Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ajax en PSV doen kwalitatief niet onder, maar hier zijn ze slimmer'

Laatste update:
/

PSV speelde dit seizoen vier keer tegen een Russische topclub en ging vier keer onderuit. Het illustreert volgens Quincy Promes het krachtsverschil tussen de Eredivisie en de Premjer Liga, de hoogste afdeling in Rusland. Volgens de Oranje-international en aanvaller van Spartak Moskou zit het verschil hem vooral in de mate van slimheid.

Qua kwaliteit doen de Nederlandse topclubs volgens de ex-speler van onder meer Ajax en FC Twente namelijk niet veel onder voor de Russen. "Maar hier zijn ze wel een stapje verder. De Nederlandse topteams zijn tactisch dan wel goed geschoold, beter dan de Russische. Maar hier voetballen ze met meer venijn, spelers zijn slimmer en sluwer", legt Promes uit in gesprek met Voetbal International.

Hij wijst op de twee nederlagen van PSV in de groepsfase van de Europa League tegen Dynamo Moskou en de uitschakeling tegen Zenit Sint-Petersburg. Ook die club won twee keer van de Eindhovenaren. Verliespartijen die in Promes' ogen vrij kansloos waren. "Niet eens vanwege het kwaliteitsverschil, die Russische ploegen waren gewoon gehaaider."

In welk land zou jij als buitenlander liever spelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ze hebben gewoon een veel groter budget en kunnen dus ook betere spelers aantrekken. Zo eenvoudig is dat.

Wie denkt dat de ene slimmer is dan de andere, is gewoon zelf niet van de slimste.

18 maart 2015 om 16:58

En zo is het. Hulk, Witsel, Valbuena en dergelijke zie ik niet deze kant op gaan.

18 maart 2015 om 17:03

Inderdaad. Jammer, maar het is niet anders.

Zenit staat 19de op de Uefa ranking, PSV 53ste. Net voor FC Bate Borisov, AS Saint-Étienne, FC Krasnodar en Malmö Ff.

18 maart 2015 om 17:08

Volgens de officiële site van Uefa staat PSV 29e, boven teams als Sporting, Cska en Villareal.
Maar jij zal vast wel weer een heel onzin verhaal op gaan hangen, over dat jou bronnen beter zijn dan alles en iedereen op deze planeet.
Anyway ik haal het hier vandaan: http://www.uefa.com/memberassociations/ uefarankings/club/
Even de spatie tussen de / en uefa weghalen.

Edit: Zenit staat overigens veertiende.

18 maart 2015 om 17:11

yamiown,

Neen, je hebt gewoon gelijk.

Mijn browser bracht me om één of andere redenen naar hier:

uefa.com/memberassociations/uefarankings/
club/seasonclub/

Maar Zenit staat dan weer 14de.

18 maart 2015 om 18:44

Ergens heeft Promes ook wel gelijk. Ik vind Nederlandse teams vaak naïever spelen.
Het per sé mooi moeten uitverdedigen. Het aannaaien van kaarten, tijdrekken. Eigenlijk allemaal aspecten die ik niet leuk vind, maar wel wedstrijden over de streep trekt.

18 maart 2015 om 18:55

Maar misschien is dat op basis van hele oude resultaten? PSV heeft met Hans Van Breukelen ooit wel eens een Europa cup gewonnen. Maar hoe lang is dat geleden?

18 maart 2015 om 20:47

27 jaar

18 maart 2015 om 17:01

Ja maar die Russische spelers zijn ook sluwer en venijniger. Die komen uit de Russische jeugdopleidingen. Niet alleen mensen die aan geld denken zitten daar.

18 maart 2015 om 17:09

Ivanovicfc,

Nederland: 16.877.351 inwoners
Rusland: 142.500.482 inwoners

En die Nederlandse jongeren kunnen tig keer meer andere dingen doen dan voetbal. Gaande van andere sporten tot weer eens voor de Playstation 4 hangen.

Komt dan nog eens bij dat die Russen meer geld in het voetbal kunnen pompen.

Het is eigenlijk enorm knap dat een dwerglandje als Nederland zich best weet te handhaven tussen die voetbalreuzen.

18 maart 2015 om 17:26

Wat een onzin zeg, de playstation. Het heeft helemaal niks met de opleiding van spelers te maken. Nederland is daarin lichtjaren vooruit op de Rusland. Kijk naar de beide nationale teams.... In Rusland geven ze liever geld uit aan voetbal dan de ontwikkeling van Rusland zelf. Ti's maar wat je belangrijk vind....

18 maart 2015 om 17:41

Ben het met je eens Poppito. Nederland ademt voetbal. Het is volkssport nnummer 1. En tegenover de playstation in Nederland staat een fles wodka in Rusland

18 maart 2015 om 18:19

In Rusland is voetbal ook niet de grootste sport. Ijshockey is een stuk populairder.

18 maart 2015 om 18:57

Ik vind dat met die inwoners altijd zulke dooddoeners, veel te kort door de bocht. Dus in Rusland kunnen kinderen niks anders dan voetbal? Waar slaat dit hele verhaal nou op?

In Nederland hebben wij een klimaat en organisatie waardoor jonge spelers optimaal aan zichzelf kunnen werken. Wij hebben sociale zekerheid, infrastructuur etc. Bij ons hoeven de kinderen zich geen zorgen te maken of er genoeg binnen komt want zelfs al hebben ouders geen werk dan krijgen ze wel een uitkering. In veel andere landen moeten kinderen gewoon helpen de kost te winnen waardoor ze eerder geneigd zijn om voor de zekerheid van een baan te kiezen dan voor een totaal onzekere toekomst.

Wij lopen in tactische/medische etc kennis toch wel redelijk vooraan met de andere West-Europese landen. Als je hier in de jeugdopleiding van welke profclub dan ook terecht komt is het een uitgestippeld programma voor je van trainen en school. Dat zijn allemaal luxe die je in het buitenland nauwelijks ziet maar die onze talenten hier de kans krijgen om tot ontplooiing te komen.

Met al dit soort facetten in de gedachte is het hier dus ook misschien wel 20x makkelijker om door te breken dan in een land waar niet alles top geregeld is.

18 maart 2015 om 21:31

Dwerglandje? Nederland heeft een veel hoger bbp dan Rusland.

19 maart 2015 om 08:57

Poppito,

Onzin zegt u. Vroeger schuimde Ajax de pleintjes in Amsterdam af om een selectie samen te stellen die een CL kon winnen. Vandaag zijn die pleintjes leeg en moeten ze over heel de wereld mensen gaan zoeken.

Waarom zijn die pleintjes leeg denkt u?

19 maart 2015 om 09:06

Rugu,

Inwonersaantal is echt wel belangrijk, maar het is niet de enige parameter.

Levensstandaard is evenzeer belangrijk. Nog niet zo lang geleden stonden Nederland en België boven Rusland en Oekraïne op de Uefa ranking. Vandaag is het omgekeerd.

Ook zie je een aantal andere landen met veel inwoners waar de levensstandaard aan het verbeteren is en die jaar na jaar dichter bij België en Nederland sluipen. Over een paar jaar springen die gewoon over ons.

Wanneer Rusland dezelfde levensstandaard zou hebben als Nederland, dan hebben ze een visvijver die 10 keer groter is. Kunnen we nooit tegen op.

18 maart 2015 om 17:21

Ben ik deels met je eens hoor, maar PSV en andere Nederlandse ploegen spelen toch vaak met een bepaalde naïviteit vind ik, ik kan niet precies zeggen waar dat van komt maar het is gewoon een gevoel dat ik altijd heb als ik een Nederlandse ploeg zie spelen. Ze missen vaak een hoop volwassenheid in hun spel, zoals Ajax dat 2 jaar geleden ofzo gewoon voetballend beter was dan Milan, maar eruit ging omdat de Milan spelers zo geslepen en "volwassen" speelde. PSV is met mannen als Depay, Guardado, Wijnaldum echt niet veel minder dan Zenit hoor, Zenit heeft enkele subtoppers lopen zoals Hulk en Valbuena, maar die gasten zijn ook geen Maradonas die zoveel verschil maken, enkel Witsel vind ik een absolute topspeler, die gewoon hogerop moet dan Zenit. Enige verschil is dat Zenit door hun geld goeie spelers kan halen en behouden, PSV haalt ze voor ze bekend zijn of leid ze op en verliest die mannen na 2 jaar, waardoor ze nooit constructief kunnen bouwen aan een 5 jaren plan, zoals Zenit.

19 maart 2015 om 09:01

Alexdelpiero10,

Precies. De top in België en Nederland kan wel eens 1, 2 max 3 jaar een beetje meedoen, maar daarna moeten ze hun Praetjes en Depay'kes verkopen. Wat er in de plaats komt is doorgaans minder en dan moeten we weer een paar jaar afhaken.

Bij Zenit hoeven ze hun Witsel niet te verkopen. En doen ze het toch, dan kopen ze gewoon een andere 'witsel'. Dat kunnen wij niet.

Nog een verschil tussen een Zenit en Anderlecht of PSV is dat 'wij' 2 a 3 spelers bovengemiddelde spelers in het elftal hebben. Terwijl zij op elke positie iets hebben rondlopen dat beter is dan wat wij hebben.

En wat maakt dit verschil? Leeftijd.
Het wordt tijd dat Nederlandse (top)clubs spelers halen die ouders zijn eventueel zonder restwaarde, maar wel met toegevoegde waarde. denk aan een El Ahmadi!

18 maart 2015 om 16:56

Precies. Het is gewoon de leeftijd. We moeten hier eens stoppen met denken dat het wel lukt met 11 jongetjes.

18 maart 2015 om 20:41

Klopt een mix is het beste, dat is al zo vaak bewezen. Hoef je geen moneyball systeem voor in te voeren

18 maart 2015 om 16:59

Dat is inderdaad een groot verschil tussen Nederlandse topclubs en andere topclubs: ervaring (leeftijd dus). Een speler als Guardado, El Ahmadi etc. kan een ploeg die bestaat uit jonge spelers zo veel beter maken.. Het is alleen de vraag welke kwalitatief goede, ervaren spelers er in Nederland zouden willen spelen.

18 maart 2015 om 18:29

Bij mijn clubje, Psv, wordt nu al gezegd dat ze niet verder gaan dan 5 miljoen voor Guardado. Hier ligt volgens mij precies het probleem bij Nederlandse clubs. Het is haast verboden om geld te investeren in een oudere speler omdat hier op iedereen winst moet worden gemaakt. In mijn ogen mag er gerust een oudere speler worden gehaald als dit het team een stap verder brengt. Dit kan namelijk zo maar eens geld opleveren doordat je hoger eindigt. We slaan echt te ver door met de jeugd.

18 maart 2015 om 19:48

Om er overigens wel bij toe te voegen dat men niet door moet slaan. Kijkend naar Feyenoord een aantal jaar geleden met Hofland, De Cler, Makaay, Gio etc. Dit was te veel van het goede, qua leeftijd maar ook zeker qua salaris.

18 maart 2015 om 17:01

Was dat niet waar Feyenoord bijna 10 jaar geleden aan ten onder ging? Te dude, oude spelers halen die geen restwaarde hadden? Hierbij is het altijd moeilijk in te schatten of ze nog wel toegevoegde waarde hebben.

Edit: voordat er gezeur komt, met "ten onder" bedoel ik dat ze daarna een lange herstelperiode nodig hebben gehad waarin playoffs al als een winst werd gezien.

18 maart 2015 om 17:32

De fout bij Feyenoord was dat er veel te veel van zulke spelers in een keer kwamen. Een goede mix van ervaring en talent is ideaal.

18 maart 2015 om 17:54

Ene kant wel en andere kant niet. Investeer in mogelijkheden en nodig heden. Een Kuyt is niet nodig. Prioriteit ligt achterin. Kazim wil graag blijven (is ervaren) en haal er een Kramer bij naast. Niet verkeerd bedoeld, maar een Kuyt leunt dan behoorlijk op het budget. Ik ben bang dat sentiment weer wint van verstand. Voorin is ervaring van minder belang dan achterin. Middenveld is redelijk tot goed op orde. Guidetti weet je amper, wat die nu kan en Kuyt zie ik als water na de zee brengen. Met alle respect voor Dirk en zijn hele carrière, maar denk dat Feyenoord hier een duur foutje maakt. Hij word alleen maar minder en word gehaald voor de basis en dat vind ik dan slecht, terwijl je talent laat staan. Een ervaren man moet ook als wissel kunnen fungeren.

18 maart 2015 om 18:24

Nee, Feyenoord is ten onder gegaan door ontzettend veel buitenlanders te halen van tweede garnituur. Heel veel spelers voor een of twee miljoen die niks extra's brachten. Op een gegeven moment was dat financieel niet meer vol te houden. Vervolgens hebben ze met hun laatste geld blind ervaren spelers gehaald, zonder te kijken naar kwaliteit, hoe wil je spelen. Bovendien werd van die oude spelers verwacht dat ze eigenlijk kampioen gingen worden, terwijl Feyenoord al jaren geen kampioen was geworden. Een ontzettend hoog verwachtingspatroon. Vervolgens ging dat niet volgens plan (werd overigens wel een beker gewonnen, de laatste prijs) en ging het helemaal mis.

18 maart 2015 om 19:41

Wat een onzin reservebankje, de prioriteit van Feyenoord ligt op de spits positie en de vervanging van Clasie, niet achterin. (naja, wellicht rechtsback al lijkt Karsdorp daar te blijven staan)

Kazim is gewoon niet goed genoeg, die jongen doet alles wat die kan, speelt zijn beste seizoen ooit maar gaat gewoon niet meer dan 10-15 goals maken. De periode waar Feyenoord bijna ten onder aan is gegaan ging heel anders. Toen werden in 1 zomer 4 routiniers gehaald die allemaal een salaris van meer dan een miljoen kregen. Even voor de picture, dat is gezamenlijk al 30-40 procent van het hele spelersbudget!

Kuyt gaat volgens de laatste geruchten een salaris krijgen wat rond de 6 ton ligt. Hij is daarmee niet eens de topverdiener in de selectie. Jongens als El Ahmadi, Clasie en Mathijssen. 2 van die 3 zullen aanstaande zomer vertrekken. Dat betekend een behoorlijke lasten verlaging en dus ook ruimte om 1!!! routinier aan te trekken.

18 maart 2015 om 17:07

Dat is zeker waar die spelers komen meestal niet naar Nederland

Ik kan daar wel inkomen. PSV is in de wedstrijd tegen Dynamo met name op slimmigheid en venijn afgetroefd. Tegen Zenit uit waren ze wel kansloos maar in Eindhoven heeft PSV toch een aantal mogelijkheden gehad.

Uiteindelijk komt het er toch op neer dat de leeftijd en ervaring van de spelers veel uitmaakt, daar zit voornamelijk het verschil denk ik.

komt alleen maar omdat er meer ervaren spelers in rusland spelen... niet zo moeilijk lijkt me?
en die spelen daar en niet in nederland omdat er in rusland een beter salaris betaald wordt.

"volgens de Oranje-international en aanvaller van Spartak Moskou zit het verschil hem vooral in de mate van slimheid."

Volgens mij zit het verschil hem toch ergens anders in.

Zenit heeft alleen al voor Witsel en Hulk €100 miljoen betaald, PSV heeft €35 miljoen betaald voor z'n complete A-selectie van 27 spelers.

Misschien heeft dat verschil er ook iets mee te maken?

18 maart 2015 om 17:20

Dat is de enige en juiste redenen.

Er is een duidelijk statistisch verband tussen beschikbaar budget en kwaliteit van je elftal. Soms zit er wel eens statistische ruis op, maar dat vlakt zichzelf wel vrij snel uit.

Van Afrika tot in Amerika, de rijkste clubs hebben de beste teams en winnen de meeste prijzen.

18 maart 2015 om 19:43

Natuurlijk klopt dat over de gehele lengte van het voetbal. Maar toch zie je er uitzonderingen in naar voren komen. Ik noem voorbeelden zoals een Atletico, Dortmund maar vooral ook Basel en red bull salzburg bijvoorbeeld.

Clubs die het met een stuk minder doen dan de clubs waar ze zich sportief gezien wel tussen mengen.

19 maart 2015 om 08:54

Die clubs hebben geen onaardig budget, zitten bij de top-verdieners in eigen land en doen dus mee voor de knikkers. Atlético zit ondertussen ook met een berg schulden. Da's de prijs die je moet betalen om Europees ook met de top mee te doen.

Verschil zit 'm meer in de kwaliteit van spelers die je kunt aantrekken (en vasthouden), de hoogtes van de salarissen die je kunt aanbieden en het belastingklimaat.

In alle gevallen zijn de Russische clubs in het voordeel. Nederlandse clubs zullen het vooral van slim scouten en de jeugdopleidingen moeten hebben.

Ex-speler van ajax -_-'

On: promes heeft gewoon gelijk. Verschil zit em nieteens in geld, alleen meer ervaring op een hoger niveau, waar je dus meer slimheid van krijgt. En juist dat wordt van je gevraagt in europese wedstrijden

Dynamo vond ik niet sterker dan Psv. Thuis had Memphis een enorme kans op 1-0, een tegen een met de doelman, maar die valt dan aan de andere kant. En ook uit kreeg PSV prima kansen. Die waren compleet gelijkwaardig. Had net zo goed twee keer 1-0 voor PSV kunnen zijn.
Zenit was wel beter, in Eindhoven viel dat nog wel mee. Uit was men kansloos, al wordt een goal van PSV onterecht afgekeurd. Zenit is dan ook veruit de rijkste ploeg van Rusland en niet voor niets de laatste jaren bijna elk jaar kampioen en anders nummer twee.

En dan moet ik ook zeggen dat dit PSV nog een stuk sterker kan. Vooral in de breedte kan PSV zich nog een stuk verbeteren de komende jaren.

Heeft ie wel gelijk in. Echter zit m dat ook in geld. Die Russen kunnen spelers halen die zich al op hoog niveau bewezen hebben, terwijl het hier in Nederland moeten hebben van spelers die zich bewezen hebben bij met alle respect Heerenveen, Groningen etc..

Haha die poll.. Rusland natuurlijk $$$

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren