Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax-fans verrast door besluit over Klassieker: 'Donderslag bij heldere hemel'

Laatste update:

Ajax zou sowieso drie jaar lang geen supporters meenemen naar uitwedstrijden tegen Feyenoord en dinsdag werd bekend dat alle Klassiekers, dus ook die in Amsterdam, voorlopig zonder uitfans gespeeld zullen blijven worden. Volgens de KNVB was dat in overleg met de clubs, de bond en de supportersverenigingen besloten, maar de vraag is of die berichtgeving wel juist is.

/

De supportersverenigingen van Ajax wisten in ieder geval van niets. "Dit komt als een donderslag bij heldere hemel'', zegt Erol Erdogan van de Supportersvereniging Ajax tegen het ANP. "Wij zijn niet bij het overleg betrokken." De Feyenoord Supportersvereniging werd wel vooraf op de hoogte gesteld, maar is ook niet betrokken geweest bij de besluitvorming.

In 2009 besloten de burgemeesters van Rotterdam en Amsterdam om vijf jaar lang geen uitsupporters toe te laten bij de wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord en dat verbod zou dit jaar dus eindigen. De bekerfinale tussen Ajax en PEC Zwolle, waarbij de supporters van de Amsterdamse club voor tienduizenden euro's aan schade aanrichtten, maakte echter een einde aan het plan om weer uitsupporters te verwelkomen bij de Klassiekers.

De genomen beslissing is logisch

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
16 september 2014 om 20:20

Dieptriest... het verbod werd ingevoerd vanwege spreekkoren.. ik was er die wedstrijd bij als neutrale kijker en het viel allemaal reuze mee.. ik zat laatsts bij ado - feyenoord... nou dat was nog veel erger.

16 september 2014 om 21:56

Dat was misschien de druppel maar het is altijd problematisch geweest tussen beide supportersgroepen. Op een veel erger (en zelfs dodelijk) niveau vergeleken met ado.

16 september 2014 om 20:21

Drama queen. Zeer terechte beslissing dit. Het is aan de hersenlozen om te laten zien dat ze heel af en toe hun hok uit kunnen zonder schade aan te richten. Zolang incidenten zoals bij de bekerfinale voorkomen, zero tolerance.

16 september 2014 om 20:22

Lol dan kun je naar de meeste wedstrijden geen uitsupporters mee meenemen. Tegen ajax zijn er elke wedstrijd wel spreekkoren

16 september 2014 om 20:25

Hou toch op, het vuurwerk was dom, maar ook als er geen vuurwerk was gegooid had de Knvb wel wat gevonden om alsnog geen uitsupporters toe te laten.

Angsthazenpolitiek

16 september 2014 om 20:26

Gedraag je naar eens een keer . Ipv schuld afschuiven . De meeste malloten die dit doen zijn gewoon vader enzo . On. Klassieker zonder supporters is wel jammer maar wedstrijd wordt er niet minder belangrijk door.

16 september 2014 om 20:39

@ Frelba, het schijnt volgens ajaxshowtime een besluit van beide burgemeesters te zijn geweest, zonder verdere partijen. Aboutaleb en vd Laan kunnen dus aangekeken worden op deze beslissing.

16 september 2014 om 20:59

Was te verwachten, beide supportersgroepen willen niks liever dan uitsupporters mee, ik denk zelf dat het mogelijk is, met bus combi's en buffervakken kan er weinig gebeuren, als je ziet dat het bij ons tegen Twente, PSV en ook besiktas ( Liepen in een corteo vlak langs het stadion ) goed gaat word het tijd een nieuwe kans te geven.

16 september 2014 om 21:13

Niks ervan. Geen buffervakken, geen buscombi's, geen gigantische inzet van politie. Allemaal dure maatregelen omdat een stelletje hersenlozen zich niet volwassen kan gedragen. Wat mij betreft zien dat soort idioten nooit meer een stadion van binnen.

16 september 2014 om 21:15

Ik heb het over de tienduizenden euro's aan schade die de hersenlozen hebben aangericht bij de bekerfinale.

16 september 2014 om 22:14

Dat is wel erg makkelijk om te zeggen. Die idioten tijdens de bekerfinale hebben de deur die op een kier stond dichtgegooid. Dan zeggen dat de partijen die daarover oordelen wel een andere reden hadden gevonden om de uit-supporters tijdens de Klassieker te weren is voorbarig en getuigt van het aannemen van een slachtofferrol en een weinig proactieve houding.

18 september 2014 om 07:49

Als je het zo stelt kunnen er nergens meer uitrupporters komen, maar jij zal wel nooit in een stadion komen.

16 september 2014 om 21:30

Slaat nergens op dit, Aboutaleb en van de laan moeten lekker oprotten. Ze kunnen niet eens een wedstrijdje normaal laten verlopen. Er gebeurd tegenwoordig bijna niks meer, op een paar spreekkoren na, maar wat boeit een paar spreekkoren nou? Dat hoort er gewoon bij die haat naar elkaar.

16 september 2014 om 21:36

Nee, dat hoort er niet bij. En Aboutaleb en van der Laan kunnen waarschijnlijk prima naast elkaar de wedstrijd bijwonen zonder elkaar de hersens in te slaan. Het is niet andermans verantwoordelijkheid dat de hersenlozen niet in staat zijn zich normaal te gedragen.

16 september 2014 om 21:57

'Die haat naar elkaar', 'hoort er gewoon bij' als ik dit soort uitspraken lees is het misschien maar beter dat er geen supporters bij zijn.

16 september 2014 om 22:02

Dit beleid toejuichen getuigt niet echt van enig intellect en dan heb je het over anderen die volgens jou 'hersenloos' zijn. Je zou zo zelf tussen die korfballende bobo's plaats kunnen nemen.

Waarom zou je een hele groep straffen terwijl je gewoon de raddraaiers moet aanpakken? Volgens mij is dit overal ter wereld zo, alleen de Nederlandse politiek, politie en justitie kunnen er niet mee omgaan. Daardoor schuiven ze het probleem af op de voetbalsupporters. Hier kunnen ze niet eens een wedstrijd in goede banen leiden terwijl de veel grotere wedstrijden in de wereld zonder al te veel problemen verlopen. Daar worden de echte supporters namelijk beschermt en de raddraaiers aangepakt! Als je hier je club, vol liefde en passie, overal steunt en af en toe een keer te ver gaat wordt je gezien als een crimineel. Als je hier een keer vuurwerk afsteekt in een stadion of betrokken bent bij een ouderwets vechtpartijtje ga je een paar dagen de bak in terwijl er niets wordt gedaan aan jodenhaat, christenhaat en waar je als jihadstrijder na 2 dagen weer op vrije voeten staat en IS open en bloot op straat haat, moord en doodslag mag verkondigen. In zo'n land leven we nu, het lachertje van Europa en de rest van de wereld.

16 september 2014 om 22:12

Als je 'af en toe een keer te ver gaat', ben je ook een crimineel. Lijkt me nogal simpel. En dat er andere problemen in onze samenleving zijn, is geen reden om niets aan de hersenlozen te doen. Je vergelijking slaat kant noch wal.

16 september 2014 om 22:37

Zou een leuke verdediging zijn als je voor de rechter staat. "Ik deed het maar af en toe, edelachtbare." Zou Mohammed B. die geprobeerd hebben?

17 september 2014 om 00:20

Als Mohamed B terecht zou staan voor de daad van een ander, en hij betoogt dat die ander het maar af en toe doet en dan lijkt me dat een prima argument om hem zelf niet te straffen . Raddraaiers straffen is prima, kan volgens mij niemand op tegen zijn. Maar dan hoor je die raddraaiers aan te pakken en niet een veel grotere groep. Dit beleid zie je zover ik weet nergens anders en voortzetting is een teken van politieke zwakte.

17 september 2014 om 10:18

2 Amsterdammers bij elkaar dus dat zal inderdaad geen probleem zijn.
Het is een schande dat we een amsterdamse burgemeester hebben in Rotterdam.

16 september 2014 om 21:48

Voor de supporter een zwartedag, voor de gemiddelde foxsportkijker een onbelangrijk onderwerp. Hogere prijzen , doelloze combis. Maar echte problemen in onze maatschappij wegkijken. Welkom in Nederland.

16 september 2014 om 22:10

Hadden ze zich maar tegen pec moeten gedragen, als ze zich in de kuip al niet kunnen gedragen tegen pec hoe zal dat wel niet zijn als ze in de kuip tegen feyenoord moeten ?

Ik ga zelf ook veel liever naar de klassieker met uit supporters omdat het veel meer sfeer brengt maar ze hebben het helemaal aan zichzelf te danken. Dan hadden die ''supporters'' zich maar moeten gedragen.

16 september 2014 om 20:20

Helemaal gelijk in. Begrijp ook niet waatom ze er moeilijk over doen. Dit was wel te verwachten. Achter slot en grendel plaatsen die verdwaalde supporters. Echt jammer dit.

Haha, en die bekerfinale was ook zeker 1 grote waas waar niemand nog iets van af wist?

16 september 2014 om 20:19

Ja echt ongelovelijk dat dit een verrassing voor ze is. Te dom om te poepen is dat volk.

16 september 2014 om 21:24

Glory,

Over welk volk heb jij het? Die paar supporters die het in de bekerfinale verziekt hebben of bedoel je alle Ajacieden.

16 september 2014 om 22:12

Nou het waren echt geen 'paar' supporters. Het was wel degelijk een grote groep van die malloten. Dat is dus ook het volk dat hij bedoelt.

17 september 2014 om 08:51

Pak em beet heel vak 410. Passie voor je club oké maar hoe die gasten zich gedragen... Wat een clowns

17 september 2014 om 10:19

@hootch, helaas is het een groot deel van de ajacieden die vol haat zit tegen Feyenoord.

16 september 2014 om 21:00

@jansen

Eens, dat was juist hét moment om te laten zien dat ze zich konden gedragen in de Kuip. Maar schijnbaar hadden ze dat niet door daar. Belachelijk.

16 september 2014 om 21:31

Je mag tegenwoordig ook niks meer...

17 september 2014 om 00:14

Hoezo mag je niks meer? Je hoeft niet naar het voetbal te gaan en je te gedragen. Je kan ook lekker thuis blijven als je zo nodig vuurwerk af wil steken. Of ga lekker met je groepje 'supporters' gezellig bij iemand thuis een biertje drinken, om elkaar vervolgens allemaal ziektes toe te wensen en als toetje elkaar het ziekenhuis in te slaan. Opties zat hoor, maar jullie (ik neem aan dat je ook zo'n type bent, aan je reactie te zien) vinden dat je zoiets moet doen bij een voetbalwedstrijd, waar ook gewoon normale mensen komen. Ja, dan kom je helaas van een koude kermis thuis, want dat hoort daar niet.

17 september 2014 om 08:35

@frbram93

Je mag genoeg, maar om belachelijk veel vuurwerk het veld op te gooien, en ander mans eigendommen te vernielen is gewoon not done. Terechte straf, ik hoef dat volk ook niet meer in de Kuip te zien.

@nijgeth

Ik voel me totaal niet aangesproken tot jouw post, ookal zeg je 'jullie'.

17 september 2014 om 13:49

Mijn reactie was dan ook een reactie op Frbram93.

Blijf het toch heel vreemd en puur Knvbvinden dat Ajax nog niet eens een straf opgelegd heeft gekregen voor dat twee keer vuurwerk gooien op het veld. Alleen de schade moesten ze tot op heden betalen maar verder helemaal niets. Als een andere club dit had gedaan dan hadden ze allang een zeer zware straf gehad.

16 september 2014 om 20:21

Is dat zo? Hoeveel straf heeft FC Twente gehad voor vuurwerk gooien en aanstekers naar Toby Alderweireld dan?

Volgens mij is dit typisch weer zo´n kinderachtige reactie om Ajax onderuit te halen.

16 september 2014 om 20:26

Ja daar heb jij een puntje. Daar is Twente gewoon mee weggekomen.

16 september 2014 om 20:26

Ik geloof dat Twente afgelopen jaar genoeg boetes heeft gekregen van de Knvb.

Hoe zit het trouwens met dat spandoek van Ajax? Nooit meer iets van gehoord terwijl dat een stuk kwetsender was dan het hasj, coke en pillen doek waarvoor Twente bijna direct beboet werd.

Ajax heeft in dat opzicht helemaal niets te klagen over de voorkeursbehandeling die het telkens weer krijgt van de Knvb.

16 september 2014 om 20:27

Zoek nog maar even foto's op hoe de Kuip eruit zag na die wedstrijd. Het veld, de wc's en de tribunes hebben et allemaal moeten ontgelden. Bovendien wordt Vermeer nu toegezongen in plaats van bekogeld door eigen supporters

16 september 2014 om 20:29

Leuk voor jou dat jij dat zo vreemd vind, maar dat boeit me niks hoor, leer er maar mee leven dus.

Maar verder, zoek jij dan maar eens op wanneer ze een boete hebben gehad!! Enige dat ze hebben gehad is dat 90.000 euro aan prijzen geld is achter gehouden door de knvb vanwege de schade die ze in het stadion veroorzaakt hadden.

Als Feyenoord of ADO Den haag bv dit had gedaan dan zouden ze misschien niet eens dit jaar mee mogen doen aan de beker of zoveel beker wedstrijden zonder publiek. En dikke boete erbij op. Net zoals veel andere clubs die zouden krijgen.

16 september 2014 om 20:47

Vakkie-L. Die 90.000 is dan toch gewoon de boete slimmerik. Verschil tussen spandoek Twente en Spandoek Ajax, was dat het spandoek van Twente in 1 geheel naar binnen was gebracht en die van Ajax in meerdere delen aan het zicht van de bewaking onttrokken. Knvb oordeelde dat Ajax het op die manier onmogelijk heeft kunnen controleren.

16 september 2014 om 21:21

90.000 euro daar voelt niemand wat van. dat bedrag is een schijntje met wat Ajax supporters hebben aangericht de laatste jaren. Het is gewoon een feit dat Knvb Ajax vaak de hand boven het hoofd houdt!

16 september 2014 om 21:36

Inkajacied, die 90.000 is geen boete maar de schade aan het veld en de kuip. De boete en straf gaan jullie nog krijgen!!

16 september 2014 om 22:00

Volgens mij straft de knvb geen enkele club zwaar. Als het hier wel naar riekt dan kunnen de clubs gewoon in beroep gaan bij een rechter.

16 september 2014 om 23:51

Laten we eerlijk wezen toby lokte het ook uit met zijn provocerende gedrag. Het was geen aansteker maar een muntje.

18 september 2014 om 10:52

Jij moet beter leren lezen slimmerik!

Goh wat een verrassing.. Laffe burgemeesters en idiote supporters. Zou graag eens naast een ajacied willen zitten tijdens een klassieker...

RIP klassieker. Ik betwijfel of dit ooit nog goed gaat komen.

Die kneuzen die zich niet kunnen gedragen zorgen hier keer op keer voor, waarom moet altijd alles zo vol agressie en haat? waarom niet een leuke sfeer maken en enthousiast supporten?

16 september 2014 om 20:28

Maar de normale fans zijn alsnog de lul. Al kost de wedstrijd 2 miljoen euro aan politiekosten, pak iedereen op die ook maar iets van een scheet laat en zet ze twee weken vast. Gooi er 100 camera's op en wie ook maar het woord k*** gebruikt gelijk vijf jaar schorsen. Het is in en in triest dat deze wedstrijd niet met twee supporters groepen gespeeld kan worden. Dat is net zoveel de schuld van deze supportersgroepen, als dat van de clubs, gemeente en overheid.

Ik zie tegenwoordig veel stickers met ''stop stadionverboden''. Nu weet ik dat er een flink aantal zijn die wat overdreven zijn of zelfs geheel foutief zijn, maar ook al was 51% niet meer dan terecht, dan nog heb ik er vrede mee. Kom op zeg. Er slopen er een paar het stadion en dan is het niet mogelijk om iedereen te achterhalen, vast te zetten, alles laten betalen en nooit meer toelaten in voetbalstadions? Moet je voor de gein eens de plee van een Hema slopen. Dan heb je meer problemen dan een half stadion verbouwen.

16 september 2014 om 20:46

Ja helaas werkt het wel zo, ik ben ook een voorstander van harde stadionverboden voor diegene die zich misdragen. De rotte appels eruit halen.

Blijkbaar hebben een aantal 'supporters' het geheugen van een goudvis. Zo lang geleden was die bekerfinale nu ook weer niet. Tsja, mompel iets over billen verbranden en bladeren.

16 september 2014 om 20:28

Hahah blaren bedoel je? Helemaal gelijk heb je. Ik mis de uitsupport verder ook totaal niet.

16 september 2014 om 20:47

Neen hoor. Beide zijn correct. Wel moet je bij formeel gebruik 'bladeren' gebruiken.

Bladeren kan je eigenlijk nooit verkeerd gebruiken, blaren wel.

17 september 2014 om 13:48

Op de bladeren zitten klopt niet. Het is toch echt op de blaren zitten.

Ik vind dit nergens op slaan.... 5 jaar is genoeg straf geweest. Laat ze het toch weer 1x proberen,

16 september 2014 om 20:23

Laatste keer dat Ajaxfans in de Kuip waren (bekerfinale) hebben ze toch weer keurig laten zien daar nog zeker niet aan toe te zijn.
Hoe zeer ik het ook betreur, omdat je bij zo'n wedstrijd supporters van twee teams wil hebben, kan ik goed begrijpen dat het nog niet gebeurt.

16 september 2014 om 21:20

Ik kan mij nog de laatste Klassieker herinneren in De Kuip. Na afloop van de wedstrijd was De Kuip geen stadion meer maar een vuilnisbuil vanwege het bekogelen van Ajax-spelers.
Dus ook Feyenoord-supporters hebben laten zien dat ze er niet aan toe zijn.

16 september 2014 om 21:38

Hootch stop met het verdedigen van die paar hersenloze. De bekerfinale was de directe aanleiding voor dit besluit. Zo en nu ga ik stoppen met het lezen van onzige reacties en gaat lekker naar me mandje.

17 september 2014 om 21:55

Kun jij aangeven waar ik iemand in verdediging neem? Ik zeg alleen maar dat ook Feyenoorders zich niet kunnen gedragen. Maar dat zie je aankomende zondag wel. Frank de Boer zal wel weer een beker bier moeten ontwijken net zoals vorig jaar.

Sorry hoor keur dit wangedrag echt niet goed. Maar een klassieker zonder uitfans is gewoon veel minder leuk. In andere landen bij derby's etc etc worden er ook zovaak gevochten etc. Maar mogen de fans nog altijd elk jaar komen. Misschien is de overheid en de Knvb gewoon bang en gierig om extra politie intezetten.

16 september 2014 om 20:43

Dus omdat er in andere landen idioten wonen moeten wij dat ook maar toestaan? Hou op zich, ik vind het belachelijk dat heel Nederland zoveel moet betalen voor politie inzet opdat die idioten hun gang kunnen gaan...

Was te verwachte. Niet alleen vanwege die diep en diep trieste actie tijdens de beker, waar zover ik weet ajax nooit voor bestraft is terwijl er vanuit Roda deze week nog een brief kwam dat er tal van boetes binnen kwamen vanwege spreekkoren en vuurwerk...
Nee, belangrijkste in dit besluit is waarschijnlijk dat die idioten van de supportersverenigingen het goed gingen praten en af doen als iets kleins. Dan geef je ook een teken af dat je totaal incapabel bent en totaal geen besef hebt van fatsoenlijke normen en waarde. Terechte beslissing dus. Het wordt tijd dat supportersverenigingen eens de eerste zijn die al deze randdebielen aangeven bij de politie in plaats van ze te beschermen door ze op te nemen in een groep waarin identificatie moeilijk is.

Echt zonde, supporters horen erbij. Wel raar dat de een wel en de ander niet op de hoogte was.

Op zich ben ik het wel eens met de beweegredenen om de supporters niet meer toe te laten. Er is aangetoond dat er constant enorme schadeposten ontstaan waar de thuisclub voor opdraait! Waar ik alleen niet tegen kan is het feit dat het ook bij andere clubs en wedstrijden gebeurt en dat daar nooit word ingegrepen. Daar worden dan altijd extra maatregelen getroffen om het zo goed mogelijk te laten verlopen. Waarom kan dat dan niet voor de mooiste derby van de eredivisie!!!! Het hele land kijkt uit naar deze wedstrijden!! Gewoon wat meer controle en ik denk dat de leiders van beide supportersgroepen echt wel hun medesupporters rustig kunnen houden waardoor er weer reclame kan worden gemaakt voor de eredivisie!

Wij zijn gewoon een sneu landje. In andere landen zijn minstens zulke beladen wedstrijden en wat dr ook gebeurt; met supporters! En dan ook nog es t enige land met 6 kunstgrasvelden. Lachwekkend.

Mokumse humor? Never underestimate the predictability of stupidity...

Is dit de 'speciale' afdeling van de supportersvereniging? Heldere hemel? Volgens mij hing er een wolkenveld ter grootte van het hele land. Als je dit niet had zien aankomen ben je (zacht gezegd) geen helder licht. Wel erg jammer dat dit nodig is, maar helaas bewijzen elke keer een stel zwakzinnigen niet om te kunnen gaan met hun emoties. Zonde, want de jongens die dit doen houden totaal niet van het spelletje, maar hebben een uitlaatklep nodig voor hun miserabele leventjes. Jammer, jammer, jammer.

Een donderslag bij heldere hemel? Alsjeblieft zeg, zelfs een kind had dit kunnen zien aankomen. De bekerwedstrijd tegen Zwolle was wat mij betreft echt een dieptepunt, en het was zeker niet het eerste incident rondom Ajax. Dat ze (de kleine groep die het voor de fatsoenlijke mensen verpest) zich eerst maar eens normaal leren gedragen. Zolang je als clubs niet garant kunt staan voor de veiligheid vind ik het niet meer dan logisch dat dit besluit genomen word,

17 september 2014 om 07:22

Vlgs mij gaat t niet om t besluit, maar om t feit dat de supportersvereniging niet gekend is in de beslissing, waar de KNVB claimt van wel.

Ironisch dat hij het over een donderslag heeft

Klassieker is dood al jarenlang! Bedankt politie politiek, gemeente bestuursleden etc. Vijf jaar was al belachelijk. Niet eens een nieuwe kans geven? De incidenten die plaats vonden waren buiten deze wedstrijd. Nikst in 2009 ok. Een jaartje was genoeg geweest Ga lekker door met de bekrompen politiek. Laat jihadstrijders, pro Isis aanhangers lekker paraderen door de stad met hun vlaggen en hun spreuken over dood, moord en verderf. Grijp niet in hoor! Maar een klassieker in goede banen leiden kan niet. Sta je een biertje te drinken met je maatje word je geprovorceerd door de ME , ben je lid van een criminele organisatie, krijg je een stadionverbod, word je opgepakt etc etc. Toppie vooral zo doorgaan. Zullen we maar stoppen met betaald voetbal politiek? Dat is wat jullie willen toch. Vind je het gek dat je tegen reacties krijgt met een beetje zang, teksten, Bengaals vuurwerk wow. Aanpakken die schoften. Of blijven we de groeperingen steunen die een vliegtuig met 300 onschuldige mensen naar beneden schieten, of moord en dood van onschuldige westerse wonende mensen die niet met een bepaald geloofsovertuiging leven. Steun vooral die demonstraties. Grijp niet in hoor! Dat doen we wel bij het voetbal publiek.

Goh gek hè na de Knvb beker finale? Stel hypocrieten.

Engelse versie maar invoeren van stadionverboden? Doe je iets verkeerd zit je voor, tijdens en na de wedstrijd lekker in de cel ipv de beest ut te hangen rond het stadion! 1.5 uur voorafgaand aan de wedstrijd melden op het politiebureau, kom je er niet, komen ze naar je huis om te onderzoeken en indien je er bent opgehaald. anderhalf uur na de wedstrijd kom je weer vrij. En dat soort stadion verboden gelden meteen 10 jaar en het minste vergrijp meteen weer 10 jaar erbij.
Daarom zijn de engelse wedstrijden ook zo vol sfeer, ze proberen het bijna niet eens meer! Hersenloze mensen zitten er niet meer (of ze zitten er wel maar gedragen zich)

Plus het feit dat er daar veel beter word gecontroleerd op spullen. Als je hier halve granaten meeneemt merken ze die niet eens op... Beveiliging van nix hier!

"wij zijn niet bij het overleg betrokken"

En dat is volkomen logisch toch? Die "supporters" van Ajax' kant hebben het er zelf naar gemaakt, en dan moet er ook nog worden overlegd? Omgekeerde wereld zeker. Hadden ze zich maar moeten gedragen.

16 september 2014 om 22:36

Ja dat is waar maar, die gasten staan daar los van horen bij de normalen supporters.

Ik weet niet wanneer die Ajaxsupporters het nou leren om zich te gedragen in en rondom het stadion. Nu duurt het alleen maar langer voor er uit-supporters mee mogen. Ik ben ook zelf Ajaxsupporter maar ik schaam me dood voor dat kleine gedeelte die het voor een grotere grep verpesten. Ik vraag me af waarom de supporters niet gewoon gezellig naar hun cluppie gaan kijken en steunen. Maak er een leuke sfeer van i.p.v. elkaar het leven zuur te maken. Jullie geven de Knvb alle redenen om zulke sancties te nemen. Ga eerst bij je zelf te raden of dit is wat je wilt??

Feyenoord supporters zijn er ook niet bij betrokken dat zegt genoeg over de Knvb en Gemeentes binnenkort mag Ajax niet meer naar Ado en Utrecht en Feyenoord naar Heracles......

tsja. hoe lullig het ook is, het is blijkbaar nog altijd nodig.

Zolang de supporters zich als kleine kinderen gedragen, moeten ze ook maar zo behandeld worden.

16 september 2014 om 23:01

Edit. Ja ik weet dat het maar een klein deel van de supporters is, maar zo werkt het leven nou eenmaal.
en anders moeten de supporters zelf eens optreden. zij weten immers donders goed wie de onruststokers zijn.

Goed besluit , en waarom ze überhaupt de supporters inlichten snap ik niet. Maatschappelijk is het heel verantwoord. Iedereen heeft het zwaar in de portemonnee en dan moet je 2x enorme kosten maken wat politie inzet betreft en laat ik de extra kosten niet opnoemen zoals vernielingen in de treinen, stadion en in het laatste geval grasmat. Nee goed dat ze het zo houden lekker rustig hier in Amsterdam en het is maar voetbal....

Ajax heeft zich weer zo misdragen tijdens de bekerfinale en voor duizenden euro's schade gemaakt in de kuip, dit besluit is dus gewoon een logisch gevolg van wat die leeghoofden tegen Zwolle hebben gedaan.

17 september 2014 om 00:07

Het is niet alleen Ajax hé ook feyenoord ado psv etc kan er wat van zijn altijd een paar klootzakken die het verneuken

Zolang er enorme kosten gemaakt moeten worden is het ook belachelijk. Die gasten hebben zich maar te gedragen en hadden zich moeten bewijzen. Er wordt op van alles bezuinigd dus extra politie, vakken leeg houden, dingen die gesloopt worden dat kan gewoon niet. Supporters moeten eens normaal gaan doen en heus niet alleen bij Ajax, het slaat gewoon helemaal nergens op.

Lekker zonder publiek, terecht, Supportersgroepen zouden eerst eens in de spiegel moeten kijken.
Uiteindelijk heeft een klein deel van je eigen soort er schuld aan ongeacht ajax of feyenoord, niet de burgemeester of knvb. Destijds de stoere jongens uithangen en nu klagen over alles en iedereen. Wie zijn billen brandt moet maar op de blaren zitten, nu terugdraaien zou hypocriet zijn.

Is dit misschien gewoon een geld kwestie? Scheelt ze heel veel geld aan beveiliging en dergelijken. Zowel de clubs dan wel de gemeentes/provincies/nederland.

17 september 2014 om 00:04

Ja maar ze krijgen nog meer geld van ticketverkoop(belasting,schuldaflossing etc.)

17 september 2014 om 00:05

En ja meet de schade die die gasten aanrichten is de gemeente ook wel weer een paar ton kwijt die lekker van jou loon of je ouders hun loon wordt afgesnoept

Wij zijn niet bij het overleg geweest, lachwekkend gewoon, sinds wanneer bepalen de supporters dit? Alsof die objectief kijken.

17 september 2014 om 08:37

@fct1981

Er is gezegt dat in overleg met beide supportersvereningen en wat andere partijen ze tot een besluit zouden komen. Echter zijn biede supportersvereningen hier Niet bij betrokken geweest. Van mij hoeven ze ook niet betrokken te worden hoor, daar niet van. Maar ze zeggen dat de supportervereningen wel bij het overleg waren, maar dat was eigenlijk niet.

Vind het nog een redelijk verstandig besluit want pec-ajax bewees het maar weer eens ze kunnen zich niet gedragen dan kijk je het maar op tv en bij de thuiswedstrijd ga je naar het stafion

Je bedoelt natuurlijk 20 april 2014, de dag dat Ajax

Ik vind er weinig mis mee. Die randdebielen jagen de overheid en belastingbetaler op kosten. Het kan blijkbaar niet normaal tussen die clubs dan moet je het ook niet willen. Dan kun je roepen dat het misschien 1000 man betreft. Maar ze flikken het wel iedere keer weer. Overigens worden veel spreekkoren veel massaler meegezongen maar dat terzijde.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren