Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax heeft eerste defensieve versterking binnen met Jakov Medic

Laatste update:

Ajax heeft overeenstemming bereikt met FC St. Pauli over de transfer van Jakov Medic. Dat melden de Amsterdammers in een officieel persbericht. De 24-jarige centrumverdediger tekent tot medio 2028 en komt naar verluidt voor twee miljoen euro over. Medic is de eerste defensieve versterking voor Ajax deze zomer.

De deal met St. Pauli is razendsnel rondgekomen. Pas donderdagavond meldde Voetbal International dat Ajax de gesprekken was gestart. Medic geldt als alternatief voor Jan Paul van Hecke, die met vijftien miljoen euro veel te duur bleek. Medic is met zijn twee miljoen (alhoewel exclusief bonussen) aanzienlijk goedkoper.

De 1,93 meter lange verdediger is de eerste verdediger die Ajax deze zomer aantrekt. Eerder werden aanvaller Carlos 'Forbs' Borges, doelman Diant Ramaj en middenvelders Branco van den Boomen en Benjamin Tahirovic al vastgelegd. Ajax is ook nog altijd bezig met de komst van Josip Sutalo. De 23-jarige mandekker, net als Medic een Kroaat, moet zo'n 25 tot 30 miljoen euro kosten, waarover Sven Mislintat nog altijd druk in onderhandeling is met Dinamo Zagreb.

Medic maakte zijn debuut als prof namens NK Istra 1961. Na één jaar in zijn thuisland trok hij al de Duitse grens over. Medic speelde voor 1. FC Nürnberg en SV Wehen Wiesbaden, voordat hij in 2021 bij St. Pauli neerstreek. Bij de 2. Bundesliga-club kwam hij in twee seizoenen tot 73 wedstrijden (8 goals, 2 assists).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voor 2 miljoen kun je wel zo'n gokje nemen.
Slechter dan Bassey zal hij het niet doen.

6 augustus 2023 om 09:39

Precies, mocht dit niks worden dan kun je hem altijd voor hetzelfde bedrag verkopen.

6 augustus 2023 om 09:47

Heb je Bassey bij Fulham zien spelen? Leek net of hij weer is opgebloeid. Denk dat hij enigzins ook blij is dat hij het wespennest heeft verlaten

6 augustus 2023 om 09:53

Dat wespennest heet de media en de hoon van heel Nederland, moraalridder

6 augustus 2023 om 09:58

Dat spel ligt hem veel beter, hij kan daar gewoon de beuk erin gooien en klaar is kees. Bij Ajax moet je nog net geen Fabregas heten als je centraal achterin speelt, ja dan moet je zo'n sloopkogel niet hebben.

6 augustus 2023 om 10:13

Ajax speelt vaak op de helft van de tegenstander en heeft 70% de bal in de meeste wedstrijden. Dan moet je ook wel de bal naar dezelfde kleur kunnen spelen, in een kleinere ruimte. Dat kan Bassey niet. En dan loop je vaak tegen een counter op. Maar ik denk toch dat hij niet gaat slagen bij Fullham. Te weinig balgevoel. Gaat teveel fouten maken. Tegenstanders in de premier league straffen dat af. Nog meer dan in Nederland.

6 augustus 2023 om 11:11

Precies…totaal geen vertrouwen gekregen en helemaal verkeerd gebruikt, logisch dat je over je eigen tenen valt. Zwarte schaap gecreëerd om als afleiding van een totaal wanbeleid seizoen, voelen sommige zich wel beter bij, valt hun club falen minder op. 3de Ajax trainer in 1 jaar, mocht genade schot geven…zucht!

6 augustus 2023 om 11:29

Maar hoe zit dat met deze nieuwe speler? Ik lees vooral dat het een harde werker is en een goede verdediger (op het 2de niveau van Duitsland). Heeft hij wel het voetbal in zich of komt hij daarin ook te kort. Mooi dat hij goedkoop is, maar uiteindelijk gaat het om de prijzen.

6 augustus 2023 om 11:50

Ajax kan niet anders gaan spelen om bassey maar goed te gebruiken. Totaal verkeerde aankoop

6 augustus 2023 om 12:31

@Janssen, Mislintat wilde hem in het verleden al naar Stuttgart halen. Ik ga er daarom vanuit dat hij voldoende weet over Medic. Persoonlijk ken ik hem niet, maar er zijn wel compilaties te vinden. Ik weet dat je van iedereen zulke filmpjes kan maken, maar je ziet wel geregeld een goede crosspass met zowel links als rechts. Dat zullen geen toevalstreffers zijn.

6 augustus 2023 om 14:03

Fulham speelt kick en rush, past perfect bij hem..

6 augustus 2023 om 10:04

Waarschijnlijk komt hij voor achter sutolo en zal hij heen basis spelen.
2 mil is dan een prima bedrag

6 augustus 2023 om 10:32

Moet je die wel eerst halen want dat duurt een eeuwigheid namelijk

6 augustus 2023 om 11:05

Eerst verkopen, dan kopen heeft Lenderink gezegd. Nou, het goud schip is binnen nu ook Kudus en Alvares op het punt staart om verkocht te worden.

6 augustus 2023 om 11:51

Zelfde reden als ivanusec eerst voorronde cl denk dat beide transfers al rond zijn

6 augustus 2023 om 10:39

Nu hij weg is zullen niet veel mensen dat met je eens zijn. Toen hij bij Ajax zat vond 75% het niets, waren ze blij als Bassey tegen hun club in de basis stond en was hij z’n geld niet waard. Nu heeft hij 2 goede wedstrijden voor Fulham gespeeld en vind 75% van de mensen hier het ineens een goede speler, heeft Ajax hem veel te makkelijk weggegaan en is het onbegrijpelijk dat hij niet meer kansen kreeg bij Ajax.

6 augustus 2023 om 13:44

Ik denk dat Ajax goed gegokt heeft 2 miljoen dacht ik. Prima bedrag.

7 augustus 2023 om 02:01

Bassey heeft nooit het vertrouwen gekregen
Bij Fullham speelt hij hartstikke goed,mocht je het gemist hebben? Daar wordt hij tenminste niet af gekraakt zoals hier altijd het geval was, op een paar na dan.

6 augustus 2023 om 09:48

Vergelijkbaar met Trauner , dus inderdaad een nuttige aankoop

6 augustus 2023 om 10:18

Hoe vaak heb jij Medic in de 2e Bundesliga aan het werk gezien dan?

6 augustus 2023 om 10:22

Wacht maar af Eindtoevnaar , tegen hem gaat Luuk in iedergeval geen goals maken

6 augustus 2023 om 10:23

EindtovenaarHoe vaak heb jij Medic dan zien spelen?Ik niet, ik ga dus niet over hem oordelen.

6 augustus 2023 om 10:50

@summer69 Laat dat maar aan Pepi over dan

6 augustus 2023 om 10:47

@huub: je doet volop mee aan de nieuwe Sarcasme-zone…
On: ik laat me graag verrassen, de beste man moet toch iets kunnen.

6 augustus 2023 om 12:15

Nee. Ik bedoel het serieus. Type Perr Schuurs. Snap trouwens nig streds niet dat ze hem destijds hebben laten gaan. Veel te weing kansen gehad

6 augustus 2023 om 12:51

Past binnen de filosofie van komend seizoen: belangrijke namen vervangen door grotendeels B-garnituur. Wordt een lang seizoen.

6 augustus 2023 om 13:01

Bassey is een grote naam?

6 augustus 2023 om 13:45

Wil je dan 22 basisspelers hebben? Dat wordt pas een lang seizoen.

6 augustus 2023 om 14:29

Van der Ven van Volendam naar Wolfsburg is ook goed uitgepakt toch?

Of ga je nu beweren dat deze clubs dichterbij elkaar staan qua status en niveau?

Is hij al Medic gekeurd?

Prima bedrag voor een back up en zal qua data voldoen aan de eisen van Mislintat.

6 augustus 2023 om 09:46

Hij is al gepresenteerd dus is hij ook al gekeurd. Ik ken de speler niet, maar zal voor een backup prima zijn lijkt me. Ik hoop stiekem dat dit ook gedaan is om Sutalo over de streep te trekken (alhoewel ik helemaal niet weet of Sutalo en Medic contact hebben met elkaar). Edit: het was vroeg vanochtend, zie nu je grap pas 😂

6 augustus 2023 om 09:52

De enige link is dat bij Dinamo de oom van Medic in het bestuur of iets dergelijks zit.

Ik vind het een rare transfer, echter als deze jongen als opvulling word gebruikt en/of toch blijkt dat hij kwaliteiten heeft om te slagen bij Ajax dan is het absurd goed ingekocht van Mislinat.

6 augustus 2023 om 10:09

Hij is gehaald als backup voor de rcv positie. Dan kan je deze gok wel makkelijk wagen

6 augustus 2023 om 10:20

@RGB7: als dat zo is, is er in ieder geval een link 😜 En voor zover ik weet, wordt Medic vooral backup. Dan lijkt me zo’n transfer als dit prima te billijken.

6 augustus 2023 om 10:28

Vergelijkbaar met de rol van Schuurs bij Ajax. Als hij een paar goede Europese potten speelt verkoop je hem voor een meervoud.

Zal gezien zijn lengte ook goed breekijzer kunnen zijn voor als je een voorsprong moet verdedigen of wat moet forceren. Ben hier wel blij mee gezien het alternatief Aertsen is en hij simpelweg (nog) niet goed genoeg is.

6 augustus 2023 om 10:39

@RGB7: ik heb het ook even opgezocht. Hij is het neefje van Dario Simic, die directielid is van Dinamo Zagreb.

6 augustus 2023 om 10:40

Cocqie,
Deze was niet eens meegerekend bij de 7 spelers die ik gisteren bedoelde.
Maar het begin is er.
Ik heb ergens gelezen dat hij ook nog als LCV kan spelen.

6 augustus 2023 om 11:01

@4ever4Ajax, hij weet dat ie al gekeurd is, hij maakt een woordgrapje van zijn naam. Medic kan je vrij gemakkelijk verbinden aan medisch immers.

6 augustus 2023 om 14:08

@4Ever4Ajax Yes! Ik heb het ook van een ander lid, dus zocht het zelf na. Hopen dat hij een deel van de kwaliteit heeft wat zijn oom had.

6 augustus 2023 om 10:28

Hahahaha, netjes!

2 Miljoen? Dat is in deze tijden echt geen geld

6 augustus 2023 om 09:50

Als het een speler is waar je niks aan hebt, is het nog steeds veel geld natuurlijk.

6 augustus 2023 om 10:41

Als het een speler is die nu voor 5 jaar tekent en het wordt niets dan kan je hem altijd voor hetzelfde bedrag verkopen, of zelfs meer zoals je bij Bassey en Daramy ziet.

6 augustus 2023 om 11:19

Ajaxfan158. Zekerheid heb je nooit. Het kan ook zijn dat die 5 jaar blijft zitten en gratis de deur uitloopt? Daarnaast neemt hij nu gewoon een plekje in bezit binnen de selectie? Plek die je ook kan bezetten met een speler die wel potentie heeft? Niet dat ik zeg dat hij geen potentie heeft.

6 augustus 2023 om 11:54

Zekerheid heb je nooit inderdaad. Niet als je een speler transfervrij haalt, niet als het een paar miljoen is en ook niet als het de hoofdprijs is. Dit is niet te topaankoop waar Ajax op wacht en volgens mij beweert niemand dat ook. Het is een speler van 25 met wat ervaring op een niveau net onder de eredivisie (zo schat ik BL2 in), heeft een paar goede eigenschappen en kost niet veel. Daarom begrijp ik niet dat er 2 negatieve berichten achter elkaar van jou komen. Of wordt het een gewoonte om bij elke transfer te benoemen dat we niet blij moeten zijn met deze transfer omdat je geen garanties hebt en er een kans is dat je niets aan de speler hebt?

Toch volgens de BL 2 volgers een beest van een verdediger.

6 augustus 2023 om 10:17



Daarom kwamen Dortmund Bayern Leipzig enz ook niet omdat het een beest van een verdediger is..

6 augustus 2023 om 10:47

Ik wil niet beweren dat het een voltreffer is, maar Dortmund en Leipzig kwamen ook niet voor Schuurs en Botman. Die hebben zich via een bepaalde weg toch ook flink veel waard gemaakt. Om dit nu als argument te gebruiken om de reactie van Mark te weerleggen terwijl hij met inhoudelijke argumenten komt en jij niet, vind ik niet zo sterk. We gaan het zien.

6 augustus 2023 om 14:34

Wolfsburg haalt toch ook Van der Ven bij Volendam weg.

Leicester is kampioen geworden met spelers allemaal gescout in lagere divisies.

6 augustus 2023 om 14:52



Wolfsburg is geen Dortmund Bayern of Leipzig..en het is een speler uit de 2de bundesliga als hij echt zo goed was dan hadden Duitse clubs dat wel eerder gezien dan een Nederlandse club.

6 augustus 2023 om 22:58

Ik snap echt niks meer van jouw redenering. Jouw reactie op Mark wordt direct onderuit gehaald door het bericht van Mark. Volgens jouw redenering is van der Ven ook niet zo goed omdat een Nederlandse club dit wel eerder gezien zou hebben dan een buitenlandse club. Het gaat om vertrouwen. Mislintat zit al een tijdje achter hem aan en ziet dus wat in hem. Blijkbaar weet hij meer over deze speler dan jouw onderbuikgevoel zegt.

7 augustus 2023 om 11:37

Onderuit gehaald? vandaar ook de 2 duimpjes zeker.. terwijl ik er nog 9 kreeg dus blijkbaar zijn het er meer met mij eens..wat heeft v d Ven met Medic te maken..helemaal niks.. zo kun je duizenden spelers met mekaar gaan vergelijken..dat Mislintat achter hem aan zit zegt niks..zegt meer over Mislintat..dat ze nou maar gewoon gaan halen wat ze kunnen halen oftewel paniek..

6 augustus 2023 om 10:59

Ik heb wat filmpjes gekeken en ziet er goed uit (uiteraard altijd op zulke filmpjes)

ondanks dat hij wat houterig overkomt, prima techniek.

Goals die hij maakt zijn echt knap. Had verwacht alleen kopgoals maar maakt sommige echt goed en beheersd af. Vraag mij af of hij geen aanvaller was in de jeugd.
Kan ook dribbelen.

Verdedigend lijkt het inderdaad een beest. Gooit alles in de strijd. Type met bloedend tulband gewoon doorgaan en nog een x jezelf voor schot gooien.

Ik ben wel enthousiast en nieuwsgierig.

Ik heb geen idee wat we hiervan kunnen verwachten… iemand hem wel eens zien spelen?

6 augustus 2023 om 09:42

Nee nooit zien spelen en ook nog nooit eerder van gehoord. Maar ben wel een filmpje van hem gaan opzoeken met wat beelden van zijn speelstijl. Lijkt een beetje een type schuurs. Voetballend oké met een prima trap. Wel wat aan de trage kant (zo oogt het), en het ziet er een beetje houterig uit. Maar wel een verdediger die mijn inziens over kwaliteiten beschikt waar een Ajax verdediger over moet beschikken. Hopelijk kan hij zich goed ontwikkelen en wordt het een schot in de roos voor Ajax

6 augustus 2023 om 09:49

Wat ik uit verschillende analyses begreep was dat het een goede verdediger is met een prima crosspass en goede positionering, maar kwetsbaar op het gebied van snelheid. De verwachting is dat hij bij Ajax de ruimte in zijn rug zoveel mogelijk bespeeld met zijn positionering om op doe manier gevaar te voorkomen, maar dat als tegenstanders er eenmaal langs zijn deze man dit niet kan corrigeren op basis van snelheid. Klinkt voor mij een beetje als een Daley Blind Light waar Daley opbouwend vele malen beter was en deze vent fysiek vele malen indrukwekkender. Corners worden in iedergeval een stuk minder gevaarlijk. En hij zal niet vrij gelaten worden in de opbouw, maar 40 meter van het doel verdedigen blijft problematisch.

6 augustus 2023 om 10:19

ninjakai

"Corners worden in iedergeval een stuk minder gevaarlijk"

Tegelijkertijd worden corners ook een stuk gevaarlijker

Aan de andere kant dan he. Met zijn opkracht (hopelijk) kan je veel gevaar stichten bij zulke standaard situaties.

6 augustus 2023 om 10:36

@ninjakai,

Wat ik nu net uit de filmpjes die ik bekeken heb vooral heb kunnen opmaken is dat Medic zijn fysieke duels wint alsof de tegenstander er niet staat, er alles aan doet om de bal te blokken bij een schot, in de lucht ijzersterk is en begrijpt hoe je moet staan bij voorzetten van zijkant(hoog en laag) en hoe je deze verdedigd. Daarnaast kan hij blijkbaar ook nog redelijk met zijn voeten een doelpunt maken dus niet alleen met z'n hoofd.

Ik zou hem dan eerder een Mathijs de Ligt light willen noemen dan een Daley Blind light.

6 augustus 2023 om 15:27

De Ligt? Vergelijk hem eerder met Mike van der Hoorn, dat is een meer vergelijkbare speler.

Wel fijn dat als iemand geblesseerd raakt dat er niet helemaal iemand van de bank hoeft te komen nu!

6 augustus 2023 om 09:44

Waar zit deze dan? Op de tribune of speelt Ajax met 12 man en gaan ze dan door met 11?

6 augustus 2023 om 09:46

Haha, jammer dat je de grap niet begrijpt. Al had ik dat in jouw geval ook niet verwacht.

6 augustus 2023 om 09:47

Nee die staat dan in het veld en dan heb je dus een medic in het veld Ha Ha

6 augustus 2023 om 13:39

"Need a medic!"

Nou, we gaan het zien.. Graag nog een ervaren verdediger erbij.

Nou ik ben zeer benieuwd, ik heb werkelijk geen idee wat ik hier precies van moet verwachten namelijk. Als hij aan de bal niet zo ontzettend matig is als Bassey zou hij ook zomaar nog veel minuten kunnen gaan maken.

6 augustus 2023 om 09:46

Deze man is nog minder aan de bal dan Bassey en kan veel minder verdedigen vandaar ook dat hij maar 2 miljoen kost

6 augustus 2023 om 09:55

houtapp. Vertel eens wat meer over deze speler. Want jij kent hem waarschijnlijk of hebt hem vaak zien spelen ?????

6 augustus 2023 om 09:56

Kan je ook nog meer over hem vertellen? zo te horen heb jij hem bijna wekelijks zien spelen als je dit zo stellig kan vertellen namelijk.

6 augustus 2023 om 10:51

Dat kan hij niet, hij kan alleen heel goed een zo negatief mogelijke opmerking op elk bericht van Ajax bedenken. Dat doet hij door dingen te verzinnen of een mening als feit te brengen. Je denkt toch niet dat houtapp zich verdiept in BL2? En al helemaal niet gaat verdiepen in een speler die naar Ajax komt?

6 augustus 2023 om 12:29

Grappig hoe je zulke conclusies kan maken over iemand die je nooit hebt zien spelen.

Fijne leeftijd ook! Z'n beste jaren komen er nu aan, het is belangrijk dat Ajax naast de talenten en met alle respect senioren als Berghuis en Klaassen ook wat spelers van mid 20 heeft. Die komen in de kracht van hun leven.

6 augustus 2023 om 09:57

Mid 20 met minstens ervaring in de EL of CL ja. Niet iemand die nog nooit op het hoogste niveau heeft gespeeld lijkt mij. Of denk je dat deze man meer ervaring heeft dan een Timber op zijn 21e?

Zo! Nu zijn we er klaar voor om kampioen te worden. Gelukkig hebben de Bundesliga clubs liggen slapen!

Ik weet even niet wat ik hiervan moet vinden. Behalve dat het triest gesteld is met de jeugdopleiding als je kennelijk geen speler hebt met tenminste dezelfde capaciteiten.

6 augustus 2023 om 09:54

Denk je dat onze Sven daar naar kijkt? Dit zit er voor zijn eigen hagje en deze speler komt uit de koker van een bevriende makelaar. Komt niet voor op de scouting lijstjes, met Bundesliga clubs word deze speler niet in verband gebracht. Dat zegt als genoeg, ook al kijk je naar zijn carrière. Ik snap gewoon niet waarom ze geen Myumba bij Volendam ophalen. Die heeft zich prima gemanifesteerd en kost ook een appel en een ei. Hij kent de competitie, daar heb je veel meer aan dan een onbekende Kroaat.

6 augustus 2023 om 09:59

Wat fijn dat jij inzage hebt in de scoutingslijstjes van Ajax. Knap hoor. Sven had hem vorig jaar naar Stuttgart gehaald als alles liep zoals gepland. Was ie dan wel goed genoeg geweest als we hem nu van Stuttgart hadden gehaald?

6 augustus 2023 om 10:38

Al had hij zich daar, in dat jaar, goed staande gehouden wel. Er heeft geen BL club zich gemeld voor hem, dat zegt toch genoeg? Maargoed, dit is een goedkope opvulling, en we wachten geduldig af wanneer Sven met echt verdedigende versterkingen komt.

6 augustus 2023 om 11:42

Ben jij zo lyrisch over die Mislintat? Bassey is afgebrand, Schuurs kon er geen pepernoot van en dit is de nieuwe de Ligt? Het zegt genoeg dat deze jongen onder de radar is gebleven en het zegt ook genoeg dat Sven zijn beoogde Stuttgart aankopen naar Ajax haalt. Het is een niets zeggend vreemdelingenlegioen aan het worden. Volgend jaar staat iedereen weer op de transferlijst, alleen krijg je dan niet meer de prijs die je nu betaald. Kijk gewoon in de regio s waar Ajax altijd zijn spelers vandaan haalt. Dan kan je echt wel een fatsoenlijk team smeden. Hij heeft alleen maar succes met 3de garnituur spelers, de echte toppers blijven vooralsnog uit.

6 augustus 2023 om 16:54

Schuurs was vorig jaar. Bassey voldeed niet ....heeft helaas te vaak bewezen.

Een week voor de start van de competitie de eerste verdedigende ‘versterking’. Gaat lekker snel allemaal zo.

6 augustus 2023 om 11:00

Nu lijkt alles in hoogste versnelling. Binnenkort vertrekken Kudus en Alvares en kunnen wij weer bijna 80 mil bijschrijven.

Hierna nog Sutalo en een 10.

Waarschijnlijk in eerste instantie als back up gehaald. Maar deze jongen heeft zijn hele carrière nog voor zich en kan zeker uitgroeien tot basiskracht!

Is dit een versterking? Dit wordt gewoon een Grillitsch 2.0. Een backup kan je ook in de eredivisie ophalen. Ik vrees dat het meer en deel van de aankopen met 1 á 2 jaar naar de uitgang gedirigeerd worden. Mislintat luistert totaal niet naar zijn trainer die graag NL sprekende spelers wil. Opties zijn/ waren er zat. Maar er word er gewoon niet naar gekeken. Ik hoop dat ze Weghorst en Ziyech halen. Garantie voor 25 goals. Kan van Hecke geen opvolger van Timber worden, haal Myumba van Voldendam als backup? Dan weet je wat je binnen haalt en je heb teen Nederlands geleide defensie.

6 augustus 2023 om 09:54

Dat is dan dus al een zwaktenod van de trainer. Lekker de visvijver ontzettend klein maken omdat je met al die nationaliteiten Engels zou moeten praten. Engels zou de voertaal moeten zijn. Je wilt verdorie toch een CL club zijn.

6 augustus 2023 om 10:18

Bij Bayern Munchen is de voertaal Duits, bij Barca en Real Madrid Spaans en bij Juventus Italiaans. of zijn dat ook geen CL clubs omdat ze met al die nationaliteiten binnen de selectie geen Engels als voertaal gebruiken?

6 augustus 2023 om 10:45

Touche. Spaans is een wereldtaal dus die vind ik wel logisch. Italie en Bayern zijn eindbestemmingen. Daar ga je naar toe met het idee meerdere jaren daar te spelen. Nederland is een springplank. Je gaat buitenlanders dwingen een taal te leren die 0,5% van de wereldbevolking spreekt terwijl ze over twee jaar alweer vertrokken zijn. En dat in een land waar bijna iedereen wel een beetje Engels spreekt. Was de voertaal Arabisch toen Steijn bij Al Wadha zat? Ik betwijfel het.
Het eerste jaar dus slechte communicatie en misverstanden. En waarom? Kneuterigheid.

6 augustus 2023 om 11:02

Hoe zou het (stenenkool) Engels van Steijn zijn?

Yes you know, you got to send him het bos in.
Then we work. If you no shoot, you maakt geen goal.

Maduro zit er gelukkig ook

6 augustus 2023 om 09:56

Hoezo in de eredivisie halen? Kunnen totaal niet verdedigen en zijn vaak heel duur voor wat je ervoor terug krijgt. Hecke was te duur en daarom zijn ze doorgeschakeld. Deze speler kost naar verluidt 2 mln. Welke Nederlandse verdediger in de eredivisie is op te halen voor dat bedrag? Je ziet het met Zeroukki bij feyenoord. De eerste supporters beginnen al te twijfelen. Wijdal bij Ajax is niet een op zichzelf staand geval, maar de zoveelste suptopspeler die de stap naar de top niet kan maken. Ajax kan beter geen enkele speler halen met eredivisie ervaring, tenzij ze transfervrij zijn, en al dat bespaarde geld gebruiken om te gokken op spelers in de zuid Amerikaanse markt. Gaan ze gewoon betere resultaten mee behalen.

6 augustus 2023 om 09:57

Toch knap dat jij naast de dagelijkse besprekingen van Steijn en Sven zit. Kan je ons meer vertellen over die gesprekken?

6 augustus 2023 om 10:12

Ik hecht persoonlijk niet zo veel waarde aan de taaleisen van Steijn. We hebben gezien hoe de Nederlands sprekende aankopen het afgelopen jaar gepresteerd hebben, stuk voor stuk slappe vadoeken. Ik zie liever een team met 5 Zuid Amerikanen en een paar balkan jongens die met pit spelen dan 11 Nederlands sprekende verwende jochies

6 augustus 2023 om 10:28

Ook weer populistisch geleuter. Je laat al blijken hem niet te kennen, maar beoordeeld hem wel.
Steijn zal voorkeur hebben voor Nederlandstalige spelers, maar hij zal nog meer de voorkeur hebben voor kwaliteit boven kwantiteit. Liever Sutalo dan Beugelsdijk. Beugelsdijk is dan wel weer transfervrij...

6 augustus 2023 om 11:14

Deze jongen lijkt helemaal nergens in op Grillitsch. Andere positie, andere situatie, Grillitch was transfervrij en hier is een transfersom voor betaald, Grillitsch was totaal niet fit en kwam terug van blessures. Deze vergelijking slaat echt helemaal nergens op, het enige dat vergelijkbaar is, is dat ze beide uit een competitie in Duitsland komen (en dan ook nog een andere competitie).

6 augustus 2023 om 12:31

Van Hecke als opvolger van Timber hahah die heeft bij lange na niet het niveau wat Ajax moet nastreven.

Bij blessuregevallen scheelt dat weer tijd. Hoeft de arts niet van de bank het veld op te rennen.

Mooie goedkope backup voor sutalo als die ooit uit die gevangenis van Zagreb komt.
Valt me trouwens op dat als ze een onbekende jonge speler uit Brazilië of Argentinië halen mensen allemaal opveren en is het iemand die ze niet kennen uit een kleinere competitie in Duitsland dan is het ineens…. Gok? En wat is dit, en 2e Bundesliga dat kan toch niet. Alsof de competities in Argentinië en Brazilië het niveau PL aantikken. Blijf het toch apart vinden

6 augustus 2023 om 09:59

Ja denk je dat men blij wordt van een bijna 25 jarige Braziliaan uit de 2e competitie van Brazilië? En die nog nooit op het hoogste niveau heeft gespeeld?

6 augustus 2023 om 10:09

Wees blij dat hij 25 is en dat er niet weer zo’n jonkie binnen wandelt. Hij zegt het zelf ik heb altijd voor volle stadions gespeeld dus hij weet van wanten. Had vorig seizoen bijna voor Stuttgart gespeeld. Was ie dan wel goed genoeg geweest?

6 augustus 2023 om 11:01

Pietje van Almere City speelt ook voor volle stadions. En is je argument nu een fictieve situatie?

6 augustus 2023 om 10:02

Ik begin steeds meer mijn twijfels te krijgen of Sutalo wel daadwerkelijk komt. Met Ivanusec laten ze hun beste aanvaller voor een redelijk spotprijs gaan, terwijl ze bij Sutalo behoorlijk lopen te traineren. Iets zit mij daar gewoon niet lekker op het moment.

Zoals al eerder gezegd, deze jongen is op data gescout. Moneyball-principe. Kan niet anders. Niemand kent hem, echter zijn statistieken zijn goed.

Je kan het inderdaad met een Trauner aankoop vergelijken. Geen ster of iemand die opvalt maar gewoon iemand die zijn werk doet.

Kopsterk, dus offensief ook een wapen voor de spelhervattingen van Van den Boomen. Los van Alvarez scoorde Ajax amper uit corners bijvoorbeeld.

6 augustus 2023 om 10:11

Hij kan zelfs in de spits spelen… fijn zo’n breekijzer er bij te hebben als het nodig is

6 augustus 2023 om 10:25

"Niemand kent hem"

Hoezo? kijken 2e BL volgers met blinddoek? Kijken de scouts en Sven alleen studio voetbal?

Hoe zo niemand? Alleen al hier op VZ had je paar leden die voor hun plezier naar die competitie kijken.

6 augustus 2023 om 10:31

@MrKrillin - bijna niemand kent hem. Ik kijk heel veel voetbal en kende hem ook niet.

@soccerfan - soort Danzell Gravenberch, alhoewel die later echt alleen maar aanvaller speelde. Evander Sno doet mij ook een belletje rinkelen.

6 augustus 2023 om 10:50

Riddle

Bijna voeg jij nu toe he

Dat jij hem niet kent, zegt toch helemaal niets. Nogmaals er zijn mensen die 2e BL wel volgen en goede analyse hebben gegeven, zie onder ergens voorbeeld. Iemand noemt hem type Schuurs maar met mentaliteit.

Ajax moet niet spelers kopen die jij kent, maar gewoon spelers die het elftal in diepte en breedte sterker maken.

6 augustus 2023 om 11:04

Type Schuurs is al onzin. Als je beelden kijkt van deze jongen zie je dat hij het van zijn duelkracht moet hebben, waar Schuurs vaak als een slappe zak het duel in ging terwijl hij fysiek sterker is. En Schuurs is meer een voetballende verdediger, waar deze jongen zich meer op het defensieve richt.

Geen idee waarom je meerdere paragrafen wijdt aan het feit dat ik hem niet kende. Verder ben ik louter positief over hem na het verdiepen in data en beelden.

6 augustus 2023 om 11:33

Kleine aanvulling op mijn post: ik kan zien waarom je zegt Schuurs met mentaliteit. Schuurs had ook een goed schot wat deze jongen ook heeft. En met mentaliteit doel je wel je fysieke kracht inzetten in de duels, waar Schuurs dat niet doet. In Italië zie je Schuurs dit veel beter doen bij Ajax. Alsof hij meer zelfvertrouwen heeft.

Wat wel een groot verschil is, is snelheid. Schuurs was relatief traag en oogde nog trager.

Ik zou eerder zeggen, een Bassey maar voetballend beter. Bassey had de duelkracht en snelheid wel, maar voetballend was het slecht. Onder druk was het paniek. Deze jongen levert de bal netjes in of trapt hem op.z'n Italiaans over de zijlijn.

Blij met de aankoop. Eindelijk weer fatsoenlijk lengte in de verdediging.

Al deze reacties… wat zou het wat zijn als deze jongen ondanks zn leeftijd een prestatie neerzet en voor 50+ miljoen vertrekt. Dan zou diamantoog zich echt onsterfelijk maken. Altijd een kleine kans met of zonder toeval

Het woord verdediger zegt het al. Je moet kunnen verdedigen. Goede lengte, goede kop(kracht). Dit heeft de huidige verdediging volgens mij nodig. Genoeg kwaliteit op het middenveld en voorin om doelpunten te maken. Nu nog Sutalo halen, een spits, een rechtsback en we worden kampioen.

Wel grappig als feyenoord of Psv een speler halen van tussen 500.000 en 2 of 3 miljoen hoor je niemand .
Vooral feyenoord was een koopjes jager op timber na vorig jaar waren het vooral spelers van onder de 2 miljoen .
Waar ze uiteindelijk kampioen mee zijn geworden .
Maar als ajax een paar transfervrije spelers halen en een speler van onder de 5 miljoen is het niks voor de bank bla bla bla .

6 augustus 2023 om 10:54

Wel grappig inderdaad. Al is 3 miljoen voor PSV en Feyenoord al snel een grote aankoop.

Het lijkt er tot nu toe op dat Ajax zich weer alleen in de breedte versterkt. Tot nu toe net als vorig jaar; geen kwaliteitsimpulsen terwijl er al veel meer dan voor 100 miljoen verkocht is. Logisch dat de club afdwaalt van wat ze zeggen te willen!

6 augustus 2023 om 11:25

Je weet dat augustus nog niet voorbij is hè? En alvarez en Kudus en daramy staan nu nog steeds onder contract bij Ajax.

Ik woon in het buitenland en zie veel wedstrijden van 2. Bundesliga en in deze competitie is hij duidelijk een van de betere verdedigers. Hij is lang, relatief snel, kopsterk, goede tackle, okay passing waardoor bal vaak wel van A naar B komt en af en toe een verrassend goed schot. En een duidelijke Balkan 'dit win je niet van mij'-mentaliteit. Het zou zomaar een schot in de roos kunnen worden.

Hij speelde vorige week mee met St. Pauli bij Kaiserslautern. In een driemansdefensie was hij linkscentrale verdediger. Hij zag er wat ongelukkig uit bij de (1-1) tegentreffer maar zijn team won dankzij een penalty: 2-1. Wat me wel opviel is dat hij hard maar relatief schoon speelt. Ik heb het nagekeken: hij pakt slechts eens in de 6-7 wedstrijden een gele kaart.

Als ik hem zie, dan denk ik niet meteen: daar loopt een Ajax-verdediger. Bij mij bekruipt een gevoel van: ' Schuurs maar iets sneller en iets minder houterig en welzeker meedogenlozer.' Daarentegen heeft Ajax afgelopen seizoen een dergelijke verdediger echt gemist in het centrum en dat gemis heeft ons veel tegendoelpunten gekost. Dus zo'n type verdediger is geen overbodige luxe, zeker niet voor twee miljoen.

De vraag is wel of hij direct op dit niveautje hoger mee kan. Een topspeler van 2. Bundesliga kan doorgaans goed mee bij een subtopper in de Eredivisie. Dus de stap die Medic maakt is wat groter.

Ik denk dat het uitgesloten is bij Ajax, maar met vleugelbacks van wat gebrekkige kwaliteit en vorm zou je nu wel een mooie 3-5-2 formatie kunnen maken. Sutalo en deze Medic, aangevuld met Rensch, Hato of Aertssen. Benji en Branco (of Vos) als controleurs. Forbs op rechts, Bergwijn op links en een 10 achter spits Brobbey.

6 augustus 2023 om 10:29

Dank voor je bijdrage! Hier heb ik tenminste wat aan ipv zomaar wat zeggen.

Ik moet zeggen ben altijd bij Ajax een Schuurs fan geweest. Vaak opgenomen voor hem. Was wel gecharmeerd van zijn spel.

Dus als ik lees iets betere versie van hem en belangrijker nog een killer mentaliteit dan ben ik zeer blij. Schuurs probleem was dat net iets te vaak lief was.

6 augustus 2023 om 10:35

Bedankt voor deze analyse.
Ik wacht af totdat ik hem heb zien spelen bij Ajax.
Voor nu denk ik persoonlijk dat hij gehaald is als backup voor een nog te halen rcv

6 augustus 2023 om 11:00

Kan hij ook als back? Kan die blijven staan als Sutalo komt (of iemand anders wat waarschijnlijker lijkt).

6 augustus 2023 om 11:41

Ik zie hem niet als back, nee. Hij is relatief snel voor iemand van zijn lengte, maar het is niet iemand met snelheid of een dribbel die nodig is aan de zijkanten.

6 augustus 2023 om 13:33

Dank voor de interessante bijdrage. Klinkt in ieder geval voor het lage bedrag dat er betaald is als een prima aankoop. Ik vond de vergelijking met Schuurs wel grappig, daar je deze jongen beschrijft met iemand met een 'dit win je niet van mij' mentaliteit daar Schuurs bij Ajax vaak toch wel als een juffrouw stond te verdedigen. Verder klinkt het wel erg positief moet ik zeggen.

Hoor van een vriend die elke 2 weken in het stadion van St. Pauli zit dat we een steal hebben in deze man. Schijnt echt goed te zijn, hopelijk zitten hij en Diamantenaugen goed!! Ben zeer benieuwd, hij is lekker groot en sterk. Mag ook wel eens.

Dit zou nog wel eens een schot in de roos kunnen zijn al wordt het natuurlijk afwachten. Niemand verwacht het en onderschat hem want het is Bundesliga 2, alsof dat een hele slechte competitie is. St Pauli is een mooie volksclub met een stadion met 30k zitplaatsen. Alleen Ajax, Feyenoord PSV en Twente hebben zo'n capaciteit. Ik ga er dan ook vanuit dat hij daar niet snel van onder de indruk zal zijn. De rest komt in de Eredivisie niet eens in de buurt qua capaciteit. Voor 2 miljoen is het absoluut een gok waard. Ik ben benieuwd en laat me graag verassen.

Heel goed. Back up cv kon zeker geen kwaad. Klein bedrag, schijnbaar goed profiel.

Voor die prijs kan het geen kwaad om zo’n iemand erbij te hebben. Aertssen moet gewoon bij Jong Ajax zich rustig ontwikkelen en deze kerel wordt waarschijnlijk gewoon back-up als Sutalo gaat komen. Wel mooi dat er iemand komt want die positie was niet best ingevuld. Kijken wat deze kerel er bij Ajax wat van kan in de komende wedstrijden.

Wat zeuren we nou, hij kost maar 2 miljoen en is gewoon back up voor hopelijk die kroaat.
Doorschakelen en nog wat halen

De Balkan regeert weer bij Ajax… of er moeten heel serieuze problemen zijn want dit kan dus echt niet

6 augustus 2023 om 11:05

hoezo niet?

ben er wel blij mee. Zei ook paar geleden dat Ajax veel meer en eerder daar moet scouten. Kijk eens in het topvoetbal wat voor heerlijke spelers daar vandaan komen. Nu en in het verleden.

Lijstje is lang

Liefst zie ik ook toptalenten van 16 al aangetrokken worden.

6 augustus 2023 om 11:23

Dit kan wel. Vind je het niet een beetje discriminerend? Waarom mogen we wel op de Braziliaanse en Argentijnse toer maar nu een keer niet op de oost Europa toer. Die gasten daar hebben we mentaliteit en dat missen een hoop Nederlandse spelers.

6 augustus 2023 om 11:45

@Soccerfan_1 met je eens.
Als je ziet met hoeveel passie, inzet enz een wedstrijd in gaan, daarom vindt ik het ook fijn dat je er 1 of 2 van zulke gasten bij eb.
De Davids, Wouters, Israels en van Bommels zijn er gewoon niet meer in Nederland

6 augustus 2023 om 12:03

Inderdaad wat Soccerfan zegt: onder Veldmate en Overmars gingen we vaak naar Latijns Amerika.

Nu heb je met Mislintat iemand uit Duitsland: over het algemeen kijken Duitse clubs veel meer in Centraal en Oost Europa. Mislintat zelf heeft op zijn beurt een goed netwerk in Japan. Maar wat is daar mis mee?

Met Tadic was er een voltreffer uit de Balkan, Pantelic ook. Met Gudelj en Sulejmani was het minder overtuigend maar die waren gehaald op basis van prestaties in de Eredivisie, Didulica was een degelijke keeper, Vasovic speelde twee Europese finales. Ik zou juist zeggen dat Ajax een vrij gelukkkige hand heeft als het gaat om spelers uit de Balkan, voornamelijk Servie / Joegaslavie.

Sutalo zal wel komen na de kwalificatie rondes.

Koopje let op deze man gaat precies zijn wat we nodig hebben. Een slager naast Hato, deze man gaat Luukje opvreten

Ajax haalt dit seizoen een soort van Heerenveen aankopen buiten die jongen van City (al moet die het ook nog maar bewijzen). Tahirovic, van den Boomen, Medic en die keeper, allemaal subtop aankopen. Ajax hoort toppers te halen voor de basis wanneer de jeugd (nog) niet goed genoeg is. De backups horen spelers uit je eigen opleiding te zijn. Een Rensch, Hato en Vos horen op de bank achter echte toppers in de basis.

De beste aankoop sinds jaren. Wie heeft Chivu nog in herinnering? Zegt de naam Maxwell en Trabelsi mensen nog iets? Waren ook geen beulen voordat ze bij Ajax waren. Hebben mensen ook al nagedacht over het feit dat men een Kroaat binnen gaat halen om een andere Kroaat over de streep te trekken. Als Rulli weggaat wordt het een dubbel deal, Livakovic staat ook op het lijstje bij Ajax....Oh ik zeg iets nieuws? Off topic: wat ik hier ook lees is dat er veel jaloezie is over het feit dat een mislukte speler bij Ajax net zoveel opbrengt al een topverdediger van de kampioen. Een mislukte speler voor meer wordt verkocht dan de aanvoerder van de kampioen, dat is wat ik lees. Gewoon jaloers en ga gewoon naar het beleid van je eigen club kijken voordat je deze afkraakt van een andere club. We gaan het dit seizoen zien, wordt Ajax kampioen doen ze dit met de door vele opgenoemd slecht beleid en slechte selectie..

Die jongen is nog verrassend technisch voor zijn lengte. Oogt als slager. Ben benieuwd. Kan zo maar een een verrassing worden. Hato wordt gewoon linksback. Je hebt mannen nodig en geen jochies.

De beste verdediger van de 2e (tweede) Bundesliga.... Tja......Aan de andere kant: geen grote schoenen te vullen, veel slechter dan Bassey kan ie het niet doen.

Middelmaat en back-ups heeft nooit gewerkt bij Ajax en zal ook nooit werken. Daar zijn zelfs talloze rapporten over geschreven.

Had Ajax liever een aanstormend talent kunnen aantrekken als je toch goedkoop wilt shoppen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren