Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

The Athletic: Arsenal heeft interesse in sterkhouder Ajax; ook De Ligt in beeld

Laatste update:

Arsenal heeft belangstelling voor Jorrel Hato, zo meldt The Athletic woensdagochtend. De Londense club is enthousiast over de speelwijze van het zeventienjarige talent en zou in hem een veelzijdige verdediger zien. Naast Hato zou ook Matthijs de Ligt er goed op staan bij de technische staf van Arsenal.

"De tiener is een zeldzaam lichtpuntje in een moeizaam seizoen voor de Amsterdamse club", schrijft het medium, "droeg al de aanvoerdersband en heeft reeds zijn eerste interland voor het Nederlands elftal gespeeld."

"Hato speelt als linkszijdige centrale verdediger of linksback en zou dus een aanvulling zijn op (Jurriën, red.) Timber." Laatstgenoemde speelt sinds afgelopen zomer voor Arsenal, maar kwam door een blessure nog maar weinig in actie.

Hato is bezig aan zijn tweede seizoen in de hoofdmacht van Ajax. Sinds deze zomer is hij vaste basisspeler in het elftal van de Amsterdammers. Alle trainers die dit seizoen voor de ploeg stonden in de Johan Cruijff ArenA, kozen steevast voor het toptalent in de startopstelling.

Het lijkt voorlopig dan ook niet reëel dat Ajax gaat meewerken aan een vertrek van Hato. De formatie van oefenmeester John van 't Schip kent een dramatisch seizoen en zal niet enthousiast worden van het idee dat een van de sterkhouders wordt verkocht.

Er is echter wel hoop voor Arsenal. Hato heeft namelijk een contract in Amsterdam tot medio 2025. Mocht hij deze verbintenis niet willen verlengen, zal Ajax er baat bij hebben om de linkspoot komende zomer van de hand te doen.

De Ligt
Naast Hato zou ook De Ligt op de scoutingslijst van The Gunners terug te vinden zijn. Het is echter maar de vraag hoe realistisch het is dat Bayern München akkoord gaat met een transfer van zijn pupil, zo schrijft The Athletic.

De 24-jarige voorstopper speelt sinds medio 2022 voor de club uit Beieren, die hem destijds voor 67 miljoen euro overnam van Juventus. De Italiaanse recordkampioen had drie jaar eerder nog ruim 85 miljoen euro over voor de diensten van De Ligt.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van de Ligt weet ik ondertussen niet meer wat ik ervan moet denken. Wat was dat een beest bij Ajax in alle facetten. Maar lijkt toch stil te hebben gestaan in zijn ontwikkeling. Word echt zo’n gevalletje Morata. Net niet speler, maar wel altijd bij de grootste clubs belanden.

27 december 2023 om 09:17

Mwoah, bij menig topclub zou De Ligt basis zijn (al betwijfel ik of hij wint van Saliba en Gabriel), maar hij heeft pech dat hij de strijd nooit kan winnen van Kim. Zet De Ligt bij Inter, Manchester United of Dortmund neer (lees: Net onder de echte top) dan speelt hij geheid basis. Voor de absolute top lijkt hij tekort te komen inderdaad

27 december 2023 om 09:31

De ligt was vorig jaar met afstand de beste verdediger van Bayern en werd geroemd als leider. Is dit seizoen vooral geblesseerd geweest. Ik zou niet te hard roepen dat hij het nooit kan winnen van Kim, het is niet alsof Bayern zonder de geblesseerde de Ligt ongenaakbaar is dit seizoen.

27 december 2023 om 09:34

Ik kan me niet voorstellen dat De Ligt gaat winnen van Kim. Verdedigend te vergelijken, aan de bal is Kim veeeeeele malen beter. Hij is één van de beste, dan wel niet de allerbeste, centrale verdediger van de wereld. Het is dus ook geen schande als De Ligt dat niet wint.

27 december 2023 om 14:20

Kim, 1 van de beste, daar kan ik inkomen. De allerbeste is hij zeker niet. Op het moment is er niemand beter dan Antonio Rudiger. En als Militao op zijn normale niveau terugkeert na zijn blessure, dan zal Kim ook achter hem moeten aansluiten. En dat zeg ik met en zonder witte bril op.

27 december 2023 om 14:49

@rm1335: Eens. Je vergeet hier wel Nacho en Alaba als nummer 3 en 4. En wat jeugdspelers van Real Madrid die ongetwijfeld ook beter zijn dan Kim. Daarna komen pas spelers van andere clubs.

27 december 2023 om 15:26

En zonder rood-witte bril zeg ik dat er geen beter defensief duo is dan Saliba en Gabriel. Sowieso is Saliba de beste ter wereld in zijn leeftijdscategorie en Gabriel is zowat de meest ondergewaardeerde verdediger van de PL en dat vind ik helemaal prima, gelukkig wordt hij door de Arsenalfans wel op waarde geschat.

27 december 2023 om 16:57

Mangalitsa, dan kan je wel leuk een sarcastische reactie plaatsen, maar het is helemaal geen rare mening dat hij Rüdiger de beste ter wereld vindt. Doet het dit seizoen uitstekend bij de koploper van La Liga met weinig tegengoals. Militao was toen hij fit was ook gewoon een van de besten ter wereld en won nota bene een Champions League als leider in de verdediging. Het is helemaal niet raar dat hij deze twee spelers beter vindt dan Kim, die overigens ook een fantastische verdediger is.

27 december 2023 om 19:05

Romero, Marquinhos en Ruben Dias komen ook wel dicht in de buurt van Rudiger. In mijn ogen is De Ligt in potentie nog steeds de beste verdediger van de wereld. Verdedigers bloeien ook pas op na hun 28ste.

27 december 2023 om 09:20

Vind dat nog wel vroeg om te zeggen over de Ligt. Zit een goede kop op en is een slimme jongen. Met de juiste zaakwaarnemers en omgeving gaat hij een hele mooie carriere tegenmoet.

27 december 2023 om 09:27

Dat gezeur altijd over de Ligt.. hij is nog altijd pas 24 en kan dus nog zeker 10 jaar voetballen. Zit nu op 24jarige leeftijd net onder de beste CV’s van de wereld. Maar in Nederland ben je dan niet goed genoeg. Als de Ligt fit blijft pakt hij ook een basisplaats bij Bayern. En daarna ook bij Real, Barca of City. Waar speelde Virgil toen hij 24 was ?

27 december 2023 om 09:31

De Ligt is gewoon top hoor. Enige wat mij is opgevallen is dat hij best wel wat fysieker is geworden. Vind hem minder wendbaar ogen/misschien is hij het wel, dan in zijn tijd bij Ajax.

Komt hem, in mijn ogen, niet ten goede.

27 december 2023 om 09:32

Precies! Ik voorspel voor de Ligt een grote toekomst als Niels Fleuren, nee even zonder gekheid het is populair om de Ligt de grond in te praten. Ik zie het ook helemaal goed komen met hem in de top van Europa.

27 december 2023 om 09:32

Het is toch ook een feit dat er meerdere spelers rond de leeftijd van De Ligt hem (keihard) voorbij zijn gestreefd? Hij komt ook tekort voor een ploeg dat wil voetballen (dit i.t.t. de door jou genoemde Van Dijk, waar veel meer voetbal in zit) en voorlopig blijft De Ligt wel wissel, daar waar Kim en Upamecano ook gewoon beter zijn.

Hetzelfde als hij naar Arsenal zou gaan: Saliba en Gabriel zijn allebei gewoon beter. Saliba is ook nog eens jonger dan De Ligt, dus er is dan ook geen perspectief, want ook Gabriel is maar ietsjes ouder. De door jou genoemde City en Real Madrid heeft De Ligt al helemaal geen kans om in de basis te belanden.

Alles net eronder wel, dus ik denk dat een stap terugdoen voor hem de enige juiste optie is. Alleen wil hij financieel ook inleveren? Dat is de enige twijfel. Want hij lijkt vaak wel verstandig genoeg om in te zien waar hij staat en wat er moet gebeuren.

27 december 2023 om 09:46

Hij komt te kort bij ploegen die willen voetballen?? Man, bij Ajax dat volgens mij wilde voetballen tegen de groten der aarde was hij de absolute leider. Bij Bayern vorig jaar was hij ook gewoon goed. De Ligt mist nu vooral ritme door blessures.

27 december 2023 om 09:48

Je verliest echt al je geloofwaardigheid als je zegt dat Upamecano beter is dan De Ligt. Vorig seizoen heeft dat ruimschoots bewezen.

27 december 2023 om 09:53

Upamecano heeft vorig jaar een afgrijselijke periode gehad inderdaad. En toen was De Ligt ook zéker veel beter. Alleen heeft hij zich wel herpakt (iets wat De Ligt ook kan doen, want potentie heeft hij natuurlijk wel), maar momenteel komt De Ligt doodsimpel tekort en staat hij logischerwijs wissel bij Bayern Munchen. En zou hij bij Arsenal net zo goed wissel zijn

27 december 2023 om 10:06

Haha hij komt tekort bij ploegen waar gevoetbald wordt. Matthijs gaf op 17/18 jarige leeftijd aan het beste Ajax van de laatste 25jaar. Voetballen was juist zijn kracht. Naast zijn beestachtige lichaam op die leeftijd. Inderdaad hij is nog breder en sterker geworden. Maar dat is logisch als je vanaf je 17e iedere dag sport. Misschien is hij iets minder wendbaar maar dat mag geen probleem zijn. Zijn foutjes zijn hier altijd onder een vergrootglas gelegd. Z’n Upamecano is echt niet beter. Ik lees hier dat er leeftijd genoten van Matthijs hen voorbij zijn geschoten. Ik ben benieuwd of je 3 centrale verdedigers kan noemen van ongeveer 25jaar die beter zijn dan De Ligt. Saliba noem je hierboven, presteert inderdaad een jaar leuk, toen geblesseerd geweest , nu weer terug en doet het inderdaad goed. Gabriel daarin tegen leunt heel erg op Saliba. Dat werd duidelijk toen Saliba er lang uit lag. Dus Saliba kan je beter noemen , noem er dan nog eens twee ?

27 december 2023 om 10:16

Waarom grijpen jullie telkens terug naar de De Ligt van al jaaaaaren terug? Dat heeft hij sindsdien toch niet meer laten zien?

En prima hoor: Militao, Saliba, Ruben Dias, Gabriel, Upamecano, vd Ven, Gvardiol, Romero. Dit is allemaal tussen de 2 jaar ouder en 3 jaar jonger. Dus ja. Allemaal minimaal gelijkwaardig, meesten ook gewoon beter.

En met keihard voorbij gestreefd bedoel ik niet dat ze véél beter zijn. Alleen wel dat ze zich vele malen harder hebben ontwikkeld en tot minimaal zijn niveau zijn gekomen of beter zijn geworden dus.

27 december 2023 om 14:25

@ myvision: dat je Tottenham onder de groten der aarde schaart werkt wel op mijn lachspieren moet ik zeggen.
Maar inderdaad wordt de kwaliteit van De Ligt veel te veel gebagatelliseerd. Indien fit is hij beter dan elke andere CV die jullie bij Oranje hebben rondlopen.

27 december 2023 om 14:51

@RM: Momenteel is Van Dijk weer ouderwets wereldtop. Ook Mickey vd Ven was voor zijn blessure één van de besten ter wereld (natuurlijk lang geen Rudiger en Militao, maar niemand kan zó goddelijk goed zijn). Ook Aké is geweldig. De Ligt is erg goed. Botman ook. Maar beiden moeten wel een pas op de plaats maken. We hebben in ieder geval geen klagen

27 december 2023 om 15:20

Mickey van de Ven deed het 2 maanden leuk en is net zo goed als De Ligt ? Militao ligt er al bijna een half jaar uit een kruisband blessure, en dat gaat ook nog z’n 4 maanden duren. Daarna is het nog afwachten of hij zijn niveau weer gaat halen. Romero is een jaar ouder en heeft een aardig seizoen gespeeld, maar beter dan de Ligt ? Gabriel zoals hier boven leunt op Saliba , dat werd duidelijk toen Saliba geblesseerd was afgelopen seizoen. Saliba zou beter kunnen zijn (en jonger) dan de Ligt. Maar zet de Ligt in dit Arsenal bijvoorbeeld en ik ben ervan overtuigd dat hij daar uitgroeit tot een van de beste verdedigers van de wereld (dat niveau had hij al op 18 jarige leeftijd bij Ajax). Heeft alleen met Juve destijds een verkeerde keuze gemaakt denk ik. En de ongelukkige handsballen die hij in het begin in Italië maakte hielpen hem ook niet. Mits fit, een beetje vertrouwen en wedstrijd ritme hoor de Ligt gewoon makkelijk in je rijtje thuis.

27 december 2023 om 15:23

Hij staat wissel omdat hij geblesseerd is dus ja dan is het logisch dat hij niet veel speelt en op de tribune zit niet?

27 december 2023 om 15:28

Weer iemand die niet ziet hoeveel progressie Gabriel gemaakt heeft en het alleen ophangt aan Saliba, wat indirect ook een geweldig compliment is voor Saliba natuurlijk, maar alsnog niet de hele waarheid. Saliba IS beter dan De Ligt, ook toen De Ligt zo oud was als Saliba nu.

27 december 2023 om 16:05

Hij deed het twee maanden leuk? Zijn transfer voor 40 miljoen (en directe basisplaats) heeft hij te pakken omdat hij zo goed paling kan roken? Nee, die deed het al veel langer goed en was ronduit geweldig bij Spurs. Niet dat ik dit zo aan zag komen, zeker niet, maar hij is echt heel goed.

En De Ligt is al even weg bij Ajax, heeft al even bij Juve lopen kloten en heeft bij Bayern een topperiode gehad, maar dat is al met al ook geen doorslaand succes. Dan kan je toch niet met droge ogen beweren dat hij pech blijft hebben? Dan kan je toch wel concluderen dat er velen beter zijn?

Zelf zie ik absolute top sowieso niet in De Ligt. Ik snapte de "hype" ook niet helemaal. Ik heb in J. Timber bijvoorbeeld al veel meer vertrouwen. Veel completer. Veel moderner. Maar ondanks mijn "negatieve" bril wat betreft De Ligt, weet ik wel zeker dat ik kan stellen dat vele verdedigers hem geëvenaard zijn.

28 december 2023 om 11:46

J Timer is 1,80 en liep vaak genoeg te slapen bij tegengoals. Kan leuk opbouwen en voetballen , maar koppen en echt verdedigen zijn geen sterke punten. Ik zie in hem meer een 6 , of een back, zeker in de PL. De Ligt gaat er 100% zeker komen.

27 december 2023 om 09:36

De Ligt is 24 en heeft nog alle tijd om een onbetwiste wereldverdediger te worden. Virgil van Dijk zat op die leeftijd nog bij Celtic om maar een voorbeeld te geven. Enige waar De Ligt mee moet oppassen zijn de blessures, want sinds hij bij Bayern zit heeft hij naast de keiharde concurrentie ook de een na de andere blessure.

Toch wel een jongen die je hoopt wekelijks in de basis te zien, en ik denk dat de PL heel goed bij hem zou passen. Arsenal zit voorlopig wel goed achterin, maar misschien iets voor Man Utd wanneer Varane en Maguire weggaan (sowieso gegarandeerd basisplek daar) of Chelsea.

27 december 2023 om 10:01

Ik denk dat de Ligt zich wel bewezen heeft bij Juve en Bayern, dat als hij speelt hij wel een redelijk niveau afleverd. Hoop alsnog op basisplek bij Bayern en qua fitheid misschien minder krachttraining doen om blessures te voorkomen?

De Ligt zou ik heel raar vinden. Dan betaal je 70 miljoen voor een wisselspeler. Hato zou ik lekker nog laten rijpen die word op dit moment compleet overlopen in de PL. Ondanks dat ik het best een groot talent vind.

27 december 2023 om 09:22

Hato is jong, maar heeft ook nog maar een contract voor iets meer dan een jaar. Je zou hem nu eigenlijk moeten kopen en dan nog een jaar (of 2) verhuren.

27 december 2023 om 09:31

Met je eens, maar die luxe heeft Arsenal niet.
Zeker niet in de winter. Het gaat nu echt om een mannetje met kwaliteit er bij te krijgen. Liefst op een creatieve manier....

Kiwior lijkt uiteindelijk toch te licht. In ieder geval als LCV gebruikt men hem amper, helaas. LB is hij gewoonweg niet.

27 december 2023 om 10:04

Zoals Glenn zegt. Nu moet er gewoon kwaliteit staan. Jongens die weten wat er gevraagd word. Ik zou ook niet weten wie maar iemand met veel Europese en topcompetitie ervaring. Die bij blessure van Gabriel gewoon een paar weken kan spelen.

Dat was wel even een lastige quizvraag welke speler er 'sterkhouder' genoemd kan worden bij het huidige Ajax. Maar een 17-jarige kun je nog het voordeel van de twijfel geven. Gewoon knap onder deze omstandigheden. Zal bij Arsenal dan wel echt een paar jaar moeten krijgen om te kunnen groeien.

27 december 2023 om 09:27

De click bait titels van vz worden langzamerhand moeilijker dan de AIVD kerstpuzzel..

On: ik zou de Ligt graag bij Arsenal willen zien. Denk dat de PL goed bij hem past.

27 december 2023 om 10:30

Die paar jaar kan hij beter bij Ajax pakken. Daar speelt hij tenminste

De Ligt zou heel apart zijn. Dure kracht en gaat het absoluut niet winnen van Saliba hoor.
Sowieso, alles wat nu komt is waarschijnlijk back-up. Saliba - Gabriel is een topduo dat nog jaren door kan met elkaar.

Hato is een goed talent. Voetballend prima, linksbenig. Kan ook eventueel als LB (wat Arteta altijd fijn vind) en daarnaast is hij ontzettend jong en kneedbaar.
Fysiek en qua lengte is hij misschien nog wel te min voor de top van de BPL. Ik denk sowieso dat de BPL en back-up spelen voor Hato nog te vroeg komt hoor....

Ik zie zowel De Ligt als Hato niet gebeuren. Tevens moet dan eerst een Kiwior verkocht worden, mocht een linksbenige LCV komen. Men richt zich vooral op de RCB achter Saliba. Zijn blessure vorig jaar heft ons flink genekt...

Zie meer geruchten omtrent Inacio van Sporting CP (lcb, clausule van 52 miljoen). Maar, dan moet Kiwior eerst verkocht worden.

En verder zijn er geruchten van Simakan (leipzig, RCB) en Diomande (RCB Sporting Cp).

27 december 2023 om 09:34

Denk je echt dat Kiwior verkocht gaat worden? Misschien in de zomer maar in de winter niet lijkt mij. Is een prima back up natuurlijk maar hoort wel echt als cv. In de Zini rol past hij niet.

27 december 2023 om 10:02

Is een prima backup van Gabriel maar absoluut geen LB. Zo lang die niet gaat klagen zou ik die gewoon erbij houden en dan Timber voor de topwedstrijden op LB. Zinchenko zie ik het liefst vervangen worden, dat is echt een clown verdedigend gezien.

27 december 2023 om 10:15

Helemaal mee eens. Al vind ik Zini wel goed voor wedstrijden tegen de mindere tegenstanders.

27 december 2023 om 10:28

Jup, zou mooi zijn als je een type Zinchenko kunt vinden die ook nog kan verdedigen maar ik kan niet eens voorbeelden opnoemen van Lb's die dat kunnen.

27 december 2023 om 10:48

Denk dat Miguel Gutierez van Girona een goede LB is voor ons hoor.
Die kan ook gewoon op het middenveld uit de voeten, snel, defensief een stuk sterker dan Zinchenko.

Zou hem graag zien komen.

Kiwior komt in mijn ogen te kort. Hij is als LCV te slap in mijn ogen. En als LB heeft hij de draaicirkel van een DAF truck. Dus nee. Hij is fysiek niet sterk genoeg en niet wendbaar genoeg om in het spel van Arsenal mee te komen.

Hij is wel aardig snel, dat dan weer wel. Maar tegen wendbare buitenspelers is hij te kwetsbaar als back. En voetballend heeft hij ook veel moeite in mijn ogen. Tenminste, als back hé. Daar heeft hij de technische bagage niet voor. Enige wat ik echt goed vind aan hem is dat hij een goede crossball heeft/lange bal heeft... Maar Arsenal wil dat zo veel mogelijk juist beperken.

Ik zie niet dat er veel vertrouwen is in Kiwior, als je ziet dat hij maar heel weinig minuten krijgt hoor... En Zinchenko is defensief al een kwetsbare speler...

27 december 2023 om 11:37

Kiwior is ook geen lb. Als back up cv is die wat mij betreft wel prima.

Heeft Ajax sterkhouders dan?

Hato is nog niet eens klaar voor een basisplaats bij Ajax, laat staan deze transfer. Je kan zien dat de jongen talent heeft maar het is simpelweg veels te vroeg voor hem. Elke wedstrijd maakt hij cruciale fouten die leiden tot doelpunten. Je kan het hem niet kwalijk nemen verder aangezien hij de aangewezen persoon is die de verdediging moet leiden. Hopelijk schaadt dit hem niet in zijn carriere.

Ik heb het gevoel dat Ajax Hato zo veel mogelijk wil ophypen om Hato te verkopen op korte termijn. Gelet op de slechte financiële situatie van Ajax hebben ze aankomende jaren een grote transfersom nodig om geen concessies te hoeven doen. Om die reden wordt Hato aanvoerder gemaakt natuurlijk.

27 december 2023 om 09:40

Zet prime Ramos, Cannavaro of Beckenbauer neer bij het huidige Ajax en die zullen dan ook dezelfde fouten maken. Hato maakt er het beste van momenteel in de systematische wanorde genaamd Ajax wat er op het veld staat, en doet het gewoon voor zijn leeftijd fantastisch. Die jongen heeft nog geen enkel minuut gemist en laat zowel verdedigend en voetballend zien dat het echt een hele goeie kan gaan worden in de toekomst.

27 december 2023 om 10:37

Je gelooft die eerste zin toch niet zelf mag ik hopen?

27 december 2023 om 11:02

Met een Prime Ramos, Cannavaro of Beckenbauer zou Ajax echt wel beter zijn hoor haha. En nee die zouden niet dezelfde fouten maken. Want het zijn ook leiders op het veld namelijk en dat is wat dit huidige Ajax ook mist...

27 december 2023 om 14:29

Die kerstborrel zit er goed in @oortap. Dat moet het zijn. Zo niet, dan heb je prime Ramos, Cannavaro en Beckenbauer absoluut nooit een minuut zien voetballen

Hato is niet eens goed bezig bij Ajax, die heeft op dit moment niks te zoeken bij Arsenal.

27 december 2023 om 09:54

Als Arsenal hem haalt is dat natuurlijk voor de toekomt. Hij zal er op korte termijn weinig spelen. Het gaat Arsenal om zijn potentie en het waarschijnlijk relatief lage aankoopbedrag. De grote vraag is wat Hato zelf wil. Als hij verstandig is blijft hij bij Ajax en ontwikkelt hij zich verder. Aan de andere kant is ook het geld aantrekkelijk en Arsenal staat bekend om talentontwikkeling van jonge spelers.

27 december 2023 om 10:01

Op dit moment niet en het is sowieso achteraan aansluiten bij hem, daar waar Gabrielen straks ook weer Timber voor hem staan in de pikorde. Het is alleen met het oog op de toekomst een logische aankoop, want Hato heeft zeker potentie.

De Ligt zou ik een veel vreemdere optie vinden. Je haalt een hele dure wisselspeler achter Saliba. Wel een goede wisselspeler, maar te duur voor Arsenal.

27 december 2023 om 11:16

Niet goed bezig bij Ajax?😄. Is de enige die prima speelt. Bij Arsenal zijn ze dus ook blind volgens jou?

27 december 2023 om 11:36

@henk: Ze zien potentie, alleen ze zien ongetwijfeld ook dat hij nog verre van het niveau heeft. Alleen denk ik wel, en dus Arsenal vast ook, dat Hato alles heeft om te slagen. Alleen mocht hij nu naar Arsenal gaan, denk ik wel dat we geruime tijd niets van hem horen en dat zou doodzonde zijn. Lekker ontwikkelen bij Ajax lijkt mij veel beter.

27 december 2023 om 12:46

Prima speelt is wel dubieus. De hele achterhoede is een pijnhoop. Zelfs een derde klasser krijgt mega veel kansen. Dat komt niet alleen door Hato, maar Hato voorkomt het ook niet.

28 december 2023 om 13:32

Henk doet alsof we niet allemaal naar Ajax kunnen kijken dit seizoen.

Zou wel zuur zijn voor Ajax als Hato Ajax nu al gaat verlaten voor een avontuur in het buitenland. Hij is momenteel het enige toptalent en zou op zijn leeftijd nog minimaal 3 jaar moeten blijven. Aan de andere kant is Ajax diep gezonken en begrijp ik de lokroep uit het buitenland. Arsenal is een geweldige club voor jong toptalent.

Zou eerder een spits halen. Of een reserve speler voor saka

Hato kan deze winter volgens mij niet naar Arsenal aangezien hij nog geen 18 jaar is.

Gewoon 120 miljoen euro en geen cent minder vragen. Is een van de grootste talenten op die positie en nog lang niet uitgeleerd bij Ajax. Moet heel veel minuten maken en langzaam stap voor stap hogerop gaan.

Arteta speelt eigenlijk altijd met een linksbenige cv en een rechtbenige cv. Dan betaal je dus 70/80 miljoen voor De Ligt die op de positie van Saliba speelt... Een top RB zodat White door kan schuiven als de backup van Saliba lijkt mij dan beter. Al heb je natuurlijk ook nog Timber maar ik zie Arteta hem alleen als CV gebruiken in geval van nood.

27 december 2023 om 10:02

Ik zie liever eerst een top linksachter in plaats van een rechtsachter. Met Timber, White en Tomi is rechts heel goed bezet. Tomi en Timber kunnen eventueel ook linksback. Maar zou liever gewoon een echte linksback al zou ik niet weten wie.

Dan kan Zincenko doorschuiven als back up voor Linkshalf.

27 december 2023 om 10:06

Tomi en White zijn voor mij nog steeds geen echte RB. Zijn aanvallend gewoon matig al doen ze natuurlijk precies wat Arteta van ze vraagt. Maar goed je hebt gelijk ja, een LB is meer nodig aangezien Zinchenko niet kan verdedigen maar dan vraag ik mij af wat Arteta nu met Timber wilde doen. Was dat altijd een LB geweest of ziet die dan toch een RB in hem? Als CV lijkt hij echt te klein voor de PL

27 december 2023 om 10:13

Ik verwacht dat Timber word wat Tomi nu is. Gewoon 1e wissel op alle 4 posities.

27 december 2023 om 10:53

Tomi moet fit blijven, dan speelt hij gewoon basis hoor. RB of LB. White heeft een minder jaar en speelt al een tijdje met een lichte blessure. Niet in zijn voordeel.

Tomiyasu is zo tweebenig, die kan je gewoon als eerste LB opstellen, maar hij moet wat aan zijn fitheid doen dan...

Persoonlijk zou ik graag zien dat Arsenal achter gewoon Kiwior en Soares verkoopt sowieso. Misschien Tierney ook, al ben ik wel fan avn hem (en hij brengt wat anders).

Zou graag zien: Tierney, Soares en Kiwior out.
In: een RCV ala Diomande, Guehi (al speelt die veel Lcv), Simakan of Kossounou.
Een RB: Frimpong of Arnau Martinez
Een LB: M. Gutierrez van Girona.

Guehi zou eigenlijk ook top zijn. Engels, rechtsbenig maar speelt altijd LCV (dus kan beiden een back-up zijn) en gewend aan de BPL. Kan daarnaast ook voetballen.

27 december 2023 om 11:04

Kiwior heeft niets verkeerd gedaan. Heeft pech dat Gabriel eerste keus is. Ik begrijp het wel als hij verkocht wordt vanwege te weinig speeltijd.
Ik heb laatst artikelen gelezen dat zijn omgeving het niet leuk vind dat ie amper speelt en in Italië heeft hij een goede naam. Milan wil hem hebben.

Maar zolang hij tevreden is om backup te zijn voor Gabriel. Laat hem maar blijven

Waarom zou Arsenal zoveel geld willen neerleggen voor De Ligt. Ze hebben al Saliba daar en ook Timber, als die weer terug is, kan daar spelen. En anders heb je nog een Tomiyasu achter de hand. Lijkt me sterk om dan 60-80 miljoen te willen neerleggen voor hem. Hato kan leuk zijn maar die gaat natuurlijk wissel zijn achter Gabriel. En ook kan Kiwior er natuurlijk spelen. Beste is dat Hato gewoon lekker bij Ajax blijft en zich daar gaat ontwikkelen. Over 2-3 seizoen zullen we zien of hij klaar is voor zo'n stap.

Denk dat deze namen eerder op een lijstje staan voor in de zomer. Arteta koopt ieder jaar een verdediger en is net Guardiola. Hij moet vaker gebruik maken van Kiwior en Tomiyasu als cv’s. Tomiyasu heeft het fysiek moeilijk om een rechtsback te zijn. Als cv zal je daar minder last van hebben omdat je veel minder hoeft te rennen.
Een rechtsback zie ik het liefst komen. Dan hoef je White niet iedere keer te gebruiken.

We moeten nu al noodgedwongen jongens van 17 opstellen op een hele bepalende plaats. Wanneer dit ook al wordt weggekocht voor hun 19e dan komt er een serieus gat qua doorstroming naar eerste elftal want we kunnen moeilijk jongens van 15 gaan opstellen. Dit is echt een serieus probleem voor Ajax die ook al van de vorige toptalenten op veel te jonge leeftijd afscheid heeft moeten nemen in de vorm van De Light,frenky,van der Beek en Gravenberg die nog zeker 2 jaar langer hadden moeten blijven om jeugd daar weer geruisloos op de juiste leeftijd (19 a 20) aan te laten sluiten. Als je nu naar het elftal van de afgelopen periode kijkt hoeveel zelf opgeleide spelers er weer in staan die eigenlijk tekort komen voor het niveau wat Ajax na streeft (martha,rensch,van Axeldongen etc) dat komt allemaal omdat er ook op jeugd wordt gescout en weggekocht (rijkshof bv) en daar enorme gaten achter komen zodat je noodgedwongen een 17 jarige door moet schuiven die dan weer veel te vroeg de club verlaat tegen ook een te lage prijs straks.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren