Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax krijgt vier alternatieven geadviseerd voor ‘ongeschikte’ De Roon

Laatste update:

Henk Spaan denkt dat Marten de Roon niet de ideale nieuwe nummer 6 voor Ajax is. De ervaren journalist adviseert de Amsterdammers in gesprek met Ajax Showtime om te kijken naar vier alternatieven op de positie van controlerende middenvelder. "Ik ben fan van Branco van den Boomen, maar er hoort een controleur naast hem", vindt Spaan.

Ajax lijkt het daarmee eens en richt zich volgens eerdere berichtgeving in de Nederlandse media vooral op het binnenhalen van een ervaren nummer 6. De 32-jarige De Roon van Atalanta ligt daarbij voor de hand, maar Spaan is niet enthousiast over die optie. "Het is een jongen die wil lopen en zelf wil schieten op doel."

Spaan ziet een optie binnen de Eredivisie, al beschikt die niet over de gewenste ervaring: Dirk Proper van NEC. "Bij Jong Oranje heeft die bewezen dat hij best een goede speler is. Het voordeel is dat hij niet veel hoeft te kosten, maar anderzijds moet je maar afwachten of hij aanhaakt bij een club als Ajax."

Ajax-hoofdscout Kelvin de Lang, die in januari verantwoordelijk is voor het aan- en verkoopbeleid, gaf eerder tegenover Ajax Life te kennen dat de voorkeur uitgaat naar ex-spelers van de club.

Spaan draagt Jaïro Riedewald aan, die bij Crystal Palace nauwelijks aan spelen toekomt. "Maar tegen Manchester City speelde hij een redelijke wedstrijd als controleur", oordeelt Spaan. Riedewald komt uit de jeugd van Ajax en speelde tussen 2013 en 2017 in het eerste.

Ook Azor Matusiwa is volgens Spaan een optie. De middenvelder van Stade Reims kwam in het eerste van Ajax slechts tot één wedstrijd in de hoofdmacht, maar heeft zich in Frankrijk uitstekend ontwikkeld. "Onbegrijpelijk dat Ajax hem verkocht heeft", zegt Spaan. Matusiwa verlengde afgelopen zomer zijn contract en lijkt op dit moment niet te betalen voor Ajax.

Tot slot wordt voormalig PSV'er Pablo Rosario genoemd door Spaan. De middenvelder is basisspeler bij OGC Nice, maar zal minder duur zijn dan Matusiwa. "Dat heb ik altijd een goede middenvelder gevonden."

Ervan uitgaande dat Matusiwa te duur is voor Ajax, wie is het meest geschikte alternatief?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik kijk nooit Atalanta hoor, maar is De Roon een speler die graag loopt met de bal en schiet?

30 december 2023 om 18:00

Nee.

30 december 2023 om 18:03

Het is een 6 die graag opkomt inplaats van een spelmaker ik denk dat die dat bedoelt. Daarnaast is Proper halen nog geen slecht idee als je er een Wieffer van kan maken maar nu heeft Ajax ervaring nodig en iemand die er staat.

We hebben de boot gemist met Schouten voor de rest is er geen Nederlandse 6 beschikbaar die meteen voldoet aan het niveau misschien ietd van PSG huren gezien het daverende succes van Xavi Simons.

30 december 2023 om 18:09

Van Proper een Wieffer maken? Die jongen is 30 cm kleiner. Dat gaat je nooit lukken. Ik zie trouwens liever een voetballende spelverdeler komen dan een type als Wieffer. Al zou ik uiteraard met iemand die de kwaliteiten van Wieffer bezit, ook erg tevreden zijn.

30 december 2023 om 18:12

Als je op zoek bent naar een voetballende spelverdeler is Proper dan wel weer de juiste man.

30 december 2023 om 18:18

En dat is van de Boomen dus al. Ajax heeft echt zo debiel ingekocht. Ik wil een voetballende breker. Ergens in zuid amerika moet er toch wel 1 lopen? Ik ken ze niet maar ik ben dan ook geen scout.

30 december 2023 om 18:25

Een 6 die graag opkomt? Ook niet echt hoor. Bij Atalanta wat meer, maar als hij bij Oranje in al die jaren 10 keer geschoten heeft, is het veel. De Roon is eigenlijk een typische stofzuiger met inzet en een beetje drive. Toch heb ik nooit de lofzangen begrepen die hij weleens heeft gehad. Natuurlijk is hij niet slecht, maar ik vind hem in verdedigend opzicht voor Europese- internationale begrippen vrij matig tot slecht.

30 december 2023 om 19:12

De Roon bij Atalanta is een wereld van verschil met De Roon bij Oranje. Bij De Roon moet ik altijd denken aan Seedorf. Fantastisch op clubniveau, nooit echt uit de verf / onbetwist bij Oranje.

31 december 2023 om 11:40

Het feit dat Ajax het type Wieffer nastreeft geeft aan hoe diep de club is gezonken

31 december 2023 om 22:55

@4fredondo
Ik begrijp wat je bedoeld maar de Roon in een zin zeggen samen met Seedorf dat kan echt niet.

31 december 2023 om 22:57

@basisspeler
Ze zoeken een type Wouters, dejong , Davids , Martinez Chivu , dat zou dit Ajax momenteel wel nodig hebben

1 januari 2024 om 01:39

Spijker op zijn kop, we hadden Schouten moeten halen. Nu graag op zoek naar een nieuwe Alvarez en niet met halve oplossing zoals de Roon aankomen hopelijk.

30 december 2023 om 18:07

Valt wel mee. Alleen de tactiek van Gasparoni is erg aanvallend. Dus zodra de spelers een gaatje zien moeten ze daarin lopen. Dat geldt voor het gehele elftal.

1 januari 2024 om 03:39

Nee, hij scoort bijna nooit. De Roon is de ideale waterdrager. Bij Atalanta zeer nuttig, en bij Oranje was hij dat ook. Ik denk dat hij wel uit de voeten kan in de Eredivisie bij Ajax, maar dan wel meteen de ballen inleveren

1 januari 2024 om 09:19

Nou dit dus hahaha.

Matusiwa vind ik wel een goede optie overigens.

Heeft Henk Spaan ooit een goeie speler geadviseerd?

30 december 2023 om 18:04

Matusiwa is gewoon een interessante speler. Iemand op zes met zowel gif als voetballend vermogen. Is daarnaast opgeleid in Amsterdam en bekend met het systeem.

30 december 2023 om 18:10

Matusiwa kost minstens 20 miljoen.

30 december 2023 om 18:28

Ik vraag me alleen af of hij nog haalbaar is. Je wilt natuurlijk ook geen bedragen richting de 18 miljoen voor hem betalen. Er lopen vast wel goedkopere opties rond. Sowieso denk ik dat Ajax wel twee verdedigende middenvelders nodig heeft, al is het maar om ook een back-up te hebben.

30 december 2023 om 19:11

@sirius dat ben ik zeker met je eens maar transfermarkt geeft hem bijvoorbeeld een waarde van 10 mio. Een bedrag rond de 10mio is denk ik prima voor iemand die het prima doet bij een ligue1 club.

30 december 2023 om 18:19

Wellicht 30 jaar geleden maar ik heb hem al jaren enkel onzin horen verkopen.

30 december 2023 om 18:49

Hij stelt Rosario voor... Ik denk dat Spaan van de psv-fans hier alle duimpjes omhoog zal krijgen.

Allemaal leuk en aardig hoor van Spaan. Maar het mist Ajax echt aan Internationale ervaring. En hoewel ik totaal geen fan ben van Marten de Roon. Is dat in het geval van het huidige Ajax wel de beste van de hierboven genoemde opties. Of Ajax moet iemand huren die op een dood spoor is beland in een topcompetitie, vooral met oog op het EK, en de volledige 2e seizoenshelft goed opzoek gaan naar een topper uit een minder bekende competitie. Jairo Riedewald kon jaren terug al niet mee na een goed debuutseizoen. Rosario is prima maar ik geloof ook niet of hij nou zoveel beter is dan wat er nu aanwezig is, en een speler van dit NEC voordragen is al helemaal onzin imo. Ze hebben gewoon iemand nodig die de balletjes opvangt, de verdediging ontlast, balletjes gewoon weer rustig inlevert bij de "voetballende" jongens en weet wat er op internationaal/europees niveau gevraagd wordt

30 december 2023 om 18:09

Tuurlijk de aanvoerder van jong oranje aandragen is ‘al helemaal onzin’… volgens mij zijn er genoeg spelers vanuit de eredivisie zeker in die rol prima geschikt geweest in het verleden voor Ajax. Kwam schone niet ook van NEC?

30 december 2023 om 18:39

De ene speler is de ander niet. Je moet ook kijken hoe zo'n jongen daadwerkelijk presteert. Een Schone bijvoorbeeld was ten eerste transfervrij en schoot er 11 in en gaf ook nog 4 assists in zijn laatste contractjaar bij NEC. Dat zijn dan duidelijke cijfers en een simpele gok als zo'n speler ook nog transfervrij is.

Proper daarentegen ligt nog tot 2025 vast en bovendien komt hij in geen enkele relevante statistiek bovendrijven. Sterker nog; ook in de top 10's komt hij zelfs niet 1x voor. Ik zou het dus heel goed snappen als Proper niet eens op de lijstjes bij Ajax staat. Als ze voor hem zouden gaan, is het een pure gok en niet bepaald de beste vijver waaruit ze kunnen vissen.

30 december 2023 om 19:12

Lees even goed wat ik zeg, een speler van DIT NEC voordragen is op dit moment onzin, dan heb ik persoonlijk nog het liefste Lasse Schone, puur omdat hij weet wat er gevraagd wordt. De aanvoerder van Jong Oranje is op dit moment gewoon niet wat ajax nodig heeft, ookal is het een meer dan prima speler. Ajax heeft al genoeg jonge jongens op het veld lopen. Tadic, Klaassen, en Blind zijn vertrokken (zelfs alvarez kan je hier nog bij rekenen), dit zijn spelers die weten wat er gevraagd wordt op een bepaald niveau en eigenlijk altijd wel een voldoende halen. Ook in een slechte wedstrijd. Ajax heeft geen jonge spelers nodig op dit moment, er is best talent aanwezig binnen de selectie, er is alleen geen enkele speler (misschien op berghuis na, maar dat is qua persoonlijkheid geen leider) waar talentvolle spelers zich aan op kunnen trekken. Opnieuw een jong talent halen zal dus op dit moment niks oplossen Ook heeft ajax in dezelfde leeftijdscategorie nog Mannsverk die werd gezien als 1 vd beste spelers in noorwegen, en Sylvano Vos die een prima debuut kende, prima wedstrijden speelde en toch wel gezien wordt als een leuk talent. Dan is het in de winter totaal niet nodig om een jonge speler van NEC te halen, ookal is het de aanvoerder van Jong Oranje. Het is zeker een interessante speler om te volgen, maar totaal niet wat Ajax op dit moment nodig heeft

Ik vraag mij af waarom we altijd maar weer bij Nederlanders uit moeten komen. Niet dat er geen degelijke opties tussen zitten hoor, maar je mag ook wel eens verder kijken. Bijvoorbeeld zo'n Mikel Vesga bij Athletic vind ik echt een ondergewaardeerde speler. Of hij er specifiek zin in heeft moet je nog maar zien. Maar mijn inziens is dat wel de categorie speler waarin je moet kijken. Ongeveer 30 jaar, niet te duur. En dan vooral iemand om een half jaar te huren. Laten we eerst even doorselecteren en dan in de zomer gericht aankopen doen. In plaats van nu weer met paniekaankopen aan te komen zetten.

30 december 2023 om 18:40

Die heeft wel net zijn contract verlengd.

30 december 2023 om 18:54

Nederlanders hoeft niet per se, maar ik kan me goed voorstellen dat ze bij Ajax toch wat voorzichtiger zijn op dit moment. Er is nogal wat kapitaal verspild, want laten we wel zijn: Als je kijkt wat er aan kwaliteit gehaald is, had dat nog niet 40 procent van het uitgegeven bedrag mogen kosten. Een deel had je uberhaupt al in de eigen gelederen lopen. Het is dus voor Ajax wel slim om even opnieuw te orienteren. Het is allang gebleken dat je geen geweldenaren nodig hebt om een uitstekend team te bouwen. Dat mag bij Ajax nu wel de voorkeur krijgen, want de balans is in elke linie afwezig.

31 december 2023 om 22:59

De afgelopen jaren hebben ze toch regelmatig raak geschoten door Nederlanders (of ex-Eredivisie spelers) terug te halen.

Ook al breng je Casemiro, deze Ajax stelt geen stuiver voor. De enige die een topspeler word, is Brobbey. Branco v Boomen aub zeg! Is gewoon niveautje Twente/Utrecht. Taylor jeetje mineetje en Rensch is 90 minuten aan het slapen op het veld.

30 december 2023 om 18:36

Geef Casemiro de aanvoerdersband en we worden derde. Een ervaren, sturende leider is echt broodnodig.

30 december 2023 om 18:56

Alleen als je er een geweldige trainer bij zet. Schip is ok, maar deze selectie schreeuwt om een 5-3-2 gezien Sossa en Gaai en slechts een halve buitenspeler.. Bijzonder dat niemand dat benoemd.

30 december 2023 om 18:56

Tja, geef Casemiro de aanvoerdersband bij FC Twente, AZ, Feyenoord of PSV en het wordt nog lastiger om derde te worden. Die transfer is onmogelijk voor iedere Nederlandse ploeg...

30 december 2023 om 19:33

Gaaei en Sosa moeten gewoon banken en keihard trainen tot ze wel in de formatie passen. Heel de jeugdopleiding is afgestemd om 433 te spelen, je gaat dat niet veranderen omdat er een duitser met een blik spelers aankwam die niet in je formatie renderen. Beide heren verdedigen als amateurs waar Gaaei enkel zijn snelheid een voldoende haalt en Sosa zijn traptechniek maar buiten dat komen ze gewoon te kort.

Op basis van die eigenschappen ga je toch niet je systeem omgooien als je gewoon Rensch en Martha verder kunt ontwikkelen op die posities.
Bij Rensch denk ik dat het nog wel goed kan komen dit jaar is die sowieso beter dan afgelopen jaren, Martha heeft het voetballende vermogen maar is wel erg kwetsbaar, die jongen moet vooral fysiek een stap gaan maken maar dat is prima te trainen. Met meer inhoud en kracht word het ook makkelijker om zijn mannetje te staan, en voor iemand die altijd rechtsbuiten is geweest doet hij het eigenlijk best aardig.

30 december 2023 om 18:55

Zelfs Brobbey gaat geen topspeler worden hoor. Is een werkpaard die al moeite heeft met de eredivisie. Mist toch echt wel een behoorlijke dosis techniek.

31 december 2023 om 00:24

Ik geloof het ook niet echt maar je kan wel zien dat zijn bal-vastigheid van buitencatogerie is. Je hoopt gewoon dat hij zn eigen drempels voorbij gaat en gaat leren scoren. Qua bouw, snelheid, schot, hij lijkt het allemaal te hebben. Uiteindelijk denk ik dat v Bommel de nr 9 van Oranje word.

31 december 2023 om 18:24

Helemaal mee eens

30 december 2023 om 19:17

Nogal optimistisch. Brobbey is getalenteerd, maar als je ziet hoever sommige andere jonge spitsen al zijn, is de kans gewoon behoorlijk klein dat Brobbey daar in de buurt van gaat komen.

Er lopen gewoon heel veel spitsen rond die al veel verder zijn, niet zoveel ouder zijn en al leveren in top competities. Het moyenne van Brobbey is niet eens indrukwekkend voor Eredivisie-begrippen. Laten we het dus niet gaan overdrijven. Eigenlijk is zelfs Gakpo een betere spits en dat is qua individueel niveau ook zeker geen wereldtopper. Eigenlijk is hij van nature niet eens spits. Memphis was op die leeftijd ook veel verder.

Van Riedewald, Rosario en Proper krijg je het niet echt warm van. Maar die Matusiwa zou zeker een prima optie zijn. Heeft het gif, verdedigende kwaliteiten en ook het uithoudingsvermogen om op die 6 positie te kunnen spelen. Ook is die voetballend aardig en komt natuurlijk uit de jeugd van Ajax. Doet het prima in de Franse competitie met Reims. Dus als je een poging wil wagen om je nummer 6 positie sterk te verbeteren moet hij zeker een optie zijn. Ook omdat hij met 25 jaar een ideale leeftijd heeft.

30 december 2023 om 19:19

Riedewald zou op zich nog wel kunnen als je hem goedkoop op kunt pikken. Matusiwa ook, al denk ik dat je die niet hebt onder de 15 miljoen euro. Proper blinkt statistisch niet enigszins uit als verdedigende middenvelder, dus hem halen zou sowieso onverstandig zijn. Het enige dat hij mee zou hebben, is z'n nationaliteit en z'n leeftijd. Rosario heb ik niet echt gevolgd de laatste tijd.

Dus omdat Riedewald een redelijke wedstrijd tegen City speelde moet Ajax hem nu halen. Echt niet te filmen hoe mensen scouten tegenwoordig.
Riedewald..... Kom op zeg.

Wauw pablo is echt een koekenbakker. Hou op met in Frankrijk scouten ajax. Sterke fysieke spelers is niet wat jullie nodig hebben op het moment. Maar goede voetballers.

Man man wat een namen. Allemaal Jorrit Hendrix typetjes. Hier wordt je niet bepaald vrolijk van als Ajaxied..

Dirk Proper is een groot talent maar niet de speler die er meteen staat waar Ajax naar op zoek is. Kun je net zo goed Vos de kans geven en hem langere tijd laten spelen. Bij de rest heb ik ook twijfels. Riedewald komt er bij Palace niet aan te pas. Waarom zou hij dan wel goed genoeg zijn voor Ajax?

30 december 2023 om 19:23

Ik denk eigenlijk ook dat Vos over een jaar al verder is dan Proper. Dat is helemaal geen indrukwekkende speler. Die doet het maar vrij matig voor Eredivisie-begrippen hoor. Komt in geen enkele statistiek bovendrijven en dat zou juist als verdedigende middenvelder van een middenmoter moeten lukken.

Verder vind ik de omschrijving jegens Riedewald wat te makkelijk gesteld. Van De Beek speelde jaren bij Ajax in de basis, maar kan duidelijk geen potten breken in de PL. Zelfs Ziyech maakte maar heel gematigd indruk en had de Eredivisie al wat jaren uitgespeeld. Er is ook nog zoiets als de competitie en de Premier League is wel even wat anders dan de Eredivisie. Riedewald loopt kennelijk uit z'n contract, dus als je die transfervrij binnen kunt harken, zou ik dat als Ajax zijnde niet nalaten.

Als De Roon naar Ajax wil komen dan moet je die kans met beide handen aangrijpen. Dit kaliber spelers zijn precies de gasten die je nodig hebt om uit dit diepe dal te klimmen.

Ajacieden die hem niet willen leven echt nog 2-3 jaar in het verleden

30 december 2023 om 18:18

Welk kaliber? De Roon is een zeer beperkte voetballer en geen leider of sterke persoonlijkheid. Niet iedere Oranje international is een aanwinst voor Ajax.

30 december 2023 om 18:42

Iemand met zijn ervaring en kwaliteit. Hij zou direct een van de beteren zijn bij dit Ajax.

30 december 2023 om 19:24

Wie? De Roon? Dat is maar een simpele stofzuiger met een beetje drive en als hij speelt zoals hij in Oranje speelt, kun je net zo goed Tahirovic blijven opstellen of Vos meer kansen geven. Die is over een jaar (misschien twee) niet zoveel slechter meer.

De Roon, Proper, Riedewald, Matusiwa en Pablo Rosario. Leuk hoor, die ex-Ajacieden, maar de meeste zijn ex-Ajacied met een reden. Wat mij betreft slaan we deze allemaal over. Alleen Proper is interessant, maar geen idee of we nu zitten te wachten op jong talent wat alles nog te bewijzen heeft.

Alsof Ajax zomaar De Roon kan halen ? Speelde vandaag rechts achterin voor Atalanta.

"ik ben fan van Brance vd Boomen"...

Waarom dan?heeft ie ooit je auto gewassen ofzo?

30 december 2023 om 23:59

Ik zit me ook suf te piekeren. Zal niet vanwege zijn oerend trage handeling snelheid komen. Ook niet om die vuurpijlen van corners van hem. Misschien omdat hij geblesseerd is en je geen last van hem hebt?
Ja of die auto....

Spaan was in de jaren 90 al een oude gek, en het is er inhoudelijk niet veel beter op geworden zo te lezen... Adviseert hij nou spelers voor Ajax of rkc...?

Mannsverk is wel een prima speler, maar net als Tahirovic nog vrij jong. Met de juiste spelers om hun heen kunnen die het volgens mij wel aan. Als je toch een speler haalt moet het wel een topper zijn en niet weer een net wel/niet speler.

Rosario? Die was bij PSV al niet goed genoeg. Als Ajax dan ook nog Hendriks erbij haalt dat kan je die ernaast zetten dan is het feest helemaal compleet.
Hij noemt ook nog Riedewald omdat hij 1 redelijke wedstrijd heeft gespeeld als controleur.
Leuk van Henk Spaan dat hij namen noemt, maar dat is ongeveer net zo serieus te nemen als malle Eppie op de hoek van de straat.

De beste nummer 6 van de eredivisie is Kitolano van Sparta

Ajax heeft aangegeven een ervaren kracht te willen aantrekken en dan komt Spaan met deze namen aanzetten. Heel bijzonder.

Sangare valt mij eigenlijk nooit op bij Motd. Wellicht nog te vroeg. Loopt er niet nog een type Sangare rond in Frankrijk?

Kunt nog beter met 10 man gaan spelen. Ajax moet ophouden met Nederlanders. Helemaal met zachte eieren zoals Taylor.

Ik vond in alle eerlijkheid jaren geleden (toen hij nog bij Vitesse speelde) Marvelous Nakamba echt de man voor zo'n positie bij Ajax op het middenveld. Die lost zoveel rest-verdediging problemen op en gaat nooit denken dat hij de voetballende man moet zijn die het voor je gaat regelen. Uiteindelijk zit er in de rest genoeg voetballend vernuft en kan Marvelous prima strakke ballen van a naar b geven, zonder zijn defensieve taken uit het oog te verliezen. Ik weet alleen niet hoe hij zich heeft ontwikkelt (en of hij op dit moment uberhaupt betaalbaar is). Hij deed het bij Brugge bijzonder verdienstelijk en bij een dolend Aston Villa vond ik hem (tot hij uit het niets geen kansen meer kreeg) vaak een van de meest betrouwbare spelers. Nu ben ik de eerste die toegeef dat ik hem daarna bij Luton niet heel erg in de gaten heb gehouden, dus mogelijk dat zijn carriere een beetje op is, maar op basis van het verleden (en ervan uitgaande dat hij betaalbaar is) zou ik het wel aandurven.

30 december 2023 om 23:18

Marvelous Nakamba vond ik inderdaad ook een fantastische speler om te zien, doet me ook altijd qua spel wat denken aan Matusiwa. Felle stofzuigers die vrij sober maar wel goed zijn in het voetballende aspect. Nou is Nakamba pas afgelopen zomer daadwerkelijk verkocht aan Luton (voor een kleine 3 mln) en was hij een vaste basisspeler, tot hij geblesseerd raakte. Deze week is hij geopereerd en hij zou nog aanzienlijke tijd uit de roulatie zijn, aldus zijn club…

Op zoek naar een voetballende spelverdeler moet je niet bij deze vier zijn.

De Roon zou een fantastische versterking zijn voor Ajax. Brengt rust en ervaring. Kan nog wel 3 jaar mee bij ajax

Hoop echt dat Ajax doorzoekt naar alternatieven, de Roon zou namelijk een schot in de roos zijn. De Roon deed niet onder voor Schouten, en die domineert als een malle. Kan bijna niet anders dan dat de Roon bij Ajax ook de lijnen zou kunnen uitzetten. Ajax zou een gat in de lucht moeten springen als de Roon zou willen komen, en niet andersom!

Misschien ligt het aan mij hoor, maar is het niet een beetje beschamend om als hoofdscout te zeggen dat de voorkeur bij ex-spelers ligt? Wat is zijn rol dan precies? En waarom zijn ex-spelers blijkbaar categorisch een toevoeging voor dit Ajax?

Ik dacht dat Ajax De Lang had aangetrokken voor deze positie, maar nu blijkt dat Henk Spaan de lijntjes uitzet.....

Grapje natuurlijk, maar sinds wanneer komt er een goed advies bij Spaan vandaan waar Ajax wat aan had in het verleden?

Ajax heeft met name voetbal nodig op het middenveld. Bij Rosario is de opbouw ook 0. Taylor weet niet wat opbouw betekent. Dus ook zo blijft het middenveld dood. De Roon ook niet doen. Matusiwa zal duur zijn. Ook geen optie dus. De vierde ben ik alweer vergeten, zal dus ook niets zijn

Wat een pannenkoek die Spaan. Marten de Roon lopen en schieten op doel?

Ik zei begin dit seizoen al dat ik De Roon een mooie en geschikte opvolger van Alvarez zou vinden. Ervaring, rust, hard. Wellicht geen sierlijke voetballer, maar dat was Alvarez ook niet. Maar wat was hij belangrijk.

Ik heb Marten live aan het werk gezien tegen Milan. Een keer slordig balverlies, verder goede intercepties, altijd aanspeelbaar, coachend, aanvallende passes tussen de linies door, echt een hele sterke wedstrijd van zijn kant, waar hij het goed dichthield.

Ik zie hem (ondanks zijn leeftijd) graag komen. Kan ook de kleedkamer als aanvoerder op scherp zetten.

Een basisspeler van Nice, een niet te betalen optie, een goedkope optie die in jong oranje keer wat leuks jeeft gedaan en een speler die dit seizoen nog niet 180 min gevoetbalt heeft.
De Rhoon kan veel lopen, maar schiet graag? Komt die seizoen, inclusief alles, op gemiddeld nog niet 1 schot per drie wedstrijden.
En een middenveld die graag schiet, de gekte..
Als die jongen bij oranje speelt hoor je iedereen zeuren dat die voetballend niets toevoegd en enkel voor controle is.. en bij atalante rent en schiet hij zich een ongeluk schijnbaar..

Behalve de Roon, lees ik namen van ex-Ajacieden die nu toch niet meer voldoen aan het niveau?

Henk Spaan denkt…next!

Het liefst een type Roy Keane. Iemand die voorop gaat in de strijd, ook nog redelijk een balletje kan trappen, en - het belangrijkste - spelers op hun flikker geeft wanneer ze verzaken. Want die eigenschap heeft Ajax het meest nodig: mentaliteit. Dus vindt zo iemand aub. En kom niet aan met een Martin de Roon of een van die andere vier. Dus zal de zoektocht wel gaan richting Zuid/latijns Amerika.

Niet serieus te nemen dit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren