik me te herrineren.

De schuld wegwerken moet ook gepaart gaan met sportieve stabiliteit. Anders lopen daar ook weer de inkomsten van terug en blijf je bezig.

3 juli 2011 om 00:59

Ik neem Messi ook als voorbeeld, in mijn ogen zou dat het simpelste zijn.
Ik begrijp ook wel dat ze dat niet willen, maar ze zullen spelers moeten verkopen om in de toekomst als de prijzen uitblijven rond te komen.

3 juli 2011 om 01:21

dragon086 waar baseer jij dan op dat Barcelona puur leeft op het prijzengeld? Volgens mij heeft Real Madrid ook altijd voor veel meer geld spelers gekocht dan verkocht en daar is toch ook geen vuiltje aan de lucht. Je hebt dit in je hoofd gehaald om interresant mee te doen maar dit verhaal van jou om Messi te verkopen om te voorkomen dat Barcelona gaat afglijden is grote onzin en totaal nergens op gebaseerd.

3 juli 2011 om 01:32

Daar is geen vuiltje aan de lucht ? Die hebben ook gewoon gigantische schulden, maar die hebben een rijke voorzitter. Die heeft Barcelona niet.

En van dat prijzengeld, Guardiola heeft een slecht transferbeleid, verkoopt geen spelers, en koopt hele dure. In het jaar dat Barcelona de CL niet won resulteerde in een lening om een de salarissen te betalen.
Ze hebben unicef weggedaan, omdat ze geld nodig hebben, vandaar dat ze volgend jaar met Qatar Foundation op hun shirts gaan spelen.
Als je dezelfde kosten blijft houden, maar bij de inkomsten het prijzengeld weghaalt, dan kom je vanzelf in de problemen. Dat is niet verzonnen, dat is gewoon zo.

3 juli 2011 om 01:35

Zolang ze de rente betalen,de schulden aflossen en het vertrouwen van de banken hebben is er niks aan de hand. Kortom, onzinverhaal van jou

3 juli 2011 om 01:42

En stel dat het niet kan, wat dan ?

3 juli 2011 om 01:50

Dan kom je in de problemen, maar daar is absoluut geen sprake van op dit moment. De schulden nemen geleidelijk aan zelfs af

3 juli 2011 om 01:55

Klopt, je zegt het heel goed, op dit moment.
Maar dat is ook niet mijn punt, ik heb het over de toekomst, in het geval dat je geen prijzen pakt maar wel met al die dure spelers zit. Dan zullen ze weer gaan moeten lenen zoals vorig jaar, waardoor je schuld stijgt en je maandelijkse lasten ook. Aangezien Barcelona geen spelers verkoopt maar alleen koopt, zullen de inkomsten incidenteel nooit stijgen. Door het verkopen van spelers kan je dat opvangen. Kijk naar Man Utd, die deden Beckham, van Nistelrooij en Ronaldo weg terwijl het hun beste speler was. Ik nam Messi als voorbeeld, misschien een slecht voorbeeld maar toch. Barcelona zal meer inkomsten moeten genereren als ze dit niveau langtijdig aan willen houden, dure spelers verkopen en goed scouten zou daar een oplossing voor kunnen zijn.

3 juli 2011 om 02:18

''dan zullen ze weer gaan moeten lenen zoals vorig jaar, waardoor je schuld stijgt en je maandelijkse lasten ook.''

Je snapt het niet helemaal, dat je uitgaven groter zijn dan je inkomsten, betekent niet per se dat je schulden toenemen. Een deel van de uitgaven bestaat namelijk uit aflossing van de schuld. Als Barca bijvoorbeeld verlies draait van 30 miljoen, maar tegelijkertijd ook 50 miljoen aflost dan neemt de schuld met 20 miljoen af.

3 juli 2011 om 02:37

Ja en als jouw zaadcel vroeger niet snel was bestond je niet.

Als als als...allemaal van die dingen die totaal niet aan de orde zijn haal je aan.

Ik zou bijvoorbeeld in het volgende topic over Abramovich en Chelsea eens een post gaan maken hoe het verder moet als Abramovich weg is want ja als he..

Daarnaast zijn ze ook al bezig met meer inkomsten generen zie bijvoorbeeld de Qatar foundation. Bovendien hoef je niet perse altijd meer inkomsten te generen maar kun je ook bezuinigingen doorvoeren waardoor je meer geld over houdt. Zo heeft Barcelona onder meer een basketbal club, hockey club en handbal team. Ook hier gingen ze bij bezuinigen of zelfs helemaal opdoeken meen ik ergens gelezen te hebben.

Dus je begrijpt er echt he-le-maal niets van.

3 juli 2011 om 02:50

dragon086, hou ten eerste eens even op met dit toontje van je dat je ons het allemaal wel even uitlegd. Heel simpel. Als je ergens geen verstand van hebt moet je er je mond over houden. Ik zal het je met liefde nog een keer uitleggen.

Dat hele financial fairplay is niet bedoeld voor clubs met schulden. Financial Fairplay is voor clubs die geen sluitende begroting hebben zoals we bijvoorbeeld veel hier in onze eredivisie zin. Clubs met schulden daar is niks mis mee dragon086. Sterker nog er is in het hedendaagse bedrijfs geen miljoenenbedrijf wat geen schulden heeft. Met schulden is helemaal niks mis. Want dat betaal je gewoon in termijnen terug en wordt in je jaarcijfers dus gewoon meegecalculeerd. Voorbeeldje: Al leent Barcelona nu één miljard terwijl ze zeg 100 miljoen winst maken per jaar. En dat miljard over 15 jaar terug betalen incl rente dan is het alsnog een gezond bedrijf, Ondanks een schuld van een miljard.

Slecht transferbeleid. Hmmm Messi als jeugdspelers gratis ergens opgehaald? Noem jij dat slecht? Villa doet het prima. Pique, voor 5 miljoen gehaald en nu één van de beste centrale verdedigers van de wereld. Alves, is fantastisch. En in mijn ogen zelfs na Messi, Xavi en Iniesta de belangrijkste man van Barca. Nou inderdaad ja er zit inderdaad soms een miskoop bij ja, maar noem mij is een club die nog nooit een miskoop heeft gedaan. Ja als ik Zlatan zag spelen bij Inter dan kijk niet gek op dat Barcelona die heeft gehaald.

Ja inderdaad daar spreek je jezelf weer tegen. Ze ontvangen namelijk ook een aardig centje voor Qatar Foundation. Daarbij is het stadion elke thuiswedstrijd uitverkocht. 100.000 man en die kaartjes zijn niet goedkoop kan ik je uit ervaring zeggen. Barcelona zet jaarlijks tientallen miljoenen merchandising om. Inderdaad ook prijzengeld is een inkomstenbron maar hier zijn ze niet van afhankelijk. Daarbij heeft Barcelona ook aardig wat socios die elke jaar gewoon netjes contributie betalen wat ook een paar tientallen miljoenen oplevert. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat denk je nou dat jij het beter weet dan al die mensen die daar het bewindt voeren? Ga jij die heren daar het allemaal even uitleggen vanachter je computertje?

3 juli 2011 om 11:02

wat lul jij nou weer de baas van real stopt zijn eigen geld niet in de club maar ze krijgen al het geld van sponsoren en shirt verkoop en die schulden nemen met het jaar steeds meer af.

3 juli 2011 om 15:28

Als we het jaarverslag erbij pakken van seizoen 2009-2010, meest recente tot nu toe, zien we bij het eerste elftal een leuke winst van 63.446.000, maar dit is dan wel winst voor belastingen. Als we echter even wat verder kijken dan zien we dat de rest van de voetbaltak van Barça, zoals Benjamin A en Cadete B, een verlies noteert van 26.383.000. En dit is allemaal nog voor belasting. Als we dan alle takken van het ''florerende'' bedrijf Barça er bij pakken komen we op een verlies van 21.373.000. Let wel, dit is voordat er transfers gemaakt werden! Dit is dus over 2009-2010.

Wanneer we naar de balans kijken is te zien dat er, wanneer we kort en langlopende schulden bij elkaar optellen er een schuld van 548.627.000. Zit al wel die schuld van dat seizoen bij in dus dat scheelt dan alweer!

Zo gezond zijn ze dus helemaal niet, de schuld neemt alleen maar toe!

3 juli 2011 om 00:40

wil je aub ff je mond spoelen met door te zeggen dat messi verkocht kan worden en vervangen door neymar. Daarnaast zijn de kosten van barca met name hoog omdat ze veel uitgeven aan winst premies. deze betaal je dus niet meer als je niet alles wint. Ik ben het met je eens dat het transfer beleid beter kan, maar door de juiste toevoer vanuit de jeugd hoeven er geen bedragen van 60 mln betaald hoeven worden.

3 juli 2011 om 00:48

Neymar heeft zeker weten de potentie om zo goed te worden als Messi. Messi is een geweldige voetballer, de beste op het moment, maar laten we nou niet gaan doen alsof hij een niveau heeft dat niemand kan bereiken.

Wat je zegt is overigens niet waar, in het jaar dat de CL niet gewonnen werd moest Barcelona geld lenen om de salarissen te betalen.

Het transferbeleid kan beter ? Het kan amper slechter zul je bedoelen.
Ibrahimovic, 65 miljoen gekost, 24 opgeleverd. Chygrynskiy, 25 gekost, 15 opgeleverd, Keirrisson, 14 gekost, nooit een wedstrijd gespeeld volgens mij. Adriano 25 miljoen, wel erg veel voor een wisselspeler. Henry, 28 miljoen, nooit zijn niveau gehaald, Heeft 1 leuk seizoen gespeeld,maar niet top. Zo zijn er wel meer voorbeelden van het dramatische transferbeleid.

3 juli 2011 om 01:26

Ik weet niet wat jij hebt dragon086? Misschien ben je dronken ofzo? Maar dat hele Messi verkoop verhaal is niet het enige wat je verzint. Henry heeft Barcelona precies 18,5 miljoen gekost en geen 28 miljoen. Adriano 10 miljoen dus ik weet niet hoe je aan deze cijfers komt. Ik snap jou ook niet hoor, heb je aandacht tekort ofzo dat je dit soort reacties plaatst? Ik zal je zeggen met de financieën van Barcelona is echt helemaal niks mis, dus je kan met een gerust hart gaan slapen. Daarbij nog even zeg je dat Barcelona niet zoveel moet uitgeven maar je vindt wel dat ze Neymar moeten halen? Want die komt zeker gratis?

3 juli 2011 om 01:41

Jij snapt heel mijn punt niet.
Je praat als een malloot en begrijpend lezen is zo te zien niet je sterkste punt.

Maar om er serieus op in te gaan.
Wil jij mij nu serieus gaan vertellen, dat het aankoopbeleid van Guardiola goed is geweest ?

Op dit moment is er niks mis met de financien, dat zeg ik ook helemaal niet.
Ik heb het over de toekomst, als de prijzen uitblijven maar je nog steeds al die dure spelers hebt. Wat dan ? Je kan er niet vanuit gaan dat je elk jaar kampioen word en de CL wint. Real Madrid, Chelsea en Man Utd worden sterker.

En over Neymar, dat was een voorbeeld waarbij je winst zou kunnen maken.
Het is een risico dat je neemt geef ik meteen toe, maar het kan veel geld opleveren. In het geval dat je Messi verkoopt, wat niet zal gebeuren, maar stel het gebeurt wel. Dan heb je een bedrag van rond de 150 tot 200 miljoen. Met dat bedrag zorg je ervoor dat je later niet in de financiele problemen komt.

Kijk naar Man Utd, Ferguson heeft al een paar keer zijn topspeler verkocht, Beckham, van Nistelrooij, Ronaldo, hij is er zwakker van geworden, maar het heeft er voor gezorgd dat ze niet in de financiele problemen raken.

3 juli 2011 om 03:04

Nee tuurlijk niet, ik ben een malloot ik kan niet begrijpend lezen en jij bent de toekomstig voorzitter van Barcelona zeker?

Ten eerste: heb ik iets gezegd over het aankoopbeleid van Guardiola? Over begrijpend lezen gesproken... jij kan er zo te zien ook nog wel wat lesjes van volgen. Jij moet mij geen woorden in de mond leggen.

Als er op dit moment niks mis is met de financieën dan is er geen reden om eraan te twijfelen dat dit in de toekomst om wat voor reden dan ook opeens verslechterd. Want waar gaat Barcelona in de toekomst dan opeens 100 miljoen meer aan uitgeven dat de financieën niet meer goed zijn. Ja als de prijzen uitblijven. Ik kan je vertellen dat geldt voor elke topclub als de prijzen uitblijven is het voor elke topclub einde verhaal. Ik vind dit zo'n gebakken lucht wat je hier verkondigd. Ja als Man Utd de komende 10 jaar niks wint daar gaat het daar ook niet goed, Real Madrid en Bayern München idem dito. Real Madrid, Chelsea en Man Utd worden inderdaad sterker maar al zou je van al die drie clubs de beste spelers bij elkaar doen en daar een elftal van maken dan is het alsnog niet goed genoeg om Barcelona te verslaan. En Barcelona wordt ook gewoon sterker hoor.

Ja winst zou Kunnen maken heel goed ( zie je wel ik kan wel begrijpend lezen) het is dus helemaal niet zeker dat je op Neymar winst maakt. Waarom kom je toch de hele tijd met dat Messi verhaal, ik snap wel dat het je daar niet om gaat maar om de financieën maar waarom haal je Messi daar de hele tijd bij, het is een slecht voorbeeld want die gaat niet weg dus het heeft ook geen zin om het te zeggen.

Ok dus als Barcelona nu opeens 200 miljoen zou krijgen kan Barcelona definitief niet meer in de schulden komen? Nou nou knap man, dat jij dat zomaar kan uitrekenen. Dat jij zomaar van al die in en uitgave van Barcelona op de hoogte bent.

Ja kijk naar Man Utd die verkopen inderdaad 3 spelers en zijn er toen zwakker van geworden ja, en weet je wat nou het leuke is, zonder die rijke eigenaar daar zat Man Utd nog steeds tot haar strot in de financieële problemen, dus heb je nou door dat je met je laatste alinea gewoon je hele theorie onderuit haald?

Maargoed als ik jou was zou ik de top van bijvoorbeeld Shell, Unilever, Heineken, de Dnb, Apple, Microsoft weet ik het, zou ik nu per direct een open sollicitatie sturen als nieuwe financieële topman. Nee nu even zonder dollen, ik heb altijd geleerd dat als je ergens geen verstand van hebt (in jou geval bedrijfsvoering) dat je daar je daar beter je mond over kan houden.

3 juli 2011 om 10:07

@dragon..

Barcelona geeft wellisware behoorlijke salarissen, maar die zijn niet extreem te noemen. Barcelona geeft wel extreme bonussen. Juist doordat Barcelona zo goed presteerde in de CL en competitie zijn de uitgaven heel groot geweest afgelopen jaar.

Zodra Barcelona geen prijzen pakt, zullen de kosten dus ook veel lager uitvallen.

Jouw hele betoog raakt dus kant noch wal.

3 juli 2011 om 11:42

@rugu: Uh.... de eigenaren van Manchester United hebben er meer geld uitgehaald dan ze erin gestopt hebben. Sterker nog, ze hebben Manchester United voor het overgrote deel gekocht met Manchester United zelf.

3 juli 2011 om 12:54

Geen grote salarissen wat een grappenmaker.

Hoeveel krijgt Messi;
Xavi;
Iniesta;
Vila:
Alves;
Puyol;
etc

3 juli 2011 om 00:42

Nou nou dat vind ik wel iets te voorbarig, een bedroevend transferbeleid....

Volgens mij ben je vergeten hoe goed de volgende spelers wel niet zijn die Barcelona heeft gekocht. Ik noem een Alves, een Abidal, een Villa en zo kan ik nog wel door gaan met spelers die gewoon toppers/wereldtoppers zijn. Waarschijnlijk ga jij dan zeggen: 'ohh en een Maxwell, Adriano, Pinto.....'. Klopt, dat zijn geen wereldtoppers! Maar vergeet niet dat heel veel spelers puur voor de breedte zijn gehaald en daartoe horen die drie voetballers ook toe! Je kan geen gehele selectie met alleen maar wereldtoppers hebben. De enige miskoop van de afgelopen vijf jaar is in mijn optiek toch wel Ibrahimovic. Eto'o zo gemakkelijk weg laten glippen en dan een speler nemen met een grote faam, maar geen speler voor het spelletje dat Barca speelt. Jammer!

Daarnaast zeg je dat het eens een keer verkeerd zou kunnen aflopen. Nou kijk dan naar clubs als Manchester United en Real Madrid. Die clubs hebben barsten van de schuld, maar toch behoren ze toch echt tot de top van de wereld. Dit geldt dan ook in zekere mate voor Barcelona hoor!

En daarnaast zijn ze al goed begonnen door een hoofdsponsorcontract te sluiten die miljoenen met zich meebrengt! Al vind ik het jammer dat ze nu toch overstag zijn gegaan naar een hoofdsponsor, maar dat zat er aan te komen.

3 juli 2011 om 01:02

Er zijn al vaker discussies geweest over het transferbeleid van Barcelona, maar de aankopen van Guardiola zelf zijn nooit echt een succes geweest, Villa uitgezonderd.

Real Madrid heeft een rijke voorzitter en Man Utd's schuld is eigenlijk niet van de club zelf. De eigenaren hebben de schuld overgedragen op het bedrijf, vrij lullig aangezien ze het misschien met flinke winst gaan/kunnen verkopen.

3 juli 2011 om 12:59

Over Real Madrid bij aantreden van Perez;

Bij zijn verkiezing werd hij door het merendeel van de leden (socios) enigszins argwanend bekeken, want voor zo'n sterrenteam was veel geld nodig en bij zijn aantreden had Real Madrid voor 300 miljoen euro schulden. Pérez loste dit op door een vijftig jaar oud trainingscomplex in het centrum van de stad aan de stad Madrid te verkopen voor maar liefst 500 miljoen euro. Deze verkapte gemeentesubsidie wordt vandaag de dag nog steeds door de Madrilenen afbetaald via hun belastingen. Péréz had zou wel in één klap de schulden weggewerkt en een werkbudget bij elkaar gehaald om zijn Galácticos te verzamelen.

3 juli 2011 om 00:44

Ik ben het niet met je eens, want :

- Ze leiden zelf heel veel jongens op die een kans krijgen in het 1e elftal.
- Dit jaar mogen ze maar 45 miljoen uitgeven aan transfers.
- Ze hebben eind vorig een deal afgesloten met een shirtsponsor dat veel geld oplevert.

Waar ik het wel mee eens bent is dat ze geen topspelers verkopen. Dat is eigenlijk niet zo raar, want waarom zou een speler weg willen bij de beste club van de wereld. Maar daardoor moeten ze dus wel ieder jaar presteren.

Overigens krijgen ze wel zo'n 13 miljoen voor Bojan naar AS Roma en Affelay zouden ze ook voor circa. 10 miljoen aan Liverpool kunnen verkopen. Want volgens mij hadden ze daar wel interesse in. Maar weet niet of dat toen Hodgson was of Kenny Dalgish.

3 juli 2011 om 00:57

Je kan niet uitgaan van de jeugdopleiding, je kan niet verwachten dat daar nog een Messi in rond loopt, maar ik begrijp je punt.
Die 45 miljoen is onzin, Rossel heeft al gezegd dat als het moet gaan ze verder dan die 45 miljoen.
Die shirtsponsor is inderdaad een van de mogelijkheden waar ze nu gebruik van gemaakt hebben, echter blijven de kosten stijgen. Na een tijdje kun je zulke inkomsten amper verhogen, waardoor je uiteindelijk toch wel een probleem gaat krijgen.

Ik nam Messi als voorbeeld, maar Barcelona zal toch echt spelers moeten verkopen.
Iemand als Pedro bijvoorbeeld, hij is goed te vervangen, of idd iemand als Bojan.
Barcelona leeft nu van de hoge inkomsten omdat ze voetbal spelen van een andere planeet, maar ook daar komt een einde aan.

je zou bijna zeggen dat iemand er belang bij heeft zo veel mogelijk hype te creeren rond neymar...

serieus, deze speler moet even veel kosten als een aguero? dat kan toch niet waar zijn? max. 30 mln. zou ik zeggen.

3 juli 2011 om 00:24

Je betaald ook niet voor wat hij nu kan he, maar voor zijn potentie.
Iedereen weet dat hij op dit moment bij lange na geen 45 miljoen waard is, maar hij heeft de potentie om binnen 3 jaar het dubbele waard te zijn.
Daarom is de prijs zo hoog.

3 juli 2011 om 00:34

je hebt wel gelijk, want hij is jong en laat nu al een hoog niveau zien. maar de complimenten blijven maar komen en elke dag is er iemand die ons moet laten weten hoe goed neymar wel niet is. uiteindelijk zullen ze wel tegen de 40 miljoen ervoor krijgen, dat weten ze wel goed uit te onderhandelen. als het aan mij lag zou ik het niet aandurven met deze jongen. teveel geld voor een jonge speler die zich nog niet heeft bewezen tegen grote tegenstanders en nare trekjes heeft.

3 juli 2011 om 00:39

Inderdaad, ik vind het ook belachelijk veel, te veel geld om een gokje te wagen.
Voor Man City lijkt me dit een prima gok, die hebben toch geld zat.

Ik hoop voor Neymar niet de nieuwe Robinho word, die was ook de beste van Santos en werd gezien als de nieuwe Ronaldinho.
Het niveau van Ronaldinho heeft hij bij lange na niet gehaald, dus ik ben benieuwd hoe ver Neymar het gaat schoppen.

3 juli 2011 om 00:39

Heel leuk verhaal hoor, maar wie zegt dat hij die potentie waarmaakt? Hij is op dit moment absoluut geen 45 miljoen waard en daar gaat het om. Ik kan ook wel zeggen: Ja, Balotelli (ik noem zomaar iemand) is 100 miljoen waard, omdat hij potentie heeft om de best te worden. Dat gaat nergens meer over! Neymar heeft zich alleen in een, met alle respect, flutcompetitie laten gelden. Dan ben je niet meer dan 25 miljoen waard. Dat is gewoon het meeste wat ik voor hem zou betalen, als ik hem al zou willen...

3 juli 2011 om 00:54

Niemand zegt dat hij zijn potentie waarmaakt, begrijpend lezen heet dat.
Ik mijn vorige reactie noem ik het ook een grote gok omdat je dat niet zeker weet.
Als hij het wel waar maakt heb je hem relatief goedkoop kunnen oppikken, word hij de nieuwe Robinho dan heb je veel te veel betaald.

3 juli 2011 om 01:08

Je zegt wel dat hij de potentie heeft om over 3 jaar het dubbele waard te zijn, dat betekend dus dat hij geslaagd is...

En je gaat niet gokken met 45 miljoen. Je hebt dus 50% kans dat hij slaagd. Echt een te groot risico.

3 juli 2011 om 01:11

Je bevestigt nu heel mijn verhaal.
Hij heeft inderdaad de potentie om het dubbele waard te worden en dat houdt dus ook in dat hij slaagt.

Maar 45 miljoen is idd een grote gok, daarom zeg ik ook, een gok die Man City waarschijnlijk wel bereid is om te nemen. Aangezien die niet wakker liggen van 45 miljoen meer of minder.

Ja, heel leuk talent hoor, maar laat hem eerst maar wat op het hoogste niveau bewijzen. Dan praten we wel verder.. En ik hoef hem echt bij Barça te zien. Als Alves zelf het geld ervoor had, dan mocht hij hem halen en was het geen riskante aankoop, maar wanneer Barça zelf hem aankoopt is het wel riskant. Hij kost ook nog eens veel geld. We zullen zien wat het gaat worden met hem, maar ik denk dat hij de nieuwe Robinho word en niet de nieuwe Pele.

Je hebt veel geld, Alves! Ook als je hem nu 50 miljoen geeft gaat hij niet Neymar kopen voor Barcelona. Daarvoor is hij te hebzuchtig. Vooral bij de contractverlenging hebben we dat gezien!

Als ik veel geld had had ik Drogba,messi,iniesta,xavi,vidic,alves,thiago,sneij... en eto'o gehaald bij Willem ll , Kom op zeg als als als kom je niet ver mee.

3 juli 2011 om 10:53

zonder keeper is ook dit willem 2 kwetsbaar

Bericht om de dag mee te beginnen, Neymar weer. Wanneer gaat dit eens ophouden dat hij constant in het nieuws komt en eigenlijk hier nog niets gepresteerd heeft.

Wel geweldig 'als ik veel geld zou hebben' , Alves heeft nog niet genoeg poen? Maar het is inderdaad een erg leuke speler die Neymar, alleen denk ik niet dat hij bij Barcelona zou passen.. Lijkt me eerder dat Real Madrid hem meer kan gebruiken.

3 juli 2011 om 11:42

Gast, hij heeft misschien genoeg, maar nooit genoeg om deze speler te kopen.

leuk om te horen wat alves zegt maar zo goed was hij ook niet tegen nederland als je vndr wiel moeilijk passeert wil ik je wel zien bij maicon,sagna of ramos maar hij zou niet passen bij het speltype van barca is helemaal anders wat neymar wilt

3 juli 2011 om 01:06

@crsbesiktas

Ondanks zijn walgelijke schwalbes, was hij wel veruit de gevaarlijkste man van Brazilië. Elke schot die er op goal werd gelost, kwam van zijn voet. Hij speelde een puike wedstrijd en greg had zijn handen vol aan hem.

3 juli 2011 om 01:26

@lionelbarca

neymar speelde wel een puike wedstrijd en vdr wiel had wel moeite met hem maar neymar hadt mischien wel 1 echte passeer actie tegenover vdr wiel en elke schot die er op goal werd gelost kwam van zijn voet ja en van al die schoten kwam er uiteindelijk 0 doelpunten en dat wil zeggen tot geen samen spel dus met alle respect zo een wonderkind is hij nou ook weer niet zoals we dat bij messi wel kunnen zeggen

Ik word een beetje moe van elke nieuws flash over Neymar.
Die jongen word der echt niet beter van, hij zal onder prestatie druk komen te staan, en ik heb hem zien spelen hij kan der echt wat van, maarja hij zou ook gewoon het niet aan kunnen tegen Pepe, Puyol, Pique, Terry, Vidic, Vermaelen etc... Hij speelt nou een maal in Brazilië en daar is de verdediging niet een kwart zo sterk als die van de top competities.

3 juli 2011 om 02:19

Als je puur en alleen kijkt naar de prestaties per speler, moet je toch concluderen dat vandaag de dag het verschil niet eens zo groot meer is. De Braziliaanse verdedigers zijn juist fysiek nog veel sterker als hun Europese collega's. Dus die uitspraak is ongegrond. Bovendien praat je wel erg zaligmakend over die ''topverdedigers'', ik geloof dat de merknaam Puyol meer waard is als de speler Puyol.

Ik word echt zo moe als ik steeds lees: Neymar heeft nog (bijna) niets bewezen.
Dat weet iedereen! De reden dat er zo'n hype rond hem leeft is dat hij:
1) een uitzonderlijk Talent is. Er is geen voetballer van zijn leeftijd op dit moment die technisch zo begaafd is.
2) pas 19 jaar is: dus elke europese (top)club die hem koop kan hem fysiek sterker maken, schwalbes afleren, inzicht helpen ontwikkelen om passvermogen beter te maken, enz...
3) een basisplaats heeft bemachtigd in het braziliaans elftal. Dit is niet niks gezien de oproepbare spelers!
4) op zijn leeftijd een bepalende spelers is voor zijn club.

Vergeet niet dat Pato rechtstreeks vanuit de ''nietszeggende'' braziliaanse competitie terecht is gekomen bij een europese topclub en daar een zeer bepalende topspeler is geworden. Er was bij hem ook sprake van een hype vanuit Brazilie. Chelsea, Real Madrid en AC Milan hadden interesse. Er werd 22miljoen euro betaald (in 2007) voor de destijds 17-jarige speler. Laat staan hoe hoog zo'n bedrag nu (4 jaar later).
Kortom: er zit veel potentie in deze jongen. Of hij het waar gaat maken weten we pas over een paar jaar. Maar niemand heeft gezegd dat hij NU de beste speler ter wereld is.

3 juli 2011 om 02:14

En ik word moe van mensen die steeds maar weer beweren dat deze speler een enorm goede investering zou zijn voor elke Europese topploeg. Wanneer je een speler van 19 uit een ''nietszeggende competitie'' haalt, en daar €45 miljoen voor moet betalen, vraag ik mij af waar de ploegen de winst dan uit moeten halen.

En over de uitspraak '' Hij word nog zoveel beter'' kun je helemaal kort zijn: Is Ronaldinho beter geworden sinds hij in 2001 bij Gremio vertrok?

Een technicus word niet beter dan hij al is, dus Neymar zal ook niet beter worden.

3 juli 2011 om 02:31

'En ik word moe van mensen die steeds maar weer beweren dat deze speler een enorm goede investering zou zijn voor elke Europese topploeg.'
daar heb je gelijk in, hij IS geen goede investering. Hij KAN een goede investering zijn, zoals ik al zei: dat weten we pas over een paar jaar.

''...vraag ik mij af waar de ploegen de winst dan uit moeten halen.''
Ik weet de exacte aantallen niet, maar ik verzeker je dat er heel veel Brazilanen een Neymar-shirt zullen kopen van Barcelona/real Madrid/chelsea, laat staan de supporters van die clubs zelf. Hij zal ook veel gevraagd worden voor reclame. In het geval dat hij de verwachtingen waarmaakt en de volgende legendarische speler wordt, zal zijn prijs elk seizoen heel erg gaan stijgen. Een club die hem zo snel mogelijk koopt, maakt alleen daarop al een grote winst.
En dan de voornamelijke reden: spelers worden gehaald om een ploeg sterker te maken, prijzen te pakken en natuurlijk gaan daar grote bedragen mee gepaard

''en over de uitspraak '' Hij word nog zoveel beter'' kun je helemaal kort zijn: Is Ronaldinho beter geworden sinds hij in 2001 bij Gremio vertrok?
Een technicus word niet beter dan hij al is, dus Neymar zal ook niet beter worden.''
Zeker, Ronaldinho is fysiek veel sterker geworden in europa. Hij heeft zich kunnen ontwikkelen in zijn techniek door met en tegen de beste spelers uit europa/de wereld te spelen. In de periode 2003-2006 was Ronaldinho toch wel echt een ongeevenaard fenomeen. Verder verwijs ik je naar mijn voorbeeld over Pato, waarmee ik de Mogelijkheid voor succes benadruk.

3 juli 2011 om 03:09

Fysiek en mentaal, maar technisch is hij niets vooruitgegaan hoor, hij heeft in zijn periode bij Barcelona alleen het geluk gehad dar hij 10 medespelers had die hem de ruimte wilden geven.

Wanneer jij Neymar koopt, en hij heeft aanpassingsproblemen of blessures, is dit voor elke topploeg een fiasco. Het is niet alleen het transferbedrag, maar ook zijn salaris à €6 miljoen per jaar * 5 contractjaren, plus eventuele bonussen maakt al gauw 100 miljoen euro, dat is een erg grote gok.

3 juli 2011 om 03:31

Techniek is juist iets wat je als voetballer blijft perfectioniseren. Als je ouder(30+) wordt, raak je snelheid, kracht en conditie kwijt. De meeste oudere aanvallers moeten het dan van hun techniek en inzicht hebben. Maar Ronaldinho heeft het buiten Barcelona ook bij het braziliaans elftal laten zien.

En over je tweede punt, daar zijn we het over eens. Ik heb namelijk al gezegd dat we pas achteraf weten of Neymar een succes of een flop zal zijn. Net zoals jouw worst case scenario bestaat er ook een best case scenario, namelijk dat hij over 3-4 jaar een betere speler zal zijn dan Messi/c.ronaldo nu zijn. Dan is 45 miljoen een koopje:
- winst Champions League -> 45-50 miljoen voor de club.
- opbrengsten aan merchandising -> zal niet weinig zijn.
Nogmaals, het is een grote gok, vandaar dat hij ook nog niet verkocht is.
Ik spreek alleen de mensen tegen die Neymar afschilderen als een waardeloze speler of de mensen die geen begrip hebben voor de wereldwijde interesse in Neymar.

3 juli 2011 om 08:03

Nee, techniek blijf je niet perfectioneren. Oudere spelers moeten het van hun ervaring en spelinzicht hebben die zij in de loop der jaren hebben opgedaan, daarom kunnen zij vaak nog goed mee ondanks het verlies aan snelheid. Maar het is niet zo dat hun techniek zoveel beter wordt. Techniek leer je voornamelijk in de jeugd, daarna heb je geen dramatische verbeteringen meer qua techniek.

3 juli 2011 om 11:49

Oudere spelers moeten het juist veel van techniek hebben, kijk maar naar Giggs die daar puur op draait. Je techniek verbetert misschien niet heel veel meer, maar je raakt het ook niet zo makkelijk kwijt, daarom kun je er op je oude dag nog gebruik van maken.

3 juli 2011 om 12:40

@ Boul: techniek houdt veel meer in dan alleen een paar trucjes op het veld he. Balaanname, passtechniek, zonder bal de verdediging wegkomen van de man die je dekt zijn enkele voorbeelden van techniek.
@ grotevuurbal: Giggs is idd een goed voorbeeld! Verder kun je ook nog denken aan Zidane, Del Piero, Figo.

Nou...we zullen het zien. Ik ben persoonlijk nog niet kapot van deze jongen hoewel ik genoeg gezien heb. De competitie is minder en uitblinken doe je dan sneller. Als hij geen gevalletje-robinho wordt (die deels is mislukt) kan het wat worden. Maar velen hebben het niet (volledig) gered ondanks een enorme potentie...robinho, Adriano, Denilson, Ronaldinho (wereldtop, echter slechts pak en beet 5 jaar). Moet het dus nog maar zien...bedragen van 45-55 miljoen is te gek voor woorden.

Ik hoop dat de uefa nu eindelijk eens de zogenaamde grote clubs aan gaat pakken op financieel gebied. Het loopt zo langzamerhand de spuigaten uit in voetballand en gewone mensen lunnen krom liggen om een paar centjes bij elkaar te verdienen en in voetballand is geen berg te hoog momenteel.

45 miljoen is teveel voor een speler in een middelmatige competitie. Mijn sympathie is hij al kwijt door dat aanstellen van hem in een oefenwedstrijdje tegen Nederland. Als je je al in een oefenwedstrijdje zo aanstelt door meer op de grond te liggen dan erop te lopen, dan ben je echt de weg kwijt. De koning van de schwalbes is hij in ieder geval al. Niet leuk om naar te kijken.

3 juli 2011 om 10:51

Hij heeft drie schwalbes gedaan en als hij een echte koning van de schwalbe was, dan had hij geen gele kaart gekregen. Feit is wel dat je door één wedstrijd kunt oordelen over een speler..

Neymar is echt een super talent maar laat het hem eerst maar eens bewijzen in Europa.

Ik ben benieuwd of hij bij Barca past. Tegen NL ging hij vooral voor de solo. Bij Barca is het toch meer tikie-tikie voetbal. Maar als ze hem op links hebben en Messi op rechts en dan Villa in de spits hebben ze echt de beste aanval van de wereld. Messi is heel snel, Neymar is heel snel dus dan heb je twee hele gevaarlijke zijkanten en dan Villa in de spits dan heb je ook nog iemand die de doelpunten er in schiet.

Als je dan Xavi en Iniesta erachter hebt, kunnen zij bijslouiten in de aanval en heb je echt veruit het beste team van de wereld.

Dit is het hedendaagse voetbal helaas... 45 miljoen wilt men betalen met alle respect voor deze groeibriljant maar als Real hem koopt wil het niet zeggen dat het garantie is tot succes. Kaka werd destijds gehaald voor 65 miljoen en nu moet wilt Real 'm zsm van de hand doen, bij Milan was hij de architect en bij Real bank-klant zo zie je hoe labiel de voetbalwereld is en het geld steeds meer doorslaggevend is, iets wat het voetbal behoorlijk verziekt.

Hij doet nu net alsof hij niks verdient bij Barca en dat lijkt me toch echt wel.

Ik denk niet dat Neymar een Barcelona speler is. Hij is nu nog jong maar, hij maakt te veel solo's. Een Barcelona speler speelt niet voor zichzelf maar, voor het team. Het klopt echt niet dat hij daar goed zou passen. Bij Real Madrid zal hij echt veel beter passen. Daar kan hij wel egoïstisch zijn. Het lijkt me sowieso niet slim om hem nu naar een topclub te halen. Hij heeft goede acties in Brazilië, maar ik wil hem het zien doen op een echt groot podium.

Ik denk dat hij nog veel moet leren voordat hij klaar is voor de wereldtop. Hij is nu nog te impulsief.

Najaa barcalona is neymar niet nodig als ze een aanvaller kopen dan word het luis suarez (tenminste dat hoop ik) als hij liverpool overheerst.

mooi dat een dikke millionaire als alves zegt ''als ik veel geld zou hebben''.
Welk doel/ bedrag zou hij in zijn hoofd hebben als echt veel geld hebben.

nou meneer Alves, ga nu niet doen alsof je een hongerloontje krijgt bij Barcelona. Ik blijf erbij dat het Neymar de kop gaat kosten als hij meteen voor een Europese topclub kiest. De verwachtingen voor een 19-jarig ventje zijn dan zó ongelofelijk hoog dat ik mij niet kan voorstellen dat hij de druk aan kan. Iedereen denkt dat hij er dan in een seizoen 30 in schiet en elke wedstrijd 30 panna's maakt en de rechtsback helemaal gek maakt. Laat hem nou eens lekker wennen aan de Spaanse of Engelse competitie bij een subtopper en laat hem zich daar bewijzen. Daarna kan hij nog altijd de stap naar een topclub maken en dan gaat hij daar zeker schitteren.

Is het niet normaal dat spelers dit over elkaar zeggen? Ik denk dat dit geen speler is voor Barcelona, hooguit wanneer Messi weg gaat, anders niet. Je zou dan namelijk te veel spelers met een actie krijgen, gezien Barcelona bekend staat om het positiespel zou dat niet bevorderlijk zijn.

Neymar zou eigenlijk de perfecte aanvulling zijn voor Barça. Nu is het nog te vroeg, maar over een x aantal jaar misschien. Als Villa stopt zou ik serieus nadenken over een bod op Neymar en niet op Sanchez.

3 juli 2011 om 13:47

Wat moet Barca met Neymar? Ze hebben op links Villa, Messi, Afellay en misschien dadelijk ook nog Sanchez die er ook wel kan spelen en als Villa stopt hebben ze er og steeds zat. Vind dat Barca nu juist slecht bezig is eerst willen ze Rossi voor 20 miljoen halen ik denk voor de bank, want de rest staat goed. Dan willen ze Sanchez voor 40 miljoen halen snap ik ook niet, want denk niet dat hj op korte termijn Villa of Pedro eruit speelt en dan willen ze ook nog Fabregas snap ik ook niet, want daar staat nu Xavi dus dan komt ook Fabregas op de bank. Kunnen ze bij hem nog beter 2 jaar wachten.

Pffff 45 miljoen vragen voor een talent. Enkele jaren geleden werden zulke bedragen alleen betaald voor spelers die zich al bewezen hadde, nu voor spelers die zich eventueel zouden kunnen bewijzen. Krankzinnig.

Ik snap niet wat jullie er niet aan begrijpen? Denken jullie nou echt dat Santos echt vind dat een 19-jarige jochie 45 miljoen waard is? Nee, het is gewoon de grootste talent ter wereld en wie is er dan zo dom om zo'n speler voor 15 miljoen of 20 miljoen op de transfer markt te zetten terwijl je toch weet dat iedere topclub hem met gemak binnen haalt. Dat is de reden dat ze hem een prijskaartje van 45 miljoen geven, omdat Neymar een heel groot aandeel heeft gehad in het behalen van de Copa Libertadores van Santos, waarom zou je zo'n speler kwijt willen en als iemand dan toch op hem biedt heb je 25 miljoen winst. Is toch wel logisch dit toch?

Het is de schuld van de topclubs dat deze kleinere clubs zulke prijzen moet vragen, anders was het nog makkelijker om alle spelers van clubs te kapen.

En de enige reden dat Neymar niet zou slagen bij Barcelona is omdat bij Barcelona aanvallend gezien toch alles via Messi gaat. Ik heb Villa en Pedro gigantische kansen zien verprutsen omdat ze toch nog naar Messi wilde spelen terwijl ze zelf in een goede scorings positie stonden terwijl als Messi daarentegen zoals tegen Arsenal naast schiet 1 op 1 terwijl als hij de bal naar rechts legt 2 spelers konden vragen van zo maak jij hem of ik? Daarom zou Neymar niet passen in het Barcelona systeem, omdat alles om Messi draait. Ik vraag me af hoe Barcelona zou spelen als Messi lang geblesseerd is ofso.

Nee maar serieus dat valt jullie toch ook op dat Messi eenmaal voor het doel echt wel gierig is.

Alves hééft ook veel geld. Dank dat hij met alles wat hij z'n hele carrière heeft verdient bijna Neymar kan betalen. Ik blijf die zijn haarsnit hilarisch vinden.

Ik denk dat hij eerder naar Real gaat dan Barca want hij speelt op dezelfde positie als Messi en niemnd speelt hem eruit en bij Real zou hij op de rechterkant veel meer gaan schitteren omdat daar veel minder man lopen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren