Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ajax is nooit kansloos in de Champions League, ook in de toekomst niet'

Laatste update:
/

Het heet in het huidige voetbal voor Nederlandse clubs onmogelijk te zijn om hoge ogen te gooien in de Champions League, maar niet iedereen deelt die opvatting. Oud-international Michael Reiziger denkt bijvoorbeeld dat Ajax nog wel degelijk een rol van betekenis moet kunnen spelen. Om dat te illustreren haalt hij de successen onder Louis van Gaal in 1995 aan. De rechtsback was destijds basisspeler in het elftal dat de Champions League won.

"Ook in 1995 konden wij qua begroting niet op tegen de topclubs", begint Reiziger in het 1900 Magazine. Dat leidde er bijvoorbeeld toe dat het toenmalige Braziliaanse wonderkind Ronaldo niet naar Amsterdam, maar naar Eindhoven verhuisde. Ajax ging toen verder met Patrick Kluivert, die uiteindelijk in de Champions League-finale tegen AC Milan de beslissende treffer op zijn naam schreef.

Reiziger ziet parallellen. "Dus dat Samuel Eto'o niet is gekomen is achteraf misschien niet zo erg", vindt de 72-voudig Oranje-international, die zijn vergelijking vervolgens nog wel iets nuanceert. "Hoewel ik niet denk dat Kolbeinn Sigthórsson in 2015 de winnende treffer in de CL-finale maakt. Maar Ajax is nooit kansloos in de Champions League. Ook in de toekomst niet", besluit hij.

Zie jij Ajax ooit nog de Champions League winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zoals je bij Dortmund in 2013 zag (als ik me niet vergis) is een budget niet het belangrijkste maar een goeie lichting! En hoewel er grote talenten doorstromen moet Ajax zie zien te houden voor 2-4 jaar en dan kan je zeker wel wat bereiken in de CL zeker de volgende ronde!

15 oktober 2014 om 23:21

Noujah, je moet wel een degelijk budget hebben ( heeft Ajax inmiddels ook), want goede talenten halen is kostbaar, alleen uit de eigen jeugd putten is onrealistisch. Je neemt Dortmund als voorbeeld, maar vergeet niet dat ook Dortmund even 18 miljoen aftikte voor Marco Reus, dus dan kom ik weer op m'n punt. Je moet een degelijk budget hebben om een goeie lichting te kunnen scouten, echter weten we dat Ajax sinds een tijdje geen ( lees : zo min mogelijk) geld wilt uitgeven.

15 oktober 2014 om 23:25

Oneens. Ajax moet een goede lichting hebben én de lichting langer bij elkaar houden. Dan gaat het niveau namelijk omhoog. Mannen langer behouden kan door het verdiende geld van meer dan 100miljoen investeren in de grote talenten die nu nog weggaan. Recent Blind, Eriksen, Vertonghen, Suarez en daarvoor Zlatan, Sneijder, Maxwell etc. Stel je zou deze spelers nog hebben, dan maak je altijd kans op de CL.

15 oktober 2014 om 23:59

myvision, die goede lichting langer bij elkaar houden gaat dus niet meer gebeuren. Jonge talenten vertrekken sneller naar het buitenland omdat ze daar het viervoudige kunnen verdienen en in een betere/sterkere competitie willen spelen. Ajax is volstrekt kansloos wanneer het gaat om de Beker met de grote oren omdat Ajax de financiële middelen niet heeft om een goede lichting langer bij elkaar te houden.

16 oktober 2014 om 00:14

Uitlsuiten is het domste wat je kan doen. In de huidige situatie is het moeilijk ja. Maar in een eerlijkere tijd (jaren '70 en jaren '90) lukte het Ajax vrij gemakkelijk om zich bij de wereldtop te vestigen. Dus er moet iets gebeuren in financiële en/of competitieve zin. Als je bij bijvoorbeeld een kwartfinale als Ajax zijnde maar 1/5e van de Tvgeldenpot krijgt t.o.v. je tegenstander Bayern Munchen die dus dezelfde wedstrijd speelt puur en alleen omdat Ajax uit Nederland komt en Bayern uit een veel groter Duitsland..tsja, dan ga je nooit meer tussen die "groten" komen. Zulke dingen zou de Uefa moeten globaliseren, de grenzen zouden weg moeten worden gedacht. Ajax heeft ook fans in Indonesie, Japan en Mexico. De Uefa moet eens gaan kijken hoe dat in de VS gaat met al die sporten. Daar kunnen clubs uit kleinere staten gewoon de beker winnen. Daarbij moet de Knvb eens gaan kijken of "we" niet eens moeten gaan samenwerken met andere kleinere landen.

16 oktober 2014 om 00:27

Klopt helemaal. Maar Dortmund heeft wel het voordeel dat ze in een sterke competitie zitten waar iedereen wel in wilt spelen. Je kan wel met geld gaan smijten maar als je echt al heel goed bent zoals Reus destijds was zit je echt niet meer op de Eredivisie te wachten. Ajax speelt nu structureel CL maar er zijn geen spelers die zin hebben om in de Eredivisie te spelen als Engeland, Duitsland of Spanje wacht. Ze kiezen ten eerste voor het geld en ten tweede spelen ze liever degradatie voetbal in een top competitie dan voor het kampioenschap in de Eredivisie.

16 oktober 2014 om 01:18

Als er goed uit de jeugd werd geput hadden ze Reus gratis en voor niets

15 oktober 2014 om 23:22

Met alle respect maar talenten als Andersen en Fischer zijn toch wel andere koek als bv Munir en Samper van Barcelona om maar wat te noemen.

15 oktober 2014 om 23:29

Met alle respect, maar dat zeiden ze enkele jaren geleden van Suarez (in vergelijking met Zlatan) en Vertonghen (in vergelijking met Chivu ofzo) ook. Dat wordt altijd gezegd. Ook van een Eriksen, vorig jaar nog van een Blind. Die spelers worden dóór Ajax op een gegeven moment toch redelijk legendarisch zodat mensen zoals jij weer met een "met alle respect" praatje aankomt. Het enige wat Ajax nu nog in het traject naar aloude topclub in Europa mist is het behouden van spelers. Dat kan door de salarissen te verhogen en de competitie eens groter te maken (beneliga).

Trouwens...mu..wie? Die man heeft 7 wedstrijdjes in het eerste gespeeld en Samper zit nog in de Pampers met zijn 0 duels. Dus die vergelijking is echt waardeloos.

15 oktober 2014 om 23:50

Querento. Met alle respect, alsof de barca talenten altijd verder komen dan de Ajax talenten. Ik weet nog ene Bojan, topscorer aller tijden in de jeugd. Groter talent dan Messi. Maar dat o zo grote talent bleek uiteindelijk het Ajax niveau niet aan te kunnen

16 oktober 2014 om 00:00

Gras is altijd groener bij de buren.

16 oktober 2014 om 00:03

Zeg niet dat ze verder komen, het niveau is over het algemeen gewoon hoger, Bojan is dan een mislukking, maar daar tegenover staat dat er nu wereldspelers als Messi,Iniesta,Xavi,Pique en Busqeuts in het eerste staan

16 oktober 2014 om 00:06

Munir en Samper kunnen niet mee op eredivisie niveau hoor. Munir heeft bij elkaar ongeveer 150 minuten in Barca 1 en dat was enkel probeersel, Samper heefr zover ik weet niet eens zijn debuut gemaakt. En beide zijn al 19, terwijl Fischer op zijn achttiende al 10 goals in de eredivisie had. Een blessure veranderd niks aan talent, en welke club je eigenaar is ook niet. Geen oogkleppen op, want Fischer staat en blijft boven Munir staan. Andersen is qua voetbal ook beter dan beide, is alleen slap en nog te nonchalant. Barca wou beide spelers ook voor ze naar Ajax kwamen. Waarschijnlijk hadden we Munir dan nooit gekend.

Als ajax doorgaat met het doorvoeren vsn de huidige filosofie in de jeugdopleiding zal er in de komende decennia een lichting komen die de wereld versteld gaat doen staan met het mits goed uitgevoerd, mooie ajax spelletje

Wedstrijden 1 op 1 misschien niet...
Maar in een poule met 6 wedstrijden wordt je geen eerste, ook niet als je 1 op 1 een keer stunt. Als je al tweede wordt kom je tegen een nr. 1 uit een andere poule en ook dan ben je in één duel nooit kansloos, maar over twee wedstrijden is de kans op een stuntje toch wel erg klein

16 oktober 2014 om 00:20

Helaas is dat ook de reden dat Ajax niet doorkomt. Ze kunnen we individuele prestaties neerzetten en laten zien dat ze wel kwaliteit hebben maar over 6 wedstrijden gezien lukt het niet. Nu zou het dit jaar moeten lukken maar met Barcelona en PSG in je poule is dat al haast onmogelijk. Over 2 wedstrijden in een kwartfinale kan je ook stunten maar in een poule is dat nog te veel gevraagd.

De jonge spelers van Ajax zoals Andersen, El Ghazi, Kishna, Boilesen, Veltman, Zivkovic etc. zullen er over 3 jaar nog wel zijn. Juist dan pas moet je kijken of deze aanpak van eigen jeugd geholpen heeft. Niet nu wanneer de spelers hun debuut maken in de CL. Tegenwoordig hebben de mensen geen geduld meer. Stel voor je koopt allemaal spelers en dan? Dan belemmeren die de ontwikkeling van de talenten en zouden ze over 3 jaar nooit zo ver kunnen komen als waar ze nu de kans voor krijgen.

Je moet maar net mazzel hebben met de scouting. Lewandowski, Falcao, Kuba, Pogba ( toen die nog bij Man U zat) , Cuadrado, Toure's. Zo kan ik nog wel een tijd door gaan. In combinatie met goede jeugdspelers kan je gewoon de CL winnen in een aantal jaar

16 oktober 2014 om 00:09

Die namen hoor je nu. Maar op die leeftijd waren het geen toptalenten, die hebben zichzelf later zo gemaakt. Zoals de twee Toure's die je noem. Ajax heeft een geweldige scouting en een geweldige naam, daarom zijn toptalenten als Fischer naar Ajax gekomen en niet naar bijv. Barca vertrokken.

Goh. Iemand die het huidige Ajax vergelijkt met het Ajax uit 1995. Die hebben we dit jaar nog niet gehoord.

15 oktober 2014 om 23:22

Was wel even een andere tijd he.

Talenten hou je tegenwoordig niet meer binnenboord.
Talenten worden niet meer op juiste kwaliteiten gescout.
Spelers keren in de herfst van hun carrière niet meer terug naar eigen land, maar gaan elders cashen.
De huidige tactiek die Nederlandse ploegen kiezen is naïef naar de huidige maatstaven

Met Siggy altijd in de basis, dan ben je sowieso kansloos voor de groepfases.

Ik geloof ook dat Ajax in de toekomst nog een kans maakt in de CL, maar dan moeten ze wel meer aandacht aan eigen jongens besteden, en daar bedoel ik mee Nederlandse jongens, op een of andere manier ben ik niet zo vol van die Scandinaviers, zowel fysiek als technisch komen ze te kort en op een gegeven moment komen ze stil te staan in hun ontwikkeling.

16 oktober 2014 om 07:39

Klopt, maar je weet niet wat er gaat gebeuren, misschien komen er in de toekomst wel een groepje oliesjeiks...
Nemen ze de eredivisie over, niet wenselijk maar het is misschien de enige kans dat de competitie in zijn algemeen gaat groeien.
Maar ook telt het aantal inwoners / achterland van clubs mee.
Scheelt toch enkele miljoenen per jaar aan inkomsten.

Kansloos komende 20 jaar, geldt voor alle nederlandsd clubs overigens.

15 oktober 2014 om 23:37

Jij weet dus precies wat er de komende 20 jaar gebeurd? Want 20 jaar geleden had Ajax het aanzien van een Barcelona/real Madrid/chelsea/psg van nu. Met als verschil dat het geen half miljard schuld had of een rijke sjeik nodig had. Nee, toen had Ajax alleen de eigen jeugdopleiding die boven alles en iedereen uitstak dus die prestaties van toen zijn nog veel specialer dan die van de eerder genoemde clubs van nu. De enige topclub op dit moment die ook het aanzien van Ajax '95 enigszins benaderd is Bayern Munchen.

Als er ooit een wat eerlijkere FFP komt, als onze competitie eindelijk eens uitgebreid wordt met bijvoorbeeld die van Belgie, dan zijn de Nederlandse topclubs zo weer terug bij de top want de financiële huishouding is hier ontzettend goed.

16 oktober 2014 om 00:04

Hiermee doe je Barcelona ook wel te kort. Want in de gewonnen finales 2009 en 2011 stonden er maar liefst 7 spelers van eigen jeugd op het veld. Natuurlijk van veel hogere kwaliteit dan deze Ajax selectie.

Ik vind het ook mooi hoe Ajax het doet en hoop dat ze zo door blijven gaan ondanks dat er van buitenaf wordt gesmeekt om met geld te strooien. Nee laat gewoon de eigen jeugd eerst de kans krijgen. Wie weet krijg je over 2 a 3 jaar wel een team waarin de sterkhouders blijven met de talenten van nu die ook een stuk verder horen te zijn. Er zit voldoende potentie in en met geduld kom je een heel eind. Ajax laat zich niet meer gek maken en dat is ook 1 van de redenen dat ze 4 jaar op rij kampioen zijn geworden.

16 oktober 2014 om 00:08

Ik respecteer Barcelona zijn keuze voor de opleiding van die wereldspelers, ik vind hhet alleen oneerlijke concurrentie t.a.v. Ajax en Nederlandse topclubs dat zij die spelers dmv schulden en sjeiks (psg) kunnen behouden en/of aankopen.

16 oktober 2014 om 00:13

@myvision

Dat zijn nou de regels op dit moment. Barcelona draait geen verlies en dat is het belangrijkste. De meeste grote clubs hebben de schulden voornamelijk door de stadions. Een sjeik daarentegen geeft wel oneerlijke concurrentie. Maar het ligt ook aan de Knvb die de schulden niet toe staat. Hopelijk worden ze daar nog eens voor beloond.

16 oktober 2014 om 00:17

Dan zijn wij het helemaal eens Toni. Op dit moment is het inderdaad erg moeilijk en regelgeving is daarin het belangrijkste.

16 oktober 2014 om 00:23

myvision, met alle respect maar je schrijft complete onzin en je spreekt jezelf tegen. In de jaren 90 was er nog geen sprake van het Bosman Arrest en bestonden er geen enorme verschillen in de begroting ten opzichte van clubs als Madrid, Barcelona, München en Milan. Na het Bosman Arrest en de vercommercialisering van het voetbal is het verschil alleen maar groter geworden. Finacial Fair Play wil overigens niet zeggen dat een Club geen schulden meer mag hebben maar dat de schuld van een Club nooit groter mag zijn dan het eigen vermogen. Droom verder, Ajax zal de komende twintig jaar nooit meer een finale van de Champions League bereiken door een structureel gebrek aan financiële middelen.

16 oktober 2014 om 00:29

Petterson, als je mijn mening (gebaseerd op feiten) niet deelt mag dat maar je insinueert dat ik mezelf tegenspreek terwijl ik continu hetzelfde zeg dus kom met argumentatie daarop gebaseerd als je me zo aanvalt.

Verder veranderen regels binnen de Uefa continu. Wie had gedacht in de jaren '90 toen wij heersten dat Ajax zo zou afzakken? Dus hoe kan jij nou weten dat het de komende 20 jaar onmogelijk is dat Ajax weer bij de top geraakt.

Kan je mij misschien beleggersadvies geven? Je kan alleen de waarheid claimen gebaseerd op het verleden, niet op de toekomst. Ik zeg niet dat Ajax de CL wint binnen nu en 20 jaar. Ik sluit het ook niet uit.

Dingen uitsluiten in het leven is ronduit dom.

16 oktober 2014 om 00:52

myvision, de beleidsbepalers in de jaren 90 zagen al in dat Ajax in een neerwaartse financiële spiraal zat en Europees niets meer voor zou stellen wanneer er geen inhaalslag werd gemaakt. Wel eens gehoord van de beursgang? Wat jij niet wilt begrijpen is dat Ajax niet kan concurreren met de grootmachten in de Champions League en dat Ajax onvoldoende financiële middelen heeft om een spelersgroep over een langere periode bij elkaar te houden. 1 + 1 is twee, zo moeilijk is het toch niet?

16 oktober 2014 om 01:11

Ten eerste sprak ik mezelf niet tegen.

Ten tweede zeg ik volgens mij hier overal dat in de huidige situatie het haast niet te doen is. Het enige wat ik niet doe is het uitsluiten. Het enige wat ik wel doe is hopen op een betere regelgeving. Dán is Ajax zo weer bij de top.

Jij komt alleen maar met de huidige situatie die alles behalve eerlijk is. Het is niet ondenkbaar dat de huidige situatie ook weer gaat veranderen. Mensen doen hier alsof de huidige situatie voor altijd zo is. Met zulke mensen bereik je sowieso he-le-maal niets.

Verder mag je in de leer gaan om mensen en de meningen te respecteren. Ik word erg moe van die denigrerende reacties en het geclaim van waarheden die jij niet in je pacht hebt.

16 oktober 2014 om 01:48

@petterson1963

Je kan wel uit 1963 komen en hier de wijsneus uit lopen hangen maar in die tijd was Ajax ook niet net zo rijk als Barcelona of Real Madrid. Zoals myvision zegt: de regels veranderen steeds en het is helemaal niet zeker waar men over 10-20 jaar staat. Over 20 jaar zullen er misschien spelers spelen die nu nog niet eens geboren zijn. Dus je reactie is nogal voorbarig. Atletico Madrid kan ook niet mee met de echte grootmachten en toch haalden ze de finale en werden ze kampioen van Spanje. Niet altijd financieel de sterkste wint. Bovendien weet je ook niet hoe Ajax en de Nederlandse competitie er over 20 jaar in staan en qua regelgeving al helemaal niet. Dus nogmaals je reactie slaat nergens op en dat ook nog als waarheid beschouwen.

16 oktober 2014 om 01:56

myvision, over welke regelgeving heb je het? Bedoel je het Bosman Arrest of Financial Fair Play? Jij kraamt de groots mogelijke onzin uit gebaseerd op verwachtingen. Wordt wakker vriend en probeer te dealen met de huidige situatie. Overmars krijgt een bonus van 400.000 € en in de Champions League zijn we weer kansloos. Ik word moe van mensen die hun mening baseren op een aanname zonder enige kennis van zaken.

16 oktober 2014 om 02:13

Waha, samen met Inke en Toni ben ik zo'n beetje hier de enige die helemaal juist niet speculeert op de toekomst. Ik sluit alleen niets uit. En ik beledig niemand.

Kan iemand me uitleggen hoe de verhoudingen in die tijd waren. Hoe was Ajax ten opzichte van de rest van de wereld werd Ajax als een grootmacht gezien of als een verrassing die de Champions leauge won.

Kan iemand me dit vertellen heb het namelijk niet meegemaakt.

16 oktober 2014 om 00:06

Er tussenin haha. Ajax was een grootmacht geworden in de jaren '70 door met name Cruijff. Jaren '80 waren mager. Ajax had potentiële wereldspelers eind jaren '80 en begin jaren '90 al snel verkocht (bergkamp, Van Basten en noem maar op). De jeugdopleiding was het enige wat nog van wereldniveau was (en nu nog is) en daardoor stonden spelers als de broertjes De Boer, Davids, Seedorf, Overmars en noem die hele mikmak er "ineens". Die naam had Ajax wel en met de terugkomst van Rijkaard (wereldster) kon Ajax hoge ogen gooien. Tel daarbij die gigantisch talentvolle buitenalnders als Litmanen, Finidi George en Kanu op,...en een coach die het in zich had een wereldcoach te worden, ene L. Van Gaal en een wonderteam stond er. Normaal wisselspeler Kluivert maakte de winnende tegen Milan in de finale. Ajax deed het met "totaalvoetbal" en Ajax was in '95'96 weer een wereldmacht. Ook toen haalde het gewoon de finale CL en ook toen hadden ze moeten winnen. Daarna helaas langzaam teruggegleden puur en alleen omdat Nederland maar een klein land is.

Ajax of iedere andere Nederlandse club mogen de vlag uithangen als ze door de groepsfase van de CL komen... Ik zie het tenminste de komende tijd eerst nog niet gebeuren: Je kunt niet alles op talenten blijven schuiven. Er moeten ook ervaren spelers zijn, en natuurlijk het geld hebben om het uit te geven. En niet zoals Ajax die wel geld heeft, maar het niet uitgeeft!

16 oktober 2014 om 00:09

Dat is gewoon onzin. Je hebt ook geluk nodig met de loting. Wanneer je bij Real, Dortmund en City terecht komt, opnieuw Real, Barcelona en Milan, Barcelona en PSG dan is het sowieso al heel lastig.

Daarom is het juist goed dat deze talenten er nu al aan kunnen wennen, want ik neem aan dat een Andersen, El Ghazi, Boilesen, Veltman, Kishna en noem maar op er over 3 jaar nog zitten. Maar dan met veel meer ervaring. Bij Ajax krijg je die kans en dat moet zich later uitbetalen en niet nu.

16 oktober 2014 om 00:34

Toni9, laat me niet lachen. Voor talenten is Ajax een springplank naar een grotere competitie waar ze vier keer zoveel kunnen verdienen. Wanneer El Ghazi de pannen van het dak speelt in de Champions League staat hij per direct op het lijstje van een modale club uit de Premier League.

16 oktober 2014 om 01:42

Vertonghen, Alderweireld bleven ook langer. Dus El Ghazi heeft nog wel een tijdje te gaan. Laat het eerst maar eens een langere periode zien en niet 1 seizoen CL. Wil je al weg na 1 goed seizoen? Even goede vrienden en een ander staat al klaar. En bovendien zul je ook flink aan hem verdienen wanneer hij goed speelt in de CL. Of het verstandig is om zo vroeg te gaan is aan hem. Er zijn genoeg voorbeelden van spelers die te vroeg zijn vertrokken.

Haha als Kolbeinn de winnende in de finale erin schiet dan moet iedereen zijn/haar account stopzetten op voetbalzone!!

Op dit moment kan het nog niet maar wie weet wat de toekomst brengt met nog meer financiele regels. Dat Ajax de gezondste club is staat vast. Daarnaast werken ze ook met eigen jeugd. Hopen mag altijd.

Dan moet het zo gaan:

Ajax loot Porto, Juventus en een zwakke broeder en ze worden eerste in de groep.

Daarna loten ze een relatief makkelijke achtste finale tegen bijvoorbeeld Schalke, Galatasaray of zelfs Olympiakos.

Kwartfinale tegen Atletico, die hun eigen spel gaan spelen en gaan verdedigen. Maar Ajax loopt niet in het mes, domineert en gaat door.

Halve finale tegen Barcelona en ja hoor Ajax flikt het weer. Meer balbezit in Camp Nou, Piqué pakt gefrustreerd rood en Ajax wint uit. Thuis speelt Ajax gewoon hun eigen spelletje en laten ze zich niet gek maken door de uitgangspositie, gelijkspel.

En dan de finale, een wedstrijd op zich die met het nodige geluk gewonnen wordt!

Als Ajax iets wil bereiken in de CL dan zal er nog een hoop moeten gebeuren! Ik denk dat het qua organisatie, financiën en voetbalfilosofie allemaal wel snor zit maar Ajax1 heeft al jaren ernstige problemen in de aanvalslinie!
Sigthorsson,hoesen en Bojan hebben de laatste jaren in de spits gestaan, totaal Ajax onwaardig natuurlijk!!

Als Ajax een topspits had gehad die er gewoon 20-25 in schiet was Ajax al 10 stappen verder geweest, dan had je vorig jaar op Celtic Park of San Siro dat doelpuntje wel gemaakt.. dan zit je in de KO-fase en dan kan Ajax met het typische Ajax spel + overtuiging + een dosis geluk de kwartfinales halen!!

16 oktober 2014 om 03:43

En juist daarom moet je je filosofie juist tijd gunnen. Het is geen filosofie dat je het gelijk ziet in 1 of 2 jaar, maar vele jaren, misschien wel tientallen jaren, want de lichting die dit gaat spelen sinds hun jjonge komst bij Ajax zullen dit traject helemaal volgen en daarom is het juist zo mooi dat De Boer vertrouwen in zijn spelers blijft houden op hun posities.

Als er 4 toptalenten binnen één lichting zitten, een goede coach voor de groep staat en er geld is voor 2 of 3 gerichte aankopen kan Ajax ook bij de huidige financiële verhoudingen ver komen in de CL, en zelfs winnen. Alle puzzelstukjes moeten dan goed vallen, maar het is niet onmogelijk. Zie Borussia Dortmund.

Uitgesloten is het nooit. Alleen zijn de tijden veranderd. Toptalenten worden op steeds jongere leeftijd weggekaapt, van het opbouwen van een topelftal is dus geen sprake meer. Bovendien willen ervaren (ex)topspelers niet naar de eredivisie komen. Je bent volledig afhankelijk van het toeval dat in een jaar alles meezit, alles klikt en klopt in het elftal en tegelijkertijd ook nog alle geluk van de wereld hebt. Vrijwel uitgesloten dus.

Voordat we als ajax kans willen maken op de cl moet er wel heel veel veranderen bij de uefa. Anders mogen we blij zijn als we een keer de kwartfinale halen. Helaas maar waar.

Dromen mag altijd en laten we het met z'n allen hopen. Ik zou me echter eerst eens op het heden focussen. Afgezien van 25 opportunistische minuten tegen een zwak spelend PSG is het voetbal amper om aan te zien en leggen clubs als bijv. Pec Zwolle Ajax regelmatig het vuur serieus aan de schenen.

16 oktober 2014 om 20:05

Kluivert loopt nu weer in de jeugd rond. En hij is beter dan zn pa.

Je moet in ieder geval altijd de ambitie hebben als Nederlandse topclub om ver te komen. Toen Ajax in 95 de CL waren ze ook niet de rijkste club, toen PSV de halve finales haalde waren ze relatief een arme club. AZ haalde vorig jaar nog de kwartfinale EL terwijl die veruit de laagste begroting hadden van de acht kwartfinalisten. Geld is een ding, maar met een goede jeugdopleiding, goed scouten, juiste taktiek, teamgeest, creativiteit en dergelijke kan je een hoop compenseren. Met negatief denken en bij voorbaat jezelf kansloos wanen kom je in ieder geval geen stap verder.

Ik ben anti ajax maar geef ajax wel een kans om ooit de CL te winnen want ze hebben de beste jeugdopleiding en de financial fairplay beginnen ze nu ook mee dus dat is een voordeel.

Heeft gewoon heel veel tijd nodig om dit beleid in te trekken. Straks werpt het wel zijn vruchten af. Ben ik heilig van overtuigd!
Financieel fair play kan voor mij niet snel genoeg komen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren