Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajacied wil minder wisselingen: ‘Een reeks met een vaste opstelling’

Laatste update:
/

Ajax moet zichtbaar nog altijd wennen aan de nieuwe speelstijl onder trainer Peter Bosz. Nick Viergever mag zich basisspeler noemen nu Jaïro Riedewald een linie naar voren is geschoven. De centrumverdediger hoopt dat de trainer niet te veel meer sleutelt aan zijn elftal, om zo de vastigheden er zo goed mogelijk in te slijpen.

Ajax was zondag tegen Vitesse (1-0 winst) de bovenliggende partij, maar incasseerde een paar keer bijna een tegentreffer vanuit de counter. “Het is nog een beetje zoeken met druk zetten. Moeten we vooruit of bij onze man blijven? Dat heeft tijd nodig, gewenning, zodat je sneller kunt anticiperen”, zegt Viergever in gesprek met Ajax Life. “De vijfsecondenregel kwam niet tot uiting, maar we hebben meer regels die we moeten naleven. Als Davy uitstapt, moet je in de verdediging keuzes maken.”

Volgens Viergever, die zondag verantwoordelijk was voor het enige doelpunt van de wedstrijd, is het onder Bosz een stuk anders dan toen Frank de Boer nog aan het roer stond. “We willen meer vooruit. Voorheen stond er echt een blok, nu is ons middenveld gaande. Vorig jaar speelden we de laatste twaalf wedstrijden in vrijwel dezelfde opstelling. Dan kon je het zo invullen. De verdediging stond, het middenveld ook. De trainer is nog zoekende. Wij proberen het zo goed mogelijk in te vullen, hopelijk breekt er nu een reeks aan met een vaste opstelling”, aldus Viergever.

Eindigt Feyenoord dit seizoen boven Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Natuurlijk wil Viergever dat het zo blijft staan. Hij heeft een basisplaats, zullen we Bazoer vragen of hij dat ook wil? Ben benieuwd wat hij dan zou zeggen.

12 september 2016 om 15:51

Zeker waar. Vormt tot nu toe een prima centrum met Sanchez. Vindt sws dat hij vaak onterecht bekritiseert word.

12 september 2016 om 15:57

Ik zou liever Veltman als opbouwer naast beest Sanchez zien, zodat er ook weer een plek vrijkomt voor Tete. Want itt Viergever, zie ik Tete in de toekomst nog wel stappen zetten. Het zou dan ook zonde zijn als zo'n talent straks vertrekt omdat Bosz kiest voor minder getalenteerde spelers als Viergever en Veltman.

12 september 2016 om 16:08

Haha Weggever, kom op zeg; als dit de basisspeler van Ajax is, dan heb je straks in de eredivisie ook geen gooi meer te doen naar et kampioenschap. Onterechte kritiek? Weggever is 1 van de slechtste verdedigers die Ajax in tijden heeft gehad. Totaal ongeschikt. Heeft geen balcontrole, totaal geen rust, veel onnodige fouten, en veelal cruciale fouten, en daarnaast de uitstraling van een kapotte gloeilamp. Hoop dat Ajax dat ook inziet en dat zullen ze ook wel, en Weggever snel verkoopt aan Achilles, dan Veltman er ook meteen bij, 2 waardige opvolgers halen, en Ajax staat er ineens veel beter voor. Kijk naar een Sanchez die is 20jr, en nu al verder dan Weggever en Veltman samen. Dat is et niveau wat je wilt hanteren mocht je voor titels willen spelen. Wereld van verschil. Weggever is ooit gehaald voor de tribune en dat deze man nu basis speelt, weliswaar door verschillende redenen, is natuurlijk een schande. Ajax is met alle respect geen Almere City of VVV.

12 september 2016 om 16:37

Ik zie de nood zaak er niet van in, Kijk Sanchez zijn passing maar eens, zeer goed, durft ook risico ballen het middenveld in te sturen.

12 september 2016 om 16:42

Sanchez gaat ook een topper worden als hij maar de goede kant op gaat en een goede partner zal krijgen naast hem, ik hoop op een sterke lange beest van 2 meter die genoeg ervaring heeft zodat Sanchez lekker zijn ding kan doen terwijl die beer zijn foutjes opknapt.

12 september 2016 om 17:13

Juist, vind dat Viergever wel onderschat wordt, vorig jaar al erg constant en verrassend goed en tegen Vitesse hoorde hij bij de beteren. Deed nauwelijks iets fout en won wat belangrijke kopduels en scoorde bovendien. Hij is ook 27 jaar, heeft al flink wat ED wedstrijden in de benen dus zou wel eens een zeer goed kunnen passen.

Ik zie het liefst drie verdedigers en wel Veltman - Sanchez en Viergever met Riedewald daarvoor als VM. Veltman en Viergever zijn dan halve LB en Rbs. Klaassen en Gudelj als wat meer verdedigend ingesteld middenvelders, nouja achter Ziyech op AM in ieder geval.

12 september 2016 om 17:36

Als je met een driemans defensie ga spelen, dan moet je uiteraard wel met Tete en Dijks als buitenste verdedigers spelen, zeker niet met Viergever en Veltman. Viergever had nooit gekocht moeten worden, en zie ik het liefste niet eens met Jong Ajax meedoen. Gewoon Tete, Veltman, Sanchez en Dijks. Met Zeefuik, Lartey Sanniez, De Ligt, Savastano en consorten heb je genoeg talenten die het kunnen opvangen daarachter, zeker omdat ze in mijn ogen al het niveau hebben om mee te draaien bij een voorsprong of bij bekerwedstrijden of tegen degradatiekandidaten.

12 september 2016 om 18:16

Die man is prima voor de bank. Gewoon veltman sanchez als centrum en tete weer terug op rechts. Beste verdediger afgelopen seizoen, maar omdat ie zogenaamd niet kan meevoetballen laat je m links liggen. Eindelijk eens een bulldog

12 september 2016 om 19:40

Juist niet, want zowel Veltman als Viergever zijn behalve CVs ook RB en Lbs. Dijks is een pure LB en Tete zou eventueel ook op RCV kunnen.

Viergever is een prima speler voor Ajax, zit ook nog wel wat rek in, is eindelijk iemand met wat hogere leeftijd en wat ervaring in de ploeg. Daarnaast zijn linkspoten vrij schaars, ik zie hem graag bij Ajax. Probleem is, geen van de talenten die je noemt zijn Lcvs en dat is exact waarom ik hem wel graag zie, meeste zijn rechtspoten of backs.

12 september 2016 om 15:52

Haha, inderdaad een logische opmerking van Viergever. Hij is nu redelijk constant, maar als we eerlijk zijn is dit toch geen speler die we graag zien bij Ajax.. Heb alleen geen idee wie er als vervanging moet gaan komen

12 september 2016 om 15:54

Tete?

12 september 2016 om 16:37

Veltman - Tete - Sanchez - Dijks.
Tete is verdedigend supersterk, dus waarom niet in het centrum? Oogt klein, maar is slechts 3 cm kleiner dan Viergever.

12 september 2016 om 16:53

Met deze achterhoede ben ik het ook eens!!! Met 2ontzettend slopers achterin en de opbouw vanaf de zijkanten!

12 september 2016 om 17:11

Als je al wil opbouwen via de flanken dan zou ik Viergever op de plaats van Dijks zetten want Dijks je opbouw laten verzorgen is vragen om problemen. Daarnaast denk ik dat je voetballend ook geen opbouw vanaf de flanken moet willen omdat je daarmee veel te kwetsbaar wordt

12 september 2016 om 17:13

Veltman - Tete - Sanchez - Viergever lijkt me ook niet verkeerd. Dijks heeft geen concurrent op zijn positie die het hem moeilijk maakt en steekt in niet al te beste vorm.

12 september 2016 om 17:15

Ongelooflijk dat dit soort spelers niet gewaardeerd worden. Zeurt nooit, heeft al een redelijke leeftijd en ervaring en speelt gewoon goed. Vorig jaar al en ook tegen Vitesse weer, vond hem zowel aan de bal als in de duels erg goed. Haalde veel voor de goal weg en won veel kopduels en maakte de beslissende goal, wat verwacht je nog meer van een verdediger?

12 september 2016 om 17:05

Was ook mijn idee, in de ideale opstelling met een Bazoer in vorm zie ik toch echt liever hem op het middenveld en Riedewald Lcv. En Viergever ernaast.

Ja, zonder jou Viergever je bent niet goed genoeg voor Ajax ik hoop dat we achter een ervaren verdediger gaan die niet te oud is en niet te jong in zijn mid 20s, zodat we een Moreno-Bruma effect kunnen hebben.

12 september 2016 om 15:48

Je bedoelt een verdediger die 26 minstens moet zijn?

12 september 2016 om 16:40

Dat is ook mid 20 maat, eind 20 is vanaf 27 jaar oud.

12 september 2016 om 15:48

Waarom haten op Viergever? Hij is misschien niet de beste Ajaxverdediger maar hij presteert in mijn ogen altijd goed als hij speelt de laatste 2 jaar. Veel beter dan bijvoorbeeld Dijks en daar hoor je bijna nooit iemand over zeuren.

12 september 2016 om 15:54

Waarom altijd over haten praten wanneer iemand aangeeft geen fan te zijn van een speler.
Ik ben ook geen fan van Viergever als basisspeler. Ik vind hem niet resoluut genoeg, maar prima als eerste backup. Jij kunt er uiteraard anders over denken.
Ben ik nu een officiele Viergever hater?

12 september 2016 om 16:39

Je hebt gelijk, ik heb nooit gezegd dat ik hem haat, ik vind hem gewoon niet goed genoeg voor het eerste team van Ajax.

12 september 2016 om 17:14

Nee Ronzon je ziet het prima. Viergever doet het prima bij gebrek aan beter.hij is wel redelijk constant, maar zelden een uitblinker. De term 'haters' vind ik ook vreselijk overdreven en van kinderlijk niveau.

12 september 2016 om 17:17

Viergever is 27 jaar, linksbenig, spreekt de taal en speelt gewoon goed. Ik vond hem eerst een prima back up, maar nu neig ik meer naar een goede eerste elftal speler dan de andere kant op. Laat het over een langere periode al zien en heeft juist de ervaring die we nodig hebben.

Als Viergever vervanger wordt voor een degelijke speler, zou ik het ook mooi laten staan. Misschien Bazoer voor Gudelj.

Ik verwacht nog 1 wissel en dat is de keeper. Krul zal binnen een paar dagen/weken toch de eerste keeper zijn. Verder ben ik benieuwd naar de ontwikkeling van Bazoer nu hij even in een dipje zit. Was vorig seizoen toch een verrassende uitblinker en ik hoop dan ook dat hij de mentaliteit heeft om zich terug in de basis elf te knokken

12 september 2016 om 15:58

Nou zoveel heb ik Bazoer niet zien uitblinken hoor, vind het nog lang niet een waardig Ajax 1 speler en zit nu in mijn ogen terecht op de bank, Viergever geeft aan dat het middenveld en verdediging vorig jaar beter stond en dat klopt ook, alleen de weg die FdB is ingeslagen daar willen we juist van af, dat heeft wel tijd nodig, in de voorbereiding gaf ik al aan dat er slachtoffers gaan vallen en toen was iedereen het er on eens mee, Riedewalt is inmiddels door geschoven en ik verwacht ook spoedig dat Ziyech naar het middenveld verhuist, dan krijg je denk ik een probleem in de aanval krijgen want ik denk niet dat Gudelj in deze vorm gebankt word, en Klaassen ook niet, dus denk ik dat Klaassen als spits word gebruikt en Traore naar rechts verhuisd, de enige oplossing in mijn ogen, Dolberg af en toe laten invallen om zijn minuten te laten maken.

12 september 2016 om 16:40

Op dit moment zit hij absoluut terecht op de bank maar het is toch wel potentieel basismateriaal.

12 september 2016 om 18:08

@kevinfoppe, waarschijnlijk heb je gelijk met Krul. Maar als ik Onana nu zie spelen, dan ziet het er eigenlijk behoorlijk goed uit. Is al een paar maal belangrijk geweest voor Ajax en heeft al punten voor ze gepakt.

Wat mij betreft iig snel Tete weer in het elftal en viergever als lb. Dijks is niet al te best momenteel.
Traore naar rb, Ziyech er achter en Dolbeg op 9.

Als je nog een lcv en een linksback kan vinden, heb je echt een sterk elftal. Hopelijk wordt Gudelj dan nog vervangen door Bazoer in de loop van het seizoen. Ziyech lekker rechtsbuiten laten staan. Maar Viergever is echt niet het niveau dat Ajax moet nastreven...ik zie dan liever nog Veltman daar met zijn verkeerde been en dat Tete gewoon weer op de back mag.

12 september 2016 om 16:43

Ziyech op 10, en een echte RW zoals El ghazi en dan klaassen, gudelj, bazoer laten roteren.

12 september 2016 om 16:57

Ik denk alleen dat Klaassen dan helemaal niet meer in zijn kracht komt te spelen omdat hij het verdedigende werk van Ziyech moet overnemen. Als hangende rechtsbuiten heb je daar minder last van denk ik

12 september 2016 om 17:06

Daarvoor heb je Gudelj die doet alle verdedigende werk terwijl Klaassen aanvallend en verdedigend speelt, daarom is hij ook een box to box middenvelder hij heeft de loopkracht en uithoudingsvermogen dus dat zal hem echt niet slechter laten spelen.

12 september 2016 om 18:51

Maar zijn kracht is juist in de 16 komen achter de spits. Niet box to box werk. Daarom zeg ik ook dat hij in een iets meer verdedigende rol niet helemaal in zijn kracht komt. Dan speelt hij namelijk meer box to box ipv dat hij als een soort schaduwspits in de 16 opduikt

'moeten we vooruit of bij onze man blijven?

Dit zorgt dus voor de nodige miscommunicaties. Als je met z'n allen het plan uitvoert zul je zien dat het vaak slaagt. Nu heb je te maken met spelers die twijfelen en het in sommige situaties laten afweten. Hartstikke leuk dat Bosz op zo'n dergelijke manier wilt gaan spelen maar er zitten nog zat haken en ogen aan waaronder de tegenaanval (counter).

12 september 2016 om 16:29

En daarom krijgt een trainer de tijd om zijn team aan te passen.

Ik hoop zeer dat ze met een vaste opstelling gaan spelen, maar wel een andere dan nu.
Tete, Veltman, Sanchez, Dijks
Klaassen, Riedewald
Ziyech
Traore, Dolberg, Youness.

Je hebt dan gewoon per positie een mogelijke wisseling, maar wel heeft iedereen een vaste plek. Niet meer, dan op lb, dan cv. Dan Cam, dan Cvm.

12 september 2016 om 16:29

Precies mijn opstelling en dat van vele anderen.
Jammer dat peter bosz dit niet ziet en spelers als ziyech en traore niet op hun beste positie gebruikt. Dan haal je niet het maximale uit het elftal.

Denk dat dat ajax nog wel punten gaat kosten dit jaar. Frank de boer had soms ook onlogische positie invullingen.

12 september 2016 om 17:20

Ik zie graag deze, mits iedereen in vorm (met name Bazoer)

Krul
Veltman - Sanchez - Viergever
Riedewald
Gudelj - Bazoer
Ziyech
Traore - Klaassen - Younes

Zie speler graag van positie wisselen en dat kan met deze opstelling uitstekend, bv. het laten rouleren van Ziyech, Traore en Klaassen.

13 september 2016 om 11:32

Mits iedereen in vorm is, dan ben je eigenlijk gek als je Dolberg niet laat spelen.
Qua manier van bewegen, mee voetballen en voor de goal komen, vind het ik het nu al de beste speler in de punt. Echter is die jongen 18 en moet je het langzaam brengen. Zet Klaassen op plek Gudelj en zet Dolberg in de spits, dan kan ik er een beetje inkomen. Echter is ajax tot op heden met 3 of 5 verdedigers dramatisch en zal er een hoop achterin moeten veranderen voordat dit gaat lukken.

13 september 2016 om 13:24

Dolberg is een goede optie, die zou ik nu ook laten spelen in plaats van Bazoer en dan Klaassen een linie terug. Je zult moeten wisselen als iemand niet goed speelt op geblesseerd is.

Rare poll
On: begint wel een mooi elftal te worden zo hoop dat wij ook lang mee kunnen komen zodat t een mooie driestrijd word!

Een 7,9? Really? Hij heeft gescoord, maar verder speelde meneer Viergever bijzonder matig (zoals altijd eigenlijk). Ik heb liever Veltman en Sanchez centraal en dan Tete weer op rechts. Misschien is Tete opbouwend niet de beste, maar niemand is slechter dan Viergever.

12 september 2016 om 16:45

Ik denk dat Veltman gewoon rechts zal worden gebruikt misschien Tete als CB, of Cdm, en ja Viergever is niet goed genoeg voor Ajax hij praat alleen zo omdat hij vrij stond omdat niemand hem serieus neemt en een goaltje meepikte.

12 september 2016 om 17:23

Matig? Hoezo matig? Hij won juist ontzettend veel kopduels en haalde een hoop ballen uit de 16 vanaf de zijkanten, schoof ook regelmatig mee naar voren. Omdat hij meeging ontstond er onder andere een schietkans voor Dolberg. Van Wolfswinkel was de hele wedstrijd nergens, dankzij Sanchez maar zeker ook Viergever.

Hoewel het alle schijn heeft van preken voor eigen parochie omdat hij nu een basisplaats heeft, ben ik het wel met Viergever eens. Alleen wanneer je in een vaste samenstelling speelt, kun je wennen aan elkaar en kunnen er automatismes in het team komen. Met name verdedigend is dat erg belangrijk omdat elke vorm van miscommunicatie gevaar op kan leveren. Ik zou overigens op rechts altijd voor Tete kiezen in plaats van Veltman en zie vooral grote kwetsbaarheden op de linkerflank. En vind Dijks echt 4x niets en een echt sterke LCB heeft Ajax op dit moment ook niet want zowel Viergever als Veltman vind ik lood om oud ijzer waarbij die laatste wel erg stil staat in zijn ontwikkeling.....

Die Sanchez is wel een schot in de roos overigens; die kun je verdedigend wel om een boodschap sturen

Eigenlijk zou Ajax tegen sterkere tegenstanders 4-4-2 moeten spelen met het overschot aan middenvelders die Ajax heeft. Het middenveld heeft dan twee box to box middenvelders, een creatieve aanvallende middenvelder en een verdedigende/controlerende middenvelder. En dan kunnen zwakke schakels Viergever en Dijks op de bank plaats nemen:

Krul
Tete Veltman Sanchez Riedewald
Bazoer Ziyech Gudelj Klaassen
Traore Dolberg

12 september 2016 om 16:41

Zo staat er wel het meeste kapitaal op het veld, in zoverre ben ik het met je eens. Alleen in de praktijk denk ik niet dat dit heel goed voetbal op zou leveren. Geen diepgang van de backs, een overvol middenveld waardoor er geen verdedigers in zullen schuiven. de diepgang aanvallend moet van Dolberg en Traore aan de flanken komen, maar dan moeten zij erg lang de bal vasthouden voordat Klaassen en Ziyech aansluiten.

12 september 2016 om 16:49

Tegen sterkere tegenstanders kan die 4-4-2 opstelling wel. Wat meer power op het middenveld neerzetten en verdedigend wat meer zekerheid inbouwen. In wedstrijden dat Ajax het initiatief heeft wel weer 4-3-3 spelen.

12 september 2016 om 17:07

Kan ook 442 in een ruit. Maar dan moet Riedewald wel verdedigende middenvelder.
Dan heb je de keuze om via je backs op te bouwen of via je 6.
Rechtsback dan Veltman en links Dijks. Centraal Sanchez en Tete.
Ziyech op 10 en laat de andere 3 dan maar voor de andere 2 plekken strijden op het middenveld.

12 september 2016 om 17:27

Ik vind Viergever het goed doen en het is een linkspoot plus dat ik Riedewald beter op VM vind, daarom zou ik Viergever erin zetten.

Ik zou spelen met:

Krul
Veltman - Sanchez - Viergever
Riedewald
Gudelj - Bazoer
Ziyech
Traore - Klaassen - Younes

Alleen Bazoer nu teveel uit vorm, dus Klaassen op het middenveld en Dolberg in de spits. Viergever was tegen Vitesse een van de sterkere schakels, samen met Sanchez erg belangrijk.

Dat Viergever überhaupt basisspeler is van Ajax is al een schande. Snap echt niet waarom Ajax niks beters dan hem kan opstellen. Iemand laten spelen die én niet zo goed is én geen doorgroeipotentie heeft om voor eventueel een grote bedrag te verkopen lijkt me geen goede visie van Ajax. Zo verspil je eigenlijk wedstrijdervaringen. Zonde..

Potentieel de beste verdediger van Nederland slachtofferen omdat hij aanvallend minder is. Onbegrijpelijk van Bosz dat Veltman op rechts staat in plaats van Tete.

Ot: Viergever is niet het gewenste niveau dat Ajax nastreeft, ik vond zelfs vd Hoorn nog beter.

12 september 2016 om 16:57

Wat Tete betreft begrijp ik Bosz wel. Hoewel ik het met je eens ben dat Tete een mega talent is vind ik Sanchez nog een groter talent. Die jongen is toekomstige wereldtop en moet altijd spelen. Veltman vind ik op de rechtsback iets dynamischer en veelzijdiger dan Tete. Omdat Veltman ook voetballend een aanvallend redelijk uit de voeten kan. Dat wordt in de absolute top nog meer geist. Daarom vind ik Tete als rechtsback ook eigenlijk ongeschikt voor een hoger niveau dan Ajax, wellicht dat je een andere positie voor hem kan creëren. Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij Willems alleen dan andersom, Willems heeft geen verdedigende kwaliteiten Tete juist alleen maar, op een hoger niveau heb je beide nodig. Daarom zijn ze beide op hun positie ongeschikt voor een hoger niveau, nu en over een paar jaar nog steeds. Maar nogmaals, puur verdedigend is Tete fantastisch.

Wat betreft Viergever onderschrijf ik jouw reactie volkomen, ik vind hem in bijna alles tekort schieten. Dan vraag ik me af, al zou je Tete centraal zetten. Zou hij het daar slechter doen dan Viergever? Tete is misschien niet de grootste maar compenseert dat met kracht en snelheid. Een centraal duo Sanchez - Tete is voor Nederlandse toch een fantastisch centrum? Niet veel voetballend vermogen maar omdat Riedewald voor hen staat en eventueel wat kan inzakken voorzie ik daar geen problemen.

12 september 2016 om 17:02

Tete is veel te klein om in het centrum te spelen. Die zal zich constant in de lucht laten kloppen door spitsen die langer dan hem zijn.

12 september 2016 om 17:36

Dat weet ik, maar Viergever of Veltman zijn ook klein. Voor lengte hebben we Sanchez. In Nederland spelen clubs toch vaak maar met 1 spits dus dan zet je Sanchez bij luchtduels op hem. Daarbij zijn er altijd uitzonderingen, verdedigers die kunnen compenseren met snelheid en positioneren zoals Cannavaro, Sergio Ramos of Mascherano. Tete kan je natuurlijk nog niet met deze spelers vergelijken maar hij beschikt net als deze spelers wel over de kwaliteiten om je gebrek aan lengte te compenseren.

13 september 2016 om 01:36

Als je een speler als Tete redelijk in de aanval leert te zijn en Willems redelijk in de verdeging, heb het Nederlands elftal dadelijk 2 hele leuke backs. Als je alleen maar gaat concentreren op een sterke kanten en niet zwakke punten zullen zij nooit hun volledige potentie halen en dat is zonde.

14 september 2016 om 01:02

Klopt, dat leren hadden ze dan in de C-jeugd moeten doen. Om nu nog als volwassen back een belangrijk onderdeel te gaan leren is natuurlijk veel te laat. Voordat Tete fatsoenlijk kan aanvallen en Willems fatsoenlijk kan verdedigen ben je 5 a 6 jaar verder. Tegen die tijd zijn ze voor de top niet interessant meer.

12 september 2016 om 17:22

Om te beginnen kun je van der Hoorn en Viergever niet met elkaar te vergelijken, de een is linksbenige CV en de andere rechtsbenige CV. Ten tweede maakte Viergever deel uit van de minst gepasseerd verdediging en was hij gisteren ook een van de beteren, erg onderschat deze speler. Heeft zeker het niveau, al zou ik hem niet de ster van het elftal noemen, maar past er goed in zeker met zijn leeftijd van 27 jaar.

Ik vind dit altijd zo kansloos. Bij bijna elke sport zie je per wedstrijd een andere opstelling en een lading wissels gedurende de wedstrijd, maar voetballers kunnen alleen maar goed spelen als ze elke week met dezelfde 11 spelen. Bij andere sporten is spelen met de opstelling van wedstrijd naar wedstrijd zelfs iets tactisch, maar bij voetbal mag t alleen maar statisch zijn... Ik blijf dit onbegrijpelijk vinden

Feit is dat Ajax momenteel een enorm brede selectie bezit waarmee je gewoon tot het einde moet meedoen om de titel.

Gister heb je gewoon El Ghazi, Tete,en Bazoer op de bank, dat is pure luxe.

Denk dat iedereen opzoek is naar vastigheden, maar sommige spelers zijn helaas niet zo vast in het etaleren van hun kwaliteiten. Traore bijvoorbeeld vond ik heel erg matig tegen Vitesse, Dolberg weer veel beter.

Ik was wel over Viergever enorm te spreken, speelde erg goed, nauwelijks balverlies, won een paar belangrijke kopduels, scoorde uiteraard en had ook drang naar voren. Denk dat hij met zijn leeftijd, 27 wel een belangrijke pilon achterin kan worden, zeker als Dijks zo zwak speelt als nu. Heeft toch wat ervaring wat wel prettig is.

Sanchez speelde ook goed, dus voorlopig zou ik het zo laten staan, ik denk er wel over om Dijks in te wisselen voor een middenvelder, dan kan Viergever Lcv, Veltman RCV en Sanchez CV, die posities passen hun allemaal erg goed. Riedewald als VM ervoor en voor extra ondersteuning. Zou nu Klaassen - Ziyech en Gudelj op het middenveld erbij zetten en voorin Traore op RA, Dolberg in de spits en Younes op links.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren