Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax en Feyenoord strijden om ticket WK voor clubs én startpremie van 50 miljoen

Laatste update:

Feyenoord en Ajax strijden met elkaar om een bijna gegarandeerd ticket voor het WK voor clubteams in 2025, zo meldt De Telegraaf. Het Champions League-duel van de Rotterdammers van woensdagavond met Celtic gaat dus niet om slechts 2,9 miljoen euro overwinningspremie, terwijl Ajax donderdag tegen AEK Athene niet enkel speelt om Europese overwintering. De startpremie voor het WK voor clubs bedraagt liefst 50 miljoen euro.

Nieuwe opzet
Mochten Feyenoord en Ajax falen, dan maakt ook PSV nog kans op deelname. Normaal gesproken wordt het WK voor clubs ieder jaar gespeeld met de winnaars van de Champions League van ieder continent. Vanaf 2025 gaat het toernooi echter op de schop.

Verdeling Europese tickets
Vanaf 2025 wordt het WK om de 4 jaar gespeeld en doen er in totaal 32 teams mee. Europa kan dan 12 clubs inschrijven en de kans is zeer reëel dat Feyenoord, Ajax óf PSV naar de Verenigde Staten, waar het toernooi wordt afgewerkt, mag afreizen.

De 12 tickets voor Europese ploegen worden verdeeld op basis van de jaren 2020-2024. De 4 Champions League-winnaars van deze jaren zijn zeker. Dit zijn Chelsea, Real Madrid, Manchester City en de winnaar van 2024. Daar komen de 8 teams die in deze 4 jaar de meeste punten hebben binnengehaald op de coëfficiëntenranglijst bij.

Belangrijke regel
Er is echter een belangrijke regel: per land mogen er maximaal 2 clubs meedoen. Uitzondering is als er 3 of 4 Champions League-winnaars uit één land komen, omdat de winnaars van het grootste Europese clubtoernooi zeker zijn van deelname.

Virtuele ranking
Wanneer wordt gekeken naar de virtuele ranking, dan is Feyenoord momenteel de 12e Europese deelnemer. De Rotterdammers staan eigenlijk op de 22ste plek, maar door de regel dat er maar 2 clubs per land mee mogen doen, vallen er liefst 10 andere teams weg.

Feyenoord heeft vooral concurrentie van Ajax en PSV. De voorsprong op Ajax bedraagt slechts 1 punt, terwijl het gat met PSV 7 bedraagt. De bonuspunten die de Eindhovenaren hebben gekregen voor het halen van de laatste zestien in de Champions League zijn al meegeteld.

Een Europese overwinning levert een ploeg 2 punten op en een gelijkspel 1 punt. Als Ajax donderdag van AEK Athene verliest, dan zijn de Amsterdammers uitgeschakeld in Europa en kunnen zij deelname aan het WK voor clubs 2025 vergeten. PSV moet dit seizoen nog 7 punten zien te halen. Daarvoor dient de ploeg van trainer Peter Bosz minimaal de kwartfinale van de Champions League te halen.

De Telegraaf benadrukt dat de kans groot is dat Feyenoord, Ajax óf PSV zich plaatst voor het WK voor clubsteams in 2025. De krant stipt ook een doemscenario aan als de Champions League dit seizoen gewonnen wordt door Arsenal, Manchester United of Newcastle United. In dat geval vervalt de 12e plaats, omdat er zich dan een derde Engelse club mag opmaken voor het toernooi.

Mocht het doemscenario uitkomen, dan moeten Feyenoord en Ajax zich richten op Benfica, dat momenteel 7 punten meer heeft dan de Rotterdammers. De Portugezen spelen woensdagavond hun laatste groepsduel in de Champions League. Bij een nederlaag of een gelijkspel is de ploeg van trainer Roger Schmidt Europees uitgeschakeld.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bizar start bedrag. Als je deze 2 of 3 jaar op rij pakt kan enorm groot gaat slaan met de rest vd top 3. Moeten we hier blij mee zijn?

12 december 2023 om 07:34

Dit toernooi wordt voortaan eens in de vier jaar gespeeld

12 december 2023 om 07:35

Jouw scenario lijkt mij niet realistisch gezien het feit dat dit toernooi elke 4 jaar zal plaatsvinden. Kortom dan zou je toch ook maar eens in de 4 jaar de start premie krijgen? Of ik lees het verkeerd natuurlijk.

12 december 2023 om 07:35

Wordt om de 4 jaar gespeeld….

12 december 2023 om 07:36

60 miljoen over 8 jaar? Verdeeld over de jaren is Dat minder dan 8miljoen per jaar… lijkt me dat je dat aan een jaar CL ook wel kunt overhouden.

12 december 2023 om 08:31

Zoals aangegeven eens in de 4 jaar. Maar CL (2.0) startpremie 2024 gaat naar 70 miljoen en dat is wel ieder jaar. Het is dus enorm belangrijk om dit seizoen bij de eerste 2 te eindigen. 3e plaats is een laatste strohalm om via play-offs CL-deelname af te dingen, maar verwacht niet dat die route net zo makkelijk is als de afgelopen jaren..

Nog meer wedstrijden en nóg minder rust voor spelers, top idee.

12 december 2023 om 07:38

Ja, dit dus. Hierbij worden de kleinere selecties nog harder gestraft terwijl de grote jongens alleen nog maar groter worden en 3 waardige elftallen kunnen neerzetten. Plus, wat doet even inkomsten iedere 4 jaar a 50 miljoen in de eredivisie. Totale scheefgroei.

12 december 2023 om 09:25

Kleine clubs gaan niet naar dit WK, en grote clubs kunnen zich grotere selecties veroorloven.

12 december 2023 om 07:40

Had inderdaad mooi geweest als het toernooi zou worden gespeeld om de 4 jaar in plaats van de champions league. Vind het wel tof om eens de Braziliaanse, Argentijnse of Mexicaanse teams te zien tegen de Europese. Het is alleen qua reistijd, milieu en jetlags wat onhaalbaar om het in plaats van te doen

12 december 2023 om 07:57

Boeiend. Wil je meer of minder voetbal?

12 december 2023 om 08:04

Minder

12 december 2023 om 08:16

Wil je echt nog meer voetbal dan dat er nu al is? Je kunt al ongeveer elke dag van de week voetbal kijken tegenwoordig.

12 december 2023 om 08:29

Ja dat meen ik. Een WK voor clubs klinkt vet, helemaal als de belangen groot zijn. Ik ben ook wel benieuwd hoe “wij” het doen tegen de zuid Amerikaanse of Afrikaanse teams.

12 december 2023 om 08:35

Minder. Absoluut.

Knikker de helft van de Europese wedstrijden eruit en maak het van het begin af aan een KO-toernooi. Veel mooier, want veel meer spanning.

Minder wedstrijden, betekent minder blessures en fittere teams.

Wil je daarna nog een WK voor clubteams houden (wat we feitelijk al jaren hebben), dan kan dat altijd nog.

12 december 2023 om 08:39

Kijk dan gewoon eens naar het huidige wk voor club teams… Dan zie je de verhoudingen.

12 december 2023 om 09:15

Daar doet alleen City aan mee en dat zijn maar 2 wedstrijden, dat vind ik dus echt nietszeggend.

Maargoed ik ben blij dat ik het WK wel leuk vind. Bij mij dus geen zure zeikkop te bespeuren.

12 december 2023 om 09:31

Of je verkleint de nationale competities, breng het aantal teams daarin terug naar 15.

12 december 2023 om 09:44

Wie zijn daar nu echt mee geholpen? Alleen de top 3/4 van Nederland? De rest van de teams zullen minder wedstrijden spelen en dus ook minder inkomsten genereren door het seizoen heen.

12 december 2023 om 10:01

@almogaver
Opzich wel een lachen idee, meteen een KO-toernooi.
Zou je 2x per jaar kunnen organiseren in principe want het aantal wedstrijden is dan significant minder (voor de meeste dus 1 a 2 wedstrijden).
En zou dan de CL, CL en EL samenvoegen.
Maar krijg je dan niet een nog grotere gat tussen de grote en kleine(re) clubs?
Want je krijgt dan per wedstrijd/ronde betaald en grotere clubs zullen over het algemeen een stuk verder komen in het toernooi.
Waar je nu in de CL standaard meerdere wedstrijden speelde en tientallen miljoenen kon binnenharken als kleine club, speel je nu misschien maar 1 wedstrijd voor een paar miljoen.

12 december 2023 om 10:25

Vrees dat de grotere clubs dan weer gaan huilen dat ze niet genoeg geld krijgen.
Dat was het hele problemen paar jaar terug toch ook.

12 december 2023 om 10:40

Ik ben niet blij met het WK. Ook bij mij geen zure zeikkop te bespeuren.

12 december 2023 om 10:51

@vegitosan

Nee, dan krijg je geen groter gat tussen de grote en kleine(re) clubs. Dan krijg je wat je eerst had, de oude Europa Cup. Toen lkeine teams nog verder konden geraken omdat grotere/sterkere teams niet veel meer kansen hebben om fouten goed te maken.

Dat niet altijd het beste team wint is dan een gegeven. Sommige mensen zeggen dat het voetbal aan kwaliteit inboet, maar dat is een leugen. Het voegt toe aan romantiek (zie de EC I winst van Steaua Boekarest in 1986 of IFK Goteborg in datzelfde jaar). Het zorgt ervoor dat kleinere clubs weer wat hebben om naar uit te kijken, zoals Ajax dat in de jaren '80 en '90 nog Europees succes had. Net als Psv.
Malmo, Celtic of Club Brugge die de finale van de EC I wisten te halen in de jaren '70. Steaua weer in 1989. Benfica tot twee maal toe.

Sinds de komst van de Champions League is het gat tussen grotere landen/clubs en kleinere alleen maar groter geworden. Er wordt veel meer geld verdiend, daarvan gaat een aanzienlijk deel naar de clubs (op dusdanige wijze dat het belangrijk is voor de begroting) en een schandalig deel naar de Uefa.

De laatste keer dat een club buiten de PD, PL, BL of SA de beker won, was Porto. Twintig(!) jaar geleden. De keer daarvoor was Ajax in 1995.
Voor de invoering van de CL had je in een tijdsbestek van tien jaar winnaars uit Joegoslaviã«, Roemeniã«, Nederland, Portugal, Italiã«, W-Duitsland en Engeland. Dat zijn zeven verschillende landen.

De CL is een saai toernooi, alleen leuk voor de allersterkste teams.

12 december 2023 om 16:39

Het is natuurlijk niet alleen de championsleague die dat gat heeft veroorzaakt maar ook de nationale TV inkomsten, het bosman arrest en het afschaffen van de regel dat je maar 3 buitenlandse spelers op mag stellen.

Overigens valt het best mee hoe veel de UEFA in eigen zak stopt van de CL. Dat is ongeveer 6%, op de inkomsten van 3.5 miljard is dat nog altijd 200 miljoen maar zelf vind ik 6 procent geen schandalig groot deel. Dat bedrag gaat vervolgens voor een groot deel naar de nationale bonden en projecten binnen het voetbal. De UEFA maak i.t.t popular belief ook geen winst. De CL en in mindere mate de EL zijn de voornaamste inkomsten bron (ongeveer 75%) in een jaar zonder EK bij de mannen. In een jaar zonder EK draaien verlies, alleen in een jaar met een EK houden ze een hoop geld over.

12 december 2023 om 08:29

Alle teams die hierover steen en been klagen, zien denk ik door de zak met geld toch weer mogelijkheden…..

Overigens denk ik dat een opzet, waar zoveel ruimte wordt gelaten voor bv teams uit bv de eredivisie puur is om zieltjes te winnen. Zoveel mogelijk landen moeten dit waarschijnlijk steunen. Als het dadelijk loopt, dan worden de nummers 3-4 uit bv Engeland boos dat ze niet mee mogen doen en zijn de regels zo weer veranderd. En dan verwacht ik dat Nederland minder kans zal hebben zich er voor de plaatsen, waardoor het gewoon weer een extra eliten-toernooi is.

12 december 2023 om 08:43

Die absolute tot teams worden echt niet warm van die 50 milj. Het zal dus van de “prestige” en de “exposure” afhangen of de andere top teams gaan klagen. Tot op heden zijn er weinig echte topclubs die meer dan 1 of 2 wedstrijden voor het wk voor clubteams willen spelen. De kalender zit daarvoor gewoon te vol.

12 december 2023 om 08:49

Zou kunnen wat je zegt. Maar 50 miljoen is de startpremie. Daar zullen ze het niet alleen voor doen inderdaad. Weet je al wat er verder te verdienen valt? Ik ben benieuwd hoe warm City loopt voor een wereldreis en extra wedstrijden als er vooral prestige valt te verdienen.

Als de beloning echt groot is, dan past het vast wel.

12 december 2023 om 10:46

De gemiddelde absolute topclub draait een omzet tussen de 500 en 700 miljoen per jaar. Dan is 50 miljoen toch echt wel een stevig bedrag. En dat is nog maar het startbedrag.

12 december 2023 om 21:56

Dat bedoel ik. Dat is best behoorlijk. En dat moet het ook zijn anders doet er geen hond mee.

12 december 2023 om 08:50

Ze mogen best presteren voor het salaris dat ze ontvangen toch? Als het teveel voor ze is, zijn ze vrij om een andere baan te kiezen toch?

12 december 2023 om 08:50

Nog meer geld, nog bredere selecties.

12 december 2023 om 09:13

Zouden er clubs zijn die als statement eens niet mee willen doen? Money talks..

12 december 2023 om 09:43

Ach gewoon jeugd opstellen, start premie heb je dan toch al

12 december 2023 om 10:09

En toch is dit vrij lucratief voor teams uit landen zoals ons. Hierdoor kan je spelers voor nog hogere bedragen verkopen. Zal hopelijk een prestige toernooi zijn waar ik zeker naar ga kijken, zeker met meerdere Zuid-Amerikaanse en Aziatische teams.

12 december 2023 om 12:36

Je vangt wel 50 miljoen. Kan je je bank flink mee versterken. Ik doel dan op spelers op de bank, mocht Migi dit bericht lezen.

12 december 2023 om 12:40

Dat ligt aan opzet, als ze gaan voor een simpele opzet vergelijkbaar met het wk en ek dan speel je niet zoveel. 8 poules van 4, eerste 2 door, kwart-, halve en finale. Dan speel je 3 tot 6 wedstrijden elke 4 jaar. Nu spelen de meeste clubs die mee doen aan het wk, 2 of 3 potjes elk jaar. Misschien word de opzet vergelijkbaar met de nieuwe CL, dan worden het waarschijnlijk meer potjes. De fifa lijkt er iniedergeval een serieus bedrag tegenover te zetten daar kunnen de clubs wel wat extra jaar salarissen per jaar van betalen.

Dit is een verschrikkelijke opzet voor het club-WK, maar als dit gedrocht er dan toch komt is het natuurlijk wel leuk als er een Nederlandse club mag deelnemen.

12 december 2023 om 12:49

Nou ik vind wat er momenteel is vooral een verschikkelijk gedrocht, dit ziet er dan nog interessanter uit. Nu doen er 7 teams mee, maar voordat de laatste 2 zijn ingestroomd, liggen er al 3 weer uit.
Als ze allemaal tegelijk beginnen en er een normale loting is, is er altijd wat meer kans op een stunt, niet dat 2 teams pas in de halve finale instromen, en niet eens tegen elkaar kunnen komen, dat is een grap.

13 december 2023 om 07:49

Oh, helemaal mee eens dat het huidige systeem ook een gedrocht is. Tijd om dit hele toernooi te schrappen.

Toch ook wel de grootste clubs van Nederland met grootste naambekendheid prima dus !

12 december 2023 om 07:43

Tsja toch ook wel logisch dat de grootste en meest bekende clubs uiteindelijk ook de meeste punten bij elkaar hebben geharkt.

12 december 2023 om 07:43

De Conference League is een godswonder geweest voor Feyenoord, want anders kwamen ze nooit in deze positie terecht. Laten we hopen dat dit voor Ajax ook gaat zijn dit seizoen. Een Europese prijs is altijd lekker om mee te pakken.

12 december 2023 om 07:48

Want Ajax is zo lekker bezig dat ze wel even dat troostprijsje pakken wil je zeggen? Ook voor de conference moet je gewoon in goede doen zijn en dat is Ajax lange na niet natuurlijk.

12 december 2023 om 08:00

Echt he! De arrogantie weer van die Amsterdammers bi-zar!! Hij denkt gewoon nog dat Ajax dit seizoen nog ff de Conference League gaat pakken man man man wat erg dit

12 december 2023 om 08:01

Nee dat zegt hij niet maar dat is vooral jouw eigen invulling

12 december 2023 om 08:05

Als Ajax kansloos is tegen Brighton, lijkt me het sterk dat ze Aston Villa wel even aan de kant zetten.

12 december 2023 om 08:06

De laatste zin staat natuurlijk compleet los van de rest van de comment. Yeah, sorry ik koppel en lees het als een geheel. Ik ben bij het lezen van boeken ook atijd verward of hoofdstukken bij elkaar horen of losse alinea’s zijn . Je hebt gelijk: een Europese prijs is altijd lekker meepakken.

12 december 2023 om 08:26

Nou inderdaad. Ik ben sowieso benieuwd hoe lang al die punten die je in de conference league pakt nog net zo zwaar tellen als El/cl.

Dit voelt een beetje als een cadeautje of zo. Wel jaloers op natuurlijk, dat wel..

12 december 2023 om 08:48

Hij zegt niet meer of minder dan dat het lekker is als je in een relatief eenvoudiger tournooi net zo veel punten kunt pakken en dat het leuk is om Europees hoog te eindigen… Dan kun je dat wel als arrogant betitelen maar denk dat je dan beter eerst eens kunt nadenken of jij niet allergisch bent voor enkele letters op een bepaalde volgorde.

12 december 2023 om 08:50

Het is vooral een beetje ongepast als je zelf troosteloos onderaan een EL-poule staat met minder punten dan PSV en Feyenoord in de CL halen. De EL is toch ook wel een competitie waar je heel wat punten zou moeten kunnen sprokkelen.

Of ik lees niet goed op de vroege morgen of ik kan nergens vinden wanneer dit toernooi precies afgewerkt wordt. Maar het lijkt mij best een leuk toernooi, want zo zie je je favoriete club wellicht een keer tegen Braziliaanse/Argentijnse topclubs spelen. Verder is het wel een bizar hoog startbedrag zeg, doodsteek voor de Eredivisie als het scenario van Mattijs uitkomt.

12 december 2023 om 08:07

2025 volgens mij.

12 december 2023 om 08:18

Doelde meer op een zomertoernooi oid

12 december 2023 om 08:25

Normaal in de zomer ja.

12 december 2023 om 08:13

Het scenario van Mattijs kan niet. Toernooi wordt om de 4 jaar gespeeld. 3 jaar op rij 50 miljoen binnen halen kan dus niet.

Is wel een slopend seizoen dan voor de meeste clubs. Als zoveel extra wedstrijden moet gaan spelen. Neem aan dat dit na het reguliere seizoen gespeeld gaat worden.

12 december 2023 om 07:46

Ik ben op professioneel gebied toch ook altijd wel van mening dat wanneer er iets bij komt, er ook iets af moet. Wissel het om de 4 jaar met de champions league. Doe in dat jaar geen nations league. Hoe plan je dat met een ek/wk (wat eigenlijk ook elke 2 jaar is). Dan heb je straks altijd wel wat. Qua kijkcijfers heb je in de huidige opzet (na de competities) ook nog eens concurrentie met de Olympische spelen (en laat O21 daar nou ook nog eens spelen)

12 december 2023 om 09:28

De Nations League kan weg (of je roept alleen spelers van clubs op die geen Europees voetbal spelen), en je gaat dan ook krijgen dat de grote clubs de nationale bekercompetities met nog meer B-keus en jeugd gaan spelen.

12 december 2023 om 07:58

De meeste team liggen er na 3 wedstrijden al uit, dus dat valt wel mee met die wedstrijden denk ik. In de voorbereiding speel ze minimaal het dubbele.

12 december 2023 om 08:12

Daar heb jij dan weer gelijk in

12 december 2023 om 08:14

Als we de die redenering aanhouden dan zijn gewone WK’s en EK’s ook niet zo belastend.

12 december 2023 om 08:16

Want? Of je kan stellen dat de voorbereiding wat boeiender wordt

12 december 2023 om 08:20

Het heeft het format van een WK. Daar gaat de helft ook naar huis na de groepsfase. Echter worden WK’s altijd als zeer belastend gezien.

12 december 2023 om 08:38

@lierse1997, het WK an sich wordt niet als belastend gezien toch? Het is meer het feit dat er na het WK maar 10dagen a 2 weken vakantie/rust over zijn voor de meeste spelers in de hoogste competities voor zij weer met de voorbereiding op het nieuwe seizoen moeten beginnen. De wedstrijden zijn niet extra zwaar ofzo.

12 december 2023 om 08:45

Maar dat is toch ook het geval bij dit WK voor clubs?

12 december 2023 om 08:59

Het is toch ook een idioot idee? Ik begreep alleen niet wat er bedoeld werd met "een belastend EK of Wk". De toernooien zijn niet extra zwaar, er is gewoon weer mogelijkheid tot rust ontnomen door de Fifa/uefa.

Ik hoop zo dat spelers (voor hun eigen gezondheid) eens zeggen: genoeg is genoeg, wij vertikken om aan dat toernooi/die extra wedstrijden die puur voor de centen bedacht zijn mee te doen.

12 december 2023 om 09:29

Ach ja die spelers, wat zijn ze toch zielig. Stel je voor dat ze meer dan 10 uur per week moeten werken, levensgevaarlijk!

12 december 2023 om 09:43

Je kan op zich een aantal dingen doen:
- Nations League alleen voor spelers die met hun club geen Europees voetbal spelen
- nationale competities terugbrengen van 20 naar 15 clubs, dit geeft ruimte voor een langere winterstop voor extra rust
- alleen de B-keus of jeugd opstellen in de nationale beker

Op die manier hoef je met je A-keus selectie maar 28 wedstrijden nationaal en 6-13 wedstrijden Europees te spelen, plus in de zomer een toernooi (club WK, landen WK of EK) met 3-7 wedstrijden.

12 december 2023 om 09:48

Goede reactie.

Als dit alleen het startbedrag is ,welk bedrag ontvangt de winnaar dan wel niet?

12 december 2023 om 10:29

De kosten van een bijna geen vakantie kunnen hebben.

Nog zo'n gedrocht van een toernooi, waar ik persoonlijk totaal geen aandacht voor zou hebben. Zolang het maar om veel geld gaat is er geen team dat 'nee' zal zeggen tegen het spelen van meer wedstrijden.

50 miljoen is voor een Nederlandse club een enorm bedrag. Het voelt op de één of andere manier ook oneerlijk tegenover de 2 clubs die niet heen mogen. Maar ja, ze verzinnen tegenwoordig van alles om maar geld te genereren.

12 december 2023 om 14:03

Tegenover de gehele eredivisie.. de rijken worden rijker. De kloof wordt zo groot gehouden.

Dit toernooi is beter..
Nu doet ook het organiserende land mee met 1 team wat natuurlijk nergens op slaat!
Meer teams en meer geld ...LEKKERRR!
Mooi affiche krijg je denk ik !

Lijkt me eerlijk gezegd echt een fantastisch iets om te mogen meemaken met je club. WK voor teams in de USA! Dat is letterlijk werken aan je naamsbekendheid, marketing etc.
Hopen dat Feyenoord morgenavond van Celtic kan winnen en ajax niet wint en eerlijk gezegd liever verliest van AEK zodat dit ticket zo goed als zeker gesteld kan worden voor 2025!

Ik mis het senario dat psv de CL wint. Lijkt me wel degelijk van belang.

Als het startbedrag daadwerkelijk 50mil is zou het mooi zijn als er 17mil word besteed aan de overige eredivisie clubs. Mogelijk met een regeling dat er een X bedrag word geïnvesteerd in de jeugd. Naar mijn mening komt dit enkel ten goede van de competitie

12 december 2023 om 10:48

Die topclubs denken alleen aan de competitie als dat in hun eigen voordeel is.

Is toch raar! Als de champions league zo belangrijk is, kan toch alleen Ajax in aanmerking komen? Feyenoord heeft (bijna?) nooit überhaupt de tweede ronde gehaald, Ajax al heel vaak en zelfs bijna de finale. En tegen de tijd dat het toernooi wordt gehouden is Ajax weer gewoon op niveau.

13 december 2023 om 14:18

Het lijkt me nog wel raarder om clubs mee te laten doen obv de aanname dat ze dan vast wel weer op niveau zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren