Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Driessen: ‘Harde kern van Ajax wil ook duel met FC Volendam laten staken’

Laatste update:

De harde kern van Ajax wil er ook komende woensdag tegen FC Volendam voor zorgen dat de wedstrijd gestaakt wordt, zo stelt Valentijn Driessen als tafelgast bij Vandaag Inside. De journalist van De Telegraaf heeft hardnekkige geruchten gehoord dat supporters van de F-side op die manier een vertrek van de hele Raad van Commissarissen (RvC) af willen dwingen. De KNVB heeft overigens besloten dat Ajax woensdagmiddag tegen Feyenoord speelt, waardoor het niet aannemelijk is dat de Amsterdammers tegen Volendam gaan aantreden met publiek in het stadion.

Driessen weet alle ins en outs over het gevoel bij leden van de harde kern. “Het gaat niet eens om het beslissen van de wedstrijden, maar bij Ajax wil de harde kern de RvC weg hebben. In de appgroepen staat dat ze ook de wedstrijd tegen FC Volendam, als die doorgaat, willen laten staken. Ze willen net zo lang staken totdat de RvC weg is.” Hoogstwaarschijnlijk speelt Ajax woensdagmiddag om 14:00 uur het restant van het duel met Feyenoord (tussenstand 0-3) uit. Die wedstrijd wordt achter gesloten deuren gespeeld, al gaat de Amsterdamse club wellicht nog juridische stappen ondernemen tegen het besluit van de KNVB.

Johan Derksen is van mening dat de KNVB ruimte laat voor wangedrag. “De KNVB had nu een kans, want er waren geen Feyenoord-supporters in het stadion, dus Ajax kan overal de schuld van krijgen. Je had het keurig kunnen oplossen door te zeggen: dit is de eindstand. Geen gezeik. Maar ik had eraan toegevoegd: de rest van het seizoen blijft de F-Side gesloten. Je moet nu hard ingrijpen.” Indien Ajax - Feyenoord komende woensdag wordt uitgespeeld, is de volgende thuiswedstrijd van de Amsterdammers pas op 8 november tegen AZ.

Via de clubwebsite reageerde Ajax maandag op het besluit van de KNVB. “De KNVB wil dat het restant van de Klassieker, die op zondag 24 september werd gestaakt, woensdag 27 september om 14:00 uur wordt ingehaald zonder publiek. Het thuisduel met FC Volendam van woensdagavond zou dan verplaatst worden. Ajax gaat hier niet mee akkoord.” De Amsterdammers willen pas in de eerste week van november tegen Feyenoord spelen. “Het competitie- en bekerprogramma wordt nu door de KNVB voor vier clubs aangepast vanwege het laten uitspelen van een gestaakt duel. Niet alleen de clubs, maar ook de supporters zijn hier de dupe van. Daarom overweegt Ajax juridische stappen.” Of Ajax die woorden ook hard gaat maken zal dinsdag moeten blijken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volgens mij moet Ajax juist blij zijn als de wedstrijd tegen Volendam niet doorgaat. Normaal gesproken moet je dat namelijk wel winnen, maar in de huidige situatie zou je die wedstrijd zo nog kunnen verliezen, of moet de wedstrijd opnieuw gestaakt worden. Als tegen AZ de volgende thuiswedstrijd pas is, dan heb je ook nog eens de tijd om goede maatregelen te treffen in het stadion..

26 september 2023 om 07:19

Ajax gewoon de F side dicht houden. Wat een kleutergedrag. Onvoorstelbaar. Straffen die gasten ! Nu is de tijd

26 september 2023 om 07:25

Ik neem aan dat de straf van de KNVB sowieso minstens een wedstrijd zonder F Side is, zie Groningen. Als Ajax er nou i.s.m. de politie er een aantal bij doet tot de rotte appels er uit zijn gehaald en daarna netten ophangt aan die kant kan het hopelijk weer over voetbal gaan.

26 september 2023 om 07:37

Waarom deelt de KNVB eigenlijk niet gewoon die straf uit om dat vak te sluiten? De uefa doet dat ook zo vaak...

26 september 2023 om 07:43

Groningen heeft al heel veel partijen zonder F-side.

Netten, glazen plaat of leeg vak voor een seizoen (minimaal) voor de F-side zijn prima oplossingen. Ik verbaas me enorm over het denkvermogen van deze groep. Of van het gebrek eraan althans. Eerder zei ik dat ik zwaar voor punten in mindering ben voor zulke acties, maar als je met voorbedachte rade in staat bent dit nogmaals te doen, dan verandert mijn perspectief op dit geheel compleet. Deze groep neanderthalers wil de club runnen blijkbaar, laat de KNVB op den duur de club ook maar straffen. Misschien dat die jongens dan zien wat zij bereiken. Helemaal niets namelijk. En RVC: Hoe abominabel ruk jullie klaarblijkelijk ook zijn: Zwicht niet voor deze terrorjochies. Zit daar maar tot het einde der tijden

26 september 2023 om 07:51

De KNVB heeft hier zelf voor gezorgd, dat supporters een wedstrijd stil kunnen leggen, met die rare regel.

26 september 2023 om 07:53

Nee. De KNVB moet nog harder optreden. Dat er in Nederland een groep zo bizar als de F-side is, dat had niemand voor mogelijke gehouden. Maar het feit dat ze invloed hebben, dat moet je direct keihard aanpakken. Eerst die jongens, vinden ze toch manieren, straf dan de club maar voor nalatigheid.

26 september 2023 om 08:42

De F-Side dichthouden heeft totaal geen zin. Deze gasten weten wel weer ergens anders binnen te komen.

Ditzelfde geld natuurlijk voor netten, of het gehele stadion of niks. Mensen kunnen zo makkelijk op iemand anders kaart binnenkomen en zo ergens anders gaan zitten.

26 september 2023 om 08:43

Moeten niet doen alsof bij ajax als enige idioten rondlopen.
Bij elke club heb je ze wel

26 september 2023 om 09:04

Als wij dat in Rotjeknor zeggen krijgen we als commentaar dat je niet naar anderen moet wijzen .

Ik zou het echt fantastisch vinden als Ajax naar de rechter stapt en in het gelijk wordt gesteld. Verrvolgens weer lekker naief geen maatregelen neemt. Volendam 0-2 maakt en de supporters weer zorgdragen dat de wedstrijd wordt gestaakt.

Ik ga een paar bakken popcorn halen en lekker smullen of politiek Den Haag uit hun schulp komt? Wat doet Halsema? Wat gaat de knvb doen? Wat doet het zachtgekookte eitje van Halst? Wat een soap gaat dat worden, smullen geblazen.

26 september 2023 om 09:11

het is vreemd dat knvb dat moet oplossen nee de club ajax moet dat oplossen met dat tuig ,vroeger in de jaren 90 bij barcalona ,hadden Boixos Nois ook de macht toen, joan laporta in 2003 ,president heeft hun geweigerd en ze konden vanaf 2003 tot 2014 niet meer naar Westrijden van FCB ze konden gratis naar binnen voordat, laporta president was zorgde altijd voor problemen bij de club ajax zou ook zoiets moeten doen wie is nou de Baas Ajax
Of de F-side meedere clubs in nederland heeft dit probleem maar niemand durft het op te lossen of er wat tegen de Hooligans wat te doen uit angst nergens zie je dit in europa alleen in nederland
Blijkbaar is het voor het kabinet ook niet belangenrijk anders hadden ze wel zo voetbal wet aangenomen zo als in england er is




26 september 2023 om 10:00

@hector,

Dat maakt toch niet uit. Dan doet Ajax het net zo als Utrecht de kaarten in de vrije verkoop waardoor je de veiligheid van de tegenstander niet kan garanderen en daarmee een straf voor Ajax een straf voor de tegenstander wordt.

26 september 2023 om 12:39

Maar vergeet even niet dat deze Valentijn himself alle ongenoegen heeft bevorderd en opgeblazen. Ik heb het gevoel dat hij op wraak uit is nadat de Telegraaf geen scoop meer van Ajax krijgt. Nu misbruikt hij ook al de supporters.
Dit is het verdienmodel van de Telegraaf: halve waarheden opblazen en het volk opstoken. Zo doen ze het ook in de politiek.

26 september 2023 om 13:54

Niemand voor mogelijk gehouden? Dat is al minimaal sinds de jaren 80 zo. En niet alleen bij Ajax, maar bij bijna alle clubs.

27 september 2023 om 11:03

de knvb gooit geen fakkels op het veld.

26 september 2023 om 07:50

Het valt me op dat Ajax nog steeds geen fatsoenlijk statement heeft gemaakt waarin maatregelen worden aangekondigd. Nee, ze gaan liever procederen tegen een beslissing. Pak die gasten aan, hang netten neer etc. Zorg dat de gewone supporter weer naar het voetbal kan met een minimaal risico dat er binnen 30 minuten gestaakt wordt. Vind dit erg laf van het bestuur.

26 september 2023 om 07:55

Ze zijn ook als de dood voor die gasten. Niemand wil een bom voor zijn voordeur

26 september 2023 om 07:59

Hiet stoor ik me ook aan. Ik mis reflectie, ik mis een goed plan met acties of iig een idee! Nee een slap statement waarin ze zich zgn distantieren van het geweld. Maar wel vol procedureren tegen een beslissing want we worden benadeeld.
Ga fietsen man, doe iets nuttigs ipv slachtoffer spelen. Nee Ajax bij jullie zitten deze keer de daders en jullie nemen op dit moment geen verantwoordelijkheid.

Wat een slappe hap allemaal. 0-3 eindstand was het beste geweest en vervolgens een flinke rats aan maatregelen en gevolgen adhv deze ontstane rotzooi, trachtend iets te verbeteren.

26 september 2023 om 08:01

En Ajax is maar deels slachtoffer. Deze actie was al aangekondigd, dan neem je maatregelen.
Dat is niet voldoende gebeurd. Nu krijgen ze een herkansing, maar blijven ze slap handelen

26 september 2023 om 08:02

@dramatisch, dan maar in samenwerking met de politie.
Je oren laten hangen naar dit sneue groepje heeft helemaal geen zin. Het moet een keer stoppen.

26 september 2023 om 08:04

Als je geen leiderschap wilt tonen kun je sowieso beter vertrekken. Je laten gijzelen door eigen publiek moet je helemaal aanpakken. Bij Ado hebben ze dat ook behoorlijk voor elkaar gekregen met het nieuwe stadion.

26 september 2023 om 08:22

Dat verbaasd mijn ook. Hopelijk komt dat nog maar ze zijn 'ook' bang voor de F side

26 september 2023 om 08:42

Nou mijn oplossing is gewoon netten ervoor bij elke pot. 3 wedstrijden geen fside. Een boete voor Ajax omdat er vuurwerk mee naar binnen is gekomen en 3 punten voor Feyenoord. Lijkt me redelijk toch?

26 september 2023 om 13:56

Wie heeft er afgelopen zindag risico gelopen? De veiligheid is nooit in het geding geweest.

26 september 2023 om 14:11

@musi,wat heeft dat er mee te maken?

27 september 2023 om 11:06

een steen naar een vader in een politiepak gooien is gewoon poging tot doodslag of ernstige mishandeling. man denk na als je wat roept.

26 september 2023 om 08:34

Dik plexiglas tussen veld en tribune, dan kun je gooien wat je wil, er komt niets op het veld.

26 september 2023 om 09:12

Waarom geloven jullie dit. Het is Valentijn jongens. Die man weet helemaal niks van de harde Kern af. Want dit is nooit ter spraken geweest, zowel op de tribunes niet en/of telegram groepen niet.

26 september 2023 om 11:04

Net als dat het niet ter sprake is gekomen voor de wedstrijd tegen Feyenoord zeker?

Tsja treurig maar niet geheel onverwacht.

Wat Johan zegt is ook niet slim, want tja eindstand… Ajax en de f-side zouden natuurlijk redelijk content zijn, want het had veel erger kunnen worden en ze konden met slechts 45 minuten in de benen alweer aan Volendam denken…

Maar stel je voor je staat 2-0 voor? Of je speelt met pak hem beet Almere uit tegen psv… gooi maar vuurwerk op het veld… dan accepteer je die 2-0 nederlaag wel…

26 september 2023 om 08:12

Even voor mijn idee, als er netten hangen; ik neem aan dat dit niet ontvlambaar materiaal is? Dus als er fakkels gegooid worden, zouden die netten dit opvangen zonder enig probleem? Of klopt dat niet, want in dat geval is t probleem toch erg simpel op te lossen met het hangen van die netten?

26 september 2023 om 08:41

Ajax wil de wedstrijd graag spelen omdat ze denken dat ze kans hebben tegen Volendam. Ik neem aan dat ze die nog wel kunnen winnen.

Kijkend naar het programma van Ajax zie ik ze de komende tijd geen punten pakken:

Rkc uit
Az thuis
Utrecht uit
PSV uit

Zal me niet verbazen dat het huidige Ajax hier bar weinig punten gaan halen.

26 september 2023 om 08:45

Gewoon geen uitpubliek meer. Dan is de kans vrij groot dat degene die het gegooid heeft van je eigen club is. Ik geloof niet zo in solo acties of verklede supporters van andere clubs

26 september 2023 om 10:56

Er zat toch al geen uitpubliek zondag?

26 september 2023 om 11:09

Thuispubliek gooit fakkels.
Dramatisch: "gewoon GeEn Uitpubliek Meer"

Scherpe analyse over de gebeurtenissen van afgelopen zondag. Zo scherp dat je in deze complexe analyse vergeten bent dat er überaupt geen uitpubliek bij was.

26 september 2023 om 15:04

Gewoon even het pijltje volgen dan zie je op wie ik reageer. Ik heb ook in dit topic geschreven hoe je Ajax en de supporters zou moeten straffen. 3 punten in mindering zou ik terecht vinden. Weken de fside dicht, boete voor Ajax vanwege vuurwerk.

Dit is de andere kant van de strenge regels. Het wordt idioten nu veel te gemakkelijk gemaakt om een wedstrijd op zijn kop te gooien, zoals we vorig jaar ook zagen bij Groningen. An sich vind ik de genomen maatregelen van de KNVB niet verkeerd, want ze moesten iets doen, maar er moet meer maatwerk zijn. In plaats van na twee onderbrekingen direct de hele wedstrijd af te blazen, zou er een derde stap moeten zijn, denk ik. Iedereen het stadion uit en daarna, zonder publiek, de wedstrijd op dezelfde dag hervatten, bijvoorbeeld.

26 september 2023 om 07:24

Oneens, dit is de andere kant van het pappen en nat houden wat de Ajax directie al jaren doet met haar supporters. De regels op zich is weinig mis mee zolang de supporters zich niet meer (kunnen) misdragen. Als supporters een wedstrijd stil willen laten leggen dan hadden ze dit op een soortgelijke manier ook al voor de veranderingen van regels kunnen bewerkstelligen.

Als Ajax die supporters gewoon zou verbannen en netten op zou hangen in het hele stadion dan zouden die supporters helemaal niets kunnen doen. Het is een utopie om te denken dat supporters zich ooit normaal zullen gedragen. Ajax moet gewoon, net als bij Feyenoord, netten op gaan hangen. Sinds die netten er hangen is er niet één wedstrijd stilgelegd bij Feyenoord. Het werkt perfect en de veiligheid van de spelers in het stadion kan eindelijk gewaarborgd worden. Nu heb je maar één gek met een vuurpijl, fakkel, vuurwerkbom of wat dan ook nodig om spelers serieus te verwonden. Dat risico kan en mag de clubleiding van Ajax gewoon nooit nemen. Zeker als dit soort signalen nu al naar buiten komen dan moet de club direct ingrijpen.

26 september 2023 om 07:52

Dat vind ik ook, maar het is geen Ajax-probleem. Het is ook geen Feyenoord probleem. Het is een mensen probleem. Netten ophangen lijkt me ook absoluut een pre. Het voorstel dat ik doe lijkt me echter een gepaste middenweg, want hoewel ik ook voorstander zou zijn van harde maatregelen, is het een utopie te denken dat de KNVB ooit zo ver zal gaan.

Ome Overheid kan niet alles regelen, maar we zijn op het punt belandt dat er zwart op wit wetgeving bedacht gaat moeten worden.

26 september 2023 om 07:26

En als die wedstrijd om 20:45 begint , speel je dan om 01:00 verder

26 september 2023 om 08:00

'van te strenge regels'? Als 10 jaar geleden er constant vuurwerk op het veld zou worden gegooid, dan zou de wedstrijd ook gestaakt worden. Staat er echt compleet los van

26 september 2023 om 08:18

Dan gaan die “supporters” buiten alles stuk slaan en een ingang forceren. Gewoon het vak waar alles vandaan gegooid wordt 5 wedstrijden leeg houden na zoiets. Gebeurd het daarna weer? Dan maak je er 10 van. Daarna weer? 20 wedstrijden. Dan gaat de sociale controle uiteindelijk wel in gang gezet worden omdat de goede dan gestraft worden door die paar kneuzen.

26 september 2023 om 08:19

Misschien is het wel beter om het gehele vak van waaruit gegooid wordt te ontruimen en uit het stadion te werken. Daarna weer hervatten. Lijkt me ook meer behapbaar voor de ME,politie etc. Plus daarbij je straft niet de goedwillende supporters.

26 september 2023 om 08:28

Fc Moulijn mwoah bij ons hebben ze ook ooit de ME tijdens de wedstrijd in de gracht losgelaten bij een inval in het vak p home. Dat werkte behoorlijk averechts met alleen maar meer rellen. Te treurig voor woorden. Ik denk dat een lege f-side voor een paar wedstrijden beter helpt.

26 september 2023 om 08:50

Jij denkt dus dat er alleen maar kwaadwillende supporters op de F Side zitten?

26 september 2023 om 09:08

Peterloeki. Dat interesseert mij eigenlijk vrij weinig. Blijkbaar willen de 'goedwillige' de rotte appels ook niet corrigeren. Gewoon dat hele vak leeg. Snap sowieso niet waarom je in dit dat vak zou willen staan, zou mij kapot schamen om met dat volk geassosiceerd te worden.

26 september 2023 om 10:03

Bedoel ook niet leeg laten meppen door de ME. Maar het vak leeg laten stromen wanneer er iets gegooid wordt. Uiteindelijk is een enkel vak buiten het stadion beter in toom te houden dan een heel stadion. Zelfde geld ook voor andere vakken.

26 september 2023 om 13:47

Peterloekie als je op de F side komt is zeker 80 procent in voor narigheid. 10 procent oude garde die wat rustiger zijn maar als het er op aan komt, zeker van zich laten horen. overige 10 procent idd pet en sjaal.

27 september 2023 om 11:13

je hebt een prima idee maar die agenten die hier naar binnen moeten weten op voorhand dat ze geweld moeten gebruiken en dat ze stenen mogen koppen. zag je dat plein voor de arena. er zittwn lui tussen die gewoon stenen naar de paarden gooien. barbaars, onbegrijpelijk.

Prima! En wanneer zou het de heren dan behagen om de wedstrijd uit te spelen? Maart, april? Gaan we regelen! Volendam zal uiteraard ook haar volledige medewerking verlenen!

26 september 2023 om 07:22

Wanneer de RVC dus weg is blijkbaar. Dus dat kan nog even duren want die wilden niet opstappen bleek gister al. Gelukkig is wat wij doen dit seizoen sowieso geen voetbal te noemen dus we kunnen nog even door met niet voetballen.

26 september 2023 om 07:55

De RVC moet echt wel kunnen toveren om niet op te hoeven stappen hoor. Al die misdragende supporters, dat zijn wel echte supporters he, hun hele leven lang. De RVC zijn niet eens echte supporters. Het publiek, dat is Ajax, hun hele leven Ajax.

26 september 2023 om 07:58

Dat publiek heeft totaal geen Ajaxhart. Dat ga je mij niet wijs maken. Als die supporters echt Ajax moeten vertegenwoordigen, dan mag je Ajax dus ook straffen voor hun acties?

26 september 2023 om 08:21

Haha mvbfan lul niet zo slap man… echte supporters? Die niet 2 namen van pak hem beet Heracles, Go Ahead of Marseille kunnen noemen?

Die de 3/4 van de wedstrijd onder invloed naar de andere supporters aan het kijken is?

Als je het zelf maar hard genoeg roept, dan gaat men het misschien geloven… is dat de gedachte?

26 september 2023 om 08:53

Mvbfan, dat zijn geen supporters. Dat zijn doorgesnoven criminelen met niks anders in hun leven. Denken dat ze ergens i.i.g. een beetje macht hebben. Kansloos om hun de echte supporter te noemen. Dan snap je werkelijkwaar er niks van.

27 september 2023 om 11:17

uiteindelijk zal deze groep de competitie dermate kunnen verstoren dat Ajax ernstig gestrafd zal moeten worden. bizar machtspelletje. rvc weg anders gaan we door ? als je nu aangeeft dat bij een volgende gelijksoortige actie 10 punten mindering wordt doorgevoerd zal de club stappen moeten nemen om het tegen te gaan. geen sanctie is geen of slappe acties van de club.

26 september 2023 om 07:22

Leuk geprobeerd HijNiet! Waarschijnlijk wanneer de RVC weg is, of wanneer de F Side gewoon even niet meer wordt toegelaten tot het stadion. Laten we voor het laatste gaan, de bezem er door. Niet de RVC maakt de club kapot, ZijNiet. Maar de F Side.

26 september 2023 om 14:07

Dw f-side zou deze Ajax nooit hebben gedaan indien iemand de club niet ten gronde zou brengen. Indien de f-side niet wordt toegelaten, dan gaan ze het op andere manieren doen. Dit hebben we destijds ook bij Feyenoord gezien. Vergeet niet dat voor veel van deze personen Ajax hun leven is.

Als ze ervoor zorgen dat de wedstrijd tegen Volendam ook gestaakt wordt moet er maar gewoon voor gezorgd worden dat Ajax de rest van het seizoen alle wedstrijden zonder publiek speelt.

26 september 2023 om 09:22

Waarom zou je moeten wachten totdat die wedstrijd ook gestaakt wordt door ongeregeldheden? Dan neem je onnodige risico's.

26 september 2023 om 09:29

Nou nou noud. Volgens mij is het heel duidelijk waar het gedoe vandaan komt en dat is maar 1 vak van het stadion. Ik was zondag al vloekend vertrokken na de eerste keer dat er vuurwerk op het veld kwam. En met mij vele anderen die hier schande van spraken. Ik weet niet wat het helpt als wij er de volgende keer niet bij mogen zijn. Dan kun je ook zeggen: als het nog een keer gebeurt alle stadions leeg!

26 september 2023 om 14:17

In mijn vak (120) vertrokken alleen de mensen die altijd te laat zijn. 10x per wedstrijd drinken halen en eerder weggaan. De echte supporter bleef gewoon, want die begreep de reden erachter. Ookal wil niemand dit. Zelfs in de f-side wil men dit niet. Men zag geen andere mogelijkheid meer. En wees eerlijk. Er heeft uiteindelijk niet veel plaatsgevonden. Wat fakkels op het veld. Niet meer niet minder. Wat ik erger vind is dat men na de wedstrijd de hoofdingang kapot maakte en naar binnenging. Men had gewoon buiten moeten staan en demonstreren. Al werd dat onmogelijk gemaakt door de ME/Politie (deescaleren bestaat bij hun niet. Ze vallen liever onschuldige mensen aan).

Als Ajax die harde kern de komende wedstrijden toelaat in het stadion zijn ze knettergek. Maar je weet het tegenwoordig niet, die zwakbegaafden krijgen stelselmatig hun zin omdat men bij de club bang is voor ze. Ik mag hopen dat de KNVB wanneer Driessen gelijk krijgt keihard ingrijpt en niet weer zo halfslachtig die lui hun zin geeft door het restant gewoon uit te spelen op een ander moment.

26 september 2023 om 07:54

Ajax heeft nu met alle geruchten tot 8 oktober de tijd om maatregelen te nemen. Als je dan de harde kern binnen laat zonder netten en de wedstrijd wordt gestaakt, dan is Ajax hier net zo verantwoordelijk voor

Ik nam deze vent allang niet meer serieus maar toen hij zei dat niet Ajax maar Feyenoord deze pot wilde uitspelen terwijl op een andere zender te Kloese letterlijk zei dat dat niet de voorkeur was en dit ook al voor de uitzending was gemeld is het echt klaar.

Ook de hele sfeer tijdens deze uitzending over dit onderwerp, het geschreeuw door elkaar heen alsof ze alle wijsheid in pacht hebben. Ik genoot echt van VI maar het niveau gaat echt omlaag.

Kunnen we aub stoppen met de term harde kern maar daar asociale seizoenskaarthouders van maken? Ik snap helaas wel dat dit het enige middel is die zij hebben omdat er een bestuur is dat niet reflectief is en denkt het om het te kunnen oplossen terwijl er een sanering nodig is.

26 september 2023 om 10:20

Je haalt de woorden uit mijn mond. "harde kern" hemelt deze mensen op en vertegenwoordigt de realiteit totaal niet. Daar sta je dan als volwassen kerel vuurwerkjes op het veld te gooien en maar denken dat je goed bezig bent.

26 september 2023 om 14:18

Er is geen vuurwerk gegooid. Veel gemaakte fout, maar deze fakkels vallen niet onder vuurwerk.

volgens mij is Ajax az 8 oktober...

Ik verwacht toch wel maatregelen de komende wedstrijd(en). Aan de andere kant is het voor een creatieve harde kern ook niet meer zo moeilijk om een wedstrijd te staken. Spreekkoortje inzetten is al voldoende. Denk alleen dat je na 1x de rest van het seizoen mag uitspelen zonder publiek

Gewoon spelen zonder een F-side of gewoon politie in vakken zetten in burger, of is dat raar?

26 september 2023 om 08:57

Vind ik ook hoor. Heel het vak dicht, sorry voor hen die goede bedoelingen hebben (volgend jaar ergens anders gaan zitten), en dan de politie elders inzetten. We kunnen die snuivers toch niet laten bepalen?

Dit is natuurlijk onzin. De enige reden dat ze de wedstrijd hebben laten staken was de achterstand. Dit zou nooit gebeurd zijn als Ajax met 1-0 voorkwam. Dan lijkt het me sterk dat zs nu al weten dat ze ook tegen Volendam op achterstand komen.

26 september 2023 om 07:46

Niet dat ik Driessen serieus neem, maar onzin is dit niet. De hoofdzaak is onvrede, daarna misschien een achterstand (tegen Volendam zie ik zomaar een Groningen scenario voor me). Al denk ik dat het voor deze groep niet eens uitmaakt. Zij krijgen hun zin niet want de RVC, dus verpesten ze het voor de rest.

26 september 2023 om 07:54

De hoofdzaak was overduidelijk de angst voor een historische vernedering. Anders zou eerder welke wedstrijd dan ook gestaakt worden, rn niet gewacht worden op specifiek een 0-3 achterstand in de Klassieker.

26 september 2023 om 08:01

Als Ajax 1e stond zonder verliespunten en alles had goed gegaan bij de club, had dit echt niet gebeurd hoor. Algemene onvrede is echt reden nummer een, een achterstand is gewoon mooi meegenomen en versterkt de onvrede.

26 september 2023 om 08:13

Hector, laat nu maar. Deze reageerder gelooft serieus dat zijn club de reden is dat de wedstrijd gestaakt is. Laat hem/haar nu maar in de waan. Ik ben bang dat deze groep net zo lang doorgaat met dit soort achterlijke acties totdat zij hun zin hebben gekregen. Verstandig is idd om glazen platen rondom dat gedeelte van de tribunes te zetten en de eerstkomende wedstrijd dat gedeelte leeg laten.

26 september 2023 om 08:29

Ontkennen heeft geen zin. De app berichten hebben genoeg laten zien. "Deze wedstrijd wordt niet met publiek uitgespeeld." Waarom wachten op 0-3 en wanneer je ploeg overduidelijk is moegestreden?

Haha als (top)club zo opgeven is gênant. Wat een publiek zeg. Jullie zullen hier nog lang aan herinnerd worden.

26 september 2023 om 08:35

Haha is begrijp best dat de angst voor een vernedering minder stoer klinkt dan wijzen naar de RvC. Maar waarom is dsn niet een willekeurige eerder wedstrijd gestaakt? En waarom is specifiek gewacht op een 0-3 achterstand, en is niet meteen in de eerste minuten gestaakt?

26 september 2023 om 09:00

Omdat je bij een Europese wedstrijd veel meer gezichtsverlies oploopt en harder gestraft wordt dan in Nederland. Omdat de vorige thuiswedstrijd tegen Heracles was en dat de eerste thuiswedstrijd van het seizoen was en toen de rotzooi nog niet zichtbaar was. Je hoort wat je wilt horen marocberkane. Daarnaast zeg ik dat de achterstand wel degelijk invloed had, maar niet de hoofdzaak was/is.

26 september 2023 om 10:16

en jij denkt oprecht dat die doorgesnoven eencelligen nog in staat zijn om te bedenken welke wedstrijd het minste gezichtsverlies zal opleveren. Natuurlijk zijn ze ontevreden over de gang van zaken, maar bij bijv. een 0-0 eindstand zou er nooit gestaakt zijn.

26 september 2023 om 14:23

Het was de bedoeling om het pas in de 2e helft te doen. Door de stand hebben ze het eerder gedaan, maar het zou hoe dan ook gebeuren, ongeacht de stand.

De overheid heeft in Nederland altijd een hele grote mond, maar doorpakken komt niet voor in hun vocabulaire. Zo lang er niet wordt opgetreden tegen dit soort eencelligen die het heft in eigen handen nemen, blijven er wedstrijden gestaakt worden. Wanneer komt er een voetbalwet? Wanneer wordt vuurwerk naar het stadion meenemen een vergrijp waar desnoods gevangenisstraf op komt te staan? Ook de KNVB kan ingrijpen door punten in mindering te brengen bij de club waar de wedstrijd wordt gestaakt. Dan denken ze nog wel een keer na voordat ze weer wat op het veld gooien.

26 september 2023 om 07:45

Waarom moet de overheid zich bemoeien met wat er tijdens een commercieel voetbalwedstrijd gebeurd? Zo lang je de ME niet nodig hebt om de boel op straat schoon te vegen is het toch echt aan de club/ knvb om met maatregelen te komen.
En had de overheid dat nou niet afgesproken met de clubs na het Corona voetbal geweld? Wat was daar ook alweer uitgekomen? Niks, de clubs deden niks

26 september 2023 om 08:30

De overheid moet zich ermee bemoeien omdat Ajax (en wellicht ook andere clubs maar daar gaat het nu niet om) opgescheept zit met een stelletje criminelen plus kudde volgelingen. Die kunnen of durven ze blijkbaar niet aan te pakken en definitief uit hun stadion te smijten.

Mijn plan is een paar pelotons ME met carte blanche dat vak in, maar dat zou op weerstand van de publieke opinie kunnen stuiten. Maar even serieus: pak de kopstukken thuis met veel machtsvertoon op. En daarna hun opvolgers, en hun opvolgers. Ontmantel heel dat ultra-cultuurtje en beperk hun macht tot het zingen van clubliedjes. Als je het nu niet doet dan gebeurt het nooit meer.

26 september 2023 om 08:58

Nee dat snap ik, maar heel plat gezegd: wat boeit het de gemeente dat een stel Ajacieden hun eigen stadion op stelten zetten of een wedstrijd laten staken. Zo lang je strafrechtelijk niks verkeerd doet, is dat voor een gemeente momenteel toch ook niet echt prio

26 september 2023 om 11:42

Je zou het bijna vergeten, maar er komen ook nog mensen in het stadion die gewoon een potje voetbal willen kijken en een biertje willen drinken. Deze mensen zijn er de dupe van dat er geen veiligheid in de stadions gegarandeerd kan worden. De clubs en KNVB laten dit na, dus het is nu tijd voor actie vanuit de overheid. Zet er (gevangenis) straffen op. Een stadion is toch een openbare gelegenheid? Dan kan de overheid ook ingrijpen.

26 september 2023 om 13:38

Aangezien je een kaartje moet kopen vraag ik me af of het openbaar is hoor

26 september 2023 om 14:27

Mensen zijn gewoon veilig in het stadion. Niemand zijn veiligheid is in het geding geweest. Ik zat ook lekker met een biertje de wedstrijd te kijken. Men overdrijft ontzettend. Het enige echte probleem ontstond na de wedstrijd bij het binnendringen van het stadion.

26 september 2023 om 16:33

@musi26: niemand is veilig als er gekken zijn die vuurwerk mee in het stadion nemen, het is wachten op ongelukken op deze manier…

Het zou mij weinig verbazen, zeker gezien het beleid van Ajax waar ze dit soort idioten het idee geven dat zij de club runnen. Ik zei het al toen bekend werd dat deze primaten de bestuurskamer binnen gelaten werden: Het zijn gevaarlijke gekken waar de directie van Ajax doodsbang voor is. Ze zouden één voor één stadionverboden moeten krijgen en weggejaagd moeten worden bij Ajax. Zo lang als zij toegelaten worden in het stadion en toegestaan wordt dat zij het verstieren voor alle andere mensen in de Arena zullen zij het blijven doen.

Sowieso is het hele idee van "harde kern" voor veel puberale en semi-fascistische jongemannen het ideale excuus om met een capuchon op zich eens flink te misdragen. Zodra je jezelf identificeert als onderdeel van de "harde kern" ben je wat mij betreft al rijp om geweerd te worden van het stadion.

26 september 2023 om 13:00

Ik verzet me toch wel een beetje tegen de stereotypering van de F-side. Ik heb iemand gekend die er bij hoorde, een keurige zorgmedewerkster. Ik heb haar gevraagd hoe het was bij die club en zij vertelde mij dat ze bij uitwedstrijden door een Haag van containers werden geleid naar het stadion, soms urenlang na de wedstrijd moesten wachten tot ze naar huis mochten en half Nederland door moest reizen om in haar eigen woonplaats een wedstrijd van Ajax te zien. (verplichte busexcursie vanaf de Arena).

En wat gaan deze gasten doen als het morgen toch Ajax-Feyenoord is. Misschien alsnog wel alles er aan doen om af te dwingen dat deze wedstrijd niet doorgaat. Daar hoef je het stadion niet voor in, dat kan ook met genoeg dreiging buiten het stadion.

26 september 2023 om 08:12

Vuurwerk om het stadion en inbreken?

26 september 2023 om 08:19

Ja zou kunnen toch. Alleen de dreiging ervan zou toch al kunnen zorgen dat de gemeente het verbied? Hoeveel kosten wil je er weer tegenover zetten voor een wedstrijd van 35 minuten zonder publiek.

Begin eerst maar eens met straffen van 2 jaar onvoorwaardelijk in een strafkamp en het daadwerkelijk verhalen van de schade. Dan is het gauw over . Stel idioten niet de baas laten worden.

Is er eigenlijk al bekend wat Ajax gaat doen om dit voortaan te voorkomen? Ook netten oid lijkt me handig. Zeker aangezien je blijkbaar niet zeker bent dat de volgende wedstrijd niet weer stil komt te liggen. Gaat er straks nog meer van het schema in de war als ze niet op tijd ingrijpen.

26 september 2023 om 09:31

Volgens mij gaan ze nu eerst naar de rechter over dat potje tegen Volendam en daarna gaan ze kijken hoe ze de RvC eruit kunnen werken. Dat zijn de maatregelen die door de Arena gonzen, maar of die zullen leiden tot plotselinge uitbreiding van heel veel ééncellige en halve-cellige hersenpannen naar twee- of meercellige is nog maar de vraag.ik heb daar ernstige twijfels over.

Dan dat vak dicht houden. Heel simpel.

Nou dat hebben ze nu al voor elkaar gekregen...2 vliegen in 1 klap

Yeah right. Driessen heeft inside information binnen de F-Side. Wat een onzin. Hoe verzint hij het. Onvoorstelbaar hoe deze man nonsens in de wereld gooit

Pak die F-Side is hard aan zeg. Gewoon heel het vak leeghouden klaar. Die verpesten het voor de rest van het stadion. Ze gedragen zich als kleuters en kunnen niet eens als een man hun verlies accepteren. Geen een supporter vindt de huidige situatie leuk en natuurlijk wil je verandering omdat het niet loopt. Maar dit is niet de manier door fakkels op het veld te gooien en dan maar elke wedstrijd laten staken. Zo zorg je er op een gegeven moment voor dat je eigen club punten in de mindering gaat krijgen...

Driessen gilt maar wat in de ronde, als n gillende keukenmeid. Alsof hij directe ingangen heeft binnen de harde kern. Pure stemmingmakerij....en als ze het echt van plan waren gaan ze dat niet vantevoren aankondigen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren