Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax kan flink extra cashen bij eerste Europese solotocht sinds jaren

Laatste update:

Door de uitschakeling van FC Twente moet Ajax het dit seizoen als enige Nederlandse club zien te bolwerken in de Champions League. De laatste jaren gebeurde het niet vaak dat er twee clubs uit ons land deelnamen aan het miljoenenbal en na de 3-1 nederlaag van FC Twente bij Benfica gaat er opnieuw maar één team namens Nederland mee in de loting voor de groepsfase van het toptoernooi.

/

In financieel opzicht is de uitschakeling van de Tukkers goed nieuws voor Ajax. De Amsterdammers hoeven nu het geld uit de tv-pool niet met de Enschedeërs te delen en strijken zo dus enkele miljoenen euro's extra op. Hoeveel Ajax werkelijk aan haar deelname gaat overhouden, wordt pas over ongeveer een jaar bekend. Vorige week deelde de UEFA mee dat Ajax en FC Twente, als Champions League-deelnemers aan het seizoen 2010/11, circa 26 miljoen euro hadden verdiend.

Ajax kan hoe dan ook een deelnamebonus van 3,9 miljoen euro tegemoet zien, dit seizoen. Voor het spelen van zes groepswedstrijden werd daarnaast vorig seizoen 3,3 miljoen euro uitbetaald. Een overwinning in de groepsfase geeft recht op 800.000 euro en een gelijkspel 400.000 euro. De volgende ronde bereiken brengt 3.000.000 euro in het laatje. Ajax is ingedeeld in pot drie van de Champions League, zodat de kans op twee zware opponenten groot is in de groepsfase. Dat was ook vorig seizoen zo; toen kwamen Real Madrid, AC Milan en Auxerre tevoorschijn als opponenten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zoals de legende 14 zou zeggen; Achter elk nadeel zit een voordeel..

24 augustus 2011 om 23:54

En je hebt ook helemaal gelijk.

14 zou het zeker een nadeel vinden dat Twente niet doorgaat.

25 augustus 2011 om 00:03

Maar ook weer een voordeel dat Ajax hier geld uithaalt. Wat probeer je nou te zeggen?

25 augustus 2011 om 00:42

@afcaarnhem
Dat ieder voordeel z'n nadeel heb en vice versa.

25 augustus 2011 om 01:22

kortom een lekker nutteloze ''discussie'' dus...

maar goed, ja het zou wel erg hypocriet zijn om als ajacied te zeggen dat je hiervan baalt natuurlijk...
dit zorgt ervoor dat ''mijn'' cluppie financieel gezien nog sterker komt te staan en dat de ontwikkeling met gemak door kan gaan, niks te klagen...

25 augustus 2011 om 01:48

Nee, dat een echte Ajacied ook wilt dat een andere club uit nederland successen in Europa kan behalen.

25 augustus 2011 om 07:37

@crazy
Ik baal hier toch echt van anders? Ik ben een voetbal liefhebber en nationalistisch en had veel liever Twente ook in de champions league gezien. Dat de complete voetbal wereld inmiddels alleen nog om geld draait wil nog niet zeggen dat wij als supporters ons daar druk om moeten maken niet hypocriet aan lijkt me...

25 augustus 2011 om 07:45

@crazydj07
Het is nog Hyocryter om over een jaar of 5 te roepen dat het Nederlands voetbal zo hard achteruit rent!! Want dan zijn we op deze manier de aansluiting wel kwijt met de rest van Europa. Kunnen er nagenoeg geen leuke spelers meer gehaald worden en worden we qua voetbal een type 'oostblok' land

Mooi voor Ajax dat ze meer geld krijgen.
maar ik denk dat zelfs 90% van de ajax supporters liever had dat twente door ging,
voor het nederlands voetbal

24 augustus 2011 om 23:42

Ik in ieder geval wel maar dan had ik het liefst een uitschakeling van Arsenal of Lyon erbij gehad zodat we in pot 2 waren gekomen!!

Jullie succes morgenavond. (niet teveel in de competitie)

24 augustus 2011 om 23:44

Laat Twente en PSV maar ver komen in de EL, veel punten sprokkelen voor het Nederlands voetbal! En daarnaast natuurlijk veel zware wedstrijden spelen op de donderdagavond ergens in Oost Europa wat de prestaties de zaterdag/zondag erop niet echt ten goede komt

24 augustus 2011 om 23:46

ja snap ik.
ja moet morgen zeker wel lukken ik ga ze naar voren schreeuwen

weet iemand iets over de potindeling?
ik heb namelijk geen idee welke ploegen in pot 2 zitten

24 augustus 2011 om 23:51

Het klinkt een beetje egoistisch, maar als Ajax gewoon kampioen wordt ieder jaar dan spelen we sowieso CL en dan boeien die punten me niks, want tegen de tijd dat we Portugal inhalen, zijn we op zn vroegst 15 jaar verder...

24 augustus 2011 om 23:53

Achja, als je in pot 2 zou zitten dan kun je nog steeds bij barcelona, man city en dortmund in de poule terecht komen.

24 augustus 2011 om 23:54

Laat PSV maar eerst winnen van Ried!!

24 augustus 2011 om 23:55

Porto
Marseille
Ajax
Otelul

Dan zou het kunnen. 2e ronde..

24 augustus 2011 om 23:54

Pot 1:
Fcbarcelona
Manchester United
Chelsea
Bayern München
Arsenal
Real Madrid
FC Porto
Internazionale

Pot 2:
AC Milan
Olympique Lyon
Shakhtar Donetsk
Valencia
Benfica
Villarreal
Cska Moskou
Olympique Marseille

Pot 3:
Ajax
Zenit Sint-petersburg
Bayer Leverkusen
Olympiakos
Manchester City
Lille
FC Basel
Bate Borisov

Pot 4:
Borussia Dortmund
Napoli
Dinamo Zagreb
Apoel Nicosia
Trabzonspor
Racing Genk
Viktoria Plzen
Otelul Galati

24 augustus 2011 om 23:55

uit pot 2 hopen op Marseille, pot 4 alles behalve Dortmund en Napoli dan hebben we kans op 2de ronde

24 augustus 2011 om 23:57

Barca
Milan
Ajax
Dortmund
Top poule!

24 augustus 2011 om 23:58

Cska moet toch ook te doen zijn?

24 augustus 2011 om 23:58

Kan een zware loting worden dan. Alle ploegen uit pot 1 zijn uiteraard toppers (porto misschien niet qua naam maar zeker wel qua spelers).

In pot twee ook louter klasseteams (milan, Villarreal, Benfica) behalve misschien Cska en de twee Olympiques. E

En zelfs in pot vier zitten met Dortmund en Napoli nog hele goede ploegen, maar goed daar is het ook Champions League voor. Hoop dat Ajax een goede loting heeft waarmee ze minimaal derde kunnen worden in de poule en misschien wel meer...

24 augustus 2011 om 23:58

ja maar ik zie Ajax niet elk jaar kampioen worden dus als je geen kampioen bent dat baal je wel dat we Portugal niet voorbij zijn

24 augustus 2011 om 23:59

Heel onlogisch dit.

Met een extra team in de CL kan het heel snel gaan.

Met het extra geld dat er dan in de Nederlandse competitie komt wordt onze competitie ook weer sterker.

Hierdoor wordt het dus mogelijk om oom sterker voor de dag te komen in de Cl.

Een soort vicieuze cirkel dus.

Waardoor het op termijn alleen maar beter kan worden voor Ajax.

Meer geld Ned Comp, >> (over het algemeen) Sterkere concurentie >> Hoger niveau Ned Comp >> Hoger Niveau Ajax (en andere clubs) >> Verder in CL >> Meer geld in Ned. Comp......

25 augustus 2011 om 00:00

we hopen het. dat zo echt fantastisch wezen als ze in die poule te recht komen. dan is de 2e ronde wel haalbaar

25 augustus 2011 om 00:03

Welke tegenstander dan ook, er zit geen enkele makkelijke tussen.
Of wel is de tegenstander groot. Of de omstandigheden kunnen tegenvallen (weersomstandigheden). De afstand kan groot zijn.
Ik zelf hoop op leuk voetballende tegenstanders. Niet bang om aan te vallen.
Fc Barcelona
Benfica
Ajax
Racing Genk of Borussia Dortmund

25 augustus 2011 om 00:58

Uit pot 1 lijkt het me gewoon geweldig als we tegen Barcelona zouden moeten niet omdat ik denk dat we kans maken dat is natuurlijk niet zo we zouden denk ik alle hoeken van het veld te zien krijgen. Maar dan kan ik mooi naar Camp Nou terwijl ik Ajax aanmoedig dat lijkt me heerlijk!

Deze poule lijkt me wel wat dan geef ik ons een reële kans om door te gaan:
Barcelona
Marseille/cska
Ajax
Genk

Dan heb je als je geen Cska loot het nog allemaal redelijk dichtbij. Barcelona heb ik hierboven al uitgelegt.
Marseille en Cska moeten te doen zijn veel makkelijker zitten ze niet in die pot
En met Genk heb je een redelijke tegenstander uit pot 4 maar geen hele goede of hele slechte.

We kunnen ook pech hebben en bijvoorbeeld dit loten dan zijn we bij voorbaat al bijna kansloos:
Barcelona
Shaktar
Ajax
Dortmund

25 augustus 2011 om 00:58

Als Nederland nog verder wegzakt dan is er zelfs geen directe plaatsing meer.

25 augustus 2011 om 09:46

Je schrijft dat door het extra geld de Nederlandse competitie sterker wordt. Dit ben ik niet met je eens:

Er is maar een zeer klein aantal Nederlands clubs dat in aanmerking komt voor de Champions League. Het verschil tussen die clubs en de rest zal alleen maar groter worden, waardoor we over een paar jaar een ''schotse competitie'' hebben: een gering aantal teams dat voor CL (en EL) strijdt en de rest is voor spek en bonen

Daarnaast heb je ook goede spelers nodig om je competite sterker te maken. Omdat Nederland maar een schijntje krijgt uit de Tv-pot zal ook in Europa het gat tussen de grote clubs en Nederlandse clubs groter worden. Hierdoor hebben goede spelers geen interesse in Nederlandse clubs, zelfs niet in onze topclubs.

Je moet als klein land gewoon zorgen dat je in ieder geval 1 team rechtstreeks geplaatst blijft houden in de CL. Als er dan zo af en toe een tweede mee doet, is dat bonus en verder genieten van de Eredivisie en het Nederlands Elftal

25 augustus 2011 om 11:32

IK snap wat je bedoelt.
Maar, kijk naar de Nederlandse competitie.

Ok, Feyenoord is zwaar weggezakt, maar Twente doet het heel erg goed.
AZ zie ik ook wel weer heel goed terugkomen. PSV zal wel in de top blijven.

Groningen speelt ook meer solide, met een duidelijke visie op bestuurlijk niveau. Die kunnen ook steeds sterker gaan worden.

Natuurlijk kunnen wij in Holland geen Messi of Ronaldo kopen.

Maar met structureel CL moet het wel mogelijk zijn om naast de eigen opleiding ook spelers als Ganso naar Nederland te halen.

En laten we eerlijk zijn. Structureel meer geld voor de Nederlandse clubs zal er zeker niet voor zorgen dat ze zwakker worden.

24 augustus 2011 om 23:47

precies, ik had wel graag gewild dat fc twente doorging. maarja dit is ook mooi voor ajax.
buiten de eredevisie ben ik voor elk andere nederlands club en ik hoop ook dat psv en twente ver komen in de europa league

24 augustus 2011 om 23:48

ja precies dat vind ik ook
maar je hebt van die haters die zelfs in europa tegen bijvoorbeeld psv of ajax zijn.
terwijl het gewoon om het nederlands voetbal gaat.
ik vind eredivisie clubs in europa ongeveer hetzelfde als het nederlands elftal: we zouden er eigelijk met zijn alle achter moeten staan

24 augustus 2011 om 23:51

Nou, ik kan dan een tukker zijn, en baal ook wel dat we het niet hebben gehaald, maar vorig jaar hoopte ik ook eigenlijk dat Ajax het niet zou redden. Het zijn wel miljoenen wie je eigen club krijgt, en waarvan je leuke dingen kunt doen, bovendien krijgt je concurent het niet, zodat het ook weer makkelijker word om daar sporteif afstand van te nemen. Dus ik kan me ook wel indenken dat er Ajacieden zijn wie gewoon blij zijn dat Twente er uit ligt. Het Nederlandsevoetbal is leuk, maar voor de echte clubsupporter gaat eigen belang boven nationaal belang.

25 augustus 2011 om 00:10

Ik hoopte als Ajacied absoluut dat Twente het zou redden vandaag. Natuurlijk zijn er supporters (en ook Ajacieden) die hopen dat een concurrent van hen uit de Nederlandse competitie het slecht doet in Europa. Dat moet iedereen helemaal zelf weten. Maar ik denk dat we er op de lange termijn bij gebaat zijn om zoveel mogelijk succesvolle ploegen uit Nederland in Europa te hebben. Het systeem steekt nu eenmaal zo in elkaar dat de coëfficiënt van een land afhangt van de prestaties in Europa. Die paar miljoen extra is leuk voor een jaartje nu Twente uitgeschakeld is. Maar ik heb liever dat Twente in de CL punten behaald voor Nederland zodat we in de toekomst weer met 3 ploegen in de CL kunnen spelen. Nu Twente EL voetbal speelt kunnen ze in principe minder punten scoren voor Nederland dan in de CL het geval zou zijn. Daarnaast ben ik tijdens Internationale wedstrijden sowieso altijd wel voor de Nederlandse ploegen. Dat maakt mij overigens geen mindere clubsupporter als jij. We moeten elkaar gewoon niet zoveel misgunnen joh. Hoe meer Nederlandse ploegen het Europees goed doen, hoe beter de Nederlandse competitie uiteindelijk wordt.

25 augustus 2011 om 00:03

Ik niet. Drie miljoen extra. Heerlijk.

25 augustus 2011 om 01:25

3 extra? hoezo? die 3 miljoen die in de tekst staat heeft niks te maken met de wel of niet deelname van twente.
al bij al zal het zo neerkomen op 8 miljoen extra (dat bedrag valt regelmatig te lezen) en tel de bedragen die in de tekst staan erbij op en je hebt toch een aardig zakcentje :P

25 augustus 2011 om 08:27

Marketing pot is 6 mil.voor Nederland. Wij krijgen nu de 3 miljoen die anders naar Twente ging. Beide ongeveer 3 miljoen. Nu alleen Ajax 6 miljoen.

25 augustus 2011 om 06:42

Twente wel, psv................... Neeeeeeeee

Dit is natuurlijk mooi voor mijn clubje maar ik had toch liever ook Twente in de CL gezien. Altijd mooier met meerdere Nederlandse ploegen en de kans op doorgaan is daardoor hoger. Helaas was benfica een maatje te groot voor Twente.

Een mooie bonus voor Ajax

Leuk van die extra inkomsten voor Ajax, maar het was natuurlijk veel beter geweest als er gewoon 2 Nederlandse clubs in de CL hadden gezeten.

Ajax, Wisgerhof en Brama gewoon een bloemetje sturen!
Dankzij hun kunnen jullie cashen.
Proficiat!

24 augustus 2011 om 23:43

Is Wisgerhof er met je vriendin vandoor ofzo? Je zit wel heel erg op hem te hakken de hele tijd

25 augustus 2011 om 00:03

Wat een geweldige reactie zeg.
Lijkt een beetje op die keer bij VI toen Raoul Heertje zij tegen Derksen, want hij zat steeds te kakken op VD Boog, zij Heertje ''is hij met je vrouw vandoor'' Hahaha
maar winnen en verliezen blijft teamwerk, sws was Twente vandaag geen schim van dat tegen Heerenveen, maarja die hebben geen verdediger die je omver blaast, daar hebben ze Kruiswijk en Breuer, die het fijn vinden om nog de assist aan Sightorsson en Janko te geven.

25 augustus 2011 om 07:25

African? Waarom geef je deze man in hemelsnaam een groen randje, als dit het niveau qua humor is tegenwoordig op Vz is dat net zo hard naar beneden gegaan als de eredivisie.

24 augustus 2011 om 23:46

Haha,

Niet alleen dankzij Wisgerhof en Brama..

Je vergeet: Berghuis, Janko, Co, Janssen..

24 augustus 2011 om 23:45

twente kan blind wel een bloemetje sturen
dankzij hun staat twente boven ajax in de competitie

beetje uitdagende reactie van jou he

24 augustus 2011 om 23:57

Laten we dat maar liever niet doen. Onder tussen krijgen we teveel bloemen dan. Blind valt te vaak door de mand.

25 augustus 2011 om 00:04

Wel aardig van je dat je ze nog wel een bloemetje gunt,
Vraag me wel af waarom je ze de hele avond al loopt af te zeiken. OK het is geen wereldverdediger, maar ook zeker niet de slechtste op de NL velden. En wat wil je met zo'n begroting van Twente, dan kom je gouw uit op types als Wisgerhof, veel betere zijn ook haast niet meer betaalbaar voor de Nlcompetie. en daar moeten eigenlijk alle Nlclubs de prijzen winnen, omdat dat op Elniveau het niet meer haalbaar is.
We moeten gewoon erkennen dat Benfica een paar maten te groot voor ons is, vind ik ook geen schande, Hopen op een mooie loting voor de EL, en dan maar overwinteren. Dat zou ook al weer een prestatie zijn.

25 augustus 2011 om 00:06

hahaha jij grijpt echt elke kans aan om wisgerhof af te zeiken lijkt wel een persoonlijke vete

On: Miljoenen zijn mooi meegenomen maar had toch liever 2 nlse clubs in CL gehad

Omdat Co'tje heeft geprutst krijgt Ajax geld.
Funny is dat, Adriaanse is een concurrent van Ajax maar bezorgd Ajax miljoenen extra terwijl er geen eens een speler is getransfereerd.
Daar kan Expert4life het wel in vinden denk ik, so do I.

Mooi voor Ajax toch dat ze geen kwalificatie hebben dit jaar, lekker dat ze een aantal miljoen extra krijgen.

Het heeft alles in zich om een heerlijk jaar te worden voor de Amsterdammers.

24 augustus 2011 om 23:57

Hoe bedoel je Co heeft geprutst? Benfica was gewoon een maatje te groot. Co heeft gedaan wat hij CON ! Benfica is gewoon te goed voor Twente. Hebben we ook gelijk gezien wat het verschil tussen de top van de Eredivisie is en van de Super Liga.

25 augustus 2011 om 00:03

Co heeft gedaan wat hij on? Haahahha

Co heeft geprust vanwege een aantal feiten,
Berghuis, Janko en Janssen erin zetten.

Dan ben je best wel achterlijk, De Jong op 10 is echt houter dan hout.
Berghuis is te licht voor het hele linker rijtje van de Eredivisie, laat staan spelen tegen Benfica, Janko op 9 terwijl Luukinho daar makkelijk kan spelen??

Co is hoofdverantwoordelijke voor dit hele zooitje.

Ajax mag hem wel een prachtige fles Romanée Conti

25 augustus 2011 om 00:08

De Jong kan prima op de 10 uit de voeten. Hij is natuurlijk beter in de spits, maar Adriaanse kiest nou eenmaal voor Janko, dat heeft hij wel vaker gedaan. Niet echt verassend ofso. Maar wat Berghuis betreft heb je wel gelijk, maar je gaat me niet zeggen dat Twente nu heeft verloren, omdat Co Berghuis erin heeft gezet... En ik zie je uitleg over Janssen niet.

25 augustus 2011 om 00:12

A Big big understatement dat De Jong beter is in de spits pulgatje.

Wat betreft Janssen, Hij loopt alleen maar, voert niks uit, totaal geen toegevoegde waarde (in europa) veel balverlies.

Nee dit twente gaat eraan tegen Ajax.

25 augustus 2011 om 02:28

Welke andere speler zou je erin willen zetten voor Berghuis? Bajramhi of Leugers?

25 augustus 2011 om 03:17

@lapulga

Hij heeft zeker geprutst de enigste manier om Benfica te verslaan met Twente is gewoon met hoge ballen dat hebben we vorige week nog gezien Ola John komt erin bam heletijd hoge ballen twente komt komt langs zij 2-2 Benfica wordt beetje onder druk gezet daar kunne zij niet tegen.

Dus dan denkt iedereen als je kans wilt maken uit Moet je tegen Benfica het niet over de grond gaan spelen daar hebben zij gewoon veel teveel kwaliteit tegenover Twente dus doe lekker verstandig en speel:

Janko
Ola john De jong Ruiz
en voor janssen :beirami ergens vrij laten lopen (sorry voor spel foute)

met veel hoge ballen.
Natuurlijk wisten we wel dat Twente dit niet zou redden maar als Co in iedergeval wat die spel van 2e helft door trok kon hij nog wel is gaan stunte dagt ik maar jammer.

25 augustus 2011 om 00:01

En daar is Elsalvador weer met zijn 'co'tje heeft geprutst'... Hoe vaak moet ik nog zeggen dat zelfs als Co zijn elftal in jouw 'superopstelling' op het veld zou laten staan, het verslagen zou worden door dit Benfica... Nogmaals, ze zijn met alle respect gewoon een minder team dan Benfica en ik denk dat men zich daar in Enschede zeker niet voor hoeft te
schamen.

Edit: foutje in de tekst

Dit verhaal heeft 2 kanten. Ten eerste minder kans om door te gaan door een extra sterke ploeg erbij maar aan de andere kant heeft Ajax meer ontvangen dan het waarschijnlijk mogelijk was.

Leuk dat geld. Laat ze er dan iets zinnigs mee doen zodat we de tweede of misschien derde ronde kunnen halen. Beter voor de punten en dan Cash je weer.

Jammer van Twente. Hoop dat ze ver komen in de EL. Ook goed voor de punten en hun centen.

Goed nieuws, die miljoenen kan je altijd goed gebruiken. Al heeft Ajax nu wel heel erg veel geld op de rekening staan. En volgens mij is Ajax niet dringend op zoek naar een speler voor veel geld. Alleen een tweede keeper en spits.

Ben benieuwd wat er morgen uit komt rollen. Barcelona zou ik echt geweldig vinden. Kaartjes zijn iig al binnen

24 augustus 2011 om 23:49

Doe mij maar minder ploegen aub, ik hoef geen walk over te zien in de arena tegen Ajax.

25 augustus 2011 om 00:10

1 absolute topclub zit er toch wel bij dus doe mij dan barca maar

25 augustus 2011 om 00:15

Ajax moet hopen op één veel te sterke ploeg die van iedereen de punten pakt en een ploeg uit pot 2 die ''te hebben is'', bv Moskou of Marseille. Dan maken ze volgens mij het meetse kans. En dan ook geen Napoli of Dortmund uit pot 4 aub...

25 augustus 2011 om 00:18

juist. dat is idd voor ajax het best. Nou als het er dan 1 moet zijn dan barca maar

'' De laatste jaren gebeurde het regelmatig dat er twee clubs uit ons land deelnamen aan het miljoenenbal....''

????

2006/2007: 1 deelnemer (psv)
2007/2008: 1 deelnemer (psv)
2008/2009: 1 deelnemer (psv)
2009/2010: 1 deelnemer (az)
2010/2011: 2 deelnemers (twente, ajax)
2011/2012: 1 deelnemer (ajax)

24 augustus 2011 om 23:50

dus zoiets dacht ik ook al.

Maar wist het niet zeker,

Dank voor de info

24 augustus 2011 om 23:52

ja dat slaat werkelijk nergens op wat VZ zegt. eens in de 10 jaar zitten er 2 NL clubs in de CL. gebeurd zelden. daarom was het vorig jaar zo leuk dat Ajax en Twente er alle bij in zaten.

25 augustus 2011 om 00:06

boyaz: eens in de 10 jaar? Dat klopt ook niet he..

In het begin van het vorige decennium had NL regelmatig 2 clubs in de CL, toen was het NL voetbal nog niet zover weggezakt (2de plaats in de competitie gaf nog directe toegang tot de Cl).

25 augustus 2011 om 00:14

@El Chicharito

Dat kun je niet echt vergelijken. Tot aan het seizoen 2006/2007 hoefde de Nederlandse nr.2 maar 1 wedstrijd te spelen om zich te kwalificeren ipv 2. En vaak ook nog tegen beduidend makkelijkere tegenstanders. Vanaf 2006/2007 is het voor de Nederlandse nr.2 veel moeilijker geworden om zich voor de CL te kwalificeren en dat zie je terug in de resultaten.

25 augustus 2011 om 00:24

ik overdrijf ook wel dat geef ik toe. maar in de laatste 6 jaar is het maar 1 x voor gekomen dat er 2 in zaten.
daarvoor volgde ik het nog niet dus dan kan ik ook niet weten

Het is toch lekker dat mijn cluppie extra geld in het laatje kan stoppen. Maar
aan de andere kan had ik Fc Twente veel liever in de Champions Leaugue zien spelen.
Nederlands voetbal staat hierdoor dus hoog op het spel. Als Ajax alle poule wedstrijden
niet wint kan Nederland waarschijnlijk wel weer een plekje dalen. Aangezien ik dat niet
wil zien gebeuren had ik toch gehoopt dat Fc Twente de CL in ging.
Heel erg jammer, en uiteraard zijn de Fc Twente supporters teleurgesteld.
Maar laten we met z'n allen hopen dat ze nog veel punten zullen en kunnen pakken
in de Europa League!

24 augustus 2011 om 23:55

inderdaad hopen dat Ajax weer een keer kan verrassen in de Champions League.
wordt tijd dat Ajax een keer kan overwinteren in de Cl.
ik hoop dat Ajax veel punten pakt voor het Nederlands voetbal en dat Twente het goed gaat doen in de Europa League net als de andere.
een beetje gunstig loten morgen voor Ajax en je maakt grote kans om te overwinteren.

25 augustus 2011 om 00:07

Het maakt niet uit of je de punten pakt in de Champions League of de Europa League. De punten tellen even zwaar (2 punten voor een overwinning en 1 voor een gelijkspel). Het enige verschil is dat je met plaatsing voor de groepsfase van de Champions League 4 bonuspunten verdient. Maar aangezien de tegenstand in de Europa League minder is kun je dat verschil al snel goedmaken. Ter vergelijking: Twente haalde vorig jaar 1 overwinning en 3 gelijke spelen in de CL, plus 4 bonuspunten zijn dat er dus 9. Met 4 overwinningen in de Europa League en 1 gelijkspel haal je precies hetzelfde aantal punten. PSV haalde vorig jaar in de groepsfase van de Europa League zelfs 10 punten met 4 overwinningen en 2 gelijke spelen.

Kijk, dit zijn de berichten die we graag lezen. Is die uitschakeling van twente nog ergens goed voor geweest. Dit was van te voren natuurlijk ook wel te verwachten, ik had er in ieder geval rekening mee gehouden.

Goed ook om te weten dat Ajax dit geld verstandig gaat gebruiken en er geen gekke aankopen worden gedaan. De Boer kennende zal hij het gebruiken om het fundament verder te verstevigen. Leuk ook om die bedragen zo te zien, ook niks nieuws natuurlijk. Een aantal keer gaan we die 800.000 toch wel bijschrijven. Daarnaast is het natuurlijk een mooi vooruitzicht om te zien dat we ook die 3 miljoen gaan vangen, dat is ook wel zeker.

Wat betreft de loting hoeven we ons dan ook geen enkele zorgen te maken. Jammer dat we niet bij City in de poule kunnen loten, had ik wel leuk gevonden. Hadden we daar eens laten zien dat goed beleid boven veel geld gaat. Nou maar hopen dat we wel wat toppers uit die andere potten loten zodat ze het ons niet te makkelijk maken.

24 augustus 2011 om 23:49

Helaas voor jou, een overwinning is 600.000 waard! En als je al moeite hebt met Auxerre, Spartak Moskou en wat meer recent VVV Venlo, houd dan maar nergens rekening mee in de Cl

Edit: 6 ton is inderdaad 8, excuses!

24 augustus 2011 om 23:56

M.a.w. Ajax moet die 600.000 vooral thuis zien te verdienen, want precies met de tegenstanders die jij noemt had Ajax moeite in de uitwedstrijd. Ajax was in de thuiswedstrijden tegen Spartak (ondanks de uitslag) en Auxerre veruit de betere ploeg. Vvv-thuis moet nog komen, maar dat mag toch geen probleem zijn.

24 augustus 2011 om 23:56

Vorig seizoen heeft Ajax het toch redelijk gedaan, o.a. winst op AC Milan...

24 augustus 2011 om 23:51

Dit is niet het enigste waar de uitschakeling goed voor is geweest:
Twente verliest, nu krijgen ze een depressie, daardoor kan Ajax profiteren in de competitie

Achter elk nadeel zit dus zn voordeel(en)

Geen City, Zenith en Lille Metropole idd.

Arsenal -ajax lijkt me een prachtig affiche.

24 augustus 2011 om 23:59

''daarnaast is het natuurlijk een mooi vooruitzicht om te zien dat we ook die 3 miljoen gaan vangen, dat is ook wel zeker.''

Zo, jij bent er wel heel erg zeker van dat Ajax doorgaat ofniet? Waarom zeg je niet meteen dat ze 15 miljoen alvast kunnen bijschrijven, want ze halen ook wel de halve finale ofniet??
Ik zou niet te vroeg juichen, want volgens mij hadden ze ontzettend veel moeite met VVV Venlo ...
Maar dit ben ik wel gewend van jou...

En als ik jou was zal ik bidden om niet bij City in de poule te komen, want anders worden jullie afgeslacht..

Arrogant mannetje!

25 augustus 2011 om 01:54

@expert.
''wat betreft de loting hoeven we ons dan ook geen enkele zorgen te maken.''

Dan hoop ik voor jou op onderstaande poule, misschien word je dan is op je plaats gezet. (mochten ze dan toch overwinteren (cl) kom ik me excuus aanbieden)

1)manchester United
2)valencia (benfica mag ook aangezien je praatjes van vandaag)
3)ajax
4)borussia Dortmund/napoli

Ik denk dat je blij mag zijn met de EL mocht het zo uitvallen.

Ja, aan de ene kant heel mooi maar aan de andere kant heel erg jammer.
Ik persoonlijk had liever gehad dat twente doorging en lyon en/of arsenal eruit ging.
Zo kwam Ajax in pot 2 terecht en dat is beter voor het nederlandse voetbal.
Waarschijnlijk ligt Ajax er bij de poule fase toch weer uit(de cl dan) en dan is het weer in de el league verder gaan.

Een mooie meevaller voor ajax.
wel een tegenvaller voor o.a Expert4life dat Ajax in pot 3 zit.
De messias zal er wel een wonderbaarlijke verklaring voor hebben

ps: welk goed beleid?
Bedoel je van het laatste half jaar of laatste decenium?

Dit zou toch de ultieme poule worden voor Ajax:

1. Arsenal
2. Valencia
3. Ajax
4. Otelul (wat een naam)

Het kan ook zo gaan uitpakken en dan is Ajax de l*l.

1. FC Barcelona
2. AC Milan
3. Ajax
4. Borussia Dortmund

Ik denk eigenlijk dat Ajax een prima kans maakt om de groepsfase te overleven, mits ze ook sterk in hun schoenen weten te staan tegen grotere ploegen en onder druk kunnen presteren.
Momenteel heeft Ajax kwalitatief de beste selectie vind ik.

Ik hoop dat ze elke keer deze opstelling gebruiken in de Cl.

Inderdaad ik heb De Jong uit de basis gelaten, omdat je een harde werker als Serero simpelweg nodig hebt in de CL en ook Lodeiro is ontzettend talentvol.
Ik had hem gezien bij de wedstrijden van Uruguay en wat een techniek en overzicht beheerst die man toch, maar De Jong erin vind ik ook goed.

Één ding is zeker. Ajax gaat het erg moeilijk krijgen, want de bovenstaande poule is de makkelijkste, maar Arsenal blijft Arsenal en kunnen het zo weer goed gaan doen.
Valencia heeft ook nog sterke spelers en heeft niet voor niets de CL bereikt en Otelul kan dezelfde verassing als Timisoara (tegen Shaktar) en Cluj worden.

Nee de CL blijft moeilijk, maar Ajax heeft een uitstekende selectie die alleen een goede wissel voor de CB, RB en de GK nodig heeft.

Vermeer
VD Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Boilesen
Serero
Eriksen
Janssen
Sulejmani
Sightorsson
Boerrigter
24 augustus 2011 om 23:52

Wie is dan de 'verdedigende' middenvelder?

Ziet er wel goed uit, maar in de eredivisie, niet CL niveau

24 augustus 2011 om 23:53

Hoezo is Ajax met Barcelona, Milan en Napoli de l*l? Dat snap ik niet. We hebben vorig seizoen toch gezien hoe moeilijk Milan het in de Arena had. Ze hadden zelfs 1 speler meer nodig om te kunnen scoren, dat was toen Anita eruit was voor een blessure.

Uit was Ajax heer en meester, zelfs toen Ibrahimovic én Robinho mee speelden. Tegen Barcelona mag je dan 2x verliezen en over Napoli hoeven we ons niet al te veel zorgen te maken. We moeten ze niet groter maken dan ze daadwerkelijk zijn he.

24 augustus 2011 om 23:55

Je kunt niet eens loten tegen 2 clubs uit het zelfde land. Dus die poule met Napoli en AC milan gaat niet eens door.

Ik moet je wel gelijk geven dat Ajax pech had tegen Milan, anders waren wij door geweest en niet Milan, maar ja, het is gebeurd

24 augustus 2011 om 23:56

Ajax moeten we ook niet groter maken dan dat ze zijn. Ajax moet hopen op een lichte poll. Maar dat zal zeker niet gebeuren. We moeten hopen op een stunt zoals in 2004. En dat zie ik best gebeuren. Daarmee moeten we wel een steuntje in ons rug hebben.

25 augustus 2011 om 00:18

Inderdaad Expert4life, ben het helemaal met jouw eens. Vorig jaar was Ajax overduidelijk beter dan Ac Milan. Ook zelfs in de Arena (met name de eerste helft dan)
Met Barcelona heb je natuurlijk 2 prachtwedstrijden waardoor we natuurlijk weggetikt kunnen worden, maar aan de andere kant is het geweldig om zulke spelers van Barcelona aan het werk te mogen zien in de Arena.
Ook vind ik dat je helemaal gelijk hebt over Napoli, we hoeven ons niet al te veel zorgen maken. Napoli wordt door de meeste hier een beetje overschat heb ik zo het idee.

25 augustus 2011 om 00:37

Gast wees even reëel, als Milan nog niet door was geweest toen we uit speelden in San Siro hadden we daar nooit gewonnen, ze speelden die wedstrijd echt op halve kracht.

25 augustus 2011 om 00:41

Inderdaad Expert4life en feelajax!

Dat Napoli stelt niks voor. Ze hebben een of andere Zwitser en Slowaak op het middenveld, zijn slecht spelers! Hamsik en Inler heten ze ofzo. En ze gaan ook echt niet scoren, die Cavani en Lavezzi kunnen er helemaal niks van!

De tering, wat gaan jullie van een koude kermis thuis komen als Ajax daadwerkelijk Napoli loot. Ik zou er bijna op gaan hopen, als ik jullie teleurgestelde gezichten na de westrijd zou kunnen zien.

24 augustus 2011 om 23:53

Die tweede poule is wel leuk en aardig maar volgens mij kun je al jaren lang niet in de poule komen bij landen uit het zelfde land. Dus ik denk niet dat Ajax in de poule bij 2 Italiaanse ploegen gaat komen.

Hoop op een mooie pot met mooie wedstrijden

24 augustus 2011 om 23:53

Onzin, AC Milan en Napoli zullen nooit in dezelfde poule komen... Overigens denk ik dat de doelstelling voor Ajax moet zijn Europees overwinteren (voordat er nu überhaupt geloot is, dat kan na loting uiteraard wijzigen), ieder langer verblijf in de Champions League is mooi meegenomen.

24 augustus 2011 om 23:55

Denk dat Barcelona, Milan, Ajax en Dortmund nog erger is hoor . En gezien de pech die Ajax altijd heeft bij lotingen zie ik dit morgen ook nog wel gebeuren. Daarbij kunnen Milan en Napoli ook nooit samen in 1 poule komen.

Het bedrag uit die tv pool lag vorig seizoen overigens op 7,2 miljoen en dit seizoen zal dat bedrag weer ongeveer zo hoog zijn dus een mooi extraatje voor ons met de uitschakeling van Twente.

24 augustus 2011 om 23:55

Napoli zal een mooie tegenstander zijn in de Europa League. Helaas zijn ze uitgeschakeld tegen Arsenal.

24 augustus 2011 om 23:59

Fout dat was Udinese die vandaag is uitgeschakeld tegen Arsenal.

25 augustus 2011 om 00:03

Udinese is toch uitgeschakeld door arsenal of heb ik nu zitten slapen?

Ajax mag Wisgerhof en Brama en Berghuis Cornelisse en Willem Jansen wel bedanken.die hebben het meden mogelijk gemaakt dat Ajax de jackpot krijgt.nogmaals de spelers die ik noem horen niet bij Fc Twente thuis

Ik vind het niet meer dan leuk en aardig dat extra geld, maar ik had toch veel liever Twente erbij gehad in de Champions League.

pot 3 is natuurlijk wel de pot waar ajax hoort, vorig jaar was een rotpoule maar het kan dit jaar zelfs nog erger omdat dortmund in pot 4 zit, en die schat ik toch hoger in dan ajax

natuurlijk een klein beetje voordeel voor Ajax dat Twente het niet gehaald heeft.
maar voor het NL voetbal had Ajax liever gehad dat Twente ook mee deed.
maar nu kan Ajax extra cashen dus dubbel gevoel voor hun.
hopen dat zij morgen gunstig loten en weer een keer een ronde verder kunnen komen want dat is ook al een tijd geleden.
we hopen het beste voor Ajax. groet van een AZ supporter

@ expert
Krijg eerder het idee na het lezen va jou bericht dat je twente er sowieso niet bij wil hebben. Zou alleen maar goed zijn voor eht Nederlandse voetbal. Ajax wint waarschijnlijk 1 wedstrijd speelt er 2 gelijk en verliest er 3, dus cashen ze zo'n 8,8 miljoen( eventueel europa league daarna).
Jij hebt dus liever dat je opponent minde rgeld te besteden heeft dan dat het bete rgaat met het Nederlands voetbal pfff. Zwakzinnig!

Ik durf niet exact de bedragen te noemen wat Ajax krijgt. Maar sowieso heeft Ajax een al een starters tarief van 7.2 miljoen. Daarbij komen de wedstrijden er nog bij. En dat betekend dat we laten van het goede uitgaan. Dat daar nog is eens 3.2 miljoen bij komt. Dan zit je al op 10.4 miljoen van de Champions League. Nu moet de extra televisie gelden van 3.9 miljoen. Heeft Ajax in totaal 16.4 miljoen gebeurd. Ze hebben uit zich zelf ook al 3.9 miljoen gekregen.

Correer me als ik fout zit.

Meedoen in de Champions League is 7.2 miljoen. Voor het spelen van 6 groepswedstrijden krijgt Ajax 3.9 miljoen. Daarbij worden nog de resultaten er bij berekend. En heeft Ajax nog extra geld van de tv inkomsten. En de kaartjes verkoop van de Champions League. Ajax mag dit seizoen niet eens mopperen. Ze gaan richting de 15 a 18 miljoen alleen de deelname al.

25 augustus 2011 om 00:03

Klopt. En met een mooie loting gaan daar nog velen miljoenen bijkomen aan recetten.
Vorig jaar waren de pass partouts voor de 3 wedstrijden gemiddeld 190 euro. Er werden er 40.000 van verkocht. Alle 3 de wedstrijden waren uitverkocht dus de overige 12.000 kaarten gingen er gemiddeld voor 60 euro per stuk uit. Eenvoudig rekensommetje brengt je dus

Pass partout: 40.000 x 180 = 7,2 miljoen
Vrije verkoop 60 x 12.000 x 3 wedstrijden = 2,1 miljoen.

Uit recetten haal je dus ook nog eens ongeveer 9 miljoen. Hopen dat je net zoals vorig seizoen minstens 2 wedstrijden wint en er nog 1 of 2 gelijkspeelt dan heb je nog 2,5 miljoen extra. Dan kun je net als vorig seizoen zo maar weer 25-30 miljoen overhouden aan de CL.

25 augustus 2011 om 00:06

Alleen de Uefa krijgt ook een deel van die kaarten begreep ik. Zoveel procent krijgen ze van die kaarten. En die bedragen die je hieronder noemt. Lijkt me teveel van het goede, laten we maar wachten op het rapport van Slop.

25 augustus 2011 om 00:14

Toch is het echt zo. Haal er 500 kaarten van weg uit de vrije verkoop die naar de Uefa gaan en dan zit ik al ergggggg hoog en dan kom je op een half miljoen minder.

De rest zijn gewoon de keiharde cijfers van vorig jaar. ER waren toen 40.000 pass partouts gekocht. Met die 180 euro gemiddeld zit ik dan nog laag. Want de duurste was rond de 300 euro en de goedkoopste rond de 150 geloof ik. En prijzen van 240-300 zijn allemaal de lange zijde. De goedekope kaarten zijn vaak achter het doel.

25 augustus 2011 om 02:53

Vorig jaar is er behoorlijk wat geklaagd over de prijzen van de tickets en dat was met een droomloting. Als Ajax dit keer wat minder aansprekende tegenstanders treft dit keer kunnen ze daar echt niet weer mee wegkomen. Wat zijn trouwens in hemelsnaam recetten?

25 augustus 2011 om 11:23

Ja maar met mijn 180 euro gemiddeld zit ik dan ook erg laag . De prijs zal dit keer ook weer ongeveer zijn.
Daarbij in Nederland hebben we altijd iets te zeuren omdat we zo gierig zijn. Dat is ook exact de reden waarom Nederlandse clubs zo weinig tv geld krijgen. Wij denken dat we alles altijd maar gratis moeten zien en zijn al te beroerd om 12 euro te betalen maandelijks om de wedstrijden te zien. In het buitenland is het heel normaal dat je betaald om voetbal te zien. Toch belachelijk dat zelfs Belgische clubs meer tv gelden krijgen dan NL club voor hun competitie.

Gezien de pech die wij altijd bij lotingen hebben zal het morgen wel Barcelona, Milan, Ajax en Dortmund worden.

Het bedrag uit die tv pool lag vorig seizoen overigens op 7,2 miljoen en dit seizoen zal dat bedrag weer ongeveer zo hoog zijn dus een mooi extraatje voor ons met de uitschakeling van Twente.

Even voor de mensen die willen hopen voor welke club en poll

Pot 1
Barcelona
Manchester United
Chelsea
Bayern München
Arsenal
Real Madrid
FC Porto
Internazionale

Pot 2
AC Milan
Olympique Lyonnais
FC Shaktar Donetsk
Valencia
Benfica
Villarreal
Cska Moskou
Olympique Marseille

Pot 3
Ajax
Zenit St Petersburg
Bayer Leverkusen
Olympiakos Piraeus
Manchester City
OSC Lille
FC Basel
Bate Borisov

Pot 4
Borussia Dortmund
Napoli
Dinamo Zagreb
Apoel Nicosia
Trabzonspor
Racing Genk
Viktoria Pilzen
Otelul Galati

Je moet gewoon geluk hebben in poll2. Welke tegenstander je daar precies krijgt. Als je een Cska of een Valencia krijgt. Dan zie ik zeker wel kansen liggen.

25 augustus 2011 om 00:06

Ik hoop op:

Barcelona, Benfica en Napoli!

Barcelona om de eenvoudige reden dat het de overtreffende trap is van Ajax. Qua spel komen ze van alle ploegen het dichtst in de buurt en ik verwacht dat we het daar uit nog wel eens zwaar tegen gaan krijgen. In eigen huis kun je met die individuele kwaliteit zelfs nog tegen een nederlaag aanlopen. 1 punt

Benfica omdat me de nederlaag van vanavond nog niet lekker zit, het blijft erg jammer Ajax kan dan namens twente mooi 2x revanche nemen en zo de punten voor het Nederlands voetbal terugpakken. 6 punten

Napoli omdat ik van iedereen hoor hoe geweldig ze wel niet moeten zijn en ik dat eens met eigen ogen wil aanschouwen. Ik verwacht dat Napoli niet weet waar ze het moeten zoeken tegen Ajax, dit vanwege het positiespel van Ajax wat in de CL altijd prima in orde is! 6 punten

25 augustus 2011 om 00:09

Haha. Soms vraag ik mij af of je serieus bent of dat je een beetje wil provoceren .
Als dit de loting zou zijn dan verwacht ik
Barcelona: 0 punten
Benfica: 3 punten
Napoli: 4 punten

25 augustus 2011 om 00:13

Barcelona wint dan alles. Benfica en Napoli spelen 2x gelijk tegen elkaar. Benfica wint 1x van Ajax en komt dus op 5 punten. Napoli speelt alleen 1x gelijk en komt dus op 3 punten.

Barcelona is groepshoofd met 18 punten, Ajax tweede met 7 punten, ik teken ervoor

25 augustus 2011 om 00:49

Dat zouden zeker mooie wedstrijden kunnen zijn voor Ajax. Qua spel kan je Ajax best met Barcelona vergelijken alleen moeten de jongens van Ajax nog even aan elkaar wennen en dan kunnen we naar het niveau streven waar we naartoe willen met Ajax (daarmee bedoel ik; het combinatievoetbal)

Ook zou ik graag willen zien wat jij zegt over Benfica. De nederlaag ligt bij ook niet helemaal lekker en zo zou het goed zijn voor het Nederlands voetbal als Ajax de puntjes weer terug kan pikken tegen Benfica. Fc Twente had veel moeite om onder te druk van Benfica te kunnen voetballen. En ik denk dat Ajax dat veel beter kan doen tegen Benfica doordat wij individuele klasse spelers hebben die dat goed op kunnen pikken.

Ajax heeft zeker een goed positiespel in de Champions Leaugue. Tegen een ploeg als Napoli hebben wij zeker veel kans om van te winnen.
Vele mensen vinden Napoli zo een geweldige ploeg maar dat valt reuze mee. Zo een geweldige ploeg is het ook helemaal niet. Ze hebben een aantal leuke spelertjes voorin lopen, meer niet.

Zoals Theo Janssen het zegt; Ajax wordt een niet te stoppen machine !

25 augustus 2011 om 00:49

@ expert

Ik hoop voor jou dat het zo ver niet komt. Ajax mag met 1 punt uit 2 duels tegen Napoli tevreden zijn. Het is heel simpel, spelers als Inler, Cavani, Hamsik en Lavezzi zijn beter dan welke Ajacied dan ook. Het wordt nogal moeilijk winnen van een team met zoveel meer kwaliteit.

25 augustus 2011 om 11:28

Dat Napoli stelt echt niet zoveel voor, Pimmetje mag dan wel net doen of Napoli een superploeg is, maar iedereen met een beetje verstand weet natuurlijk ook wel dat dat flauwekul is.

25 augustus 2011 om 00:06

Beste loting in mijn ogen zou zijn;
1. Inter
2. Marseille
3. Ajax
4. Otelul

Maar gezien de pech die Ajax altijd heeft bij lotingen zal het wel
1. Barcelona
2. Milan
3. Ajax
4. Dortmund

25 augustus 2011 om 11:01

Gezien de pech die Ajax altijd heeft met lotingen? Nou, daar zullen de meningen over verdeeld zijn; ik fluister; knvb beker...

25 augustus 2011 om 11:28

Heb het ook over de CL. Met Kiev lootte ze al de zwaarste tegenstander. Toen kwam de poulefase en loot je met Milan en Madrid 2 sterke ploegen. Madrid de in pot zat met veel zwakkere clubs. En Auxerre was ook de sterkste tegenstander uit pot 4.

Alsof Twente en PSV altijd zo'n zware lotingen hebben in de beker trouwens .

25 augustus 2011 om 00:31

Uit pot 1 zou ik Inter, Porto of Arsenal als beste vinden.

Uit pot 2: Alleen shaktar en cska lijkt mij echt een ramp.

Uit pot 4: Eigenlijk alleen Dortmund en Napoli die het sterkst zijn maar toch te doen.
Omdat voor mij Otelul, Apeol, Viktoria onbekende namen heb ik die ook liever niet.
Zagreb en Genk ken ik erg goed en ik vind dat je tegen deze ploegen gewoon al 6 pt binnen moet kunnen halen.

Misschien vind je het raar dat ik voor Inter en Arsenal kies in pot 1. In mijn ogen zijn de rest veel sterker. Met name Arsenal is veel minder na het kwijtraken van Cesc en Nasri. Ook rouleren ze veel door in Engeland en zal Arsenal waarschijnlijk niet met de allersterkste 11 verschijnen.
Inter vind ik gewoon een hele matige ploeg die veel individuele kwaliteit heeft. Maar qua voetbal is Ajax gewoon beter.

Goede poule voor Ajax:

Porto
Marseille
Ajax
Otelul

Slechte poule:

Barcelona (of een van de andere absolute topclubs als Man Utd, Real of Chelsea)
Milan
Ajax
Dortmund

25 augustus 2011 om 00:05

Jij schaart Porto onder ''gunstig''? Misschien staat het team van vorig jaar er niet meer helemaal, maar ik denk dat er teams zijn die je beter kunt loten in de eerste ronde (om dat die op z'n jan-boeren-fluitjes tweede willen worden in de poule, met minimale krachten) dan dat je Porto loot.

25 augustus 2011 om 00:06

Porto? Denk dat je beter Arsenal of Inter kunt treffen dan Porto hoor. Porto speelt heel goed voetbal en hebben een mooi team.

dit is voor ajax en trouwens voor de andere clubs die in de toekomst zich plaatsen voor de CL het allerbelangrijkste. Jezelf plaatsen voor de CL zonder dat een andere ned ploeg dat doet. Dat levert financieel het meeste op. Dat deze gang van zaken heel funest zijn voor het ned voetbal in het algemeen zal menig financieel directeur een worst wezen. het gaat voor iedere club om de eigen financien en ingecalculeerd wordt dat het sportief gewoon niet veel meer zal voorstellen wat een ned club nu nog te vertellen heeft. We doen gewoon mee als figurant en primair zijn de miljoenen het belangrijkst. Maar ik vrees dat over een aantal jaren zelfs de kampioen voorrondes moet gaan spelen. Als je al kijkt hoe schrijnend het is dat benfica speelt met twente dan zijn de toekomstverwachtingen zorgwekkend. Tel daarbij de rijke clubs in rusland en andere bananenrepublieken daar. zoals dagestan die zonder met de ogen te knipperen eto o een jaarsalaris geeft van 20 miljoen dan is de rol voor ned onderhand uitgespeeld. Ik had het graag als uptimist wat positiever willen verwoorden maar dit is de realiteit. Jan reker die werkzaam was bij gemeenteclub psv had het toen al goed gezien, eerst kijken naar je eigen financien en daarvoor is het handig als een andere ned club CL niet haalt. Is gewoon een eerlijke opmerking van hem en hij heeft gewoon gelijk. Wat volgend jaar gebeurd dat zien we dan maar weer als we de jackpot dit jaar maar binnenhalen

Ik hoop :

Arsenal (die zijn niet meer zo goed als vroeger)
marseile
Ajax
iig geen BD of Napoli

Thuis kan je van elke tegenstander winnen ( behalve miss arsenal)
Uit 3 punten tegen Pot 4 ploeg en nog ergens een gelijk spel scoren dan kunnen ze zo maar eens een ronde doorkomen

1 3 3 = 7
0 1 3 = 4

totaal = 11

Met 11 punten doe je het iig goed in de Cl, om je te plaatsen heb je meestal wel 9 tot 10 punten nodig...

(kwa punten ben ik nu wel echt ras optimistisch! laat dat duidelijk zijn)

laat het hopen!

25 augustus 2011 om 00:17

Kijk ons rekenwonder! Edit: aah ik zie dat je het al aangepast hebt want er klopte niet veel van.

Ik verwacht dat ajax de knock out van de CL niet haalt als hoop ik het natuurlijk van wel. Plek 3 moet zeker te doen zijn.

als amsterdammer en Ajacied ben ik maar wat blij dat Twente niet door is behalve dat wij veel extra geld krijgen loopt Twente hoop extra geld mis en dat zal hun 1e team zeker niet ten geode komen.
dat geneuzel over ''het nederlandse voetbal'' vind ik onzin in de EL valt net zoveel punten te behalen als in de CL dus laat Twente daar maar punten halen voor Nl.
Ik hoop op:
Arsenal
Cska
Ajax
oetlul.

25 augustus 2011 om 00:20

Ik kan me wel deels vinden in je reactie, maar op lange termijn was het wel beter geweest als Twente door ging natuurlijk. Ik als PSV supporter vind het overigens wel jammer aangezien Ajax nu met nog meer geld ervan doorgaat en psv zal dan waarschijnlijk de Tv-gelden van de europa league moeten delen met o.a. Twente als we vanavond door gaan, dus dan verdienen we nog minder en onze aartsvijand nog meer.

25 augustus 2011 om 00:20

Niet mee eens!

In de El vallen veel minder punten te halen dan in de Cl, en voor het nederlandse voetbal moet je juist zijn want anders houden we over een aantal jaar helamaal niks over!. Dan zit je net in zo'n situatie als Belgie nu zit! zou je dat willen???

25 augustus 2011 om 00:49

@ Ajax

Hoe kom je erbij dat er in de CL veel minder punten te halen zijn? Zowel in de CL als in de EL krijg je bij winst 2 Uefapunten en bij een gelijkspel 1 Uefapunt. De tegenstanders in de EL zijn vooral in de groepsfasen en met een beetje geluk de 1/16 en 1/8 finale ook nog eens makkelijker waardoor je veel vaker goede resultaten zult boeken dan in de CL.

25 augustus 2011 om 11:12

Winst levert zowel in de EL als CL 0.250 punten op en gelijkspel 0.125 en verlies 0,0 .
dus als Twente EL speelt waar ze sowieso meer kans hebben om meer wedstrijden te winnen dan gaan ze meer punten halen voor NL dan dat ze in de CL zouden halen.
Het enieg is dat Ajax nu als het een beetje mee zit misschien wel 10x zoveel geld binnen gaat krijgen als PSV en Twente.
Want als je de EL wint krijg je 3 miljoen en een deelname aan de CL levert al 7,6 miljoen op.
en daarbij komt de TV gelden en niet onbelangrijk de sponsering die in de CL ook vele malen hoger liggen dan in de EL.

25 augustus 2011 om 11:49

Oke sorry dan Ik dacht echt dat je in de Cl meer coefficientie-punten kon winnen dan in de EL. dat lijkte mij ook logisch eigenlijk.

Bedankt voor de informatie en idd ajax zal wel blij zijn met de extra miljoenen

Als Ajacied ben ik blij met het geld, maar tegelijkertijd weet ik dat het slecht is voor het Nederlands voetbal.

Vanavond is mij wel duidelijk geworden dat ook Ajax helemaal niets te zoeken heeft in de CL. Benfica is geen eens echte top, maar zou Ajax echt van de mat spelen. Alles gaat een tempo sneller en technisch zijn de spelers ook vaardiger. En een aantal van die jongens speelt natuurlijk al jaren op een hoog niveau.

Ik hoop overigens wel dat er nog iets bij gaat komen bij ons. Bijvoorbeeld een ouderwetse rechtsbuiten. En natuurlijk een keeper, maar a.u.b. geen Cillessen. Liever een ervaren man, die je na een jaar kunt vervangen voor Bizot of Hahn. De spitspositie zou eventueel door Siem de Jong ingevuld kunnen worden, dus daar zie ik de noodzaak minder. Als spits weet hij wat je moet doen en is hij het eindstation. Dan heb je het minste last van zijn ''redelijk beperkte'' voetbalkwaliteiten. Als middenvelder heeft hij mij namelijk nog steeds niet weten te overtuigen. Daar gaat alles net iets te snel voor hem.

25 augustus 2011 om 09:57

ho,ho ik denk dat benfica ajax niet van de mat zou spelen. Ajax heeft technisch een hoger niveau dan twente en kan daarin mee met benfica. Ik snap echt niet dat je in een wedstrijd van twente, ajax kunt beoordelen, dat slaat nergens op.

25 augustus 2011 om 10:35

Dat het nergens op slaat is jouw mening. Ik ben een Ajacied, maar moet reëel zijn. Ajax heeft een goed team, maar vooral voor de Nederlandse competitie. Zo makkelijk als ik Benfica heb zien combineren en omschakelen heb ik bij Ajax nog niet gezien. Ajax vind ik op dit moment nog verre van uitgebalanceerd. Tevens is Benfica een team met veel meer ervaring.

Jongens als Luisao, Cardozo, Aimar, Maxi Pereira en Saviola zijn jongens met veel ervaring. En dan kunnen ze ook nog eens spelers als Emerson (net kampioen geworden met Lille), Garay (madrid), Witsel en Capdevilla aantrekken. Tegen dit soort geweld kan een club als Ajax simpelweg niet op.

Wij moeten het doen met vooral veelbelovende spelers, die tegen de tijd dat ze echt top presteren verkocht zullen worden.

Uit pot 1 kun je het beste Barca of Real treffen. Waarom zullen jullie denken? Deze ploegen doen altijd hun sportieve plicht en laten niet zo snel onnodig punten liggen tegen de andere deelnemers. Een Inter of Arsenal wil her en der nog wel eens een uitwedstrijdje laten lopen. Dit is slecht met oog op plaats 2 waar je om moet gaan strijden.

Uit pot 2 moet je gewoon een haalbare tegenstander loten. In mijn ogen zijn dit Marseille, Cska en mogelijk een verzwakt Valencia (Al ken ik de samenstelling van dat team niet meer zo goed.

Uit pot 4 is eigenlijk alles goed, behalve Napoli en Dortmund. Al vond ik dat Plzen ook niet tegenvallen: Als Ajax met de instelling tegen VVV daartegen gaat spelen zou het een gevalletje Kopenhagen of Slavia kunnen worden

Otelul zegt me helemaal niets eigenlijk...... vaak wordt er dan gezegd van, doe die maar, maar je weet het dan weer nooit he.

We zullen het morgen wel zien!

Lyon had zich voor de wedstrijd van vanavond toch al gekwalificeerd, daarom was het alleen maar beter dat twente uitgeschakeld werd.. Meer inkomsten voor ajax, plus twente dat in de el meer kans heeft op punten voor de coëfficiëntenlijst dan in de cl, aangezien het verschil pas vanaf de kwartfinale komt. Inderdaad hopen op een goeie poule voor ajax met allesbehalve dortmund uit groep 4, zodat in elk geval de Europa league wordt gehaald.

Ik hoop dat Ajax niet tegen Genk moet spelen, ik weet niet waarom maar altijd wordt er zo geloot dat een Nederlandse tegen een Belgische ploeg moet spelen. En om een of andere reden wordt er dan slecht gespeeld en winnen ze niet 2x.

voor de mensen die tog alleen voor hun eigen cluppie gaan ff dit :
als nederlandse clubs beter presteren in europa is de kans groter dat jouwe later bij een minder seizoen toch kan cashen dus die 3 miljoen die ajax er nu bij krijgt verliezen ze mischien weer een andere keer omdat twente nu niet door is, dus niet te snel oordelen

25 augustus 2011 om 00:53

Dus? In de EL kan Twente toch ook presteren? Beter gezegd in de EL treffen ze zwakkere tegenstanders waardoor ze naar alle waarschijnlijkheid meer wedstrijden zullen winnen en gelijk spelen dan in de CL dus met een beetje een guntige loting voor de groep en dan de 1/16 en 1/8 finale kunnen ze dus veel meer punten halen voor NL dan in de CL. Vanaf de 1/4 finale krijg je tegenstanders van CL niveau.

Pot 1
Barcelona
Manchester United
Chelsea
Bayern München
Arsenal
Real Madrid
FC Porto
Internazionale

Pot 2
AC Milan
Olympique Lyonnais
FC Shaktar Donetsk
Valencia
Benfica
Villarreal
Cska Moskou
Olympique Marseille

Pot 3
Ajax
Zenit St Petersburg
Bayer Leverkusen
Olympiakos Piraeus
Manchester City
OSC Lille
FC Basel
Bate Borisov

Pot 4
Borussia Dortmund
Napoli
Dinamo Zagreb
Apoel Nicosia
Trabzonspor
Racing Genk
Viktoria Pilzen
Otelul Galati

Ik denk dat de meest gunstige loting voor Ajax dit zal zijn:
Pot1rsenal/ Inter/ Porto, als Snijder weg gaat is Inter weinig van het team van 2 jaar geleden iedereen is ouder geworden in een oud team en de beste spelers zullen vertrokken zijn (als Snijder weg gaat).
Porto, ja het is een geweldig team, maar Falcao is weg volgens mij zijn middenvelders en verdedigers ook vertrokken, en als Micael en Alberto Pereira weg gaan moeten we op Hulk letten , maar that's it.
Arsenal is gewoon heel erg verzwakt. Vandaag was de kans dat ze der uitgingen zeker aanwezig, en Udinese is ook niet meer wat het was zonder Alexis Sanchez en Gokhan Inler, in de Arena speelt Ajax altijd goed tegen Arsenal trouwens.
Pot2: hopen op Marseille, Valencia of Benfica.
Marseille is een team met veel kwaliteit, en het zou op een counter Ajax stuk kunne spelen, maar hun spel si erg traag en sloom en zeer wisselvallig. Natuurlijk hebben ze wel een paar goede individuele spelers, maar deze jongens zijn niet veel beter dan Theo en Chris en Mickey in goede vorm.

Valencia heeft gewoon hartstikke veel kwaliteit ingeleverd, geen Villa, geen Silva en geen Mata dan lever je hartstikke veel kwaliteit in en dan is individueel Ever Banega nog de meest technisch begaafde speler en eerlijk gezegd is dat echt niet beter dan de individuele kwaliteit van Ajax, alhoewel ze wel de volwassenheid hebben om hard der op te moeten en een zwaarbevochten zege door het vuur te vechten, en Unai Emery staat ook al 3 1/2 jaar achter de ploeg van Valencia.

Benfica is nog het sterkst van deze 3 teams, maar het kan ook eens tegen zitten. Fabio Coentrao is weg, en PSV werd gewoon uitgeschakeld omdat ze 20 minuten alle concentratie verloren en ja de goals van Luisao en beide goals van Witsel van vanavond vond ik echt gewoon slecht gedekt, ik denk ook dat F. De Boer weet hoe het is om een jeugdige groep brutaal te laten brullen in Europa, en thuis moet je minsten 1 punt halen.

Dan moet je in pot 4 gewoon die Otelul hebben dan pak je zeker 6 punten echt nog nooit van gehoord, maar als Viktoria Plzen, word gehaald of Zagreb is het ook niet erg, maar daar heb je die heksen ketel wedstrijden die je niet 1,2,3 wint.

Of Ajax loot voor de lol
Barcelona
AC Milan
Dortmund/ of Napoli
mogen we blij zijn dat we tenminste City ontlopen...

Ja blijf lekker speculeren, als dit als dat. Het word sowieso moeilijk voor Ajax om de groepsfase te overleven? Misschien dat ze na de groepsfase nog mogen meedoen in de EL? Maar wens ze toch succes!

Het beste is:

Inter, Cska en Apoel.

On: Jammer van Twente, Had liever twee 2 teams in de CL dan de centen.

25 augustus 2011 om 01:31

Hoezo Inter? Ik loot liever Manu of Barcelona dan krijgen we tenminste spektakel!

25 augustus 2011 om 13:29

Ik vind Inter en Arsenal de zwakste ploegen uit Pot 1

Barcelona liever niet. Ik hoef Ajax niet met 5-0 ofzo te zien verliezen in Europa. Tegen een middenveld met Messi, Fabrega, Xavi en Iniesta hoef je niet eens te beginnen aan de wedstrijd

25 augustus 2011 om 13:37

Ik denk niet dat we tegen Arsenal of Inter een kans maken. Misschien maken we met het opportunistische voetbal een klein kansje tegen een ploeg als Bayern. Ik denk namelijk dat die verdediging het zwakst is van de ploegen uit pot 1, maar goed inmiddels hebben ze Neuer dus misschien gaat het nu beter daar.

Ajax zal flink wat geluk moeten hebben om een kans te maken tegen een van de ploegen uit pot 1. De aanval van Ajax is denk ik echt een maat te klein voor de verdediging van Internazionale.

Het beste lijkt mij
Arsenal, Valencia, Ajax en Otelul.
De mooiste loting is wat mij betreft:
Barcelona, Benfica, Ajax, Borussia Dortmund

Om even terug te komen op het financiele aspect: het voordeel van Ajax ligt rond de 8 a 10 miljoen. de berekening stond laatst hier op VZ. Ajax en Twente hadden vorig jaar samen 27 miljoen ofzo, waarvan 20 miljoen aan startgeld en tv inkomsten en de rest aan premie's voor behaalde punten. Dus natuurlijk is het zuur voor het nederlandse voetbal, maar Ajax deelt hier een behoorlijke financiele klap uit aan de concurentie.

Ps Munsterman zei gister ook ergens het scheelt algauw 10 miljoen...

ik hoop op barca
arsenal
dortmund
ajaks
en dan met over winter word ajax kampioen daar sta ik wel voor in zo niet word ajax gewoon 3 de

25 augustus 2011 om 07:28

Njah zeg, dat jij als Twente supporter zegt dat Ajax in jou poule 3e wordt vind ik echt heel aardig. Maar ik als ajacied weet dat Ajax dan gewoon van het veld wordt weggeblazen.

Tja, aan die miljoenen hebben we weinig aan als we niet eens 3e worden. Laten we hopen dat Ajax een beetje goed loot en minimaal 1 topclub in de poule heeft zitten, gun onze jongens van vak 410 een mooie trip naar Barcelona.

Vraagje trouwens, Porto en Benfica is dat veel verschil qua kwaliteit of hoe moet ik dat zien? Volg die competitie niet echt.

Prachtige verhalen over lotingsopties !

Voor mij is één ding zeker, wie er vanavond ook uit de pot komen rollen.

Ajax moet Janssen links op het middenveld zetten en Anita als cvm opstellen voor het opvullen van alle gaten, naar voren en naar achteren.
Hij is de enige die dat in huis heeft bij Ajax !! Je ziet het elke wedstrijd weer, z'n loopvermogen is geweldig, z'n intercepties ook.
Janssen is geen verdediger en wordt op dat niveau te makkelijk voorbij gelopen. Aanvallend is hij veel sterker en uitgekookter, schoten van afstand evenzo.
Eriksen moet dan naar rechts ipv De Jong.

Minpuntje, Anita én Eriksen zijn bij dode spelmomenten te klein om de verdediging te ondersteunen. De Jong weer wel.
Misschien dan toch nog eens goed nadenken over de positie van Janssen ...... ??
Durf het haast niet uit te spreken, maar de eerlijkheid gebiedt het gewoon ...... !!

Sorry, maar zie geen alternatieven.

En ja, laten er maar mooie ploegen uitkomen vanavond, die Ajax dwingen het beste uit zichzelf te halen en het voetbal dat ze echt kunnen spelen ook te tonen.
In uitwedstrijden zal dat mogeiljk nog meer het geval worden dan thuis.

Hopen op Apoel uit pot 4, kan ik mijn clubbie ook eindelijk weer eens live in actie zien

In poule A:

Arsenal
AC Milan
Ajax
Apoel

Ik heb er echt zin in, ik denk dat ajax toch wel potten kan breken met de huidige selectie. We houden de boel redelijk bij elkaar en zijn sterker dan vorig jaar (ook al hadden we toen suarez, el hamdaoui, de zeeuw en stekelenburg). Als boilesen zich ontwikkelt in de lijn der verwachting hebben we totaal geen zwakke plek en hebben we een heel dynamisch en onvoorspelbaar middenveld en een sterke verdediging, goeie opkomende backs, links- en rechtspoot met veel voetballende kwaliteiten achterin. En dan staat de basis als een huis.

Het team is gewoon erg compleet qua type voetballers, een sterke balvaste en doelgerichte spits, een linksbuiten die buitenom gaat, een erg creatief en technisch vaardig middenveld, fysiek zijn we ook behoorlijk sterk geworden (boilesen, verthongen, alderweirld, de jong, sightorsson, boerrighter). Voorin zijn we misschien nog wel het minste, alhoewel het nog lastig is sightorsson, boerrighter te beoordelen, die kunnen positief of negatief verrassen. Sulejmani vind ik wel een gevaarlijke speler, kan met zijn snelheid voor veel gevaar zorgen.

de poule die ik graag zou zien is:

Arsenal of bayern Dichtbij huis, arsenal zou je nog een keer tegen kunnen stunten, bayern dichtbij huis verlies je hoef je geen wereldreis te maken.

marseille of valencia De ''minste'' naar mijn inzicht uit de poule, valencia beetje leeggekocht.

Ajax

Otelul Galati of Racing Genk of Viktoria Pilzen De belgen omdat ze dichtbij huis zijn en denk ik 6 punten tegen gepakt kunnen worden, tegen de andere ook maar zijn iets onbekende tegenstanders.

25 augustus 2011 om 10:01

Ja want voor een team uit Spanje of Italië moet je echt een wereldreis maken
Ik kijk liever naar de kwaliteiten van het team dan of ze wel dicht bij huis zijn wat jij hier wel het belangrijkst lijkt te vinden

kwaliteit in verhouding met reis ja, heb ik gekekeken, want naar cska wat ik persoonlijk een goede vind, zie ik niet zitten hoor, de weersomstandigheden daar etc, nee geef dan maar beetje bij huis, hebben ze spelers minder lange reizen en zijn ze sneller weer uitgerust voor de volgende wedstrijd.

25 augustus 2011 om 14:11

Jah hangt er vanaf op welke datum ze daar spelen natuurlijk. Kan je CL wedstrijden ook bezoeken zonder Europese uitkaart?

25 augustus 2011 om 15:39

Wie heeft het hoogste aankooprecht?

1. (s)cc EU (europese voorranguitkaarthouders)
2. (s)cc EU (europese uitkaarthouders)
3. (scc) NL (seizoenkaart voorranguitkaarthouders)
4. (scc) NL (seizoenkaart uitkaarthouders)
Deze supporters kopen hun kaartje via de webshop of Ticketbox

Vervolgens wordt bekeken of onderstaande Club Card houders nog een kaart via de Ajax webshop kunnen kopen.

Verkoop via Ajax webshop (belangrijk om de verkoopvoorwaarden goed te lezen!)
5. (scc) Seizoenkaarthouders
6. Ajax Life Club Card (uitkaart), Jonge Schare Club Card (uitkaart) en Kids Club Card
7. Ajax Club Card”

als voetballiefhebber zou ik graag zien dat ajax tegen barca moet. maar als ajax fan zou ik het liefst
arsenal ,marseille en alles behalve dormund of napoli te krijgen.

Bij arsenal kan je stunten nu ze ook nog een nasri kwijt zijn. marseille kunnen we pakken en in poule 4 ook dus wordt je 2de en ga je een ronde verder

25 augustus 2011 om 17:07

Ik zou niet al te vroeg juichen als Ajax Marseille loot. Ik beloof het ook niet te doen. Je volgt waarschijnlijk niet echt het Franse voetbal, anders zou je dit niet zo maar roepen

Pff als ik deze potten zie wordt het wel echt een zware dobber voor Ajax. Ze zullen echt geluk moeten hebben met de loting. Alle ploegen uit pot 1 en 2, met 1 of 2 uitzonderingen, zijn kwalitatief gewoon een stuk beter dan Ajax. Zo reëel moet je helaas zijn.

Maar ik gun ze uiteraard het beste. Al zou ik een dubbele ontmoeting met Barcelona wel heel mooi vinden, terwijl ze denk ik ook nog wel wat recht hebben te zetten in Madrid.

Vervelend! Dat ajax niet Borisov en Olympiakos pireaus kan loten, zijn kwalitatief veel minder als ajax toch?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren