Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax nog lang niet klaar op de transfermarkt; Santiago Arias aangeboden

Laatste update:

Alfred Schreuder kan bij Ajax nog de nodige versterkingen verwelkomen, weet De Telegraaf. De Amsterdammers toonden zich al slagvaardig deze transferwindow, maar zijn nog niet uitgeshopt. Volgens het dagblad ligt de prioriteit bij het aantrekken van een nieuwe spits en een rechtsback. Ook een extra middenvelder wordt niet uitgesloten. Voor de rechtsbackpositie zou Santiago Arias een optie kunnen zijn. De Colombiaan en voormalig PSV'er mag vertrekken bij Atlético Madrid en is aangeboden bij de regerend landskampioen.

Door het vertrek van Sébastien Haller is de spitspositie dun bezet bij Ajax. Brian Brobbey werd teruggehaald van RB Leipzig, maar door het vertrek van Danilo naar Feyenoord moet er zeker nog een aanvalsleider bijkomen. "We zijn aan het kijken, maar eenvoudig is het niet. Je zoekt een hele specifieke speler en ook nog eens in een specifieke rol", zei Schreuder daar afgelopen weekend over tegen Voetbal International. Schreuder vergelijkt de rol van de nieuwe spits met die van Klaas-Jan Huntelaar toen hij terugkeerde bij Ajax of Luuk de Jong bij Barcelona.

Voor de rechtsbackpositie moet een geduchte concurrent komen voor Devyne Rensch. Ajax raakte met Noussair Mazraoui een gewaardeerde kracht kwijt op de rechterflank en heeft Arias aangeboden gekregen als opvolger. De Colombiaan zou een terugkeer naar de Eredivisie wel zien zitten. Arias heeft nog een contract tot volgend jaar zomer bij Atlético, maar heeft van de clubleiding te horen gekregen dat hij transfervrij mag vertrekken. De verdediger wil dolgraag met Colombia naar het WK en is dus gebaat bij speeltijd. Zijn flinke salariseisen zouden Ajax echter weleens te gortig kunnen zijn.

Arias speelde tussen 2013 en 2018 in het shirt van PSV en wist met de Eindhovenaren onder meer drie keer landskampioen te worden. In de zomer van 2018 werd hij voor dertien miljoen euro weggeplukt door Atlético, waarna het bergafwaarts ging met zijn carrière. Arias kwam in zijn eerste seizoen in Madrileense dienst nog wel tot 25 competitieduels, maar werd de afgelopen twee seizoenen verhuurd aan achtereenvolgens Bayer Leverkusen en Granada. Atlético heeft laten weten dat de Colombiaan ondanks zijn tot volgend jaar zomer lopende contract mag uitkijken naar een nieuwe werkgever.

Edson Álvarez
Op het middenveld is de bezetting in principe op orde, al sluit De Telegraaf niet uit dat er een extra middenvelder komt. Ajax toonde interesse in Quinten Timber, maar moest toezien hoe Feyenoord de slag om de speler van FC Utrecht wist te winnen. Edson Álvarez heeft van de clubleiding te horen gekregen dat hij voorlopig niet mag vertrekken. Ajax raakte met Nicolás Tagliafico en Lisandro Martínez al twee smaakmakers kwijt, maar speelde daar onder meer op in met de komst van Owen Wijndal. Ook Calvin Bassey maakte de gang naar de Johan Cruijff ArenA.

Is Santiago Arias een versterking voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Liever weer naar ons psv toe

27 juli 2022 om 08:03

Nou nee bedankt! Laat maar lekker op z’n 31ste en met het nodige blessureleed achter de rug naar Ajax gaan. We hebben genoeg rechtsbacks met Mwene, Hoever, Sambo en ook nog Mauro evt.

27 juli 2022 om 08:31

Als Ajax iets of iemand kan kopen, zal de club dat natuurlijk niet nalaten.

27 juli 2022 om 19:27

...aldus Ajax-perswoordvoerder Gerard Arninkh, die het lezend publiek in verbazing achterliet met deze toch voor de hand liggende correlatie. Hij voegde daar later nog aan toe dat Ajax dit wel zal nalaten, wanneer de club niet in staat is iets of iemand te kopen.

27 juli 2022 om 08:04

Heel graag, kan ervaring brengen in de defensie en lost meteen het rb probleem op. Aanbod verhuren en Arias gewoon basis. Maar als salaris voor Ajax al lastig wordt, zal dat voor PSV niet makkelijker zijn.

27 juli 2022 om 08:24

Zou ie nog goed genoeg zijn? Zeer zware blessure achter de rug. Volgens mij daarna niet veel gespeeld.

27 juli 2022 om 08:35

Ik heb Arias niet meer zien spelen en weet dus ook niet hoe hij momenteel speelt. Dat er op rechtsachter iets bij moet is gisteren in ieder geval gebleken. Ik weet niet wat Schreuder ze heeft meegegeven maar beide back's stonden veel te vaak in de aanval te spelen en dan schoof ook Blind als centrale verdediger nog bij in de aanval. Bij balverlies was de complete restverdediging daardoor weg en stonden Timber en Alvarez steeds tegenover 4 spelers van Shaktar. Ik hoop dat Schreuder het licht heeft gezien. Blind was geen linksback en moet dan net als Martinez achterin blijven en niet steeds inschuiven. Als de aanval over rechts gaat moet de linksback achterin blijven en vice versa. Gisteren was Kudus ook weer erg goed in de minuten dat hij op 10 mocht spelen. Iemand met een versnelling, passeerbeweging en een schot. Dus die moet je laten staan op 10 en wedstrijdritme laten opdoen. Een extra middenvelder is daarom volgens mij ook niet nodig. Brobbey behoort in de spits als aanspeelpunt. Dan is het wel de vraag wie van Tadic, Bergwijn of Anthony gaat banken. Ik verwacht daarom nog steeds het vertrek van Anthony en dat ze daarvoor een goede rechtsback en grote spits gaan halen.

27 juli 2022 om 09:06

Blind is achterin en met de opbouw veruit de beste bij Ajax.
Vind dat hij lekker moet doen waar hij goed in is: Tactisch goed staan en opbouw verzorgen.
Tuurlijk hoort daar verdedigen bij maar als Blind een directe man krijgt doordat de backs continu te hoog staan gaat er iets fout.
Rensch en Wijndal moeten eerst het verdedigd op orde hebben en daarna iets extra doen

27 juli 2022 om 09:28

Blind moet als centrale verdediger sturen vanuit achteren en alleen als er ruimte is opstomen over het middenveld. Nu stond hij herhaaldelijk in de zestien van Shaktar terwijl Wijndal en Rensch ook al voorin waren. Dan heb je geen afspraken met elkaar gemaakt. En zeker, Blind is belangrijk. De opbouw vanuit acheren verloopt heel vaak via hem. Maar hij moet dat doen zoals in de eerste 10 minuten: via een strakke inspeelpass of via een pass op de stropdas over afstand.

27 juli 2022 om 10:15

Nope. Tadic gaat maar 10, let maar op.

27 juli 2022 om 10:17

En wie gaat dan banken? Bassey of Timber? Ik heb Bassey ook aardige passes zien geven, weet alleen niet of hij t spel net zo ziet als Blind.

27 juli 2022 om 10:30

Wijndal waarschijnlijk. Nieuwe back, Timber, Bassey en Blind als linksback. Bassey zou met zijn snelheid de gaten die Blind laat vallen als back moeten kunnen dichten. Tegen Psv zou ik overigens als Bassey speelgerechtigd is proberen te spelen met Wijndal als rechtsback, Timber, Bassey en Blind. Kijken of Wijndal daar uit de voeten kan en in staat is om Gakpo af te stoppen. Middenveld met Alvarez, Berghuis en Kudus op 10 en voorin met Brobbey in ieder geval in de spits. Wie van de andere drie dan zou moeten spelen is een puzzel. Waarschijnlijk komt echter Tadic op 10 en moet Kudus banken wat eeuwig zonde is.

27 juli 2022 om 11:39

Het leek inderdaad weer op Benfica uit. De backs liepen als blinde paarden naar voren. En toen Shakhtar greep kreeg op de wedstrijd counterden ze er keer op keer doorheen. Mede dat het middenveld ook veel te hoog stond. Ajax is hardleers op dat gebied, want dit is niet voor het eerst dat dit euvel niet goed wordt onderkend. Daarbij heb je verdedigend met Rensch, Wijnaldum en Blind ook nog eens matige spelers staan, waarvan Blind het niet kan belopen, Rensch ook niet de allersnelste blijkt te zijn en Wijndal vaak veel te laat terugloopt. Dat wordt zaterdag feest voor PSV.

27 juli 2022 om 15:06

wat voor blessure was dat en hoe lang geleden.
31 is tegenwoordig niet oud meer
Hij is wat mij betreft welkom, omdat Rensch niet voldoet

Rechtsback is prioriteit, weet alleen niet wat ik van Arias vind. Dan toch liever goed op zoek in Zuid-Amerika voor wat extra grinta.

27 juli 2022 om 07:57

Volgens mij is Arias ook gewoon zuid Amerikaans 🤣

27 juli 2022 om 08:00

Dat zegt hij niet. Maar IN z-amerika op zoek, arias speelt in Spanje.

27 juli 2022 om 08:03

@The-Jump, dat zegt Chappacino ook niet. Hij zegt: op zoek in ZA voor wat extra grinta. Dus hij suggereert hier dat Arias geen/onvoldoende grinta heeft.

27 juli 2022 om 08:06

Als Arias iets heeft is het wel grinta, gewoon een Tagliafico maar dan op rechts.

27 juli 2022 om 08:06

Doe mij maar wat extra brinta, ook duur tegenwoordig

27 juli 2022 om 08:08

@DirGelbeReds, dat suggereert hij juist niet. Hij suggereert dat Arias wel de extra grinta heeft, maar dat hij liever in zuid amerika hiernaar op zoek gaat dan Arias aan te trekken.

27 juli 2022 om 08:12

Arias zal vast wel eens op familiebezoek in Zuid Amerika gaan.

Maar goed een tot de verbeelding sprekende Braziliaan die een kabel kan vormen met Antony is ook niet verkeerd om daar op te snorren

27 juli 2022 om 08:12

Sorry ninjakai, maar dan lees je het echt verkeerd. Hij geeft zelfs aan dat hij niet weet wat hij van Arias vindt, om er vervolgens aan toe te voegen dat ze beter kunnen zoeken naar iemand met extra grinta (in ZA, verder niet relevant). Kortom, hij twijfelt aan de grinta die Arias heeft.

@Chappacino, verlos ons uit ons lijden.

27 juli 2022 om 08:17

Hahaha ik was blijkbaar wat onduidelijk. Ik zou inderdaad liever een goed gescoute Zuid-Amerikaan zien dan een 31-jarige Arias die al 2 jaar nauwelijks gespeeld heeft. En ik twijfel dus of de Arias van nu nog net zoveel grinta heeft als de PSV-versie van een jaar of vijf geleden.

27 juli 2022 om 08:25

Bedankt voor de verduidelijking. Fijn dat ik toch gelijk had

27 juli 2022 om 08:25

Volgens mij heeft hij goede genen, wat heeft nog een jong koppie. Daarnaast denk ik dat hij nog wel gemotiveerd zal zijn na een paar jaar in het slob te hebben gezeten.

27 juli 2022 om 08:03

Ik zou hem graag zien! Is een ervaren speler die een bewezen goed niveau kan halen. Kost geen transfersom en geeft de mogelijkheid aan de jonge jongens om te rijpen achter Arias (Regeer & Fitz?). Als schuurs vertrekt kan Rensch zich focussen op een centrale rol, maar ik zie hem liever een jaartje bij NEC spelen ofso..

27 juli 2022 om 08:42

Beste man heeft na zijn blessures niet veel meer gespeeld... ik weet het niet. Aan de andere kant hij kost niet veel dus het risico is er dan amper.

27 juli 2022 om 09:06

Klopt, maar dat geld ook voor Klaiber die er een jaar uitgelegen heeft. Daarnaast heeft Rensch ook niet veel gespeeld vorig jaar en heeft hij een voorkeur voor centraal. Regeer en Fitz hebben vorig jaar vooral in jong gespeeld op het middenveld dus die moeten de tijd krijgen en zicht omscholen. Arias is dan een relatieve goedkope oplossing waarbij je gok kan wagen.

27 juli 2022 om 09:14

Heb ik serieus nog liever Klaiber. Een speler van het kaliber en profiel Arias zou mooi zijn, maar dan wel iemand die wedstrijden heeft gespeeld en een degelijk niveau heeft gehaald afgelopen seizoenen.

27 juli 2022 om 09:32

Hij heeft vorig jaar 14 wedstrijden gespeeld en in totaal ruim 400 minuten dat is al aanzienlijk meer dan Klaiber. Daarnaast is hij 30 en zou ervaren genoeg moeten zijn om een meerwaarde te zijn. Als je hem voor 2 á 3 jaar vastlegd heb je in ieder geval genoeg tijd om talent te ontwikkelen.

Overigens hoor je hier ook niemand over, maar Blind is na dit seizoen transfervrij en ben ook benieuwd wat hij van plan is..

27 juli 2022 om 10:21

Blind zal gaan, denk ik. Gaat het niet redden met alleen zijn passes en inzicht. Bassey en Wijndal zijn/gaan m voorbij als verdediger. Op mv is t al lichtelijk overbevolkt. Dus wordt hij kind vd rekening.

27 juli 2022 om 10:56

@Trobii

Komop, 400 minuten? Dat is meer dan Klaiber, maar die was derde rechtsback bij Ajax, niet tweede viool bij Granada. 400 minuten verdeeld over 14 wedstrijden zijn louter invalbeurten...

27 juli 2022 om 12:10

Nou, Wijndal laat voorlopig nog helemaal niets zien. Zou me niets verbazen als Blind over een paar weken weer ‘gewoon’ op LB staat.

27 juli 2022 om 12:39

Een speler van het kaliber Klaiber zou je mooi vinden ja? Ik mag toch hopen dat ze wat beters zoeken

27 juli 2022 om 14:52

Ja dit horen we elk jaar over Blind, die gaat nergens heen. Worden blind haters nooit moe van zichzelf?

Zo, Ajax zou dan wel op de oud-PSV tour gaan he, na Bergwijn, Ihattaren, Labyad, Pasveer, Tyton... 😉 Arias is wel de eerste speler waarbij het wat pijn doet als hij naar Ajax zou gaan haha. Zou voor Ajax wel een prima oplossing kunnen zijn gezien de huidige vorm/kwaliteiten van oa Rensch, al is het de vraag wat Arias zijn huidige niveau is natuurlijk.

27 juli 2022 om 08:01

Berwijn doet toch ook wel een beetje pijn, was bij PSV ook zeer sterk.

27 juli 2022 om 08:03

Jawel, maar het verzacht dat ze er idioot veel voor betaald hebben. Alle andere kwamen vrijwel gratis.

27 juli 2022 om 08:04

Mwoah, Bergwijn zie ik niet per se als een echte favoriet bij PSV onder de supporters. Zeker de manier waarop hij toen in de winter vertrok heeft hem natuurlijk niet veel populairder gemaakt. Dat hij naar Ajax is gegaan doet mij vrij weinig. Jongens als Luuk de Jong, Guardado, Gakpo etc, dat zou 'pijn' doen. Een Bergwijn niet.

27 juli 2022 om 08:11

Precies. Arias is toch een beetje PSV zijn uitvinding. Is daar groot geworden en heeft daar een prachtige transfer gekregen. Publieklieveling en verwacht ergens dat Arias dit echt niet zou doen... wishful thinking

27 juli 2022 om 08:13

Ben ik de enige die "een" bergwijn zo verkeerd over vind komen, je praat over mensen hoor, het is geen product ofzo

27 juli 2022 om 08:14

Fossen Bergwijn doet mij wel
wat. Heb die jongen voor het eerst zien floreren in 't stadion tegen Utrecht en is stiekem altijd 1 van m'n favo PSV'ers geweest. De manier waarop hij vertrok heeft ook te maken gehad met de staat van PSV. Die was niet best en hij ging steeds meer mee in de ellende. Doordat hij vertrok is er weer ruimte gekomen voor andere talenten. Daarbij was Ajax gewoon z'n beste optie deze zomer, zal m'n sympathie voor die club ook weer iets vergroten, want een Antony heb ik niks mee.

27 juli 2022 om 08:16

Volgens mij is Bergwijn door PSV ooit weggehaald bij Ajax.

27 juli 2022 om 10:54

@bomdani hij gebruikt bergwijn, en meer de situatie als voorbeeld. De manier waarop arias wegging bij psv was goed, een (geval als) bergwijn was anders. Zo moet je het meer lezen

27 juli 2022 om 12:44

Tja. Beetje toeval natuurlijk, zo’n Ihattaren komt ze een beetje in de schoot vallen, Bergwijn is Amsterdammer en heeft een Ajax achtergrond. Labyad en Tyton waren opvulling. Arias is een gerucht, zal aangewakkerd zijn door het door de mand vallen van Rensch, we zullen wel meer namen horen de komende dagen. Niet één speler kwam direct van PSV natuurlijk. Hoewel het een succesformule kan zijn, PSV won natuurlijk de Europacup met een handvol ex-Ajacieden. Hoop hoe dan ook niet dat Ajax z’n koers wijzigt, ben tevreden hoe het gaat de laatste jaren en als iets duidelijk is, is het dat ze PSV daar niet voor nodig gehad. Zo’n sterke focus op je concurrent vind ik echt een loser mentaliteit, die lekker je eigen ding dan hoef je ook niemand te bedanken als je succes hebt. Wat ik nooit zo goed begrijp, misschien kan iemand me dat uitleggen. Als een Feyenoorder naar Ajax vertrekt wordt hij met de dood bedreigd. Maar als een Ajax speler naar Feyenoord gaat is dat wel oké lijkt het?

27 juli 2022 om 08:07

Pasveer vind ik wel PSV light volgens mij heeft hij maar een paar wedstrijden gespeeld bij jullie, maar snap je punt!😉

Het is afwachten wat Het niveau van Arias, maar hij heeft bewezen mee te kunnen in de eredivisie. Kan ook de nieuwe Portugees op sleeptouw nemen en is een ervaren kracht.

27 juli 2022 om 08:09

Was ook een opmerking met een knipoog hoor haha, toen PSV een aantal ex Ajacieden haalde paar jaar geleden was die 'kritiek' er namelijk ook veel hier 😄

27 juli 2022 om 11:32

dat is maar kinderachtige kritiek van andere supporters @Fossen. Maar ja, ik kon het ook niet hebben hoe zwaar Bazoer werd uitgefloten in Eindhoven omdat hij als jeugdspeler naar Ajax kwam. Voetballers denken bijna nooit met hun hart, die denken 'wat is nu mijn beste optie en waar heb ik behoefte aan' Bergwijn is gelukkig , voor ons, op het oude nest, net als Ooijer dat ooit deed. Daar hebben voetballers ook wel s behoefte aan

27 juli 2022 om 08:24

Dit doen idd pijn, was altijd wel fan van Arias en hoopte sinds zijn vertrek op zijn terugkeer. Ihattaren doet trouwens bij mij ondanks alles ook pijn haha. We hebben het maar zwaar als PSVers 😅.

27 juli 2022 om 08:27

Dat laatste vraag ik me ook af. Dacht dat PSV al s met m gepraat had jl winterstop / gedurende 2e seizoenshelft. Volgens mij speelt ie zelden tot nooit.

27 juli 2022 om 09:00

Ik denk dat Bergwijn ook wel pijn doet. Als Ihattaren toch nog doorbreekt en voor veel geld verkocht wordt, zal dat ook pijn doen. Vorig jaar keepte Pasveer geweldig tot zijn blessure en gezien de zwakke keepers van PSV moet dat toch ook pijn gedaan hebben. Labyad heeft geen pijn gedaan en Tyton was een noodgreep door keepersblessures, beiden zijn al vertrokken....

27 juli 2022 om 09:27

Ik spreek voor mezelf he. Dan weet ik zelf wel aardig in te schatten of het wel of geen pijn doet toch? 😁 Bovendien heeft PSV afgelopen 2 jaar voor bijna 70 miljoen aan ex Ajacieden verkocht dus we kunnen wat hebben zeg maar haha

27 juli 2022 om 10:42

Pasveer boeit me echt weinig en anderen volgens mij ook 😂 fijn voor hem dat bij bij Ajax zichzelf kan laten zien. En het is niet fijn om Bergwijn bij Ajax te zien maar hij was onbetaalbaar voor ons en hij komt ook uit de jeugd van Ajax dus niet gek als hij wat voor die club voelt.

Direct doen! Hele fijne speler om erbij te hebben. Je gaat toch niet met een groot talent opofferen als rechtsback ( Fits Jim )
Wat mij betreft zijn we dan klaar maar die Schreuder blijft maar om transfers roepen. Ik begin er een beetje moe van te worden. Lekker signaal naar de rest van de groep

27 juli 2022 om 08:03

We hebben gister toch duidelijk kunnen zien dat Rensch tekort komt als rechtsback en dat je buiten Brobbey om eigelijk geen spits hebt, lijkt me dus logisch dat je daar naar kijkt.. Daarbij als Alvarez uitvalt heb je geen soort gelijke vervanger, we hebben vorig seizoen kunnen zien wat er kan gebeuren als je op bepaalde posities geen goede vervanger hebt

27 juli 2022 om 08:08

@Kokkie, in de aanval en op het middenveld ga je wel in een lastige situatie komen als je nog meer versterkingen gaat halen. Je hebt nu in principe voor zes posities volgens mij 10 spelers en dan reken ik bijvoorbeeld iemand als Unuvar niet mee. Nog een pinchhitter zou ik wel begrijpen, maar nóg een middenvelder lijkt me echt te veel van het goede. Je hebt nu voor de middenveldposities Taylor, Klaassen, Alvarez, Kudus, Berghuis en eventueel kan je ook nog iemand als Blind of Timber doorschuiven of Unuvar wat speeltijd gunnen.

27 juli 2022 om 08:14

Ik zou wel een echte 6 halen, voor de rest is er geen middenvelder nodig, na Alvarez is er niemand die dat gat kan opvullen vanuit de jeugd of in de selectie, misschien Blind maar ook niet in de topwedstrijden, ik zou als Ajax zijnde wat spelers verhuren, Unuvar hoort niet in de KKD te spelen maar komt ook nog tekort voor het 1ste naar mijn mening

27 juli 2022 om 08:21

@kokkie, maar dan moet je dus iemand vinden die in principe genoegen neemt met een plaatsje op de bank? Ik denk namelijk zelfs dat Alvarez niet zeker is van zijn basisplaats. Zitten er straks twee nummers 6 op de bank.

27 juli 2022 om 09:04

Ik vind dat Rensch, die geen echte rechtsback is maar een linker cv, wel weer op de weg terug is. Dat hij een sprintduel verliest kan voorkomen, dan moet je er dekking achter zetten. Bij Ajax is dat nu Timber, maar die moest er ook nog een beetje inkomen. In elk geval schijnt Bassey erg snel te zijn...

27 juli 2022 om 08:05

Schreuder beslist dit niet alleeen, als je de selectie bekijkt dan vraagt hij terecht om versterkingen.Regeer is bijvoorbeeld een talent op de rechtsback positie maar is hij al van het niveau CL, Unuvar is ook een potentiële eerste elftal speler maar is hij al klaar voor de basis??Tot nu toe zie je dat alleen Taylor en Brobbey klaar zijn voor veel speelminuten dit seizoen.

Weet niet of dit is wat we nodig hebben. Is hij nou écht zo veel beter dan de opties die we nu hebben? Wel is gister definitief gebleken dat er op rechtsback nog iets bij moet, normaliter zo’n ik Rensch nog het voordeel van de twijfel geven gezien zijn leeftijd, maar hij heeft toch echt een draak van een voorbereiding gespeeld. Hopelijk kan hij zich herpakken, maar ik vind hem persoonlijk geen rechtsback.

27 juli 2022 om 08:03

Welke opties hebben we dan? Rensch is geen back. Klaiber komt te kort en is meer een backup. Dan heb je dus nog een talent uit de jeugd die niks heeft laten zien. Wie wil jij er neerzetten dan? Timber die daar niet hoort?

27 juli 2022 om 08:07

We kunnen wel blijven roepen dat die geen back is wat ook wel zo is maar de trainers blijven hem daar maar opstellen. Deed het eerst uitstekend als LCV maar vervolgens nooit de kans gekregen op zijn eigen positie. Dus conclusie komt te kort en moet verhuurd worden aan een club die het wel centraal met hem aandurft want ajax durft dat duidelijk niet.

27 juli 2022 om 08:39

Schuurs verkopen en Rensch in de rol van Schuurs zou ik doen...

27 juli 2022 om 10:11

Ik zou nog iets anders proberen te halen. Wat breder scouten. Heb geen idee eigenlijk, ben geen scout haha. Er zal vast wel wat rondlopen in Europa/Zuid-Amerika.

Is Veltman niet een optie? Weinig restwaarde, maar daarmee zou je ook Schuurs kunnen verkopen aangezien Veltman op beide plekken kan spelen (of Rensch als backup van Timber aangezien hij van origine rcv is). Doet het bij Brighton heel behoorlijk volgens volgers. Dan is het maar even een jaar overbruggen tot de geschikte RB is gevonden.

27 juli 2022 om 08:15

De Veltman die om de 3 a 4 wedstrijden zodanig de fout in ging dat Ajax punten verspeelde of dreigde punten te verspelen?

Laat maar haha

27 juli 2022 om 08:25

Je bedoelt die Veltman wat altijd onnodig kritiek kreeg ? Die Veltman die altijd alles schuld was volgens menig Ajax supporter? En ik weet niet of je de PL een beetje volgt maar Veltman doet het daar ook meer dan prima vind ik.

27 juli 2022 om 08:26

De Veltman die door Brighton is verkozen tot speler van het jaar?

27 juli 2022 om 08:31

De Veltman die geen fatsoenlijke voorzet kon geven?

Dus als je bij Brighton speler van het jaar bent dan kun je bij Ajax lekker mee ballen ??

27 juli 2022 om 08:34

Je mag geen (oud) ajacieden aanvallen, probeer dat nou eens te begrijpen ;-)
Veltman is een prima voetballer,
Ik zou het toejuichen dat hij basis speelt bij Ajax

27 juli 2022 om 08:35

Heeft hij anders 8 jaar lang gedaan toch?

27 juli 2022 om 09:07

@mark: Ik denk wel dat als je bij Brighton speler van het jaar bent, je lekker mee moet kunnen ballen met een club als Ajax (of PSV) natuurlijk. Dus in dat opzicht niet eens zo gek. Het is geen topper, maar hij doet ook weinig geks. Alleen af en toe heeft Veltman een kleine kortsluiting.

27 juli 2022 om 20:43

Als jij speler van het jaar bent bij een club die als 9de eindigte in de premier league kan je er best wat van hoor.

Verkoop Anthony, zet Bergwijn op rechts, Tadic op links en koop Choupo- Moting voor weinig geld (nog een contract tot 2023) en maak hem eerste spits. Brobbey is leuk tegen FC Emmen en Fortuna Sittard maar daar kan je niet in de kwartfinale van de CL mee komen aanzetten.

27 juli 2022 om 08:09

Je gaat geen 30 miljoen betalen om een speler niet op zijn beste positie te gaan gebruiken. Vervolgens ga je dat geklaag krijgen dat het rendement te laag is omdat die dan niet op zijn beste positie speelt. Die moet gewoon concurreren met Tadic en dan nog kan je hem beter spits zetten dan rechts.

27 juli 2022 om 08:09

Het is maar goed dat jij niet zoveel te vertellen hebt bij Ajax, Bergwijn op rechts gaat echt niet werken, dat is gewoon een linksbuiten en op basis waarvan is die Choupo Moting basis waardig? Het enige wat ik mij aan hem kan herinneren is dat hij op de doellijn een bal tegenhield die er anders was in gegaan toen hij bij Psg speelde

Rechtsback positie is wel een zwak punt, ik vond en vindt Arias een goede voetballer.
Ook al op leeftijd maar genoeg ervaring en kunnen Rensch en Regeer nog wat van leren, Klaiber mag van mij weg.
Hoeveel moet hij kosten dan of heb ik daar over heen gelezen, tis nig vroeg he.

Schuurs laten vertrekken en Rensch alsCV gebruiken. Van origine is hij een CV. Haal dan een goede back met Regeer of Fitz Jim als backup. Of je Arias moet halen weet ik niet. Ik ben meer te porren voor een Argentijn of Mexicaan. Zou word de "grinta " ook weer een beetje op peil gehouden na het vertrek van Nico en Martinez. Veldmate & Co zullen vast wel hun lijstjes hebben. Een andere optie vind in Frimpong van Leverkusen. Goede back met genoeg ervaring. Weet alleen niet of ie geblesseerd is.

Voor de spits positie zou ik die jongen van Genk pakken. Die is groot, sterk en doel gericht.

27 juli 2022 om 08:24

Rensch is toch alles behalve een echte CV, is nog geen echte kerel, als hij tegen een type Bergwijn of Brobbey komt te spelen dan blijft er niks meer van hem over.

Spits lijkt me logisch zeker een type breekijzer kunnen we nog wel gebruiken. Middenvelder hoeft van mij niet zo want ik zou toch echt een Blind daar neerzetten zeker als een Bassey er ook in dan zal Blind niet meer achterin staan. Rechtsback is niet verkeerd maar dan zou je Klaiber wel moeten verkopen/wegsturen en Rensch of Regeer moeten verhuren om minuten te maken (denk zelf Rensch om minuten te maken en te groeien).

27 juli 2022 om 08:33

Als je Rensch verhuurd zou ik Klaiber wel als back up houden

27 juli 2022 om 09:05

Idd een breekijzer/ kapstok met voetballende kwaliteiten hebben we zéker nodig. Ik ben benieuwd op wie ze uitkomen.

Een rechtsback is een absolute must. Rensch kan dan zich focussen op RCV (backup Timber) en Regeer de backup op rechtsback. Hierdoor kan Schuurs verkocht worden en voor dat geld haal je een rechtsback. Klaiber, tsja.... gauw van de hand doen.

Een middenvelder is niet nodig. Met Alvarez - Berghuis - Taylor - Kudus - Klaasen - Blind - Fitz Jim heb je voldoende opties.

Ajax moet als rechtsback sanchez(america) halen de Mexicaan is jong en al best goed en voor spits positie gewoon larsen van Groningen

27 juli 2022 om 12:28

larsen is echt zonde van je geld als ajax zijnde

Ik hoop vanaf het begin van de transferperiode al dat PSV hem haalt. Hoever komt nog tekort voor jong PSV, Mwene is degelijk maar niet meer dan dat. Dan heb je Sambo en Mauro, Sambo is nog erg jong en heeft weinig ervaring, Mauro zie ik liever de concurrentie aangaan met Max. Ik denk dat PSV, als zij de ambitie hebben om het ver te schoppen in Europa, echt de achterhoede nog moeten versterken.

27 juli 2022 om 08:35

Maar of Arias die versterking is vraag ik mij af. Was toch ook vooral aanvallend sterker dan verdedigend

27 juli 2022 om 09:55

Hij is in ieder geval transfervrij, dat maakt het al een hele interessante optie, als je het vergelijkt met wat er nu staat is het zeker een vooruitgang in mijn ogen.

27 juli 2022 om 11:53

Maar is hij van het niveau dat Ajax nastreeft want als dat niet zo is moet je je afvragen in hoeverre goedkoop dan geen duurkoop wordt.

Arias kan heel graag naar het WK willen maar nu Colombia zich niet geplaatst heeft, lijkt me dat wel lastig? Of krijgt hij een retourtje Qatar als tekenpremie

Dit zou toch wel pijn doen. Echter denk ik dat hij het niet gaat doen. Hij was dermate populair bij de supporters dat ik dat denk. Heb sowieso het gevoel dat zuid Amerikanen minder snel zo’n stap zouden maken.

Wat moeten wij met Arias? Is vaak geblesseerd en hoe goed is hij nog? Neem je Arias alleen omdat hij goedkoop is (met een hoog salaris)? Ik mag hopen dat Ajax nog wel andere namen op het lijstje heeft staan, die gelijk wel wat toevoegen.

Het zou zo maar kunnen dat er een echte rechtsback gehaald wordt en dat Rensch dan de backup wordt voor Timber waardoor Schuurs mag vertrekken.

Ben serieus benieuwd voor wie Ajax op de markt is dan?
Want voor de RB positie heb ik nog maar weinig namen voorbij zien komen in de media, en voor de spits positie heb ik alleen de naam van Strand Larsen voorbij zien komen. Geen idee wat Groningen voor hem wilt hebben, maar ik zag bedragen van +/- 10 miljoen. Vraag mij af of Ajax dat wil uitgeven voor een target man? Denk dat ze nog aan het kijken zijn of er ergens een goedkopere optie rond loopt.
Maar ik laat mij verrassen de komende weken...

27 juli 2022 om 09:08

Het zou zo maar een verrassing kunnen zijn. Kijk maar naar Bassey en die Portugees....

27 juli 2022 om 09:43

Van Arias en Strand Larsen word ik niet erg enthousiast. Dus ik laat me ook graag verrassen met niet genoemde namen.

Ik heb geen idee wat je hier mee zou moeten. Ken zijn niveau echt totaal niet meer inschatten. Als hij nog PSV tijden kwaliteit had, had ik direct ja gezegd.
Dan had je gewoon Rensch in de Eredivisie kunnen verhuren. Vervolgens Regeer als back-up en Klaiber daar nog eventueel achter (al had ik Klaiber nu ook al verkocht).

Je kan nog altijd Timber naar de back voor een potje en Schuurs centraal.

Ben benieuwd waar Ajax nog mee op de proppen komt. Een RB is wel must in mijn ogen. Liefst inderdaad eentje met ervaring.

Hebben we geen jeugdopleiding meer.

27 juli 2022 om 09:27

@toonvs,

Weet niet of jij voetbal echt volgt, maar volgens mij zijn spelers als Blind, Timber, Taylor, Brobbey,unuvar, Klaassen en Fitz-Jim allemaal eigen jeugd.

Als je op een positie geen spelers hebt die goed genoeg zijn, dan zou je door moeten scouten, of heb je liever dat ze met Jong Ajax in de Eredivisie gaan spelen?

27 juli 2022 om 10:40

Het maakt mij weinig uit of we met eigen jeugd spelen of niet, maar leuk dat rijtje… maar Blind en Klaassen opnoemen is van een tijd terug dat die zijn doorgebroken. Verder is Brobbey gewoon een aankoop en Unuvar en Fitz-Jim (met name die laatste) proeven een klein beetje van Ajax 1. Taylor zie ik wel echt doorbreken komend seizoen.

Maar vind het niet gek dat minder jeugd echt gaan doorbreken. Niveau van Ajax is immers omhoog gegaan en als je het geld hebt tja waarom niet.

En een keeper? Als we zoveel vertrouwen hebben in Gorter, waarom heeft ie vorig jaar dan geen kans gehad?

27 juli 2022 om 09:31

@afcaxx,

We hebben gewoon Pasveer, goede keeper, zet zijn verdediging goed neer en keept gewoon meer dan prima.
Als je dan Gorter achter de hand hebt, en in nood de Steek, dan zit je goed genoeg in de keepers.

Zou niet weten waarom ze er eentje bij moeten halen, en nog belangrijker, wie ?!

Enige waarvan ik het zou toejuichen is als ze Cilissen zouden terughalen.

27 juli 2022 om 12:29

Verder hebben we ook Setford nog groot potentieel in zie.

27 juli 2022 om 12:34

Pasveer en Stekelenburg zijn 38 en 40…

27 juli 2022 om 13:17

@afcaxx,

En wat maakt dat uit?
Al is een keeper 55, als hij nog goed presteert is het prima.

28 juli 2022 om 13:39

Dat maakt uit, omdat ze allebei een grotere kans hebben om geblesseerd te raken. Stekelenburg was vorig seizoen in oktober! al uitgeschakeld voor het hele seizoen.

29 juli 2022 om 08:21

@afcaxx,

Dat is gewoon pure pech.
Een keeper heeft weinig kans om geblesseerd te raken.

27 juli 2022 om 09:36

Vorig jaar hadden we een andere trainer en Pasveer heeft natuurlijk meer ervaring. Het aantal tegengoals met Pasveer onder de lat zegt genoeg toch? Er gaat geen nieuwe keeper komen. Dat kun je vergeten. Is ook al uitgesproken.

Rensch, Klaiber,en Schuurs om maar 3 namen te noemen die voor het ajax niveau tekort komen.
Al zou ik niet voor Arias gaan. Als je een speler aangeboden krijgt door een andere club zou ik erg huiverig zijn.

misschien moet iemand Arias even vertellen dat colombia niet naar het WK gaat en dat hij gewoon op bankie kan zitten voor topsalaris ergens.

Van mij hoeft Arias niet perse.
Heeft de laatste tijd weinig gespeeld, dus niemand die echt weet waar hij precies staat qua niveau.

Daarbij blijkt zijn loon vrij hoog te liggen, en zit er geen restwaarde meer op deze speler.

Weggegooid geld. Gewoon lekker doorselecteren.

Sta er echt wel een beetje van te kijken wat Ajax wel niet allemaal aantrekt joh. Enigszins ook wat sceptisch. Het geld hoeft niet ‘op’.

Ondanks dat hij een goeie periode had bij PSV nooit echt fan geweest van Arias.
Daarna ook overal op de bank. Inmiddels 30 en laatste jaren niet veel gespeeld kan me niet voorstellen dat hij nog het PSV niveau heeft.

Ik ga alvast even huilen. Een van mijn favoriete Psv'ers van de afgelopen jaren. Komen wij aan met fucking Hoever

Al die miljoenentransfers doen de identiteit van Ajax weinig goed. Ooit stond Ajax bekend om hun eigen opgeleide spelers maar zo langzamerhand is het ook gewoon een ordinaire koopclub. Jammer.

27 juli 2022 om 12:32

Mensen denken dat Ajax een soort voetbalmanager is waarin kopen kopen het doel is.
Voor championsleaque heb je ervaren basis nodig maar als de kern goed is en je ook ruimte bied voor talenten moet er in eredivisie ook resultaat te halen zijn

Hou nou alsjeblieft op met zo'n Arias. Die was een versterking wellicht tien jaar geleden (ook al betwijfel ik zelfs dat). Die ga je nu toch niet toevoegen aan onze top selectie?

Arias is een parodie op een voetballende verdediger. Totaal geen Ajax-speler in mijn ogen. Los van het feit dat ie bij mij echt geen onuitwisbare indruk heeft achtergelaten. Wat je wilt is een type Mazarouih (die aanvankelijk bij Ajax wilde blijven, maar ja, treuzelen, treuzelen, treuzelen, toen kwam Raiola en toen was het klaar).

Niks ten nadele van Arias, maar met zijn 30 jaar is hij de jongste niet meer, en ervaring heeft Ajax al genoeg in het team. Denk dat je dan beter in Zuid-Amerika zelf een veelbelovende rechtsback van begin twintig kunt halen.

Kost dan weliswaar een transferbedrag, maar zal zeer waarschijnlijk met minder salaris genoegen nemen, en tenzij je een volgende Magallan binnen hengelt zal zo'n jongen meer restwaarde hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren