Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax is nog niet klaar op de transfermarkt: ‘Ik wil nog één positie versterken’

Laatste update:

Maurice Steijn wil graag nog één positie versterken bij Ajax, zo vertelt hij op de persconferentie voorafgaand aan het duel met Ludogorets van donderdagavond. Om welke positie het gaat wil de trainer niet vertellen. “Dat zul je de komende dagen wel zien, denk ik”, aldus Steijn.

De oefenmeester gaat eerst in op Thiago Almada, die nadrukkelijk werd genoemd als potentiële versterking bij Ajax. Uiteindelijk kreeg Georges Mikautadze de voorkeur en ging er een streep door de komst van Almada, die overigens ook veel duurder was. “Hoe graag ik hem had zien komen? Dat is een naam die ik in de pers heel veel voorbij heb zien komen. We hebben Almada aan het werk gezien. Het is een geweldige speler, ik denk ook een typische ‘Ajax-speler’.”

“Uiteindelijk hebben we voor een ander type en iets andere positie gekozen”, doelt Steijn op Mikautadze. “Daar ben ik overigens ook heel blij mee. Maar ik denk dat Almada hier niet had misstaan, laat ik het zo zeggen.” De trainer van de Amsterdammers laat tijdens de persconferentie weten dat Ajax wat hem betreft nog niet klaar is op de transfermarkt. “Ik zou nog één positie willen versterken. Welke positie dat is? Dat is toch niet aan mij om dat hier te zeggen? Dat is niet zo netjes, toch?”

“Dat zul je de komende dagen wel zien, denk ik”, zegt Steijn. “Ik denk dat er nog wel iets aan gaat komen.” Mogelijk doelt Steijn op de nummer 6-positie. De Telegraaf meldde woensdagochtend dat Sivert Mannsverk in beeld is bij Ajax. De 21-jarige verdedigende middenvelder van Molde FK ligt nog tot eind 2025 vast in Noorwegen. Naar verluidt moet Mannsverk acht miljoen euro kosten. De eventuele komst van de rechtspoot zou slecht nieuws betekenen voor jeugdexponent Silvano Vos.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ah nog een artikel over dezelfde persconferentie. Kunnen we ze niet gewoon bundelen in 1 artikel zoals bij Feyenoord en Psv?

On: denk dat hij doelt op de 6 positie inderdaad. Misschien dat ze Vos een jaartje kunnen verhuren, zou wel goed zijn voor zijn ontwikkeling. Genoeg clubs in de ED die een jongen kunnen gebruiken die op 6 en 8 uit de voeten kan.

30 augustus 2023 om 16:19

Andere Auteur geen extra nieuws toch ?

30 augustus 2023 om 16:58

Wellicht iets voor Volendam mocht Eiting alsnog vertrekken?

30 augustus 2023 om 17:13

Wel goed de regeltjes lezen voor je tekent.

30 augustus 2023 om 17:24

Geen probleem, volgens sommigen heeft Ajax iemand met ervaring op het gebied van duistere dealtjes, dus die weet Volendam wel af te troeven.

"de eventuele komst van de rechtspoot zou slecht nieuws betekenen voor jeugdexponent Silvano Vos." Vz gaat nu ook al mee doen aan stemmingmakerij? Het zou VZ sieren om zich hiervan te distantiëren. De telegraaf achterna gaan is wel het laatste wat jullie willen.

30 augustus 2023 om 16:22

Vanmorgen was de rol van toptalent ook al uitgespeeld toen dit nieuws naar boven kwam.

30 augustus 2023 om 16:26

Als Vos goed genoeg is dan krijgt hij heus wel zijn kans. Steijn lijkt in ieder geval geen trainer die aan vriendjespolitiek doet. Hij kijkt primair naar wat het beste is voor het elftal. Daarnaast komen er zat wedstrijden aan waarin Vos zich kan laten zien. Of zijn bekerwedstrijden opeens te min?

30 augustus 2023 om 18:11

Maar Steijn staat nu niet echt bekend dat hij veel jeugd inpast.

Het zou echt zonde zijn als we Vos en Misehouy kwijtraken omdat er geen perspectief is.

30 augustus 2023 om 18:29

Zijn jongens van 18 die niet eens wekelijks uitblinken in de keuken kampioen divisie. Laat ze dat eerst maar eens doen voor een half of heel seizoen voordat ze überhaupt iets mogen eisen.

Wel mooi en eerlijk dat Steijn zo sportief is om PSV succes te wensen. Dat doen niet veel trainers

30 augustus 2023 om 16:21

Een voorbeeld voor alle supporters. Je hebt er niets aan dat je hoopt dat de andere clubs verliezen. Winnen is uiteindelijk het beste voor het Nederlandse voetbal

30 augustus 2023 om 16:30

Ach ja ik ben Spartaan en heb niet de Illusie dat we ooit nog Europees gaan spelen of iets in die trend.

Als Feyenoord een doelpunt maakt in Europa dan juich ik net als dat ik dat doe voor AZ, Ajax, PSV en Twente. Heb dat misgunnen van andere ploegen nooit zo begrepen. Als De Eredivisie er goed op staat betekend dat voor de andere ploegen die niet Europees voetballen ook veel goeds qua aanzien. Iedere voetballer wil in een competitie spelen die iets voorstelt zodat hij zich in de schijnwerpers kan spelen.

Ik denk dat je er meer aan hebt dat als we met zijn allen 5e staan op de coofficientielijst dan ergens op de 20e plaats.

30 augustus 2023 om 17:31

Inderdaad, ben niet voor Ajax, Feyenoord of AZ maar stuk voor stuk genoten van hen mooie Europese prestaties de afgelopen 5 jaar.

Goed vekoop beleid, maar een dramatisch aankoop beleid.

Wie had ooit gedachten jaren geleden dat ik de namen Akpom en Mikautadze uit zou spreken als namen voor de spits positie van Ajax. Ik herken Ajax langzamerhand minder en minder....

30 augustus 2023 om 16:08

Bijzonder om spelers al dramatische aankopen te noemen voor dat ze een wedstrijd voor Ajax hebben gespeeld.

30 augustus 2023 om 16:10

Ben oprecht benieuwd hoe we hier over enkele maanden/een half seizoen tegenaan kijken. Hopelijk allemaal positief verrast

30 augustus 2023 om 16:23

Mocht dat zo zijn, denk ik niet dat mensen terugkomen op hun woorden. Ze zullen nog eerder beweren dat ze al hadden aangegeven gewoon geduld te moeten hebben en vol optimisme naar het seizoen uitkeken.

30 augustus 2023 om 23:48

Ajax koopt geen sterren, Ajax maakt sterren. Vrijwel alle jongens die groot zijn geworden waren klein en onbekend voordat ze naar ajax kwamen. En de jongens die groot kwamen gingen meestal klein weg (Oleguer, Bojan, Davids na terugkeer, Stam die stopte halverwege het seizoen, Marciano de wereldkampioen en zo kan ik er nog tig opnoemen.

30 augustus 2023 om 16:10

Ik denk dat jij jaren geleden ook nog niet van de namen Brobbey, Kokcu, Gimenez & Gakpo had gehoord. Wat had jij verwacht dan qua namen in de spits? De zonen van vergane glorie? Kluivert jr, Rijkaard jr. Jordi Cruijff?

Wat een vreemde post.

Had je dit gevoel ook bij Dolberg, Haller, Sigthorsson, Neres, Antony etc? Of mogen er alleen Nederlandse namen voorin bij ons wit-rood-wit?

30 augustus 2023 om 16:17

Dat dacht je waarschinlijk ook bij Pantelic etc.

30 augustus 2023 om 16:18

Want we hebben altijd Kees Janssen en Jan Bosman in de spits gehad? Even uit mijn hoofd de afgelopen 25 jaar die in spits hebben gespeeld:

Arveladze, Zlatan, Mido, Suarez, Pantelic, Milik, Sigthorsson, Haller.
Allemaan niet onverdienstelijk gedaan.

30 augustus 2023 om 16:20

onzin. wie had jij dan willen zien?
icardi? onbetaalbaar voor een ajax.
hojlund? onbetaalbaar voor een ajax.

ik hoor graag namen, want jij kijkt blijkbaar naar spitsen die haalbaar zijn voor ajax die wereldniveau zijn en haalbaar... heel bijzonder!
de spitsen voorheen bij ajax trouwens, milik, haller... dat was wel wereld niveau of.. ?

30 augustus 2023 om 16:22

Wanneer "herken" je Ajax dan wel? Als er alleen maar jeugdspelers in staan?

Uitdaging: presenteer een opstelling met louter jeugdspelers waarmee je mag verwachten de competitie te winnen en ver te komen in Europa. Succes.

30 augustus 2023 om 16:53

Tilburgajax je komt denk ik toch wel een heel eind met de volgende namen

Padt
Mazraoui
Timber
De Ligt
Blind
vd Beek
F. de Jong
Gravenberch
Malen
Rijkhof/Brob
Lang/Kluiver
30 augustus 2023 om 17:00

Lekiam een hele lijst met voormalig jeugdspelers die op dit moment allang niet meer in de jeugd spelen. Man man man. Hoe erg kun je het punt missen

30 augustus 2023 om 16:22

Wat een boel onzin in een klein bericht. Alsof er nooit buitenlandse spitsen bij Ajax gespeeld hebben.

30 augustus 2023 om 16:32

Verkoop en inkoop gaan hand in hand. Hun inkoopbeleid zorgt juist voor de successen op de verkoopmarkt.. Vreemde opmerking dit.

30 augustus 2023 om 16:41

@xander kan jij mij iets meer vertellen over de kwaliteiten van Akpom en Mikautadze? Je lijkt ze goed te kennen?

Waar liggen de zwaktes van de aankopen op dit moment?

30 augustus 2023 om 17:11

Arveladze vond ik toen ook een wazige naam, gelukkig zit de kwaliteit van een speler niet in zijn naam..... zucht

30 augustus 2023 om 18:26

SiskeJari

Haha stel die man was TD en hij zou spelers afwijzen op naam en je krijgt rapport van toen nog jeugdspelers Kvaratskhelia of Mbappe. Haha zo iemand zou dan toch diep door de grond willen zakken

30 augustus 2023 om 18:51

Nou ja, ik ken een Ajax volger met een podcast en die volgens mij nog bij Ajax Showtime werkt die vroeger een namentheorie had en mensen wel op hun naam beoordeelde... Dus ze lopen wel onbegeleid vrij rond...

31 augustus 2023 om 07:21

@xander

Yannis Anastasiou
Dmitri Bulykin
Angelos Charisteas
Zlatan Ibrahimović
Nikos Machlas
Mido
Marko Pantelić
Stefan Pettersson
Kolbeinn Sigþórsson
Wesley Sonck
Nwanko Kanu

Zomaar enkele voorbeelden.
Nooit geweten dat Ajax geen buitenlandse spitsen mag halen. En dat juist deze positie bepalend is voor de herkenbaarheid van de club.
Indien niet aanwezig in de jeugd met voldoende kwaliteit, heeft Ajax altijd geshopt naar buitenlandse spitsen.

Heb de persconferentie gezien, en afgaande op de woorden van Steijn in de persconferentie en hier in dit artikel neem ik dus aan dat Ajax bezig is met 'n speler en dat dat al vrij ver is. Ik neem aan dat dat dan toch die Mannsverk zal zijn. Of dat dan direct gevolgen voor Vos zal hebben, weet ik niet. Ik weet wel dat Steijn een paar weken terug al aangaf nog graag een nummer 6 erbij wilde hebben en ik had na de wedstrijd tegen Excelsior, maar ook voor en na de wedstrijd tegen Ludogorets het idee dat Steijn niet tevreden was over van den Boomen.

In de rust tegen Excelsior werd van den Boomen ook gewisseld en tegen Ludogorets zat hij op de bank. Steijn gaf aan dat hij hem tegen Excelsior slecht vond, maar ik heb het idee dat van den Boomen het nu al een beetje kwijt is bij Steijn. Vind ik jammer, maar denk dat Mannsverk dan komt en zijn plek over zal nemen. Je hebt in principe dan nog steeds genoeg voetbal op het middenveld en heb je een blok met Mannsverk en Tahirovic dat verdedigend goed staat. Tahirovic is voetballend daarnaast ook best wel goed en Mannsverk ook wel.

Als hij daadwerkelijk komt, zal het denk ik uiteindelijk zoiets worden (zie opstelling).

Gorter
Rensch
Sutalo
Hato
Ávila
Mannsverk
Tahirovic
Mikautadze
Berghuis
Bergwijn
Brobbey
30 augustus 2023 om 16:21

Ik zou dan graag in plaats van Rensch graag die Gaaei wel eens willen zien. Of dat uiteindelijk basismateriaal is valt nu nog niet te zeggen. En iik zou Mikautadze wel eens in de spits willen zien met Forbs op zijn plaats. Of Bergwijn op en Forbs op rechts. Akpom in plaats van Berghuis zou ook nog mogelijk zin. De conclusie die ik trek is dat ik hartstikke nieuwsgierig ben naar de aangetrokken spelers en wat ze nu allemaal echt kunnen en in welk systeem. Volgens mij een hele puzzel. De selectie is in ieder geval breed genoeg om te wisselen in spelers en tactiek.

30 augustus 2023 om 16:24

Een hele puzzel, maar wel een interessante, vanuit de mogelijkheden die er liggen en niet, zoals vorig jaar, vanuit de disbalans in de selectie.

Zoals ik in een ander topic al aangaf, geeft deze selectie voorin de mogelijkheid om te rouleren (om het spelsysteem aan te passen, of vanwege blessures/vermoeidheid) en kun je binnen de opstelling de voorste vier doorlopen van positie laten wisselen - zoals in 2018-2019 met Tadic, Ziyech, Neres en vd Beek.

30 augustus 2023 om 16:24

Hoop het toch niet. Dan is Steijn wat mij betreft zo goed als af en niets beter dan Martin Jol die ook alleen maar om meer en meer aankopen vroeg. Toen kreeg je ook de geluiden dat de jeugdopleiding dan wel niets zou produceren en bij overname de boer zagen we direct een Eriksen serieus minuten maken. Steijn begint eenzelfde vibe af te geven, met het verschil dat hij met afbraakvoetbal rond de winter eruit ligt. Je moet gewoon wat ruimte houden voor jeugd. Dat hoeft niet in de basis, maar als back up cq derde keus kan dat best.

30 augustus 2023 om 18:27

Ninjakai

Steijn stond niet echt bekend als trainer die jeugd veel kansen gaf. Dus ben best huiverig voor speeltijd voor de nieuwe talenten

30 augustus 2023 om 18:30

Steijn heeft dan ook nooit gewerkt bij een club met grote talenten.

30 augustus 2023 om 18:48

Ieder club heeft (relatief gezien) grote talenten. Grote talent betekent niet gelijk wereldniveau he.

Een talent kan voor Fortuna een groot talent zijn, maar niet voor niveau AZ bijv.

Dus bij de NAC's etc van deze wereld lopen er ook gewoon talenten die minimaal het niveau van NAC aankunnen. Ik kan niet geloven dat er geen speler was die bijv zelfde kon brengen als de uitgebluste Immers ofzo.

30 augustus 2023 om 16:44

Vos is veel meer een 8 dan een 6. Dus in deze begrijp ik het wel als Ajax een echte 6 aantrekt. Nu heb je enkel Tahirovic daarvoor imo. Van den Boomen speelt toch wat hoger op het veld dan een echte cultuurbewaker voor de defensie. Maar goed is maar de vraag of je met de punt naar voren of achteren gaat spelen.



Lekker bezig. Inderdaad alles dubbel bezet met kwaliteit en/of potentie. Tien aankopen. Gaan er een paar tekort komen, zoals overal en altijd. Kan je wel door met vervanger. Laat ze het maar uitvechten, Raakt er eentje in een dip staat normaal gesproken kwaliteit achter hem klaar. Overdreven veel aankopen ? het aantal verkopen en verhuur niet minder in aantal. Het is financieel verantwoord gedaan, op basis van EL begroting. Snap het negatieve niet zo. Al het gezeik gaat over aankopen die kennelijk niet goed genoeg zijn. Hoe dan, meeste niet eens meegespeeld, en de rest ook te voreg om te oordelen. Medic eerst een superheld met een pegel, een wedstrijd later een prutser. Pffffff. Wel leuke discussies zo soms.

Een ander interessant aspect uit de persconferentie is dat Steijn het over zijn achterste driehoek had en daarbij de namen van Sutalo, Tahirovic en Avila noemde. Daarmee lijkt hij dus voor een centrum bestaande uit Avila en Sutalo te gaan.

Misschien dat het om nog een linksback gaat dan?

30 augustus 2023 om 16:23

Ja hoor, hij gaat Hato inruilen voor avila. Dat geloof je echt?

30 augustus 2023 om 16:24

Hato kan dan gewoon linksback toch?

30 augustus 2023 om 16:32

Het zijn zijn woorden, Soccerfan. Misschien even de persco luisteren, dan kan je het zelf horen, voor je de volgende keer bijdehand gaat zitten doen.
Als hij Hato naar links gaat zetten mis je een aanvallend sterke linksback. Wijndal en Salah Edinne brengen het daar ook nog niet en daar lijkt Steijn voorlopig weinig vertrouwen in te hebben.

30 augustus 2023 om 16:47

Hato heeft het verdienstelijk gedaan als linksback. Of ja zelfs prima in mijn ogen. Is super jong, kan later altijd nog naar het centrum. Avila en Hato kunnen elkaar afwisselen op LCV en LB. Als je meer voetbal vanaf 1 van je backs wil snap ik dat je voor Hato gaat. Sutalo is centraal dan de man die de opbouw kan verzorgen met een sloper als Avila naast hem. Gaaei is dan de loper vanaf rechts (hopelijk).

30 augustus 2023 om 17:37

Dat viel me ook al op toen hij zei achterste driehoek.
Ik ben benieuwd wat hij daar precies mee bedoeld. Het zou toch jammer zijn als Hato moet banken of op lb komt te staan. Ondanks zijn leeftijd toch goed bezig.
Het zou natuurlijk ook gewoon kunnen betekenen dat hij Avila als optie ziet als LCV.

30 augustus 2023 om 18:57

Ik denk inderdaad dat het betekent dat Hato naar linksback gaat. Voorlopig maakt hij een prima indruk in het centrum op me, ik wil hem daar wel zien met een hoog gewaardeerde speler als Sutalo naast hem. En een linksback waar je op kan rekenen, iets wat je tot dusver niet op Salah Edinne en Wijndal kan tot dusver.

Dus ik zou het zonde vinden als hij naar linksback verhuist. Ik weet niet hoe hij het in vult, maar ik heb niet het idee dat hij regelmatig over de linksbuiten heen duikt. Misschien wil Steijn dit alleen van z'n rechtsback, maar als je dat van een linksback verwacht zou het mij niet verbazen als ze op zoek gaan naar een speler die dat kan bieden. Dan kan je Wijndal naar Engeland sturen en Salah Edinne verhuren.

Mwa, ik wilde graag een 'zes' voor Alvarez terug zien, maar de noodzaak op rechts lijkt me toch een stuk groter. Liefst allebei, maar ik zie liever een fatsoenlijke rechtsbuiten komen

30 augustus 2023 om 16:51

Helemaal met jou eens, persoonlijk had ik liever die creativiteit op de 10 positie (almada) en daarbij een creatieve rechtsbuiten.
Ik zie de stabiliteit in dit elftal, maar mis daarbij wel een beetje de creativiteit. Nu heb ik wel het idee dat als "miko" in de spits gaat staan, die creativiteit een beetje terug is maar toch. Daarnaast zie ik graag een type Luca Orellano op rechts, want van de creativiteit op links moeten we het met Bergwijn niet hebben zoals hij op het moment speelt. Luca is een type Antony, waar we (ook) voor naar het stadium komen.

Taylor zou ook creatief kunnen zijn, maar dat zien we al jaren niet meer, die red het nu maar net op zn tandvlees.

Toch sijpelt in alles door dat Mikautadze een aankoop van Mislintat is en niet van Steijn.

30 augustus 2023 om 18:29

Gelukkig maar, met suggesties van Steijn zaten wij opgeschept met de Sambo's van Sparta niveau

Tussen de zinnen door kan je uit zijn verhaal opmaken dat hij er zwaar van baalt dat Mislintatje de wens van de technische staf en scouting negeert en Almada niet heeft opgehaald.

Gemiste kans dit. Almada had een flinke kwaliteitsimpuls kunnen geven aan dit povere Ajax

30 augustus 2023 om 16:52

Klopt, alleen betaalde je voor Almada het dubbele en kan je voor dat geld nu 2 aankopen halen.

30 augustus 2023 om 16:58

25 miljoen toch? 5 meer dan wat je die Mikautadze betaald heb, ik had het wel geweten

30 augustus 2023 om 17:13

Wel erg creatief boekhouden van jou Raubath. Mikautadze kostte ten eerste 16 miljoen euro, dus dat zou al een verschil van 9 miljoen (ruim 50 procent duurder dus) betekenen. Verder lijkt het me wishfull thinking om te denken dat Almada voor 25 miljoen vaste vergoeding op te halen was. The Athletic sprak al over een minimum van 26.7 miljoen bijvoorbeeld.

30 augustus 2023 om 17:26

Ik heb al gelezen dat het om 28mil voor 70% ging met daarbij ook nog een doorkoopclausule van 10%. Voor 25mil had je hem nooit gekregen.

Al die nieuwe spelers zullen best wat onrust geven onder de spelers die er al waren. Benieuwd wat uiteindelijk de basis gaat zijn. Vrees dat we met die Forbs dik 20 miljoen op de bank neerzetten. Op rechts komt hij slecht uit de voeten en links zal Bergwijn wel voor hem staan. Hoe pakt Berghuis dit allemaal op. Veel vragen, antwoord volgt vanzelf.

Kijkend naar de transfers/selectie blijven de 6 - 10 en rechtsbuiten nog steeds zwakke plekken, Vos vind ik persoonlijk geen 6 maar een 8, op 10 is er geen enkele creativiteit behalve Berghuis en rechtsbuiten hebben we een Conceicao die verdwenen lijkt en Godts/forbs die beide beter op links zijn.

Indirect lijkt Steijn hier aan te geven dat zijn voorkeur naar Almada uit zou gaan. Hoe ver rijkt zijn invloed echt bij de transfers? In alle gevallen is het voor de aankopen nog te vroeg om een oordeel te vellen. Dit geldt overigens ook voor de andere clubs.

waar zit het lek, dat vraag ik me af...
Net als bij de vorige transfer (Georgiër), heeft de Telegraaf het kennelijk bij het rechte eind.
Lijkt mij niet dat de zaakwaarnemer of club van de speler in kwestie dit deelt. Het is bijna ondenkbaar, maar er zit dus in de organisatie van een beursgenoteerd bedrijf een lek naar een boulevardkrant. Echt heel kwalijk.

Ik hoop een creatieve 10 of een echte rechtsbuiten. Maar ik verwacht steeds meer een Allround middenvelder. Volgens mij heeft Steijn het idee om met een zeer aanvallende/diepgaande 10 te gaan spelen. Dus meer een 9,5 en een 9. Brobby, Akpom, Mikautadze en Bergwijn zouden dan voor deze posities in aanmerking komen.

Een #6 zou zonde zijn. Die hebben we niet nodig. We hebben we heel hard een AMR nodig. Als die niet straks binnen is, is dat een falend transferbeleid.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren